Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Odczuwalne drgania karoseri w 1.6 tdci 115km
Witam,
Po oględzinach auta dowiedziałem się że w aucie występują drobne (lekko wyczuwalne) drgania (przy ok 800 obr/min) przenoszone na karoserię. Osoba to sprawdzająca nigdy nie miała focusa i nie jest w stanie stwierdzić czy coś jest nie tak z silnikiem, czy dwumasem. Sprzedający (dealer) twierdzi że silniki 1.6 115 tak mają.
Dlatego też chciałem tu zapytać czy w pojeździe nie powinno być drgań czy drobne moga być wyczuwalne. Dotyczy to kombi z 2013, 70 tys przebiegu.
To pytanie z cyklu wróżka wie albo nie nie bardzo wiem jakie to są drgania i co dla ciebie jest niepokojące, osoba wrażliwa i czująca nawet w nowej fabrycznie S klasie wyczuje jakieś tam drgania.
To pytanie z cyklu wróżka wie albo nie nie bardzo wiem jakie to są drgania i co dla ciebie jest niepokojące, osoba wrażliwa i czująca nawet w nowej fabrycznie S klasie wyczuje jakieś tam drgania.
Tu bardziej chodzi o to co zrobić albo co sprawdzić aby wykluczyć czy to jest wskazanie na uszkodzenie jakiegoś elementu czy po prostu TTTM.
Przemek 1980 30-10-2015, 12:01 Witam
Ja też mam ten silnik 1.6 115 km i też mi trzęsie silnikiem wibracje na wolnych obrotach. U mojego kolegi też tak samo. Mam przebieg 120 tyś km a kupiłem jak miał 80 tyś km i myślałem też że coś nie tak, ale ten typ tak ma.
pozdrawiam.
Witam
Ja też mam ten silnik 1.6 115 km i też mi trzęsie silnikiem wibracje na wolnych obrotach. U mojego kolegi też tak samo. Mam przebieg 120 tyś km a kupiłem jak miał 80 tyś km i myślałem też że coś nie tak, ale ten typ tak ma.
pozdrawiam.
Witam ,
Tak jak kolega powyżej również byłem z tym w ASO wykluczyłem dwumase i inne rzeczy ten typ ma tak po prostu. Jeździłem kilkoma i każdy ma tak samo z tym silnikiem.
Kumpel miał podobne objawy w Maździe 6 i Peugeocie 407. Problemem w obu przypadkach okazała się poduszka silnika.
Nie wiem jak to wygląda dokładnie w Focusach, taka tylko podpowiedź z mojej strony :)
maciej_ca 13-11-2015, 09:34 Witam,
Mam ten sam problem.
Kupiłem auto z przebiegiem 24.000, trzęsie na niskich obrotach.
Dodam, że poprzednio miałem FFII 1,8TDCI i takiego problemu nie było.
Mam jeszcze gwarancję na auto, podjadę do ASO i zobaczę co powiedzą.
Jest to normalne, silnik jest na 8 zaworach a nie 16 i drżenie jest naturalne.
romek111 13-11-2015, 10:24 do sprawdzenia dolna poduszka skrzyni
cezarg1410 13-11-2015, 16:41 Jest to normalne, silnik jest na 8 zaworach a nie 16 i drżenie jest naturalne.
Yhy jasne...
to ciekawe dlaczego c-max z tym samym silnikiem (szwagier ma) nie drga i stare 1.8 tdci tez na 8 zaworach tez nie drga.
Generalnie potwierdzam : ff3 z tym silnikiem tak ma bo u mnie jest to samo. Na moje ford dał dupy z zawieszeniem silnika tylko nie umie się do tego przyznać.
Generalnie dla mnie to porażka totalna : stary golf 4 z silnikiem na pompie VP nie drga w ogóle w porównaniu z ff3 1.6
do sprawdzenia dolna poduszka skrzyni
pierwsze do sprawdzenia :)
moje autko też drżało, szczególnie jak się nie nagrzało. Wymieniona poduszka pod skrzynią (bodajże prawa - była zerwana) i jak ręką odjął :)
Wracam do tematu, bo drażni mnie to :( ..Mam Focusa 2013 mk3 1.6 tdci 115 KM, 103 tys. km, trzęsie "tyłek", całe wnętrzności kierowcy drżą. Oczywiście tylko jeżeli jest rozgrzany, jeżeli jest zimny to drgania nie występują. 3 diagnozy na dzień dobry: W serwisie ASO: ten typ tak ma. W losowej stacji kontroli pojazdów: poduszka między silnikem a skrzynią biegów. W trzecim warsztacie zajmującym się od lat diagnostyką i tunningiem aut, że wtryski.... I bądź Pan mądry :( Jest ktoś jeszcze kto ma takie spostrzeżenia i może "psim swędem" znalazł przyczynę?
Szymon_Zy 01-01-2017, 07:12 Też tak mam .... powoli się przyzwyczajam.
Wojtek O. 01-01-2017, 10:02 Mnie też jak sie rozgrzeje to zaczyna nierówno chodzić, ale dopiero przy wyższych obrotach i jest to objaw wtrysków. Na obrotach poniżej 1000rpm jest w miare dobrze. Inna sprawa iż ten typ tak ma:/ Wersja 16V czyli wcześniejsza pracowała naprawdę dużo spokojniej.
Czyli nie wtryski? Nierówno chodzi tylko jak jest rozgrzany na postoju przy ok 800 rpm, ale obroty nie falują, trzęsie budą nierównomiernie, jeśli wejde na podgląd obrotów w trybie serwisowym, to są na stałym poziomie.
Ten typ tak ma. To nie wtryski. Na zagranicznym forum czytalem kiedys ze to wina poduszek. Te oryginalne maja jakis dziwny rodxaj gumy. Podobno na zamiennikach nie ma tak wielkim drgan. Przed zakupem ogladalem bardzo duzo focusow i kazdy tak mial.
Diagnoza każda z wymienianych jest ok.
Zacznij od podstaw.
Olej zgodny z zaleceniami producenta, paliwo na 100% dobre.
Egr ok?, a szczególnie czy nie jest przypadkiem zaślepiony bez zmiany softu
bo wtedy można mieć wrażenie że to wtryski.
No właśnie na zwykłej stacji kontroli pojazdów, jak poprosiłem o sprawdzenie to dwóch panów zaczęło auto sprawdzać i jednogłośnie stwierdzili, że wszystkie poduchy ok oprócz tej między skrzynią a silnikiem (jakis "lizak" chyba).
Bump: Diagnoza każda z wymienianych jest ok.
Zacznij od podstaw.
Olej zgodny z zaleceniami producenta, paliwo na 100% dobre.
Egr ok?, a szczególnie czy nie jest przypadkiem zaślepiony bez zmiany softu
bo wtedy można mieć wrażenie że to wtryski.
Hmm, olej, paliwo, egr nie grzebane, auto serwisowane w aso.... :(
cezarg1410 01-01-2017, 12:35 Nie wiem po co te dywagacje te samochody po prostu tak mają...
Źle jest zrobione zawieszenie silnika i tyle w temacie.
Nie wiem po co te dywagacje te samochody po prostu tak mają...
Źle jest zrobione zawieszenie silnika i tyle w temacie.
Okej, okej niech i tak będzie. Nie denerwuj się :) Ja jestem zwykłym amatorem użytkownikiem, miałem kilka aut w życiu, także turbo diesla dci i jest to dla mnie zagadnienie, z którym się nie spotkałem i po prostu przeszkadza w codziennym użytkowaniu :( . Jeżeli już tak jest we wszystkich egz. to może da się poprawić fabrykę? Jeden kolega podpowiadał przed chwilą, że gumy poduszek zamienników mniej drgają to już coś :) Zniwelowanie tego do nawet połowy będzie rewelacją w moim odczuciu.
