Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Czy warto zmienić fotele? Jaki modeli foteli wybrać?


leszek.b
20-12-2015, 20:08
Witam,
Szukałem na forum ale niestety nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

Pacjent Ford Focus MK2 FL 2008r.

Mam takie fotele
http://www.akuq.pl/wp-content/gallery/focus-ii-silver/img_5412.jpg
i powiem szczerze, że przy przebiegu lekko ponad 300 tyś fotel kierowcy nie jest jakiś mega wygodny.

Zastanawiam się czy jest sens zmienić fotele na takie (koszt około 800zł)
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/33/10/19/5833101920_3


Czy może takie (koszt około 350zł)
http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/50/14/61/5350146153



Czy może wymiana gąbek w fotelu kierowcy? Da się dostać w ASO?

Najważniejsze pytanie jak z wygodą na tych przedstawionych fotelach? Jest sens zmiany tych foteli poza kwestią estetyczną?

A może jest gdzieś spis poszczególnych foteli w Focusie MK2 FL?

Matych
20-12-2015, 21:42
Myślałem kiedyś że są wszystkie takie same ale jak wsiadłem na właśnie taki fotel jak masz to nie wierzyłem że jest tak niewygodny.Miałem ten ostatni welur jest bardzo wygodny i zmieniłem na te pseudo skóry ceraty tylko pełne też wygodne bardziej sprężyste.

leszek.b
21-12-2015, 17:44
Ktoś jeszcze oprócz kolegi Mayak jest w stanie się wypowiedzieć? Nie ukrywam, że im więcej opini tym lepiej.

edmun
21-12-2015, 18:43
Nie pomogę zapewne w kwestii innych foteli bo mam identyczne jak na Twoim pierwszym zdjęciu. Przy przebiegu lekko ponad 200 tys nie mam problemów z tym siedzeniem. Nawet na dłuższych trasach. Skóry nie lubię

krzys1968
21-12-2015, 18:53
Mam takie same jak twoje i nie narzekam uwarzam ze sa wygodne spie w aucie jak jestem na rybkach to 2 nocki spokojnie sie wysypiam i 500 km robie tez nie odczuwam dyskonfortu

leszek.b
21-12-2015, 19:06
No właśnie niby złe nie są ale z wszystkich aut jakimi jeździłem to wg. mnie są to jedne z gorszych. Niestety jak człowiek pojeździ trochę na wygodniejszych fotelach to później czuć różnicę.

weuek
21-12-2015, 19:08
Mam te z/w wersji "ghia", czyli te z welurem po bokach i jestem z nich całkiem zadowolony. Ani sportowo nie trzymają ani nie są całkiem płaskie, jak te pasiaste. Taka pośrednia wersja. Tylny podłokietnik jest bardzo wygodny i praktyczny - lepiej trzyma kubki/puszki niż te miejsca w przednim tunelu (dzięki tym "ząbkom").

Dzior
21-12-2015, 21:51
Miałem zwykłe standardowe przedliftowe obcia i przełożyłem na politfowe titanium. Siedzi się oczywiście przyjemniej ale róznica to tylko wyprofilowanie boczków i regulacja lędzwiowa. Ilość gąbki pod plecami i du..ą na moje oko w jednych i drugich fotelech była taka sama.
Jeżeli chcialbyś same gąbki (te bardzej wyprofilowane) i obicie na fotel kierowcy to napisz na pw.

wrzoch
21-12-2015, 22:18
Ja w poprzednim miałem welur. Było naprawdę zadowolony. Jedyna wkurzająca rzecz w tym materiale, to to, że ciężko się to odkurza - takie kłaczki się tworzą w nieskończoność praktycznie. Materiał się nie brudzi, nawet jak się spocisz fest albo wsiądziesz w mokrych ciuchach. Z tego względu materiał, szczególnie jasny jest u mnie skreślony z listy. Jeśli chodzi o profilowanie, to było standardowe, nie trzymały za specjalnie. Z czasem się skapciał ten fotel, ale za jakieś 50PLN kupiłem samo siedzisko z taką samą tapicerką i było znowu fajnie.

W obecnym mam pół skórę w wersji Sport, z regulacją lędźwiową. Są naprawdę fajne, dużo głębsze niż standard. Polecam.

Standardowa skóra w wersji sport nie wiem czy występowała, te na których siedziałem były wdg mnie jeszcze bardziej płaskie niż szmaciane i welur. Skóra nie trzyma wcale, do tego potrafi być śliska, także jeździsz na nich jak na sankach. Latem się przylepisz, zimą odmrozi Ci conieco jak nie masz ogrzewania.

