Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Na jakich stacjach tankujecie i jakie paliwo?


tifoso
05-12-2015, 07:39
Witam, tak jak w temacie, na jakich stacjach paliw tankujecie swoje auta i jakie paliwo? Ja przeważnie BP Ultimat ale zastanawiam się czy jest sens tankować paliwa Premium, zwłaszcza że ostatnio jest spora różnica w cenie.

..

hand-ball
05-12-2015, 08:16
Witaj! Ostatno przerzucilem sie z Shell'a vpower na Orlen Verva, nie widze zadnej roznicy, zreszta chyba jak zatankuje zwykle paliwo tez nie ma roznicy.http://pieniadze.gazeta.pl/Kupujemy/1,124630,13088998,Verva__V_Power_czy_Ultimate___su perpaliwo_czy_chwyt.html

Juzek
05-12-2015, 08:33
Zawsze i wszędzie Orlen. 98 verva

Tapnięte z Szajsunga MkIV

stingerA6
05-12-2015, 08:37
Orlen i Shell, raczej nie premium bo nie widzę różnicy

totek2
05-12-2015, 08:47
Ja zwykłą ropę na orlenie, czasem shell.

Wysłane z mojego ALE-L21

TomCat
05-12-2015, 10:38
BP albo 1-2-3 od Statoil, zwykłe ON

latar
05-12-2015, 11:38
Cięzko powiedzieć jakie te paliwa są u nas. Jednego jestem pewien. Teściu jeździ kilka razy w roku do Stuttgartu. W tamtą stronę bak na styk. Tankuje i wraca załadowany niemieckim "luksusem" cięższy o jakieś 150kg dóbr. Jedzie tak samo szybko a paliwa na miescu zostaje żeby się pokręcić jeszcze 80-100km.
Ktoś to wyjaśni?

krzyspvfr
05-12-2015, 13:11
Ja swojego dieselka zalewam na Statoil, przeważnie były Gold czyli teraz Miles Plus czy jakoś tak. Bezsiarkowe paliwo z rafinerii Lotos.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

lolot
05-12-2015, 13:38
Od czterech lat tylko ON VERVA.

citrovit
05-12-2015, 14:42
Przez 5 lat tankowałem zwykłego diesla na Auchan,pokonałem prawie 600 tyś km i jest wszystko ok i nic się nie działo.Poco przepłacacie?

juri2069
05-12-2015, 15:24
Od 10 lat tankuję na : Orlen , Bliska , rzadko Shell , Lotos - żadna różnica ze względu na stacje.

Bump: 600 tyś km

Dużo jeździsz :) 120 000 rocznie , no nooo:)

Lord Alien
05-12-2015, 15:52
Verva on i 95 głównie Orlen

lolot
05-12-2015, 17:37
Przez 5 lat tankowałem zwykłego diesla na Auchan,pokonałem prawie 600 tyś km i jest wszystko ok i nic się nie działo.Poco przepłacacie?
Z tego co wiem układy common rail nie lubią byle czego pić😉

slawek-kali
05-12-2015, 17:41
Cięzko powiedzieć jakie te paliwa są u nas. Jednego jestem pewien. Teściu jeździ kilka razy w roku do Stuttgartu. W tamtą stronę bak na styk. Tankuje i wraca załadowany niemieckim "luksusem" cięższy o jakieś 150kg dóbr. Jedzie tak samo szybko a paliwa na miescu zostaje żeby się pokręcić jeszcze 80-100km.
Ktoś to wyjaśni?

Ma z gorki :D A powaznie mowiac tak jest, juz nie raz mialem okazje sie przekonac.

latar
05-12-2015, 19:11
Przez 5 lat tankowałem zwykłego diesla na Auchan,pokonałem prawie 600 tyś km i jest wszystko ok i nic się nie działo.Poco przepłacacie?

