Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zatarty silnik 2.0 EcoBoost 240KM
marcinstas 16-10-2015, 17:59 Witam... jestem posiadaczem 4 letniego od paru dni S-Maxa 2.0 240KM.
W tym tygodniu pojawiły się kłopoty z akumulatorem. Ponieważ w pewnym momencie ten nawalił i nie miałem go jak odpalić zadzwoniłem po Ford Assistance 12 (auto regularnie serwisowane) i auto uruchomiliśmy po kablach.
Samochód zawieziony do ASO (na własnych kołach) bo promocja na akumulatory i chciałem sprawdzić czemu ucieka mi od ok 2 tyg płyn chłodniczy (zwalałem na kunę, która pogryzła mi parę rzeczy w czerwcu).
W serwisie odkryto brak oleju w silniku (brak wycieku oleju i płynu chłodzącego) i stwierdzono że ten jest zatarty (odpala ale stuka) - uszkodzone panewki. W drodze do serwisu nie paliła się kontrolka oleju ani nic innego (a wiem że działa bo: 1) wcześniej na jej podstawie robiłem dolewki oleju 2)w ASO twierdzą że zapaliła się po odpaleniu silnika)
Moje pytani brzmi. Jak się zachować? Olej dolewałem a tu nagle taki ubytek. ASO każe wymienić silnik i wycenia to mniejwięcej na 28000 silnik i 10000 robocizna.
Co robić?
Brać rzeczoznawcę? - (sprawa pewnie nie do wygrania i auto unieruchomione pewnie na długie miesiące)
Wymieniać silnik? - 40 000!!!
Szukać używanego?
Naprawiać? - jak? gdzie? da się to wymienić (wał? panewki? itd) czy wytłoczyć jakoś?
Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników i tych z Was którzy znają się na mechanice bo ja niestety jestem totalnie zielony...
pozdrawiam
załamany Marcin
stingerA6 16-10-2015, 18:07 Kupić używany.
marcinstas 16-10-2015, 18:09 Kupić używany.
Taki wariant chyba wygrywa w moich rozważaniach... ale boję się że szukam wyjątkowo mało popularnej jednostki... poza tym nigdy nie wiadomo czy ma przejechane 100tys czy 300tys
nie paliła się kontrolka oleju ani nic innego (a wiem że działa bo: 1) wcześniej na jej podstawie robiłem dolewki oleju
Eeee Uświadomcie mnie jaka to jest kontrolka? poziomu oleju, czy stanu?
Bo jak to drugie to....
Edit: Zamiast Stanu powinno być ciśnienia...
stingerA6 16-10-2015, 18:16 Cena używki ok. 4500 a przebiegi raczej ok 100 tyś. niż 300 (mają ok 4 lata). Ważne aby dostać gwarancję - choć rozruchową.
marcinstas 16-10-2015, 18:21 A gdzie szukać?
stingerA6 16-10-2015, 18:24 Alledrogo
http://allegro.pl/silnik-ford-escape-kuga-mk2-2-0-ecoboost-240km-p-n-i5388435663.html
marcinstas 16-10-2015, 18:41 WOW - nawet nie przypuszczałem że są dostępne i przyznaje że allegro nie odpaliłem...
Czy to ten sam silnik w sensie mocowań i innych rzeczy o których nie mam pojęcia?
stingerA6 16-10-2015, 18:42 Są też w cenach od 4 tyś.
marcinstas 16-10-2015, 18:47 http://allegro.pl/silnik-ford-escape-kuga-mk2-2-0-ecoboost-240km-p-n-i5388435663.html
Rozumiem że to wersja amerykańska... będzie pasować bo to u mnie w mieście zaraz biegne kupć :)
stingerA6 16-10-2015, 18:50 Musisz sprawdzić jaki siedzi w Twoim silnik ( czterokrotnie literowy kod). Ten amerykaniec też jest dobry.
