Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Ile czasu rozgrzewa się przednia szyba.
Ostatnio wymieniłem przednią podgrzewaną szybę ,
nie wiem czy jestem niecierpliwy ale dla mnie zbyt długo to trwa i ciekaw jestem waszych odczuć . Akumulator i doładowanie jest ok.
Ale jeśli samochód stoi na powietrzu i jest po nocy zamarznięta przednia szyba temp. zewn. = 5-8 na minusie
to po jakim czasie ( ile minut ) od uruchomienia silnika i włączeniu przycisku szybkiego rozmrażania
(czyli razem z max nawiewem i nagrzewnicą elektryczną )
ile powinna się rozmrażać żeby można było zetrzeć wycieraczkami i zacząć jazdę .
Ciekaw jestem waszych spostrzeżeń .
slawek-kali 31-12-2015, 15:04 1-2 min. dluzej nie czekalem jeszcze.
stingerA6 31-12-2015, 15:05 Dobre 3 min i jest po lodzie.
Wyszukałem ale to FIESTA http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1267137&postcount=3
u mnie trwa to dużo dłużej ok. 4-5 min .
Mario_Mario 31-12-2015, 15:45 Potwierdzam wypowiedzi przedmówców, zależy też,czy nie wieje zimny wiatr na szybę w czasie jej rozmrażania. Sprawdź,czy na samym włączonym podgrzewaniu szyby,nie przysiada Tobie napięcie,lub silnik nie odczuwa obciążenia.Trochę prądu idzie na podgrzewanie ;)
woro_woro 31-12-2015, 16:47 2 minuty. Jak wiem ze będzie mróz to zasłaniam szybę taką płachtą z marketu za 10PLN. Wtedy to poniżej minuty i mogę jechać.
BUMP: Muszę się uderzyć w pierś. Dziś specjalnie nie przykrywałem szyby (w nocy -15), jak wsiadłem do auta mialem -9. Czasu przewidzianego na jednorazowe grzanie szyby nie starczyło. Także zwracam honor, i idę przykryć szybę.
A jakiego producenta macie szybę przednią grzaną .
kłamią jak nic. 2 minuty to jak jest -1 czy -2 na dworze. Jak bedzie -10 to trzeba czekac i czekac.
No wtedy to praktycznie nie ma mrozu :one: na szybie
Wyjdź z domu wcześniej i nie bierz udziału w lemingowskim wyścigu "kto szybciej i komu krócej".
Khonamesta 01-01-2016, 11:05 Pytanie mam podobne pamiętam jak w starym focusie magiczny przycisk i szyba odtajała wg tego co pamietam szybko a teraz w nowym s-max ie zastanawiałem się czy oby na pewno mam podgrzewaną szybę po kilku minutach odtajała ramka dookoła szyby- tak powinno być?
stingerA6 01-01-2016, 12:35 Dziś sprwwdziłem na grubym lodzie po gołoledzi na szybie. Temperatura zewnętrzną -3, czas rozmnożenia szyby 3 min
Znaczy szyba nie grzeje...mam to samo.
Ja tez, zanim kupilem MDO czytalem ze lod sie topi "momentalnie". Okazuje sie ze te pare min trzeba poczekac. A nawet 2-3 min wydaje sie w aucie wiecznoscia ;)
Najlepiej zmierzyc ile amper pochlania podgrzewanie szyby. zazwyczja jest dzielona na dwie czesci i umnie w sharanie jedna polowa ciarnie rowno 20 amper. Czyli cala szyba pobiera 40 amper przy napieciu powiedzmy 12V bo sa spadki na kablach i nie liczyl bym ze na odpalonym silniku o ile napiecie na slupkach aku beda nawet okolo 14 V to na szybie bedzie gdzies ze 12V moze 12.5V co mnozoac przez te 40 amper daje nam okolo 500 wat a nawet niecale 500 wat. TO stosunkowo i tak duzo jesli patrzac na zasialnie w aucie dosc niskim napieciem.
