Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] ledy w przeciwmgielnych


yamamoto-r
23-10-2015, 18:05
Nie używam przeciwmgielnych przednich ale czy znacie jakieś ledy które można by włożyć do kloszy przeciwmgielnych aby niejako przerobić je na dzienne ?

pgrygiel
23-10-2015, 18:26
Halogeny są za nisko,możesz mieć problem z policją

yamamoto-r
23-10-2015, 18:29
Szkoda...:(

Przemek22tex
23-10-2015, 20:38
Nie zgodzę się z kolegą. Ja miałem tak w mondeo teraz mam w c-max zamontowano płaskie światła obok halogenów na tej samej wysokości. Warunkiem jest zachowanie odległości pomiędzy nimi. Podczas kontroli policji nie było problemów.

K@mix
24-10-2015, 12:02
http://img3.allecmsstatic.pl/images/14755

madamsz
24-10-2015, 12:49
Tylko do rocznika 2007-2010 (lampy prostokątne - przeciwmgielne) nie ma nigdzie dedykowanych lamp z homologacją na przeciwmgielne i do jazdy dziennej (dwufunkcyjnych). Nawet nie znalazłem odpowiednich do jazdy dziennej pasujących do tego.

Mariusz

weuek
24-10-2015, 12:58
Halogeny są za nisko,możesz mieć problem z policją
Jak nie jest auto "zglebione", to nie są za nisko.

Reflektory-Samochodowe
25-10-2015, 07:36
przerabiałem ostatnio temat , ledy wzięte od peugeota 508 od wersji xenon , i montowałem w halogeny , rewelacja , lepiej świecą niż nie jedne pokazane na allegro , przyjedzie do mnie klient na spawanie zderzaka zrobie zdjęcia ,

c-matix
25-10-2015, 08:07
jaki orientacyjny koszt i ile roboty. Zdjęcia wskazane.

arturfom
25-10-2015, 11:18
Tylko do rocznika 2007-2010 (lampy prostokątne - przeciwmgielne) nie ma nigdzie dedykowanych lamp z homologacją na przeciwmgielne i do jazdy dziennej (dwufunkcyjnych). Nawet nie znalazłem odpowiednich do jazdy dziennej pasujących do tego.

Mariusz

Temat był są nawet 3 funkcyjne np osram

madamsz
25-10-2015, 11:21
Temat był są nawet 3 funkcyjne np osram

Podaj jakiś model, szukałem kiedyś i nic nie mogłem z homologacją znaleźć fajnego i idealnie pasującego.

Mariusz

arturfom
25-10-2015, 11:32
Podaj jakiś model, szukałem kiedyś i nic nie mogłem z homologacją znaleźć fajnego i idealnie pasującego.

Mariusz

Słabo szukacie np http://www.osram.pl/osram_pl/dla-prasy/komunikaty-prasowe/_trade_press/2013/led-fog-drl/index.jsp

madamsz
25-10-2015, 11:54
Słabo szukacie np http://www.osram.pl/osram_pl/dla-prasy/komunikaty-prasowe/_trade_press/2013/led-fog-drl/index.jsp

Pisząc C-max 2007-2010 "idealnie pasującego" miałem na myśli coś pasującego, a nie wyobrażam sobie wsadzenia tych okrągłych w prostokątne otwory :) bez "siekania" zderzaka :D
Zapodaj coś pasującego

Mariusz

sliniak11
26-10-2015, 18:43
Witam. Przerobił mi elektryk prostokątne halogeny jakie mam u siebie na lampki do jazdy dziennej. Kupił jakiś moduł co sam steruje ta funkcją zmiany ,ja po prostu ustawiam przełącznik na "auto" i czujnik zmierzchu daje sygnał i się zmienia. Policja już nie raz mnie mijała i zatrzymywała i jest ok. Oczywiście troszkę podniosłem na regulacji do góry halogeny. Światła nie świecą pełna mocą tylko coś ok 30 % słabiej ,moduł ma jeszcze kilka funkcji jak doświetlanie po zamknięciu lub otwarciu centralnego zamka. owy moduł jest zamocowany zaraz pod włącznikiem świateł.

wrzoch
26-10-2015, 22:23
Policja nie zawsze ma czas zajmować się takimi pierdołami.

Ja rozważałem już różne opcje, na razie jeżdżę na fordowskim rozwiązaniu 80% mocy na światłach mijania.