Jednak cały czas nie mogę zrozumieć jako amator, dlaczego silnik musi być mocno rozgrzany, aby tak się zachowywał? Przecież przy zimnym z wadliwymi poduszkami powinien bardziej drżeć. Tak na chłopski rozum. A drży dopiero po przejechaniu sporej odległości (co prawda jest zima). Jeszcze raz dziękuję za jakiekolwiek wpisy i pomysły :).
Ciekawy temat. Czemu koledze ten objaw występuje tylko na rozgrzanym silniku?
Coś mi się wydaje że nie każdy tak ma bo wtedy ten temat miałby już kilka stron.
Jak auto jest serwisowane w ASO to poprosiłbym o aktualizacje oprogramowania silnika.
Niby mają to robić gratis przy serwisie, ale często z braku czasu pomijają.
Bump: Wojte O. Napisał o Silniku : 1,6TDCi 95KM że też tak ma.
Dokładnie takie same kombi, ten sam rocznik znam bardzo dobrze
i chodzi super. Wręcz aksamitnie w każdy zakresie obrotów.
Naprawdę tak w nim nie ma.
Bump: Od kiedy to auto masz? Z jakim przebiegiem kupiłeś? I od kiedy masz te objawy.
Krzyschu 02-01-2017, 07:43 Ten typ tak ma. Mój nie odbiega od reguły. Dwumasa nie puka, wtryski nowe, przebieg 108 tyś. km. Po przegonieniu na trasie potrafi pracować bez wibracji, podobnie kiedy jest mocno obciążony klimą w gorące letnie dni. Poza tym czuć wibracje ale mi osobiście nie przeszkadzają.
Niemniej jednak jeżdżąc octavią III 1.6 tdi, czy np C4 z tym samym silnikiem, w których nie czuć w ogóle wibracji, czasem zadaje sobie pytanie jako można było to tak spierd#$%
krystian339 03-01-2017, 18:21 U mnie tak samo czuć wibracje w 1.6 tdci 115... .
Jeździłem 11 lat focusem 1.8 tdci 115 i do tej pory nie trzęsie oraz okazyjnie foką 1.6 109 km (dwa wałki) 12 letnim i też nie trzęsie . Jak na 4 letnie auto niesmak zostaje...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, szczególnie użytkownikom 1.6 TDCI mk3 95km i 115km. Użytkuję auto od połowy listopada 2016, dlatego mam tylko zimne warunki i nie wiem jak będzie z telepaniem w upały, aż strach pomyśleć... Jednak nawet teraz po codziennym użytkowaniu, zauważam, ze dzieje się tak na rozgrzanym aucie, ale niekoniecznie tylko silniku, tzn wsiadam rano jadę 25km i na miejscu jest jeszcze w miarę ok, za 8 godzin wracam z pracy (silnik przez 8 godzin to raczej wystygnie do temp. otoczenia)i teraz jeżeli jadę prosto do domu to też ok jeszcze, ale... jeżeli mam np. podczas drogi powrotnej przystanki tak nawet 2-3 godzinne, typu market, znajomi, szkoła po dzieciaki itp. to już przy domu telepie wyraźnie (w stronę do pracy gnam i nie mam przystanków ;) ).
Moja jakaś tam konkluzja z tego, że może faktycznie (kolega "bleekm" pisał o fabrycznych poduszkach )jak te fabryczne gumy od poduszek zmieniają pod wpływem temperatury swoje właściwości to nie dają rady z dieselkiem 1.6 od PSA
Kurcze, przed chwilą na moim osiedlu zauważyłem na postoju taksówek Focusa mk3..., a co tam podszedłem i podpytałem Pana jaka wersja i okazało się ze 95 km 1.6 Tdci, zapytałem czy też odczuwa takie drgania na rozgrzanym silniku, stwierdził, ze chyba nie, moze lekkie, po czym szybko włączył silnik (mówił ze dopiero z długiego kursu wrócił i silnik ciepły) abym sie przekonał, dotykałem "budy" i faktycznie nic nie czułem... No i chyba jednak: "ten typ tak ma" nie ma każdy :( niestety....
Krzyschu 09-01-2017, 11:16 Na budzie nie czuć drgań. Słupki A, czy mocowania amortyzatorów u mnie nie drżą (nie macałem całej budy). Za to silnik może służyć za shakera.
Wsiadłeś do samochodu?
cezarg1410 09-01-2017, 16:46 Jasne że każdy ma. Było usiąść na miejscu kierowcy to byś się przekonał... A na karoserii to i u mnie nie czuć no bez przesady.
Na klimie albo na zimno drga mniej bo idzie większa dawka paliwa przez co są ciut wyższe obroty i drganie zanika.
Być może że inne poduszki pomogą. No przecież jest tyle innych diesli w których tego. Niema...
Mam w domu golfa 4 tdi na pompowtryskach. Lomot i klekot z pompowtryskow jest wręcz przerażający. Jak stoi golf obok foki to foki nie. Słyszę :D a w środku nie czuć w nim choćby najmniejszych drgan...
Na 115km drga o wiele mniej niz 95km wiec jak ktos jeszcze softu nie wgral do 95km to niech sie niezastanawia. Ale i tak mk3 to 10 razy mniej drga niz laguna z 2012 roku. Tam drgania czuc nawet na tylnych siedzeniach - patologia do kwadratu.
Po zapoznaniu się z tematem stwierdzam, że zapewne chodzi tu o takie same drgania jakie występują w mojej wersji silnika. Też obstawiam poduchy. Dotychczas wymieniłem tę środkową, ale to nie ona winna. Jako drugą stawiam na tą od skrzyni. Wymieniłem tę środkową bo najłatwiej, ta od rozrządu też nie problem, ale najdroższa :(. Na tą od skrzyni wskazują mi też puknięcia przy szybszej zmianie biegów z 1na2 i 2na3 (słyszalne zwłaszcza jeśli nie tylko z fotela kierowcy). Czy u Was też "pukanie" przy zmianie biegów jest słyszalne? W służbówce 1,6 TDCI 115KM nic nie drży, ale pukanie jest słyszalne.
Na 115km drga o wiele mniej niz 95km wiec jak ktos jeszcze softu nie wgral do 95km to niech sie niezastanawia. Ale i tak mk3 to 10 razy mniej drga niz laguna z 2012 roku. Tam drgania czuc nawet na tylnych siedzeniach - patologia do kwadratu.
To chyba nie reguła :) Ja mam wersje 115km/270Nm fabrycznie, tzn miałem, bo mam od 3 tygodni program V - ..... na 131km/337Nm i jest dokładnie to samo w tej kwestii, a żeby było bardziej zagmatwane to na hamowni przed wgraniem wyszło tylko 106km/289Nm i przy tych wartościach tak samo drgał. Oczywiście Foczka sprawniej się odpycha po programie, ale to nie jest zagadnienie w tym temacie ;)
Bump: Na budzie nie czuć drgań. Słupki A, czy mocowania amortyzatorów u mnie nie drżą (nie macałem całej budy). Za to silnik może służyć za shakera.
Wsiadłeś do samochodu?
No u mnie słupek między drzwiami kierowcy i pasażera z tyłu (nie wiem czy to A ;)) też drga jak wysiądę z auta i pomacam, ale generalnie jak juz ktoś pisał najlepiej widać to na spuszczonym do połowy daszku przeciwsłonecznym kierowcy, a czuć najlepiej na du..e i nogach kierowcy :)
Bump: Po zapoznaniu się z tematem stwierdzam, że zapewne chodzi tu o takie same drgania jakie występują w mojej wersji silnika. Też obstawiam poduchy. Dotychczas wymieniłem tę środkową, ale to nie ona winna. Jako drugą stawiam na tą od skrzyni. Wymieniłem tę środkową bo najłatwiej, ta od rozrządu też nie problem, ale najdroższa :(. Na tą od skrzyni wskazują mi też puknięcia przy szybszej zmianie biegów z 1na2 i 2na3 (słyszalne zwłaszcza jeśli nie tylko z fotela kierowcy). Czy u Was też "pukanie" przy zmianie biegów jest słyszalne? W służbówce 1,6 TDCI 115KM nic nie drży, ale pukanie jest słyszalne.
