Zobacz pełną wersję : Diody led w miejsce postojówek W5W


daniellson
18-12-2015, 11:42
Czołem
Czy ktoś w Was, już montował żarówki led w miejsce postojowych W5W typu canbus symulujące tradycyjną żarówkę żarnikową
Chodzi mi o ledy jakie dołączyłem na fotce
Pytam ,czy jest sens takiej wymiany ,czy Policja ,może robić problemy ?

MaXyM
18-12-2015, 12:29
Moze a jak bedzie chciala to zrobi.
Poza tym mam wrazenie ze ten LED bedzie swiecil mocniejszym swiatlem niz W5W

lukaszek_socho
19-12-2015, 10:37
Wiesz... lampa jest homologowana na żarówkę włóknową W5W. Czy policja coś zrobi zależy głównie od tego jak to będzie się prezentowało. Jak będzie to świeciło tak jak powinna świecić postojówka to 90% policjantów przymknie oko. Jak będzie świecić ,że flaki się przewracają to zgarnie Cię pierwszy napotkany patrol.

nabuchodonozor
20-12-2015, 10:54
mam takie i jest ok

daniellson
22-12-2015, 16:38
Wiesz... lampa jest homologowana na żarówkę włóknową W5W. Czy policja coś zrobi zależy głównie od tego jak to będzie się prezentowało. Jak będzie to świeciło tak jak powinna świecić postojówka to 90% policjantów przymknie oko. Jak będzie świecić ,że flaki się przewracają to zgarnie Cię pierwszy napotkany patrol.

Zamontowałem ten cud techniki i powiem ,że całkiem przyzwoicie się ten patent sprawdza .Żarówki robią za dzienne ,gdyż ładnie równo podświetlają cały klosz
Byłem na stacji diagnostycznej ,i nie stwierdzili ,żeby zaburzały strumień H 4rek
Trafiłem także na patrol policji ,bądź co bądź na Ukrainie ,ale bez konsekwencji
Zobaczymy dalej jak będzie
Ja osobiście polecam .

MaXyM
24-12-2015, 15:29
dobrze zrozumialem ze w dzien jezdzisz na tych ledowych postojowkach?

daniellson
26-12-2015, 16:22
dobrze zrozumialem ze w dzien jezdzisz na tych ledowych postojowkach?

Bardzo dobrze ,zrozumiałeś

pablos79
26-12-2015, 17:23
Panowie,
Mnie sie wydaje, ze postojowki powinny byc tylko nieco bardziej widoczne niz normalne i tez nie mozna z nimi przesadzac jesli chodzi o oswietlenie zewn.
Moim zdaniem szybciej kogos policja albo jeszcze szybciej pracownik stacji kontroli - jesli pozadnej zlapie na hidach typu 6500k albo tych bardziej niebieskich niz ledow w5w.
Sam zmienilem na ledy typu cree - bardzo silne, a potem kupilem zwykle soczewkowe bo tamte "walily" w nocy prawie jak mijania i podswietlaly prawie caly reflektor od wewnatrz.

Moim zdaniem jesli te co podales maja byc jako postojowki to niezbyt sie sprawdza bo daja swiatlo na boki nie na wprost, jesli juz do lamp typu stop albo kierunki to tylko cree i to mocne bo klosze tez je odpowiednio oslabiaja i tlumia.

Warto sie przy okazji zainteresowac opornikami typu znanymi na allegro canbus resetter albo podobnie bo co do migaczy ledy nie powoduja zadnego oporu i auto "mysli" ze zarowka jest spalona, pozatym wiele ledow wprowadza calkiem skuteczne zaklocenia do instalacji i chociazby radio zbiera od nich pokazne szumy. Sam szukam jakis filtrow na takie ledy bo czasami nie idzie radia sluchac.

Pozdrawiam

daniellson
26-12-2015, 21:34
Właśnie nie chcąc oślepiać innych wybrałem taki model led ,która daje światło na boki ,na klosz .Ja jestem widoczny a innych uzytkowników drogi nie oślepiam ,przecież o to chodzi ?
.Co powiecie o ledach oryginalnie montowanych np w audi .przecież one świecą tak ostrym światłem ,a są homologowane .Zwłaszcza jak się stoi za takim delikwentem ,jak wciśnie stop to oczy innym wypala ,i co wszystko niby przechodzi na diagnostyce ?
Ostatnio stałem w korku na A4 za takim porsche terenowym ,myślałem że szlag mnie trafi
Co do zakłóceń i spadków napięć ,błędach elektroniki ,to ten model co załączyłem zastępuje i klonuje typową żarówkę ,czyli tz pętla ,nie elektronika wykrywa tę ledę jak tradycyjną żarnikową żarówkę

pablos79
26-12-2015, 21:51
Daniel,
Mi bardziej chodzilo o zastosowanie takich ledow. Te co pokazales to bardziej podswietlenie bagaznika od gory, do postojowek zastosowalbym zwykle ledy jak mam u suebie swiecace na wprost. Poza tym sprawdz czy one ci wogole wejda w otwor w lampie, te sa troxhe szerokie.
Poza tym bardzo ciekawe co napisales, istotnie te ledy w nowej a3 np sam widzialem walą naprawde niekiepsko, poza tym szczerze watpie czy ktos ci sie do ledow doczepi, doczepi jak wykombinujesz sobie patent typu zielone niebieskie albo cos innego.