I to jest podsumowanie tematu. citrovit ma 2.0TDCi, więc jak nabardziej nowczesny diesel. Pamiętam Twój wpis gdzieś sprzed roku z okolic 450kkmów, że do tej pory tylko płukałeś EGRa i że zbliża się wymiana dwumasy. Jaki stan na dziś? Jakieś wymiany? Naprawy? Awarie? Ile zamierzasz jeszcze jeździć nim?

kleryk
05-12-2015, 19:47
Wcześniej BP ale to miałem zwykłe 1,6 benzyna w golfie II a potem niezniszczelny zetor w audi 80 tdi ale po tym jak w firmie wymieniliśmy kolejny zestaw wtrysków w nowszych transitach a mechanik z baków wylewa syf po zakupie s-maxa tylko Orlen 98-ka.

bobanr
05-12-2015, 20:20
Cięzko powiedzieć jakie te paliwa są u nas. Jednego jestem pewien. Teściu jeździ kilka razy w roku do Stuttgartu. W tamtą stronę bak na styk. Tankuje i wraca załadowany niemieckim "luksusem" cięższy o jakieś 150kg dóbr. Jedzie tak samo szybko a paliwa na miescu zostaje żeby się pokręcić jeszcze 80-100km.
Ktoś to wyjaśni?

Tak samo mam jak wracam z nart. Stuttgart leży na wysokości 250 m n.p.m. więc większą część drogi ma z górki.

Osobiście tankuję na lotosie lub orlenie i jeśli mam okazję na auchan. Zawsze 95 w cuda nie wierzę.

Proponuję zajrzeć na mój profil. Ciekawie wygląda porównanie średniego zasięgu na paliwie z danej stacji (nie zawsze tańsze = ekonomiczne).

latar
05-12-2015, 20:31
U nas tez jest 250mnpm więc wychodzi na jedno.

dobo_28
05-12-2015, 20:45
Orlen z kartą rabatową oferowaną swego czasu na naszym forum.

galloper
06-12-2015, 12:53
[QUOTE=latar;2494558]. Tankuje i wraca załadowany niemieckim "luksusem" cięższy o jakieś 150kg dóbr. .
QUOTE]

Dwa lata temu zatankowałem PB95 w samochodzie służbowym na niemieckim Shellu i ledwie dojechałem. Wynik - paliwo chrzczone!!!
S-Max tankuję na Orlenie zwykly ON. Zimą tankuję Verwe ale nie widzę różnicy poza finansowym.
Poprzednie Mondeo 2TDCi 2004 tankowałem głownie na Auchan. Zadnych problemów.

mlynczaj
06-12-2015, 14:37
BP, zwykły ON

piti000
06-12-2015, 14:49
BP i Shell zwykły ON. Jedna stacja koło domu a druga koło pracy ;)

Mario_Mario
06-12-2015, 14:56
Przeważnie tankuje na stacjach,które mam w zasięgu,lub po drodze.Dużego wyboru nie mam...mianowicie LukOil,lub Lotos. Są to stacje,na których rotacja klientów jest bardzo duża,więc są częste dostawy paliw,nie ma zleżałych zapasów. Nigdy nie miałem żadnych problemów z układem paliwowym w żadnym z aut,które tam tankuje. Poza jednym felernym 1.5dCi,ale to już odrębna historia i dobra szkoła na całe życie :D

kalachan
06-12-2015, 15:44
Cześć
Będę trochę szedł pod prąd :diabel2:
Mój nigdy ode mnie nie dostał extra, super, hiper cudów. Wręcz przeciwnie jadł to na co nie popatrzyłby właściciel T-34 (to nie żart). Parę razy byłem na wschodzie. W bagażniku tylko Orlenowski olej 2T. Dochodzę do 300 tyś. Paliwa Premium są za suche. Pozbawione siarki, która odpowiada za smarowanie i prawidłowa współprace elementów pompy i wtryskiwaczy. To nie znaczy że zalewając paliwa premium zacieramy pompe jednak idę o zakład że po 200tyśkm jazdy na premium układ jest w gorszym stanie niż ten łykający tradycyjny napęd i jeszcze najlepiej z lekkim dodatkiem od czasu do czasu dobrego oleju typu 2T. W tym wypadku producenci paliw i nowoczesnych diesli się rozjeżdżają
Pozdrawiam

