Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Zatarty silnik 2.0 EcoBoost 240KM


marcinstas
16-10-2015, 17:59
Witam... jestem posiadaczem 4 letniego od paru dni S-Maxa 2.0 240KM.
W tym tygodniu pojawiły się kłopoty z akumulatorem. Ponieważ w pewnym momencie ten nawalił i nie miałem go jak odpalić zadzwoniłem po Ford Assistance 12 (auto regularnie serwisowane) i auto uruchomiliśmy po kablach.
Samochód zawieziony do ASO (na własnych kołach) bo promocja na akumulatory i chciałem sprawdzić czemu ucieka mi od ok 2 tyg płyn chłodniczy (zwalałem na kunę, która pogryzła mi parę rzeczy w czerwcu).

W serwisie odkryto brak oleju w silniku (brak wycieku oleju i płynu chłodzącego) i stwierdzono że ten jest zatarty (odpala ale stuka) - uszkodzone panewki. W drodze do serwisu nie paliła się kontrolka oleju ani nic innego (a wiem że działa bo: 1) wcześniej na jej podstawie robiłem dolewki oleju 2)w ASO twierdzą że zapaliła się po odpaleniu silnika)

Moje pytani brzmi. Jak się zachować? Olej dolewałem a tu nagle taki ubytek. ASO każe wymienić silnik i wycenia to mniejwięcej na 28000 silnik i 10000 robocizna.
Co robić?
Brać rzeczoznawcę? - (sprawa pewnie nie do wygrania i auto unieruchomione pewnie na długie miesiące)
Wymieniać silnik? - 40 000!!!
Szukać używanego?
Naprawiać? - jak? gdzie? da się to wymienić (wał? panewki? itd) czy wytłoczyć jakoś?

Proszę o pomoc doświadczonych użytkowników i tych z Was którzy znają się na mechanice bo ja niestety jestem totalnie zielony...

pozdrawiam
załamany Marcin

stingerA6
16-10-2015, 18:07
Kupić używany.

marcinstas
16-10-2015, 18:09
Kupić używany.

Taki wariant chyba wygrywa w moich rozważaniach... ale boję się że szukam wyjątkowo mało popularnej jednostki... poza tym nigdy nie wiadomo czy ma przejechane 100tys czy 300tys

Markoo
16-10-2015, 18:13
nie paliła się kontrolka oleju ani nic innego (a wiem że działa bo: 1) wcześniej na jej podstawie robiłem dolewki oleju
Eeee Uświadomcie mnie jaka to jest kontrolka? poziomu oleju, czy stanu?
Bo jak to drugie to....

Edit: Zamiast Stanu powinno być ciśnienia...

stingerA6
16-10-2015, 18:16
Cena używki ok. 4500 a przebiegi raczej ok 100 tyś. niż 300 (mają ok 4 lata). Ważne aby dostać gwarancję - choć rozruchową.

marcinstas
16-10-2015, 18:21
A gdzie szukać?

stingerA6
16-10-2015, 18:24
Alledrogo

Adept
16-10-2015, 18:26
http://allegro.pl/silnik-ford-escape-kuga-mk2-2-0-ecoboost-240km-p-n-i5388435663.html

marcinstas
16-10-2015, 18:41
WOW - nawet nie przypuszczałem że są dostępne i przyznaje że allegro nie odpaliłem...

Czy to ten sam silnik w sensie mocowań i innych rzeczy o których nie mam pojęcia?

stingerA6
16-10-2015, 18:42
Są też w cenach od 4 tyś.

marcinstas
16-10-2015, 18:47
http://allegro.pl/silnik-ford-escape-kuga-mk2-2-0-ecoboost-240km-p-n-i5388435663.html

Rozumiem że to wersja amerykańska... będzie pasować bo to u mnie w mieście zaraz biegne kupć :)

stingerA6
16-10-2015, 18:50
Musisz sprawdzić jaki siedzi w Twoim silnik ( czterokrotnie literowy kod). Ten amerykaniec też jest dobry.
240 silnik ma kod TPWA. Ale silniczki 203 ps też powinny pasić.

