Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Adaptacyjne reflektory LED - ustawienia, opinie
Cześć,
od dwóch tygodni jeżdżę Mondeo MK5, 2015, 2.0 TDCI (auto flotowe). Jest wyposażony w m.in adaptacyjne światła LED. Jadąc nocą, co drugi samochód miga mi światłami drogowymi, ponieważ ewidentnie moje światła mijania ich oślepiają... świecę światłami mijania po znakach, tablicach informacyjnych... Zmieniłem ustawienie świateł na ruch lewostronny - "snop" światła się obniżył i świeci w drogę... Nadaję się to do serwisu, czy poprostu czegoś nie zrobiłem..? (wewnątrz auta nie mam żadnego "pokrętła" do regulacji świateł).
W samych reflektorach sa pokretla na imbusy takie same jak w zwyklych reflektorach. Na kazdej stacji diagnistycznej je prawidlowo ustawia. ASO ma zwyczaj do ustawiania za nisko.
Jeśli masz ustawiony przełącznik reflektorów w pozycji auto swiatła działają w trybie auto i w zależności od predkosci światła będą się wydłużać co może skutkować ze kierowcy z przeciwka mrugają ,przełącz swiatła w tryb manualny na przełączniku swiateł i sprawdz jak swiecą.
A po co zmieniłeś na ruch lewostronny? Podjedź do najbliższej stacji diagnostyczne i niech Ci obniżą. Śruba jest z tyłu lampy, mniej więcej po środku, szara, plastikowa, głęboko osadzona.
Dioda LED obsługuje różne układy wiązki (światło do używania w terenie zabudowanym (z ograniczonym ruchem), światło do używania w terenie zabudowanym, światło do używania poza terenem zabudowanym, światło do używania na autostradach, światło drogowe i światło do używania podczas niepogody), które mogą być używane w pojazdach biorących udział w ruchu prawostronnym i lewostronnym.
Po aktywacji światła drogowego i systemu reflektorów adaptacyjnych tryb oświetlenia będzie się zmieniał w zależności od prędkości pojazdu i wykrytego światła otoczenia. Funkcje systemu reflektorów adaptacyjnych zostają aktywowane z chwilą przełączenia przełącznika świateł w położenie „AUTO”. W położeniu „WŁ.” funkcje systemu reflektorów adaptacyjnych są wyłączone, ale dynamiczny poziom ustawienia działa cały czas.
Aby zapewnić najwyższy poziom oszczędzania energii, stworzono kilka trybów działania oświetlenia dla świateł mijania. Każdy tryb oświetlenia jest więc połączony z działaniem oświetlenia, o którym decyduje sterownik wydajności diody LED poprzez polecenia LIN przesyłane do modułu sterownika LED. Poziomem działania sterują polecenia sieci LIN przesyłane z modułu sterowania reflektorami do modułów sterowania LED.
Tabela aktywności klasy oświetlenia bez uwzględnienia niekorzystnych warunków pogodowych:
prędkość minimalna (km/h)
prędkość maksymalna (km/h)
Światło do używania w terenie zabudowanym (z ograniczonym ruchem) (V1) 0 30
Światło do używania w terenie zabudowanym (V) 31 50
Światło do używania poza terenem zabudowanym (C) 51 80
Światło do używania na autostradach (E3) 81 90
Światło do używania na autostradach (E2) 91 100
Światło do używania na autostradach (E1) 101 110
Światło do używania na autostradach (E i 30 s) 110 130
Światło do używania na autostradach (E i 0 s) 130 maksym. prędkość
Rozkład oświetlenia w przypadku światła do używania w terenie zabudowanym (z ograniczonym ruchem) (jako podfunkcja światła do używania w terenie zabudowanym klasy V) przechodzi płynnie w światło do używania w terenie zabudowanym i odwrotnie. Po wrzuceniu wstecznego biegu i włączeniu świateł mijania rozkład świateł w trybie światła do używania w terenie zabudowanym (z ograniczonym ruchem) pozostanie niezmieniony, ale światło skręcania statycznego zostaje przełączone na 100%.
Następnieświatło do używania poza terenem zabudowanym, światło klasy C zostanie aktywowane, jeśli prędkość przekroczy 50 km/h.
Światło do używania na autostradach zostanie aktywowane wyłącznie, gdy:
•prędkość pojazdu w okresie przekraczającym 30 s jest wyższa niż 80 km/h (E aktywowana) lub
•natychmiast po przekroczeniu przez pojazd prędkości 130 km/h (E aktywowana)
Gdy system rozpocznie pracę w dowolnej klasie E (E1, E2, E3, E), zmiana między trybami klasy E nastąpi bez histerezy.
Tryb światła używany w niekorzystnych warunkach pogodowych zostanie aktywowany tylko wtedy, gdy wycieraczka będzie pracować przez dwie minuty (co najmniej 80 przebiegów wycieraczki, w sposób ciągły przez dwie minuty), a przednie światła przeciwmgielne są wyłączone. Jeśli pojazd porusza się z prędkością powyżej 50 km/h, klasa „światło używane w niekorzystnych warunkach pogodowych“ zostanie wyłączona.
Światło skręcania dynamicznego jest aktywowane przez funkcję zaawansowanego oświetlenia przedniego, która zapewnia oświetlenie na pełnych zakrętów, wijących się drogach, przechylając zespół projektora światła mijania/drogowego w każdym reflektorze. Dwoma zespołami światła mijania steruje jeden moduł sterowania reflektorem jednostki sterującej, korzystając z takich sygnałów wejściowych pojazdu, jak prędkość pojazdu, kąt kierownicy, kąt obrotu wokół osi pionowej i inne sygnały dodatkowe
Podczas ostatniego przeglądu poprosiłem o kontrolę ustawienia LED-ów. Byłem przy tym i widziałem wskazania: lewe świeciło minimalnie niżej niż dopuszczalnie a prawe świeciło idealnie. Minimalnie podniesiono ustawienie lewego reflektora. Od czasu do czasu ktoś mignie że go oślepia, ale sporadyczne to jest i raczej wynika z faktu, że LED na dzień dobry wygląda/świeci inaczej.
Wesołych Świąt, dla koleżanek i kolegów
howkins
Powinien jeździć na automatycznych, bo za to zapłacił. Jeśli jest jakiś problem to ASO musi to poprawić.
Mnie od maja odkąd mam samochód nikt nie mrugnął, a ostatnie 3 miesiące jeżdżę tylko po zmroku.
Światła działają rewelacyjnie...
Nie ma zadnego problemu który trzeba poprawić ,tak działają te swiatła jeśli jeździsz po miescie 80-90km/h to wiązka led może się wydłuzac zgodnie z opisem który podałem wyżej. I to tyle
jacek-k-wawa 24-12-2015, 12:54 Nie ma zadnego problemu który trzeba poprawić ,tak działają te swiatła jeśli jeździsz po miescie 80-90km/h to wiązka led może się wydłuzac zgodnie z opisem który podałem wyżej. I to tyle
No chyba jednak jest - ustawienie świateł na ruch lewostronny (tak jak to zrobił koreb1) powoduje lekkie obnizenie wiązki i skierowanie jej na lewo, tak aby mozna było jeździć w krajach z ruchem lewostonnym. Przy ruchy prawostronnym jest to niewłaściwe ustawienie i może powodować oślepianie.
Więc po pierwsze to ustawienie jest problemem, po drugie - jeśli w ustawieniu na ruch prawostronny kolega koreb1 oślepia innych uczestników ruchu to światła zdecydowanie wymagają regulacji.
Można to zrobić w kazdej stacji przegladowej dysponujacej 'pudełkowo-lusterkowym' przyrządem do ustawiania świateł. Polecam w momencie takiej regulacji przełączyć wyłącznik światła w pozycje 'światła mijania' - wyłączy to funkcję zmiany połozenia wiazki w zależności o skrętu kierownicy i światła będą zachowywały się z grubsza jak stnadardowe światła nie-adaptacyjne.
Ja mam ustawione trochę ponad normę (byłem przy ustawianiu) i nikt mi jeszcze nie mrugnął, więc na 100% musisz mieć dużo za wysoko ustawione. Tylko pamiętaj, żeby zmienić na ruch prawostronny przed regulacją.
Tomek_Mondeo 15-07-2016, 08:39 Szanowni Forumowicze,
czy możecie polecić w Warszawie serwis, który potrafi ustawić prawidłowo poziom "wyjściowy" świateł LED?
Miałem po odebraniu nowego auta problem odwrotny, światła świeciły bardzo nisko. Było to mocno niekomfotowe i poprosiłem o regulację w ramach gwarancji. Zostało to przestawione....tak, że świecą teraz bardzo wysoko.
Jazda może i komfortowa, ale regularnie oślepiam kierowców z naprzeciwka. Wyrażnie widać wieczorem, że wiązka świateł mijania "bije w górę".
Chciałbym nieco obniżyć wysokość świecenia. Moj serwis twierdzi, że jest ok i chyba nie ma sensu dalej z nimi dyskutować...
Czy prawdą jest, że można regulować ten typ świateł wyłącznie komputerem?
Tą tezę mogłby potwierdzać fakt, że przestawienie opcji na ruch lewostronny, wyrażnie obiża poziom świecenia, więc chyba nie jest to ustawienie poprzez fizyczną regulację samego reflektora.
