Zobacz pełną wersję : Termowizja
Audi'ofil 03-12-2015, 16:41 Po nocnym zdarzeniu jakie miałem na początku października i w konsekwencji kasacji auta (potrącenie jelenia). Rozpocząłem poszukiwania urządzenia które mogło by mi pomóc uniknąć lub zminimalizować skutki takich sytuacji.
Wiedziałem, że w Audi
_0wwcU_IlwE
i BMW
LxCBVZxIr2Y
od dawna montowane są kamery termowizyjne które w znacznym stopniu poprawiają bezpieczeństwo: nocą, przy poruszaniu się we mgle, dymie słabej widoczności.
Zastanawiałem się jakie rozwiązania są lub można zastosować w fordzie.
Znalazłem to:
6qZnV2kkmcM
http://bbc-teplovizor.ru/eng-page.php?page=guideauto
W grupie BMW stosuje się nowy system do wykrywania zwierząt
sp3AtMphBZ8
ale i Ford ma już takie rozwiązania
l-CRPNcV69I
stefanekmac 03-12-2015, 22:00 Super, mnie rok temu wyszedł pod Płockiem łoś.Wiedziałem że łażą i jechałem wolno, ale gdyby nie zawrócił to i tak byłby klops.Ciekawe ile to kosztuje ?
Audi'ofil 04-12-2015, 12:34 Nie są to tanie rzeczy. Ceny w zależności od zestawu zaczynają się od kilku, nawet kilkunastu tyś. zł.
Zestawy Flir PathFinder II na ebay można kupić za kilka tyś. $
http://www.ebay.com/itm/FLIR-PathfindIR-2-II-Advanced-Vehicle-Thermal-Cam-Pedestrian-Animal-Detection-/231283822614
http://www.cnet.com/products/flir-pathfindir-ii/
stefanekmac 04-12-2015, 20:59 Tanio nie jest.Ale co innego blacha a co innego coś wpadające przez szybę czy zaginającą dach.
Znajoma jechała autem, na dach wskoczył łoś, dobrze, że na miejscu pasażera nikt nie siedział, bo pewnie by nie przeżył.
Ona w kołnierzu ortopedycznym, auto - nissan skasowane (dach wgięty do środka).
Tutaj termowizja by nie pomogła, łoś wyskoczył z boku.
Od tamtej pory, wolnej jeżdżę przez las nocą, czasami nawet 50-60 km/h na bocznych drogach.
M...
Audi'ofil 09-12-2015, 14:05 U mnie skończyło się to tak:
http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/908/ui21jj.jpg
Policjant powiedział, że mieliśmy szczęście, że jechaliśmy większym autem, bo dokładnie rok temu zginął kierowca w tym miejscu, jechał małą osobówką.
Córa w ostatnią niedzielę, po weekendzie wracała na studia, to podobno był kolejny wypadek ze zwierzakiem.
Co za zwierzę i chyba szybko jechałeś.
M...
Audi'ofil 09-12-2015, 15:50 ~80 km/h
Jeleń
Audi'ofil 15-12-2015, 15:26 Termowizja z doświetlaniem
Niestety jeszcze nie dostępna w naszych salonach
klkqOO7EaW0
takie prostokaciki by sie mogly wyswietlac na szybie. Wyswietlenie takiego obiektu na LCD systemu multimedialnego to dodatkowe rozpraszanie kierowcy. Szczegolnie w tak trudnych warunkach.
Poczekaj MaXyM, poczekaj.
Audi'ofil 16-12-2015, 15:15 Są już stosowane systemy heads-up display (HUD)
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/907/2ZNlhC.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/633/hynEcJ.png
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/wowZPU.jpg
Test systemów night vision ... bez HUD
yqTlW6CmapY
Karwos00 16-12-2015, 15:30 Bardzo ciekawe rozwiązania - ale jeszcze trochę i samochód stanie się jeżdzącym komputerem.