Jesli przy wlaczonym silniku napiecie w ukladzie jest 14V to na szybie tez bedzie 14V. Podstawy elektrotechniki :)
MAkII222 01-01-2016, 19:11 Witam. Mój problem z szyba jest taki , rok ,dwa lata wcześniej po właczeniu ogrzewania przed. szyby lód czy szron znikał po max 3min. w tym roku zauważyłem ,że ten czas wydłużył sie do 6/7 min ,czyli po 4 min ogrzewanie sie samo wyłancza ,włączam znowu i czekam 2/3 minuty i dopiero zaczyna sie odmrażanie . Gdzie tkwi przyczyna? Jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o podpowiedz.
MaXyM tak to sobie zmierz na odpalonym np ile dociera do kostki żarówki w przednim reflektorze. Nie wiem czy coś poprawili w s-max ale w poprzednich autach bez dokładania przekaźników były spore spadki do 12 to może przesada ale poniżej 14 jest możliwe. Nauka swoją drogą ale życie swoją.
A w temacie to u mnie tak ze chwilkę przy ostatnich mrozach. Wsiadam odpalam, włączam grzanie i idę psikać boczne szyby, wracam już puszcza jak się zapnę w pasy to już jest ok, ciężko wiedzieć dokładnie ile zegarkowo.
woro_woro 01-01-2016, 22:46 okolo 500 watZ tego co pamiętam grzana szyba przednia to okolo 1000W. Jednak przyznaję się że nie sprawdzałem miernikiem.
Lord Alien 02-01-2016, 08:23 w moim przypadku szyba była wymieniana hmm z rok temu no i ostatnio zastanawiałem się czy działa to grzanie, w końcu sam drapałem.
sprawdzę na dniach czy lód zejdzie bez drapania i po jakim czasie.
dobrą opcją jest nagrzewnica- w aucie momentalnie dmucha ciepłym powietrzem.
Jesli przy wlaczonym silniku napiecie w ukladzie jest 14V to na szybie tez bedzie 14V. Podstawy elektrotechniki :)
Ni ebedzie bo sa spadki. Tak jak krecisz rozrusznikiem to spadek napiecia bywa nawet w okolicy 10 gora 11 voltów. Spadki sa ina kablach i samo żródło pradu ma swoje ograniczenia. Tak jak zasilacze czy prostowniki jedne maja wieksze trafo drugie mniejsze a mimo to oba moga dawac napiecie takie samo np 12V to na jednym wyciagniesz powiedzmy 1-2 ampery pryz takim napieciu a przy drugim sprzecie mozesz wykrzesac powiedzmy 20 amper.
Co do 1000wat ze szyby to wydaje mi sie ze to raczej malo mozliwe z racji ze to daje jakies 80-85 amper. Dliczajac standardowy pobor pradu przez inne podzespoly w aucie powiedzmy ze 25 amper bo tyle bywa to nie ma opcji by dodatkowe 85 szlo na sama szybe jak masz altek o pradzi emaksymalnym powiedzmy 120 czy 140 amper. Te 140 amper to on tez nie moze produkowac na jalowych bo tu ma jakies 40% swojego maxa to po drugie szybko by skonczyl żywot. A gdzie dodatkowe inne urzadzenia pobierajace prad jak grzanie szyby tylnej, grzanei siedzeń itd. Uklad musi byc tak skonstruowany zeby po wlaczeniu wszystkiego dawal jeszcze jako tako rade. Pamietaj ze przez pierwsze 2-3 minuty swiece zarowe sa jeszcze grzane na silniku a one tez ciagną sporo bo gdzies ze 40-60 amper.
Robilem jakis czas temu pomiary u siebie ci i ie ciagnie pradu. Swiatla tez troszke ciagna ale o dziwo nadmuch tez duzo pozera jelsi ustawi sie na duzy nadmuch. Światla okolo18 A nadmuch ustawiony na 70% pobiera okolo 12-15 A grzanie szyby tylnej okollo 25 A doliczcie jeszcze radio( zaleznie jakie kto ma i jak podkreca) 10-30 A elektornika auta( komputery i inne bzdety tez okolo 15-20A. Wiekszosc aut ma altek o "mocy" 120 A. Kiedys 90A to byl juz spory. Teraz nowsze maja po 140 A co wieksze bardziej wypasione auta z segmentu luksusowego to tak jak kolega napisal z forum VCP jak mala spawarka mają po 180-220 amper. Sam mam u siebie altek wymieniony na 220 amperowy a kolega jakis czas temu u siebie wstawial altek z USA o pradzie 250 amper a drugi 350 amperowy ale z racji iz mocno rozbudowane car audio ma.
gdzies bladzisz ciagle z tym spadkiem napiecia.