Proszę o radę jeśli ktoś miał podobną sytuację i najlepiej namiar na serwis, który ma doświadcznie w takich regulacjach. Dziękuję za pomoc.
ps. szkoda, że już nie ma w ofercie ksenonów, LED moim zdaniem na światłach długich jest słabiutki, zwłaszcza przy "trudnej" pogodzie.
cattani75 15-07-2016, 08:54 Światła reguluje się białymi śrubami za reflektorami. Ustawienie możesz zrobić w każdej stacji diagnostycznej. Ja poprosiłem o podniesienie i okazało się, że można było aż o dwa obroty.
taajniak 15-07-2016, 09:31 ps. szkoda, że już nie ma w ofercie ksenonów, LED moim zdaniem na światłach długich jest słabiutki, zwłaszcza przy "trudnej" pogodzie.
Ja odnosze całkiem inne wrażenie, lepszych świateł nigdy nie miałem.
Może masz jakiś wadliwy egzemplarz ?
cattani75 15-07-2016, 09:34 Krótkie są rewelacyjne, ale długim chyba faktycznie nieco brakuje do pełnej satysfakcji.
cattani75 15-07-2016, 09:34 Z kolei ksenony w Mk4 były wg mnie cieniutkie.
Ja tam mam calkiem fajne xenony w MK4.
Ale tez trzeba pamietac ze w MK4 dlugie to byly xenon+halogen. Wiec nieporownywalnie wiecej swiatla (przynajmniej w teorii)
Ksenonów z mkIV w ogóle nie ma co porównywać z LEDami z mkV bo tam to jak jasno świeciły zależało przede wszystkim od tego czy odbłyśniki już zmatowiały czy jeszcze nie.
cattani75 15-07-2016, 10:58 U mnie były zmatowione fabrycznie. ;-)
jacek-k-wawa 15-07-2016, 11:47 Światła reguluje się białymi śrubami za reflektorami. Ustawienie możesz zrobić w każdej stacji diagnostycznej. Ja poprosiłem o podniesienie i okazało się, że można było aż o dwa obroty.
W temacie korekty ustawienia tych świateł polecam zwykłą stację diagnostyczną ze standardowym przyrządem do ustawiania świateł. NIe potrzeba żadnego komputera ale trzeba zadbać o dwie sprawy:
- sprawdzić koniecznie ustawienie ruchu prawostronnego w menu świateł adaptacyjnych (czasem przez przypadek można to nieświadomie przestawić i jest kłopot)
- na moment ustawiania świateł przestawić włącznik świateł w pozycję 'światła mijania' z pozycji 'światła automatyczne'. W pozycji 'światła mijania' wszystkie bajery kształtowania wiązki i jej zmiany w zależności od położenia kierownicy są wyłączone więc można ustawić światła w sposób jak każde inne
Tak zrobiłem bo też miałem problem z fabrycznym ustawieniem i teraz jest ok i nikt mi nie mruga.
Jazda może i komfortowa, ale regularnie oślepiam kierowców z naprzeciwka. Wyrażnie widać wieczorem, że wiązka świateł mijania "bije w górę".
Świecą Ci inni kierowcy, sygnalizując, że ich oślepiasz? Czy tylko Ci się tak wydaje bo widzisz, że światło pada wysoko?
Światła reguluje się białymi śrubami za reflektorami. Ustawienie możesz zrobić w każdej stacji diagnostycznej. Ja poprosiłem o podniesienie i okazało się, że można było aż o dwa obroty.
Miałeś wrażenie że świecą za nisko na mijania czy na drogowych? U mnie drogowe świecą bardzo daleko - parę razy zaobserwowałem róznicę jak mnie wyprzedzali inni - też z dobrymi lampami. Po wyłączeniu moich długich różnica była kolosalna - widziałem nawet pewna konsternację, wyraźnie zwalniali przede mną gdyż już nie widzieli tak dobrze drogi. Natomiast mam wrażenie, że mijania są troszkę jakby za nisko - zastanawiam się czy regulacji będzie niezależna, czy też podniesienie mijania nie spowoduje oślepiania innych na długich.
cattani75 21-07-2016, 19:28 Na mijania. Wszyscy na to narzekają.
Tomek_Mondeo 25-07-2016, 13:39 Witam,
bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie.
Postaram sie skomentowac wszystkie z nich.
1. jestem pewien ze swiatla swieca obecnie za wysoko. Informuja mnie o tym kierowcy z na przeciwka od momentu regulacji, Poza tym widac "golym okiem" ze bija w gore od czasu regulacji w serwisie.
2. Krotkie rewelacja, ale dlugie slabe. Swiatla xenon w skodzie superb o wiele lepsze. Moje MK4 halogen chyba tez dlugie mialo lepsze... To widac zwlaszcza w zlych warunkach drogowych.
3. Xenon ma lepsze "przenikanie" przy zlej pogodzie. Mam podobne doswiadczenia z halogem/hid i ledem w latarkach do nurrkowania. Dokladnie to samo...Jak jest dobrze to rewelacja, a jak warunki trudniejsze to czegos brakuje :-)
4. Sterowania swiatlami super,rzadko sie myli i daje max swiatla w danych warunkach, nie trzeba siegac do przelacznika dlugich
5. Dziekuje za sugestie ustawienia. Skoro to mechaniczne to moze stara metoda " na kreske na drzwiach garazu" obnize je troche i po sprawie :-)
pozdrawiam
Tomek
juri2069 25-07-2016, 13:54 na kreske na drzwiach garazu" obnize je troche i po sprawie :-)
Albo stań na prostej drodze jak już zrobi się ciemno i wtedy fajnie ustawisz i od razu widzisz dokąd sięga strumień światła.
2 czy 3 razy po przeglądzie technicznym zaczynali mi mrugać w nocy bo te ich super maszyny stwierdzały , że świecą za nisko. W nocy na prostej nie było widać końca , gdzie sięga żarówka. Śrubokręt , pyk pyk w dół , jak to twierdzę - na oko , gra i buczy:)
Kiedyś wszyscy tak ustawiali i nikt nie płakał , a teraz oburzenie bo na oko się nie robi. Dobre
cattani75 25-07-2016, 15:53 Kiedyś dzieci nie woziło się w foteliku. :-P
Podjechanie na stację diagnostyczną to naprawdę niewielki wysiłek.
Fachowców od ustawiania świateł "na oko" mamy wielu. Aż się prosi migać co trzeciemu na szosie. Ale skoro tego nie robię, to pewnie myślą, że mają dobrze ustawione światła. :-P
juri2069 25-07-2016, 20:04 Nie chodzi o to. Dużo ludzi narzeka , że po ustawieniu przez stację diagnostyczną światła są źle ustawione. Ja nie mając pojęcia o mechanice mogę bez problemu znaleźć pracę na stacji diagnostycznej. Właśnie tacy ludzie często tam pracują.
Po drugie , sprzęt którym dysponują , też produkują ludzie .... i bla bla bla.
Skoro po stacji diagnostycznej mrugają mi , że ich oślepiam , a po swoim ustawieniu na prostej drodze jest ok , jednocześnie dobrze widząc, oświetlając teren przede mną tak jak potrzebuję , to chyba o czymś świadczy.
Skoro warsztat mechaniczny nie ustawi mi dobrze świateł , następnie nie potrafi wymienić półośki w aucie bez mojej ingerencji , po regeneracji turba i wtrysków nie oczyszcza układu , za wymianę hamulców biorą duże pieniądze za chwilunię roboty to chyba mam prawo bardziej wierzyć sobie lub swojej osobie, niż komuś kto dorabia na wakacjach ......
Taki mamy klimat :)
Tomek_Mondeo 27-07-2016, 13:02 Witam,
niestety, tak, niestety muszę się zgodzić z Panem Wojtkiem.
Bardzo chciałbym aby stacje serwisowe, które biorą niemałe kwoty za swoje usługi wykonywały dobrze swoją pracę.
Moje świata według stacji ustawione są ok, natomiast gołym okiem widać, że biją w górę i oślepiają ludzi z na przeciwka. Moze to rozkalibrowany przyrzad ale fakty sa jednoznaczne.
W takiej sytuacji chyba jednak w tak prostej czynnosci lepiej zadzialac samemu. Wystarczajaco czasu stracilem w serwisie...
Tak jest z wieloma czynnościami serwisowymi. Na szczescie nowe auta generalnie wymagaja najczesciej tylko wymiany filtrow i oleju (do jakiegos przebiegu) co trudno zle wykonac ( choc tez sie udaje...)
Pozostaje trzymac kciuki,aby nic sie nie zepsulo, bo wtedy moze byc klopot ze znalezieniem fachowca....
pozdrawiam
Tomek
Witam,
Moje świata według stacji ustawione są ok, natomiast gołym okiem widać, że biją w górę i oślepiają ludzi z na przeciwka. Moze to rozkalibrowany przyrzad ale fakty sa jednoznaczne.
Tomek
To niemożliwe aby światła świeciły w niebo a urządzenie do kalibracji pokazywało, że jest ok. To jest w 100% analogowe urządzenie, tam nie ma się co rozkalibrować. Podjedź na pierwsza lepszą stację diagnostyczną (nie do ASO) i sprawdź to jeszcze raz bo już prostszej czynności od ustawienia świateł to chyba nie ma.
cattani75 27-07-2016, 14:54 Trzeba tylko jeszcze odczytać z reflektora jakiś wskaźnik. Ale nie wiem, co on oznacza. W każdym razie diagnosta najpierw coś odczytał, a potem dopiero ustawiał.
juri2069 27-07-2016, 17:55 To niemożliwe aby światła świeciły w niebo a urządzenie do kalibracji pokazywało, że jest ok
Nie ma tu co udowadniać ani przysięgać. Wierzyć nie musisz. Nie pamiętam , ale 2 lub 3 razy przez ostatnie lata po przeglądzie obniżałem światła na własną rękę.
Skoro jakiś dziamdziak albo dziamdziata maszyna mi źle ustawiła to nie mam najmniejszej ochoty jechać do kogoś innego bo bardziej ufam sobie.