Wlasnie po tym jak napisalem swoj poprzedni post, doszedlem do wniosku ze prawie niemozliwe jest robic obrysy postaci na szybie za pomoca HUD. Glownym powodem jest perpektywa, gdzie miejsce wyswietlenie obrysu mocno zalezy od pozycji oczu kierowcy. Mozliwe ze w realizacji bardzo by pomoglo sledzenie pozycji oczu. trzeba sie jednak liczyc ze z perspektywy pasazera te obrysy by ukazywaly na zupelnie co innego
Audi'ofil 16-12-2015, 15:55 Po "spotkaniu" ze zwierzakiem i kasacji nowego auta, jeżeli wychodzisz cało z wypadku, to przy zakupie kolejnego auta zastanawiasz się co zrobić by uniknąć takiej sytuacji.
Uważam, że te rozwiązania są ciekawe, szkoda że jeszcze tak drogie i mało dostępne.
Kupić Forda F150/250.
Raz nocą mijałem auto (Land Cruiser z orurowanym przodem) stojące na awaryjnych z "czymś" na przednim grilu. Jakieś 100 metrów dalej stała druga część, a tym "czymś" okazał się dzik, który został przecięty na pół.
Audi'ofil 16-12-2015, 21:29 Bywają też takie spotkania ze zwierzyną leśną: http://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/news-jestes-milosnikiem-zwierzat-nie-patrz-na-te-koszmarne-zdjeci,nId,1925017
Nie wiem czy w tym przypadku pomogła by termowizja. Na pewno rury w Rav'ce pomogły.
Moze by zaczeli myslec spece od bezpieczenstwa co tak nadgorliwie ograniczaja predkosc maksymalna. Przeciez taki zwierz to realne ryzyko o zagrozenie zycia. Auta jezdza coraz szybciej i jest ich coraz wiecej wiec prawdopodobienstwo nieszczescia coraz wieksze.
nie mowie zeby wybic dzika zwierzyne. Ale postawic jakies ploty jak przy autostradach juz by mozna bylo. Nie twierdze przy tym ze odrutowac nalezy kazda droge. Ale przynajmniej te biegnace przez lasy.
Audi'ofil 17-12-2015, 15:07 MaXyM a może to jest rozwiązanie :one:
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/910/Bmawng.jpg
http://imageshack.com/a/img910/6141/a6281M.jpg
http://imageshack.com/a/img908/5116/VhUuEa.jpg
Audi'ofil
Niestety zmiana generacji samochodów = zakupy. Ale postęp jest kosmiczny.
BMW:
D4QkmH4khGo
Audi, genialna reklama współczesnej technologii:
3lHE-0wF2jY
Mistrzostwo: Mercedes! Tu kombinacja NightVision, wykrywania pieszych i matrycowych LEDów (94 sztuki w reflektorze) i kontrolą jadności świecenia każdego z osobna wymiata:
C5fl7r-E9WY
orion512 20-02-2018, 07:27 Obrazki gdzieś poginęły??
Odśwież. Wszystko bangla.
Audi'ofil 20-02-2018, 08:06 Dla mnie systemy tego typu są rewelacyjne, biorąc pod uwagę naszą (PL) rzeczywistość drogową.
Wiadomo, bezpieczeństwo kosztuje. Na dzień dzisiejszy bez problemu można doposażyć w nielubianych ;) markach premium. Oczywiście kwestią czasu, że w autach dla ludu też to będzie w dostępnych cenach. Może wówczas statystyki wypadkowości/potrąceń inaczej będą (szczególnie u nas (https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,sprawdzili-dlaczego-gina-piesi-brw-polsce-i-dlaczego-tak-duzo,219949.html)) wyglądać.
latar w miśku mam wrażenie, że przedobrzono z tymi bajerami. Na pewno jako pieszy był bym zirytowany, jak bym mi każde auto dawało po oczach.