Oczywiscie te istnieja, ale policz sobie z prawa ohma jaka opornisc by musial miec kabel zasilajacy szybe aby spadek na nim byl pare voltow.
Przyklad z rozrusznikiem tez slaby. Pomijajac fakt ze tu spadek napiecia na kablu zasilajacym jest uzasadniony bo plynie wiekszy prad, to i tak napiecie spada na aku wiec w calej instalacji. W momencie rozruchu wszedzie jest takie samo napiecie, tyle ze nizsze, co tylko potwierdza moje slowa.
W skrocie: w danym momencie we wszystkich punktach powinno byc takie same napiecie (minus spadki nap na polaczeniach ale te powinny byc pomijalne)
A co z tą szybą grzana przednią ?
.... bo ja również kiedyś wymyśliłem swój patent jak mi siadał poprzedni akumulator .
Dolutowałem przewody z zaciskami do wtyczki zapalniczki i do tego podpinałem miernik napięcia , w ten prosty sposób po włożeniu wtyczki do gniazda zapalniczki miałem ciągle pomiar napięcia który sprawdzałem na tym gnieździe (można by rozumieć że na instalacji samochodu lecz nie jest to takie oczywiste do końca )
Ale .... po wejściu do samochodu i rozruchu silnika napięcie na mirniku w kilka sekund się stabilizuje i pokazuje ok 14.0 V do 14,5 V po włączeniu mocniejszych odbiorników jest tak samo ( czyli troszkę się napięcie obniży ok.13,8 V i z powrotem powraca w kilka sekund
czasami nawet do 14,78 V.
Poprzednia szyba grzana raczej szybciej się rozgrzewała ,
ale miała już dość dużo uszkodzonych drucików wiec może dlatego to widziałem na szybie (w tej płynnie odparowuje że nie widać w ogóle grzejących śladów na szybie tylko pozostaje przy obu słupkach i cieniutki środek bo tam nie ma drucików grzałki .
Postaram się dziś dokładnie zmierzyć czas topienia szronu na szybie jest u nas -8 st C.
Jeszcze jedno, po uruchomieniu silnika włączam grzanie szyb przyciskiem dodatkowej nagrzewnicy (od razu włącza się na desce grzałka tylnej szyby ( ja ją zaraz wyłączam) bo nie ma takiej potrzeby .
pobierają prąd tylko;
-światła dzienne 2x 8W przełącznik jest ciągle (A)
-ekran nawigacji
-nagrzewnica el.z max nawiewem (podczas włączenia szyb)
i podstawowe kontrolki .
Wydaje mi się że tak poprawnie być powinno i to minimalny pobór z alternatora.
szmelcmax 02-01-2016, 23:47 Z moich doświadczeń (na czterech różnych modelach Forda) wynika, że nie można jednoznacznie określić czasu odmrażania szyby. Pomijając to że szyby są różne, to dzień (noc) do dnia nie podobny i szron czy oblodzenie bywają inne. Nie można się nastawiać na jakiś normatywny termin. Przy zwykłym szronie i małym minusie to 1-2 minuty max i po sprawie. Jak gruby szron to dwa razy tyle. A jak szyba oblodzona po zamarzającym deszczu (gruba warstwa) to i 8 minut może być mało. To jednak i tak nie trwa dłużej niż ręczne skrobanie szyb. Ja jednak najbardziej doceniam grzaną szybę w czasie jazdy w duży mróz. Miałem taką przyjemność przy -22 kiedy śnieg spod kół innych pojazdów wpadał na szybę, a płyn spryskujący momentalnie zamarzał i tworzyło to mglistą "firankę" na szkle. Bez włączonego podgrzewania-męka nie jazda. Z podgrzewaniem- widoczność bez zarzutu.
MaXyM ze tak spytam sprawdzales, mierzyles ze tak twierdzisz?? Ja zaraz pujde bo na dworze widzialem ze jest sporo ponizej -10 umnie dziś. ODotuje ile grzeje mi sie szyba przednia i zrobie pomiary miernikiem Bedziesz zadowolony?? Zaznaczam mam duzo micniejszy alternator oraz dwa kable od alternatora do akumualtora poprowadzone.