Ja mam takie u siebie i mi wystarczaja
http://allegro.pl/postojowki-led-r10-t10-w5w-w3w-hp-xenon-cob-dl-i5140810090.html

Mam juz drugi rok ledy poprostu wszedzie. W mijania silne cree 8000lm razem, postojowki, nawet stop i migacze, po raz trzeci na naprawde czepliwej stacji kontroli sam powiedzialem ze sa ledy i slowa nie uslyszalem. Ledy mam z przodu 5000k - bladobialw, moze nie do konca zgodne ale jest ok. Z tego co wiem to norma swiatla jaka jest dopuszczana to chyba 4300k.

MaXyM
27-12-2015, 23:31
Bardzo dobrze ,zrozumiałeś

zycze duzo szczescia.
Masz swiadomosc ze w ten sposob lampa nie spelnia parametrow swiatel dziennych?

pablos79
27-12-2015, 23:59
Panowie,
No nie wiem.. Poprawcie mnie prosze jesli ja sie myle, ale ..
Glownym przeznaczeniem postojowki nie jest podswietlanie kloszy tylko swiatlo "na wprost" bo po to jest postojowka ze jak przelaczysz auto na tryb parkingu to rysuje brzegi a nie boki klosza a z tylu lampy auta rak zeby w ciemnosci ktos nie walnal w auto i je dobrze widzial.

Postojowka powinna byc mala lsmpa typu "dot" ktora nie rozswietla na boki calego klosza a jedynie wyrazny punkt.
Glownym celem dla ktorego wiekszosc ludzi montuje led zamiast normalnej zarowki to fakt ze sie nie przepala - tylko odpowiednie pozadniejsze modele oraz ladne blado biale swiatlo no i odpowiednia widocznosc ale tez z umiarem bo to ma swiecic a nie oslepiac bo to nie lampa mijania a postojowka.
Sam kupilem do siebie t10 cree HP i jak zobacxylem ze wali na 5 metrow przed auto to wymienilem na slabsze.
Dlatego jak dla mnie wszystko z umiarem bo latwo z auta zrobic obiekt smiechu niz cos poprawic.

Ta postojowka ktora pokazales to nie to.
Po pierwsze - ma glowna kondensacje diod swiecacych nie na przod a po bokach - na przod masz tylko jedna diode a na boki ze 10 - to nie o to chodzi, zreszta porownaj dlugosc tego leda i typowej zarowki t10. Taki led jak pokazales to bardziej do soczewki albo halogenu bo swiatlo z boku jedt odbijane ale nie do punktu typu postojowka ktora w zamysle powinna miec inne zastosowanie.
Pokazalem w linku co ja mam u siebie. Jest tam soczewka ktora skupia swiatlo w punkt tak zeby swiatlo podkreslalo tylko narozny punkt w reflektorze a nie robilo z niego choinke.

No ale to moja osobista opinia ufam ze pomocna. Nie kazdy moze sie z nia zgadzac, chodzilo mi tylko o toze wszedzie mozna,przedobrzyc i efekt staje sie tanim kiczem a dzisiejze ledy jakie mozna kupic sa naprawde co po kiektore bardzo silne i za mocne dla talich zastosowan jak postojowka.

Pozdrawiam ;)

weuek
28-12-2015, 09:21
Podoba mi się bardzo głos rozsądku kolegi wyżej. Jedyną poprawkę wniósłbym do teorii narożnego punktu, bo postojówka nie zawsze jest tak umieszczona - za przykład wystarczy focus z lat 2004-2008.

SLIP
29-12-2015, 15:31
w związku z tym, że tylne oświetlenie tablicy rejestracyjnej mam ledowe około miesiąc temu wymieniłem postojówki W5W na ledy Osram LEDriving jednosoczewkowe takie jak tutaj (http://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/led-interior-lighting/ledriving-w5w-premium/index.jsp) , na razie nie było żadnego problemu podczas kontroli, dodatkowo wymieniłem zwykłe żarówki pod lusterkami oraz w bagażniku na tanie ledy - takie z 9 diodami skirowanymi w jedną stronę, świecą świetnie, nie wywalają żadnego błędu, wygląd samochodu fajnie "ujedniolicił" się :one:

pablos79
29-12-2015, 15:42
Fajne, nie za slabo swieca jak na tablice ? Ja do tablicy mam wlasnie takie boczne i bardzo ladnie swieca. Te co podales to jak dla mnie idealne zarowki do pozycyjnych.