Po moim ustawieniu na prostej drodze w nocy widzę linię ocięcia świateł mijania jak i przestali mi mrugać z naprzeciwka .
To było ze 2 lata wstecz i więcej. Może teraz się coś poprawiło ale jakoś mam to gdzieś. Po to jest śrubka , a ja nie jestem aż taką ciotą , i potrafię sobie ustawić.
Takie to trudne że ho hooooo.
Reflektor nie wybuchnie jeśli będzie świecił o 3 cm bliżej lub dalej niż powinien :)
Co do LEDów i jakości światła to jak najbardziej tak może być i nie ma w tym nic dziwnego. Dzieje się tak dlatego, że ledy mają wyższą temperaturę barwy od oryginalnych ksenonów. Mam teraz idealną sytuacje ponieważ wcześniej jeździłem na Osram 5500K, bardzo ładne białe światło na suchym asfalcie o niebo lepiej od większości samochodów z ksenonem (mam wymienione soczewki). Natomiast podczas deszczu, wtedy cóż, przyzwyczaiłem się i wysiadła jedna po 2-latach:). Więc dla testu kupiłem zwykłe Osram 4100K i więc hmmmm....... światło w nocy jak z halogenu (w porównaniu), ale widać, że jednak bardziej oświetla drogę, natomiast podczas deszczu różnica na duży plus. Dużo jeżdżę rowerem po nocach w lesie i zależało mi na mocnej latarce, kupiłem leda, ale specjalnie o brawie ciepłej białej. I tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Najlepiej aby producenci w ledach trzymali się dalej światła bliżej 4100-4400K no ale jak by to wyglądało w tak zaawansowanej technologii, led świecący na żółto. :)
Nie ma tu co udowadniać ani przysięgać. Wierzyć nie musisz.
Skoro jakiś dziamdziak albo dziamdziata maszyna mi źle ustawiła to nie mam najmniejszej ochoty jechać do kogoś innego bo bardziej ufam sobie.
Po to jest śrubka , a ja nie jestem aż taką ciotą , i potrafię sobie ustawić.
Takie to trudne że ho hooooo.
Reflektor nie wybuchnie jeśli będzie świecił o 3 cm bliżej lub dalej niż powinien :)
A kto tu komuś coś udowadnia albo każe przysięgać? Temat przestawiania LEDów był na forum wałkowany nie raz i nie jeden z nas sam sobie przestawił. Skoro umiesz to przestaw sam, może napinka Ci wtedy przejdzie;).
juri2069 27-07-2016, 20:33 Nie mam napinki i nie mam ledów :)
juri2069 27-07-2016, 21:13 No w mk4 nie było ledów :)
Swoją drogą ponoć te nowe laserowe światła np w S klasie mają wytrzymać żywotność auta. Ciekawe jaka jest żywotność auta? 300 kkm ?
Czyli ktoś kupi 3 latka perełke z zachodu z przebiegiem poniżej 100 kkm i potem będzie siędziwił jak przyjdzie mu kupić nowy reflektor wartości 3 letniego forda :)
.... Najlepiej aby producenci w ledach trzymali się dalej światła bliżej 4100-4400K no ale jak by to wyglądało w tak zaawansowanej technologii, led świecący na żółto. :)
W trudnych warunkach pogodowych żółte zawsze sprawdzały się lepiej. Dlatego montowano żółte przeciwmgielne. Nic nie stoi na przeszkodzie aby ledy wyposażyć w zmianę barwy w zależności od pogody (kamera do analizy pogody i tak jest zainstalowana). W końcu białe ledy to zlepek kolorów, więc zmiana widma na bardziej żółte jest jak najbardziej realna
Jutro idę do patentowego:)
Jutro idę do patentowego:)
Nie ma sprawy, dopisz mnie ...
rednaxelA 29-07-2016, 18:31 Nic nie stoi na przeszkodzie aby ledy wyposażyć w zmianę barwy w zależności od pogody
Troche jest problem - diody nie sa RGB tylko biale o konkretnej temperaturze swiatla - nawet w telefonach jak jest dwukolorowa lampa blyskowa to jest na 2 oddzielnych bialych diodach cieplej i zimnej.
Czyli w aucie by byly tez 2 lampy - deszczowa i pogodna ;-)
Troche jest problem - diody nie sa RGB tylko biale o konkretnej temperaturze swiatla - nawet w telefonach jak jest dwukolorowa lampa blyskowa to jest na 2 oddzielnych bialych diodach cieplej i zimnej.
Czyli w aucie by byly tez 2 lampy - deszczowa i pogodna ;-)
Może tylko dodatkowe żółte diody do mijania. Przy mgle, deszczu czy śnieżycy długich i tak się nie używa - za bardzo odbija się światło. Mogłyby pełnić funkcję kierunków - czemu nie? A przy mijania w trudnych warunkach dawałyby cieplejsze światło. Ale tak nawiasem, co znaczy biały LED? Przecież nei ma czegoś takiego jak biała fala światła przy zmianie poziomów energetycznych w półprzewodniku? Ten biały musi byc generowany z innych barw. Przecież widać że światło w tych LEDach wyrażnie ulega rozszczepieniu na granicy ze względu na abberację chromatyczna układu optycznego reflektorów
Troche odkrywacie kolo ;)
Producenci aut na pewno juz probowali rozwiazac ten problem. I pewnie doszli do wniosku, ze statystycznie ludzie nie potrzebuja takiego rozwiazania. No moze na "wyspach" przydaloby sie bardziej. Ale ogolnie ilosc dni deszczowych jest nieporownywalnie mniejsza od "suchych". Do szczegolnie niekorzystnych warunkow sluza swiatla przeciwmgielne - te sa na pewno bardziej zolte, dopoki ktos tam nie wstawi chinskich LEDow ;)
A swoja problemem LEDow (jak i xenonow) nie jest to ze swieca zbyt niebiesko, ale ze ich widmo swiatla jest zbyt waskie. Najlepiej by bylo aby emitowaly tak swiatlo cieple i zimne rownoczesnie.
Ciekawe czy częściej ktoś używa zmiany koloru podświetlenia ambient'owego - mnie się to jeszcze zdażyło. :570:
Mam takie pytanie odnośnie kontrolki na wyświetlaczu przy światłach na ustawieniu auto.
Czasami świeci się kontrolka świateł z "A" w środku a czasem gaśnie, od czego to zależy?
Automatyczne światła długie ;)
aha... a jak poznać czy jadę na dziennych czy mijania?
Po tej zielonej kontrolce świateł na wyświetlaczu?
Pitol321 17-01-2017, 10:49 Tak, zielona kontrola zapala się jak automat zapali mijania.
A kontrolka świateł z "A" w środku, tak jak pisał kolega. Automat wtedy pilnuje czy zapalać długie bo np. zrobiło się dość ciemno. W dzień z oczywistego względu automatyczne długie nie są aktywne.
Dzięki to już chyba wszystko wiem. :)
Cześć,
od dwóch tygodni jeżdżę Mondeo MK5, 2015, 2.0 TDCI (auto flotowe). Jest wyposażony w m.in adaptacyjne światła LED. Jadąc nocą, co drugi samochód miga mi światłami drogowymi, ponieważ ewidentnie moje światła mijania ich oślepiają... świecę światłami mijania po znakach, tablicach informacyjnych... Zmieniłem ustawienie świateł na ruch lewostronny - "snop" światła się obniżył i świeci w drogę... Nadaję się to do serwisu, czy poprostu czegoś nie zrobiłem..? (wewnątrz auta nie mam żadnego "pokrętła" do regulacji świateł).
Jak się zakończyła sprawa z reflektorami?
Ja mam obecnie identyczną sytuację, ale stało się to o dziwo po wymianie lusterka. Do wymiany, świecenie było ok, po wymianie lusterka, lampy świecą po oczach. Co właśnie dziwnego, to ta sama sytuacja co u Ciebie, jak przełączę na ruch lewostronny, to światła ewidentnie się obniżają do poprawnego poziomu (oczywiście lekko przesuwają się również na lewo) i póki co tak jeżdżę (serwis mam na piątek).
Czy te światła diodowe na pewno można regulować na dowolnej stacji?
W serwisie mi powiedzieli, że mam auto do nich odstawić, bo należy światła odpowiednio skalibrować i tylko w serwisie przez kompa mogą to zrobić.
Zresztą coś musi być na rzeczy, na forum UK piszą, że mają problem zmieniając z ruchu lewostronnego na prawostronny i odwrotnie. Wychodzi, że gdy jedne światła są ok, to drugie świecą albo za wysoko albo za nisko.
Tylko co ten serwis znowu narobił, że mi wszystko poprzestawiał...
http://www.talkford.com/community/topic/263826-are-the-led-adaptive-headlights-supposed-to-be-so-bright/page-1
Pozdrawiam
jacek-k-wawa 02-02-2017, 10:56 Moje rozwiązanie na tem problem to przestawienie świateł z pozycji 'Auto' do pozycji 'światła mijania' przełącznikiem obrotowym po lewej stronie kierownicy i udanie się do dowolnej stacji przegladowej, która ma taki zwykły pudełkowo/lusterkowy przyrząd do ustawiania świateł. W tej pozycji przełącznika wyłączone są dynamiczne ficzery świateł i wiazka ma stałą pozycję jak w standardowych lampach więc standardowo (wkrętami przy lampach) można ustawić światła. Oczywiście w pozycji ruchu prawostronnego :-)
to dość częsty błąd popełniany na stacjach diagnostycznych
Reflektory adaptacyjne (inteligentne i inne określenia) ustawia się przy WYŁĄCZONEJ opcji Auto.
