Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Zapowietrzony układ paliwa, wolne obroty


cyberion84
03-01-2016, 16:07
Witam!

Na wstępie zaznaczam, że specjalnie zakładam nowy wątek ponieważ chcę opisać mój przypadek. Z góry przepraszam, co złego to nie jag:okulary

Ford Focus mk2 FL 2007r.

Sprawa wygląda następująco:

Wracając z trasy zatrzymałem się u żony pod pracą. Auto stało na wolnych obrotach, po kilku minutach chciałem cofnąć i auto zgasło.

1. Mechanik wymienił: pompa paliwa (ta w baku), filtr paliwa (firmy Man - podobno nie Fordowskie filtry paliwa są do d..y)

Każda sytuacja miała miejsce przy 1/4 baku.

2. Zapowietrzył się przy 1/4 baku. Inny mechanik odpowietrzył i było ok.

3. Zapowietrzył się po tygodniu od wcześniejszej naprawy. Mechanik poległ, a przy okazji wymienił akumulator (ze starości).

4. Znajomy mechanik wykrył usterkę. Nieszczelny przewód powrotu paliwa na filtrze. Naprawa pomogła, aż do dzisiaj... około 1 miesiąca było ok.
Wydaje mi się, że samo zabezpieczenie przewodu może nie do końca rozwiązać problem. Zaczynam myśleć o wymianie przewodów paliwowych filtr<->pompa, ale przeraża mnie cena ~500zł.

Odpaliłem auto. Włączyłem ogrzewanie przedniej, tylnej szyby i nawiew do środka auta. Podczas odśnieżania auta wszystko było ok, ale po około 5-10 minutach auto zgasło i nie dało się go uruchomić. Temperatura wynosiła około -10 stopni. Dolałem 250 ml denaturatu na pół zbiornika. Niestety nie pomogło. Naładowałem również akumulator - dalej to samo.
Rozrusznik kręci normalnie. Czyżby znów coś się rozszczelniło czy może zamarzło paliwo? Zatankowane miałem zwykły Diesel ON.

luki6262
03-01-2016, 16:20
Na jakiej stacji tankujesz paliwo? Mają już zimówkę? Co do filtra paliwa - używam FoMoCo i nie ma nigdy problemu. Miałem kiedyś z Man'a ale zraziłem się, jak poszperałem po internetach i dowiedziałem się, że wsio jest w chinach robione.

cyberion84
03-01-2016, 16:33
Na jakiej stacji tankujesz paliwo? Mają już zimówkę? Co do filtra paliwa - używam FoMoCo i nie ma nigdy problemu. Miałem kiedyś z Man'a ale zraziłem się, jak poszperałem po internetach i dowiedziałem się, że wsio jest w chinach robione.

Witam!

Tankuję głównie na Shellu, czasem się zdarzy na Orlenie. Generalnie tankuję Diesel ON, czasami na Shellu tankuję tego lepszego Diesla.

Podobno filtry firmy Man są montowane w Fordach Focusach na pierwszy rozruch w fabryce (informacja od mechanika, który nie dał rady naprawić). Jutro będę u znajomego mechanika to dowiem się więcej.

Matych
03-01-2016, 16:44
W zbiorniku paliwa nie ma żadnej pompy-twój mechanik to oszust albo debil,jak rozłączał przewody paliwowe to mógł gdzieś spowodować nieszczelność i wtedy w koło będies ię zapowietrzał.Przy naszym paliwie filtr radziłbym wymieniać co 30 tysi. i jak temperatury oscylują w okolicy 0 stopni lać depresator do paliwa.

luki6262
03-01-2016, 16:46
Raczej w to wątpię. Ford montuje swoje, chyba że to man robi dla nich filtry (tego nie wiem). Co do Twojego problemu- przejrzałbym cały układ paliwowy (szczelność) łącznie z wyciągnięciem zbiornika paliwa. Musi się gdzieś zapowietrzać. Powiedz skąd jesteś- może ktoś będzie w stanie doradzić Ci jakiegoś mechanika.

cyberion84
03-01-2016, 16:49
Powiedz skąd jesteś- może ktoś będzie w stanie doradzić Ci jakiegoś mechanika.