Takie opcje też mi chodzą po głowie:
http://i169.photobucket.com/albums/u221/jonvrs68/C%20Max/CMax008.jpg
http://i.ytimg.com/vi/KLQSu5kFX-8/hqdefault.jpg

kaspro
27-10-2015, 07:23
Pisząc C-max 2007-2010 "idealnie pasującego" miałem na myśli coś pasującego, a nie wyobrażam sobie wsadzenia tych okrągłych w prostokątne otwory :) bez "siekania" zderzaka :D

Zapodaj coś pasującego



Mariusz


900zł lekka przesada...

arturfom
27-10-2015, 08:41
Witam. Przerobił mi elektryk prostokątne halogeny jakie mam u siebie na lampki do jazdy dziennej. Kupił jakiś moduł co sam steruje ta funkcją zmiany ,ja po prostu ustawiam przełącznik na "auto" i czujnik zmierzchu daje sygnał i się zmienia. Policja już nie raz mnie mijała i zatrzymywała i jest ok. Oczywiście troszkę podniosłem na regulacji do góry halogeny. Światła nie świecą pełna mocą tylko coś ok 30 % słabiej ,moduł ma jeszcze kilka funkcji jak doświetlanie po zamknięciu lub otwarciu centralnego zamka. owy moduł jest zamocowany zaraz pod włącznikiem świateł.

Na kloszu wybił ci RL czy masz nadal B ?
Doświadczony f-sz wypisze ci mandat 100 PLN a diagnosta nie podbije badań jeśli stwierdzi taki stan i halogen który świeci w górę - taki stan jest niezgodny z przepisami jednak to twoja sprawa ja zawsze zwracam uwagę na to jak traktujemy innych kierowców nie zdając sobie sprawy z utrudnień jakie powodują samodziełki np palniki ksenonowe w kloszach od zwykłych lamp itp które fajnie świecą na odpustach bo na ulicy walą po oczach

Madamsz nie zwróciłem uwagi na rocznik do twojego auta pozostaje tylko wpasować jakieś oddzielne w atrapę jak na fotach wrzocha

madamsz
27-10-2015, 12:23
Też zastanawiam się na modułem do lamp głównych który ograniczy moc świecenia świateł podczas normalnego dnia, a w nocy 100% światła. Mam teraz zastosowane moduły które powoli (w ciągu 3 sekund) rozświetlają światło do normalnego bo już mnie wnerwiało wymienianie żarówek co 2-3 miesiące. Teraz średnio mam 10-12 miesięcy (H7). Mierzyłem rozwiązana do przedniej atrapy, ale wszystkie kończą się na wycięciu co najmniej jednego pionowego wzmocnienia - coś trzeba będzie wykombinować, chyba że :) Maksiu pójdzie na sprzedaż i będzie wersja 2011(2012) rok :) to będą pasowały okrągłe :D

Mariusz

arturfom
28-10-2015, 09:21
Ja mam dość małe skośne

siedzą w atrapie może taki rozmiar ci się zmieści nie trzeba było u mnie nic ciąć

sliniak11
28-10-2015, 18:38
Na kloszu wybił ci RL czy masz nadal B ?
Doświadczony f-sz wypisze ci mandat 100 PLN a diagnosta nie podbije badań jeśli stwierdzi taki stan i halogen który świeci w górę - taki stan jest niezgodny z przepisami jednak to twoja sprawa ja zawsze zwracam uwagę na to jak traktujemy innych kierowców nie zdając sobie sprawy z utrudnień jakie powodują samodziełki np palniki ksenonowe w kloszach od zwykłych lamp itp które fajnie świecą na odpustach bo na ulicy walą po oczach

Madamsz nie zwróciłem uwagi na rocznik do twojego auta pozostaje tylko wpasować jakieś oddzielne w atrapę jak na fotach wrzocha


Jak pisałem Światła świeca ok 30% słabiej niż normalnie halogen,podniesione sa ok pół obrotu wiec chyba to nie wiele,używane są w dzień wiec nie ma mowy o oślepianiu przeciwnego kierowcy. Zerówki sa nie zmieniane wiec światło jest barwy ciepłej (czasem montowane paski LED bardziej świeca).
diagnosta nic nie powiedzie, morze nie zauważył albo uznał że jest ok, na razie nie będę zmieniał kosztowało mnie to ok 160 zł wiec tak to zostawiam..

madamsz
29-10-2015, 07:09
Ja mam dość małe skośne

siedzą w atrapie może taki rozmiar ci się zmieści nie trzeba było u mnie nic ciąć

Co to za lampki, fajne, daj namiar lub nazwę i model.