U siebie poprawiałem wysokość świateł w pozycji "zwykłych" świateł mijania i wszystko działa prawidłowo więc spokojnie możesz udać się na stację diagnostyczną, żeby Ci to ustawili.
Ciekawe tylko czy to jest błąd wysokości czy może innej "inteligentnej" kalibracji
Chyba oryginalnie ustawiają światła tak że prawe świeci całkiem Ok - daleko na pobocze ale lewy snop jest "krótki" - to powoduje że ludzie podnoszą światło ze względu na lewy snop. W zamierzeniu lewy może być krótki bo jak jedzie auto z naprzeciwka to i tak doświetla stronę, natomiast jeśli nie ma auta to z automatu włączą siedługie i wtedy jest OK. Jedynie problemem jest jazda za kimś - wtedy jest wrażenie , że można nie dostrzec kogoś z lewej strony próbującego nagle przejść, przebiec przez jezdnię - takie ja mam odczucie
Panowie, pytanko.
Wg mnie światła u mnie świecą za nisko, z ciekawości podjechałem do serwisu, stwierdzili że muszą wgrać nową procedurę świateł, niech wgrają, zobaczymy czy pomoże :)
Jeśli nie, sam sobie ustawię na stacji diagnostycznej.
Ale mam pytanie z trochę innej beczki.
Ostatnio zauważyłem, że led u mnie chodzi góra/dół oraz w prawo, tzn gdy skręcę kierownicą w prawo led płynnie skręca w prawo, po wyprostowaniu kół, płynnie wraca na wprost, lecz gdy skręcę w lewo, led nie przesuwa się w lewą stronę, zostaje jakby na wprost. U was też tak jest?
Nie mówię o doświetlaniu zakrętu, bo wydaje mi się, że jak skręcę koła w lewo, zapala sie dodatkowe światło boczne, ale led nie przesuwa się płynnie w tym kierunku.
Hrdcr_real 27-09-2017, 10:43 Krótkie pytanie z ciekawości,
W Dynamic Led jaka jest ta "zwykła żarówka"?
i z ciekawości jak są ledy to po co jest ona? Audi chyba używa tylko ledów.
taajniak 27-09-2017, 10:47 Krótkie pytanie z ciekawości,
W Dynamic Led jaka jest ta "zwykła żarówka"?
i z ciekawości jak są ledy to po co jest ona? Audi chyba używa tylko ledów.
Przecież tam nie ma żadnej żarówki :shock: - pewnie ci chodzi o soczewkę do światła led.
Dużo auto ma po prostu teraz zwykłe ledy w soczewce, ford ma "dynamiczne ledy", a audi / mercedes mają matrycowe ledy (wygaszające konkretne segmenty, tak żeby nie oślepiać innych użytkowników).
Hrdcr_real 27-09-2017, 10:58 Ok! To wszystko wyjaśnia :)
Dzięki wielkie! :)
lechwroc 29-09-2017, 15:16 A ja mam pytanie dotyczące działania tych systemów automatycznych w warunkach ograniczonej widoczności (np. mgła).
Czy w czasie mgły włączają się automatycznie światła mijania i tylne przeciwmgielne?
Moje doświadczenia mówią, że nie i w przypadku mgły muszę sam przełączać:(
cattani75 29-09-2017, 16:01 Masz dobre doświadczenia. :-)
Hrdcr_real 29-09-2017, 17:01 oje doświadczenia mówią, że nie i w przypadku mgły muszę sam przełączać
i tak masz tez w instrukcji :)
Ja mam problem z zdaptacyjnymi światłami polegający na tym że prawa reflektor się trzęsie na postoju. Serwis twierdzi że jest to związane z pracą silnika i tak jakby nie wiedzą co z tym zrobić. Czy ktoś zauważył trzęsienie się świateł u siebie ? Luźna soczewka czy coś?
Hrdcr_real 30-09-2017, 13:46 Czy ktoś zauważył trzęsienie się świateł u siebie ? Luźna soczewka czy coś?
Ja cos podobnego zauwazylem, a dokladniej jakby delikatnie opadaly i podnosily sie, mozna to w sumie zinterpretowac jako trzesienie, ale olalem temat :P
gandolfinek 02-10-2017, 07:03 Ja cos podobnego zauwazylem, a dokladniej jakby delikatnie opadaly i podnosily sie, mozna to w sumie zinterpretowac jako trzesienie, ale olalem temat :P
Ja nawet nagrałem filmik bo to falowanie nie zawsze się uwydatnia jakby się chciało akurat pokazać w ASO. Serwis niestety podłączył kompa stwierdził brak błędów i rozłożył ręce - jeździć aż się zepsuje, masz na nie 10 lat gwarancji, a to że kogoś możesz oślepić na drodze bo coś jest nie tak to już nie ich brocha.
Hrdcr_real 02-10-2017, 08:30 masz na nie 10 lat gwarancji
na lampy jest 10 lat gwarancji? Może ktoś to potwierdzić?
Ja mam problem z zdaptacyjnymi światłami polegający na tym że prawa reflektor się trzęsie na postoju. Serwis twierdzi że jest to związane z pracą silnika i tak jakby nie wiedzą co z tym zrobić. Czy ktoś zauważył trzęsienie się świateł u siebie ? Luźna soczewka czy coś?
Zgłaszałem to zaraz na początku po odebraniu auta. Wówczas wymienili mi lampę. Chyba nawet dostali na to zgodę z Ford Polska. Nowa lampa też drży na postoju, więc wychodzi na to że TTTM. Ważne, że w czasie jazdy nie mam sygnałów od innych, iż ich rażę po oczach. Przyzwyczaiłem się.
Dzień dobry.
Gdzieś na forum wyczytałem że światła led w mondeo są inne niż w s maxie I te ostatnie działają jak światła Matrix np. w nowej Insygni.
Reasumując w mondeo są ledy dynamiczne a w s maxie inteligentne :-).
Jak to naprawdę jest?
Dziękuję, pozdrawiam
...
Jak to naprawdę jest?
...
Tak samo. Podejdź do S--maxa MK2 i przeczytaj co ma na lampach napisane. Ford nie ma na razie innego systemu oświetlenia niż FDL.
Ok czyli nie jest prawdą co czytałem. Dziękuję za informację.
Czołem Panowie i Panie, może trochę obok topick-u głównego, ale mam spory problem z FDL w S-maxie (a to te same światła). Problem jest z adaptacyjnymi światłami długimi. Wszystko było ok od nowości, ale niestety strzeliłem sarenkę i prawy reflektor poszedł do wymiany. Niby wszystko w serwisie autoryzowanym ale ręce opadają. Long story short mam nowy reflektor, ale ustawienie wszystkiego przerasta mechaników z Forda. Jadąc na automatycznych długich praktycznie każdy kierowca z naprzeciwka świeci mi długimi, że go oślepiam - teoretycznie widzę, że coś się tam przyciemnia i zmienia w wiązce, ale widocznie nie do końca. Jak jadę natomiast za kimś to zgaszona wiązka nie obejmuje całego samochodu a jedynie jego część (często zaczyna się na środku poprzedzającego samochodu). Lusterko wsteczne obejmuje, ale i tak mam wrażenie, że za mocno oświetlam środek auta a po prawym lusterku to już muszę mocno walić. Mam prośbę, czy ktoś mógłby wrzucić albo podesłać mi filmik z jazdy z takich długich, gdzie światła same mu się ustawiają? Te pacany z Forda nie wiedzą nawet o czym mówię jak wskazuję na błędnie przygaszoną wiązkę przy jeździe za pojazdem poprzedzającym więc chcę im pokazać filmy żeby sobie zobaczyli różnicę. Ewentualnie, czy jest na forum ktoś kto pracuje w serwisie, który ogarnia takie ewenementy?
cattani75 28-12-2017, 08:15 Ledami bawią się tedi_k, @kzmuda, leszcz, możesz też zapytać SRS.
Te pacany z Forda nie wiedzą nawet o czym mówię jak wskazuję na błędnie przygaszoną wiązkę przy jeździe za pojazdem poprzedzającym więc chcę im pokazać filmy żeby sobie zobaczyli różnicę. tutaj masz 2 filmiki
https://www.youtube.com/watch?v=rEKkiVYB3fs
https://www.youtube.com/watch?v=FyQIODWreik
Dzięki, niestety te dwa filmiki nie pokazując tego przygaszania wiązki przy jeździe za pojazdem poprzedzającym. Jest tu może ktoś z kamerką i mógłby nagrać taki filmik pls?
Ja mam problem z zdaptacyjnymi światłami polegający na tym że prawa reflektor się trzęsie na postoju. Serwis twierdzi że jest to związane z pracą silnika i tak jakby nie wiedzą co z tym zrobić. Czy ktoś zauważył trzęsienie się świateł u siebie ? Luźna soczewka czy coś?
Mój prawy reflektor też lekko drży na postoju i w sobote odstawiam do serwisu.
Dam znac co zrobią lub powiedzą.:P
Nic nie zrobią to wibracje od silnika,i rozłożą ręce.
Hrdcr_real 25-01-2018, 18:03 Mój prawy reflektor też lekko drży na postoju i w sobote odstawiam do serwisu.
Dam znac co zrobią lub powiedzą.
mam to samo na obu i TTTM...
Witam kolegów,
dołączę się do tematu bi już kolejny raz mam problem z moimi reflektorami adaptacyjnymi.
Czy znacie taką informację z deski rozdzielczej że Światła adaptacyjne nie działają poprawnie i aby sprawdzić należy zajrzeć do instrukcji , coś w ten deseń.