SLIP
29-12-2015, 15:51
Te z linku mam tylko jako postojówki (6000K), w tablicy mam fabryczny led, ma trochę cieplejszy odcień niż te, które zmieniłem ale ogólnie jest ok :)

daniellson
01-01-2016, 14:36
Panowie,
No nie wiem.. Poprawcie mnie prosze jesli ja sie myle, ale ..
Glownym przeznaczeniem postojowki nie jest podswietlanie kloszy tylko swiatlo "na wprost" bo po to jest postojowka ze jak przelaczysz auto na tryb parkingu to rysuje brzegi a nie boki klosza a z tylu lampy auta rak zeby w ciemnosci ktos nie walnal w auto i je dobrze widzial.

Postojowka powinna byc mala lsmpa typu "dot" ktora nie rozswietla na boki calego klosza a jedynie wyrazny punkt.
Glownym celem dla ktorego wiekszosc ludzi montuje led zamiast normalnej zarowki to fakt ze sie nie przepala - tylko odpowiednie pozadniejsze modele oraz ladne blado biale swiatlo no i odpowiednia widocznosc ale tez z umiarem bo to ma swiecic a nie oslepiac bo to nie lampa mijania a postojowka.
Sam kupilem do siebie t10 cree HP i jak zobacxylem ze wali na 5 metrow przed auto to wymienilem na slabsze.
Dlatego jak dla mnie wszystko z umiarem bo latwo z auta zrobic obiekt smiechu niz cos poprawic.

Ta postojowka ktora pokazales to nie to.
Po pierwsze - ma glowna kondensacje diod swiecacych nie na przod a po bokach - na przod masz tylko jedna diode a na boki ze 10 - to nie o to chodzi, zreszta porownaj dlugosc tego leda i typowej zarowki t10. Taki led jak pokazales to bardziej do soczewki albo halogenu bo swiatlo z boku jedt odbijane ale nie do punktu typu postojowka ktora w zamysle powinna miec inne zastosowanie.
Pokazalem w linku co ja mam u siebie. Jest tam soczewka ktora skupia swiatlo w punkt tak zeby swiatlo podkreslalo tylko narozny punkt w reflektorze a nie robilo z niego choinke.

No ale to moja osobista opinia ufam ze pomocna. Nie kazdy moze sie z nia zgadzac, chodzilo mi tylko o toze wszedzie mozna,przedobrzyc i efekt staje sie tanim kiczem a dzisiejze ledy jakie mozna kupic sa naprawde co po kiektore bardzo silne i za mocne dla talich zastosowan jak postojowka.

Pozdrawiam ;)

Ja Cię rozumiem w całej rozciągłości tematu .Jednak Ty chyba mnie mniej .Twoje podejście jest zgodne z normami itd .Mnie jednak chodzi o to abym mógł zamiast świateł mijania zastąpić je w dzień czymś co da dobry bezpieczny efekt wizualny .Dlatego ledy ustawione na boki klosza .I nie interesuje mnie że komuś to może się wizualnie nie podobać ,ważne żeby nie oślepiać pojazdów jadących z naprzeciwka .chyba o to chodzi
Żarówki sprawdzają się znakomici jako dzienne <są na odpowiedniej pozycji ,jest mozliwość regulacji .Światło jakie dają to ładne zbalansowane biały odcień ,nie żaden niebieski
Muszę jednak Wam wspomnieć ,że aby to wszystko grało jak należy ,zastosowałem filtry przed źródłem ,oraz obizyłem napięcie na wyjściu napięcia do ko 11V wlutowałem ,także odpowiednio mniejsze oporniki ,gdyż na oryginalnych canbus strasznie się to wszystko grzało .Konsekwencją tego luty puszczały ,zwyczajnie się topiły
Po przeróbkach ,jak na razie wszystko gra i nie przeszkadza innym kierowcom jadącym naprzeciwko

pablos79
01-01-2016, 15:25
Daniel,
Nie wiedzialem ze chciales to zastosowac jako alternatywa do jazdy w dzien i widze niezle sie narobiles,
Jednak moim skromnym zdaniem, nie mozesz jezdzic na pozycjach w dzien bo wylapiesz za to mandacik, bo to jest jazda bez oswietlenia dziennego wg. norm,
Takie ledy jak to ma tylko jeden led na przod to za slabo, widze ze wzorowales sie na rozwiazaniach typu a3 ale zauwaz ze tam ledy sa w reflektorach odbijajacych swiatlo itd.
Ueazam ze jak juz chcesz miec lampy dzienne pomysl nad DRL albo linijka diodowa ale dobrej jakosci albo led w halogen, bardzo czesto stosowane,
Jak juz led drl to tylko cree albo silnej jakosci,
Sam widzialem na drodze auta z tanimi ledami i jakosc takiego leda byla ponizej krytyki. Takim kierowvom powinno sie zabierac dowod na miejscu, ze juz nie wspomne o linijkach gdzie na 8 ledow swieca slabo 2.

Pomysl nad drl jesli chcesz takie rozwiazanie, bo postojowka nie wazne jaka to w naszym prawie nie oswietlenie, to jest po to ze jak spali ci sie mijania to jest oswietlenie klosza,
Najlepiej ponysl moze o dobrym ledzie h8 albo h11 do halogenu albo drl po prostu.