Wrocław

damiasek
03-01-2016, 17:09
1. Tak jak już wcześniej Matych napisał. W 1.6 TDCI nie ma pompy paliwa w zbiorniku.
2. Zaopatrz się w pompkę gruszkę z przeźroczystymi przewodami. Podpinasz ją do powrotu paliwa za pompą i pompujesz paliwo, aż nie będzie powietrza. Jak się nie da to szukasz nieszczelności. Taka pompka kosztuje 30 zł, a może Cię uratować jak jesteś gdzieś daleko od domu. Nawet na zapowietrzającym się układzie jak nie mam jakieś totalnej nieszczelności da się wrócić.
3. Kupujesz interfejs elma na BT za 15-20 zł i odczytujesz błędy, być może problem z odpaleniem nie jest związany z brakiem paliwa.
4. Znając wyniki badań paliw na stacjach wcale nie jestem pewien jakości na tych markowych (brak zaufania ma zawłaszcza do statoil), Osobiście nigdy nie miałem problemów z jakością paliwa, a tankuje głównie na tesco (ponad 100kkm)
5. Co ma zapowietrzający się przewód powrotu do zapowietrzania pompy CR. Przecież powrót jest za pompą. Czy spotkał się ktoś z powrotem paliwa z filtra ?

cyberion84
03-01-2016, 17:18
2. Zaopatrz się w pompkę gruszkę z przeźroczystymi przewodami. Podpinasz ją do powrotu paliwa za pompą i pompujesz paliwo, aż nie będzie powietrza. Jak się nie da to szukasz nieszczelności.
3. Kupujesz interfejs elma na BT za 15-20 zł i odczytujesz błędy, być może problem z odpaleniem nie jest związany z brakiem paliwa.


ad 2. Znalazłem taką pompkę http://allegro.pl/pompa-pompka-odpowietrzania-ukladow-diesla-diesel-i5875721741.html a poza tym po użyciu pompki i tak trzeba zalać filtr paliwa ropą.

Nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu mechanik się podpinał. Wiem, że robił to przy filtrze paliwa. Tylko, który to był przewód? Mógłbym prosić o jakieś foto?

ad 3. Mam taki interfejs Bluetooth za 40zł. plus aplikacja Torque na smartphone. Nie znalazł mi błędów.


5. Co ma zapowietrzający się przewód powrotu do zapowietrzania pompy CR. Przecież powrót jest za pompą. Czy spotkał się ktoś z powrotem paliwa z filtra ?

Może źle to napisałem. Przy filtrze paliwa są dwa przewody, obydwa zostały zmodyfikowane (wygląda to jak termokurczka na przewodzie lub coś podobnego). Są zabezpieczone praktycznie tuż przy samej szybkozłączce przy filtrze paliwa.

damiasek
03-01-2016, 17:28
Mam właśnie taką pompkę, u mnie działa.
Spróbuj odczytać na komputerze forscanem lub scanxl, pokazują trochę więcej błędów.
Odczytaj też maksymalne ciśnienie na listwie CR w trakcie uruchamiania. Jak będzie poniżej 150 bar to znaczy że problem sprawia układ paliwowy.
Silnika nie odpowietrza się przy filtrze paliwa, tylko po przeciwnej stronie. Wpiąć się należy w przewód powrotny. Nie mam zdjęcia, to takie dwa równolegle poprowadzone przewody wyglądające tak samo jak te przy filtrze. Jeden prowadzi do z filtra do pompy CR, a drugi to powrót. Wpinasz się w powrotny i pompujesz paliwo w kierunku baku. Wtedy paliwo jest przeciąganie od baku aż za układ wtryskowy.

salom
03-01-2016, 17:30
Lej na pełny zbiornik do 10 litrów prawdziwej nafty, i przejeżdzisz zimę bez żadnych problemów.

cyberion84
03-01-2016, 17:34
Spróbuj odczytać na komputerze forscanem lub scanxl, pokazują trochę więcej błędów.

Silnika nie odpowietrza się przy filtrze paliwa, tylko po przeciwnej stronie. Wpiąć się należy w przewód powrotny. Wtedy paliwo jest przeciąganie od baku aż za układ wtryskowy.