Myślę, że to nie jest jakoś bardzo inwazyjne dla pieszego. Na pewno oświecające go ledy nie świecą pełną mocą. Na filmie widać, że piesi nie specjalnie reagują. Postęp w motoryzacji, postęp w zastosowniu systemów komputerowych do poprawy bezpieczeństwa na drogach jest kosmiczny. Fascynujące to jest.
Audi'ofil 20-02-2018, 09:24 Ten wykres mówi sam za siebie.
https://i.imgur.com/n3muhVv.jpg
Statystyki w kolejnych latach utrzymują trend wzrostowy. Za każdym zdarzeniem jest czyjaś tragedia, która może dotyczyć również nas.
Pytanie, które z ww systemów lepiej w takich sytuacjach się sprawdzą, Nightvision czy np. ACS.
Wynika to może również z tego, że noszenie u nas żółto-zielonych ciuchów odblaskowych (wieczorem) jest "obciachowe" bo jednak Halinka jak idzie z Wygwizdowia górnego do Zawidawia dolnego (przecież to wioska dalej) to musi mieć na sobie płaszczyk który kupiła na wyprzedaży (czego Monika wiedzieć nie musi) i koniecznie te kozaczki wyjściowe (kościołowo-niedzielne).
Tak samo rowerzyści.
Plus kwestia, że jednak połączenia między małymi mieścinami/wioskami to zazwyczaj DK bez pobocza a już o chodniku nie wspominając.
Wiem - to się zmienia. Między niektórymi "dziurami" pojawiają się jednak chodniki 2-3 metry od jezdni, w szczególności tam gdzie już wystarczająco poginęło ludzi żeby ktoś coś z tym zrobił. Są i ścieżki rowerowe a zamiast z DK to większość woli jednak wskoczyć na "s-ki" żeby nie latać przez pipydówy, ale niestety, jak Halina sama łazi po nocy w szarym płaszczu, to i jej dzieci biorą wzór z takiej Halinki bo to przecież czasami z pokolenia na pokolenie przechodzi (wszystkie Halinki za użycie tego konkretnego imienia przepraszam, wybrałem losowo).
Sam w plecaku mam zawsze (ale to zawsze, bo jestem pie****nięty) czołówkę (Coleman CHT7 70 lumenów przez 5-6 godzin) oraz białą i czerwoną LEDową lampkę rowerową (ładowane przez USB)
https://i.ebayimg.com/images/g/g6QAAOSwDFBaHtEA/s-l500.jpg
Biała daje 170 lumenów, czerwona 50 lumenów.
Te małe ledowe mam z kliksami które mogę przyczepić do plecaka czy ciuchów, nie wyobrażam sobie łazić po zmroku gdziekolwiek bez bycia widocznym.
tomaszjan31 20-02-2018, 11:26 70% kierowników korzysta z uchwytów na szybie do smarfona lub innych gadżetów, może co podobnego ?
Problem w tym, że człowiek będzie bardziej rozkojarzony...
https://www.sport-shop.pl/kamera-termowizyjna-compact-seek-thermal-android-p-27831.html?gclid=Cj0KCQiAq6_UBRCEARIsAHyrgUwISGlzq H9msk2zCxmWCmrC7Zq7ErFiEsW_ff_rivRSyDgxWDmgr6oaAmU zEALw_wcB
Audi'ofil mam Miśka z tymi światłami na tydzień. W213 E350d 9G 4Matic (ciekawe czy czegoś z nazwy nie pominąłem;)).
I z wykrywaniem pieszych...ale bez huda.
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Audi'ofil 23-02-2018, 21:28 Opowiadaj.
Może jakieś foty/filmy :)
Lepiej jak to poniższe nie nakręcę a i sprzętu nie mam żadnego. Kiedyś kupię kamerkę ale zabieram się do tego jak...
fC4Ta2Zj1Gg
Audi'ofil 24-02-2018, 17:01 latar super film nagrałeś, tylko lekko dykcja Ci się zmieniła :D ;)
Tak, to jest w jakimś stopniu załatwienie tematu pieszych na poboczu. Chyba podobny system oświetlenia miałem w testowanym Edku (dynamic led). Na pewno chciał bym mieć coś takiego w aucie.