Jest jeszcze Recaro z ST-ka, ale to już klasa sama w sobie i zupełnie inna bajka.

Przekładka gąbki też jest możliwa i nawet łatwa (gąbka nie jest klejona - wystarczą naprawdę mocne przecinaczki do drutu i trytki), ale ...
Są przynajmniej dwa profilowania fotela - standard i sport. Sport ma dodatkowe pałąki w ramie oparcia i zatopiony w gąbce siedziska. Mi osobiście udało się założyć pokrowce z wersji standard (welur) na gąbki z wersji sport. W oparciu było git, ale w siedzisku za mocno ściskało gąbkę do tego wzmocnienia i było można je wyrażnie wyczuć, jak się źle siadło. Rama oparcia do wersji Sport musi być z wersji Sport, do wersji zwykłej, ze zwykłej (albo będzie trzeba dospawać/odciąć pałąki).

leszek.b
21-12-2015, 22:37
Czyli wychodzi na to że wymiany gąbek z innych wersji wiążą się z rzeźbą co niekoniecznie musi dobrze wyjść finalnie.

Wychodzi na to, że albo zostawić obecne fotele (wersja najbardziej ekonomiczna:)) albo kupić welur lub fotele z titanium.

weuek
21-12-2015, 22:44
Gąbki są dopasowane do szmat na nich. Wątpię, żeby połączenie tego "na krzyż" dało przyzwoity rezultat.

Najlepiej z titanium, ale nie te z ceratą (jeśli takie są).

wrzoch
21-12-2015, 23:04
Gąbek są dwa lub 3 rodzaje max, co więcej jak zdejmiesz obicie, to na gąbce jest oznaczenie VP - welur, sporta nie pamiętam, musiałbym zdjęć poszukać. Jak dobierzesz z takim samym oznaczeniem to musi pasować.

Kupienie gąbki od skóry ma jeden zasadniczy plus - nie będzie zdegradowana od promieniowania UV. Mam półskóry 5-cio letnie w aucie z panoramicznym dachem. Pod materiałem gąbka jest dużo ciemniejsza, inna w dotyku, tam gdzie przykryta "sztuczną wieprzowiną" wygląda jakby wczoraj wyjechała z fabryki.

Nie ma co się zrażać do starszych foteli - pytanie jak ciężkie dupsko i jak często się na nich woziło. Dla kierowcy najlepiej kupić fotel albo samą poduchę z anglika - tam siedział na niej pasażer, a jak wiadomo bez kierowcy auto nie pojedzie, bez pasażera jeździ dość często.

Dom1n
22-12-2015, 12:36
Miałem dokładnie takie pasiaste jak w pierwszym poście. Bardzo słabo trzymały na boki i dodatkowo fotel kierowcy skrzypiał. Na wygodę na narzekałem. Wymieniłem na takie:
http://img.2dehands.be/f/normal/266221652_6-focus-francorchamps-2007.jpg
Super trzymają na boki, są takie mięsiste. Odkurza się je łatwo, nie kurzy się z nich ale trzeba skórę pielęgnować. Chcę do nich dołożyć regulację lędźwiową i maty grzewcze.

Matych
22-12-2015, 13:48
Mam takie fotele jak już pisałem przerobiłem 3 rodzaje,żeby oceniać to tezeba najpierw sprawdzić i pojeżdzić a nie pusać bo się coś tam słyszało te są najwygodniejsze są sprężyste i wcale się w lato nie przyklejam ani nie ślizgam są zimne to fakt ale mam grzane.

edmun
22-12-2015, 15:45
Natomiast ja się dużo nasłyszałem że o ile Recaro (zarówno z ST jak i RS) o ile na krótkie przejażdżki są rewelacyjne, to na dłuższe trasy strasznie ramiona i lędźwie bolą.

Focus 120PS
09-01-2016, 22:07
To źle słyszałeś. Ja z racji posiadanego modelu mam na wyposażeniu seryjnym recaro i są rewelacyjne pod każdym względem - także na dłuższej trasie. I całe szczęście nie mają ani centymetra jakiejkolwiek skóry!
Dodatkowo fotel kierowcy ma regulację podparcia kręgosłupa lędźwiowego!
Rewelacyjne trzymanie boczne!