240 silnik ma kod TPWA. Ale silniczki 203 ps też powinny pasić.
Najwyrazniej w Fordzie czerwona lampka ma oznaczac ostrzezenie przed niskim poziomem finansow po zakupie silnika.
Wyrazy wspolczucia I powodzenia w poszukiwaniu silnika.
slawek-kali 17-10-2015, 19:47 Zaden Ford mi tego nie pokazal, a mialem juz 6! Widac ecoboost to inna bajka :D
Nie kupie :)
jaho2000 18-10-2015, 10:23 http://allegro.pl/ford-focus-iii-mk3-st-2-0-ecoboost-silnik-0-km-i5731477520.html
Oni mają sporo dobrych i tanich części. Przywożą je z DE ponoć
Rafał A.(antek) 18-10-2015, 10:54 ale z tymi eco boost i braniem oleju i zatarciem coś jest. OSt w serwisie przy okazji słyszałem dokładnie to samo, S-max tylko chyba 200KM z niby pukajacą panewką. Dziwne. Ile one oleju biorą????
stingerA6 18-10-2015, 12:03 U mnie ani grama
Sprawa już załatwiona? Wymieniłeś silnik czy może zatarty został rozebrany od czego ja osobiście bym zaczął. Jeśli nie przytarł się mocno tylko wał/panewki, to być może bardziej opłaci się naprawiać.
Pozdrawiam
Lukasp85 10-11-2015, 18:17 Wtrącę ciekawostkę, silniki 2.0 ecoboost produkowane od 2010 do 2015 były produkowane w oparciu o silnik Mazda L Engine czyli znanego wszystkim Durateca HE, który jak pewnie większość wie miewał problemy z braniem oleju (słabe pierścienie). Ciekawe czy w tych silnikach Ecoboost coś w tej kwestii poprawili....
janek001 10-11-2015, 22:25 wymiana silnika 10 tyś , skąd oni biorą takie ceny ?
Z kosztów utrzymania działalności.
nabuchodonozor 11-11-2015, 10:53 wymiana silnika 10 tyś , skąd oni biorą takie ceny ?
cena za 1rbh = 123,70 netto :)
wymiana silnika 10 tyś , skąd oni biorą takie ceny ? No dobra, zapytam, gdzie padła ta cena? bo ślepym...
W pierwszym poście:
ASO każe wymienić silnik i wycenia to mniejwięcej na 28000 silnik i 10000 robocizna.
Aaa aż tak głęboko nie sięgałem, bardziej zasugerowałem się cenami tu linkowanymi z allegro i wyszła mi cena łączna :)
No dobra:
cena za 1rbh = 123,70 netto
to jaki jest czas wymiany wg Aso bo mi wychodzi coś ponad 60 godzin, wiem że to zapewne sam słupek, czyli przekładka wszystkiego, to długo długo... Dobrze liczę?
Haymaker 11-11-2015, 18:00 Współczuję. Słyszałem będąc właśnie w tym serwisie od samych sprzedawców, że stoi s-max EB z zatartym silnikiem...
marcinstas 11-11-2015, 21:17 Temat nadal w toku...
cena słupka wynegocjowana do 17000 z robocizna to 28000 pytanie... auto zabrane z bemo ale diagnoza podobna...
problem w tym, że mechanicy boją się tej naprawy, wymiana słupka ok ale na co?
szlifiernie z kolei twierdzą, że nie ma problemu naprawić (ale mechanicy przekonują mnie, że to też tak różowo w praktyce nie wygląda...)
a auto stoi :(
wstawić drugi używany słupek.
Focus mk3 ma inny silnik tego 2.0 boosta?? 0 km
http://allegro.pl/ford-focus-iii-mk3-st-2-0-ecoboost-silnik-0-km-i5731477520.html
Jak nie to faktycznie za 4 tyś czy 6 są silniki.
Jak dobry warsztat poradzi sobie z takim silnikiem. Ale to niestety mało kto ma sprawdzony.