tombalt
06-12-2015, 20:51
Ja miałem 7 miesięczny romans z verwa, zakończony problemami z rozruchem. Nawet wątek o tym zalozylem. Za namową mechanika wrocilem do zwykłego i dodatkowo leje 250ml oleju 2T. Mechanik wspominał właśnie, ze te paliwa o wyższej liczbie cetanowej są bardziej suche, co może powodować zacinanie się wtryskiwaczy.....

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

citrovit
07-12-2015, 08:28
I to jest podsumowanie tematu. citrovit ma 2.0TDCi, więc jak nabardziej nowczesny diesel. Pamiętam Twój wpis gdzieś sprzed roku z okolic 450kkmów, że do tej pory tylko płukałeś EGRa i że zbliża się wymiana dwumasy. Jaki stan na dziś? Jakieś wymiany? Naprawy? Awarie? Ile zamierzasz jeszcze jeździć nim?

Niestety w pazdzierniku sprzedałem tego S maxa,czekam na zamówiony drugi egzemplarz.Zbliża się kres oczekiwania bo w grudniu ma już być.Tamtego sprzedałem tak jak stał z przebiegiem dokładnie 575 tyś km.To było złote autko nic się nie psuło.Przez całe 5 lat wymieniłem 1 EGR ten co wspominałeś,1 drażek kierowniczy,w prawym tylnym wahaczu tuleje acha i turbinę ale to jeszcze auto było na gwarancji miał przejechane tylko ok 100 tyś km.Więcej grzechów nie pamiętam.Dwumasa została fabryczna do końca.Naprawdę wspaniałe autko i dlatego zamówiłem następce w postaci S maxa,no i zobaczymy jak się bedzie sprawował.\Pozdrawiam\

latar
07-12-2015, 09:02
Nieźle! Niedługo będzie na allegro miał przebieg 189kkm:P

kalachan
07-12-2015, 09:28
Niestety w pazdzierniku sprzedałem tego S maxa,czekam na zamówiony drugi egzemplarz.Zbliża się kres oczekiwania bo w grudniu ma już być.Tamtego sprzedałem tak jak stał z przebiegiem dokładnie 575 tyś km.To było złote autko nic się nie psuło.Przez całe 5 lat wymieniłem 1 EGR ten co wspominałeś,1 drażek kierowniczy,w prawym tylnym wahaczu tuleje acha i turbinę ale to jeszcze auto było na gwarancji miał przejechane tylko ok 100 tyś km.Więcej grzechów nie pamiętam.Dwumasa została fabryczna do końca.Naprawdę wspaniałe autko i dlatego zamówiłem następce w postaci S maxa,no i zobaczymy jak się bedzie sprawował.\Pozdrawiam\

Poziw, podziw! Jestem też dobrym przykładem bo dochodzę do 300tyś. Może ma z 50tyś więcej może nawet 100tyś nie wiem. Wiem jedno że jak czytam na forum o wymianach amortyzatorów, tulei gumowych tylnych zawiasów, łożysk kół i tp. w samochodach z przebiegami 120tyś , 160tyś:roll: ???? To wjeżdżam na kanał i szukam i szukam i nic. Z poważniejszych spraw to tydzień temu komplet sprzęgło ,dwumas i wysprzęglik. EGR rok temu. Już pukało przy zmianie biegów. Orginalny zestaw Motorcraft i przebieg 290tyś. Oby tak dalej.

tombalt
07-12-2015, 09:55
Z tymi amorami czy silentblokami bym nie genaralizował... Sam zmieniałem, a przebieg 160 jest pewny. Niestety przejeżdzam regularnie przez rozdupcone torowiska, dziury w jezdni itp. Takie mamy drogi. S-max jest ciężki. Jak macie przebiegi po 300-600 tys. km to oznacza ze auto sporo czasu spędza na autostradach i szybkich drogach, a tam jednak nawierzchnia jest nieco lepsza.....