Mariusz

arturfom
29-10-2015, 07:23
Co to za lampki, fajne, daj namiar lub nazwę i model.

http://bjb.sklep2.pl/lampa-drl-18led-white-system-auto-onoff-2-p-1486.html

poszukaj gdzieś w sklepie u siebie żeby spasować u mnie weszły idealnie ( nie mocowałem na śrubki taśma 3M do blaszek i całe zmontowane wstawiłem w atrapę potem dwa szerokie b.szerokie paski samozaciskowe dociskają blaszkę z taśmą do atrapy )

wrzoch
29-10-2015, 17:18
Co prawda nie są to LEDy w przeciwmgielnych, ale najbardziej chciałbym aby to wyglądało tak jak w tej broszurce.
Widział ktoś coś takiego na żywo, czy autora broszury tylko poniosło?

http://features.cgsociety.org/newgallerycrits/g28/6228/6228_1245698958_large.jpg

weuek
29-10-2015, 17:25
Poniosło? Przecież są takie lampy w sprzedaży, na przykład tu:

http://allegro.pl/ford-c-max-lift-07-lewa-lampa-przod-xenon-led-i5583644843.html

wrzoch
29-10-2015, 17:32
Hmmm,

Xenon powiadasz? Nie mam psikawek, poza tym lubię swoje adaptacyjne halogenowe światła.
Za dużo bujania z podmianką na Xenona, a i nie przepadam za barwą tego światła.

Widziałeś gdzieś takie wersje, ale adaptacyjnych halogenowych?
Muszę poszukać w ruskim e-cat.

weuek
29-10-2015, 18:12
Skoro istnieje taki wzór fabryczny, to myślę, że mógłbyś wstawić tam takie paski z LEDów dobrej jakości i nikt nie wpadłby na to, że to samoróbka. To takie teoretyczne rozważania, bo z c-maksem to mam tyle doświadczenia, że pewnie kiedyś koło takiego stałem.

kaspro
29-10-2015, 18:44
Homologacje LED wytropisz na szkle klosza?

weuek
29-10-2015, 19:11
Wyskrobie sobie nożem do cięcia tytanu.

c-matix
29-10-2015, 19:16
Są takie paski ledów do środka lamp na aliexpres ale czy ma to homologacje to nie wiem.

wrzoch
29-10-2015, 21:13
Homologacje LED wytropisz na szkle klosza?

Nie wytropisz.

Homologacje w lampach forda są ... na naklejce na lampie.

Taki o to psikus.
W ogóle porównywałem to co było na lampie z anglika i z europejczyka (na kloszu, nie na naklejce) i toczka w toczkę było to samo. Różniły się naklejkami, zresztą lampy anglika i europejczyka różnią się ... odbłyśnikami - przekładasz odbłyśnik w angliku na taki z europejca i już świeci po naszemu.

Są takie paski ledów do środka lamp na aliexpres ale czy ma to homologacje to nie wiem.


Paski są zazwyczaj miękkie, ja bym potrzebował czegoś sztywnego, w rodzaju akrylowej rurki, poza tym nie chce mi się rozklejać lamp, a bez tego raczej nie da rady. Także mod z krainy mchu i paproci, niemniej strasznie mi się te światła podobają. Jak kiedyś znajdę wypadnięte z TIRa, w cenie niższej niż czterocyfrowa za komplet, to może się skuszę.

arturfom
30-10-2015, 08:01
ja bym potrzebował czegoś sztywnego, w rodzaju akrylowej rurki

na alledrogo masz rurkę led do lamp z funkcją kierunkowskazu - możesz dowolnie kształtować b.elastyczna

piniu10
30-10-2015, 11:32
A jakie propozycje do c maxa 2005? W sklepie forda widziałem dedykowane w halogeny. Ktoś to już montował? Jakieś opinie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

wrzoch
31-10-2015, 19:06
na alledrogo masz rurkę led do lamp z funkcją kierunkowskazu - możesz dowolnie kształtować b.elastyczna


Nie chcę elastycznej, chcę prostą, sztywną rurkę/pręt świecącą jednolitym światłem.