Nie, pukania przy zmianie biegów nie ma, ale pierwsi moi diagnosci od razu wskazali tutaj problem
lowlifethx 11-01-2017, 07:13 Jest to normalne, silnik jest na 8 zaworach a nie 16 i drżenie jest naturalne.
a od kiedy ma to znaczenie w równomiernej pracy silnika ?
a od kiedy ma to znaczenie w równomiernej pracy silnika ?
Raczej nie ma....
Nie, pukania przy zmianie biegów nie ma, ale pierwsi moi diagnosci od razu wskazali tutaj problem
Tzn samo pukanie jest problemem? Z czego ono moze wynikac?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Tzn samo pukanie jest problemem? Z czego ono moze wynikac?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, u mnie nie puka przy zmianie biegów, ale z kolei potrafi se puknąć raz jak cofam i się zatrzymuje, drugi raz jak zrobię taki manewr juz nie puka. To mnie jednak nie denerwuje, tak jak to drżenie.
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, u mnie nie puka przy zmianie biegów, ale z kolei potrafi se puknąć raz jak cofam i się zatrzymuje, drugi raz jak zrobię taki manewr juz nie puka. To mnie jednak nie denerwuje, tak jak to drżenie.
Tak czy owak musi to byc wina polaczen gumowo-metalowych bo od rana, zwlaszcza po mroznej nocy jest ideal, przynajmniej u mnie.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Tak czy owak musi to byc wina polaczen gumowo-metalowych bo od rana, zwlaszcza po mroznej nocy jest ideal, przynajmniej u mnie.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
No u mnie rano tez jest ideał z drżeniem. A akurat dzisiaj wymieniałem olej i zwróciłem uwage, przed i po. To nie temp. silnika jest problemem, ponieważ po zalaniu nowego "zimnego oleju" od samego odpalenia było tak samo, a temp. silnika(oleju) napewno dużo niższa, bo obroty i pobór paliwa jak na "ssaniu" po odpaleniu, a szarpał jak zawsze. Jak gumy przez noc stwardnieją to przestanie to ponownego nagrzania ... Nie wierze sam co pisze, ale to chyba tak jest. :(
No u mnie rano tez jest ideał z drżeniem. A akurat dzisiaj wymieniałem olej i zwróciłem uwage, przed i po. To nie temp. silnika jest problemem, ponieważ po zalaniu nowego "zimnego oleju" od samego odpalenia było tak samo, a temp. silnika(oleju) napewno dużo niższa, bo obroty i pobór paliwa jak na "ssaniu" po odpaleniu, a szarpał jak zawsze. Jak gumy przez noc stwardnieją to przestanie to ponownego nagrzania ... Nie wierze sam co pisze, ale to chyba tak jest. :(
Teraz tylko pytanie ktora to guma [emoji57]
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Witam
Też mi puka przy zmianie biegów i też tylko jak się dobrze auto nagrzeje, czyli po jakimś dłuższym odcinku jazdy.
Również obstawiłem poduszki, nawet wydawało mi się, że ta od skrzyni jest popękana, wymieniłem i dalej to samo. Ta przy rozrządzie jest niewylana, a tej przy skrzyni to nawet nie wiem jak sprawdzić.
Drganie silnika też u mnie występuje, na wolnych obrotach, czuć na lewarku i pedałach.
Witam
Też mi puka przy zmianie biegów i też tylko jak się dobrze auto nagrzeje, czyli po jakimś dłuższym odcinku jazdy.
Również obstawiłem poduszki, nawet wydawało mi się, że ta od skrzyni jest popękana, wymieniłem i dalej to samo. Ta przy rozrządzie jest niewylana, a tej przy skrzyni to nawet nie wiem jak sprawdzić.
Drganie silnika też u mnie występuje, na wolnych obrotach, czuć na lewarku i pedałach.
Jesli chodzi o ta srodkowa to faktycznie wymiana jej jest najlatwiejsza. Przy wymianie troche pobujalem silnikiem i zauwazylem ze ona ma tendencje do obijania sie obudowa o gorna czesc belki podwozia w ktorej jest zamocowana. Przy szybkiej zmianie lewarkiem kiedy sa duze przeciazenia moze pukac o ta belke stad taki odglos gluchych stukow. Gdzies w internecie widzialem takie wklady z materialu, z ktorego robia tuleje wahaczy do tej poduszki, ktore wypelniaja przestrzen w belce od gory i dolu, ale sporo kosztuja. Ciekawe czy to by cos pomoglo. Osobiscie kiedys podlozylem grubsze kawalki gumy miedzy belke a poduszke i przez chwile mialem wrazenie ze stuki ustaly, ale potem ta guma sie wysunela co swiadczy tez ze jednak poducha pracuje w pionie co zauwazylem bujajac silnikiem przy wymianie.
Poduche na skrzyni zeby wymienic trzeba wywalic filtr z obudowa i akumulator, jest troche grzebania. Z wierzchu wygladala u mnie ok wiec poskladalem bo i tak nie mialem nic na podmianke, ale jak sie ociepli musze zorganizowac cos na podmiane i sprawdzic, no chyba ze to ta przy rozrzadzie, nie mam porownania jak bardzo ten "cycek" od gory powinien sie dawac wgniatac, czy w ogole? A czy u Was silnik na tej poduszce od rozrzadu troche jakby jest nizej niz poziom poduchy?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
To samo zauważyłem, jak szarpałem silnikiem to stukało o tą belkę. Z tą gumą dobry pomysł, jak zrobi się ciepło, to pokombinuję.
Nie jest to takie strasznie denerwujące, jednak w 5 letnim aucie ... ważne, że nic złego się nie dzieje, jednak będę próbował usunąć to stukanie.
raptorf22 17-01-2017, 20:39 Wczoraj miałem wyciąganą skrzynię bo był wymieniany uszczelniacz na wale korbowym oraz sprzęgło przy okazji. Prosiłem mechanika żeby sprawdził poduszki i były ok.
Z takich ciekawostek to na starym sprzęgle miałem na pedale lekkie wibracje z pracy silnika, to nie była dwumasa tylko rytm silnika. Na nowym sprzęgle co ciekawe nic nie czuć! Dwumas ma u mnie 162 tys. km i już luzy są ale mechanik stwierdził że nie wymaga natychmiastowej wymiany, więc te wibracje mogą pochodzić z różnych miejsc.
Po tej naprawie mam wrażenie że ten silnik jakoś inaczej pracuje na biegu jałowym.
Jak praca samych wtryskiwaczy wpływa na wibracje całego silnika?
Wojtek O. 18-01-2017, 19:13 Bardzo. Może pracować bardzo gładko a może szarpać jak by chciał silnik wyskoczyć. zależy od ich stanu.
Kupiłem niedawno Focusa 1.6 TDCi - 115KM - 132 000 km jeździ super... jak na 5 czy 6 depnę w podłogę z niskich obrotów nic nie stuka... ale na postoju telepie nim jak mercedesem beczką... spalanie chwilowe na postoju 0,5 litra pokazuje więc wtryski chyba nie leją... co ciekawe jak patrzę pod maskę silnik równo pracuje... tylko na fotelu / pedałach czuć pracę motoru.
Mechanik mówi, że może dwumas padł i się zablokował i dlatego nie słychać stukania... paranoja ale stary Focus MK2 1.6 TDCi 90KM nie telepie nic....
Jeśli nie poczytasz wątków na tym forum o podobnych przypadkach, to jedynym efektem wymiany dwumasu będzie dziura w portfelu...
Jestem tu nowy i o to samo chciałem pytać ;-)
u mnie z przebiegiem 55tys też są wyczuwalne delikatne drgania, tylko na postoju.