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

pswiatki
07-12-2015, 09:59
Fachowiec który regenerował moje wtryskiwacze (w TDCi 2.0, wymiana rozpylaczy) napisał w sugestiach ponaprawczych że zwykły ON ma za dużo wody która sprzyja korozji w układzie paliwowym. Dlatego też zalecał tankowanie paliw premium. Od tamtego czasu (lato 2012) tankuję OlenN Verva i jest OK. Swoją drogą: ten sam człowiek ostatnio powiedział że wymiana filtra paliwa zgodnie z zaleceniami producenta to w polskich warunkach tak z 2x za rzadko. Auto przestało palić i okzało się że po niecałych 20 tys. km. filtr całkowicie utracił drożność. To coś mówi o jakości paliw w Polsce.
Co do paliw w Niemczech - też to widzę. Najbardziej w motocyklu. W Polsce zasięg kończy się po ok. 330 km, ale za zachodnią granicą - choć z duszą na ramieniu - dojechałem w nocy do ARALa z wynikiem 465 km od poprzedniego tankowania na liczniku. Jeszcze się nie krztusił... ;)

Mario_Mario
07-12-2015, 10:25
Zgodzę się z przedmówcą,że nasze paliwa są tzw.wysokiego ryzyka,nawet Shell potrafi w Polsce dać ciała z jakością paliw. Jest wiele czynników,nie tylko samo paliwo,ale też zanieczyszczenia w podziemnych silosach na paliwo,w cysternach przewożących itp. Propo wymiany filtra paliwa.Gdzie go szukać pod maską? Czy lepiej z pod spodu? Na zimę,wymienię asekuracyjnie ,obawiam się,że nikt go nie ruszał od "wieków". Na allegro widziałem,że również bazuje na wkładach wymiennych,jak olejowy filtr.Jak go rozkręcić do wymiany?

citrovit
07-12-2015, 11:14
Wszyscy macie jakiegoś pecha.Tak jak pisałem od 5 lat tankuję wszystkie pojazdy na Auchan i nigdy nie miałem problemów z autami ze względu na jakość paliwa a przekotłowałem zwłaszcza w S Maxie dziesiątki tysięcy litrów diesla.Zastanawiające.Średnio w miesiacu wypalam 1000-1300 litrów paliwa normalnego ON.Jak jestem za granicą to też tankuję na tańszych stacjach we Francji głównie przy marketach i tam też robię zakupy,w Belgii np na jakiejś podrzędnej stacji LUKOIL i naprawdę nie widzę różnicy i potrzeby przepłacania za jakieś wymyślne paliwa premium,szkoda kasy naprawdę.

kalachan
07-12-2015, 12:06
Tak z własnego doświadczenia. Nie zasłyszane, nie wyczytane tylko własne oczy. Transport dwie cysterny opału cięzkiego samochodowe. Nie zmieściło sie do odbiorcy (bez wchodzenia wszczegóły) jakieś 2 tys litrów. I co myślicie ze kierowca to do rowu wylał :diabel2::razz::razz:. Pojechał nalał 18tyś premium do tego i na stacyjkę. A jak sie cieszył ze żnowu w tym tygodniu coś mu skapnie.

Chcecie sprawdzić stację na której tankujecie domowym sposobem?

Płytka miedziana wypolerować papierem wodnym np. 2000 na lusterko.
nalać do garnuszka paliwa i podgrzac do około 40 -50st i tak potrzymać ze 2,3 godziny. Jeśli sie pokryje patyną lub zmatowi to jeździcie na oleju opałowym (cieżkim lub lekkim) + dodatek oleju napędowego + H2So4 czyli kwas siarkowy służący do odbarwiania "barszczu" :diabel2:

eclipse
31-12-2015, 11:03
Chcecie sprawdzić stację na której tankujecie domowym sposobem?

