Zobacz pełną wersję : Mondeo MK5 face lifting - pierwsze zdjęcia i informacje
Znalazłem zdjęcia mniej zamaskowanego Mondeo po liftingu. Widać zmiany halogenów, zamontowania tłumika i zmiany tyłu auta. Na pierwszy rzut oka wygląda to ładnie. Ciekawe co z grillem i wnętrzem zrobią.
http://paultan.org/2015/12/01/spied-ford-mondeo-facelift-shows-some-details/
to facelift? bo wg cennika juz teraz maja byc prostokatne obudowy przednich swiatel przeciwmgielnych. wyglada jak fl na usa, pewnie europejski bedzie inny.
Co do wnetrza to mogli by wygospodarowac wiecej miejsca dla pasazerow z tylu i bedzie ok
bump: jest napisane,ze w tym FL tylne swiatla dohodza do tej wneki w ktorej jest tablica rej, nie ma juz paska plastiku pomiedzy nimi a wneka.
W europie juz tak od razu jest :
http://images.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730x700/media/8524012/Ford%20Mondeo%202015%20%282%29.JPG
jak widac fl w usa bedzie sie upodabnail do mondeo :)
http://www.autobild.de/artikel/ford-mondeo-fusion-detroit-2016-vorschau-5950561.html
Juz pokażą Fl fusiona na Detroit Auto Show (11. bis 24. Januar 2016), wieć za chwilę zweryfikujemy
Zamiast zmienić kształt świateł i grilla (zaprojektowanie tego trwa naprawdę 3 lata????) mogliby wygospodarować więcej miejsca (np. bagażnika), obniżyć wagę auta, dorzucić nową jednostkę jakąś - tak to nawet szkoda nazywać to liftem :)
To o czym piszesz to zmiany konstrukcyjne, więc nie mające wiele wspólnego z definicją face liftingu.
Ale jak to ma nie trwać 3 lata w korporacjach. To minimalny czas "procesu twórczego" walidowanego przez gości od excela.
A wiecie ile trwa wypuszczenie softu do samochodu? Zwykły proces projektowy a potem certyfikacja? Ciężko zejść poniżej 4 lat ze zwykłym badziewiem. W nowej serii 7 jest 700 milionów linii kodu (wliczając w to ogolone biblioteki GPLowe). Zaczęli na poczatku 2004.
Kruger - niejedna marka wypuszczała facelifta z nowymi jednostkami silnikowymi np.
Obniżenie masy, zwiększenie przedziału pasażerskiego wiążą się chyba że zmianami kostrukcyjnymi. A to zmniejszanie wagi prócz osiągów dla lepszej prezentacji w katalogu wiele nie wnosi. Głośniej w środku, podatność na wiatr. Ja tego nie kupuję, to ma być przede wszystkim komfortowe auto. A nowe jednostki silnikowe przecież są. Biturbo, 1.0. O V6 zapomnij, nawet nowe volwo ma tylko rzedowe czwórki.
W nowej serii 7 jest 700 milionów linii kodu (wliczając w to ogolone biblioteki GPLowe). Zaczęli na poczatku 2004.
Chyba linii ale w asemblerze :) Używają kodu z 2004? Nie znają słowa refaktoring?
Mam mieszane uczucia jeśli tak ma wyglądać po lifcie
http://www.automobilemag.com/features/news/2017-ford-fusion-spied-undisguised-with-refreshed-looks/
http://www.santalucesband.net/2017-ford-mondeo-sport-spied-without-disguise-turbo-v6-expected-for-detroit-show/
Sam nie wiem co myśleć...
Tył wygląda bardzo źle, przód zbliża się trochę bardziej do Focusa po FL. Ogólnie traci trochę na charakterze. Zobaczymy jak będzie się prezentował na żywo.
Mimo wszystko będę zazdrościł Sync 3 kompatybilnego z Android Auto.
SYNC 3 faktycznie fajna sprawa, na szczęście nie jestem zboczony na punkcie nowinek w multimediach. Przód złagodniał a tył jak Insygni.
A ch tam czy złagodniał. Jeżeli się potwierdzi 2.7EB V6 300KM i jeszcze do tego 4x4, to będzie miodzio.
pojawiły się przerwsze fotki niezamaskowanego Fusiona po liftingu, więc wiadomo jaki będzie Mondeo5 FL
http://www.motor1.com/spy/60455/2017-ford-fusion-spied-undisguised-ahead-of-detroit-debut
zmiany są raczej kosmetyczne, czyli podobnie jak było w przypadku liftingu mk4
http://cdn-5.motor1.com/p/static/img/amp/0/60000/60000/60400/60455/s6_4748099/2017-ford-fusion-spy-photo.jpg
http://cdn-8.motor1.com/p/static/img/mglr/600000/600000/606000/606400/606458/s8/2017-ford-fusion-spy-photo.jpg
te 4 rurki wydechu ... tak zalatuje lekko wiejskim tjuningiem :)
DAMIAN-24 08-01-2016, 23:19 Może będzie wersja ST :)
niby sport a 4 rurki zamiast tak ulubionych trapezow?
v6 2.7 EB 315KM musi jakoś oddychać
Atlis
W Europie 2.7EB pewnie nie zobaczymy ;)
To kto w końcu ma bardziej restrykcyjne normy spalin skoro w USA każdy nowy model ma w ofercie V6 a w Europie 1.0 tri turbo ;)
DAMIAN-24 09-01-2016, 12:17 Do tego silnika mogliby dać 4x4. Takiej wersji brakowało w Mondku Mk4 i brakuje w obecnym :/
Do tego silnika mogliby dać 4x4. .......... i brakuje w obecnym :/ to lepiej poszukaj jest Mondeo 2014- 4WD (FTD)
Wiadomo, wszystko kwestia gustu.
Mnie się ten lifting podoba, szczególnie (może tylko optycznie) zmiejszenie tej "rozdziawionej gęby":roll: która przypomina mi bardziej peugeota 607 niż aston martina i która cały czas powstrzymuje mnie przez złożeniem zamówienia (oczywiście to moje osobiste odczucia).
Mam nadzieję, że uporają się z klimatyzacją, bo jeździłem już dwoma Mondeo na próbę (z najnowszym oprogramowaniem) i to nie działa moim zdaniem tak jak powinno. Mam porównanie to kilku innych nowych aut (mazda 6, toyota avensis, opel insignia i bmw 3) i niestetu Mondeo wypada tu blado.
Pozdr
DAMIAN-24 09-01-2016, 13:11 to lepiej poszukaj jest Mondeo 2014- 4WD (FTD)
Chodzi mi o połączenie silnika V6 z 4x4 :) Nawet obecnie nie ma żadnej benzyny 4x4, w diesla zaś już więcej wsiadać nie chcę.
Atlis
W Europie 2.7EB pewnie nie zobaczymy ;)
Na pewno nie, ale zawsze można sprowadzić ;)
z tą chromowną listwą z tyłu to wiocha, amerykański 'gust'. :)
Bump: Może będzie wersja ST :)
to jakas wersja sport, przynajmniej ma tak napisane z tylu po prawej
kiedyś zmiany FL oznaczały min. 100 zmian konstrukcyjnych (konkretnie w Fordzie tak było). Dopiero jak się nazbierało 100 zmian/poprawek konstrukcyjnych to robili zmianę z wyglądu żeby odróżnić budę. I tak np. w Escortach pojawiały się białe klosze kierunkowskazów zamiast żółtych ale to było lata temu. Jeżeli ta reguła jest zachowana to moim zdaniem FL w mondeo nie będzie oznaczał innych wydechów i halogenów ale sporo zmian pod maską.
Pokazały się oficjalne zdjęcia od Forda. Z zewnątrz bez niespodzianek, bo jest dokładnie to samo co na zdjęciach szpiegowskich. W środku praktycznie bez zmian: sync 3 i dźwignia zmiany biegów zmieniona na pokrętło w automacie.
Daj linka, proszę.
http://www.netcarshow.com/ford/2017-fusion_v6_sport/
Bardzo rozsądne jest przeniesienie cup holderów na prawą stronę bo teraz ten lewy przeszkadza przy manualnej skrzyni. To pokrętło podoba mi się. Pytanie czy kolejna część mechaniczna (wajcha) zastąpiona przez elektronikę nie zwiększy potencjalnej awaryjności, zwłaszcza, że to pewnie nowy patent w Fordzie. Na tych zdjęciach folderowych auto wygląda dużo lepiej niż na tych szpiegowskich. Ciekawy bardzo jestem jak to będzie się prezentować w naturze.
Dzięki za linka. Dokładnie, auto wygląda o niebo lepiej na tych fotkach niż na tych szpiegowskich. Nie ukrywam ze jestem potencjalnym nabywca tego modelu i widok zdjęć szpiegowskich troche mnie przeraził.
Mam nadzieje że trafi do polskich salonów w 2017r
genialna jest dźwignia automatu w nowym A4, a te pokrętło w FLu to zalatuje Jag'iem (tyle że nie chowane)
pako73
Fotki szpiegowskie były bez żadnych fotoszopowych upiększaczy, także one lepiej oddają prawdziwy wygląd nowego Fusiona ;) Jak by nie było to i tak na żywo będzie się dobrze prezentował.
Ciekawe czy kiedyś da się przełożyć radio SYNC3 z takiego FL do przedFL'a?
http://www.autoblog.com/2016/01/11/ford-press-conference-2016-naias-live/
od 14 minuty
Jednak potwierdzil sie wyglad FL z tej prezentacji ktora wyciekla jakis czas temu.
https://www.youtube.com/watch?v=rdnb2qv8Ftk
Nie wiem, może to ten kolor albo festyniarskie felgi ale Mondek nam wygrzeczniał.
0:30, lakier już porysowany:)
Ciekawe DRLe.. moga przypominac dalekowschodnie pomysly ale w nocy we wstecznym lusterku moze wygladac ciekawie.
Natomiast Sync3... czarno bialy jak na Blackberry przystalo ;)
BTW wlasnie wyczytalem ze Sync3 jest zbudowany na bazie QNX. Skad oni to wykopali ;) Na video sie prezentuje topornie i dziala wolno :(
QNX w automotivie ma się bardzo dobrze a nawet coraz lepiej. Mało jest alternatyw RTS. A co na wierzchu tego QNXa jest to już zależy od dostawcy ale jeżeli to BlackBerry rzeczywiście to pewnie Qt. A że działa wolno. Pewnie jakiś armv5 z 2009-2010 roku tam siedzi. Niestety taka branża, że nowe procki wchodzą latami:/
Na pewno nie będzie działał wolniej niż Sync 2. Kolorystyka średnio mi się podoba, a już biały jako tło czy motyw przewodni średnio się sprawdzi bo będzie razić po oczach. Mam nadzieję, że Ford pomyślał o jakichś innych motywach kolorystycznych do wyboru.