A i pamietaj ze spadki sa nie tylko na samych kablach. Czemu grzeje sie kabel od odkurzacza zawsze na koncu przy wtyczce?? Jak myslisz. A kable maja rozne wsówki itp sprawy tu na tych polaczeniach to myslisz ze nie ma oporu??
Edyta.
Wlasnei wrocilem z auta. Mam pomiary zapisane na kartce. Weic tak Na dworze -8 tak pokazuje kimatronik ale nie istotne to. Odpalam auto i mierze napeicie bez poborów na slupkach akumualtora i mam tak: 14.62V
Zalaczam przednia szybe i napiecie na aku wynosi 14.54V
Zalaczam podgrzewania obu szy plus grzanie siedzisk razy 2 i napiecie wynosi wtedy a aku 14.43V
Sprawdzam napiecie na gniezdzie zapalniczki i bez obciazenia wszelkiego to 14.40V a jak zalacze szybe przednia to na zapalniczce jest wtedy 13.60V
Teraz wyciagnalem oslone slupka przy szybie z jednej strony by wpiąć sie w kabel od grzania szyby ( jedną połówkę) i mierze napiecie na szybe jakie jest podawane i wynisi 12.91V
Czyli jednak jakies spadki sa jak widać. Nie pameitam jakie warotosci byly przy starym alternatorze a nie chce mi sie go zamieniac na testy bo zimo jest okropnie choc taka wymiana to trwa w TDI 15 minut pracy. Napewno duzo daje altek wiekszy ale najwieksze poprawy spowodowal dodatkowy kabel plusowy bo ten ori w sharanch itd to sie dosc czesto grzeje i smaży powodujac topienie tej puszki z bezpiecznikami.
Dziś przy -11 szyba grzała 7 minut do czysta, pierwsze 4 minuty nie było widać reakcji na szybie. Na tylnej po minucie zaczynało puszczać
Piotr. czy grzanie szyb włączyłeś dzisiaj jednym tym przyciskiem z max nawiewem z nagrzewnicy? .
Czy tylko oba przyciski od szyb na desce rozdzielczej.
Te 140 amper to on tez nie moze produkowac na jalowych bo tu ma jakies 40% swojego maxa to po drugie szybko by skonczyl żywot.
Mój seryjny 150A alternator na biegu jałowym dawał ponad 100A (chyba 130A, ale głowy za to nie daję). Na trochę większych obrotach było 150A i tyle się utrzymywało niezależnie od obrotów.
Jakość grzania szyby najlepiej byłoby ocenić przez pobór prądu przez szybę - w komorze silnika są 2 bezpieczniki od przedniej szyby. Trzeba wyjąć jeden z nich i w miejsce bezpiecznika wpiąć amperomierz. Tak mierzy się jedną stronę, następnie drugi bezpiecznik i druga połówka. Potem trzeba to porównać z kimś, komu szyba grzeje dobrze. Niestety poprawnych wartości nie podam, bo moja szyba grzeje częściowo.
Jeżeli wyniki są różne to zacząłbym sprawdzać gdzie te spadki napięcia są...
PS. Amperomierz musi mieć spory zakres (20A albo więcej), można też użyć cęgowy..
juri2069 03-01-2016, 14:45 kłamią jak nic. 2 minuty to jak jest -1 czy -2 na dworze. Jak bedzie -10 to trzeba czekac i czekac.
Dziś było -15 i czekałem dokładnie jedną minutę - oczywiście była cienka warstwa lodu( nooo taki lodzik do lekkiego zeskrobania ) Tak szyba prześwitała. Wczoraj po 3 dniach stania było sporo lodu i rozmroziło szybę dokładnie w 3 minuty. Więc nie kłamią :one:
Bump: A nawet 2-3 min wydaje sie w aucie wiecznoscia
Dokładnie. Wydaje się wiecznością , ale inaczej się to ma ze stoperem w ręce
Bump: Ni ebedzie bo sa spadki
U mnie przy włączonym grzaniu przedniej i tylnej nie spada . Widocznie mam coś zepsute :D
czy grzanie szyb włączyłeś dzisiaj jednym tym przyciskiem z max nawiewem z nagrzewnicy? .