Focus był czytany właśnie Forscanem między naprawami i ciśnienie było prawidłowe. Widziałem tylko jak robi to mechanik i wpinał się właśnie z taką gruszką w któryś z tych dwóch przewodów tuż przy samym filtrze. Nie inaczej. Aż tak dobrze nie znam się na samochodach, dlatego pytałem o jakieś fotki. Jak będę mieć zrobiony samochód to porobię fotki i może wtedy zapytam na forum o kolejność wykonywania czynności. A swoją drogą taki poradnik by się przydał na forum.

damiasek
03-01-2016, 17:35
Lej na pełny zbiornik do 10 litrów prawdziwej nafty, i przejeżdzisz zimę bez żadnych problemów.

Jakiej, nafty. Oświetleniowej czy, kosmetycznej. Obie są prawdziwe. I co ona miała by robić w paliwie.

salom
03-01-2016, 19:28
Pewnie jesteś młodym kierowcą, i nie słyszłeś o sposobach zapobiegających przy niskich temperaturach wytrącaniu sie parafiny w paliwie, która jak mazia oblepia filtr paliwa, i nie przepuszcza paliwa na wtryskiwacze, wtedy silnik ciężko odpalić, a jak już uruchomisz, to nie ma mocy, wolno jedzie do czsu aż paliwo które cały czas krąży nagrzeje sie do takiej temperatury, aż swobodnie przeciska sie przez filtr.
Nafta prawdziwa, to taka co spełnia swoje zadanie, i nie przekracz ceny paliwa.

A jak pracują pojazdy wa wschodzie, gdzie kierowcy takie temperatury jak teraz u nas traktują jako odwilż ?? mają tam ponad 40 do 50 stopni, i komunikacja działa. Jak oni to robią ?
Ano wspomagają wynalazkami, do paliwa, podgrzewacze paliwa. a w skrajnych przypadkach nie gaszą silników.
Był kiedyś w Polsce taki czas,że w zajezdniach autobusowych silnik pracowały całą noc, a chura dymu zasłaniała domy w osiedlu, i niektórzy nie mogli trafić do domu.

damiasek
03-01-2016, 19:43
Nie, ja tylko pracuję w firmie zajmującej się między innymi opracowywaniem takich różnych dodatków do paliw. I uważam że nafta czy jeszcze gorzej benzyna do oleju napędowego to starożytna metoda do starożytnych silników w sam raz dla starożytnych kierowców ;). Nafta to jest dobra ale do silników turbinowych.

mondek84
03-01-2016, 19:48
Pewnie jesteś młodym kierowcą, i nie słyszłeś o sposobach zapobiegających przy niskich temperaturach wytrącaniu sie parafiny w paliwie, która jak mazia oblepia filtr paliwa, i nie przepuszcza paliwa na wtryskiwacze, wtedy silnik ciężko odpalić, a jak już uruchomisz, to nie ma mocy, wolno jedzie do czsu aż paliwo które cały czas krąży nagrzeje sie do takiej temperatury, aż swobodnie przeciska sie przez filtr.
Nafta prawdziwa, to taka co spełnia swoje zadanie, i nie przekracz ceny paliwa.

Jeżdżę aktywnie od ponad 2 lat. Wcześniej miałem Ford Mondeo mk2 FL benzyna + LPG 1997r. i zawsze do niego dolewałem środki STP lepszy start itd. Od jakiegoś czasu mam diesla i znajomy, który również ma diesla nic nie dolewa, bo twierdzi że to tylko szkodzi silnikowi (nawet zimą), a ma Skode Octavie. Jutro jestem u mechanika i dam znać jak coś będę wiedział.

Chyba się nie zapowietrzył, skoro mechanik go zrobił i przez 1 miesiąc było ok. Podejrzewam, że zamarzło paliwo... no albo po raz kolejny się zapowietrzył.

wtedy silnik ciężko odpalić, a jak już uruchomisz, to nie ma mocy, wolno jedzie do czsu aż paliwo które cały czas krąży nagrzeje sie do takiej temperatury, aż swobodnie przeciska sie przez filtr.
Nafta prawdziwa, to taka co spełnia swoje zadanie, i nie przekracz ceny paliwa.