Od tego momentu światła mimo ustawień automatycznych nie działają i świecą dość nisko. Dziś wracałem do domu już było ciemno a tu nagle info o którym pisałem, myślę sobie ok już raz to miałem i przeszło, ale nic z tego światła oświetlają słabo drogę, nisko nie ma reakcji świateł na skręty, domyśliłem się że ta informacja była prawdziwa do zaparkowania światła nie działały.
Zaczęło się to dziać po ok 1 roku użytkowania auta.
Będę z tym jechał do ASO, ale pewnie zanim zajadę to zaczną działać.
Czy miał ktoś już z tymi reflektorami adaptacyjnymi LED problem?
Pozdraiam
Michał
Zauważyłem że lewy o pòł sekundy później zapala drogowe. Rôwnież led do jazdy dziennej po odpaleniu silnika zapala się pół sekundy później. Co do drgania to nic nie zauważyłem. Jedynie jak Aktywne zawieszenie włączę na tryb komfort to šwiatła drgają bardzo mocno na bruku. Myślę że to z powodu miękkiego zawieszenia i podskakujących czujników przy wachaczach. Ale skaczą jak opętane.
Mam pytanie dotyczące dynamicznych LEDów,
na ustawieniu auto światła z przodu zachowują się OK czasem świeci się obrys a czasem świeci się wszystko, ale zawsze mam jakieś światła włączone, ale z tyłu często światła są wyłączone przy warunkach pogodowych przy których powinny być włączone. Czy jest gdzieś ustawienie lub można to zrobić dodatkowo aby na automacie światła z tyłu zawsze były włączone a regulacja dotyczyła tylko świateł z przodu ?
pozdrawiam
d80k
To tylko automat, jakiś algorytm. Jak uważasz że powinny być włączone, to przekręć pokrętłem w lewo i po sprawie. Tak na marginesie to swego czasu była akcja serwisowa dotycząca LED https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=12494
Co do drżenia to nie reflektor winny, a mocowanie w pasie przednim. Pas drży i na reflektor to się przenosi.
dariuszk24 03-11-2018, 18:54 mala pomoc
https://youtu.be/ZnMG7XDgEag
Panowie i Panie,
głupie pewnie pytanie, ale jak się włącza oświetlenie drogowe auta, gdy się do auta podchodzi? Lampy Dynamic LED, keyless. Próbowałem różne kombinacje z pilotem i jedynie postojówki LED się włączają.
Auto fajnie mi doświetla czasowo drogę do domu, gdy z niego wysiadam, ale pojęcia nie mam, jak oświetlić sobie drogę w drugą stronę (gdy się do auta zbliżam). Ktoś, coś, czy się nie da?
Dzidek40 15-11-2018, 18:53 Witam,
Mam pytanie odnoście LEDów.
Zwróciłem uwagę, że po włączeniu światek w trybie "AUTO", podczas postoju, jak skręcam kierownicą w prawo, światła skręcają w prawo, ale jak skręcam kierownicą w lewo, światła nie skręcają. Nie wyświetlają się żadne błędy.
Zwróciłem uwagę, że po włączeniu światek w trybie "AUTO", podczas postoju, jak skręcam kierownicą w prawo, światła skręcają w prawo, ale jak skręcam kierownicą w lewo, światła nie skręcają. Nie wyświetlają się żadne błędy.
W lewo to bardzo minimalny ruch. Zmieniając pasy z prawego na lewy oślepiałbyś jadących z przeciwka. W moim też w prawo idą dość daleko , a w lewo dużo mniej.
Podczas jazdy byc może w lewo " idą " dalej , ale nie zwróciłem uwagi. Ogólnie świecą na tyle dobrze, że bajerów nie zauważam.
Podczas jazdy byc może w lewo " idą " dalej , ale nie zwróciłem uwagi.
Tak idą bardziej w lewo ale auto musi się poruszać. Nie znam dokłądnie logiki, ale wydaje mi się że po uruchomieniu auta, kiedy system nie ma rozpoznanej sytuacji na drodze celowo ogranicza ruch podczas kalibracji w lewo aby uniknąć ewentualnego oślepienia, Stąd kalibaracja w prawo. Może da się to zweryfikować. Jeśli tak jest, to po przełączeniu reflektorów na ruch lewostronny, logika powinna się obrócić.
Miałem niedawno przypadek że jechałem w nocy za samochodem ,który nie miał świateł pozycyjnych, przez co, co chwilę waliłem mu długimi :D
W sumie po kilku razach wyłączyłem automat bo mi się go żal zrobiło. :)
Ostatnio zauważyłem też że jak szyba czołowa jest brudna to automatyka świateł drogowych gorzej działa.
Pitol321 25-12-2018, 07:20 Przy mocnych opadach, też potrafi ostro głupieć.
Czołem Panowie i Panie, może trochę obok topick-u głównego, ale mam spory problem z FDL w S-maxie (a to te same światła). Problem jest z adaptacyjnymi światłami długimi
każda lampa FDL ma możliwość ustawieni, manualnego punkt wyjściowy, pojedz na stacje niechaj poregulują , lewo prawo góra dol a resztę HCM już ogarnie
manius1450 01-01-2019, 19:02 Witam. Mam problem natury takiej, że lampy działają normalnie 10-30 min a potem przestaje reagować na skręt kierownica i świecą tylko na wprost. Po wyłączeniu silnika i włączeniu znowu działają jakiś czas tylko. Czy ktoś się z tym spotkał?
...Czy ktoś się z tym spotkał?
Jak sądzę interfejs diagnostyczny do spółki z programem diagnostycznym się spotkały...:568:
"Gdybanie" bez podłączenia do komputera w takich sytuacjach jest TOTALNIE BEZ SENSU!:569:
manius1450 01-01-2019, 20:57 A jakaś podpowiedz ? mam elm327 i forscan ale nie znam tego programu i nic nie mogę zrobić a w mojej okolicy nie szczególnie jest komu to zrobić.
manius1450 05-01-2019, 14:36 Podłączyłem kompa i mam takie błędy
HCM B103D obwód sterujący prawego reflektora B103D:01-08
APIM B1215 zewnętrzna karta pamięciB1215:00-28
czy znajdę gdzieś jakiś opis do tych modułów i opisu błędów?
Podłączyłem kompa i mam takie błędy
HCM B103D obwód sterujący prawego reflektora B103D:01-08
APIM B1215 zewnętrzna karta pamięciB1215:00-28
Skasuj i obserwuj czy wróci ten od lampy. Można jak wróci poprawić wtyczkę wchodzącą do reflektora.
Ten drugi jest związany z wyjmowaniem karty SD z navi podczas pracy na navi lub podczas pracy silnika (na zapłonie). Jeśli karty nie ruszasz na zapłonie, to błąd nie powinien wrócić. Jak wróci, to masz uszkodzoną kartę z navi F-ileśtam. Ja miałem uszkodzoną kartę i błąd wracał. Po wymianie karty cisza. Przy okazji nie wraca mi już też błąd od lewego reflektora, który wracał co jakiś czas z komunikatem na panelu - mniemam, że jakiś wspólny nieznany mi mianownik tu występuje. Założyłem wtedy wątek: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=276409. Wtedy rozwiązania nie znalazłem, błąd powracał z różną częstotliwością na panelu i w kompie. Uciążliwością była deaktywacja automatyki LEDów. Pomagało powtórne odpalenie auta. Po wymianie karty SD na nową, błąd od lampy nie wyskakuje już :-)
... Po wymianie karty SD na nową, błąd od lampy nie wyskakuje już :-)
Ja osobiście wiązał bym to raczej ze zmianą przez Ciebie rodzaju noszonych skarpetek.:one:
Obstawiam w ciemno, że dokładnie w tym czasie jakaś para Ci się skończyła i zacząłeś używać innej.:mrgreen:
Korelacja dokładnie na tym samym poziomie ufności co z kartą SD.:568:
Doceniam Twoją wiedzę tedi_k, ale ja tylko zwracam uwagę na swój przypadek na własnym aucie. Możesz się śmiać, ale u mnie błąd od lampy zakończył swoją działalność równo z wymianą karty SD. Może i przypadek.
...Może i przypadek.
Bardzo trafne spostrzeżenie. Błędy APIM nie są przekazywane do HCM w celu dalszej 'inwestygacji'.:one:
manius1450 05-01-2019, 17:03 Czyli jak bym chciał wymienić ta kartę to musi być oryginalna karta Ford? czy może być zwykła na którą musiałbym wgrać jakiś plik pewnie? A jeśli to nie karta? to co mogłoby odpowiadać za ten błąd z HCM. Po kasacji błędu nic się nie zmienia i pojawia się po ponownym połączeniu choć piszę że błąd nie obecny w czasie wydania polecenia.
Karta oryginał. Co do lampy sprawdź może wtyczkę skoro błąd powraca. A weź z ciekawości wyjmij kartę SD i pokasuj błędy. Ten od karty zostanie oczywiście
Pitol321 06-01-2019, 07:44 Karta oryginał.
Autko po gwarancji, z tego co manius1450 wypisuje, można wnioskować że daleko mu do ASO, czy wydawania większej kasy na ori kartę SD z mapą...
Dlatego dla jasności napiszę, że karta nie musi być oryginalna :027:
A możesz mi podpowiedzieć jak to uczynić, ewentualnie odkupie gotowca.