Pozdrawiam ;)

GTB20
01-01-2016, 16:50
to jak kots jezdzi po dordze to jego sprawa to on ryzykuje. Nie nam oceniac jakie to swiatlo jest czy lepsze czy gorsze od naszego czy od orginalnego. Wazne ze nie jest homologowane wiec w przypadku kolizji badz wypadku traktowane to bedzie jak niesprawne auto czy jakby jechal bez swiatel a nawet gorzej. Tak jak nie wilno jezdzic na swiatlach drogowych jesli mozemy kogos olepiac przed nami czy mijana osobe i za nawet migniecie swiatlami drogowymi policja wali mandat jesli mnie pamiec nie myli 200 zl tak i taki malutkich ledowych zamiennikow W5W nie wolno uzywac.

daniellson
02-01-2016, 19:34
to jak kots jezdzi po dordze to jego sprawa to on ryzykuje. Nie nam oceniac jakie to swiatlo jest czy lepsze czy gorsze od naszego czy od orginalnego. Wazne ze nie jest homologowane wiec w przypadku kolizji badz wypadku traktowane to bedzie jak niesprawne auto czy jakby jechal bez swiatel a nawet gorzej. Tak jak nie wilno jezdzic na swiatlach drogowych jesli mozemy kogos olepiac przed nami czy mijana osobe i za nawet migniecie swiatlami drogowymi policja wali mandat jesli mnie pamiec nie myli 200 zl tak i taki malutkich ledowych zamiennikow W5W nie wolno uzywac.

Co do homologacji to powiem Ci Paweł ,że to jest Polska nie Szwajcaria , sporo części zamiennych homologacji zwyczajnie nie posiada ,raczej nie sądzę ,że ktoś będzie mnie wypytywał o homo żarówki
To tak jak z naszymi normami np.sep elektrycznymi i odbiorami ,w Niemczech przychodzi ekipa kontrolerów i dosłownie wszystkiego się czepiają sprawdzają najdrobniejsze elementy instalacji ,normy ,instrukcje ,zgodności środowiskowe ,nie mówiąc już o wszystkich pozwoleniach itd
W Polsce to śmiech na sali totalna olewka i brak kompetencji kontrolerów

GTB20
03-01-2016, 09:26
Tak wiem. Zgadzam sie w 100%. Podobnie sprawa sie ma umnie w pracy jak kamieniarz mowi mi ze wklad kominkow unas w PL co bys nie wlorzyl bedzie okej. Tak jak komin itd. W DE juz musi przejsc surowe kontrole itd. W zupelnosci sie z tym zgadzam.

Tylko zwracam uwage ze odpowiednie sluzby w przypadku gdy bedzie wypadek nie beda przymykac oko zwlaszcza ze poszkodowany moze tez to zauwazyc i zwrocic uwage na to i żądać odpowiedniej notki.

MaXyM
03-01-2016, 11:14
Tyle, ze to nie usprawiedliwia jezdzenia z jednym LEDem jako DRL.
Taki LED swieci za slabo a nalezy pamietac ze DRL nie sa dla kierowcy ale dla wspoluczestnikow ruchu.

GTB20
03-01-2016, 11:48
nie nam to oceniac czy za salabo czy za mocno. Sa od teog specjalisci i daje reke uciac ze stwierdza z eto nei zgodne z przeznaczeniem i ze moglo sie przyczynic do "tragedii" bo wykluczyc tego nie wolno. Sąd oczeiwscie wezmie to pod uwagę.

daniellson
03-01-2016, 19:25
nie nam to oceniac czy za salabo czy za mocno. Sa od teog specjalisci i daje reke uciac ze stwierdza z eto nei zgodne z przeznaczeniem i ze moglo sie przyczynic do "tragedii" bo wykluczyc tego nie wolno. Sąd oczeiwscie wezmie to pod uwagę.

Tak ,zgadzam się ,że to naginanie obowiązujących norm ,Jednak mój pomysł na dzienne lepiej się sprawdza w praktyce ,niz większość badziewnych drl ,których w ogóle nie świecą
Na razie minąłem 2 patrole w Polsce jeden za granicą ,nie zwrócili nawet uwagi
Żarniki które zamontowałem podświetlają tak klosz ,że ciężko wyłapać co tak naprawdę jest źródłem światłą
Jest to efekt podobny do h4 Philips,a Vision ,trochę słabsze światło

Dziwie się jak wam te diody działają w instalacji bez filtrów oraz separacji nie mówiąc o stabilizacji napięcia .Przeciez dioda led pracująca na 13,5v spali się po tygodniu .Nie mówiąc juz po prądzie rozruchu w granicach 15,5v