Zoltyy
17-10-2015, 19:26
Najwyrazniej w Fordzie czerwona lampka ma oznaczac ostrzezenie przed niskim poziomem finansow po zakupie silnika.
Wyrazy wspolczucia I powodzenia w poszukiwaniu silnika.

slawek-kali
17-10-2015, 19:47
Zaden Ford mi tego nie pokazal, a mialem juz 6! Widac ecoboost to inna bajka :D
Nie kupie :)

jaho2000
18-10-2015, 10:23
http://allegro.pl/ford-focus-iii-mk3-st-2-0-ecoboost-silnik-0-km-i5731477520.html

Oni mają sporo dobrych i tanich części. Przywożą je z DE ponoć

Rafał A.(antek)
18-10-2015, 10:54
ale z tymi eco boost i braniem oleju i zatarciem coś jest. OSt w serwisie przy okazji słyszałem dokładnie to samo, S-max tylko chyba 200KM z niby pukajacą panewką. Dziwne. Ile one oleju biorą????

stingerA6
18-10-2015, 12:03
U mnie ani grama

CER
29-10-2015, 13:46
Sprawa już załatwiona? Wymieniłeś silnik czy może zatarty został rozebrany od czego ja osobiście bym zaczął. Jeśli nie przytarł się mocno tylko wał/panewki, to być może bardziej opłaci się naprawiać.

Pozdrawiam

Lukasp85
10-11-2015, 18:17
Wtrącę ciekawostkę, silniki 2.0 ecoboost produkowane od 2010 do 2015 były produkowane w oparciu o silnik Mazda L Engine czyli znanego wszystkim Durateca HE, który jak pewnie większość wie miewał problemy z braniem oleju (słabe pierścienie). Ciekawe czy w tych silnikach Ecoboost coś w tej kwestii poprawili....

janek001
10-11-2015, 22:25
wymiana silnika 10 tyś , skąd oni biorą takie ceny ?

S-MAX88
11-11-2015, 10:25
Z kosztów utrzymania działalności.

nabuchodonozor
11-11-2015, 10:53
wymiana silnika 10 tyś , skąd oni biorą takie ceny ?

cena za 1rbh = 123,70 netto :)

Markoo
11-11-2015, 11:56
wymiana silnika 10 tyś , skąd oni biorą takie ceny ? No dobra, zapytam, gdzie padła ta cena? bo ślepym...

S-MAX88
11-11-2015, 12:42
W pierwszym poście:

ASO każe wymienić silnik i wycenia to mniejwięcej na 28000 silnik i 10000 robocizna.

Markoo
11-11-2015, 13:04
Aaa aż tak głęboko nie sięgałem, bardziej zasugerowałem się cenami tu linkowanymi z allegro i wyszła mi cena łączna :)
No dobra:
cena za 1rbh = 123,70 netto
to jaki jest czas wymiany wg Aso bo mi wychodzi coś ponad 60 godzin, wiem że to zapewne sam słupek, czyli przekładka wszystkiego, to długo długo... Dobrze liczę?

Haymaker
11-11-2015, 18:00
Współczuję. Słyszałem będąc właśnie w tym serwisie od samych sprzedawców, że stoi s-max EB z zatartym silnikiem...

marcinstas
11-11-2015, 21:17
Temat nadal w toku...
cena słupka wynegocjowana do 17000 z robocizna to 28000 pytanie... auto zabrane z bemo ale diagnoza podobna...
problem w tym, że mechanicy boją się tej naprawy, wymiana słupka ok ale na co?
szlifiernie z kolei twierdzą, że nie ma problemu naprawić (ale mechanicy przekonują mnie, że to też tak różowo w praktyce nie wygląda...)
a auto stoi :(

wtomeks
11-11-2015, 21:26
wstawić drugi używany słupek.

Focus mk3 ma inny silnik tego 2.0 boosta?? 0 km
http://allegro.pl/ford-focus-iii-mk3-st-2-0-ecoboost-silnik-0-km-i5731477520.html

Jak nie to faktycznie za 4 tyś czy 6 są silniki.

Jak dobry warsztat poradzi sobie z takim silnikiem. Ale to niestety mało kto ma sprawdzony.