Zabrać auto do warsztatu godnego polecenia.
Rozebrać silnik, przekalkulować koszt naprawy, porównać z ceną używanego silnika i albo naprawiać albo kupić drugi silnik.
nabuchodonozor 12-11-2015, 17:53 Focus mk3 ma inny silnik tego 2.0 boosta?? 0 km
http://allegro.pl/ford-focus-iii-mk3...731477520.html
nie pasuje...
Bump: cena słupka wynegocjowana do 17000 z robocizna to 28000 pytanie...
nie wiem skąd ta cena bo w Carrara Lublin goły słupek kosztuje 7500...
nie wiem skąd ta cena bo w Carrara Lublin goły słupek kosztuje 7500... to cena za krótki słupek tylko kadłub z tłokami , wałem , a marcinstas piszeo słupku kpl. bez kolektorów i osprzętu
nabuchodonozor 12-11-2015, 19:37 marcinstas piszeo słupku kpl. bez kolektorów i osprzętu
słupek to słupek..., a kolega nie pisze nic o konkretach
janek001 13-11-2015, 22:23 Zabrać auto do warsztatu godnego polecenia.
Rozebrać silnik, przekalkulować koszt naprawy, porównać z ceną używanego silnika i albo naprawiać albo kupić drugi silnik.
Nie ma części kolego Ford nie przewiduje naprawy tylko wymianę silnika , pozatym ASO nie ma przygotowanych do tego stanowisk i mechaników !
MIREKTERAZPOLSKA 14-11-2015, 10:17 Nie ma części kolego Ford nie przewiduje naprawy tylko wymianę silnika , pozatym ASO nie ma przygotowanych do tego stanowisk i mechaników !
W ASO brak niektórych części, po za ASO są
Jesteśmu świeżo po naprawie tego silnika-koszt 12000 całość
Nie ma części kolego Ford nie przewiduje naprawy tylko wymianę silnika , pozatym ASO nie ma przygotowanych do tego stanowisk i mechaników !
To, że Ford nie przewiduje to nie znaczy, że nie można.
Części jak najbardziej są dostępne. W zamienniku występuje praktycznie wszystko co potrzebne do kapitalnego remontu, panewki do wyboru do koloru włącznie ze wzmacnianymi (high performance) w różnych nadwymiarach, pierścienie i tłoki tez są dostępne niestety tu szlify nie występują ale dobry szlifierz wstawi tuleje i zrobi na nominał. ;)
MIREKTERAZPOLSKA 20-11-2015, 02:07 Części jak najbardziej są dostępne. W zamienniku występuje praktycznie wszystko co potrzebne do kapitalnego remontu, panewki do wyboru do koloru włącznie ze wzmacnianymi (high performance) w różnych nadwymiarach, pierścienie i tłoki tez są dostępne niestety tu szlify nie występują ale dobry szlifierz wstawi tuleje i zrobi na nominał. ;)
Pierścienie- możesz dać przykład producenta???
Korbowody???- lub tulejki???