Poza tym "design" systemu bardzo mi się podoba i żałuję, że nie da rady zrobić aktualizacji z Sync 2 do Sync 3...
jacek-k-wawa 13-01-2016, 10:47 Na pewno nie będzie działał wolniej niż Sync 2. Kolorystyka średnio mi się podoba, a już biały jako tło czy motyw przewodni średnio się sprawdzi bo będzie razić po oczach. Mam nadzieję, że Ford pomyślał o jakichś innych motywach kolorystycznych do wyboru.
Poza tym "design" systemu bardzo mi się podoba i żałuję, że nie da rady zrobić aktualizacji z Sync 2 do Sync 3...
no wydaje mi się, że w temacie SYNC 2 -> SYNC 3 trwają prace i wygląda że to będzie mozliwe. Może nie specjalnie tanie ale trzeba pamiętać, że to początek:
http://www.oemautopartsco.com/products/myford-touch-sync-2-to-sync-3-upgrade
Cena rzeczywiście zabija :) Ale dobrze, że coś się w tym kierunku dzieje.
http://paultan.org/2016/01/11/2017-ford-fusion-debuts-in-detroit-2-7l-twin-turbo-fusion-v6-sport-and-two-hybrids-lead-the-new-line-up/
Tu jest filmik.
Jeśli ktoś mi powie że to auto jest ładne to padnę
juri2069 13-01-2016, 22:36 Mnie się podoba i możesz padać gdzie chcesz
Jeśli ktoś mi powie że to auto jest ładne to padnęDaję Ci tą szansę. Bo V6 i cztery na cztery a w gratisie 325 KM...czego można chcieć więcej na początek w Mondeo mkV po FL?No może selektor przełożeń skrzyni biegów,bo jest katastrofalny.
(h)amerykański sedan. Smukła gęba, wielka dupa. Poczekajmy na jewropejskiego kombiaka.
jakis nie dodmuchany ten facelift. srodek b.fajny z nowym tunelem. Stracił na mocy wyraz auta.
Wogóle te nowe mondeo to troche niewypał: auto mocno opóźnione w europie, po chwili już jest facelift, więc cześć osób pewnie ma niesmak, że za moment auto nie będzie nowością. Do tego wygląd podkradziony od konkurencji:
-zarżnięty przód z aston martina
-a tył facelifta zerżnięty z jaguara xf: http://bestcarmag.com/sites/default/files/9159372jaguar-xf-04.jpg
To jakas prawdziwa hybryda bez silnika elektrycznego się zrobiła :)
Rothmans 15-01-2016, 18:23 Szczerze to nie przeszkadza mi to, że jest podobny do Jaguara:)
A po co zrobili ten uskok w przednim reflektorze. Jakiś haczyk aby lampa nie wypadła z auta ? To jest typowy przykład [CENZURA] czegoś ładnego tylko po to aby było inne. Ten chromik z tyłu to kolejny stylistyczny zgrzyt. Auto bez problemu obroniłoby się w wersji przedliftowej jeszcze kilka lat. Za to powrót do prostokątnych lamp przeciwmgielnych to udany zabieg (przyp MK4)
Temat MK5 po lifcie cos ucichł. Osobiście rozważam zakup tego model i cierpliwie czekam aź się pojawi w salonach. w 2017 też będzie całkiem nowa insygnia wiec nie wiem co jeszcze wybiorę. Czy ktoś poza mna czeka na premiere mondeo FL no i czy wogle pojawi się w przyszłym roku
czy się pojawi lifting w 2017 do tylko domysły na podstawie wieści o liftingu fusiona w USA... a te 2 rzeczy wcale nie musza iść w parze... Mi się akurat obecna wersja podoba bardziej wiec jak dla mnie to mogą dłużej zwlekać z liftem ;)
jestem tego samego zdania i b. mocno bym się zastanowil nad zakupem insigni jeśli będzie miała to co o niej piszą.
jestem tego samego zdania i b. mocno bym się zastanowil nad zakupem insigni jeśli będzie miała to co o niej piszą.
Ponoć będzie całkiem od nowa zrobiona no ale też cenowo co najmniej 12% więcej od poprzedniczki
opel na premierach daje dobre rabaty ,jak kupowałem astrę to byłem w szoku że aż tyle dali. Teraz bym tyle nie ugrał
przód jest...bombowy!!!!!, ale już boki - przyciężkawe, a tył....prawie jak u poprzednika - lifting może dodałby mu polotu.....
opel na premierach daje dobre rabaty ,jak kupowałem astrę to byłem w szoku że aż tyle dali. Teraz bym tyle nie ugrał
Można wiedzieć ile % dali rabatu.
musiało być grubo ponad 20 %, astra 1.6 T 180 PS sport + dodatkowo AFL + NAVI + 3 zagłówek, zapas pełno wymiarowy zapłaciłem 76500 brutto
Zdradz na priv gdzie tyle dają
Thx
Panowie to było w 2010 roku odbiór niarzec zamówienie w styczniu. Dealer motor centrum gdańsk elbląska. Powiem wam że jak rozglądałem się za insignia to już tacy chojnii nie byli. Ta cena musiała być objęta jakimś super rabatem bo po jakimś krótkim czasie to za tą cenę nie wiem czy 1,4 bym kupił.
rychu.zychu 08-03-2017, 16:18 Już na alledrogo pojawiają się pierwsze Lifty z USA :)
odgrzewając trochę już przykurzony wątek, będzie lift czy też nie? ;)
Fusion miał lift, w Chinach sprzedają już Mondeo5 po lifcie więc wydaje mi się, że siłą rzeczy w Europie też powinien być.
Nie spodziewam innych zmian w wyglądzie niż te co wprowadzono w US i CH , ale myślę, że możemy sobie pospekulować (najlepiej z uzasadnieniami, co by nie pisania "od czapy") co zmieni się w technice (widziałem podobny wątek na niemieckim forum)
Oto moja lista:
- benzynowe silniki z filtrem cząstek stałych (nowe przepisy dot. spalin), 1.0eb podciągnięty do 140KM, nowy 1.5eb 3-cyl :( :( :( o mocy ok. 180KM, usunięcie z oferty 2.0eb 203, wersja ST >300KM (2.3eb z Mustanga albo 2.7 V6 z Fusiona)
- tdci z serii EcoBlue z mokrym filtrem (norma Euro 6.2), mocniejszy bi-turbo
- 8-biegowy automat, hydrokinematyk (wspólna konstrukcja Forda i GM, Mustang dostał w ramach liftu)
- "wyostrzenie" zawieszenia (FF3 dostał tego typu zmiany w ramach liftu, w FF4 też odgrażają się że pójdą tą drogą)
- reflektory full matrix - konkurencja już to ma, sądząc ze szpiegowskich zdjęć nowego Focusa (FF4) to też coś takiego już będzie miał
- gadżety z S-Max i Galaxy których do tej pory nie było w mk5, czyli: CTA, zmienny układ kierowniczy, przednia kamera w grilu
- poprawiona hybryda
- wersja w pełni elektryczna (coś w stylu Focus Electric)
Jak wpadnie 2.3 to będzie to najbardziej istotna zmiana a nie znowu zwiększenie / zmniejszenie grilla o 5% i inny wygląd lusterek do czego przez ostatnie lata przyzwyczajają producenci przy okazji liftingów :)
Publiczność prosi o porządną skrzynię i V6 pod maskę. W S-Maxie też ;)
V6 pod maskę
niestety - wg zapowiedzi na 2018 z autobilda to Mondek ST będzie z 2.3eb z Mustanga czyli koło 310KM (dobrze, że nie ta wersja z FF3 RS bo się sypią)
do listy zmian dorzuciłbym jeszcze:
- tylne lampy w kombi (te kropki jak z lat 90-tych są okropne)
- półkę z bezprzewodowym ładowaniem telefonu (konkurencja już dawno to ma), jakby się przy okazji dało zrobić screen mirror po wifi to byłby super
- tempomat stop&go (j.w.)
Publiczność prosi o porządną skrzynię i V6 pod maskę. W S-Maxie też ;)
O ile jestem w stanie uwierzyć, ze mogliby wprowadzić takie coś w Mondeo, to juz absolutnie nie wierzę, że w S-Maxie by sie na to zdecydowali.
Być może atak koreańczyków na mocne limuzyny w segmencie D skłoni Forda do wprowadzenia tego 2,7EB na rynek europejski (chociaz osobiście watpię niestety w takie cuda...)
Osobiście, to i tak będę bardzo zadowolony jesli rzeczywiście potwierdzą sie plotki i wpadnie do Mondka ten 2,3 EB - wtedy na 100% takie cos trafi w moje ręce - niestety raczej nie jako nówka ... :(
s-max i mondeo to bliźniaki od strony technicznej, więc jeśli pojawi się w jednym, to jest duuuża szansa, że w drugim też, tym bardziej, że s-max kosztuje dużo więcej, więc marży mają też więcej
Ale ile osób kupi Vana z 300 KM poweru aby potem wozić swoje dziatki do szkoły i lać do baku 15-20 ltr/100 km?
a ile osób kupiło vana 2.0eb 240 (oraz 203 i upgrade'owało do 240) w bogatych wersjach?
sporo, a imo to przy tym poziomie kosztów to kolejne +10% nie jest ground breaking
Ja bym kupił ale wiem, że takich to byłoby niewielu. Tylko, że ja bym kupił tak mocno, że obawiam się, że następny to będzie Sharan/Alhambra które mają wyjść z 2.0TFSI 280KM 4x4. A jakie możliwości te silniki mają to wiadomo: wsadzasz pudełko pod maskę i lata 330-340KM. Po gwarancji turbo z RS3, ICek, DP i wypada 450KM. No ja się skuszę ale błagam Forda o coś co da mi szansę zostać w rodzinie.
300KM w ST? Phi.
Taki będzie aRRRRteon (VR6 3.0 400KM)
https://www.carthrottle.com/post/vw-is-cooking-up-a-vr6-powered-arteon-r-with-over-400bhp-1/
cattani75 21-12-2017, 12:23 Widziałem ostatnio na mieście dwa arteony. Muszę przyznać, że nie zrobiły na mnie pozytywnego wrażenia. Na zdjęciach mi się podobał, ale na żywo jakiś ten grill dziwny. Może dlatego, że było pochmurno. :-)
Przewagą VW jest to, że nie jest dla nich problemem zaadaptowanie rozwiązań z Audi, gdzie V6 a nawet i V8 nie jest jakieś egzotyczne.