No to wychodzi że forda delikatnie telepie przed jazdą
Szymon_Zy 31-03-2017, 20:20 Ja mimo roku się nie przyzwyczaiłem. Wq.... mnie to niemiłosiernie. Nie mówiąc już o wydanej kasie na komplet tarcza, dwumasa, wysprzęglik, pompa. Z tego całego bajzlu tylko pompę z czujnikiem potrzebowałem.
Ogólnie to jest bardzo duża różnica in minus względem wszelkich vagów. To telepanie mnie dobija, do tego trzaski z deski i inne dziwne dźwięki.
Tylko no... dużo ludzi pisze że im telepie tylko jak ciepły... lub zimny... a u mnie telepie cały czas prawie :-) No może z rana mocniej...
Nagrałem nawet film jak chodzi motor: https://youtu.be/BCRSriBBCg0 i tu nawet tego telepania nie widać... a pod nogą czuć.
Może mi to aż tak nie przeszkadza, bo wcześniej miałem Mazde 323f BJ a tam to dopiero trzęsło. Jest to różnica in minus nie tylko w stosunku do vagów, generalnie nie zdarza się, aby tak trzęsło, chyba, że to stara mazdziocha bj hehe
Haa ! myślałem, że trzaski z deski 5 letniego auta to tylko u mnie, aż wstyd mi było się przyznać. To mnie "uspokoiłeś". Na czymś ford musiał przyoszczędzić, w paroletnim mondeo powycierane przyciski na desce tez nie najlepiej świadczą o marce... Jest duża szansa, że dzięki takim zabiegom nie stanę się posiadaczem kolejnego forda... Ale na razie to trzeba jeździć i kombinować, pod trzeszczący element kokpitu wsunąłem malutką podkładkę, na razie się uspokoiło W TYM MIEJSCU, bo w innym zlokalizować nie potrafię.
Wojtek O. 01-04-2017, 11:11 Foka ma dość sztywną konstrukcję, co daje dobre prowadzenie ale drgania przenosi niemiłosiernie. Poza tym MK3 ma 8v silnik a nie jak mk2 16v oba produkcji PSA praca tych silników to przepaść. stary pracował jak zegarek, zrobiłem takim 424 tyś. km w partnerze i go uwielbiałem. Foka mk2 90KM na 90% nie miała dwumasu.
A wie ktoś czy ten 1.6 TDCi 105KM co jest chyba od 2012 w Focusach Mk3 nie jest czasem 16V?
Dziś z żoną jeździłem to mówi że na fotelu pasażera tak nie czuć jak klepie...
Gregstar28 28-05-2017, 21:27 No to ja też tylko dodam, że u mnie też występują te drgania. Silnik 115 KM Autko ma przejechane 85 tys. Na początku mnie to zaniepokoiło ale widzę że to norma.
Mam Fokę mk3 1,6 tdci 95 km.
I w sumie szczerze powiedziawszy jakoś nie narzekam na mega wibracje
Bump: a mam przebiegu sporo nalatane. sporoo :)
zaczyna się na 3 z przodu. więc chyba nie mogę narzekać.
maciej_b 29-05-2017, 07:34 A wie ktoś czy ten 1.6 TDCi 105KM co jest chyba od 2012 w Focusach Mk3 nie jest czasem 16V?
Dziś z żoną jeździłem to mówi że na fotelu pasażera tak nie czuć jak klepie...
To też jest 8V...
W moim ff3 też występują drgania. Silnik 1.6 TDCi 115 KM. Przebieg prawie 200 tyś. Drży odkąd pamiętam i już się do tego przyzwyczaiłem. Odwiedziłem dwóch mechaników i oboje twierdzą, że to będzie któraś poduszka, ale narazie kazali jeździć i nic nie robić, bo ten typ generalnie tak ma.
raptorf22 22-08-2017, 19:55 Trochę odświeżę temat, ostatnio odczuwam większe drgania na biegu jałowym , przy obrotach 1000 obr już nic nie czuć. Na wolnych obrotach normalnie delikatnie drga mi antenka na dachu w kombi.
Patrząc pod maskę widzę że mam mokrą od oleju poduszkę od strony rozrządu.
Czy zużyty dwumas będzie wydzielał wibracje również na wyższych obrotach?
marcin2105 23-08-2017, 09:31 Ja mam 1.6 tdci 95 KM i tez drga ale dopiero na goracym silniku jak chwilowe spalanie pokazuje w granycy 03 l/h
dzwiedziu 23-08-2017, 12:20 A doszedł ktoś co jest przyczyną tych drgań?
To silnik PSA, a w pługach nie zauważyłem tego problemu.
Może poduszki za "twarde"?
przem20051 11-09-2017, 08:08 Forda mk3 mam od pół roku! Przebieg 150 tyś. Podobne problemy i objawy jak większość piszących tu wcześniej osób.
1. Występujące drgania silnika w zakresie 1300 - 1500 obrotów.
2. Drgania silnika, karoserii, budzenie w środku auta na biegu jałowym najbardziej odczuwalne na 3, 4 biegu.
3. Powyżej, poniżej zakresu 1300 - 1500 drgania ustępuja.
4. W ASO wymieniałem pompę, rozrząd i drgania się zmniejszyły gdy zapytałem mechaników czy to naturalne powiedzieli ze trzeba jeździć i się tym nie przejmować.
5. We wrześniu tego roku byłem u mechanika Jechal autem, nie odczuwał drgań. Powiedział ze wszytko jest wporzadku. mimo że nie jest.
6. Występuje pukanie w skrzyni biegów podczas przełączania z biegu 1->2, 2->3 później jest już normalnie.
7. Gdy tankuje droższy olej napędowy ON drgania są mniejsze.
Czy ktoś ma pomysł co to może być? Pozdrawiam! Poduszki?
delvegasmk3 11-09-2017, 09:43 U mnie były drgania na zimnym silniku, bieg jałowy.
Problem rozwiązała zmiana oleju na Valvoline :)
Witam.
Pozbylem sie drgań wolnych obroyow.Zresetowałem dawke wtrysku wstępnego i przyuczyłem jak trzeba.zero drgan na wolnych.
Jak zimny przestał klepać podczas przyspieszania.
Spalanie chwilowe na wolnych wacha sie od 0,2-0,4
maciej_b 12-09-2017, 10:53 Napisz coś więcej, w jakich warunkach to robiłeś, na ciepłym czy zimnym silniku itp itd.
Domyślam się ze forscanem... napisz jak wygląda przyuczenie na nowo...
Silnik ciepły.
Wszystko jest tu na forum.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2573947
Silnik ciepły.
Wszystko jest tu na forum.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=2573947
Czy starczy zrobić samo to uczenie wtrysków czyli jazda do 2500 i hamowania do 1500 czy trzeba wcześniej kompem zresetować?
maciej_b 13-09-2017, 05:58 nie no bez zresetowania nie da rady, no jak...
dzwiedziu 13-09-2017, 12:28 A ile zajmie czasu aż wtryski powrócą do tego co było?
500km, 5000km ??
maciej_b 13-09-2017, 12:42 Proces przyuczania da radę zrobić na odcinku już 20-30 km (zależy jakie są warunki na drodze).
dzwiedziu 13-09-2017, 13:18 Inaczej :-)
Mam te same drgania co większość.
Jeżeli po resecie i przyuczeniu jest znaczna poprawa (jak wyżej), to ile ta przyjemność bez drgań będzie trwać?
maciej_b 13-09-2017, 15:39 Tego to najstarsi górale nie wiedzą. Trzeba namierzyć tych co to wykonali jakiś czas temu.
przem20051 18-09-2017, 12:42 Byłem u drugiego mechanika i tak:
1. Powiedział, że zostały sprawdzone poduszki silnika - są w dobrym stanie + zostały sprawdzone przeguby(uszczelniona półoś ponieważ dostała się do niej woda) objaw pukania podczas przyśpieszania i zmiany biegów jak wcześniej napisałem znikł (Występuje pukanie w skrzyni biegów podczas przełączania z biegu 1->2, 2->3 później jest już normalnie.)