GTB20
03-01-2016, 21:44
Nie jest to istotne czy jest to widoczne i czy policja cei zatrzymuje co skrzyżowanie czy nie. Zrozum ze w razie gdy potracisz pieszego nawet pijanego masz pozamiatane i koniec kropka. Przy kontroli nikt ci nie sprawdza auta tak doglebnie. Wierz mi ze w przypadku ofiary sprawdza wszystko i nie skonczy sie na mandacie czy zabraniu dowodu. Dostaniesz za to z dychacza w pasiaki albo placenie renty do konca życia jesli komuś spowodowaleś trwały uszczerbek na zdrowiu. Wujek jechal z synem z poowania i potracili pijanego pieszego to wierz mi ze wzieli do sprawdzenia wszystkie zarowki z auta. Cale auto poszlo do sprawdzenia czy hamulce sprawne itd.
Nie ma czegos takiego jak troszke przerobione oswietlenie czy bardziej. Jelsi zastosujesz reflektory z homologacja np jakies zamienniki to okej bo maja homologacje a takei pwszelkie przerobki nie maja homologacji- masz pozamiatane i jestem tego pewien na sto procent.

MaXyM
03-01-2016, 23:32
A ja przy okazji sprostuje kwestie zasilania, bo chyba 2 razy widzialem tu ten sam blad. Diody LED sie nie przepalaja od napiecia a od pradu a w konsekwencji od temperatury. Mozesz zasilac LEDa nawet 100V jesli zapewnisz ze prad nie skoczy na tyle aby przebic diode. Ew duzy prad wydziela duzo energii ciepnej, a to w funkcji wykladniczej pradu.

Zakladajac opornosc diody bliska zeru, mozna latwo wyliczyc opornosc rezystora, ktory ograniczy prad. Trzeba tylko pamietac ze taki rezystor sie dosc mocno grzeje. W sumie do dzis nie wiem jak sa robione diody CAN-BUS, bo tam sa uzywane rezystory bardzo malej mocy w montazu powierzchniowym.

Natomiast w profi modulach rozwiazuje sie to zasilaniem impulsowym. Co widac np. na filmikach gdzie powstaje efekt aliasingu: wydaje sie ze dioda zaczyna migac (z duzo mniejsza czestotliwoscia niz w rzeczywistosci, bo golym okiem migania nie widac).

Deryll
04-01-2016, 20:51
GTB20

Kolego tak się nakręcasz bo zapewne twój chiptunning ma homologację producenta.

GTB20
04-01-2016, 21:21
chiptuning nie ma wlywu na bezpieczenstwo. Spróbuj np w USA ponajstrowac cos ze zderzakami to zoabacyzsz jaki dostaniesz mandacik. Tam masakrycznie podchodza do bezpieczenstwa pieszych itd. O ile z oswietleniem wewnatrz auta mozesz osbie robic co chcesz i zalozyc kolorofony i halogeny nawet o mocy 500 wat tak na zewnatrz nie wolno ci ani dolozyc oswietleń na tyle tak i na przedzie w sensie np nie wiem trzecie swiatlo wsteczne bo uwazasz ze slabo swieci ci to co masz. Tak smao jak nie mozna sobie dolozyc jeszcze dodatkowe dwa mijania by miec np wiecej swiatla na przedzie itp sprawy.

daniellson
04-01-2016, 22:19
A ja przy okazji sprostuje kwestie zasilania, bo chyba 2 razy widzialem tu ten sam blad. Diody LED sie nie przepalaja od napiecia a od pradu a w konsekwencji od temperatury. Mozesz zasilac LEDa nawet 100V jesli zapewnisz ze prad nie skoczy na tyle aby przebic diode. Ew duzy prad wydziela duzo energii ciepnej, a to w funkcji wykladniczej pradu.

Zakladajac opornosc diody bliska zeru, mozna latwo wyliczyc opornosc rezystora, ktory ograniczy prad. Trzeba tylko pamietac ze taki rezystor sie dosc mocno grzeje. W sumie do dzis nie wiem jak sa robione diody CAN-BUS, bo tam sa uzywane rezystory bardzo malej mocy w montazu powierzchniowym.

Natomiast w profi modulach rozwiazuje sie to zasilaniem impulsowym. Co widac np. na filmikach gdzie powstaje efekt aliasingu: wydaje sie ze dioda zaczyna migac (z duzo mniejsza czestotliwoscia niz w rzeczywistosci, bo golym okiem migania nie widac).