S-MAX88
12-11-2015, 15:55
Zabrać auto do warsztatu godnego polecenia.
Rozebrać silnik, przekalkulować koszt naprawy, porównać z ceną używanego silnika i albo naprawiać albo kupić drugi silnik.

nabuchodonozor
12-11-2015, 17:53
Focus mk3 ma inny silnik tego 2.0 boosta?? 0 km
http://allegro.pl/ford-focus-iii-mk3...731477520.html

nie pasuje...

Bump: cena słupka wynegocjowana do 17000 z robocizna to 28000 pytanie...

nie wiem skąd ta cena bo w Carrara Lublin goły słupek kosztuje 7500...

SRS
12-11-2015, 18:43
nie wiem skąd ta cena bo w Carrara Lublin goły słupek kosztuje 7500... to cena za krótki słupek tylko kadłub z tłokami , wałem , a marcinstas piszeo słupku kpl. bez kolektorów i osprzętu

nabuchodonozor
12-11-2015, 19:37
marcinstas piszeo słupku kpl. bez kolektorów i osprzętu

słupek to słupek..., a kolega nie pisze nic o konkretach

janek001
13-11-2015, 22:23
Zabrać auto do warsztatu godnego polecenia.
Rozebrać silnik, przekalkulować koszt naprawy, porównać z ceną używanego silnika i albo naprawiać albo kupić drugi silnik.
Nie ma części kolego Ford nie przewiduje naprawy tylko wymianę silnika , pozatym ASO nie ma przygotowanych do tego stanowisk i mechaników !

MIREKTERAZPOLSKA
14-11-2015, 10:17
Nie ma części kolego Ford nie przewiduje naprawy tylko wymianę silnika , pozatym ASO nie ma przygotowanych do tego stanowisk i mechaników !

W ASO brak niektórych części, po za ASO są

Jesteśmu świeżo po naprawie tego silnika-koszt 12000 całość

S-MAX88
14-11-2015, 12:27
Nie ma części kolego Ford nie przewiduje naprawy tylko wymianę silnika , pozatym ASO nie ma przygotowanych do tego stanowisk i mechaników !

To, że Ford nie przewiduje to nie znaczy, że nie można.

CER
19-11-2015, 16:02
Części jak najbardziej są dostępne. W zamienniku występuje praktycznie wszystko co potrzebne do kapitalnego remontu, panewki do wyboru do koloru włącznie ze wzmacnianymi (high performance) w różnych nadwymiarach, pierścienie i tłoki tez są dostępne niestety tu szlify nie występują ale dobry szlifierz wstawi tuleje i zrobi na nominał. ;)

MIREKTERAZPOLSKA
20-11-2015, 02:07
Części jak najbardziej są dostępne. W zamienniku występuje praktycznie wszystko co potrzebne do kapitalnego remontu, panewki do wyboru do koloru włącznie ze wzmacnianymi (high performance) w różnych nadwymiarach, pierścienie i tłoki tez są dostępne niestety tu szlify nie występują ale dobry szlifierz wstawi tuleje i zrobi na nominał. ;)

Pierścienie- możesz dać przykład producenta???
Korbowody???- lub tulejki???
Daj namiar bo rozbieram następny silnik i znowu mnie czeka wycieczka- a jak są na miejscu to super

CER
20-11-2015, 08:49
Pierścienie robi Kolbenshmidt z tym że chwilowo sprzedają je w komplecie z tłokami jak potrzebujesz to w CER MOTOR z tego co wiem jest 1 kpl dostępny. korbowody można zapomnieć niestety tak jak wspominał ktoś wcześniej to jest short block, a tulejki dedykowanych nie ma ale w wyżej wymienionej hurtowni po wymiarach bez problemu :)

MIREKTERAZPOLSKA
20-11-2015, 15:30
Biorę z tej hurtowni części- i się poddali- nie mają w ofercie
Części sprowadzam z Angli- niestety długo to trwa bo muszę to robić przez pośrednika z niemiec-ale mam orginały:)))
Dużo nie przespanych nocy przez te silniki miałem-ale doświadczenie zostaje