A jak ostatnio siedziałem w Foczce MK I - to miałem wrażenie, że na zakręcie zaraz wypadnę z fotela...

jacekcrv
09-01-2016, 23:43
Powiem tak: w swoim samochodzie przerobiłem już 3 wnętrza.
1: według VINu fotele sportowe - praktycznie to samo co pół-skóra tylko materiałowe i są spoko - trzymają względnie nie narzekam na wygodę.
2: pół-skóra z przedlifta - to samo co 1 z tym ,że są bardziej miękkie
3: recaro - ja się na nich zawiodłem - jak dla mnie nie są warte aż takich pieniędzy i co dziwne siedzi się w nich delikatnie wyżej niż w 2 poprzednich przypadkach.

kabar3
10-01-2016, 16:21
do mojego mk2 wlozylem fotele z mk3 mk2 poliftowe, polskorzane. moim zdaniem jedne z lepiej wydanych pieniedzy. sa wygodniejsze, glownie przez lepsze trzymanie boczne (maja wieksze boczki, czuje sie w nich przyjemnie "opatulony"), maja tez regulowana podparcie ledzwiowe. no i sa podgrzewane, wiec w moim wypadku (mialem instalacje) wystarczylo dolozyc przelacznik.

leszek.b
22-01-2016, 11:55
kabar3 masz na myśli fotele z Focusa po roku 2011? Dużo rzeźby z tym? Możesz wrzucić fotki jak to wygląda? A i co z kanapą tylną? Przełożyłeś czy zostawiłeś starą?

Matych
22-01-2016, 14:04
Wrzuć zdjęcia

kabar3
23-01-2016, 14:36
leszek.b z Focusa mk2 po lifcie, czyli 2008-2011. przelozylem calosc. wyglada bombowo, zupelnie inny samochod. plus nowa kanapa ma rozkladany podlokietnik i mocowanie isofix, ktorego stara raczej nie miala. co do rzezby - nie ma wiele. troche sie trzeba nadzwigac ;) jakies elektronarzedzie ulatwia sprawe odkrecania i przykrecania srub. sam demontaz jest banalny. problem jest troche wiekszy z kanapa, trzeba troche cierpliwosci przy zakladaniu nowej (demontaz to nie problem). zdecydowanie przyda sie druga osoba do pomocy, ale samemu tez dasz rade, tylko sie namachasz :) jutro pykne foty i wrzuce

btw sluze pomoca przy dokladaniu podgrzewanych. mam troche fot porobionych i doswiadczenie w tym, co moze pojsc nie tak i jak sobie wtedy poradzic ;)

Dzior
23-01-2016, 15:21
leszek.b z Focusa mk2 po lifcie, czyli 2008-2011.

Czyli nie z mk3 :wink: a ze poliftowe pasują to przedlifta to żadna sensacja.

leszek.b
23-01-2016, 15:47
Czyli nie z mk3 :wink:

No właśnie, w takim razie fotek kabar nie rób, myślałem że faktycznie wrzuciłeś fotele od MK3.

Choć kontakt przy ewentualnym montażu podgrzewanych foteli może się przydać.

Półskórzane czyli zapewne takie jak wrzuciłem w pierwszym poście jeśli możesz napisz mi na priv chociaż ile za nie dałeś, bo cały czas się bije z myślami czy te ceny są wysokie dla mnie czy to normalka.

hellrazor
23-01-2016, 20:41
Cześć, ja przerobiłem w swoim 3 komplety:
1) tic toc mono fabryczne gold X takie jak w tej aukcji:
http://allegro.pl/srodek-fotele-przod-tyl-boczki-focus-mk2-1-6tdci-i5846262649.html
najbardziej wkurzały mnie te ceratowe paski w lato jak mi się koszulka podwinęła i się przykleiłem.
2) z wersji titanium podgrzewane takie jak:
http://allegro.pl/fotele-kanapa-ford-focus-mk2-lift-ghia-titanium-i5853667489.html
3) półskóry takie jak pokazałeś - najwygodniejsze musisz liczyć 1000-1200zł

Nie żałuję pieniędzy wydanych na te fotele, jestem z nich naprawdę zadowolony. 2 i 3 wersja z podłokietnikiem z tyłu. A co do podgrzewanych foteli to nie ma tam co pójść nie tak, jak jest instalacja w aucie to podłączasz wtyczki i to cała filozofia (oczywiście oprócz foteli potrzebny zakup przełączników grzania z ramką). Decydując się na półskóry kup z tapicerką drzwi bo tam też jest skórzana wstawka. Jak trafisz z roletkami w tylnych drzwiach to niech ci wyśle z ramką dookoła szyby, bo tam jest mocowanie. Widzę, że masz zwykły podłokietnik i gumową kierownicę. Zastanów się nad wymianą i tych elementów - jak byś brał od jednego gościa to i cenę pewnie można by było urwać.

krzysHO
23-01-2016, 20:44
Kolega za dużo pieniędzy ma? Nie ma na co wydawać? Problem bez sensu.

hellrazor
23-01-2016, 21:04
Nabijasz sobie posty??? Czy o co Ci chodzi??? Na co kto wydaje swoje pieniądze to nie twój problem. Kolega z forum zadał pytanie więc - stąd moja odpowiedź!!!