Przyciski grzania przód + tył , nawiew w trybie auto
A tu wykresy wydajnosci alternatorów. Nalezy pamietac z eim wiekszy altek tym gorzej u niego na niskich obrotach za to lepiej oczeiwscie na wysokich. Jak checei co tzapraszam na forum elektrodzy chlopaki wyszystko wyjasnią. Moge ewentualnei zapodac linki do podobnych tematow na elektordzie z altkami.
http://www.fotem.pl/data/mini/min_db0894cd97809658e34687ce3a611.jpg (http://www.fotem.pl/show/full/db0894cd97809658e34687ce3a611)
http://www.fotem.pl/data/mini/min_f12d3ff9d27ed5a4921daa7a38318.jpg (http://www.fotem.pl/show/full/f12d3ff9d27ed5a4921daa7a38318)
http://www.fotem.pl/data/mini/min_4fb2dd1ecb4c159b1f308754211c5f6.jpg (http://www.fotem.pl/show/full/4fb2dd1ecb4c159b1f308754211c5f6)
Xelus wez zmierz to amperomierzem cegowym i zrob fotke. To co podajesz to juz granice tego alternatora i watpie by przy obrotach powiedzmy 900 dawal 130 amper.
juri2069 zrobiles takie pomiary jak ja?? Czy moze mam zrobic jeszcze raz z dokumentacja fotograficzną. Mierz napiecie na kablach pryz szybie i to samo napiecie przy slupku akumulatora. Ja zrobilem nalezyte pomiary miernikiem. Moge ewentualnie zorbic pomiar w drugim aucie.
To tak jakby ktos mowil ze ma auto z moca 150 koni i te 150 koni ma i przy 1500 obrotach i przy 2500 i przy 4000 obr.
juri2069 03-01-2016, 15:59 GTB20 nie robiłem czegoś takiego jak ty :619:
Sprawdzałem zwykłym miernikiem no i po włączeniu 2 szyb spadek był minimalny czyli o ok 0.10 V więc ja to uważam za nic - dla kogoś innego to dużo. Sprawdziłem raz i wiem , że wszystko jest sprawne
Wydaje mi się , że alternator jest po to aby wyrównywał ładowanie no ale gdy do grzania szyb dojdzie elektryczna nagrzewnica , xenony , radio to ten minimalny spadek i tak jest dobrym wynikiem i nie ma się do czego przyczepić. Elektrykiem nie jestem , to tylko takie proste i sprawdzone spostrzeżenia :one:
gdzie sprawdzales to napeicie na slupkach altka lub akumualtora pod maska czy przy szybie??
Zauwaz ze na akumulaotrz ebedziesz mial np tak jak umnie 14.60 V ale na zarowkach mijania na samej lampie juz nie bedzie 14 V. Na zarowkach bedziesz mial okolo 13,5 V co i tak jest odrobine za duzo. Od tego np w astrach G byl akampania na montowanie takich bajerow w instalacje rpzy swiatlach bo sie zarowki przepalaly nagminnie. Co dziwne w astrach G tych z poczatku produkcji czyli 1998 1999 rok nie bylo problemu ale ja mierzylem napeicie na zarowkach to bylo 12.8 V a w tych astrach robionych juz w Gliwicach bylo 13.7 V Co skutkowalo ze przepalaly sie zarowki co miesiac dwa. W corsie D tez to bylo ale tylko na zarowkce lewej jesli mnie pamiec nie myli. Mialem taka klientke co jej wymienialem te zarowki na lewej stronie 4 razy w przeciagu 6 miesiecy. Wstawiajac w szereg diode prostownicza taka 10 amprową juz problem znikał ale nie moglem tego zrobic oficjalnie w aso. Dla pewnosci dawalo si enawet po dwie diody. Dioda przyjmuje sie ze obniza napiecie o pol volta. JEszcze pare takich diodek mam gdzies w szafce to moge ci zrobic w piwnicy takie testy bo mam trzy akumualtory w zapasie, zarowke H7 tez znade i nie ma problemu pomierzymy, fotki porobimy i bedzie okej.