Tak jak nie lubię VW, to osobiście bardzo podoba mi się najnowszy Tiguan Allspace i nie miałbym nic przeciwko wożeniu się taką bryczką ...
I tak i nie bo i Arteon i Pastuch są na płycie do montażu silników poprzecznie a V6 czy V8 razem ze skrzyniami opracowane są do montażu wzdłużnego.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
przemo_1981 10-05-2018, 10:13 Nie znalazłem nigdzie żadnej informacji o wprowadzeniu liftu Mondeo na Europę, a wczoraj ze względu na zamówienie przeze mnie w połowie lutego mondeo kombi ST-Line X dostałem informację od dealera, że Ford wprowadza nową specyfikację i zmienia wygląd klapy kombi wg zdjęcia z tego linka (https://drive.google.com/file/d/15PN33Q2DSj8w6h_xJhHUoyhNacQsjBWh/view?usp=sharing). I taką klapę mam mieć w swoim zamawianym aucie.
Ford lifta na Europę ma zamiar wprowadzać na raty?
Bywało już podobnie.
Poza tym ruch z tymi lampami z tyłu akurat świetny, bo tak jak auto mi sie bardzo podoba (szczególnie w wersji ST-Line), to te tylne lampy w kombi wyglądają tak jakoś ... słabo, żeby nie użyć mocniejszego okreslenia ... :roll:
zmienia wygląd klapy kombi wg zdjęcia z tego linka
skąd to masz?
wygląda dużo lepiej!
No jakby była taka lampa, to ja już nie mam żadnych obiekcji co do wyglądu Mondeo :)
rychu.zychu 10-05-2018, 11:03 Ford lifta na Europę ma zamiar wprowadzać na raty?
Zaczynają od tyłka kombi , bo w USA nie ma takiej wersji ;)
cattani75 10-05-2018, 11:16 Ale ta srebrna listwa przez cały zad to jakoś tak nie bardzo...
przemo_1981 10-05-2018, 12:10 skąd to masz?
Tak jak pisałem, w połowie lutego zamówiłem Mondeo kombi ST-Line X z EB 240KM. Od zamówienia auto nie weszło jeszcze na linię produkcyjną i przez to, że teraz 7 maja pozmieniały się pakiety wyposażenia jak i wygląd klapy wczoraj dostałem do re-konfiguracji swoje auto na nowych pakietach. I auto mam mieć już z taką nową klapą z nowymi lampami i listwą chromową, która wg mnie średnio pasuje do ST-Line X, gdyż oprócz tej listwy nie będzie żadnego innego chromu na aucie...
Lampy mi się podobają, dodatkowo dostałem info, że "ledy będą dynamiczne" cokolwiek to znaczy.
Na szczęście silnik EB240KM będę miał (produkowany do 27 lipca), wg informacji jaką dostałem gorzej mają ci co zamówili auta z TDCi 210KM Twin-Turbo, jest on także wycofany z oferty ale i także zamówienia z tym silnikiem są całkowicie anulowane.
ps. i oczywiście o terminie wydania auta do końca czerwca muszę zapomnieć...
cattani75 10-05-2018, 12:14 BiTurbo też nie będzie? Wow...
przemo_1981 10-05-2018, 12:25 Z oferty wylatują także oba 1.5TDCi 120KM, a EB 1.5 będzie miał moc 165Km
Czy LEDy dynamiczne z tyłu to jak w VW/Audi gdzie kierunkowskaz nie mruga a "pływa" od klapy na zewnątrz (w stronę boków auta)?
a EB 1.5 będzie miał moc 165Km
3 czy 4 cylindry?
Czy LEDy dynamiczne
mk5 z FDL ma pływający kierunkowskaz z przodu, pewno teraz dojdzie tył
slawek-kali 10-05-2018, 12:35 O silnikach juz pisalem wczesniej.. nie sa w stanie spelnic norm dltaego wylecialy..
na jesieni maja byc nowe..
Ze zdjęcia wygląda na to, że tylny kierunkowskaz będzie dynamiczny. Wreszcie wstawili LED z tyłu. Niepotrzebnie tylko spaskudzili klapę tą listwą na całej szerokości.
To ja wolę stare lampy i bez tej listwy. Wygląda że nowe lampy podejdą do starej klapy, można ewentualnie nakleić dociętą folię w to miejsce przeznaczone na listwę
Wreszcie wstawili LED z tyłuJak wreszcie?Ja mam ledy z tyłu w aucie z 2013 roku
Kierunkowskazy (i być może cofania) będę teraz LED. Większość bolało że w kombii kierunek był z żarówek - no chyba że sobie ktoś sam wstawił żarówki LED.
Teraz dodatkowo będą płynące jak z przodu w lamapch FDL
Marcin901013 10-05-2018, 18:59 Czy zmiana związana z liftem tyłu kombi dotyczy tylko wersji ST- Line X? Dowiedziałem się dzisiaj o zmianie silnika na wersję 165KM zamiast 160 i wydłużonym czasie dostarczenia wersji Titanium o ponad miesiąc, jednakże bez infirmacji o zmianie stylistyki.
cookie_m 14-05-2018, 11:35 Rozważam zakup Mondeo i szukam informacji nt face-liftu, a wygląda na to, że zmiany, które Was dotknęły, są jego częścią.
Czy możecie napisać co znaczy, że zmieniły się pakiety? Czy zmieniły się też ceny?
przemo_1981 14-05-2018, 19:42 Odnośnie wyglądu klapy, zmiana dotyczy tylko kombi.
W kwestii ceny - oficjalnie na stronie dostępny cały czas jest Cennik nr 1/2018 z 02.01.2018 (https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/price-list/cars/PL-ford-mondeo.pdf). Pakiety: Titanium, Safety, Business 1, Panorama, Titanium X, Ultimate czy Winter 1 z tego cennika są JUŻ NIEDOSTĘPNE.
Wskoczyły teraz pakiety: Technology oraz Comfort.
Po rekonfiguracji ST-Line X wyszło mi 5 tys więcej tylko dlatego, że teraz można mieć już klapę elektryczną ze spojlerem w kombi oraz tapicerkę Miko Suede z czerwonymi przeszyciami oraz zaciski hamulców czerwone.
O szczegóły musiałbyś pytać w salonach, bo nie pamiętam poszczególnych składowych nowych pakietów, a pakietów jest chyba ponad 10.
cookie_m 15-05-2018, 09:44 Dziękuję bardzo Przemo.
Faktycznie wygląda to na jakiś częściowy face-lift. W takim razie podpytam w salonach.
Marcin901013 17-05-2018, 18:55 Czy wie ktoś już coś więcej o pakietach Technology oraz Comfort?
cattani75 17-05-2018, 20:43 A ktoś w ogóle ma nowy cennik?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Marcin901013 20-05-2018, 11:29 Zawsze jak są zmiany jest tak mało informacji? Ja dowiedziałem się tylko tyle, że konieczna była zmiana konfiguracji w zamówieniu i pakiet technology zawiera wszystkie wybrane przeze mnie poprzednio opcje.
Miałem dziś pogadankę z osobą z Forda - i to chyba mój ostatni Mondek - następcy ma już nie być, jak ktoś będzie chciał kombi to po nową Fokę kombi najwyżej, a ciekawsze jest info że ma być jakiś nowy sedan pod całkowicie nową nazwą.. nie wiem ile w tym prawdy ale jak będę chciał brać nową klasę D kombi to zostanie chyba kura albo pasek ...
Miałem dziś pogadankę z osobą z Forda - i to chyba mój ostatni Mondek - następcy ma już nie być ...
bo ten gostek w salonie to zna strategię ford :) .... równie dobrze może pitolić głupoty , żeby opróżnić plac :)
W Kolonii zapewne jeszcze tego nie wiedzą . Niedługo po premierze S-Maxa MK2 były ogromne opóźnienia w dostawach ze względu na przeniesienie produkcji do Walencji. Zachodząc do pewnego salonu Forda zdumiany zobaczyłem, że stoi na macanie. Zagadałem do sprzedawcy a ten, że to wspaniały model po liftingu. Eh.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Ja też wolałbym przy wymianie zostać przy mondku - oby to wszystko okazało się plotą i nowy mondek był opracowany jak poprzednie przez EU dla EU
wątek trochę przygasł, więc podrzucę fotki (z motor-talk.de) Insigni w wykonaniu Blue Oval ;)
https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/470/2338/79180990/photo-2018-06-15-23-04-57-7410918543274732568-888465026896246830.jpg
https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/470/2338/79180990/photo-2018-06-15-23-04-59-8370734635748686519-1102840381624859466.jpg
dla porównania, "oryginał" ;) ;) (inspiracja projektantów) wygląda tak
https://img.chceauto.pl/opel/insignia/opel-insignia-kombi-2576-18216_v1.jpg
cattani75 19-06-2018, 10:01 No, nie podoba mi się ta listwa... :-/
no to zdejmuj/nie zakładaj! :D :D :D
cattani75 19-06-2018, 11:25 ...czyli nie kupuj FL. :-P
piotrek305 19-06-2018, 11:42 wole przedlifta ;)
Kurcze po co ta listwa?
Jeszcze żeby to w jakimś macie było albo w kolorze grafitu...
okelic folia albo pakiet Nero :)
rychu.zychu 19-06-2018, 13:28 dla porównania, "oryginał" ;) ;) (inspiracja projektantów) wygląda tak
https://img.chceauto.pl/opel/insignia/opel-insignia-kombi-2576-18216_v1.jpg
Jest i wersja Made In Korea :) Hyundai i40
http://bi.gazeta.pl/im/5/9192/z9192395IER,Hyundai-i40-CW.jpg
cattani75 19-06-2018, 13:29 Tylko, że w tych autach to wygląda ładnie. W mondeo wg mnie niestety nie.
A pojawiła się informacja czy benzyna ma GPF?
Hehe - to nie FL bo tylko tyłek zliftingowali - i zdecydowanie słabo to wygląda ... może na żywo będzie lepiej?
Marcin901013 01-07-2018, 22:26 Odebrałem auto. Tył wygląda tak
https://ibb.co/dcncSJ
cattani75 02-07-2018, 06:52 Hmmm.... Podoba Ci się?