P.S. Jedni zbierają znaczki, drudzy posty, a inni ulepszają swoje samochody.

pretorian2
23-01-2016, 21:36
nie bierz pełnej skóry bo nie jest profilowana tak jak tapicerka w wersji sport i będziesz się na niej ślizgał na wirażach. Do tego grzanie mat trwa dłużej niż w materiałowej :D Miałem przez chwilę taką fajnie wygląda ale nie praktyczna. Polecam pół skórę z polifta jak kolega 2 posty wyżej.

kabar3
23-01-2016, 22:20
No właśnie, w takim razie fotek kabar nie rób, myślałem że faktycznie wrzuciłeś fotele od MK3.

Choć kontakt przy ewentualnym montażu podgrzewanych foteli może się przydać.

Półskórzane czyli zapewne takie jak wrzuciłem w pierwszym poście jeśli możesz napisz mi na priv chociaż ile za nie dałeś, bo cały czas się bije z myślami czy te ceny są wysokie dla mnie czy to normalka.

sorry za wprowadzenie w blad z tym mk3, brainfart. tak, po chwili zastanowienia mam takie same jak wrzuciles w pierwszym poscie. polecam :) dokladnie nie pamietam juz ceny, ale dalem calkiem sporo. zaczelo sie chyba od 1000zl, ale skocznylo sie na troche mniejszej kwocie + dolozylem przepustnice od durateca 2.3, ktora kiedys wyrwalem po taniosci. nie zaluje :)

nie bralem skorzanych wykonczen drzwi, po pierwsze kolo ich nie sprzedawal, a po drugie moje pasowaly kolorystycznie do foteli.

tak jak pisze hellrazor - skorzana kierownica to stosunkowo niewielki wydatek a roznica jest ogromna - sam dokladalem. kolega mayak odpalil mi tempomat. jesli masz wiazki do grzania foteli to jest szansa ze masz tez wiazki do tempomatu

co do tego grzania foteli to faktycznie nie ma tam w tym nic specjalnego, ale mnie grzaly na poczatku jak popadnie - raz tak, raz nie i w ogole mialem dziwne wyniki napiec na kostkach od wlacznikow. okazalo sie, ze bolce w kostce pod fotelem sa bardzo podatne na wyginanie i drgania powodowaly ze nie stykaly. podgialem delikatnie tak zeby lepiej przylegaly i wszystko bangla

leszek.b
24-01-2016, 19:17
Spokojnie kolego krzysHO za twoje pieniądze nie mam zamiaru kupować foteli, więc nie wiem co Cię tak oburzyło.

Będę szukał z 2 lub 3 co przedstawiłeś hellrazor, jeśli trafi się 3 to będzie 3 jeśli nie to 2.

Kierownicę mam skórzaną, to wymieniłem około 3 miesięcy po zakupie auta. Foto które wrzuciłem to poglądowe z neta, tak wyglądała moja wersja na początku. Powoli zmieniam. Dołożyłem też liczniki poliftowe z komputerem pokładowym, to było w późniejszym czasie.

Za tydzień mam mieć kilka dniu urlopu i wtedy planuje zakup i montaż.

Pełna skóra odpada, zdarza mi się jeździć Volvo i Hyundaiem ze skórami i o tyle jeśli jest włączone grzanie to ok, bez jest masakra zimno teraz, a trzeba też pamiętać o pasażerach na tylnej kanapie.

Edit:
Nie udało znaleźć foteli podczas urlopu ale kupiłem. Padło na półskóry z przedlifta, wersja angielska, fotel kierowcy (u mnie) z regulowanym siedziskiem ręcznie i regulowanym odcinkiem lędźwiowym, fotel pasażera (u mnie) regulowana wysokość siedziska elektrycznie i regulowany odcinek lędźwiowy. Fotele ładne, nie poprzecierane, były trochę brudne ale doczyściłem. Na wiosnę dam do pro czyszczenia całe auto.

Mam takie ale nie z tej aukcji, foto też nie jest z mojego auta.
http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/824176459_7_1080x720_focus-20-benzyna-titanium-skora-pod-fotele-po-oplatach-gwarancja-.jpg

Teraz moje pytanie: Czy ktoś wie jak mogę wysterować wysokość fotela elektrycznego jeśli nie mam pod to instalacji? Wystarczy że dam na odpowiednie dwa piny w fotelu 12v? I wtedy przyciskiem w górę lub dół?