juri2069 03-01-2016, 16:24 Wierzę w twoją wiedzę i doświadczenie jednak skoro mi nie pali żarówek i napięcie na ( odpowiadając na pytanie ) słupkach aku jest w porządku to dla mnie czyli normalnego użytkownika jest w porządku i jeżdżę spokojnie. I faktycznie jeżdżę spokojnie póki co :)
Głównie chodziło mi przedtem o tamto grzanie szyb bo ze stoperem w ręce grzeje mi 2-3 minut i rozmraża szybę. Ale to zależnie od samochodu i może producenta szyby - w każdym może być inaczej.
hmm. nie zrozumiales. Napiecie na aku 14.5 V nei jest zlym. Tak jak wyczytales ze mam u siebie 14.6 V. Tyle ze zmierze ci jeszcze ile mam bezpośrednio na zarówkach. Ale bije sie w piers ze bedzie tam jakies 13,2V moze moze 13.5V.
Te gliwickie astry mialy skubane grubsze kable dane i dlatego paliło zarowki. Taka mala anegdota do tego co powodowalo taki stan rzeczy.
Czas rozmrazania szyby moz ebyc zalezny od wielu czynnikow tak jak ktos tu wcesniej napisal. nawet to ze wieczorem gdzies jechalismy i auto sie rzgrzalo ma znaczenie bo widze u siebie po autach. W jednym szyba bardziej zamarznieta a w drugim mniej. Jeden odpalany jakies 9-10 godzin temu a drugi okolo 20 godzin. na jednym zajdzie troche wilgoci i zrobi sie lód jak szkło na szybie i bedzie lipton. Ja np dzis rano co poszedlem o 11stej robic pomiary to praktycznie szyby nie mialem zmrozonej mimo ze na dworze -8. Bywa roznie.
Dlatego zamiast mierzyć czas rozmrażania, który zależy od mnóstwa czynników, lepiej zmierzyć pobór prądu. Przy tej samej powierzchni szyby większy pobór prądu oznacza szybsze rozmrażanie.
Xelus wez zmierz to amperomierzem cegowym i zrob fotke. To co podajesz to juz granice tego alternatora i watpie by przy obrotach powiedzmy 900 dawal 130 amper.
Trzymajmy się 100 amperów bo tyle jestem pewien, 130 tak jak pisałem wcześniej - głowy nie daję. Jeżeli Ci bardzo zależy na dokładnej wartosci (poza udowodnieniem czyja racja jest mojsza) to mogę to sfotografować, ale raz, że zimno, a dwa muszę pożyczać miernik cęgowy bo nie mam.
Mierzyłem to u siebie jak dodawałem grzałkę PTC która gdy pracuje z pełną mocą wciągała ok.65 amperów. Na wolnych obrotach z włączoną dmuchawą na 4-5, ogrzewaniem szyby tylnej i przedniej (grzeje 1/3 :( ), światłami i radiem - ogrzewanie PTC pracuje na full przy wolnych obrotach, co oznacza że prądu starcza do jego zasilenia.
Co do charakterystyk - tu http://www.bosch-motorsport.de/media/msd/downloads/archiv/starter_generatoren/Alternator_150_A.pdf jest alternator z bardziej stromą charakterystyką. Przełożenie między silnikiem a alternatorem jest ~2.8 i zauważ, że niekoniecznie alternator musiał mieć 13,5V na wyjściu (wtedy charakterystyka przesuwa się w lewo). Zauważ też, że maksymalny prąd dla alternatora 150A wynosi ponad 180A - ale ja nie wiem co musiałbym w aucie włączyć, żeby tyle popłynęło.
Ponieważ to OT a nie chcę podpadać na początku proponuję przenieść się do innego wątku albo na PM.
Lord Alien 04-01-2016, 09:06 Po 3 cyklach włączania ogrzewania dzisiaj nie odmrozilo szyby czyli po 12min
Temp -15
Jaka może być przyczyna ?
Szyba była wymieniana jakiś czas temu i podobno działało ogrzewanie
No własnie .... szyba się zbyt wolno zbiera z rozmrażaniem w mrozy . Myślę że jeśli była wymieniana to ma gwarancję na 2 lata bo takie są przepisy . Należało by złożyć reklamację .
Lub ma duże spadki napięcia po włączeniu rozmrażania szyby .