Obejrzałem sobie dokładnie lampę i wychodzi na to, że miejsce na włożenie tego jest, nawet jak samego LEDa nie ma. Pytanie czy dałoby się wetknąć bez rozklejania lampy.

szafarek
31-10-2015, 21:20
Nie chcę elastycznej, chcę prostą, sztywną rurkę/pręt świecącą jednolitym światłem.



Wrzoch, o to pytasz ? (patrz foto).
Takie cóś jest przy lampach ksenonowych. Mam to u siebie. Świeci fajnie lecz wg mnie na dzienne nieco za słabo. Jest tam led 2Watt.
Bez rozklejenia lampy się nie da - nie ma miejsca.

jacekmb1
01-11-2015, 18:27
Słuchaj ja zmieniłem żarówki w halogenach na ledowe h8 dorzuciłem przekażnik i śmigam na halogenach, załączają się z zapłonem. Ja nie musiałem prowadzić zasilania do stacyjki bo u mnie pod maską w bezpiecznikach znalazłem prąd pod zapłon.

szafarek
01-11-2015, 19:54
ledowe h8

A wiesz, że szlag trafił homologację .....
Umiejscowienie świateł do jazdy dziennych też jest dość ściśle określona ....

weuek
01-11-2015, 20:21
Umiejscowienie akurat jest tutaj zgodne z przepisami. Reszta już nie. Ale nie róbmy tak w majty z tego powodu jakbyśmy, na przykład, nigdy nie jechali z prędkością wyższą od dozwolonej. A to o wiele bardziej może zaszkodzić niż jakaś fantazyjna żarówka. :-)

arturfom
03-11-2015, 08:38
fantazyjna żarówka czasami robi więcej szkody niż pożytku nie jestem przeciwny ledom jako postojówki czy kierunki i stopy ale w halogenie lustro jest jak najbardziej paraboliczne mające dokładnie ogniskowanie w jednym punkcie czyli żarniku - oryginalna żarówka ma cokół przysłonięty sama świeci tylko w lustro a ten led ma soczewkę i pare ledów pasków poza ogniskiem - nie wiem jak u kolegi czy halogen dalej służy również jako halogen jeśli tak to nie zbyt przyjemnie jest jak halogen świeci poza zaprojektowany obszar to tak jak odpalić drogowe we mgle - myślmy o innych użytkownikach szczególnie w nocy bo często widać bardziej latarnie morskie w nocy na drodze szczególnie te nafaszerowane bixenonami i ledami w zwykłych kloszach

co do rurki led w kloszu tzw gładkim ( bez elementów kierujących światło ) to chyba najmniej szkodliwe z wszelkich przeróbek LED - DRL ma za zadanie świecić nie oświetlać drogę, to samo postojówka led ale tylko w gładkich kloszach

natomiast problemem jest przepis i tutaj możemy liczyć się na zabranie dowodu rejestracyjnego ( o ile ciężko jest patrząc w klosz tylnych lamp ustalić czy mamy tam ledy ) to w przednich gładkich kloszach i halogenach widać że jest tam LED brak oznaczenia RL i po dowodzie - czytałem raz na forum skody że są oryginalne halogeny z homologacją HB/RL ( jako światła halogenów i światła o obniżonej mocy żarówki jako dzienne ) - jeśli na kloszu mamy oznaczenia z literami H to halogeny jeśli D to xenony ( propo xenonów to żródło światła nie jest punktowe a ma kształt taki jak żarnik a budowa odbłyśnika odcina światło w górnej części - widać granicę światła , halogen ma mniejsze odcięcie ale widoczne natomiast led wstawiony w takie odbłyśniki świeci gdzie popadnie i kierowcy z naprzeciwka jak i jadący przed nami dostają po oczach - nie wiem po co ten led CREE z soczewką na przedzie tych żarówek LED )

tedii
03-11-2015, 18:28
Panowie na czym oszczędzacie. Jak czytam opisy to macie w miarę młode roczniki,czyli auta coś warte,a szkoda wydać na homologowane dzienne-żenada. Pewnie tacy mają zużyte opony,wodę w chłodnicy,klocki samodzielnie wystrugane z drewna, i słoma w butach

jlm
04-11-2015, 08:00
Panowie na czym oszczędzacie. Jak czytam opisy to macie w miarę młode roczniki,czyli auta coś warte,a szkoda wydać na homologowane dzienne-żenada. Pewnie tacy mają zużyte opony,wodę w chłodnicy,klocki samodzielnie wystrugane z drewna, i słoma w butach