Regulamin forum się kłania:
"§14
Zabrania się zamieszczania treści nawołujących do przemocy, o charakterze rasistowskim, szowinistycznym, pornograficznym, naruszających panujące normy społeczne i obyczaje oraz innych naruszających obowiązujące prawo (w tym dotyczących nielegalnego oprogramowania). Dotyczy to również zamieszczania odnośników (bezpośrednich i pośrednich) do takich treści."
skubi3009 07-01-2019, 11:27 A ja mam do was pytanie odnośnie barwy świecenia ful led… A mianowicie czy jak jesteście ok 2 do 10 metrów za innym autem widzicie wyraźnie niebiesko fioletową poświatę na tablicy rejestracyjnej auta jadącego przed wami, i ogólnie na wszelkiego typu śmietnikach ścianach budynku itp.? I pytanie nr 2 czy np: w garażu lub stojąc blisko ściany lub zatrzymując się na światłach widzicie taką żółtą (morze wpadać też w inne kolory tęczy) linie w miejscu górnego odcięcia snopu światła? Mam wrażenie ze wcześniej tego nie było... I ostanie pytanie odnośnie gwarancji na ledy ile jej naprawdę jest, mam wykupioną dodatkową gwarancje na 5 lat niektórzy mówią o 2 latach a słyszałem głosy ze nawet 10lat. Postaram się również zamieścić zdjęcia żeby zobrazować problem
Nie musisz zamieszczać zdjęć problemu-bo on nie istnieje.Opisywane barwy rozczepienia świała jak najbardziej pokrywają się z tym co opisujesz.
Co do Programu rozszerzonej gwarancji Protect to wystarczy przeczytać jej warunki.
Ford Protect nie obejmuje:
cytuję: napraw zespołów eksploatacyjnych lubich części
m.i.-żarówki, lampy i reflektory,
piotrek305 07-01-2019, 12:32 jak padnie lampa to tylko wymiana
jeszcze nikt nie regeneruje/naprawia? SrebnaStrzała ??
skubi3009 07-01-2019, 16:42 Nie musisz zamieszczać zdjęć problemu-bo on nie istnieje.Opisywane barwy rozczepienia świała jak najbardziej pokrywają się z tym co opisujesz.
Co do Programu rozszerzonej gwarancji Protect to wystarczy przeczytać jej warunki.
Ford Protect nie obejmuje:
cytuję: napraw zespołów eksploatacyjnych lubich części
m.i.-żarówki, lampy i reflektory,
Wybacz ale nie oglądając zdjęć wydajesz werdykt? Mondeo od początku miało fioletową poświatę ale teraz to naprawdę się nasiliło wrzucę zdjęcia to wtedy wydasz ostateczny werdykt ok?
Obawiam się że zdjęcia mogą tego nie oddać tak jak widzi to oko,ale moje spostrzeżenia po odebraniu samochodu były podobne.
bromsky1 07-01-2019, 20:41 Nie musisz zamieszczać zdjęć problemu-bo on nie istnieje.Opisywane barwy rozczepienia świała jak najbardziej pokrywają się z tym co opisujesz.
Co do Programu rozszerzonej gwarancji Protect to wystarczy przeczytać jej warunki.
Ford Protect nie obejmuje:
cytuję: napraw zespołów eksploatacyjnych lubich części
m.i.-żarówki, lampy i reflektory,
Reflektory LED przecież nie są zespołem eksploatacyjnym, który zużywa się w czasie. Czy to oznacza, że gwarancja ford protect obejmuje ich ewentualne awarie?
Reflektory LED przecież nie są zespołem eksploatacyjnym, który zużywa się w czasie. Czy to oznacza, że gwarancja ford protect obejmuje ich ewentualne awarie?
Cały tekst:
– napraw zespołów eksploatacyjnych lub ich części podlegających normalnemu zużyciu,
Awaria lampy led (szczególnie układów sterowania, mechatroniki, itd.) to nie jest normalne zużycie.
Nawet standardowa gwarancja nie obejmuje przepalenia żarówki w aucie. A każda żarówka led czy kompaktowa świetlówka (nawet taka za kilka złotych) ma gwarancję
I tutaj jest zasadnicza różnica miedzy żarówką, a lampą led
Dodatkowo lampy led (w przeciwieństwie do żarówek) nie występują w dziale dt. eksploatacji pojazdu w książce obsługi - dlatego podciąganie reflektora LED pod materiał eksploatacyjny to mocno naciągane podejście
serwisu
Do naturalnego zużycia lampy led można natomiast zaliczyć stopniowy spadek strumienia świetlnego lampy - normalny proces starzenia (zużycia) półprzewodników. Ale jeśli stanie się to np. z powodu uszkodzenia wentylacji - to już jest awaria
Niestety warunki gwarancji tworzą prawnicy obeznani z terminologią,a nie użytkownicy którzy chcieliby ją interpretować na swój użytek.Reflektor bądz lampa tyczy się według szeroko pojętej,ogólnej definicji-całego zespołu oświetleniowego,niedemontowalnego dla użytkownika.Z Zaznaczeniem żarówek które są wymienne.
Jestem Ciekaw oficjalnego stanowiska Ford Polska (importera) a nie dilera. Problem jest w tym, że dilerzy (serwis- gdyż Ford protect to jest umowa o sprzedaży ryczałtowych usług serwisowych) z definicji interpretują Ford Protect na swoją korzyść, gdyz jak sami przyznają, boją się, że reklamacja nie zostanie uznana przez importera i im nie zwróca kosztów zamawianych części (ciekawe dlaczego :)?). Albo próbują wyciągnąć kasę od klienta i następnie rozliczyć to z importerem w ramach gwarancji (skutek czy przyczyna :)).
A wszystko zaczyna sie właśnie od takich interpretacji zapisów Ford Protect. Czytam swój Ford Protect i tutaj jest napisane:
- napraw zespołów eksploatacyjnych lub ich części podlegających normalnemu zużyciu, takich jak np.:
.....
żarówki
"usterek mechanicznych lamp i reflektorów"
......
Więc Panowie jak cytujecie to dosłownie :) Pod FP nie podlegają usterki mechaniczne reflektorów (rozbicie, pęknięcie, itd.).
Ale nie dziwię się, że część z użytkowników daje się nabrać. Mnie też próbowano wmówić w innym przypadku, że nie usuwają żadnych "usterek mechanicznych".
Zanim nawet zdiagnozowali przyczynę problemu to juz chcieli ode mnie uznania odpłatności reklamacji. W trudnych przypadkach trzeba bezwględnie żądać na pismie odmowy naprawy w ramach FP z uzasadnieniem i odwołaniem do konkretnego zapisu w umowie.
Nie bardzo wiem skąd się tam u Ciebie znalazło słowo 'mechanicznych",bo ja go jakoś nie widzę.
https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/Oferta/Warunki_Programu_Ford_Protect_nowe_warunki.pdf
A poza tym, w zespole reflektora Led dochodzi do normalnego zużycia jego elementów na skutek jego użytkowania.
No u mnie podpisany FP wygląda trochę inaczej
https://images90.fotosik.pl/102/8bb936d41ea6efcbmed.jpg (https://images90.fotosik.pl/102/8bb936d41ea6efcb.jpg)
Bump:
A poza tym, w zespole reflektora Led dochodzi do normalnego zużycia jego elementów na skutek jego użytkowania.
Skoro te elementy w reflektorze są eksploatacyjne to muszą być oferowane jako wymienne do eksploatacji poza serwisami ASO. Żarówka, tarcza sprzęgła, klocki, płyny, tłumik, itd. owszem takowe są. Jeśli serwis by mi powiedział, że w reflektorze zepsuła się część eksploatacyjna to poprosiłbym o sprzedaż tego elementu reflektora. :lol: Ponadto, przegląd okresowy powinien uwzględniac wymianę zużywających się elementów eksploatacyjnych. Reflektory to element związany z bezpieczeństwem i homologowany. Więc jeśli reflektor się zużywa eksploatacyjnie to przeglądy techniczne powinny uwzględniać wymiane elementów eksploatacyjnych zapobiegającą awarii i niebezpiecznej sytuacji na drodze.
Lewsey89 08-01-2019, 23:32 Koledzy Matych oraz kaan1 oboje macie rację, jeśli chodzi o warunki Ford Protect. Zapisy umowy Ford Protect uległy zmianie. Liczy się to co macie na piśmie. Ja gdy wykupiłem FP zostałem poinformowany, że w przypadku usterki muszę okazać kopię umowy. Ford Polska cały czas coś majstruje przy zapisach aby stworzyć jak najbardziej ogólne z dużym polem do interpretacji. Nie potrafili mi odpowiedzieć czy FP obemuje wymianę świec żarowych. W wykluczeniach objęte są świece zapłonowe, a świeca żarowa, świecą zapłonową nie jest.
To ma sens. Przy reklamacji trzeba okazać podpisany egzemplarz, gdsyż widać warunki nie są jednolite. Ja swoją FP otrzymałem w 2016. Teraz widać warunki zostały zmodyfikowe. Wydaje się, że idzie to w kierunku niekorzystnym dla kupującego
Wydaje się, że idzie to w kierunku niekorzystnym dla kupującego
Inny kierunek / na naszą korzyść / to już jeźdźcy apokalipsy- nieuchronny znak końca świata.
Lewsey89 09-01-2019, 08:30 Ja swoją FP otrzymałem w 2016. Teraz widać warunki zostały zmodyfikowe.
Warunki takie jakie Ty posiadasz obowiązywały na pewno jeszcze w maju 2018 roku, kiedy pierwszy raz się interesowałem tym tematem.
Inny kierunek / na naszą korzyść / to już jeźdźcy apokalipsy- nieuchronny znak końca świata.
Oczywiśćie to tylko jest umowa między stronami. Każdy decyduje, płacąc za FP, czy mu się to opłaca czy nie mając tyle wyłączeń.
Ja dzisiaj wieczorem obejrzę swoją i zrobię zdjęcie-kupowałem w połowie grudnia 6lat/120000km.
manius1450 10-02-2019, 19:13 W dalszym ciągu mam problem z lampami led bo się wieszają bo paru min. pracy. wyciągałem wtyczkę z prawej lampy, psikałem kontraktonem na złącza i nic się nie zmieniło.