Choć jak patrzę na te wykresy http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2509100&postcount=31 które wstawił kolega to kojarzy mi sie to z latami 80-tymi kiedy to miałem w Maluchu jeszcze z prądnicą i zawsze był akumulator niedoładowany bo na wolnych obrotach było słabe ładowanie , ale po jakimś czasie wprowadzili alternatory i nie miałem tego problemu .
Nie do końca w to wierzę ze tak może być że im mocniejszy altek(150 A w S maxach ) tym słabsze ładowanie na wolnych obrotach , przecież to była by głupota żeby ktoś podczas rozmrażania szyby gazował samochodem żeby alternator dał większy prąd na grzałki , przecież to nie samochód z ubiegłego stulecia a mój w 2015 roku dopiero przekroczył 100 tys km. i jest pedantycznie zadbany .
Postaram się dziś dokładnie zmierzyć czas topienia szronu na szybie jest u nas -8 st C.
Jeszcze jedno, po uruchomieniu silnika włączam grzanie szyb przyciskiem dodatkowej nagrzewnicy (od razu włącza się na desce grzałka tylnej szyby ( ja ją zaraz wyłączam) bo nie ma takiej potrzeby .
pobierają prąd tylko;
-światła dzienne 2x 8W przełącznik jest ciągle (A)
-ekran nawigacji
-nagrzewnica el.z max nawiewem (podczas włączenia szyb)
i podstawowe kontrolki .
Wydaje mi się że tak poprawnie być powinno i to minimalny pobór z alternatora.
eclipse i jak wyszło przy kolejnym pomiarze? Ja od kilku dni też zwróciłem uwagę na czas topnienia. Przy wczorajszych mrozach (pokazywało -13 st. C) szyba rozmroziła się dopiero po ok 8-10 min. Tzn. musiałem drugi raz wcisnąć rozmrażanie przedniej szyby bo po pierwszym razie było bez widocznych efektów. Przy drugim załączeniu poszło już w miarę szybko.
I robiłem podobnie, wciskam od razu nawiew na Max i wyłączam grzanie tylnej szyby bo nie było potrzeby jej odmrażania. Ciekawe jak zmienia się czas rozmrażania jeśli włączyć sam przycisk rozmrażania przedniej szyby a nie nawiew na Max - to też sprawdzę.
Jeszcze pytanie, skoro rozmrażanie szyby się wyłącza samo po iluś minutach, czy coś się stanie jeśli dajmy na to dalej np. 5 razy pod rząd włączę ponownie grzanie?
Pozdr,
No u mnie dzisiaj -14 i też za 3 cyklem dopiero puściło tak, że dało się mniej więcej zebrać do jazdy.
A co do żarówek to ponizej różnica w świeceniu przy spoadku napięcia zaczerpniete z forum golfa, gdzie nagminnie montuje się przekaźnik w starszych autach. Ja w obu swoich miałem i nie zauważyłem żeby szybciej żarówki paliło ale za to w nocy widziałem wyśmienicie. W s-maxie jeszcze nie mierzyłem.
10.5V : 510 lumens
11.0V : 597 lumens
11.5V : 695 lumens
12.0V : 803 lumens
12.5V : 923 lumens
12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
13.0V : 1054 lumens
13.5V : 1198 lumens
14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
14.5V : 1528 lumens
Lord Alien 04-01-2016, 11:33 Sam już nie wiem czy działa bo taki trochę jakby zmiekczony ten szron był jak skrobalem.
Jak tak u wszystkich działa to na h... To potrzebne
To już nagrzewnice wolę włączyć przynajmniej działa od razu
Gregonio 04-01-2016, 15:15 Uważam że ten patent z ogrzewaną szybą jest średni. Dużo lepsza jest nagrzewnica (Webasto, Eberspreher). Wysyłam ze smartfona sms i włącza się. Zanim się ubiorę i wsiądę do samochodu, to szyby odmrożone, silnik podgrzany i wnętrze też rozgrzane.
A te druty w szybie to tylko przeszkadzają w ostrym słońcu są duże refleksy świetlne, a w nocy i w deszczu zachowuje się jak siatka dyfrakcyjna.
Bez urazy panowie
ale co by było gdyby i co jest lepsze .... nie jest w ogóle w temacie , więc proponuje usuną takie posty bo potem powstaje wielki bałagan jak czegoś szukamy.
|