Ja używam wbudowanej funkcji skandynawskich i rozwiązanie jest mega fajne, bo nie wymaga nie wiadomo jakich nakładów (włożenie paru bezpieczników), drutowania instalacji elektrycznej, włącza/wyłącza światła sam i nie przygasza radia (co mnie najbardziej irytowało). Niestety ludzie kupują samochody i ich nie stać na utrzymanie, dla mnie dokładanie LEDów do auta, które tego nie ma z fabryki to druciarstwo, w dodatku szpeci przód auta.

weuek
04-11-2015, 08:55
Ja używam wbudowanej funkcji skandynawskich i rozwiązanie jest mega fajne, bo ...
...wymaga używania żarówek, które służą/zaprojektowane są do jazdy w nocy i razem z resztą nocnych świateł pochłania przynajmniej 150W energii. A do tego w wielu autach (focus mk2 fl, mondeo mk4) okopceniu ulegają boczne/górne części kloszy reflektorów. No i żarówki h7 trzeba często wymieniać. Taka fajna ta "skandynawia" w Polsce.

kaspro
05-11-2015, 18:14
Ja używam wbudowanej funkcji skandynawskich i rozwiązanie jest mega fajne, bo nie wymaga nie wiadomo jakich nakładów (włożenie paru bezpieczników), drutowania instalacji elektrycznej, włącza/wyłącza światła sam i nie przygasza radia (co mnie najbardziej irytowało). Niestety ludzie kupują samochody i ich nie stać na utrzymanie, dla mnie dokładanie LEDów do auta, które tego nie ma z fabryki to druciarstwo, w dodatku szpeci przód auta.


Czyli co i jak opisz to bardziej mam mk2 2005 z czujnikiem zmierzchu co tam odrutować aby banglało??

wrzoch
05-11-2015, 19:27
Czyli co i jak opisz to bardziej mam mk2 2005 z czujnikiem zmierzchu co tam odrutować aby banglało??


Drut oporowy pomiędzy miny 1 i 26 w zielonej złączce GEM (sprawdź czy masz tam piny ewentualnie czy masz już ten kabel).

Przekaźnik w odpowiednie miejsce i jeden lub dwa bezpieczniki (w zależności którego masz GEMa czy przed czy polift numer się będzie różnił). No i przełącznik z funkcją AUTO musisz mieć. Tyle trzeba. Były z 3 tematy o dokładaniu dziennych fabrycznych do Focusa - poszukaj.

kaspro
05-11-2015, 20:22
Drut oporowy pomiędzy miny 1 i 26 w zielonej złączce GEM (sprawdź czy masz tam piny ewentualnie czy masz już ten kabel).

Przekaźnik w odpowiednie miejsce i jeden lub dwa bezpieczniki (w zależności którego masz GEMa czy przed czy polift numer się będzie różnił). No i przełącznik z funkcją AUTO musisz mieć. Tyle trzeba. Były z 3 tematy o dokładaniu dziennych fabrycznych do Focusa - poszukaj.


Mam przeł z AUTO resztę jutro wybadam i poszukam wątków. Dzięki.

weuek
05-11-2015, 20:35
Słuchaj kolego włożyłem w swojego c-maxa prawie 6000 tysiecy [...]
...to jest 6 milionów. Zgłosiłeś do rekordów Guinnessa? ;-)

Też mam swojego forda rok i chyba tak jakoś (tylko) ponad 10 000 w niego zainwestowałem. Ale to głównie doposażenie i widzimisię, wiele wymienionego to nie ma. Dzienne LEDowe dołożyłem, ale gdy nie świecą to kolega krytykujący takie dodatki nie zgadłby, że to nie są normalne przeciwmgielne (600 zł na to wywaliłem).

wrzoch
08-11-2015, 22:08
weuek, problem w tym, że C-Max 2007-2010. o którym tutaj mowa ma nietypowy kształt świateł p.m.
Focus C-Max miał okrągłe, C-Max Mk2 ma okrągłe, a ten kanciate, nieforemne, jeszcze nachylone mocno w dół klosze.