Właśnie o tę oporność się rozchodzi ,diody typ can bus, to nic innego jak zwykłe ledy zaopatrzone w oporniki które maskują "oszukują" komputer zwiększając obciążenie sieci w danym miejscu .Oczywiście się grzejąc
Co do prądu płynącego w instalacji auta ,to przecież ona w żadnym stopniu nie jest stała ,tylko skacze jak szalona , oczywiście w pewnym minimalnym stopniu ,jednak wahania prądowe instalacji w samochodzie są znaczne, i one bardzo skracają życie Led ,innych odbiorników także ,jednak ledy są bardzo na różnego rodzaju zmiany prądowe podatne
Producenci lampek DRL i innych wynalazków typu diody canbus idą na skróty i nie stosują żadnych zabezpieczeń władują dławik w postaci opornika ,i taka żarówka się aż topi od ciepła ,a kierowca zastanawia się dlaczego 10 się spaliła w tym miesiącu
Można często zobaczyć lampy drl w których większość diod jest spalona .Mowa o tanich zamiennikach za 50 zł dobre oświetlenie dzienne to koszt 500 zł
Ja wykonałem sobie stabilizator prostej konstrukcji jak cep na czipie l7812 dwóch wygładzających kondensatorach,i to się sprawdza

weuek
04-01-2016, 22:55
A co myślisz o lampach z automatem wykrywającym wzrost napięcia w instalacji (osobna mała skrzyneczka lub dwie)? Nie nie działa taki układzik jak stabilizator napięcia dla diod w światłach do jazdy dziennej?

daniellson
05-01-2016, 10:24
A co myślisz o lampach z automatem wykrywającym wzrost napięcia w instalacji (osobna mała skrzyneczka lub dwie)? Nie nie działa taki układzik jak stabilizator napięcia dla diod w światłach do jazdy dziennej?

Ty tak pytasz ,aby uzyskać info ,czy się nudzisz ,czy masz jakichś inny problem .Nie lej wody niepotrzebnie
Postawiłem pytanie konkretne ,w konkretnej sprawie .
Dla mnie temat zakończony

weuek
05-01-2016, 10:43
No patrz! Chyba jestem niekompatybilny z tym forum. Normalnie, grzecznie, bez podtekstów zapytałem, bo nie wiem. A tu zaś domniemane problemy wyjeżdżają...

Roland074
28-01-2016, 21:29
Witam
Panowie dziś wymieniłem zwykłe żarówki na:
1. Postojówki LED T10 (W5W) 12V 2W CANBUS White firmy VISION
2. Podświetlenie pod lusterkami LED T10 (W5W) 12V 1.2W CAN-BUS White firmy VISION
3. Podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED T10 (W5W) 12V 1.2W CAN-BUS White firmy VISION
Świecą naprawdę biało. Teraz moje prawie 9-cio letnie xenony są trochę żółtawe (od nowości D1S OSRAM) - teraz już na żarniku biała bańka, trzeba będzie niebawem wymienić. Odbłyśnik od góry trochę wypalony. Szmatką od okularów przetarłem soczewkę - od razu lepiej - wiem rozwiązanie tymczasowe. Przy okazji - jakie polecilibyście żarniki D1S żeby ładnie się komponowały.
Wracając do tematu - mam teraz problem: Mianowicie samochód z pilota się otwiera, tak samo jak bagażnik, ale samochód z pilota nie chce się zamknąć. Zamyka się tylko przez naciśnięcie przycisku w klamce na zewnątrz auta. Wymieniłem baterię w pilocie - nie pomogło, odłączyłem klemę (+) na minutę - nie pomogło. Na Conwersie nie mam żadnych komunikatów o błędach. W sobotę rano wyjeżdżam z rodziną na ferie. C proponujecie, czy wymiana tych ledów mogła mieć na to wpływ?
Dziękuję za propozycje.

daniellson
16-02-2016, 12:19
Witam
Panowie dziś wymieniłem zwykłe żarówki na:
1. Postojówki LED T10 (W5W) 12V 2W CANBUS White firmy VISION
2. Podświetlenie pod lusterkami LED T10 (W5W) 12V 1.2W CAN-BUS White firmy VISION
3. Podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED T10 (W5W) 12V 1.2W CAN-BUS White firmy VISION
Świecą naprawdę biało. Teraz moje prawie 9-cio letnie xenony są trochę żółtawe (od nowości D1S OSRAM) - teraz już na żarniku biała bańka, trzeba będzie niebawem wymienić. Odbłyśnik od góry trochę wypalony. Szmatką od okularów przetarłem soczewkę - od razu lepiej - wiem rozwiązanie tymczasowe. Przy okazji - jakie polecilibyście żarniki D1S żeby ładnie się komponowały.
Wracając do tematu - mam teraz problem: Mianowicie samochód z pilota się otwiera, tak samo jak bagażnik, ale samochód z pilota nie chce się zamknąć. Zamyka się tylko przez naciśnięcie przycisku w klamce na zewnątrz auta. Wymieniłem baterię w pilocie - nie pomogło, odłączyłem klemę (+) na minutę - nie pomogło. Na Conwersie nie mam żadnych komunikatów o błędach. W sobotę rano wyjeżdżam z rodziną na ferie. C proponujecie, czy wymiana tych ledów mogła mieć na to wpływ?
Dziękuję za propozycje.

