Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Turbina nie pracuje


LUKASZ3568
15-11-2015, 17:33
Witam!
Mam problem z moim galaxem- po odpaleniu turbina nie pracuje, dopiero po przegazowaniu do około 3000 obr zaczyna pracować i tak po każdym odpaleniu auta. Wymieniłem wężyki od turbiny do zaworu N75- bez zmian po podłączeniu komputera wykazało tylko uszkodzoną przepływkę. Następnym objawem jest włączanie się trybu awaryjnego po przekroczeniu 3500 obr lub prędkości 110 km/h.

ExpressParts
16-11-2015, 08:21
Tryb awaryjny powinien pozostawić jakiś błąd w sterowniku (inny niż od przepływki). Jak masz możliwość, to zrób komplet logów.

bartixr
16-11-2015, 09:24
łukasz, a gruszka pracuje na turbinie ? sztanga kruszki ma chodzić w zakresie około 15 mm.

LUKASZ3568
16-11-2015, 18:01
Sztanga pracuje

bartixr
17-11-2015, 09:35
to raczej nie turbosprężarka winna,
Ja można winić jeśli zeszlifowalo w niej koła kompresji (brudne powietrze), albo pogięło łopatki geometrii (zazwyczaj ona sie blokuje i ciężko chodzi, mozesz rozpiąc gruszkę i zobaczyć czy nie ma oporu na geometrii) .. tudzież rotor na pół pękł (ale to by wywalała olej na zewnątrz wogóle by nie pompowała).

sprawdź ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym.
podejrzewam nieszczelność w dolocie (węże, chłodnica itp.).

GTB20
17-11-2015, 10:40
Zapodaj loga stat 011 i dyn 003 i 011. To się wszystko wyjaśni. Przyczyn moge rzucać jak z rękawa.

LUKASZ3568
17-11-2015, 13:41
Turbina jest bez zmiennej geometrii (silnik 1z 90KM). Znajomy podlaczyl kompa spr te logi i wyszlo ze przeplywka przeklamuje i turbina nie pompuje tyle ile chce sterownik.

GTB20
17-11-2015, 18:22
Zapodaj logi dynamiczne bo tak to bedziemy krazyc wkolo i tyle z tego bedzie. Przpelywka nie ma nic do doaldowania turbiny. Przeplywka jest ogranicznikiem podlania paliwa. JElsi jednak turbo slabo pompuje z jakiegos powodu to wiadoo ze slabo tez musi zaciagac to pwoeitrze przez filtr powietrza a jak slabo zaciaga to przplywkka przeciez nie odnotuje ze duzo przechodzi prze znia powietrza tylko malo. Moze si eokazac z ejak bedizesz sie sluchal tego kolesia to pwymienisz przpelywke dobra na drugą dobra i tyle z tego bedzie.

LUKASZ3568
17-11-2015, 22:17
Turbina nie pompuje a przepływka pokazuje wartość max. Jutro będę wiedział więcej.

ExpressParts
18-11-2015, 08:17
To zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu.

LUKASZ3568
18-11-2015, 13:43
Dolot sprawdzony wszystkie rury ok opaski itp podokrecane. Logi dynamiczne sprawdzone: ilosc powietrza jest bardzo mala potem jest gwaltowny skok w gore i sie zawiesza.
Przeplywka sprawdzona testerem i niestety jest uszkodzona.

bartixr
19-11-2015, 09:29
no to ja wymień, albo na czas testów wypnij, auto powinno mieć dobry start i do średnich obrotów jechać bedzie normalnie (usredniona masa powietrza bedzie podawana na ecu)

LUKASZ3568
19-11-2015, 15:26
Zamowilem juz nowa jak przyjdzie to polecimy dalej z tematem.

met4al
19-11-2015, 20:45
witam.
Moje Turbo idzie jak sie mu daje wiecznie w ****eczke, jak tylko się włączy monotonia nawet przy 130km/h to łapie jakiegoś lewego powietrza albo coś i od razu jest odcięcie, auto zamula i czuję się jakby rowerzysta miał mnie zaraz wyprzedzić bo do 120km/h rozpedzam się 5min :p
Ogółem od początku ma kopniaka więc po troszku działa,
Przy podpince pod kompa pokazało mi kiedyś czujnik ciśnienia , wymieniłem i teraz pokazuje że brak ciśnienia.
Kumpel mechanik sprawdzał coś z kanału w tym temacie, nie wiem czy chodziło tu o ta słynną sztange czy o coś innego ale wiem że ciężko szło.
Czy to jest typowa awaria turbo czy nie wykluczacie też przepływki??

GTB20
20-11-2015, 12:35
Przeplywomierz nie ma nic do turbiny. Problem masz w wystrrowaniu. Albo problem z wg lub vnt zależy od rodzaju turbo. Lub n75 i szczelność dolotu. Przedlifty miały map sensor w ecm i tam się wezyk krzaczyl. To sprawdz wpierw.

LUKASZ3568
11-12-2015, 17:12
Wymieniłem przepływomierz i problem z brakiem mocy zniknął. Pozostał tylko problem odcinania mocy przy 120km/h. Wina zaworu N75?