Daj namiar bo rozbieram następny silnik i znowu mnie czeka wycieczka- a jak są na miejscu to super
Pierścienie robi Kolbenshmidt z tym że chwilowo sprzedają je w komplecie z tłokami jak potrzebujesz to w CER MOTOR z tego co wiem jest 1 kpl dostępny. korbowody można zapomnieć niestety tak jak wspominał ktoś wcześniej to jest short block, a tulejki dedykowanych nie ma ale w wyżej wymienionej hurtowni po wymiarach bez problemu :)
MIREKTERAZPOLSKA 20-11-2015, 15:30 Biorę z tej hurtowni części- i się poddali- nie mają w ofercie
Części sprowadzam z Angli- niestety długo to trwa bo muszę to robić przez pośrednika z niemiec-ale mam orginały:)))
Dużo nie przespanych nocy przez te silniki miałem-ale doświadczenie zostaje
Tłoki mają na pewno ;) może po prostu ktoś nie umiał znaleźć ale mają dostępne od ręki :)
Trzeba było szukać kogoś z Albionu.W miarę moich skromnych możliwości pomagam forumowiczom.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
czarooos 19-08-2019, 15:40 Dzień dobry! Mam S-max z 2012r. Ecoboost 2.0 203KM i przy przebiegu 160 tys. (auto z polskiego salonu i caly czas serwisowane w autoryzowanych serwisach w Bydgoszczy, później w Warszawie) i właśnie …
Z dnia na dzień zapaliła się kontrolka checkengine, silnik nie równo pracuje. Błąd "wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, wymiana cewki i świecy nie pomogła. Okazało się, że ciśnienie kompresji na 2 cylindrze wynosi 3 bary, na 1 i 3 cylindrze 9 barów, kiedy powinno wynosić 13... Autoryzowany serwis po diagnostyce za 350zł, zaproponował, że musi za 3000zł zdjąć głowicę silnika żeby dalej diagnozować ale przewiduje, że jeżeli to pęknięty pierścień lub tłok to proponują nowy silnik za 31 tys. zł lub regenerowany za 29 tys., zaś jeżeli to nieszczelność zaworów, to np. regenerowaną głowicę za ok 9 tys...
Co o tym sądzicie? Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???
Powinieneś urealnić swoje patrzenie na współczesną motoryzację.
Co o tym sądzicie? Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???
Otóż może. I myślę że nie jest to jedyny przypadek. EcoBoosty przy wszystkich swoich zaletach mają też słabe punkty - trochę inne w przypadku 1.0 i 1.6EB, a trochę inne w 2.0EB.
Powinieneś zapytać też w innym warsztacie, żeby mieć porównanie w kosztach i w przyczynie awarii.
Nikt normalny nie poda kosztów bez rozebrania silnika. A to już są konkretne koszty.
Gural bagienny 19-08-2019, 22:10 Kupić angola i przełożyć silnik i sprzedać jak najszybciej bo remonty to za drogi interes i nieopłacalny
Kupić anglika i bawić się w przekładkę silnika to też drogi interes. Nie sądzę, żeby wyszło jakoś wyraźnie taniej od naprawy obecnej jednostki.
skoro cały czas serwisujesz w aso, to nie pomyslałeś o gwarancji12?
(...)Okazało się, że ciśnienie kompresji na 2 cylindrze wynosi 3 bary, na 1 i 3 cylindrze 9 barów, kiedy powinno wynosić 13... (...)
Autoryzowany serwis po diagnostyce za 350zł, zaproponował, że musi za 3000zł zdjąć głowicę silnika żeby dalej diagnozować ale przewiduje, że jeżeli to pęknięty pierścień lub tłok to proponują nowy silnik za 31 tys. zł lub regenerowany za 29 tys., zaś jeżeli to nieszczelność zaworów, to np. regenerowaną głowicę za ok 9 tys...
Co o tym sądzicie? Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???
Nie wiem skąd Ci się wziął stopień sprężania 13, Dla tego silnika to 9.3.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine#2.0_L_(2010%E2%80%932015) Więc 9 barów to na granicy błędu. Te 3 bary to oczywiście problem - zawory, pierścienie lub tłok...
Kiedy wymieniałem mój silnik dzwonili do mnie ludzie z przypadkami wypalonych tłoków w 1.6EB.
Koszt wymiany silnika na nowy poza ASO to 1/3 ceny tego co Ci zapropono.
Tak FORD nie naprawia silnika - oni wymieniają. Dlatego jeżeli nie miałeś gwarancji 12 to zabieraj auto i rób w jakimś niezależnym serwisie gdzie ogarniają kapitalne remonty. A potem sprzedaj.
