Witam
Z powodu okresowego dłuższego nieużytkowania pojazdu zastanawiam się na zamontowaniem odłącznika akumulatora tzw hebla.
Klema minusowa ma dwa kable: na karoserię i chyba do rozrusznika.
Czy ktoś ma sprawdzone rozwiązanie i mógłby coś zaproponować?
Focus kombi MK II TDCI 1.6 2007
Znalazłem coś takiego ale nie wejdzie do skrzynki akumulatora
http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/58/90/52/25/5890522560
pzdr
a
Nie bardzo wiem w jakim celu to robić , ale jak już tak chcesz t najprościej jest zdjąć orginalną klemę.
krzys1968
01-01-2016, 19:35
Dokladnie jak kolega pisze wyzej zdejmi kleme minusowa i mozesz dodatkowo zalozyc jakas gumowa nasadke zeby zwarcie sie nie zrobilo przypadkiem
Tak wiem o klemie minusowej, do tej pory tak robiłem.
Klema minusowa zachodzi na podszybie dostęp trochę utrudniony.
Ale...
Sytuacja się okresowo powtarza więc wartałoby sobie temat uprościć.
Może się zdarzyć, że żona będzie musiała założyć tą klemę.
Sorki... proszę o zrozumienie.
Hebel z takim pokrętem wtedy jest niezastąpiony.
Jedyne co mi przeszkadza w założeniu hebla z obrazka, to klema z dwoma kablami i brak miejsca.
Jeśli założę hebel na przewodzie do karoserii, to nie wiem czy obwód nie zamknie się przez kabel do rozrusznika?
a
PS
Raz foka nie poszła spać i napięcie spadło do 4V.
dwa - foka po 4 tygodniach (wakacji) rozładowała aku do 0V)
krzys1968
01-01-2016, 20:21
A ta zielona nakretka jest z gwintem czy srube posiada
Z tego co zrozumiałem z opisu przekręcenie o jakiś tam kąt powoduje rozwarcie obwodu.
Nie trzeba nic rozkręcać kluczami, wystarczy samo przekręcenie pokrętła do rozwarcia obwodu. Na zdjęciu widać jakąś przekładkę izolującą.
Nie znam konstrukcji i nie wiem czy tam jest jakiś gwint i śruba.
opis z alledrogo
WYŁĄCZNIK AKUMULATORA
Szybkie i łatwe odłączanie prądu akumulatora!
Odłącznik akumulatora pozwala na szybkie odłączenie prądu akumulatora
np. przed przystąpieniem do naprawy samochodu.
Urządzenie jest niewiarygodnie łatwe w montażu –
wystarczy tylko zdemontować klemę ujemną,
założyć odłącznik bezpośrednio na biegun ujemny akumulatora,
a następnie przymocować klemę ujemną do drugiego końca odłącznika.
Aby odłączyć prąd, wystarczy tylko przekręcić plastikowe pokrętło.
krzys1968
01-01-2016, 21:24
Jedynym rozwiazaniem jest obciecie klemy tak aby zostala ta czesci z 2 kablami i sruba M5 jak sie nie myle i i wlozenie sruby przez otwor i zamocowanie nakretka przynajmniej ja bym tak zrobil ale decyzja nalezy do ciebie , a jakby sruba okazala sie za krutka to zpilowanie troche dolnej czesc zeby byla plaska i dobrze przylegala
radek9103
01-01-2016, 22:14
Znajomy ma podobny patent w swoich autach po tym jak poszło zwarcie i prawie spalił mu się samochód. Szukaj klemy do zarobienia na kablu ,a nie kombinacji z oryginalną klemą.
GOLDEN!!!
01-01-2016, 22:15
Proponuję łatwiejszy w obsłudze wyłącznik
http://www.autosiatki.pl/allegro/img/rozne/odlacznik_akumulatora_zwykly_3.jpg zdjęcie pierwsze lepsze z googla
Stosuje w drugim autku z powodzeniem od prawie roku, żona sobie radzi z obsługą.
Pozdrawiam
Rafał A.(antek)
02-01-2016, 00:47
1) daj linka gdzie to znalazłeś
2) ciekawe jaki prąd jest to w stanie "przenieść"
3) zastosuj na biegun dodatni, jest bardziej dostępny. Są też klemy typu "francja" z dociskaniem na zatrzask, może coś takiego.
ew elektryk i zabudowanie jakiegoś wyłącznika - hebla na kablach masowych.
Bump: Proponuję łatwiejszy w obsłudze wyłącznik
http://http://www.autosiatki.pl....jpg zdjęcie pierwsze lepsze z googla
popraw link
GOLDEN!!!
02-01-2016, 12:57
1. na allegro.pl link do przykładowej aukcji http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5883076315
2. Prąd piszą 750A, pewnie przesadzają, ale rozruch wytrzymuje,
Link poprawiłem.