GTB20
11-12-2015, 18:21
Dziwne bo pisales ze przpelywka pokazuje max a problem jest z doladowaniem ale prosilem o logi to nie zrobileś. Sprawdz wezyk w sterowniku ktory znajduje sie za licznikiem.

LUKASZ3568
13-12-2015, 13:25
Nie mam stalego dostepu do vaga i nie mialem jak tego zrobic.

grinio
15-12-2015, 07:37
Jeżeli pada wężyk w ECU to u mnie wywalało błąd: 65535 error memory,
nie było innych objawów. Nie tracił mocy nawet nie zapalała się kontrolka świec.
Jak łapie notlaufa to VNT lub VG do przeglądu, N75, oraz cały układ pod lub nadciśnienia.
Przepływomierz oczywiście ma wpływ na prace turbiny !! Na podstawie jego parametrów i wielu wielu innych ECU odpowiednio steruje zaworkiem N75 i pracą całego silnika.
Powietrze to jeden z podstawowych parametrów podczas pracy silnika.

Pozdrawiam

GTB20
15-12-2015, 11:49
Nie opowiadaj takich glupot bo maf może pokazywać nawet nie 500 mg a turbo będzie nawet przeladowywac.

Przeplywka jest elementem ograniczajacym zadymienie a nie dolaodwanie. Zaytaj jakiegos tunera nawet HEKO to ci powie co i jak jesli mi nie wierzysz. W mapie sterownika masz kilka ogranicznikow podlania paliwem i masz miedzy innymi wlasnie po wskazaniach MAF (przeplywki) po wskazaniach MAP ( czujnika cisnienia) czy po wcisnieciu pedalu gazu. A takze wiele innych jeszcze.

grinio
15-12-2015, 22:48
przeczytaj uważnie zwłaszcza końcówkę

Pytanie: Czym grozi zaniżanie wskazań przepływomierza

ODP: zaniżona wartość przepływu wpłynie na większą restrykcyjność ogranicznika dymienia co przy niedużych odchyleniach nie ma znaczenia (ogranicznik dymienia przy sprawnym przepływomierzu jest „wyżej” niż ogranicznik momentu i dopóki zaniżanie jest nieznaczne/norma w starych przepływomierzach/ i ogranicznik dymienia ciągle jest ponad ogranicznikiem momentu nie ma to wpływu na wartość dawki, która widzimy w logu 001) natomiast przy znaczniejszych odchyleniach będzie ograniczało dawkę paliwa (minimum z życzenia, ogr. momentu i dymienia) oraz w skrajnych przypadkach zakłócało pracę EGRa. Spadek dawki paliwa może też przełożyć się za niemożność osiągnięcia zadanego ładowania przez Turbo

Przecież to logiczne :
Mniej powietrza = ecu obcina dawkę paliwa do optymalnego spalania,
Mniej mieszanki do spalenie = mniej spalin które napędzają turbinę = mniejsze ciśnienie doładowania.

GTB20
16-12-2015, 05:34
Do napedzenia turbo nie potrzeba az tak duzo paliwa. Nawet 10% wystarczy by osiagnac poprawne doladowanie. Diesel nei ma mieszanki Silniki ZI maja miesznake w komorze spalania. Diesle nie ma czegos takiego. TO silnik ZS gdzie do Powietrza rozpylonego zostaje wprowadzone w postaci malutkich kropelek paliwo jakim jest ropa i nastepuje od goracego powietrza samozaplon. Poza tym kolego nie mieszaj pojec z zaciaganiem powietrza a z tym jakie cisnienie osiaga turbo. Nie musi isc w parze tak do konca. Przytknij troszke wydech to zobaczysz ze bedzie przeladowanie a mimo to ze MAF sprawny nie odnotuje duzego flow. Dlatego tez wskazania na przeplywomierzu to czy jest 900 mg czy 1000 mg czy 1200 mg nic nie zmienia. MAF jest potrzebny by z dolnych rejestrow nie przelewac ropska za duzo zeby nie robic batorego przy takich obrotach jak 1500 itd.

grinio
16-12-2015, 17:48
Widze że dalsza dyskusja z tobą nie ma sensu .
Pozdrawiam

GTB20
17-12-2015, 15:52
Nie chodzi o dyskusje tylko oto bys choc przewalkowal takich aut z koncernu ze 100 to pogadamy. A tak narazie to wypisujesz rzeczy o ktorych nie mas zpoprostu pojecia i tyle. MAF jest elementem ograniczjacym zadymienie i nie ma powiazania z doaldowaniem turbo. Jest poprostu jednym z limiterów i tylko tyle. Zauwaz ze ludzie nieraz wykastrowuja w mapie przpelywke i wtedy dawka paliwa jest ustawiana np po MAP sensorze. Jednakze potezm moz ebyc tak ze zmiana temperatury na drworze bedzi epowodowac to ze przy zimnym o ile nie bedzie dymienia tak w "upał" moze puszczac ostrego batorego. Tez chcialem poczatkowo wykastrowac przy okazji modów przpelywke ale kolega Fiodor mi odradzil. Sam zresztą ma w swoim tdi na pompie wtryskowej mimo prawie 300 koni pod maska nadal MAF i jezdzi sie bardzo dobrze. Zaznaczam ze ani modyfikacje nic go nei kosztuja mechaniczne ani elektroniczne tak wiec jak chce to dzis kastruje jutro doklada.