Wow! Coś jeszcze zmieniło się?
No patrz jaka franca ;) ;)
Wrzucić jedno przykładowe foto i tylko narobić smaka ;)
Marcin901013 pisz kolego co tam więcej z nowości :)
filmik z nowym tyłem od sąsiadów zza Odry:
3GQIhs91Bhs
i fotki
poza tylnymi lampami z chromem nie widzę innych zmian
mayak film się nie wczytuje (w ogóle)
dziwne
pomiędzy tagi z yt w nawiasach kwadratowych wstawiłem link do tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=3GQIhs91Bhs&t=27s
edit:
poprawione
Marcin901013 02-07-2018, 12:41 Bardziej podoba mi się wersja po lifcie. Nic więcej się nie zmieniło z tego co wiem. No może poza zmianą pakietów
mayak bo wstawia się tylko id filmu:
[ yt ] 3GQIhs91Bhs [ /yt ]
a nie całego linka.
dzięki, już poprawiłem :)
... trudno to nazwać face lifting .. prawie nic nie zmienione
Ładna Insignia ;)
Dokładnie tak samo pomyślałem. Jeszcze przód zmienią na prawie koreański i będzie "kupa" niewyróżniająca się niczym w tłumie.
tu jest prawdziwy facelifting pokoleniowy
v6 ghia kontra 2.0 eb
To Mondeo po FL to jak Insignia A po FL:
https://preview2.netcarshow.com/Opel-Insignia_OPC_Sports_Tourer-2014-1600-04.jpg
Roland074 10-07-2018, 14:42 Z informacji jakie dziś otrzymałem z salonu w Płocku, wersja liftback mondeo mk5 ze skrzynią. Powershift 8 biegową będzie w salonach przełom września i października tego roku. Wersja kombi po lifcie wcześniej. Jak narazie zamawianie benzyny 2.0 240K jest wstrzymane - nie spełnia norm emisji.
mrironman 10-07-2018, 14:57 ma ktos foty jak swieca lampy po fl ?
ja bym z tyłu lampy zmienil chetnie.
mrironman
https://www.youtube.com/watch?v=EohfCG16Xho
2:17
https://www.youtube.com/watch?v=hR0u8E27hok
0:50
Kombi na razie nie znalazłem.
Powershift 8 biegowąTylko ta nowa 8 biegowa to nie PS, a hydrokinetyk.
Roland074 12-07-2018, 18:18 No może i tak. Ciekawe które ze skrzyń są uważane za lepsze: PS czy Hydro?
Jeśli będzie to 8 biegowy hydrokinetik, czy trafi też do diesla?
cattani75 16-08-2018, 08:28 http://leftlane.pl/2018/05/24/ford-mondeo-zostanie-na-rynku-jeszcze-6-lat-a-co-dalej/
Esencja: O ile z zewnątrz zyska ono skromne modyfikacje, to w środku spodziewana jest mała rewolucja. Pojawić się ma bowiem zupełnie nowa deska rozdzielcza z przemodelowanym układem. Zdominuje ją ekran dotykowy, a sam kokpit przyjmie formę podobną do tej, z nowej Fiesty i Focusa. Ponadto wyposażenie ma zostać wzbogacone o nowe systemy bezpieczeństwa, a pod maskę trafi nowy, dwulitrowy turbodiesel.
nowy 2.0 tdci to tzw ecoblue (120, 150, 190 i 240KM) który już można zamawiać do S-Maxa;
https://www.ford.de/fahrzeuge/ford-s-max/ausstattung/leistung-effizienz
na ford de jest fotka wnętrza z gałką do sterowania nową 8biegową skrzynią:
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/de/cars/s-max/features/ford-s_max_de_features_45208-16x9-4320x2430-overlay-steering-wheel.jpg.renditions.small.jpeg
cattani75 16-08-2018, 11:08 W cenniku Smaxa też jest to zdjęcie. :-)
Doszły również "zamykacze" nawiewów, szkoda że tylko do wewnętrznych nawiewów.
Doszedł też Stop&Go przy ACC. Przy okazji mayak - da się to włączyć w mk5?
Co do "zamykaczy" nawiewów - ostatnio zostawiłem swojego mondka w serwisie i na kilka dni dostałem nową sztukę mk5 trend 1,5EB z manualem (zarejestrowana koniec czerwca 2018) i miał ten mondek "zamykacze" środkowych nawiewów, dodatkowo matowy plastik przy lewarku zmiany biegów - wygląda gorzej od piano black jednak.
Aż zdziwiłem się że wersja którą dostałem to był trend - zaglądam do cennika a tam widzę że w standardzie trenda teraz kamera, czujniki, przód tył i sync3 - jak zamawiałem swojego to w titanium za czujniki i kamerę trzeba było dopłacać :) inna sprawa że ceny też do góry poleciały...
Podpowiecie co to są te "zamykacze środkowych nawiewów"?
cattani75 16-08-2018, 14:01 Pokrętło, żeby nie dmuchało albo dmuchało mniej.
No ,ale żeby nie dmuchało w ogóle to wystarczy przekręcić w lewo ,albo w prawo na maxa w zależności który nawiew.
cattani75 16-08-2018, 15:06 Ja nie chcę, żeby wiało mi po łapie, tyle że mniej. Chcę żeby wiało tam gdzie chcę i mniej.
W mk4 było kółko z obiema możliwościami.
cattani75 16-08-2018, 15:09 ...wersja którą dostałem to był trend - zaglądam do cennika a tam widzę że w standardzie trenda teraz kamera, czujniki, przód tył i sync3 - jak zamawiałem swojego to w titanium za czujniki i kamerę trzeba było dopłacać :) inna sprawa że ceny też do góry poleciały...
W związku z WLTP to może w ogóle się okazać, że będzie jak w Maździe - 3-4 wersje wyposażenia, do których można dołożyć 3 dodatki.
Ja nie chcę, żeby wiało mi po łapie, tyle że mniej.
Rozumiem, ale można zamknąć kratkę całkiem jeśli chcemy.
Nie można jedynie regulować siły nadmuchu.
cattani75 17-08-2018, 07:12 No tak, całkiem wyłączyć funkcjonalność nawiewu można, zmieniać kierunek tez można. Niby więc wszystko ok, a jednak nie... :-D
ale to jest już norma, w peugeocie tez już jest ten sam patent co w F... nie kumam tego ale trzeba żyć.
Ja praktycznie cały czas mam klimę w trybie auto i zastanawiam się czy w tej sytuacji ręczna regulacja mocy nawiewu ma sens? Mnie wystarcza regulacja kierunku nawiewu, która zalezy od postury osoby i ustawienia fotela i dlatego musi być dobierana indywidualnie. W poprzednim aucie jeszcze używałem ustawień ręcznych kiedy chciałem mieć wyłączoną klimę i uniknąć parowania szyb podczas deszczu lub przy np. wieczornych spadkach temperatury. W Mk5 zauważyłem, że jedynym sposobem na parujące szyby jest włączenie klimy (zwiększenie nadmuchu na szybę z wyłączoną klimą niewiele pomaga) - więc tym sposobem wentylacja jest w trybie auto prawie cały czas . Ewentualnie zmieniam temperaturę i kierunek nawiewu (np. w goracy dzień powietrze z kratek bocznych kieruję bardziej na mnie, a mniej na szybę)
Większość ludzi nie rozumie nastawy Auto, czym jest regulacja czy histereza. Moja żona notorycznie przekręca termostat w grzejniku na 6 (max) żeby jej się pomieszczenie szybciej nagrzało. Ze 20x już tłumaczyłem, że jej ruchy są bez sensu. No i nic.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
W Mk5 zauważyłem, że jedynym sposobem na parujące szyby jest włączenie klimy (zwiększenie nadmuchu na szybę z wyłączoną klimą niewiele pomaga) - więc tym sposobem wentylacja jest w trybie auto prawie cały czas .
Ja zwykle używam klimy nie na auto tylko z włączonym (przyciskiem na konsoli))nawiewem na szybę
Powietrze sie fajnie rozprowadza górą i delikatnie leci na twarz :)
Oczywiście tylko gdy samochód stał wcześniej w cieniu i nie ma 33+ na zewnątrz.
Doszedł też Stop&Go przy ACC. Przy okazji @mayak - da się to włączyć w mk5?
podepnę się do pytania, bo nie ukrywam, że chyba z tydzień temu w wątku o Mondeo dokładnie o to pytałem, bo jak się edmun uprze, to zawsze sobie znajdzie coś czego mu "brakuje" do pełni szczęścia.
No i martwi mnie, że dla przyszłej przesiadki z Focusa Titanium X na Mondeo Vignale full wypas panie nie ma lipy bo wszystko jest, to żebym miał tylne lampy z tymi brzydkimi żarówkami i właśnie brac Stop&Go.
Wracając z urlopu tak gdybaliśmy z żoną że może się pokusić i niedługo właśnie sprzedać Fokę a wziąć Mondeo na wypasie i tak mi wpadło do głowy czy jest Stop&Go. Gdyby był tylko w polifcie, to nie miałbym wyboru i musiałbym polować na polifta, natomiast jeśli byłaby możliwość "dorzucenia" do przedlifta, to kurcze może bym przełknął te tylne lampy (choć kto wie, może da radę przenieść lampy z polifta do przedlifta wraz np. z klapą?)
Doszedł też Stop&Go przy ACC. Przy okazji mayak - da się to włączyć w mk5?
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3018830&postcount=3493
Witam.
Oczekuje na przyjazd mojego autka MK5 sedan do salonu, który miał być już pod koniec lipca a tu... nic. Samochód został wyprodukowany w czerwcu br. Z tego co wiem to silnik będzie 165 KM (1.5 ecoboost). Ze stron www wyczytałem, że ma mieć filtr GPF choć w salonie nic nie wiedzą na ten temat. Zastanawia mnie to czy ten samochód będzie po lifcie oraz co to za silnik (nazwa czy coś takiego to DRAGON). Ma ktoś może wiedzę na ten temat? W salonie dosłownie nic nie wiedzą. Brak specyfikacji silnika. A kota w worku nie chce kupować. Zastanawiam się nad rezygnacją z zakupu.
Dragon to chyba ten 3cylindrowy
No... chyba tak. Ale jakaś specyfikacja do tego silnika by się przydała bo nic nie mogę znaleźć.
Masakra człowiek zamawia R4 a dostaje R3 z jakimś jeszcze filtrem.