Kod: B103D - Obwód sterujący prawego reflektora
Dodatkowe symptomy usterki:
- Ogólna usterka elektryczna
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Czy naprawą u mnie musi być wymiana lampy?, albo samego modułu? czy to może być kwestia oprogramowania?
HCM - Moduł regulacji reflektorów
Nr części: DG9T-13C148-BF (latest known: DG9T-13C148-BH)
Strategia: DG9T-14D063-BH
Bump: Tu https://talkford.com/community/topic/386767-mk5-adaptive-led-failure-roll-call/
znalazłem info że to wymiana modułu pomoże.
manius1450 12-04-2019, 17:02 Zakupiłem moduł DG9T-13C148-BF w celu wymiany ale nie mogę go zlokalizować. Czy ktoś wie gdzie prawy się znajduje ?
Zakupiłem moduł DG9T-13C148-BF w celu wymiany ale nie mogę go zlokalizować. Czy ktoś wie gdzie prawy się znajduje ?
Ściągasz plastikową osłonę pod kolumną kierowniczą.- moduł HCM znajduje się po lewej stronie, przymocowany do stelaża kolumny kierowniczej.
mondeo70235 13-04-2019, 14:09 koledzy ja w maju 18 byłem na serwisie i wskoczyła akcja na led programowanie sterownika
manius1450 13-04-2019, 17:27 Dzięki Dbbest. Znalazłem ale nie było łatwo i bardzo ciężki dostęp. Po wymianie modułu mam 3 błędy :
B103D Obwód sterujący prawego reflektora ( ten błąd był już wcześniej)
U0122 Utrata łączności z VDM
U0146 nie prawidłowe dane z VDM
reset nie kasuje błędów i nie działa skręt lamp. Czy drugi moduł trzeba jakoś zaadoptować czy coś ?
reset nie kasuje błędów i nie działa skręt lamp. Czy drugi moduł trzeba jakoś zaadoptować czy coś ?
Jaki reset, i czym kasowałeś błędy ?
Czy przy zapłonie pojawia się powitanie lamp ? (idą bodajże lewa-prawa rozszerzanie, zwężanie).
manius1450 15-04-2019, 08:24 Resetowałem (usunięcie DTC ) Forscanem. Tak pojawia się powitanie normalnie.
manius1450 Masz aktywne zawieszenie ?
manius1450 16-04-2019, 17:09 Nie, zwykłe.
Dwa błędy masz z VDM,coś masz źle skonfigurowane.
manius1450 17-04-2019, 18:41 Nic nie zmieniałem oprócz hcm chyba że jest uszkodzony, bo przy poprzednim tego nie było.
B103D Obwód sterujący prawego reflektora ten błąd był też na poprzednim hcm. Wygląda na to że trzeba wymienić moduł lampy.
Kupiłeś moduł HCM z auta ,które miało VDM.
Trzeci błąd wskazuje na to,że albo lampa(np. moduł na lampie) jest uszkodzona,albo wiązka.
manius1450 17-04-2019, 22:29 Hmmm może wrócę do starego hcm i wymienię moduł lampy ??
Tytuswalcz 03-08-2019, 14:51 Witam , odnośnie ustawiania świateł śmiało można jechać do każdej dobrej stacji robiącej przeglądy na urządzeniu sprawdza wysokość i ustawienie lewo-prawo bo też jest istotne. Tak zrobiłem w nowo odebranym z salonu mk5 2019 . Regulacja wysokości jak w normalnych lampach z tyłu a na boki w narożnikach lamp przy błotniku koszt 15zl . Oczywiście wszytko robimy na manualnym ustawieniu świateł mijania. Potrzebujecie fotek piszcie . Pozdrawiam.
Witam , odnośnie ustawiania świateł śmiało można jechać do każdej dobrej stacji robiącej przeglądy na urządzeniu sprawdza wysokość i ustawienie lewo-prawo bo też jest istotne. Tak zrobiłem w nowo odebranym z salonu mk5 2019 . Regulacja wysokości jak w normalnych lampach z tyłu a na boki w narożnikach lamp przy błotniku koszt 15zl . Oczywiście wszytko robimy na manualnym ustawieniu świateł mijania. Potrzebujecie fotek piszcie . Pozdrawiam.
Kolego, w moim autku światła świeciły ciut nisko, śrubokręt krzyżakowy, włączenie świateł 3-4 metry od ściany i pokręcenie śrubą wewnętrzną.. 3 obroty i jest super.
Myślałem, że auto samo skoryguje, ale nie, pozostało. Działa super, w ASo stwierdzili że jest w normie.
Tak regulacja świateł samemu na ścianie to rozwiązanie dla geniuszy ,ciężko podjechać na stację diagnostyczna i dać 10 zł na piwo.
manius1450 20-09-2019, 20:51 Czy jest ktoś z Dolnośląskiego kto naprawił by problem z lampami ? gdyż się zwieszają po 2-20 min i się obniżają, nie reagują na skręt i jest błąd B103D .
manius1450 09-11-2019, 20:03 Nikt nie chciał mi pomóc, więc sam się za to zabrałem. Było dobrze jakiś miesiąc, ale już nie jest. Obecnie zawiesza się po 2-5 min. Wymieniłem sterownik będący pod lampą i nie pomogło. Chcę wymienić lampę. moja jest taka:
ES73-13D154-AD z 2015r a chciałbym wymienić na taką:
ES73-13D154-AH z 2018r tylko nie wiem czy to będzie działało?.
Czy ktoś już wymieniał na lampę z innymi oznaczeniami?
mbrejecki 30-03-2020, 18:02 Wyświetlił mi się parokrotnie komunikat - sprawdź światła adaptacyjne. Dzisiaj w ASO stwierdzono że błędem jestobwód silniczka reflektora z prawej strony, ogólna usterka elektryczna-kody DTC. Czy ktoś coś takiego miał u siebie i co może być z tą lampą nie tak. Oczywiście ASO przeprowadzi symulacje 2-godzinną pracy lamp i jeśli w tym czasie nie wyskoczy błąd to naprawy nie będzie.
Kuroyasami 27-02-2021, 13:33 Cześć. Odgrzeję temat reflektorów LED, a mianowicie ustawiłem na stacji diagnostycznej światła na włączonej pozycji świateł mijania i na soczewce przyrządu jest ok. Problem pojawia się w momencie przełączenia włącznika świateł na tryb "auto". Strumień światła w lewym jak i w prawym reflektorze rozchodzi się na boki jakby samochód dostał zeza rozbieżnego i tu się obawiam, że najzwyczajniej w świecie mogę oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka. Dodam, że reflektory ładnie skręcają i w DTC żadnych błędów nie ma. Czy to normalne zachowanie tych reflektorów czy trzeba przeprowadzić jakąś kalibrację?
Strumień światła w lewym jak i w prawym reflektorze rozchodzi się na boki jakby samochód dostał zeza rozbieżnego ... Czy to normalne zachowanie tych reflektorów czy trzeba przeprowadzić jakąś kalibrację?
Tak, to normalne. Gdybyś poczytał trochę ten wątek ewentualnie instrukcję obsługi a dla zupełnie leniwych obejrzał na YT filmiki Forda o działaniu świateł FDL Ford to wiedziałbyś dlaczego robią "zeza". ;)
Paszczaak 14-11-2021, 16:50 Witam. Mam problem z światłami led. Kupiłem Forda mondeo mk5 w maju i światła świeciły dobrze. Od jakiś 2 miesięcy świecą ewidentnie za nisko. Obojętnie czy w opcjach mam włączone auto czy wyłączone. Nawet jak się przełącza samo na długie to widzę przed sobą na drodze takie dwie jasne plamy jakby strumień wiązki bił w asfalt. O dziwo czasami około raz na 10 jazd do pracy świecą normalnie. Na stacji diagnostycznej pracownik swoim urządzeniem mierzył i stwierdził że jest ok. Elektromechanik żądnych błędów nie widzi na kompie. Coś tam ustawił bo niby faktycznie było ciut niżej i tu podał jakieś cyfry i po odbiorze auta było okej. Na drugi dzień jade o 5 rano do pracy i światła znów świecą za nisko. To trochę niebezpieczne bo mniejsze szanse na rekacje w porę jak mi wyskoczy oby tylko zwierzyna pod koła.
Światła witają mnie jak wsiadam lewo prawo góra dół. Same się przełączają na długie i krótkie jak coś jedzie bądź pusto przede mną. Nie wiem już gdzie szukać pomocy.
Druga przypadłość to inny odcień taki bardziej pod pomarańcz wpadajacy tej listwy led od dziennych. Z daleka się gubi. Z bliska ewidentnie inny odcień.
Wybaczcie za haotycznosc wpisy i Ewentualne błędy. Proszę o pomysły co może być nie tak.
.. Obojętnie czy w opcjach mam włączone auto czy wyłączone...
Na stacji diagnostycznej pracownik swoim urządzeniem mierzył i stwierdził że jest ok
A jak mierzył to włącznik auto był włączony/wyłączony. Ja jak kupiłem samochód to ewidentnie automatyczne długie oślepiały, a dodatkowo oświetlały połowę samochodu z przodu. Przed weekendem poczytałem forum i pojechałem na stacje na ustawianie świata. Sprawdziliśmy i światła były ustawione poprawnie jak był włączony tryb auto, po ustawieniu nikt jeszcze nie zamrugał.
Odpal samochód, włącz mijania i zobacz jak świecą światła, "odcięcie" światła powinno być gdzieś na środku, później przełącz na auto i światła powinny się "rozjechać" u mnie na auto były ustawione idealnie a na drodze wszystko wariowało.