Jednak uważam, że termowizja/night vision ma też swoje plusy.
Zrobiłem nocną rundkę.
To w jaki sposób oświetlenie podąża za krzywizną drogi, to w jaki sposób oświetla pobocza, to w jaki wymija spotkane na drodze pojazdy jest genialne. Na "obcej" drodze można się poczuć pewnie jak w dzień. Nie-sa-mo-wi-te.
Niestety ten mój egzemplarz nie ma kamery termowizyjnej i wykrywanie pieszych w nocy i mruganie na nich nie działa:/ a na sprawdzenie tej funkcjonalności najbardziej liczyłem. W dzień ostrzeżenie o pieszym/rowerzyście pojawia się na wyśwoietlaczu ale w nocy cisza. Gdyby była w nim kamera termowizyjna sprzęgnięta ze światłami i działało to tak jak wyobrażam sobie po filmikach to powiedziałbym, że jest to prawdziwa rewolucja w oświetleniu. Niestety na sprawdzenie tego bajeru przyjdzie mi jeszcze chwilę poczekać:/
Światła są świetne. Przeskok między nimi a ksenonami jest zdecydowanie większy niż między ksenonami a halogenami. Czuję jednak pewne rozczarowanie bo miałem chrapkę na więcej funkcji nocnych. Trzeba jednak jasno powiedzieć, że i tak jest to coś wspaniałego. Nigdy jeszcze nie jechałem nocą z tak doskonale i szeroko oświetloną drogą.
Audi'ofil 27-02-2018, 20:59 ... Światła są świetne. Przeskok między nimi a ksenonami jest zdecydowanie większy niż między ksenonami a halogenami ...
dobrze napisane :)
Dzisiaj wyczytałem, że podobno w nowym Cayenne termowizja ma być w standardzie?
Witajcie, a ja widziałem dołożoną termo wizję w naszym s-maxie mk1. U jednego z naszych forumowych kolegów. Byłem pod wrażeniem. Jedyny minus to dodatkowy wyświetlacz który na czas nocnej jazdy był umieszczony pomiędzy zegarami tam gdzie jest convers +.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
U forumowego kolegi? I nie było o tym nigdxie? Kogo?
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
Odnosząc się do kilku postów wcześniej - w Norwegii ludzie chodzą, biegają, jeżdzą na rowerach i motocyklach w kamizelkach. Albo mają żółte kondomy na plecakach (albo jedno i drugie). I to mimo wszechobecnych ścieżek rowerowych. Od malucha, dzieciaki do przedszkola na hulajnowach śmigają w kamizelkach.
Oczywiście specyficzne warunki, pół roku ciemno, deszczowo itp. Ale nie jest to żadnym obciachem, jest to po prostu coś normalnego. Dodatkowo w mediach są kampanie i 'reklamy'. Na pewno jakoś wpisuje sie to również w mentalność społeczeństwa. Kojarze podobne filmiki/reklamy w Grecjii, w temacie ubierania kasku na skuter i tam chyba średnio to działało - klapki, bialy podkoszulek, jaki kask.... ;-)
Sam patent z termowizją super. Szkoda że u nas dalej bardziej popularne będą kamerki do nagrywania innych, niż takie urządzenia...
U forumowego kolegi? I nie było o tym nigdxie? Kogo?
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
demis ma takie cudo u siebie 😜
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
w Norwegii ludzie chodzą, biegają, jeżdzą na rowerach i motocyklach w kamizelkach. Albo mają żółte kondomy na plecakach (albo jedno i drugie).
Tak tylko nadmienię że wspominaliśmy również o dzikiej zwierzynie.
A te w odblaskowych koszulkach nie łażą.
wiadomo. Odnosiłem sie do fragmentu o ludziach bez kamizelek. Ze zwięrzyną w Norwegii to akurat trzeba uważać. Od owiec pasących sie na poboczach (lub leżących nocą na rozgrzanym asfalcie!), po wszelkiej maści sarenki czy inne renifery.