CER
30-11-2015, 08:43
Tłoki mają na pewno ;) może po prostu ktoś nie umiał znaleźć ale mają dostępne od ręki :)

cliner
30-11-2015, 11:09
Trzeba było szukać kogoś z Albionu.W miarę moich skromnych możliwości pomagam forumowiczom.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

czarooos
19-08-2019, 15:40
Dzień dobry! Mam S-max z 2012r. Ecoboost 2.0 203KM i przy przebiegu 160 tys. (auto z polskiego salonu i caly czas serwisowane w autoryzowanych serwisach w Bydgoszczy, później w Warszawie) i właśnie …
Z dnia na dzień zapaliła się kontrolka checkengine, silnik nie równo pracuje. Błąd "wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, wymiana cewki i świecy nie pomogła. Okazało się, że ciśnienie kompresji na 2 cylindrze wynosi 3 bary, na 1 i 3 cylindrze 9 barów, kiedy powinno wynosić 13... Autoryzowany serwis po diagnostyce za 350zł, zaproponował, że musi za 3000zł zdjąć głowicę silnika żeby dalej diagnozować ale przewiduje, że jeżeli to pęknięty pierścień lub tłok to proponują nowy silnik za 31 tys. zł lub regenerowany za 29 tys., zaś jeżeli to nieszczelność zaworów, to np. regenerowaną głowicę za ok 9 tys...

Co o tym sądzicie? Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???

makinen
19-08-2019, 16:15
Powinieneś urealnić swoje patrzenie na współczesną motoryzację.

kopson
19-08-2019, 16:24
Co o tym sądzicie? Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???
Otóż może. I myślę że nie jest to jedyny przypadek. EcoBoosty przy wszystkich swoich zaletach mają też słabe punkty - trochę inne w przypadku 1.0 i 1.6EB, a trochę inne w 2.0EB.
Powinieneś zapytać też w innym warsztacie, żeby mieć porównanie w kosztach i w przyczynie awarii.

makinen
19-08-2019, 16:46
Nikt normalny nie poda kosztów bez rozebrania silnika. A to już są konkretne koszty.

Gural bagienny
19-08-2019, 22:10
Kupić angola i przełożyć silnik i sprzedać jak najszybciej bo remonty to za drogi interes i nieopłacalny

kopson
19-08-2019, 23:55
Kupić anglika i bawić się w przekładkę silnika to też drogi interes. Nie sądzę, żeby wyszło jakoś wyraźnie taniej od naprawy obecnej jednostki.

jaceks
28-08-2019, 09:56
skoro cały czas serwisujesz w aso, to nie pomyslałeś o gwarancji12?

japim
29-08-2019, 10:43
(...)Okazało się, że ciśnienie kompresji na 2 cylindrze wynosi 3 bary, na 1 i 3 cylindrze 9 barów, kiedy powinno wynosić 13... (...)

Autoryzowany serwis po diagnostyce za 350zł, zaproponował, że musi za 3000zł zdjąć głowicę silnika żeby dalej diagnozować ale przewiduje, że jeżeli to pęknięty pierścień lub tłok to proponują nowy silnik za 31 tys. zł lub regenerowany za 29 tys., zaś jeżeli to nieszczelność zaworów, to np. regenerowaną głowicę za ok 9 tys...

Co o tym sądzicie? Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???

Nie wiem skąd Ci się wziął stopień sprężania 13, Dla tego silnika to 9.3.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine#2.0_L_(2010%E2%80%932015) Więc 9 barów to na granicy błędu. Te 3 bary to oczywiście problem - zawory, pierścienie lub tłok...

Kiedy wymieniałem mój silnik dzwonili do mnie ludzie z przypadkami wypalonych tłoków w 1.6EB.

Koszt wymiany silnika na nowy poza ASO to 1/3 ceny tego co Ci zapropono.
Tak FORD nie naprawia silnika - oni wymieniają. Dlatego jeżeli nie miałeś gwarancji 12 to zabieraj auto i rób w jakimś niezależnym serwisie gdzie ogarniają kapitalne remonty. A potem sprzedaj.

wojtoo
29-08-2019, 12:31
Czy nie pisałem już że właściciele ecoboosta dzielą się na tych co wiedzą co to remont silnika i tych, którzy dopiero się dowiedzą
Welcome to the club

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Parch
29-08-2019, 12:48
Nie wiem skąd Ci się wziął stopień sprężania 13, Dla tego silnika to 9.3.Stopień sprężania to nie to samo, co ciśnienie sprężania (kompresji).