Czy nie pisałem już że właściciele ecoboosta dzielą się na tych co wiedzą co to remont silnika i tych, którzy dopiero się dowiedzą
Welcome to the club
Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
Nie wiem skąd Ci się wziął stopień sprężania 13, Dla tego silnika to 9.3.Stopień sprężania to nie to samo, co ciśnienie sprężania (kompresji).
Piasek80 29-08-2019, 12:57 Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???
kolejny przykład na temat kompetencji ASO a dokładnie co oni tak naprawdę robią z tymi naszymi autami/silnikami kiedy my spijamy kawę w poczekalni przeglądając broszury nowych modeli...
Nie ufałem, nie ufam i nie zaufam nikomu komu nie mogę patrzeć na ręce podczas grzebania pod maską mojego auta.
Co i ILE oni tak na prawdę tam zrobili za co wydrukowali fakturę na 4-cyfry
Stopień sprężania to nie to samo, co ciśnienie sprężania (kompresji).
Tak - masz racje.
Pewnie sami mogli sami , cos nie tak zrobic , a teraz wyszlo , Moj znajomy mial tak z samochode , placil za wymniane za swiece , a w silniku znalezli resztki swiec , no i silnik do naprawy
Remont takiego silnika to ok. 5-6 tys zł i będzie jak nowy śmigał. Wolałbym to niż kupić inny używany w niewiadomo jakim stanie.
Koszt wymiany silnika na nowy poza ASO to 1/3 ceny tego co Ci zapropono.
gdzie można kupić nowy silnik do forda poza aso? za 1/3 ceny?
Piasek80 29-08-2019, 14:30 Ale tu chodzi chyba o koszt wymiany (robocizny) a nie sam silnik
gdzie można kupić nowy silnik do forda poza aso? za 1/3 ceny?
Miałem na myśli "nowy = sprawny".
Na alledrogo można dostać sprawne silniki z demontażu lub po remoncie.
Swój "nowy" z przebiegiem 22km (dwadzieścia dwa) kupiłem za trochę mniej niż 1/2 tego co zaśpiewało sobie ASO...
Nie sadze aby przelozenie silnika bylo az tak droge , mysle ze okolo 2000 do 3000 zl
slawek-kali 29-08-2019, 17:59 tak jasne.. to nie ford ka z 1.25l :D
Nie sadze aby przelozenie silnika bylo az tak droge , mysle ze okolo 2000 do 3000 zl
nowy rozrząd i oleje to prawie 1500 zł.
demont&zamont nowego silnika w aso to ok. 10-15 rbh. średnio wychodzi mechanikowi dwa dni na silnik, i jeden dzień na testy.
teraz pomnóż sobie stawkę godzinową warsztatu razy ilość godzin wpędzonych przy tym aucie. do tego koszta części eksploatacyjnych, płynów, części jednorazowych
Przekładka silnika to nie wymiana rozrządu i oleju.
Piasek80 30-08-2019, 09:23 Przekładka przekładce nierówna.
Jeden wrzuci cały silnik na sanki i opuści na niego budę podpinając wtyczki, węże wodne i rurę wydechową. Drugi musi najpierw przezbroić cały silnik bo dostał drugi goły słupek...
2 lata temu za przełożenie silnika w ASO wraz ze zdejmowaniem i przekładaniem części klamotów ze starego silnika (turbina, pompa waku, kolektory) zapłaciłem prawie 4000zł (w tym był serwis olejowy, płyny, filtry, bo przecież nowy silnik trzeba zalać olejem itd itp). Gdybym dostarczył silnik 1:1 (kompletny wyposażony silnik z identycznym wyposażeniem) zapłaciłbym 500 - 700zł mniej. Niezależny ale polecany na tym formu warsztat niedaleko ASO jak uszlyszał ECOBoost też zażyczył sobie 4000zł. Wolałem sprawę załatwić w ASO.