2. Nadal występuje problem drżenia całego wnętrza auta podczas przyśpieszania, najgorzej bieg 2,3.
3. Jazda na obrotach 1300-1500, najgorzej na biegu 3,4, poniżej i powyżej tego zakresu samochód działa normalnie i nie słychać mocnych drgań i buczenia.
4. Podczas jazdy przykład: 100 km/h 2200 obrotów, po redukcji biegu na luz, słychać dwa mocniejsze drgania w tym zakresie 1300- 1500 obrotów, i zatrzymanie przez moment/ułamek sekundy wskazówki obrotomierza, po czym jej spadek do 1000 obrotów. - najważniejsze to zatrzymanie wskazówki i silne drgania.
Ktoś, coś?
To wina nie sprawnego tlumika drgan na sprzegle. Nazywa sie to efektem kangura. Jezeli masz dwumasa to do wymiany jezeli nie to w tarczy sprzeglowej sprzezyny maja dosc. Tak czy siak wyglada to na sprzeglo.
znalazłem na innych forach taką diagnozę, słusznie?
Po zmianie mapy u HEKO silnik pracuje równiej na wolnych obrotach, chociaż i tak nie narzekałem na kulturę pracy. Pozdrawiam
przem20051 04-01-2018, 12:44 Dobra akcja wygląda tak do tego co pisałem wcześniej.
Zrobiłem czyszczenie TEC - środek do czyszczenia układu wtryskowego sam indywiduwalnie jak na youtube, odpiołem przewody paliwowe i podpiołem do butelki przelanej tym preparatem (wszystko znajduje sie pod maską z przodu).
Teraz auto działa normalnie. Miałem zapchane wtryskiwacze konkretnie 3,4 bo tak pokazał komputer i mój Delphi i gościa z warsztatu za 7 tyś. chciałem się upewnić co do przyczyny.
Teraz jest już normalnie. Choć i tak żywotność wtryskiwaczy bywa rożna o tyle takie działania jak te pomagają. W professional warsztat krzyczą sobie 400-600 zł. Pozdro!
maras2011 09-01-2018, 22:20 Po kilku odwiedzonych warsztatach w tym aso ford i aso peugeot nie wiem dalej, na wiosnę planuję chip , sądzę że po tym powinno uspokoić jeśli ma to związek z pilotażową dawką wtrysku .U mnie aż osłona zaczęła telepać o silnik , wewnątrz troszkę tylko wyczuwalne , poduszki wszystkie ok, dwumas nowy .
Filmik zrobiony na zimnym silniku
film
https://www.youtube.com/watch?v=r8PC4V79di0&feature=youtu.be
dzwiedziu 10-01-2018, 08:31 U mnie to samo.
Nawet wymieniłem gumy tej osłony bo stare tragicznie wyglądały.
Trochę pomogło, ale nie całkiem.
maras2011 10-01-2018, 18:19 Wymieniłem dziś też te dwie gumy w osłonie silnika , drgania samej osłony zmniejszył się znacznie , ale sam silnik moim zdaniem zbyt mocno wibruje na biegu jałowym przez co przenosi drgania na kierownicę .
Podjechałem dziś do polecanego warsztatu na forum do Godart w Gdyni , gość ten szef powiedział że silnik pracuje wzorcowo , echh ręce opadają .
Powiedziałem że chce zrobić podstawowy chip silnika , zaproponował że oni też robią chip . Mam poczekać aż zacznie mi niedomagać dpf to oni dokonają jego resekcji plus chip, ale nie słyszałem żeby ktoś korzystał z takich usług u nich.
Ja do tych drgań się po prostu przyzwyczaiłem. Koszt 0 zł. Polecam
Ta osłona ma tak drgać, jedynym jej mankamentem jest to że brak w niej konstrukcyjnie jednego zaczepu jakby był w prawym dolnym rogu to by nie obijała się o rurę turbiny, dokładnie postukuje sobie o taki wystający element tej rury turbo gdzie jest śruba. Identycznie chodzi silnik 1.6 HDI tylko tam wtryski boscha a nie vdo ale jeżeli chodzi o drgania silnika to identycznie drga a on ma 16 zaworów a nie 8. Po wymianie softu z 95 na 115 drga mniej więc coś musi być na rzeczy z mapami paliwa. Na zagranicznych forach pisali kiedyś że pomaga wymiana poduszek na jakieś zamienniki (nie pamięta firmy) bo oryginalne poduszki niby twarde.
PS. Ja też temat olałem już dawno, lepiej zająć się dziećmi, żoną, kochanką czy tam psem.
maras2011 11-01-2018, 17:34 PS. Ja też temat olałem już dawno, lepiej zająć się dziećmi, żoną, kochanką czy tam psem.[/QUOTE]
To jest chyba najlepsze rozwiązanie :wink:
Teść ma Citroena C4 Picasso z identycznym motorem jak my i tam silniczek chodzi elegancko, żadnych drgań, więc Ford musiał coś spierdzielić.
franczesko 12-01-2018, 23:47 Focus 1.6 115 km niestety mają taką wadę. Już jako nowe po przejechaniu kilkunastu km ujawniały drgania na biegu jałowym. A miałem takie trzy☺ Obecnie mam 1.5 i problem został poprawiony, lecz minimalne drgania nadal sa.
maciek75x 05-04-2018, 09:08 Witam,
kupiłem dwa tygodnie temu Focusa 1.6 TDCI 115KM 2013 z przebiegiem 210000.
Drgania wyczuwalne są na biegu jałowym. Sprawdziłem oprócz tego jeszcze dwa z takim samym silnikiem i było to samo niezależnie od przebiegu tych aut. Jednak nie to mnie martwi a lekkie prawie nie widoczne trzeba się wpatrywać drgania na biegu jałowym wskazówki od obrotomierza. Co wg Was możne być przyczyną? Na najprostszym programie obroty wahają się pomiędzy 760 a 820 obr/min.
Oprócz tych dolegliwości auto spisuje się świetnie.
Pozdrawiam
Witam.
Od paru tygodni posiadam Focusa MK3 z 1.6 TDCi 95km. Czy ktoś rozwiązał problem drgań na biegu jalowym? W trakcie jazdy wszystko super, bez żadnych problemów. Jednak bieg jałowy mnie do pasji szewskiej doprowadza, choć już parę razy słyszałem, że się czepiam
Czepiam się z powodu posiadania citroena C4 1.6hdi 92km z 2012 roku z przebiegiem o 30kkm większym. W cytrynie dwumasy brak (o ile ma ona coś z tym zagadnieniem wspólnego), drgań też brak. Różnica jest taka, że w cytrynie w ogóle nie mogę wyczuć drgań na postoju, tylko słyszę cicho pracę silnika.
Na razie mapy mocniejszej wgrać nie planuję/mogę, a dziś dowiedziałem się o braku możliwości wgrania softu 115 do aut po maju 2014. Oczywiście mam forda z 2014 i jak znam moje szczęście..
Wiem, że odkopuje temat, złota łopata dla mnie, ale nic świeższego nie znalazłem, może przez to, że jestem tu nowy. Za ewentualną pomyłkę czy niestosowność przepraszam. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
P.S. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ford zastąpił VW polo 1.9sdi, w którym napierdzielało wszystko.. i mi nie przeszkadzało bo niby 21 lat itp itd.
maciej_b 11-02-2019, 20:18 Czepiam się z powodu posiadania citroena C4 1.6hdi 92km jeśli się nie mylę to ten silnik jest 16V, a w focusie mk3 1,6 tdci jest 8V. I to jest najprawdopodobniej przyczyna tych drgań.