Piasek80
29-08-2019, 12:57
Jak takie dobre auto, z pewną historią, od początku co roku serwisowane w polskim aso zgodnie z zaleceniami producenta, może mieć taką awarię przy przebiegu 160 tys. km ???
kolejny przykład na temat kompetencji ASO a dokładnie co oni tak naprawdę robią z tymi naszymi autami/silnikami kiedy my spijamy kawę w poczekalni przeglądając broszury nowych modeli...
Nie ufałem, nie ufam i nie zaufam nikomu komu nie mogę patrzeć na ręce podczas grzebania pod maską mojego auta.
Co i ILE oni tak na prawdę tam zrobili za co wydrukowali fakturę na 4-cyfry

japim
29-08-2019, 13:13
Stopień sprężania to nie to samo, co ciśnienie sprężania (kompresji).

Tak - masz racje.

Vito2m
29-08-2019, 13:23
Pewnie sami mogli sami , cos nie tak zrobic , a teraz wyszlo , Moj znajomy mial tak z samochode , placil za wymniane za swiece , a w silniku znalezli resztki swiec , no i silnik do naprawy

Danillo
29-08-2019, 13:28
Remont takiego silnika to ok. 5-6 tys zł i będzie jak nowy śmigał. Wolałbym to niż kupić inny używany w niewiadomo jakim stanie.

jaceks
29-08-2019, 14:26
Koszt wymiany silnika na nowy poza ASO to 1/3 ceny tego co Ci zapropono.

gdzie można kupić nowy silnik do forda poza aso? za 1/3 ceny?

Piasek80
29-08-2019, 14:30
Ale tu chodzi chyba o koszt wymiany (robocizny) a nie sam silnik

japim
29-08-2019, 16:03
gdzie można kupić nowy silnik do forda poza aso? za 1/3 ceny?

Miałem na myśli "nowy = sprawny".
Na alledrogo można dostać sprawne silniki z demontażu lub po remoncie.
Swój "nowy" z przebiegiem 22km (dwadzieścia dwa) kupiłem za trochę mniej niż 1/2 tego co zaśpiewało sobie ASO...

Vito2m
29-08-2019, 16:42
Nie sadze aby przelozenie silnika bylo az tak droge , mysle ze okolo 2000 do 3000 zl

slawek-kali
29-08-2019, 17:59
tak jasne.. to nie ford ka z 1.25l :D

jaceks
30-08-2019, 07:43
Nie sadze aby przelozenie silnika bylo az tak droge , mysle ze okolo 2000 do 3000 zl
nowy rozrząd i oleje to prawie 1500 zł.
demont&zamont nowego silnika w aso to ok. 10-15 rbh. średnio wychodzi mechanikowi dwa dni na silnik, i jeden dzień na testy.
teraz pomnóż sobie stawkę godzinową warsztatu razy ilość godzin wpędzonych przy tym aucie. do tego koszta części eksploatacyjnych, płynów, części jednorazowych

makinen
30-08-2019, 08:49
Przekładka silnika to nie wymiana rozrządu i oleju.

Piasek80
30-08-2019, 09:23
Przekładka przekładce nierówna.
Jeden wrzuci cały silnik na sanki i opuści na niego budę podpinając wtyczki, węże wodne i rurę wydechową. Drugi musi najpierw przezbroić cały silnik bo dostał drugi goły słupek...

japim
30-08-2019, 11:45
2 lata temu za przełożenie silnika w ASO wraz ze zdejmowaniem i przekładaniem części klamotów ze starego silnika (turbina, pompa waku, kolektory) zapłaciłem prawie 4000zł (w tym był serwis olejowy, płyny, filtry, bo przecież nowy silnik trzeba zalać olejem itd itp). Gdybym dostarczył silnik 1:1 (kompletny wyposażony silnik z identycznym wyposażeniem) zapłaciłbym 500 - 700zł mniej. Niezależny ale polecany na tym formu warsztat niedaleko ASO jak uszlyszał ECOBoost też zażyczył sobie 4000zł. Wolałem sprawę załatwić w ASO.