Za stary jestem żeby uwierzyć, że to coś 3- garowe będzie dobrze i długo "Modeło" napędzać. Może wiara wróci jak zobaczę przebiegi pod 200 tys.
https://www.autoevolution.com/news/fords-15-l-dragon-engine-to-replace-15-ecoboost-four-cylinder-in-the-us-125100.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine
Mercedesy i BMW też mają 3-cylindrówki. W zasadzie kwestia ilości cylindrów nie powinna mieć wpływu na trwałość jeśli sa dobrze wyważone (a takie wrażenie ten silnik sprawa patrząc na kulturę pracy). Wciąż przypada 60KM na cylinder i 500 cm3 pojemności - podobnie jak w 2.0 ltr ekobiuście. Pewnie to pochodna z 2 litrów bez jednego cylindra (podobnie robiło wielu producentów kastrując silniki 1.6 do 1.2 ltr i 3 cylindrów, dodając turbo).
https://www.autoevolution.com/news/fords-15-l-dragon-engine-to-replace-15-ecoboost-four-cylinder-in-the-us-125100.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine
Dzięki ale te akurat artykuły czytałem. Szukam jednak coś odnośnie spalania, przyspieszenia itp.
Bump: Mercedesy i BMW też mają 3-cylindrówki. W zasadzie kwestia ilości cylindrów nie powinna mieć wpływu na trwałość jeśli sa dobrze wyważone (a takie wrażenie ten silnik sprawa patrząc na kulturę pracy). Wciąż przypada 60KM na cylinder i 500 cm3 pojemności - podobnie jak w 2.0 ltr ekobiuście. Pewnie to pochodna z 2 litrów bez jednego cylindra (podobnie robiło wielu producentów kastrując silniki 1.6 do 1.2 ltr i 3 cylindrów, dodając turbo).
Widziałeś ten silnik? Miałeś okazje jeździć autem z takim silnikiem?
Często jeżdżę 3 cylindrówką 1.2 litra (na bazie 1.6 Nissana) w aucie miejskim bez turbo. Tego silnika Ford nie widziałem, ale chyba to samo jest w nowym Focusie i były bardzo pozytywne recenzje w prasie dt. kultury pracy tego silnika. Jak pisałem, moim zdaniem problem trwałości jest bez znaczenia. Tym autem i tak pewnie nie zrobisz więcej jak 300, tyś a tyle to silnik wytrzyma. Jeśli miałbyś robic więcej niz 300 tyś to nie wybierałbys benzyny a diesla
Często jeżdżę 3 cylindrówką 1.2 litra (na bazie 1.6 Nissana) w aucie miejskim bez turbo. Tego silnika Ford nie widziałem, ale chyba to samo jest w nowym Focusie i były bardzo pozytywne recenzje w prasie dt. kultury pracy tego silnika. Jak pisałem, moim zdaniem problem trwałości jest bez znaczenia. Tym autem i tak pewnie nie zrobisz więcej jak 300, tyś a tyle to silnik wytrzyma. Jeśli miałbyś robic więcej niz 300 tyś to nie wybierałbys benzyny a diesla
Ja robię rocznie ok. 10 tyś. i to głownie po mieście. Mam teraz Diesla i mam dość DPF. Nie stwarza mi problemów ale zawsze trzeba patrzeć czy załączył się a zazwyczaj włączy się jak się spieszę i muszę auto zgasić. Dlatego wybrałem benzynę a tu GDF!!!! Choć przy zamówieniu nic przy nim nie miałem.
Od GPFa nie uciekniesz - każda benzynówka z bezpośrednim wtryskiem benzyny będzie go miała. Musiałbyś szukać auta z wtryskiem pośrednim (pewnie będzie to hybryda). Czas pokaże czy to jest problem - ja wątpię. Już aktualne DPFy stwarzają mało problemu więć GPF powinien dać radę. Przy 10 tyś rocznie trwałość silnika jest bez znaczenia, ale spalanie pewnie będzie wysokie ze względu na krótki dystans i nagrzewanie silnika. Możliwe że hybryda Mk5 nie ma GPF - ale to trzeba sprawdzić.
Mazda 6 chyba nadal nie będzie miała GPFów ale to raczej wyjątek od reguły. Hybrydy chyba też się obejdą bez GPF - przynajmniej na razie.
Samochód dojechał. Okazało się, że nie jest po lifcie. Silnik jest czterozaworowy ale ma GPF.
Silnik jest czterozaworowy ale ma GPF.
4-cylindrowy?
R3 też ma 4 zawory na cylinder (i po 2 wtryskiwacze)
cattani75 03-09-2018, 21:22 https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/ciecia-w-koncernie-ford/0l04g3s?utm_source=onet40&utm_medium=referral&utm_campaign=share_from_list
piotrek305 04-09-2018, 12:24 https://autokult.pl/32048,wiemy-co-dalej-z-fordem-mondeo-koncern-oglosil-to-oficjalnie
MONDEO ZOSTAJE !! :)
Nie będzie żadnego mondeo - walą ściemę żeby sprzedaży (która z roku na rok jest coraz gorsza) całkiem nie ubić...
Ostatnio dostałem potwierdzone info od drugiego już dealera Forda (jednego z największych w PL) że mondka nie będzie i tyle. Z tego też powodu nowy Focus kombi został powiększony względem poprzednika i to będzie największe kombi w gamie.
Sam lubię mondeo ale niestety taki jest rynek i za 2 lata trzeba będzie wybrać już coś innego...
Dealerzy wiedzą tyle co my tu na forum. W takim wielkim korpo nie ma czegoś takiego jak potwierdzone info. Na dzisiaj możliwe, że nie mają w planach. Mogą nawet nic nie robić w kierunku nowego modelu przez cały 2019 ale pojawią się nowe prognozy z Bloomberga czy innego Moodisa i wszystko może się zmienić. Ba, nawet jeden CEO z miłości do modelu może przewalić cały zarząd i wypchnąć nową wersję.
Pracuję w amerykańskim korpo i już udało mi się poznać dosyć dobrze "hamerykański" styl zarządzania - moim zdaniem na mondku jest już krzyżyk niestety. Nawet czytając to "dementi" Forda dotyczące mondeo - czy tam jest coś o następcy? tylko tyle że lifta odpalą w EU i tyle.
Wątpię aby Amerykanie sponsorowali niedochodową produkcję w Europie. Wystarczy popatrzeć na to co się stało z Oplem. To nie jest problem Mondeo ale dochodowości produkcji w Europie. Jeśli nawet Mondeo (będąc - jak piszą - niedochodowym w Europie) zostanie wycofane to część kosztów przejdzie na inne modele. Ja się obawiam tylko, że z Fordem Europa może się stać tak jak z Oplem. Przez 20 lat nie był dochodowy w Europie, aż GM się poddał i pozbył Opla na rzecz PSA. I wtedy nagle z roku na rok Opel stał się dochodowy. Nie ma takiej opcji, aby po nałożeniu przez USA ceł uderzających w Europę, ta generowała zyski dla akcjonariuszy za oceanem. Wojna handlowa z Turcją powoduje, że za chwilę popłynie kilk banków europejskich, które tam inwestowały, a to z kolei odbije się na kosztach kredytowania i pieniądza w Europie, włączając w to produkcję Forda. Wracając do Mondeo, jego problem polega na tym, że jest pierwszym do odstrzału z całej gamy ze względu na topniejącą sprzedaż, kurczący się rynek diesla oraz konkurencję ze strony SUVów (nawet wewnętrzną). Komunikaty j/w nic nie
gwarantują. Osobiście też wątpię, w zdolność Forda do uzdrowienia części koncernu w Europie - skoro GM poległ, Chryslera wykupił Fiat to jakie szanse ma Ford?
Osobiście też wątpię, w zdolność Forda do uzdrowienia części koncernu w Europie - skoro GM poległ, Chryslera wykupił Fiat to jakie szanse ma Ford?
Szanse jak poniżej
W listopadzie na dziewięć dni stanie fabryka Forda w hiszpańskiej Walencji. Powodem jest słaby popyt na samochody.
Zakład, który zatrudnia 7500 pracowników, produkuje średnio ponad 1800 samochodów dziennie. Są to modele: Mondeo, S-Max, Galaxy, Kuga, Tourneo Connect i Transit Connect.
Dodatkowo aż na 13 dni stanie produkcja silników.
To kolejne przestoje hiszpańskiej fabryki Forda, po trzech dniach bez pracy, które miały miejsce w październiku.
nie mają co produkować ale ludzie czekają na auta 3-4 miesiące ...
z drugiej strony ford sam schłodził popyt ... polift ma być nie ma być , w katalogach brak benzyn jakbym miał teraz zmawiać to też bym się wstrzymał ...
jak klient ma zamówić np mondeo jak nawet podstawowych danyc hw katalogach nie ma a silniki benzynowe jakieś widmo .... zwyczajnie żart
a konkurencja nie śpi patrz np nowe S60 ... wypuściliby jakieś EB z hybrdą ok 300-350 KM ... to by się kolejka sama ustawiła .... tylko chyba tam dział R&D lekko przysnął
Ja myślę, że ta informacja nie jest dokładna. Wielu producentów w Europie aktualnie ogranicza produkcję, aby wysprzedać auta z placu. Zostały one nadprodukowane w ubiegłych miesiącach tak aby spełnić stare normy emisji sprzed wejścia norm WLTP. Teraz musza "wyczyścić" magazyny - tyle że od ręki sa już wyprodukowane konfiguracje. A jak ktos ma życzenia specjalne to będzie czekał, albo w końcu weźmie z placu w dobrej cenie.
The 2019 Ford Fusion Could Be The Last Fusion We Ever See.. (What Is Ford Doing?)
https://www.youtube.com/watch?v=z9q0o1fBdkQ
cattani75 28-10-2018, 12:01 W ciągu ostatnich 48 godzin dostałem dwie sprzeczne informacje:
1. już za moment będą cenniki dot. mondeo po fl (info z firmy zajmującej się wynajmem pojazdów, mającej "kontakt" do Forda
2. fl ma być podobno w 2019, ale jeszcze zupełnie nic nie wiadomo (info od dealera)
Będzie, nie będzie - wielu nowości bym się nie spodziewał
na takie nowosci ze nowosci trzeba jeszcze troche poczekac ale wiadomo jak cos nowego to musza czym zaskoczyc. Poczekamy zobaczymy
cattani75 06-11-2018, 13:16 Na niemieckiej stronie jest cennik "gultig ab 28-10-2018". Z liftingu widzę tylko listwę w kombi.
Chyba żadnych nowych systemów/asystentów.