Po zrobieniu wirusa jest odrobinę lepiej jednak do ideału brakuje.
jeśli się nie mylę to ten silnik jest 16V,
Zdecydowanie 1.6hdi 92km jest ośmio zaworowy. Najbardziej mnie po prostu stresuje to czy nie nabyłem egzemplarza z felerną dwumasą. Bo jeśli z tym wszystko jest ok, to w końcu odpuszczę czepianie się. Jednak poza biegiem jałowym nie mogę się do niczego przyczepić, pracuje równo, przyśpiesza bez szarpnięć czy czegokolwiek martwiącego. Ale puki sprawa świeża to chodzi mi to po głowie bardzo.
maciej_b 12-02-2019, 15:45 Chyba możesz spać spokojnie. Ja również szybko zauważyłem, że "nowy" focus (w moim posiadaniu) na biegu jałowym pracuje gorzej lub w najlepszym przypadku tak samo jak mój poprzedni Focus mk1 1.8 TDDI z przebiegiem prawie 400.000 km...
pablo294 13-02-2019, 03:23 Potwierdzam, mam tak samo. Nowy rozrząd, i cały osprzęt pasowy.
Myślę jeszcze o pokombinowaniu z poduszką silnika.
Właśnie trafiłem na temat poduszki silnika na forum. Właściwie poszukałem po wizycie u mechanika (u którego wymieniałem rorząd, filtry i płyny), który gwarantuje, że dwumasa jest w jak najlepszym porządku, tylko faktycznie o wymianie poduszki silnika można powoli pomyśleć.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247747
pablo294 14-02-2019, 04:26 Nie wiem czy warto iść w oryginał, skoro jest tak słabo wytrzymała. Nawet w ASO mi powiedzieli, że próbowali już wszystkiego w tym silniku... I sławne : najwidoczniej ten typ tak ma. Mnie to nie przekonuje.
Ja poduche od strony rozrządu wymieniłem na oryginał i wibracje nie ustaliły dalej bez zmian kasa wyrzucona...I dalej zupa..
pablo294 14-02-2019, 21:36 Właśnie tego się obawiam.
Ja przeszedlem przez dwa focusy 1.6TDCi 95KM. Oba kombi. Oba 2014r. Jeden mialem od nowosci i przejezdzilem 140tys km. Drugi kupilismy juz jako uzywanego 4ro latka dla zony z przebiegiem 160tys km i w obu niestety drgania na luzie jak sie zagrzeja sa odczuwalne. Dlaczego na cieplym silniku? Bo na zimnym sa wyższe obroty i silnik sie inaczej zachowuje niz po rozgrzaniu. Jedyna roznica miedzy obydwoma egzemplarzami, ze w tym co mialem od nowosci mniej byly odczuwalne te drgania na siedzeniu kierowcy niz w tym z przebiegiem 160 tys (wymieniony dwumas, sprzeglo, rozrzad).
Focus, ktorego mialem od nowosci bywal na przeglądach w ASO w katowicach i niestety jak zglaszalem te uwage z drganiami to rowniez mowili, ze ten model z silnikiem 1.6 TDCi tak ma.
mariusz_w3 17-02-2019, 17:23 I mnie też są drgania. 160 k nalatane. 1.6tdci 95
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Witam Wszystkich,
Jestem nowy na tym forum.
Nabyłem focusa kombi 1.6 tdci 115 z 2013 110.000 km. Jeżdżę od 4 dni i też mnie denerwuje to drganie na biegu jałowym. W moim peugeot 407 2.0 hdi pomogła wymiana poduszki od strony rozrządu (wydatek 140 zł). Znalazłem filmik jak koleś wymienia poduszkę w focusie tak jak powinno się to robić czyli przykręcić nową ruszyć autem do przodu i do tyły aż się poduszka ułoży i wtedy dokręcić do końca. Może to coś da?.
Chyba spróbuję to zrobić w focusie sam przy okazji wymiany oleju. Może pomoże. Podsyłam link. Myślę że ford skopał właśnie tę poduszkę i dlatego auto tak lata. Silnik to udana konstrukcja i działa w innych autach bez drgań. Nowa poduszka lamforder 280, febi 220. Chyba warto spróbować.:570:
https://www.youtube.com/watch?v=vB1xN_UFdAk
Pozdrawiam,
Witam Wszystkich,
Jestem nowy na tym forum.
Nabyłem focusa kombi 1.6 tdci 115 z 2013 110.000 km. Jeżdżę od 4 dni i też mnie denerwuje to drganie na biegu jałowym. W moim peugeot 407 2.0 hdi pomogła wymiana poduszki od strony rozrządu (wydatek 140 zł). Znalazłem filmik jak koleś wymienia poduszkę w focusie tak jak powinno się to robić czyli przykręcić nową ruszyć autem do przodu i do tyły aż się poduszka ułoży i wtedy dokręcić do końca. Może to coś da?.
Chyba spróbuję to zrobić w focusie sam przy okazji wymiany oleju. Może pomoże. Podsyłam link. Myślę że ford skopał właśnie tę poduszkę i dlatego auto tak lata. Silnik to udana konstrukcja i działa w innych autach bez drgań. Nowa poduszka lamforder 280, febi 220. Chyba warto spróbować.:570:
https://www.youtube.com/watch?v=vB1xN_UFdAk
Pozdrawiam,
To nie jest wina łapy silnika. Dotknij ręką tej poduszki (jej górnej części) i zobaczysz że tam nie czuć żadnych drgań (no chyba że masz uszkodzoną) to drgania poczujesz.
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzę tę poduszkę i dam znać. Podeślę też filmik jak silnik pracuje u mnie i zobaczymy czy to norma, czy jednak za bardzo drży.
Pozdr
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
Witam czy może ktoś wyleczył ten model z wibracji
Witam, u mnie jest o niebo lepiej po wymianie poduszki silnika przy rozrządie. Zrobiłem w solid garage za 390 złotych. Polecam. Jak dla mnie problem rozwiązany bo już mnie to nie irytuje a to wiele dla mnie znaczy.
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
pablo294 15-04-2019, 23:35 Jakiej firmy założyłeś poduchę?
U mnie po wymianie poduchy po stronie rozrządu bez zmian(wymiana na oryginał).
Peter841 23-04-2019, 16:04 w moim focusie juz nalatane 190tys i na jałowym również odczuwalne, na ciepłym silniku, lekko jak widze to drży lewe lusterko od kierowcy. Ale czy mi to przeszkadza to nie wiem. może i tak bywa w tych modelach.
Fotka poduszki.
Może po numerze uda się dojść co to za poduszka.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190428/8f88bff58c008f90c05919369df6c546.jpg
Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka
robert121 19-05-2019, 15:33 Witam.
Delikatne drgania na kierownicy na wolnych obrotach to norma w tych autach .
Czy auto 20 tys czy 80 tys tak samo są odczuwalne.
Mam nalatane już 148 tys. jest podobnie.
Nie tylko moim zdaniem , ten typ tak ma :D
Witam
Ja mam problem w Focusie 3 silnik 1,6 benzyna 125 km, rocznik 2016, przebieg 52 tys. Od około 2-3 tygodni zacząłem odczuwać drgania w trakcie jazdy. Wyważyłem ponownie opony , sprawdzono też zawieszenie. W trakcie obserwacji okazało się że drgania odczuwalne są zarówno na fotelu, kierownicy, drążku biegów i występują na postoju jak i w trakcie jazdy przy obrotach 2400-2500. Jestem pewien, że wcześniej tego nie było i jest to bardzo irytujące podczas jazdy. Zgłosiłem temat do ASO, stwierdzili, że to normalne, pokazali mi drugiego w którym też tak jest.
Byłem też w niezależnym serwisie, tam nie uważają, że to normalne, błędów żadnych nie ma , podejrzewają, że to przepustnica , ale nie mają przekonania, że to pomoże.
Mam na auto wykupiony Ford Protect.
