piotr3003
17-10-2015, 17:01
Witam
Mam problem ze wskazaniami temperatury na blacie, silnik rozgrzewa się do 90 i przy przyśpieszeniu albo przy dużej prędkości spada na 60. Wymiana termostatu nic nie dała. Jaka przyczyna takiego zachowania.
Pozdrawiam.
Karwos00
17-10-2015, 20:52
Czujnik temp - ale tylko do sprawdzenia. Ale jeżeli przyspieszając - obroty pompy wody się zwiększają. Czy na pewno termostat sprawny - może nawet nowy się zawiesza bo są jakieś syfy w układzie. Czy jest to szybki spadek do 60 czy raczej powolny?? To wygląda jakby duży układ był otwarty. A może ktoś tam majstrował i termostat jest pominięty jakimś obejściem :)
piotr3003
18-10-2015, 11:06
Termostat nie org. ale dobrej jakości , zalany nowy płyn a stary czysty i bez zanieczyszczeń, obejścia żadnego nie ma. Spadek temp. bardzo szybki a nawet ciężko rozgrzać do 90 i od razu spadek do 60.
Gdzie jest ten czujnik i jak go sprawdzić .
Dzięki.
Karwos00
18-10-2015, 11:34
Wymontuj termostat, wrzuć do szklanki zalanej wodą 30st - potem dolewaj wody gorącej i zobacz jak się otwiera - może już to pokaże jak on działa.
Te objawy wskazują na otwarty termostat.
A jak się zachowują węże prowadzące do chłodnicy - najlepiej odpalić silnik włączyć ogrzewanie na maxa i zobaczyć czy jak będzie zaczynało wiać ciepłym to i czy ciepłe robią się przewody do chłodnicy - jak robią to znaczy że to jest za szybko - czyli termostat otwarty.
piotr3003
18-10-2015, 19:41
Termostat sprawdziłem jest ok. może to wina czujnika. Wie ktoś gdzie go szukać. Sprawdzę jutro temperaturę na menu serwisowym.
Karwos00
18-10-2015, 20:43
Jeżeli objaw jest ewidentnie związany z przyspieszaniem to raczej upatrywałbym problem z otwartym dużym obiegiem - termostat nigdy nie jest całkowicie zamknięty (chyba że się mylę) - ale może to jego zamknięcie nie jest tak szczelne jak powinno :)
piotr3003
19-10-2015, 09:25
Witam
Dziś zaobserwowałem jeszcze coś dziwnego po odpaleniu auto się rozgrzało do 70 i wskazówka opadła - czyli standard. Po odczekaniu 5 min przekręciłem zapłon wskazówka pokazała 80 i po chwili sama opadła, powtórzyłem czynność kilka razy i to samo najpierw 70 - 80 i po chwili spada.
Wniosek przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku termostat raczej nie działa a temperatura powinna wskazywać stałą temperturę. Więc może to jakiś czujnik.
Na menu serwisowym wskazania podobne jak na zegarach.
I co wy na to ? :(
Czujnik walnięty.
Jak układ szczelny, termostat działa to nie widzę innej opcji.
Podmień czujnik i sprawdź czy objawy będą takie same.
Możliwe jeszcze, że kabelki od czujnika do (gdzieś tam) masz zawilgocone, sparciałe lub przytarte i podczas dużej prędkości nadmuch je wygina przez co nie kontaktują lub zwiększa się ich oporność i błędne sygnały dochodzą do wskaźnika.
Karwos00
19-10-2015, 14:52
W takim wypadku rzeczywiście sprawdź czujnik albo kable. A termostat działa cały czas - raczej masz termostat mechaniczny - działa tylko na podstawie temperatury - a załączany czy rozłączane napięcie nie ma nic do rzeczy (oby tylko pompa w tym czasie nie działała).
piotr3003
19-10-2015, 18:01
Ok ale gdzie ten czujnik jest, próbowałem go znaleźć ale mi nie poszło. :P
Bump: najlepiej jakieś zdjęcie albo schemat. :razz:
piotr3003
02-11-2015, 09:13
Odświeżam temat, już po wymianie czujnika temperatury cieczy, dostęp ciężki ale dało się zrobić. Zamontowany oryginał i śmiga jak ta lala, wszystko w porządku temperatura nie spada i trzyma 90. Tylko niepotrzebnie wymieniałem termostat. Ale teraz będzie spokój. :razz:
zrob foto gdzie jest ten czujnik