Dziś okazało, że mój prawy reflektor drl wykazywał jakiś błąd. Wyszło to przy podpięciu pod komputer, na desce zero błędów. Po skasowaniu na razie jest dobrze.
Mam pytanie "wyprzedzające": na lampach nie mam naklejek, więc nie mam nr OEM. W sieci można znaleźć es73-13d154-ac, es73-13d154-ad, es73-13d154-ae, es73-13d154-af i es73-13d154-ag. Czym one się różnią? Czy można je zamieniać?
Czy może jest na forum ktoś, kto znajdzie odpowiedni nr po VINie?
Mondeo z kwietnia (?) 2016.
Czesc Koledzy
Mam problem z dzialanie FDL prawo-lewo. Po wlaczeniu zaplonu jest normalna adaptacja gora/dol i prawo/lewo ale potem lampy nie reaguja juz na ruchy kierownica (na postoju i w trakcie jazdy). Mam prosty skaner OBD i wywala blad HCM B1087. Po skasowaniu bledu lampy robia ponowna adaptacje i pozniej dalej nie dziala ich ruch. Problem pojawil sie jakis czas po regulacji lamp na SKP bo swiecily za nisko- mala regulacja srubami na odblysnikach, swiatla wylaczone z pozycji Auto. Mieliscie moze podobny przypadek albo jest ktos z Warszawy ogarniajacy takie tematy? Doczytalem sie o jakiejs aktualizacji modulu HCM, ale sam nie podolam…. Dzieki z gory
nie ma aktualizacji HCM dla Twojego VINu, a po drugie jeśli kiedyś FDL działały poprawnie, a teraz nie, to jednak coś się w nich popsuło - w necie jest sporo narzekań na usterki reflektorów FDL (chyba silniczków)
nie ma aktualizacji HCM dla Twojego VINu, a po drugie jeśli kiedyś FDL działały poprawnie, a teraz nie, to jednak coś się w nich popsuło - w necie jest sporo narzekań na usterki reflektorów FDL (chyba silniczków)
czesc, dzieki za odpowiedz
Doczytalem, ze sporo przypadkow mozna rozwiazac przez adaptacje HCM (nie aktualizacje)
W trybie powitania wszystko dziala- gora/dol, prawo/lewo.....
Dalbys rade cos popatrzec w tym temacie?
Mam tez pare rzeczy do zmodyfikowania- puscilem priv
thx
pioterekb 17-09-2023, 22:58 Witam,
jak opinia, to opinia.
Co do jasności, jakości oświetlenia, szerokości wiązki w porównaniu do żarowych - .... bez prównaniu na korzyść LED. Doświetlanie zakrętów, to dodatek bez którego można się obyć, ale widoczność na pewno poprawnia. Wygodną zaletą jest automatycznie przełączanie z mijania na drogowe. Generalnie przesiadka z żarowych na FDL jest ogromnym, korzystnym skokiem, ale.....
Na wielu forach (również zagranicznych) spotkałem się z problemem wyskakującego błędu oświetlenia adaptacyjnego i komunikatu na wyświetlaczu - Sprawdź światła adaptacyjne.... Światła przechodzą wówczas w jakiś tryb serwisowy, wiązka światła opada i świeci kilka metrów przed pojazdem - światła mijania. Niestety problem mojego MK5 również dotknął. W ASO problem jest znany i chyba dosyć powszechny. W moim przypadku wykonali aktualizację HCM, ale to błędu nie usunęło. Kolejnym proponowanym krokiem jest wymiana reflektora - cena około 7tys. zł bez usługi !!!!
Nie wiem czy w innych markach samochodów również użytkownicy się z tym ..... męczą, ale mimo swoich zalet, to główny powód mieszanych uczuć co do reflektorów FDL. LEDy miały być bezobsługowe i długowieczne, a w moim przypadku (70tys. przebiegu, 6 lat) jest spory problem.
Czy bym komuś polecił? Na pewno ostrzegłbym, że może się pojawić błąd bez powodu i koszty z tym związane są spore.
klocolus 17-09-2023, 23:26 Na wielu forach (również zagranicznych) spotkałem się z problemem wyskakującego błędu oświetlenia adaptacyjnego i komunikatu na wyświetlaczu - Sprawdź światła adaptacyjne.... Światła przechodzą wówczas w jakiś tryb serwisowy, wiązka światła opada i świeci kilka metrów przed pojazdem - światła mijania. Niestety problem mojego MK5 również dotknął. W ASO problem jest znany i chyba dosyć powszechny. W moim przypadku wykonali aktualizację HCM, ale to błędu nie usunęło. Kolejnym proponowanym krokiem jest wymiana reflektora - cena około 7tys. zł bez usługi !!!!
Nie wiem czy w innych markach samochodów również użytkownicy się z tym ..... męczą, ale mimo swoich zalet, to główny powód mieszanych uczuć co do reflektorów FDL. LEDy miały być bezobsługowe i długowieczne, a w moim przypadku (70tys. przebiegu, 6 lat) jest spory problem.
U mnie też się raz taki błąd pojawił, po wyłączeniu i włączeniu zapłonu wszystko chodzi ok. W tych czasach 6 lat to można uznać za "długowieczne" niestety.
Kolejnym proponowanym krokiem jest wymiana reflektora - cena około 7tys. zł bez usługi !!!!
Po pierwsze mozna kupic taniej.
Po drugie moze a nie musi pomoc.
Jest na to kilka sposobow, np. pomogla wymiana aku - jaki stary masz?
Znajdz na tym forum watek dedykowany dla tych problemow.
pioterekb 15-12-2023, 10:28 Dzięki za zainteresowanie tematem. Trochę czasu upłynęło od postu, ale uzupełnię temat. Może komuś w przyszłości się przyda.
Wizyta w ASO nie rozwiązała problemu. Aktualizacja HCM nie pomogła. Po tej wizycie
myślę, że wcześniej zapalają się światła mijania przy zmroku - zmienili poziom czułości.
Ja nie zdecydowałem się na usługę w ASO. Jak pisałeś, można kupić taniej - nowy Valeo, chyba około 4tys.
Wybrałem opcję bardziej ryzykowną - zakup używanego z Allegro. Kosztował około 1900zł.
AKU mam stosunkowo nowy - roczny. Zmusił mnie do wymiany, bo przestała działać funkcja Stop-Start oraz .... grzanie przedniej szyby.
Nie będę opisywał procesu wymiany, bo to już jest na postach, na YT. Generalnie ściągnięcie zdarzaka musi być - ja co prawda tylko jedną część odkręciłem, ale mocne jego odginanie było ryzykowne i montaż reflektora był uciążliwy.W reflektorze znajdował się jeden zaczep więcej, który blokował możliwość osadzenia, ale można z tym sobie poradzić.
U mnie oryginalnie reflektor był taki:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=130807&stc=1&d=1702634922
i został wymieniony na taki:
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=130808&stc=1&d=1702635217
Po wymianie w październiku, do dzisiaj nie było błędów (ale szukam niemalowanego, aby odpukać) i system działa jak poprzednio. Świadomie wybrałem inny rok produkcji i zgodziłem się na inną moc świetlną 17,5 zamiast 12,5. Nie chciałem ryzykować wadliwego reflektora z tego samego okresu. Co prawda obawiam się trochę wizyty w SKP.
Po wymianie oglądałem sterownik, wnętrzen reflektora i wszystko wydaje się być suche i szczelne. Nie widziałem we wnętrznu żadnej wilgoci i zabrudzeń. Sterownik jest szczelnie zamknięty (zanitowany) i nie zaglądałem do wnętrza. Możliwe, że wymiana samego sterownika byłaby skuteczna, ale ... ja już się tym teraz nie będę "bawił".
Podpowie też może ktoś bardziej doświadczony w temacie konieczności tzw. kodowania po wymianie? Trzeba coś ustawiać, wpisywać do HCM po wymianie? Gość w ASO wspomniał o kodowaniu po wymianie reflektora, ale nie zapytałem wóczas na czym to ma polegać. Czasami mam wrażenie, że specjalnie używają określeń w celu "zaciemnienia" sprawy.
HUGOBERG 15-12-2023, 11:21 Może ktoś wie gdzie w forscanie zmienić czułość zmiany świecenia lamp?
A czy widać rzeczywiście różnice w jasności świecenia jednego i drugiego reflektora? I co należy zrobić aby ten nowszy reflektor wszedł na miejsce starego? Uciąć dodatkowe mocowanie?
A czy widać rzeczywiście różnice w jasności świecenia jednego i drugiego reflektora? I co należy zrobić aby ten nowszy reflektor wszedł na miejsce starego? Uciąć dodatkowe mocowanie?
podpinam sie pod pytanie
pioterekb 01-05-2024, 20:04 Sorry, że nie zaglądałem i nie odpisywałem. Nie mam problemu już w tym temacie i .. odpuściłem zaglądanie.
Co do jasności, to gołym okiem nie zauważalne. Samochód przeszedł przegląd okresowy z kontorlą ustawienia reflektorów i nic przy badaniu nie zostało zakwestionowane.
Co do odciętego mocowania, to nic skomplikowanego. Ja go nie zauważyłem prównując lampy i miałem później problem z właściwym ułożeniem go w samochodzie. Odcięcie i wyszlifowanie ciętej krawędzi załatwia sprwę. Nie zrobiłem fotek, a po zamontowaniu nie jest to widoczne. Z forum wiecie, że jest taka różnica, to ją znajdziecie. Nie dam sobie nic uciąć, ale to mogło być to zaznaczone na zdjęciu poniżej:
131971
|
|