Czy ktoś zauważył coś podobnego w swoim samochodzie lub ma pomysł co to może być?
ford_david 03-11-2019, 18:40 Witam wszystkich. Też mam drgania na wolnych obrotach (na jałowym). Nie jakieś mocne, ale wyczuwalne. Przebieg 40 tys. (95 KM). Zastawiam się czy jechać z tym do mechanika czy po prostu ten "typ tak ma" i poczekać do następnego przeglądu. Mam go od niedawna i w sumie miał tak od początku, ale sam nie wiem.
maciej_b 03-11-2019, 19:11 Witam,
posiadam Focusa mk3 1.6 TDCI z 2013 roku, miał też wyraźne drgania na biegu jałowym, po przeczytaniu kilku wpisów postanowiłem żyć z tą przypadłością wedle zasady TTTM...
Jakieś dwa tygodnie temu wylała się poduszka olejowa silnika, wymieniłem na oryginał i... drgania na karoserii zostały w dużym stopniu zredukowane (są ale bardzo delikatne).
W moim przypadku winna była olejowa poduszka silnika. Powinienem jeszcze wymienić pozostałe...
Co prawda nie eliminuje w ten sposób przyczyn drgań, bo one są w samym silniku ale skutecznie redukuje skutki.
Warto spróbować jeśli ktoś nie sprawdzał zalać do baku olej klasy premium, verva itp., Posiada on wyższą liczbę cetanową czyli szybszą zdolność do samozapłonu.
ford_david 18-03-2020, 21:55 Byłem w serwisie na większym przeglądzie. Powiedzieli, że przyjrzą się tym drganiom na jałowym, ale nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości, więc może po prostu trzeba nauczyć się z tym żyć.
michu182 28-03-2020, 00:26 Ostatnio temat przerabiałem. Na biegu jalowym przy ok 1000 obr/min odczuwalne byly drgania ktore przenosily sie na cala karoserie. To samo podczas przyspieszania. Pojechałem do mechanika, przyjrzał się swoim fachowym okiem i stwierdził - dwumasa na 100%. No to mowie gosciowi ze jak to nie bedzie to, nie płace ani grosza. Gosc dalej twierdził ze dwumasa. Wymienił, zapłaciłem i już sie nie wkur.... ze telepie buda.
Witam, w moim C-Maxie również od jakiegoś czasu borykam się z irytującym wibracjami i drganiami całej karoserii. Na biegu jałowym obroty minimalnie falują 900-1100 rpm. Podczas jazdy słychać buczenie i czuć wibracje na kierownicy. Zaobserwowałem również lekkie szarpanie sprzęgłem.
Po wspólnej diagnozie z mechanikiem wychodzi na to że do wymiany dwumas.
Ostatnio temat przerabiałem. Na biegu jalowym przy ok 1000 obr/min odczuwalne byly drgania ktore przenosily sie na cala karoserie. To samo podczas przyspieszania. Pojechałem do mechanika, przyjrzał się swoim fachowym okiem i stwierdził - dwumasa na 100%. No to mowie gosciowi ze jak to nie bedzie to, nie płace ani grosza. Gosc dalej twierdził ze dwumasa. Wymienił, zapłaciłem i już sie nie wkur.... ze telepie buda.
Mam nadzieję że i w moim przypadku to pomoże.
ford_david 03-05-2020, 13:07 Ostatnio temat przerabiałem. Na biegu jalowym przy ok 1000 obr/min odczuwalne byly drgania ktore przenosily sie na cala karoserie. To samo podczas przyspieszania. Pojechałem do mechanika, przyjrzał się swoim fachowym okiem i stwierdził - dwumasa na 100%. No to mowie gosciowi ze jak to nie bedzie to, nie płace ani grosza. Gosc dalej twierdził ze dwumasa. Wymienił, zapłaciłem i już sie nie wkur.... ze telepie buda.
Hahaha. Super, Dobrze mieć takiego mechanika :-) Ps. Jaki rocznik auta i przy jakim przebiegu zmieniałeś? Pozdrawiam.
Słuchajcie tak się przyglądam tym problemom z drganiami.
Ja bym zrobił tak, sposób wypróbowany w różnych samochodach:
1. Wymienić poduszki na firmy hutchinson (to jest firma która produkuje na pierwszy montaż) oczywiście obie, tą od rozrządu w pierwszej kolejności.
2. W Focusie nie wiem dlaczego do mocowania sanek z podwoziem samochodu zastosowano tuleje plastikowe. W Volvo V50 zastosowano gumowe (sanki są te same, to jest konstrukcyjnie Focus).
Można założyć te z Volvo V50 mają napewno lepszą amortyzację i są nie do zniszczenia.
Ten problem ktoś opisał tutaj: https://www.drive2.ru/l/10434876/
Tyle mogę pomóc.
Panowie podepne się pod temat. Jako że od 4 dni jestem posiadaczem Focusa Kombi MK3 właśnie z takim silnikiem i też mnie zastanawiają drgania z tym że u mnie są one wyczuwalne podczas spadania obrotów np.przy zmianie biegów lub puszczeniu auta na luz (wibracje są w momencie jak spadają obroty silnika - lusterko wsteczne wewnątrz wibruje).
Boję się czy coś przypadkiem jest nie halo...
pablo294 31-05-2020, 15:03 Ja na pewno nie szedł bym w to co szło na pierwszy montaż skoro tak szybko się poddaje.
ford_david 01-06-2020, 11:52 Czy któremuś z obecnych forumowiczów udało się rozwiązać problem drgań na biegu jałowym w Focusie MK3 TDCI (95KM lub 115KM)??
michu182 07-06-2020, 15:25 Hahaha. Super, Dobrze mieć takiego mechanika :-) Ps. Jaki rocznik auta i przy jakim przebiegu zmieniałeś? Pozdrawiam.
MK3 kombi 2011, 1.6tdci
wymiana przy 258000 tyś
Czy któremuś z obecnych forumowiczów udało się rozwiązać problem drgań na biegu jałowym w Focusie MK3 TDCI (95KM lub 115KM)??
Tak, dla mnie się udało. Zmieniłem poduszkę silnika z lewej strony umieszczoną pod zbiorniczkiem z płynem chłodniczym. U mnie pomogło - już nie nazywam fokusa - traktorem :lol: Poduszka 200 zł koszt wymiany 50 zł Pozdrawiam
voytecky 11-06-2020, 09:28 Podeślij proszę info jaką poduszkę zamontowałeś zamiast fabrycznej :)
ford_david 11-06-2020, 11:18 Tak, dla mnie się udało. Zmieniłem poduszkę silnika z lewej strony umieszczoną pod zbiorniczkiem z płynem chłodniczym. U mnie pomogło - już nie nazywam fokusa - traktorem :lol: Poduszka 200 zł koszt wymiany 50 zł Pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedź :-) Haha, ja nazywałem swojego Focusa Shaky ;-)
Jeżeli możesz to proszę o więcej informacji, tzn.
- Przy jakim przebiegu wymieniałeś?
- Jakiego producenta poduszkę wybrałeś?
- Czy miałeś tak od początku zakupu?
- Czy w momencie wymiany stara poduszka była zerwana czy wyglądała w porządku?
Będę wdzięczny za więcej informacji. Pozdrawiam.
witam
poduszkę zamontowałem firmy Meyle.
Przebieg 210 tysięcy. Miałem tak od początku zakupu. Stara poduszka miał już sparciałą gumę i ruszała się na każdą stronę oraz praktycznie opierała się o metal. Nowa jest sztywna i "wisi" w powietrzu - nie opiera się o metal. Od czasu wymiany jest ok. Drgania silnika nie przenoszą się wkurzająco na kierownicę, plastiki, siedzenie i drzwi. U mnie pomogło - nie wiem jak u Was. Pozdrawiam i piszcie jeśli się zdecydujecie na wymianę czy pomogło
ford_david 18-06-2020, 21:48 witam
poduszkę zamontowałem firmy Meyle.