GrzegorzS1988 18-05-2021, 19:12 Wybaczcie za odgrzebanie postu ale przeszukalem pol internetu i cisza. Robie pelny remont 2.0eb lacznie z tulejowaniem. Brakuje mi momentow dokrecania dolu silnika stopy walu, korbowody, natryski na denka, ustawienie walkow wyrownowazajacych. Jesli ktos posiada owe informacje bede wdzieczny za ich podanie.
Pozdrawiam
Wybaczcie za odgrzebanie postu ale przeszukalem pol internetu i cisza. Robie pelny remont 2.0eb lacznie z tulejowaniem. Brakuje mi momentow dokrecania dolu silnika stopy walu, korbowody, natryski na denka, ustawienie walkow wyrownowazajacych. Jesli ktos posiada owe informacje bede wdzieczny za ich podanie.
Pozdrawiam
co jest powodem remontu?
A to ma wpływ na momenty dokręcenia śrub?
klocolus 05-02-2024, 11:08 Jaka jest prawidłowa i dopuszczalna kompresja dla silnika 2.0 ecoboost? Mierzona na letnim silniku ok. 40 stopni jest na wszystkich garach 9 barów. Tym samym miernikiem 1.6eb miał 11.5 bara ale na w pełni rozgrzanym. Z drugiej strony w Astrze 1.6 wychodziło po 8 barów i paliła od strzała.
Ogólnie silnik na ciepło pracuje bardzo dobrze, nie bierze oleju, płynu, ma moc, zero błędów, spalanie w normie itd. ale niestety na zimnym ciężko zapala a jak już zapali to przez 30sek wypada zapłon. Czasami już kilku sekundach dobrze chodzi. Rejestruje wypadanie na 1,2,3 cylindrze. Na ciepło pali od strzała.
Oglądałem cylindry to mają drobne pojedyncze pionowe ryski ale nic takiego mocno przytartego, poza nimi bardzo ładne ślady honowania. Olej bez brokatu. ciśnienie oleju w normie itd. Zawory wyglądają ok od środka jeszcze ściągnę kolektor może są zabite nagarem i to dlatego puszcza.
Czy taka kompresja może być przyczyną problemów z odpaleniem? Czy szukać przyczyny gdzie indziej?
Wybaczcie za odgrzebanie postu ale przeszukalem pol internetu i cisza. Robie pelny remont 2.0eb lacznie z tulejowaniem. Brakuje mi momentow dokrecania dolu silnika stopy walu, korbowody, bnatryski na denka, ustawienie walkow wyrownowazajacych. Jesli ktos posiada owe informacje bede wdzieczny za ich podanie.
Pozdrawiam
Udało ci się znaleźć info z jakimi siłami dokręcać stopy walu i korbowody?
Chyba ciężko będzie to znaleźć, Ford nie przewiduje remontu dołu silnika, więc nie podał tych danych. W Volvo też brak informacji.
cursarius 22-12-2024, 19:41 Do silnika Volovo 2.5 dane są. Natomiast do 2.0 ecoboost brak i być może coś by było od info z Mazdy. To raczej ich silnik.
klocolus 24-12-2024, 14:19 info z Mazdy
2.0 ecoboost to koło mazdy nawet nie stał. Duratec 2.0/2.3 tak ale to poprzednia konstrukcja zmodyfikowana przez Forda do ecoboosta. Śruby korbowodu jak i korbowody są inne. Chociaż momenty te same
Bump: Udało ci się znaleźć info z jakimi siłami dokręcać stopy walu i korbowody?
Śruby korbowodu 10Nm potem 29Nm + 90 stopni
Stopy wału:
Installation procedure (cap sequence 3/2/4/1/5).
Torque in sequence to 5Nm.
Torque in sequence to 25Nm.
Torque in sequence to an angle of 90°
Minuta szukania w necie. Stosujesz na własną odpowiedzialność ale tak jest podane w serwisówce.
RyszardaTrzeciaWaza 30-12-2024, 12:41 Natomiast do 2.0 ecoboost brak
Podaj mi mail, wyślę cały manual w pdf.
|
|