Podjedź do dobrego elektromechanika ,tak zdalnie to nikt Ci nie pomoże ,gdyż na defekt mogło złożyć się kilka różnych czynników

pablos79
18-02-2016, 18:41
wiesz co,
z mojego punktu widzenia nie mogłeś LED'ami niczego zepsuć, one mają tylko +12V, albo odwrotnie podłączysz - nie świeci, albo zwarcie - sprawdź bezpieczniki w GEM.
Jednak jeśli z jedną strone ryglowanie działa, wnioskuję, że z systemem jest ok, może Ci przypadkowo przycisk w pilocie padł,

sterowanie i odbiór sygnału jest na dwa sposoby:
1. GEM - posiada moduł odbioru sygnału
2. zewnętrzny moduł RF - pod górną lampką, albo okolicach

sprawdziłbym też konektor z głównym ryglowaniu auta, czyli w drzwiach kierowcy, czy wszystko jest dociśnięte jak należy.

bo jak dla mnie jeśli chodzi w jedną stronę to powinno być ok,

sam mam auto wyłożone ledami gdzie się tylko da (nie mam ani jednej żarówki), lampki w kabinie, podświetlenia, tablica rej, nawet postojówki (z przodu soczewki i mijania też LED) i tylne światła i nigdy nie miałem problemów z zamykaniem/otwieraniem auta.

nie wiem, taka głupia myśl - może bateria w pilocie ? :)

p.saw
18-02-2016, 20:56
...i mijania też LED...

:?:
I tak jeździsz po drogach publicznych?

Roland074
18-02-2016, 21:06
Witam
Panowie dzięki za poświęcony czas i propozycje. Problem rozwiązałem. Po zmianie pilota na zapasowy problem zniknął. Wadliwy pilot rozebrałem, płytkę elektroniczną zpsiukałem środkiem do elektronicznych układów, wysuszyłem i pomogło. Zobaczę na jak długo. Ale jeszcze raz dzięki.

pablos79
19-02-2016, 08:07
:?:
I tak jeździsz po drogach publicznych?


odpowiadając: no pewnie, tak samo jak tysiące innych aut z ledami, fabrycznymi czy instalowanymi ręcznie,

w moim przypadku po instalacji LED'ów zgłosiłem się do dobrej jakości stacji kontroli pojazdów w celu sprawdzenia czy nie oślepiam innych i wszystko jest ok
facet mi je podregulował i powiedział że wszystko mam w porzadku i mogę na nich jeździć.

wszystko jest dla ludzi, trzeba tylko wiedzieć w jakim miejscu i co zainstalować,

taki sam problem tyczy się innych aut,
np. jest przepis, że jak są włączone światła mijania, to mają się nie palić LEDy tzw. DRL, czyli do jazdy dziennej,

więc co w takim przypadku mają powiedzieć użytkownicy chociażby Mondeo MK4 ? wydrapać sobie LEDy DRL ? one nie gasną, a te auta są w wersji EU.

w moim akurat przypadku światło jest jaśniejsze, w nocy droga bardziej widoczna co wpływa na zpieczeństwo, LEDy zamknięte w soczewkach,
zresztą przechodzą z powodzeniem kontrole w stacji kontroli pojazdow w aucie ze statusem: dopuszczony do ruchu po drodze publicznej.

weuek
19-02-2016, 08:27
No to ten diagnosta nie wykonuje swojej pracy rzetelnie. Albo jego wiedza jest ograniczona.

pablos79
19-02-2016, 08:30
.
Ja wykonałem sobie stabilizator prostej konstrukcji jak cep na czipie l7812 dwóch wygładzających kondensatorach,i to się sprawdza

I to jest moim zdaniem najlepsze rozwiązanie do LED'ów,
jednak jest różnica, nie wiem czy pisałeś o 78L12 czy 7812, taki stabilizator napięcia też nieźle się grzeje więc trzeba pamiętać o jakimś niewielkim radiatorze i umieścić to w miejscu gdzie jest przewiew powietrza.

a co do LED'ów DRL, kompletnie się zgadzam, widziałem wiele aut z pokupowanymi tanimi wersjami DRL takimi za 20 zł z założonymi linijkami LED'ów 5mm, które żeby to w nocy dojrzeć trzeba się mocno przyjrzeć, takie coś powinno być likwidowane odrazu,

tak samo jak widziałem wiele aut z założonymi popularnymi HID'ami w reflektorach odblaskowych, które "walą" wszędzie naokoło i oślepiają innych,

jak się chce kombinować z LEDem albo innymi rozwiązaniami to najpierw trzeba przemyśleć, czy:
takie światło świeci tak jak powinno,
czy nie jest za silne albo za słabe
czy jest zamontowane w kloszu do tego przeznaczonym.