GrzegorzS1988
18-05-2021, 19:12
Wybaczcie za odgrzebanie postu ale przeszukalem pol internetu i cisza. Robie pelny remont 2.0eb lacznie z tulejowaniem. Brakuje mi momentow dokrecania dolu silnika stopy walu, korbowody, natryski na denka, ustawienie walkow wyrownowazajacych. Jesli ktos posiada owe informacje bede wdzieczny za ich podanie.
Pozdrawiam

meh
06-07-2021, 20:20
Wybaczcie za odgrzebanie postu ale przeszukalem pol internetu i cisza. Robie pelny remont 2.0eb lacznie z tulejowaniem. Brakuje mi momentow dokrecania dolu silnika stopy walu, korbowody, natryski na denka, ustawienie walkow wyrownowazajacych. Jesli ktos posiada owe informacje bede wdzieczny za ich podanie.
Pozdrawiam

co jest powodem remontu?

Khiav
07-07-2021, 16:30
A to ma wpływ na momenty dokręcenia śrub?

klocolus
05-02-2024, 11:08
Jaka jest prawidłowa i dopuszczalna kompresja dla silnika 2.0 ecoboost? Mierzona na letnim silniku ok. 40 stopni jest na wszystkich garach 9 barów. Tym samym miernikiem 1.6eb miał 11.5 bara ale na w pełni rozgrzanym. Z drugiej strony w Astrze 1.6 wychodziło po 8 barów i paliła od strzała.

Ogólnie silnik na ciepło pracuje bardzo dobrze, nie bierze oleju, płynu, ma moc, zero błędów, spalanie w normie itd. ale niestety na zimnym ciężko zapala a jak już zapali to przez 30sek wypada zapłon. Czasami już kilku sekundach dobrze chodzi. Rejestruje wypadanie na 1,2,3 cylindrze. Na ciepło pali od strzała.

Oglądałem cylindry to mają drobne pojedyncze pionowe ryski ale nic takiego mocno przytartego, poza nimi bardzo ładne ślady honowania. Olej bez brokatu. ciśnienie oleju w normie itd. Zawory wyglądają ok od środka jeszcze ściągnę kolektor może są zabite nagarem i to dlatego puszcza.

Czy taka kompresja może być przyczyną problemów z odpaleniem? Czy szukać przyczyny gdzie indziej?

Benion
19-12-2024, 20:04
Wybaczcie za odgrzebanie postu ale przeszukalem pol internetu i cisza. Robie pelny remont 2.0eb lacznie z tulejowaniem. Brakuje mi momentow dokrecania dolu silnika stopy walu, korbowody, bnatryski na denka, ustawienie walkow wyrownowazajacych. Jesli ktos posiada owe informacje bede wdzieczny za ich podanie.
Pozdrawiam

Udało ci się znaleźć info z jakimi siłami dokręcać stopy walu i korbowody?

marekpz
20-12-2024, 07:15
Chyba ciężko będzie to znaleźć, Ford nie przewiduje remontu dołu silnika, więc nie podał tych danych. W Volvo też brak informacji.

cursarius
22-12-2024, 19:41
Do silnika Volovo 2.5 dane są. Natomiast do 2.0 ecoboost brak i być może coś by było od info z Mazdy. To raczej ich silnik.

klocolus
24-12-2024, 14:19
info z Mazdy

2.0 ecoboost to koło mazdy nawet nie stał. Duratec 2.0/2.3 tak ale to poprzednia konstrukcja zmodyfikowana przez Forda do ecoboosta. Śruby korbowodu jak i korbowody są inne. Chociaż momenty te same

Bump: Udało ci się znaleźć info z jakimi siłami dokręcać stopy walu i korbowody?

Śruby korbowodu 10Nm potem 29Nm + 90 stopni

Stopy wału:
Installation procedure (cap sequence 3/2/4/1/5).
Torque in sequence to 5Nm.
Torque in sequence to 25Nm.
Torque in sequence to an angle of 90°

Minuta szukania w necie. Stosujesz na własną odpowiedzialność ale tak jest podane w serwisówce.

RyszardaTrzeciaWaza
30-12-2024, 12:41
Natomiast do 2.0 ecoboost brak
Podaj mi mail, wyślę cały manual w pdf.