Zobacz pełną wersję : [Transit 2006-2014] Stukanie na zimnym silniku


Bestia25
30-11-2015, 18:29
Witam.
Mam problem z Transit 2006 130km mianowicie z rana gdy odpalam auto chodzi na trzy cylindry słychać stukanie. Zostały wymienione wtryski niestety problem pozostał. Dzieje się to tylko na zimnym silniku po nagrzaniu silnik chodzi normalnie.

wojtekjanus
30-11-2015, 18:59
Zostały wymienione wtryski niestety problem pozostał.Jeżeli zostały wymienione na na pewno dobre (czyli nowe) i zostały prawidłowo wpisane ich kody - to można podejrzewać sam silnik, np za niski spręż (kilka różnych powodów).

Ale podłączyłbym dobry tester i sprawdził w trybie rzeczywistym, jakie są wydatki wtryskiwaczy na zimnym i ciepłym silniku. Jeżeli byłyby prawidłowe, sprawdziłbym sprężanie w cylindrach.

Czy stukanie jest tylko podczas wchodzenia na obroty, a przy schodzeniu z obrotów niknie, czy jest cały czas?

Popraw tytuł wątku...

Adept
30-11-2015, 19:01
Kolego zmień tytuł tematu
przeczytaj to
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
potem to
http://forum.fordclubpolska.org/announcement.php?f=187&a=49
to dobra rada inaczej Twój temat pójdzie do poczekalni

Bestia25
30-11-2015, 19:07
Stukanie jest tylko na wolnych obrotach i to przez około minute później przestaje.

wojtekjanus
30-11-2015, 20:12
Ale czy te wtryski są nowe, kody wpisane i nic się nie zmieniło? Stuka jak przedtem? Jeżeli tak, to nawet PCM może być zwalony...

Bestia25
30-11-2015, 20:22
Robiłem to w serwisie bosch miała być regeneracja ale stwierdzili że się już nie nadają bo zabardzo leje się z nich i wymienili na nowe. Stuka jak przed wymiana. Silnik jak się nagrzewa to jak by problemu nie było gasze silnik i zapalam i chodzi normalnie. Chyba że mnie w hu.a zrobili i spróbowali je zregenerować ale im nie wyszło. Nie wiem co mam o tym myśleć.

wojtekjanus
30-11-2015, 20:38
Robiłem to w serwisie bosch miała być regeneracja ale stwierdzili że się już nie nadają bo zabardzo leje się z nich i wymienili na nowe. Stuka jak przed wymiana. Silnik jak się nagrzewa to jak by problemu nie było gasze silnik i zapalam i chodzi normalnie. Chyba że mnie w hu.a zrobili i spróbowali je zregenerować ale im nie wyszło. Nie wiem co mam o tym myśleć. Na zimnym silniku jest o wiele większa dawka wtrysku i jeżeli wtryskiwacz jest zwalony, to może wtedy stukać.
Można teraz wykonywać różne ruchy, od najtańszej próby przelewowej do najkosztowniejszego wyjęcia wtryskiwaczy i oddanie ich do autoryzowanego zakładu w celu sprawdzenia na stole.
Ale najprościej byłoby, gdybyś znalazł zakład z IDS-em i kumatym diagnostą i sprawdził co tam się dzieje.
Inaczej to jest raczej wróżenie z fusów.

Bestia25
30-11-2015, 20:52
Zawiozlem auto spowrotem do boscha jutro mam znać diagnozę. Mam nadzieję że mnie w hu.a nie robią.najlepiej by było teraz zawieść na inny warsztat, ale teraz zapozno . Zobaczymy jutro co i jak. Napiszę co stwierdzili. Dzięki Zgredzik Pozdrawiam

Bestia25
01-12-2015, 18:09
Witam
Auto odebrane, stwierdzili że to normalne po wymianie wtryskow muszą się dotrzeć i może tak stukać do dwóch tygodni. Nie wiem czy to normalne, ale zobaczymy.

wojtekjanus
01-12-2015, 20:32
W silniku tdci zaimplementowana jest samoadaptacja wtrysków, czyli w czasie jazdy (muszą być spełnione pewne warunki) są korygowane dawki wtrysku. I tych dawek PCM się "uczy" i zapamiętuje. Same wtryskiwacze nie docierają się.
Jednak prawidłowy montaż polega na nadaniu wtryskom na specjalnym stanowisku kodów, które następnie powinny być wpisane do PCM - i w zasadzie prawie od razu silnik pracuje prawidłowo. Niewielkie korekty w ramach samoadaptacji oczywiście wystąpią i potem stale ten proces trwa przez cały okres eksploatacji.
Widocznie ten serwis nie nadał i nie wpisał kodów, w ramach samoadaptacji jest szansa na poprawę.
Czy masz Transita Mk6 z systemem Delphi, czy Mk7 z systemem Denso? (w 2006 r. była zmiana modelu)

W moim przypadku, kiedy sam regenerowałem wtryskiwacze, nie miałem możliwości nadania nowych kodów i zamontowałem wtryski licząc na samoadaptację. Oczywiście stare kody były zapamiętane, a wtryskiwacze włożyłem do tych cylindrów, gdzie były przedtem. Adaptacja trwała ok. 100 km przebiegu do osiągnięcia przyzwoitej pracy silnika, ideał był po 2 - 3 dniach (Mk6 z systemem Delphi).

Bestia25
01-12-2015, 20:39
Mk7. Jeśli nie wpisał tych kodów czy może się pogorszyć praca silnika?

wojtekjanus
01-12-2015, 21:28
Powinien w końcu dojść do stanu prawidłowej pracy. Ale czasami jest to niemożliwe i trzeba wpisać kody. Czasami PCM gubi kody (jakiś błąd) i silnik pracuje fatalnie lub w ogóle gaśnie.
Pojeździj jeszcze trochę i zobacz. czy sytuacja się poprawia.

Bestia25
01-12-2015, 21:38
Ok dzięki wielkie i pozdrawiam

Bestia25
12-01-2016, 20:57
Witam zeczywiscie serwis Boscha nie wpisał kodów wizyta w serwisie Forda 260zł i auto jeździ jak nowe