Bump: No to ten diagnosta nie wykonuje swojej pracy rzetelnie. Albo jego wiedza jest ograniczona.

to jest jedna z najbardziej czepliwych stacji diagnostycznych w mieście,
sprawdzana jest barwa światła, oraz to jak świecą i czy są dobrze wyregulowane, (popularny problem jedna swieci wyzej druga nizej)

dopiero po tym jest decyzja czy moge na tym jezdzic.

p.saw
19-02-2016, 11:39
Widzę, że jesteś tak przekonany do tego o czym piszesz, że nawet przytoczenie tutaj przepisów nic nie zmieni w Twoim przeświadczeniu o słuszności podjęcia decyzji o założeniu LED-ów w miejsce H7. A jeszcze "deb... nieodpowiedzialny" diagnosta potwierdza Twoje przekonania.
Mam nadzieję, że możesz chociaż przeczytasz na kloszu dla jakiego źródła światła homologowany jest reflektor.
Gorąco życzę Tobie abyś nie spotkał na drodze przeszkody, której zwyczajnie nie zauważysz w nocy z powodu genialnego pomysłu, jaki zastosowałeś w samochodzie jeżdżącym bądź co bądź po drogach publicznych. Czyli wraz z innymi uczestnikami ruchu.

Brak mi więcej słów i kończę temat bo nie widzę możliwości dalszej polemiki.:570:

BTW
Ale, żeby nie być zamkniętym na "nowinki" i być może rzucać bezpodstawnie negatywne opinie i wygłaszać błędne tezy masz szansę udowodnić, że masz rację. Wrzuć zdjęcia "na ścianie" jak wygląda rozkład światła, granica światło cienia itp. dla tych LED-ów. Oczywiście z porównaniem normalnych H7. Pomiarów co do samooślepiania i oślepiania innych nie jesteś w stanie wykonać (niestety).

BTW2
Jestem użytkownikiem MK4 z Led-ami dziennymi fabrycznymi i nie mam zamiaru ich wydłubywać (jak napisałeś) tylko z powodu tego, że podczas włączonych świateł mijania H7, ledy święcą jako pozycyjne (przyciemnione). :lol:

pablos79
19-02-2016, 13:41
p.saw,
chyba mnie nie zrozumiales - ja nie mam absolutnie checi i ochoty przed nikim sie tlumaczyc, zalozylem sobie oswietlenie ledowe zeby dopelnic reszty - moje auto ma w polowie led co jest juz fabryczne i bardzo rzadko spotykane w EU w focusie,
takie oswietlenie jest znacznie bardziej skuteczne niz normalne zarowki, za 10 zł, alo nawet taki philips bluevision za ponad 200.

->btw: widze jak rozklada sie swiatlo codziennie jak parkuje w parkingu podziemnym i rozklad jest idealny i rowniutki,
wiesze prawdopodobienstwo jest trafienia w cos na zarowkach, bo emituja slabsze swiatlo niz takich,

widze ze Ty jestes z tych osob ktore twierdza - zarowka a wszystko inne jest zle i koniec.
zreszta gdyby bylo to takie super zadna firma nie rozgladalaby sie za rozwiazaniami typu xenon, bixenon, led i nawet teraz w bw oswietlenie laserowe.
a soczewki sa do tego przystosowane co widac na ich oznaczeniach - do xenonu oraz leda - na podstawie takich oznaczen co bylo sprawdzane mialem podbijany dowod rej.

nie planuje nawet nikomu sie tlumaczyc, mam zainstalowane, jestem zadowolony, roznice widze ogromna, nikomu tym nie przeszkadzam i koniec kropka.
tak samo jak LED DRL ktory posiadam i ktory nie jest z przedzialu cen do 500zł tylko wyzej, dziala znakomicie i zgodnie z prawem, w momencie wykrycia napiecia z lamp mijania, wylacza sie. moze sie wylaczac albo conajmniej przygasac, ale nie powinien swiecic na 100% kiedy chodza mijania.

zreszta wedle powiedzenia: wolnosc Tomku....
chcesz zarowki masz zarowki, ktos inny chce xenon - ok byle innym tym nie przeszkadzal, ja nie właże z buciorami do kogos innego i nie krytykuje ze ktos sie narobil, nawet nie wiesz ani nie widziales jak to chodzi ale krytykowac musisz koniecznie.

p.saw
19-02-2016, 15:22
pablos79, tak jak się spodziewałem, że nie zrozumiałeś tego co napisałem. Wbrew temu co się tobie wydaje jestem zwolennikiem led-ów i tez mam pozakładane wszędzie tam gdzie to możliwe i tam gdzie dopuszczają to przepisy. Niestety (lub całe szczęście) te przepisy również regulują jakie źródła światła mogą być zastosowane w oświetleniu głównym a szczególnie w światłach mijania.
To co piszesz o jakości świecenia świateł mijania to są twoje subiektywne odczucia nie poparte żadnymi pomiarami.
Na koniec udowodnij, że zastosowana przez ciebie "żarówka H7 LED" ma homologację a reflektor, który posiadasz oprócz homologacji na H7 ma również na Twój wynalazek.
Podziel się również informacją, gdzie zakupiłeś te LED-y H7. Może się też skuszę...:)
Z tym: "wolnoć Tomku..." to chyba żart.
Dyskusja robi się w gatunku tych akademickich i nie ma to najmniejszego sensu, jeśli można sobie przepisy interpretować swobodnie.
Jeśli przedstawisz homologację to przyznam Tobie rację. W przeciwnym wypadku dyskusja nie ma sensu. Z mojej strony wyczerpałem temat.