Nieoficjalnie ale na pewno- lifting w lutym 2019 będzie to fusion USA. Jak żo w stanach nie ma kombi to zaczeli od tyłu nadwozia stąd zmiany w 2018 i od lutego tylko diesel EcoBlue podziękowali też Getragowi za PS tylko nowa skrzynia forda 8 biegowa.Kombi diesel które dzisiaj przyjechały podniosłem maski miały jeszcze 2.0 PSA DW10 i Power shifta. EB benzyna 2.0 nie do zamówienia.
Jest duża szansa że nowa skrzynia będzie (w miarę) pancerna (bo amerykańska) ale te nowe, fordowskie 2.0tdci ecoblue padają w Transitach jak muchy :(
cattani75 17-11-2018, 22:38 Co im najczęściej dolega?
Z tego co natknąłem się w paru wątkach to zapycha siś DPF lub pada jeden z wtrysków (chyba 3ci).
Ja słyszałem o dpfach (i NOx - ale to tylko akcje serwisowe i nowe softy) ale pada rozrząd i chyba głowica
Zaraz ten Ecoblue będzie dla Forda fundamentem w EU więc jakoś muszą go ogarnąć (aby nie było jak w Mondeo mk3) bo inaczej utoną
dizel1982 03-12-2018, 16:56 Witajcie Panowie,
Przeczytałem kilka stron. Czy znamy już jakieś konkrety? Czy ewentualnie ten luty to coś pewnego? W styczniu kończy mi się leasing, będę chciał zmieniać auto a że obecne mondeo sprawuje mi się świetnie, nie będę kombinował bo tak naprawdę jedyna marka na jaką mógłbym zmienić to BMW albo Volvo ale w związku ze zmianami podatkowymi, zakup tych aut jest mało opłacalny dlatego zostanę przy na maxa wypasionym mondeo zamiast średnio wyposażonej piątki czy S60. Ale do rzeczy. Jak wspomniałem w styczniu kończy mi się leasing ale nie chcę się pchać w stary model kiedy są już plany na wersję FL. Tylko właśnie, kiedy ... Salon milczy. Dziś byłem w Auto Plazie i nic nie wiedzą (albo nie chcą mówić). I nie wiem co tu robić. Bo jak się okaże że nowa wersja będzie w połowie roku to bez sensu. Po drugie zauważyłem że wycofali diesla BiTurbo. Czy w mondeo po FL wróci jakiś diesel który ma ponad 200km? Nie mówię że te 180km to mało ale jakbym miał opcję czegoś mocniejszego to brałbym bez zastanowienia.
Do S-Maxa już wjechał nowy 2.0 EcoBlue TwinTurbo 240KM.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
tak na logikę, to te nowe diesele z rodziny Ecoblue (120, 150, 190, 240) i owy automat (8bieg. hydro z gałką) pojawią się (zaraz) też w mondku
cattani75 04-12-2018, 09:08 Tak na logikę, to niekoniecznie :-), bo np. wiele asystentów, które są w S-maxie, nie ma w Mondeo, więc chyba nie ma tu żadnej logiki. :-/
Pytanie, czy to rzeczywiście dobrze aby już się pokazały. Śledząć wątki dla innych aut, to jednak wciąż jest spore ryzyko wad wieku dziecięcego i aktualna konstrukcja PSA wydaje się pewniejszym wyborem. Zwłaszcza, że osiągi chyba znacząco odbiegać nie będą - no chyba, że komuś zależy na tych 240 KM.
cookie_m 04-12-2018, 15:19 Tak na logikę, to niekoniecznie :-), bo np. wiele asystentów, które są w S-maxie, nie ma w Mondeo, więc chyba nie ma tu żadnej logiki. :-/
Na moje oko, to wygląda na to, że niektórych funkcjonalności brakuje w Mondeo, bo to jest "przeszczep" z rynku amerykańskiego, a S-MAX (z tego co wiem, ale mogę się mylić) był projektowany w Europie.
dizel1982 04-12-2018, 19:39 Jutro jeszcze wybiorę się do Bemo Motors. Może będą mieli jakieś info czy będzie to mondeo i od kiedy będzie można zamawiać bo nie ukrywam że na przełomie stycznia/lutego chciałbym dokonać już zamówienia.
--EDIT--
A jeszcze Panowie takie pytanie. Czy orientujecie się może czy Ford w nowym mondeo wprowadzi jakieś nowe, fajniejsze fotele? Nie mówię że te obecne są złe bo spotykałem się z gorszymi ale brakuje mi jednak czegoś bardziej że tak to nazwę otaczającego kierowcę. Nie będę tu stawiał za przykład marek premium ale myślę że taką marką którą śmiało można postawić obok Forda jest Opel. Opel ma te fotele wręcz rewelacyjne. Bez trudu idzie je tak wyregulować aby znaleźć idealną pozycję. Oczywiście mowa o tych fotelach AGR. Mają świetne trzymanie boczne, te kubełki są dość głębokie. Siedzisko też super trzyma na boki. W Fordzie o ile jeszcze trzymanie boczne oparcia ujdzie o tyle siedzisko już nie trzyma tak dobrze. Chyba że w wersji Vignalne a pakiecie Lexury Seata są nieco inne fotele ale nie sądzę bo wersja demonstracyjna (nie Vignale) którą miałem przyjemność jeździć miała ten pakiet i fotele były po prostu normalne. Boli mnie tez krótkie siedzisko. Mam ponad 190cm wzrostu i zawsze mam ten problem że po dłuższej jeździe nogi bez odpowiednie podparcia są zmęczone. Szkoda że nie mają w opcji czegoś bardziej na wypasie. Przecież zrobienie dobrych foteli to nie jest jakiś rocket science.
Zdjęcia szpiegowskie poliftowego Mondeo:
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=51021
Nie chce mi się do końca wierzyć, bo przód wygląda jak w obecnym. Z "nowości" to tyłek z listwą i pokrętło do zmiany biegów ;)
W tym tygodniu w Motorze albo AŚ pisali, że w 2018 będzie lifting obejmujący: hybrydę w kombii, zmiany deski rozdzielczej i chyba wersja uterenowiona kombii (Active?)
cattani75 18-12-2018, 21:11 Co tam o hybrydach piszą? Bo Google Tłumacz coś sugeruje o "hybrydowej stacji liniowej". :-D
Napisali tylko, że będzie kombi z napędem hybrydowym ;) O wersji "all-road" też piszą - ciekaw jestem jak to będzie wyglądać.
czytałem że zespół napędowy bez zmian w hybrydzie
z FF4 mają być nowe asystenty, 2.0d ecoblue oraz 3-cyl 1.5ecoboost
cattani75 15-01-2019, 10:23 Podobno - wg Motoru - lift ma być jesienią w Polsce.
Skoro jeszcze niedawno miał być w lutym, to pewnie będzie w 2021... :-P
Kto wie? Ford juz zapowiedział istotne cięcia zatrudnienia w Europie.
Lifting jednak jest:
https://www.autoexpress.co.uk/ford/mondeo/104823/new-2019-ford-mondeo-facelift-revealed-with-new-look-and-hybrid-estate
ma być przedstawiony na salonie w Brukseli
porównanie:
http://img.auto.cz/news/img/galleries/2019-03/ford_mondeo_90_5c41ba32c4ac5.jpg
http://img3.auto.cz/news/img/galleries/2019-03/ford_mondeo_91_5c41ba3306bb8.jpg
http://img3.auto.cz/news/img/galleries/2019-03/ford_mondeo_kombi_90_5c41ba358d442.jpg[/img
[img]http://img.auto.cz/news/img/galleries/2019-03/ford_mondeo_kombi_91_5c41ba35c1829.jpg
jestem zaskoczony, że mk5 nie dostał reflektorów z Fusion FL (czyli z podcięciem)
cattani75 18-01-2019, 14:23 Wiele nowego to tu z zewnątrz nie widać, środek praktycznie bez zmian... :-/
Dochodzi nowy ACC ze Stop&Go i SpeedLimit korzystający ze znaków, pokrętło biegów, skrzynia A8, nowe diesle, kombi w Hybrydzie.
Ciekawe czy będzie AutoHold i otwieranie bagażnika "z buta". ;-)
piotrek305 18-01-2019, 15:00 mi sie podoba :)
cattani75 18-01-2019, 15:25 Nie mówię, że brzydki, ale dużych różnic z zewnątrz nie ma. Chociaż w sumie może i są większe niż przy przejściu MK4->MK4FL. :-)
jakby porównać ST-line do ST-line to różnic byłoby jeszcze mniej
Tak na pierwszy rzut oka w kombi wystarczy zderzak przedni, tylne lampy i nakładka/ blenda z kamerą/oświetleniem tablicy i z zewnątrz lift uważam za kompletny. Tylna listwa obowiązkowo w czarny połysk ;)
FiestaCiechanow 18-01-2019, 17:03 Artykuł do poczytania:
https://spidersweb.pl/autoblog/2019-ford-mondeo-lifting/amp/
Czyli jednak przednie lampy bez podcięcia ;) Przód wygląda dobrze ale z tyłu nadal mnie odrzuca ta listwa z Insigni ;)
Ta listwa robi karierę:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/HYUNDAIi40Tourer-4655_3.jpg
trochę dodatkowych informacji (i sporo marketingu) jest tu:
http://www.campaign.ford.com/content/fordmedia/feu/en/news/2019/01/18/enhanced-ford-mondeo-with-unique-new-hybrid-wagon-unveiled.html
wygląda że 2.0tdci 240KM nie ma w mondeo, może dołączy później
Roland074 19-01-2019, 20:00 A czy w temacie 2.0 TDCI bi-turbo 210 lub 240KM coś wiadomo. I czy będzie w tym zestawieniu napęd na 4 koła?
cattani75 19-01-2019, 20:31 Wyposażenie wyrównali do S-maxa. Nic ponad to nie doszło.
Czy możemy mieć 1 temat o MK5 ? :)
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=291257
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=219669&page=554
Ten ostatni chyba najbardziej rozwojowy :)
Czy możemy mieć 1 temat o MK5 ? :)
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=291257
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=219669&page=554
Ten ostatni chyba najbardziej rozwojowy :)
no robi się powoli z tego burdel :)
Wyposażenie wyrównali do S-maxa. Nic ponad to nie doszło.
wydaje mi się, że najciekawszym pytaniem jest czy/jak dołożyć ACC stop&go do przedlifta mk5 (i starszych Smaxów, sprzed połowy jesieni 2018)
mimo aktywnego układu kierowniczego i przedniej kamery z Smax/Edge nie dostał
ps.
w opisie Smaxa2 (z prezentacji w 2015) jest mowa o wykrywaniu pieszych (pedestrain detection) - czy mk5 też to ma?