Najchętniej bym wsadził właśnie takie combo (LED + halogen p.m.) w miejsce fabrycznych, ale w tym kształcie ewentualnie pasujących w dziurę nie spotkałem jeszcze.

jlm
11-11-2015, 13:24
...wymaga używania żarówek, które służą/zaprojektowane są do jazdy w nocy i razem z resztą nocnych świateł pochłania przynajmniej 150W energii. A do tego w wielu autach (focus mk2 fl, mondeo mk4) okopceniu ulegają boczne/górne części kloszy reflektorów. No i żarówki h7 trzeba często wymieniać. Taka fajna ta "skandynawia" w Polsce.

I co z tego, że pochłania aż 150Watt (jak masz drut oporowy to mniej). To rozwiązanie jest o tyle lepsze, że nie martwisz się o włączanie świateł, spora liczba kierowców LEDy wyłącza dopiero po zmierzchu (albo ma i DRLy i mijania włączone) a nie interesuje ich to, że jest np: mżawka lub duże zachmurzenie, nie widać takiego auta ale "on oszczędza", połowa samochodów z dołożonymi DRL powinna mieć zabrane dowody rejestracyjne bo są nie widoczne nawet w dobrą pogodę. No żarówki trzeba wymieniać, coś strasznego, akurat focus to ma jeden z wygodniejszych sposobów wymiany żarówek, nie stać Cię na żarówki? A to przepraszam.

weuek
11-11-2015, 17:04
[...] akurat focus to ma jeden z wygodniejszych sposobów wymiany żarówek, nie stać Cię na żarówki? A to przepraszam.
Porównaj z fabią mk1 i się ponownie wypowiedz w tym temacie.

Jeśli auto jest dla ciebie niewidoczne "nawet w dobrą pogodę", to nie powinieneś prowadzić pojazdów mechanicznych, bo masz za słaby wzrok, więc obniżasz poziom bezpieczeństwa na drodze. Obyś nigdy nie musiał w Grecji jeździć...

jlm
13-11-2015, 10:55
Porównaj z fabią mk1 i się ponownie wypowiedz w tym temacie.

Jeśli auto jest dla ciebie niewidoczne "nawet w dobrą pogodę", to nie powinieneś prowadzić pojazdów mechanicznych, bo masz za słaby wzrok, więc obniżasz poziom bezpieczeństwa na drodze. Obyś nigdy nie musiał w Grecji jeździć...

Chyba nie widziałeś nigdy ledów robionych w warsztacie "będzie Pan zadowolony" a wzrok mam dobry nie martw się. A Fabia mnie tyle obchodzi co Twoje odpowiedzi próbujące mnie obrazić.

weuek
13-11-2015, 12:35
Fabia mnie tyle obchodzi co Twoje odpowiedzi próbujące mnie obrazić.
Szkoda, bo ignorancja w temacie nadal pozostanie. Ale ci nieco ułatwię: w fabii mk1 żarówkę H7 wymienia się tak samo jak w fokusie mk2, z tą istotną różnicą, że reflektor pozostaje na swoim miejscu - demontażu wymaga tylko zaślepka/dekielek gniazda żarówki. Żadnych narzędzi nie trzeba i trwa to około minuty. "Feel that difference" ;-)

.UL.
27-11-2015, 15:31
Nie używam przeciwmgielnych przednich ale czy znacie jakieś ledy które można by włożyć do kloszy przeciwmgielnych aby niejako przerobić je na dzienne ?

KOlego nie słuchaj tych wywodów wszystkich ..straszne filozofowanie..

wyatrczy ze kupisz na allegro zarówki H11 led tylko koniecznie z system can bus i po problemie i masz przeciwmgielne z ledami

arturfom
30-11-2015, 07:15
KOlego nie słuchaj tych wywodów wszystkich ..straszne filozofowanie..

wyatrczy ze kupisz na allegro zarówki H11 led tylko koniecznie z system can bus i po problemie i masz przeciwmgielne z ledami

a reszta użytkowników jezdni niech się martwi że coś co nawet nie trzyma deklarowanych parametrów świeci gdzie popadnie - brawo to się nazywa szacunek dla innych kierowców, zwierciadło halogenu to lustro paraboliczne mające jeden punkt skupienia umieszczenie źródła światła poza ogniskiem - tyczy się to tych pięknych ledów które mają dwa lub trzy ledy na radiatorze i jeden na zakończeniu - daje niezły efekt ozdobny bo jakoś tam świecimy ale strumień świetlny wykracza poza normy określone w przepisach jako kąt świecenia

jeśli żarówka o której piszesz kosztuje średnio 70 PLN za sztukę to koszt dwóch zbliżony jest do DRL co ma homologację

I co z tego, że pochłania aż 150Watt (jak masz drut oporowy to mniej).