Ewentualnym problemem, na ktory i termowizja nie pomoże są kręte drogi, wyjeżdza się zza zarkętu i zonk.
yatzek.tm 22-07-2018, 20:56 Ewentualnym problemem, na ktory i termowizja nie pomoże są kręte drogi, wyjeżdza się zza zarkętu i zonk.
Lub jak zwierz jest na pełnym gazie w kierunku prostopadłym do drogi.
Trafiłem tak sarnę peugeotem 406.
Rozwiązanie dla mnie póki co to wolniej przez las, szczególnie po zmroku.
W transicie może sprawdzi się tzw kangur (orurowanie) jak znajdę odpowiedni, bo te rury z allegro to więcej bajer niż faktyczna ochrona.
W Australii - kraju, w którym problem łażących nocą po drogach zwierząt jest chyba najbardziej dotkliwy, jednak najlepiej sprawdzają się solidne rury właśnie. Tyle, że przy rurach, przynajmniej w UE, jest problem z bezpieczeństwem pieszych.
Te wszystkie termowizje, radary, inteligentne reflektory itp to może fajne rozwiązania, ale ceny póki co zaporowe, a i podczas kolizji (niekoniecznie ze zwierzem) koszt naprawy kosmiczny. Teraz te "mądre" auta mają po kilka lat, ale nie wiem co będzie z nimi, jak będą miały lat kilkanaście i ktoś kupi je jako czwarty lub piąty właściciel, opłaci OC i puknie sarnę w lesie. Sam koszt takiego reflektora pokona wartość auta. Chyba, że do tego czasu będą zamienniki DEPO na H7 lub H4.
Odnośnie termowizji , to teraz nowa 508 ma termowizję
https://m.youtube.com/watch?v=7VwYcF7sRbo
_Big_Mac_ 24-07-2018, 11:20 Wydaje mi się, że takie systemy nabierają sensu dopiero gdy są zintegrowane z HUDem. Trochę nie wyobrażam sobie jechać i patrzeć w zegary na obraz w stosunkowo niskiej rozdzielczości.
Nie ma huda w pugu bo zegary są wysoko , nad kierownicą.
Nie ma problemy z tym, że jest to między zegarami. Nie patrzy się na obraz z kamery a na drogę ale jeżeli system wykryje obiekt to zamalowuje go żółtym lub czerwonym prostokątem. To się*rzuca w oczy natychmiast.
Ot taka dygresja, jak kupowaliśmy kamerę w firmie, ładnych parę lat temu, to Pan w ramach ogólnego przeszkolenia, pokazał nam filmy testowe tych systemów.
A tu już do aut powkładali. Bardzo dobrze.
W 2006 jeszcze jako student zbudowałem kamerę termowizyjną z detekcją ruchu. Co prawda nie rozróżniała czy rusza się dom czy pies ale to było 12 lat temu za studenta z budżetem <2k PLN.
To, że termowizji nie ma w opcjach do samochodów z klasy pospolitej to tylko cięcie kosztów przez pominięcie procesu certyfikacji dopuszczającej do ruchu i oszczędność na czasie w dostawie nowego modelu. Wypuszczanie nowej generacji co 6, max 8 lat, to bardzo poważne wyzwanie więc nie dziwi pomijanie pewnych rzeczy przy ograniczonym budżecie.
_Big_Mac_ 25-07-2018, 09:40 Nie ma problemy z tym, że jest to między zegarami. Nie patrzy się na obraz z kamery a na drogę ale jeżeli system wykryje obiekt to zamalowuje go żółtym lub czerwonym prostokątem. To się*rzuca w oczy natychmiast.
A, to lepiej :) Jednak pomyśleli ;)
Zawsze można zmodować kierowcę ;) https://allegro.pl/noktowizor-pulsar-challenger-gs-1x20-z-moc-na-gl-i7366646221.html
|
|