Bump: Czy możemy mieć 1 temat o MK5 ?
wydaje mi się, TEN wątek jest "głównym" o lifcie mk5
cattani75 22-01-2019, 14:45 Kiedyś gadałem z SRS dołożeniu stop&go z s-maxa do mk5 i mówił, że różni się m.in. pompa ABSu. A to już zabawa z hamulcami... :-/
Pytanie czy w mondeo będzie różnica w tym elemencie po fl.
A to już zabawa z hamulcami.
w czym problem? w mk4/smax1 zawsze trzeba wymienić ABS przy dokładaniu ACC, ja też mam wymienione (w mk5 nie trzeba)
jeśli okaże się, że przedlifcie mk5 trzeba TYLKO wymienić pompę ABSu, aby mieć s&g to myślę, że będzie dużo chętnych :)
prokop123 22-01-2019, 16:22 Ja się piszę :p
Generalnie w kwietniu minie 2 lata jak mam to auto i zaczyna mnie nudzić więc albo chip i s&g
Albo trzeba GAPa wykorzystać hahaha
Tylko że poliftowe nie mają mocnej benzyny :(
(w mk5 nie trzeba) Marcin nie był bym tak do końca pewien , główną różnicą ( opisaną ) jest ESP lub jego brak przy pompie kpl. ABS na ile będzie to miało wpływ na układ ACC nie wiem.
cattani75 22-01-2019, 18:22 prokop123 Sprzedam Ci moją 268 KM, a przejdę na 4x4 albo hybrydę. :-)
Marcin nie był bym tak do końca pewien
ludzie dokładali ACC (także do amerykańskich) i nie trzeba wymieniać pompy ABS (w FF3 też nie trzeba wymieniać pompy przy ACC)
cattani75 06-02-2019, 07:22 Niemcy już mają cennik.
https://www.ford.de/content/dam/guxeu/de/documents/price-list/cars/mondeo/PL_ford-mondeo.pdf
Bump: Z nowości, tak na pierwszy rzut oka, to jedynie Stop&Go.
Cisza o AutoHold, otwieraniu bagażnika z buta, HUD, kamerach 360.
No i 4x4 tylko w najmocniejszym dieslu z A8.
Prawdę mówiąc - rozczarowanie.
Cisza o
gadżety mogą dorzucić później, tak samo jak ręczną skrzynię do wersji 190KM (obecnie tylko z automatem A8)
z BLISem wreszcie jest CTA (nie trzeba będzie aktywować ;) )
"Aktive Geräuschkompensation [nicht i. V. mit 121 kW (165 PS)-EcoBoost-Motor, für Trend nur i. V. mit Navigatiossystem inkl. Ford SYNC 3]" - jeśli dobrze rozumiem, to ActiveNoiseCancelation jest seryjny (nawet Trend) oprócz 1.5eb :surprise:
215/55 R17 - czy przedFL były tak wąskie 17tki
pojawił się także inteligentny tempomat (powiązany z czytaniem znaków)
cattani75 06-02-2019, 09:48 Ale spodziewałem się np. otwierania bagażnika z buta, czyli wyrównania wyposażenia do S-maxa, a tu nic.
W preFL jest 235/50R17 oraz 215/60/R16.
miszelos 06-02-2019, 14:50 Podobno polski cennik ma być w przyszłym tygodniu :)
cattani75 06-02-2019, 17:40 No to idę na zakupy! :-D
miszelos 07-02-2019, 08:56 Marek, musisz wziąć ze sobą pokaźną sakiewkę :)
cattani75 07-02-2019, 09:01 Nie tak pokaźną - podobno pakiety są lepiej skomponowane. Jedna z doradczyń twierdzi, że jakieś 2 pakiety w Vignale zastąpiły dotychczasowe 3 i wyszło taniej, gdy konfigurowała maszynę dla klienta.
I jednak nie ma B&O, nadal Sony...
Już pominę, że najszybsza w sprincie do 100 jest... hybryda :shock:
No to idę na zakupy! :-D
jaki silnik?
ponoć 2.0 bi-turbo 240 ma pojawić się wkrótce
Czyli najszybsze Mondeo będzie teraz pomykało do 100tki ponad 9 sekund :surprise:
cattani75 07-02-2019, 13:03 jaki silnik?
ponoć 2.0 bi-turbo 240 ma pojawić się wkrótce
Najsłabszy z A8 i 4x4, żeby go... zachipować. :-D
Ale coś mi mówi, że Passat wygra...
Czyli najszybsze Mondeo będzie teraz pomykało do 100tki ponad 9 sekund :surprise:
Czyli wolniej niż mój 11 letni g:galy
Ech, oni naprawdę się nastawiają w 100% na klienta flotowego, auta bez duszy :(
cattani75
Serio przesiadłbyś się z Mondeo Mk5 do Mondeo Mk5? Według mnie lifting nie oferuje zbyt wiele nowego, a porównując do tego co pokazał zliftingowany Passat (elektronika, asystenci, światła itp.) to niestety Mondek zostanie bardzo z tyłu...
Hmm... u mnie czas decyzji o następcy za ok 1-1,5 roku ... i z tego co widzę to mk5 coraz gorzej wygląda ... 1,5 eb dalej został ze starą skrzynią automatyczną 6-biegową... do tego 2 sekundy wolniejszy niż mój ... i ten pasek coraz bardziej kusi... chociaż miałem go kiedyś na kilka dni i jakoś tak odczuwałem wewnętrzne fuj jak do niego wsiadałem ;)
A Insygnia 2 ? Stinger? Talisman? Jakiś SUV? Jak to czytam to mi się żal Was robi, że mając auto w leasingu musicie go wymienic po 3-4 latach i cierpicie z powodu dylematów? :)
Niestety osiągi z nową skrzynią są rozczarowujące to mało powiedziane
Przedliftowe 180 KM w manualu 8,3 oraz z PS 8,6 do setki
Poliftowe 190 KM z nowym A8 9,8 do setki .... dramat
z całej gamy pozostanie jako tako jeżdżace 2.0 Bi TDCi ... dramat
liczyłem , że pojawi się jakieś nowe EB z doklejoną jakąś hybrydą a tu bida aż piszczy
kaan1
Ja leasingu nie mam i też wymieniam po 4 latach ale głównie dlatego, że brakuje mi automatu i napędu na 4 koła. U mnie niestety bez tego ostatniego jest bardzo ciężko...
Gdyby nie to, to pewnie potrzymałbym Mondka jeszcze ze 2 lata.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
cattani75 08-02-2019, 09:13 cattani75
Serio przesiadłbyś się z Mondeo Mk5 do Mondeo Mk5? Według mnie lifting nie oferuje zbyt wiele nowego, a porównując do tego co pokazał zliftingowany Passat (elektronika, asystenci, światła itp.) to niestety Mondek zostanie bardzo z tyłu...
To była wstępna i to dość tłumiona radość jeszcze przed uzyskaniem szczegółowych informacji dot. liftu Passata. ;-)
Rothmans 19-02-2019, 08:54 http://www.brd24.pl/technika-jazdy/obowiazkowe-ograniczniki-predkosci-w-samochodach-od-2022-r-w-czwartek-glosowanie-w-pe/amp/?__twitter_impression=true
Dbać o auta bo za parę lat nadchodzi koniec aut jakie znamy :) co prawda to dopiero głosowanie ale nie teraz to następnym razem może się udać. Teraz każdy stara się podobny gadżet dołożyć a przyjdzie moda na dezaktywacje:)
Może do tego czasu już nas nie będzie w unii :D
cattani75 19-02-2019, 09:46 Samego ISL uważam za sensowne rozwiązanie - chcąc jechać np. Zakopianką od Krakowa do Myślenic, albo od Częstochowy w stronę Śląska, można albo ustawić się na lewym pasie i włączyć aktywny tempomat na 120 licząc się z łamaniem przepisów o 50-70 km/h, albo właśnie użyć takiego ISL+10km/h na prawym pasie. Być może będzie w miarę płynnie. :-)
Rothmans 19-02-2019, 11:12 Oczywiście to tylko projekty i raczej temat jazdy totalnie pod automat- upadnie. Samochody jednak podrożeją bo nie jest to tani gadżet nawet jak będzie masowy.
Szczerze mówiąc - jak widzę co się dzieje na drogach, to sobie myślę, że to nie jest głupi pomysł. U nas w kraju chyba jakiś mały ułamek przestrzega ograniczeń prędkości, mam nadzieję że kiedyś wprowadzą mandaty po kilka tysięcy zł i się skończy. :D
cattani75 19-02-2019, 13:24 Oczywiście to tylko projekty i raczej temat jazdy totalnie pod automat- upadnie. Samochody jednak podrożeją bo nie jest to tani gadżet nawet jak będzie masowy.
Nie jest tani? Czytanie znaków i oprogramowanie do ACC, które z kolei staje się coraz powszechniejsze, bo już w segmencie B jest dostępne i nie kosztuje jakoś dużo.
U nas w kraju chyba jakiś mały ułamek przestrzega ograniczeń prędkości, mam nadzieję że kiedyś wprowadzą mandaty po kilka tysięcy zł i się skończy. :D
Skończy się ... jak oznakowanie będzie służyć bezpieczeństwu a nie generowaniu przelewów
Chodzi Ci o znaki oznaczające obszar zabudowany za którymi zazwyczaj obowiązuje ograniczenie do 50km/h a pomiędzy 23. a 5. do 60km/h?
Skończy się ... jak oznakowanie będzie służyć bezpieczeństwu a nie generowaniu przelewów
Nie skończy się. Argument o złym oznakowaniu to zwykłe odwracanie kota ogonem i próba usprawiedliwienia - „ja wiem lepiej”. Jasne, są miejsca gdzie bez sensu postawiono znak, ale bez przesady. Zresztą przykład terenu zabudowanego jest najlepszy - mało kto w mieście jedzie nawet te 60km/h... Najczęściej jest to więcej - 70-80, bo szeryfowi się wydaje, że tyle jest bezpiecznie i znak terenu zabudowanego ktoś postawił bez sensu. Szkoda tylko, że oprócz niego na tym świecie są piesi, którzy chcą przejść przez jezdnie, albo inne samochody na drogach podporządkowanych, które też muszą jakoś wyjechać.
na tyle dużo najeździłem się po europie aby ograniczenia do 40km/h widzieć wyłącznie w ścisłym centrum zabytkowej zabudowy ...
u nas z maniakalnym upodobaniem stawia się takie znaki na wielokilometrowych wylotach z miast o zerowej zabudowie
To nie jest kwestia oznakowania tylko infrastruktury drogowej, która powstała na bazie dróżek łączących większe wiochy.