Kolega przespał zajęcia z fizyki - prawo Oma i wzór na moc - odsyłam do lektury bo w tym przypadku tylko żarówka słabiej świeci a resztę mocy zamieni w ciepło drut oporowy

wrzoch
30-11-2015, 08:18
Kolega przespał zajęcia z fizyki - prawo Oma i wzór na moc - odsyłam do lektury bo w tym przypadku tylko żarówka słabiej świeci a resztę mocy zamieni w ciepło drut oporowy

Kolega też przespał zajęcia z fizyki. Układ szeregowy, to prawda, że część mocy wydzieli się na drucie, ale sumaryczna moc wydzielona na drucie i żarówce i tak będzie mniejsza niż przy bezpośrednim podłączeniu żarówki. P = U^2 / R, w przypadku żarówka + drut masz to samo U w obwodzie, ale w mianowniku większą rezystancję, czyli moc wydzielona w całym układzie będzie mniejsza.


A tak na marginesie, to prawa Ohma są dwa:
Pierwsze prawo Ohma - "Nie chodź z jedną, tylko z dwoma"
Drugie prawo Ohma - "Powyżej kolana napięcie rośnie, a opór maleje".

arturfom
30-11-2015, 12:08
Kolega też przespał zajęcia z fizyki.
No fizyki nigdy nie przespałem ale jak dla mnie różnica ~ 10W w układzie jest znikoma zakładając teoretyczny opór nówki żarówki bo żarnik ma nielinową oporność zależną od prądu jaki płynie - gdzieś tam liczyłeś opór żarówki dla 12V a obliczenia robiłeś dla 13V i 130W przy oporze dla 12V

zakładając że mamy 14,4V mamy Rz=1,88Ohm i Rz=2,08Ohm z kablem
to mamy P=110,3W i P=99,65W z kablem czyli 90,34% mocy
dla napięcia 12V mamy Rz=1,31Ohm i Rz=1,51Ohm z kablem
to mamy P=109,92W i P=95,28W z kablem czyli 86,6% mocy

oszczędność rzędu 10-14% , pomijając znikomy wpływ na spalanie auta 0,15L-0,3L/100Km ( dane z artykułu w necie i testu - wymiana żarówek jak przy braku oszczędności i tak padają jak normalne ) w porównaniu do pracy zwykłej żarówki to mamy jedynie pozorną oszczędność w kasie dopiero porządny DRL 15W daje oszczędność rzędu 85% jeśli chodzi o prąd co do paliwa ponoć podobnie jak wyżej co do żarówek zdarza się że przetrzymają jeden sezon więcej
zakładając że led ma trwałość 50 000 godzin a testowany GE Extra Life przeżył ~ 1000 godzin to koszty używania
1 rok 200 PLN ( zakup DRL i wymiana żarówek ) vs 50 PLN wymiana żarówek
~~ wymiana żarówek co drugi rok vs wymiana żarówek co roku
6 rok 300 PLN vs 300 PLN

ale i tak wszystko to teoria bo pomimo posiadania kabla i DRL wymieniam raz do roku żarówki na porządne bo wole więcej widzieć

jlm
30-11-2015, 17:33
Mądrze powiedziane.

wrzoch
16-12-2015, 07:16
W oryginale coś takiego było też możliwe podobno, ale zamiast p.mgielnych:

http://fordcat.ru/shop/1/parts/26371?attributes=444,1796,20360,37222,4731,38281,2 8899,31868

http://fordcat.ru/attachments/cgm/SCTILL/0032/K003277701.jpg

Cessar
16-12-2015, 19:52
Fajnie to wygląda,posiada ktoś namiary na taki zestaw ?
jaki jest numer katologowy ?

W oryginale coś takiego było też możliwe podobno, ale zamiast p.mgielnych:

http://fordcat.ru/shop/1/parts/26371?attributes=444,1796,20360,37222,4731,38281,2 8899,31868

http://fordcat.ru/attachments/cgm/SCTILL/0032/K003277701.jpg

wrzoch
16-12-2015, 22:32
jaki jest numer katologowy ?


W linku był:

1709833 (A66SX-13B218-AA)