Płytka miedziana wypolerować papierem wodnym np. 2000 na lusterko.
nalać do garnuszka paliwa i podgrzac do około 40 -50st i tak potrzymać ze 2,3 godziny. Jeśli sie pokryje patyną lub zmatowi to jeździcie na oleju opałowym (cieżkim lub lekkim) + dodatek oleju napędowego + H2So4 czyli kwas siarkowy służący do odbarwiania "barszczu" :diabel2:
No tak ale co z tego ....
skoro małymi i dużymi oszustami mającymi stacje paliw nikt nie chce się zająć konkretnie żeby wreszcie uciąć hydrze łeb .
Oszuści byli ,są i będą . przykładem może być to stacja nigdy nie była zamknięta i nadal oszukują ;
poniżej kopia z odpowiedzi od 2-uch instytucji które powinny się tym zająć ..
.

WOJEWODZKI INSPEKTORAT INSPEKCJI HANDLOWEJ.
ul. Gdańska 38 90-730 Łódź
MP 727-I I-49-261 Regon 000136886
PU.8340.89.2015
tel.42 636-03-57
fax 42 636-85-50
e-mail : sekreta ri at@wi i h. I o dz. p I
Łodź dnta09.02.2015 r.
Uprzejmie informuję, Że w związku Z Pana informacją dotyczącą paliwa nieodpowiedniej
jakości zakupionego przez Pana na stacji paliw,,ARTUS'' w Zgierzu,przy ll. Gałczyńskiego 14
orM nieprawidłowej ilości odmierzanego paliwa, zostały przeprowadzone kontrole na tej stacji
paliw. Badania laboratoryjne pobranej w toku kontroli próbki oleju napędowego oN,
przeprowadzone w akredytowanym laboratorium badawczym wykazały, że paliwo nie spełniało
wymagań jakościowych określonych w Załączniku Nr 2 do rozporządzenia Ministra Gospodarki
z dnia 9 grudnia 2008 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (tj. Dz.U. z 2013r
poz. 1058). Również sprawdzenie instalacji pomiarowej i liczników wskazań objętości cieczy
wykazało, błąd pomiaru na wszystkich odmierzaczach był znacznie przekroczony i nie mieścił
się w granicach błędu dopuszczalnego' co stanowiło naruszenie przepisów $7 ust. 1
to rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 grudnia 2006r. w sprawie zasadniczych wymagań
dla przyrządów pomiarowych. Wobec powyższego wydana została decyzja o zakazie
udostępniania dystrybutorów na tej stacji, a przedsiębiorca został zobowiązany do podjęcia
działań naprawczych mających na celu usunięcie nieprawidłowości.
W z. ŁÓozKlEGo
'^Jo.|EWÓDzKlEG0
lNSPEKIoM
w ŁOdzi*-'**-*-
[email]...................
Barbara Warzywoda
Zastępca inspektora
Wojewódzi lnspektorat lnspekcji Handlowej


Szukając w necie jedynie można znaleźć wzmiankę które stacje paliw oszukują . Potencjalny klient jak tam wjeżdża to nic nie podejrzewa bo to b. ładna w centrum miasta stacja paliw mająca najtańsze paliwo w regionie więc ruch jest duży .

poised
01-01-2016, 10:26
Dorzucę coś od siebie :)
Tankuje od 6 lat na stacji przy Tesco (ul. Kapelanka KR), wcześniej paska 1,9 na pompowtryskiwaczach, teraz s-maxa, nie widzę problemów. Mój mechanik przy zmianie filtra paliwa, zawsze mówi że czyściutki. Jeżeli nie mam po drodze to tankuje na Statiolu na Wiślickiej