Przebieg 210 tysięcy. Miałem tak od początku zakupu. Stara poduszka miał już sparciałą gumę i ruszała się na każdą stronę oraz praktycznie opierała się o metal. Nowa jest sztywna i "wisi" w powietrzu - nie opiera się o metal. Od czasu wymiany jest ok. Drgania silnika nie przenoszą się wkurzająco na kierownicę, plastiki, siedzenie i drzwi. U mnie pomogło - nie wiem jak u Was. Pozdrawiam i piszcie jeśli się zdecydujecie na wymianę czy pomogło
Skoro poduszka Meyle to znaczy, że masz silnik benzynowy, więc trochę inna bajka, ale i tak dziękuję za informację, pozdrawiam. Dawid. :-)
Skoro poduszka Meyle to znaczy, że masz silnik benzynowy, więc trochę inna bajka, ale i tak dziękuję za informację, pozdrawiam. Dawid. :-)
eeeeee uuuuuuu yyyyyyyyyy o ja
masz Tutaj pierwszą z brzegu
https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-ford-focus-ii-c-max-1-6tdci-6988978051
Pozdro g:D
Niedawno kupiłem focusa 12r. 1.6tdci i też wystepuje lekkie drżenie.Zaraz po kupnie wymieniłem poduszke od strony rozrządu bo miała ślady oleju ale wymiana nic nie zmieniła.Jak zimny nie ma tego objawu a jak nagrzany to siedząc na fotelu odczuwam delikatne drżenie.Sprawdze jeszcze drugą poduszke.
Niedawno kupiłem focusa 12r. 1.6tdci i też wystepuje lekkie drżenie.Zaraz po kupnie wymieniłem poduszke od strony rozrządu bo miała ślady oleju ale wymiana nic nie zmieniła.Jak zimny nie ma tego objawu a jak nagrzany to siedząc na fotelu odczuwam delikatne drżenie.Sprawdze jeszcze drugą poduszke.
Czy kupiłeś oryginalną poduszkę? Ja wymieniłem ją 4 dni temu na oryginał i powiem krótko : nie to auto. Wszystko się uspokoiło. Operacja z wymianą blisko 500pln więc nie tanio.
pablo294 30-07-2020, 22:48 Ja wymieniłem tą dolną, na zamiennik lemfordera. Miał starte logo i numer forda. Niestety, dalej drży.
ford_david 01-08-2020, 09:00 eeeeee uuuuuuu yyyyyyyyyy o ja
masz Tutaj pierwszą z brzegu
https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-ford-focus-ii-c-max-1-6tdci-6988978051
Pozdro g:D
Wybacz niedopatrzenie, po prostu przeglądałem różne sklepy z częściami zamiennymi i poduszka tego producenta była tylko dla silników benzynowych, stąd wniosek. Dzięki na informację i link. Pozdrawiam.
Bump: Ja wymieniłem tą dolną, na zamiennik lemfordera. Miał starte logo i numer forda. Niestety, dalej drży.
Mój mechanik ostatnio powiedział, że jak się uprę to może mi wymienić, ale prawdopodobnie finalny efekt będzie właśnie taki i trochę szkoda mojej kasy. No i jak tutaj żyć ;-) Pozdrawiam, Dawid.
michalmakowski 04-04-2022, 19:32 Witam. Wiem że temat walkowany tyle razy ale u mnie efekt drgania pojawia się kiedy włączę panel climatronica, natomiast gdy wyłączę go drgania przestają. Co sądzicie alternator? Czy coś innego?
Masz ustawiony automat i włącza się klimatyzacja?
Zobacz jak pracuje Tobie napinacz.
Ściągnij pasek i sprawdź sprzęgiełko alternatora.
Żeby pominąć kompresor klimatyzacji można założyć pasek o długości 800.
pedrorps 12-09-2022, 16:47 Witam wszystkich.
Pisze z próbą o pomoc z dosyć mocno denerwującym problemem jakim są mocne drgania, trzęsiawki całej karoserii. Zazwyczaj dzieje się to tylko i wyłącznie na 5 i 6 biegu pod obciążeniem i to w granicach 1700 obrotów, wyżej już tego nie odczuwam. Jest to też wyczuwalne jeżeli przyspieszam delikatnie i tak jak by coś w skrzyni bądź układzie miało jakiś luz. Nie mogę się z tym uporać więc piszę z prośbą o pomoc do was być może ktoś miał podobny problem.
Ford Focus MK3 1.6 tdci ECOnetic
Wymienione wszystkie poduszki, zawieszenie bez luzów, wymienione sprzęgło z dwumasą, wymienione dwie półosie, nowy olej w skrzyni, nowe opony, łożysko piasty wymienione bo szumiało oczywiście bez żadnej poprawy.
Gdy ruszam półoś góra dół wyczuwam lekki luz na mechanizmie różnicowym.
pedrorps 13-09-2022, 06:56 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już......
Pytanie do moderatora. Dlaczego mój wątek został przeniesiony do tego padniętego tematu który z moim problemem nie ma nic wspólnego ?
konieczko5 13-09-2022, 09:03 ...
technikibart 18-09-2022, 17:53 Dodam tylko że, ja w tej sytuacji wymieniłem dwie poduchy i było super, z racji przebiegu pojechałem do firmy zajmującej się regeneracją wtryskiwaczy.
Przy mnie sprawdził cewki (urządzenie do tego przeznaczone) i już na starcie 3szt były walnięte + weryfikacja na stole pobierczym i widoczne było to że rozpylacze do wymiany itd.
Koniec końców naprawa z nowymi częściami wyniosłaby więcej niż 4szt nowych wtryskiwaczy, które oczywiście zakupiłem.
Zmierzam do tego że na dzień dzisiejszy, po wymianie wtryskiwaczy na nowe, kompletnie żadnych drgań na karoserii, wskazówka prędkościomierza nawet nie drgnie i same zalety podczas jazdy...
Raczej nie było przesłanek do tego że coś jest uszkodzone ale wyczytałem na forum że ten model wtryskiwacza wytrzymuje 180-200tys KM przebiegu, co się sprawdziło. Jako dodatkowe koszty to nowa ori listwa przelewowa w której sztywne przewody już się obracały na złączach i nowy oryginalny filtr paliwa forda.
Miałeś jakies błędy odnośnie wtryskiwaczy czy po prostu wymieniłeś sprawne na nowe?
technikibart 19-09-2022, 20:38 Żaden z pidów nie wskaże wadliwego działania wtryskiwaczy, cewki możesz sprawdzić na samochodzie bez demontowania części ale lepiej zrobić pełną diagnostykę. Gdyby były sprawne to bym nie wymieniał tych wspaniałych piezo siemensów A2C59513556. Zostały sprawdzone na stole oraz cewki takim urządzeniem jak dgmaster tylko że bardziej rozbudowanym o dodatkowe funkcje. Rezystancja na 3 cewkach była poza tolerancją. Z uwagi na problem z dostępnością części i wysoką ceną cewek, których wydatek to kwota rzędu 480zł, naprawa okazała się być nieopłacalna.
To na czym polegało to wadliwe działanie?
technikibart 19-09-2022, 21:01 Uzasadnione jest to tym że mam jeszcze do dyspozycji mk3 - 2014r z przebiegiem 146tys nalotu. Była duża różnica w przyspieszaniu względem prywatnego auta. Reakcja na dodanie gazu była powolna ”samochód był bardziej mułowaty po rozgrzaniu względem ww modelu”. W obecnej chwili na nowych częściach oraz po resecie dawki pilotażowej + proces nauczania, samochód zachowuje się lepiej od służbowego (niezależnie od warunków). Wstępnie przypuszczałem że problem dotyczy DPF ale po praniu nie było znaczącej różnicy, EGR jest OK wiec pozostało mi sprawdzić wtryskiwacze (trafione w punkt).
Fajnie, że wyeliminowałeś problem, u mnie to samo nastapiło, ale po wymianie rozrządu. :)
ps. mała uwaga: focusa, a nie "focus'a" i tys. a nie "tyś".
|
|