Tyle razy powtarzam, że dla mnie taka trasa jak E-8 to gigantyczny przykład debilizmu na wszystkich poziomach o zabudowie w taki sposób,
że główna trasa leci przez środek wsi z której odchodzą poboczne drogi.
Lub też typowy system drogi wjeżdżającej w centrum miasteczka, objeżdżającej "rynek" aby "wylecieć" po drugiej stronie.
Próbuję znaleźć na necie teraz fajne opracowania pokazujące jak to wszystko się działo
na przestrzeni wieków ale zapomniałem dokładnego nazewnictwa.
Problemem jest, że przez lata i pokolenia, kolejne mądre głowy nie kombinowały jak wynieść tranzyt poza swoje małe miasta,
bo przecież średniowiecznym myśleniem kombinowali jak tu "polepszyć" obecną sytuację aby ruch był większy, ale koniecznie "przez miasto".
Nawet biorąc pod uwagę wikipedią i proces powstawania miast:
Powstawanie miast – proces zmiany struktury osadniczej regionu, w wyniku której powstaje miasto.
Jest związane z określonym etapem rozwoju społecznego, uwarunkowane społecznym podziałem pracy.
Osady, w których ludność zajmowała się działalnością pozarolniczą stopniowo powiększały się
i zmieniały charakterystykę zabudowy na coraz bardziej zwartą.
W miarę rozwoju cywilizacyjnego i społecznego osiedla te zyskiwały coraz większą odrębność administracyjną i polityczną,
aż wreszcie stały się odrębnymi jednostkami administracyjnymi posiadającymi zespół przywilejów zebranych w tzw. "prawa miejskie".
Istnieje kilka funkcji, zwanych funkcjami miastotwórczymi, dzięki którym osady przekształcały się w miasta:
handlowe i handlowo-usługowe – wiele miast rozwinęło się, gdyż były ważnymi ośrodkami handlu czy rzemiosła;
obronne – miasto powstawało w pobliżu zamku lub warowni, która w razie najazdu służyć mogła schronieniem;
stołeczne i administracyjne – rozwijały się wokół siedziby władcy;
komunikacyjne – miasta powstawały przy brodach, mostach a także przy skrzyżowaniach ważnych szlaków komunikacyjnych. Tym miastom rozwój zapewniały opłaty od przewożonych towarów;
przemysłowe i górniczo-przemysłowe – miasta powstawały na terenach, gdzie znajdowały się dostępne do wydobycia złoża, a także tam, gdzie warunki geograficzne były sprzyjające dla rozwoju przemysłu;
mieszkalne – miasta lokowane w miejscu dogodnym do założenia domostwa;
kulturalne i naukowe – przykładem mogą być miasta uniwersyteckie;
uzdrowiskowe i rekreacyjne oraz turystyczne.
To zwróćmy uwagę na punkt powstawania na bazie funkcji komunikacyjnej.
Taka E-8 przelatująca przez pipydówy generowała nie tylko uroki życia "przy trasie" dla mieszkańców,
którzy chcą bezpiecznie spać, ale jakże rozwijała przemysł, handel czy usługi.
Ile się słyszy jak jest teraz płacz, że "obwodnica" zabiła biznes.
No zabiła - bo biznes powstawał dlatego, że ruch był na tej trasie a nie innej.
I tak mamy teraz takie poronione sytuacje, że infrastruktura dalej kuleje mocno.
Jak kraje o wiele bardziej rozwijające się, tworzą obwodnicę dla miasta i ruchu miejskiego a autostrady puszczają w ogóle poza miastem,
tak jadąc trasami szybkiego ruchu nie pakujesz się w obwodnice w godzinach szczytu, bo wygodniej jest to objechać trasą szybkiego ruchu.
W Polsce natomiast obwodnica i trasy szybkiego ruchu są wciąż ze sobą łączone na zasadzie "przecież to to samo i służy do tego samego".
Nikt się nie bawi w kombinowanie żeby były dwie trasy wokół większych miast czy choćby analizę ile "ringów"
tak naprawdę jest potrzebne aby wszystko miało ręcę i nogi.
I tak - masz potem teren zabudowany i ograniczenia.
I nie jest to kwestia złego oznakowania tylko łatania pomyłek kolejnymi pomyłkami.
Bo przecież jakże łatwiej dla budżetu miasta po prostu poszerzyć wylot/wlot do miasta niż budować nowe drogi wokół wraz z łącznikami.
Nie mówiąc, że przecież droga wokół miasta automatycznie "odcina" miasto od tranzytu
i wracamy do punktu wyjścia gdzie dla niektórych pipidów jest to nieopłacalne.
Fajnie ktoś gdzieś nadmienił w tym albo innym wątku, jak w innych krajach nie bawi się nikt w jazdę krajowymi, bo jest to po prostu nieopłacalne.
Tysiące kilometrów pokonuje się trasami szybkiego ruchu aby na odpowiednich zjazdach odbić do miejsca docelowego.
Ile faktycznie pokonuje się taką "krajówką" aby dojechać do celu? 10-20km max?
Polska niestety to wciąż głównie krajówki aby "od czasu do czasu" wskoczyć na wielopasmową szybkiego ruchu.
Pokonanie Polski wzdłuż i wszerz to wciąż kombinacje "którędy jechać".
Wiele razy i u siebie w wątku i w innych mówiłem, że np. jazda po Anglii aby poruszać się pomiędzy dużymi miastami,
to tylko i wyłącznie autostrady.
Tak samo jak w Niemczech.
Nie ma zabawy w stylu "kurcze a tu pojadę sobie na Bydgoszcz,
ale nie ... może lepiej będzie pojechać w przeciwnym kierunku, potem ten kawałek autostradą,
wylecę tu a tu, nadrobię trochę ale będzie wygodniej".
Nie ma takich problemów, bo jazda po prostu jest i wpada się w danym kierunku i spokój na godziny.
Byłem w Polsce jakiś czas temu to mimo naprawdę wspaniałem nowej S-8 czy A2/S2? to i tak nie było łatwo.
u nas z maniakalnym upodobaniem stawia się takie znaki na wielokilometrowych wylotach z miast o zerowej zabudowie
Gdzie to takie ograniczenia na wylotach? Rozumiem, że jesteś w stanie od ręki podać sporo przykładów, skoro tak "z maniakalnym upodobaniem" się je stawia.
Jeżdżę trochę po Polsce i szczerze mówiąc ograniczenia 30-40 widuję na osiedlach, na ostrzejszych zakrętach, jak są remonty (lub jak się już skończyły ;)) lub na "wioskach" gdzie ruch pieszych jest spory.
Druga sprawa - nigdy nie widziałem, żeby policja stała i suszyła na bezsensownych ograniczeniach prędkości do 30/40. Jak już to stoją na:
- terenie zabudowanym gdzie jest 50
- drogach kilkupasmowych w mieście gdzie jest podwyższenie prędkości do 70/80 a i tak ludziom to wisi i jadą setką
- zjazdach/wylotach - np. zjazd z ekspresówki i ograniczenie do 50/70
- wlotach do miast gdzie zaczyna się teren zabudowany i wszyscy dalej tną ile wlezie.
- na ograniczeniach w terenie niezabudowanych bo np. jest przejście dla pieszych
Co do infrastruktury - jest jaka jest. I tak w porównaniu do 10-15 lat temu jest dużo lepiej, właściwie przepaść. Idzie to do przodu, jak ktoś tego nie zauważa to brak mi słów. Nasz naród ma tendencję do narzekania, jak już zbudujemy wszystkie autostrady to znajdzie się inny problem.
Rozumiem że o tej tendecji to do mnie i że nie zauważam?
Uwierz mi - zauważyłem naprawdę sporo. Sporo dróg którymi naprawdę się przyjemnie jedzie,
ale mówimy o drogach które się wylicza na palcach. Mówimy o "sukcesie" jak są otwierane dwupasmowe drogi szybkiego ruchu,
kiedy dwupasmowe na dzień dzisiejszy już są "wąskim pasmem".
I tak - 10-15 lat temu wyborem było: czy lecimy na skróty gdzieś tam bo znamy skrót
i zawieszenie i pasażerowie wybaczą stan nawierzchni czy będziemy się turlać krajówką.
15 lat później zastanawiamy się, czy lecieć dookoła na jakiś tam kawałek autostrady (niejednokrotnie płatny) żeby nie lecieć krajówką.
Tylko przykre jest, że planowanie w Polsce jest na stan obecny,
a nie z wyprzedzeniem na to, co jest potrzebne już jutro czy za tydzień czy za 2 lata.
Wystarczy mi A4 i przejazd Zgorzelec > Kraków, wystraczy mi z Krakowa zjechać na Zakopane
(choć nie ukrywam, że czytam na codzień newsy i nie mogę się doczekać żeby zobaczyć jak to dzisiaj wyglądam).
Źle odczytujesz moją wypowiedź. Ja nie narzekam. Ja stwierdzam fakt, że to co uważasz za sukces (kilka autostrad)
ja widzę jako "tylko dwupasmowe w 2018-2019 roku?!".
Inny punkt widzenia ok?
Jako przykład.
W momencie jak latam po Anglii w te i wewte i nagle z trzech pasów robią mi się dwa pasy, to dla mnie to jest "zwężka".
W Polsce jest to "super". Więc jak wspomniałem - ja widzę postęp w Polsce, ale ja nie widzę myślenia przyszłościowego żeby jak już stawiać,
to robić od razu trzy. A nie stawiać po dwa pasy, a potem robić zamykanie pasów i "remonty",
bo trzeba poszerzyć, coś dołożyć, może jeszcze jeden pas.
Zanim w Polsce podokładają tak potrzebny trzeci pas, to trzeba będzie myśleć o czwartym.
Tak - wiem - wciąż u nas jest lepiej niż np. w Rosji czy na Ukrainie, ale kurcze nie spoczywają na laurach że:
mamy autostrady, jest ok.....
P.S. Jak chcesz przetestować swą cierpliwość, hamulce i patrzyć jak średnie spalanie idzie w piach, to polecam trasę Wrocław>Kłodzko.
|
|