Silnik uruchomił się od razu. Włączyłem ogrzewanie tylnej i przedniej szyby oraz nawiew do środka auta i poszedłem odśnieżać go. Po 5-10 minutach zgasł, więc wysoce prawdopodobne, że wypalił paliwo z filtra, a potem zgasł bo paliwo było już zamarznięte ?!

salom
03-01-2016, 19:51
Dużo dobrych rzeczy ze starożytnosci przetrwało do dzis, miedzy innymi najstarszy zawód świata.
Nie jestem wrogiem postepu, ale niektóre wynalazki trwają przez wiele pokoleń. Tak jak lekarz nie szkodzi pacjentowi, choć może go nie wyleczy, tak i ja nigdzie nie pisałem że znam się na wszystkim, ale faktycznie z racji długiego doświadczenia, często w ekstremalnych warunkach, staram sie coś podpowiedziec, choć młode pokolenie może uważać to za herezje.

damiasek
03-01-2016, 20:05
choć młode pokolenie może uważać to za herezje.
Z tym wiekiem to uważaj, czasami możesz nie trafić na małolata.


Silnik uruchomił się od razu. Włączyłem ogrzewanie tylnej i przedniej szyby oraz nawiew do środka auta i poszedłem odśnieżać go. Po 5-10 minutach zgasł, więc wysoce prawdopodobne, że wypalił paliwo z filtra, a potem zgasł bo paliwo było już zamarznięte ?!

To klasyczny przypadek niskotemperaturowego zablokowania filtra paliwa. Na 90% masz rację. Teraz to do ciepłego garażu i liczyć na to że parafiny się rozpuszcza. A jak się rozpuszczą to depresator do baku i szybko na stację z dobrym paliwem. Osobiście polecam staje tesco :P. Tankuje tam, i nigdy nie miałem problemów z paliwem i wiem że jest regularnie badane przez zew. firmę.

mondek84
03-01-2016, 20:28
To klasyczny przypadek niskotemperaturowego zablokowania filtra paliwa. Na 90% masz rację. Teraz to do ciepłego garażu i liczyć na to że parafiny się rozpuszcza.

Oby było tak jak piszesz.


A jak się rozpuszczą to depresator do baku i szybko na stację z dobrym paliwem. Osobiście polecam staje tesco :P. Tankuje tam, i nigdy nie miałem problemów z paliwem i wiem że jest regularnie badane przez zew. firmę.

250 ml denaturatu już wlałem na połowę baku, a jak zrobią auto to na Shellu we Wrocławiu zatankuję tego lepszego Diesla.

damiasek
03-01-2016, 21:24
Dlaczego denaturatu? Alkohol to dolewa się do benzyny w celu usunięcia wody z układu paliwowego. Normalnie to benzyna z wodą się nie miesza, ale układ benzyna+alkohol+woda w pewnych proporcjach jest mieszalny, i można usunąć wodę która na mrozie zamienia się lód. A i jeszcze jedno - wodą paliwa się nie oszukuje, woda z paliwem się nie miesza. Woda w baku to kondensat pary wodnej, najszybciej tam się gromadzi jak w lecie jest i ciepło i wilgotno, a nie tankujemy pełnego zbiornika paliwa. Wtedy wilgoć z powietrza zrasza się wewnątrz ochłodzonego (paliwo najczęściej jest ze zbiornika podziemnego) baku tak samo jak na szklance zimnego piwa.

Takie dolewanie denaturatu nie jest najzdrowsze dla układów CR.

mondek84
03-01-2016, 21:30
Takie dolewanie denaturatu nie jest najzdrowsze dla układów CR.

Zakupiłem już specjalny preparat do Diesla STP. Znajomy w Citroenie Berlingo również w Dieslu na 60 L baku leje 55 L ropy i 5 L benzyny. Jak twierdzi jego mechaniki wtryski są super czyste.

A ten denaturat, który wlałem wypalę i będę lać tylko środki STP.

damiasek
03-01-2016, 21:38
Czyste będą, tyle że gorzej smarowane i szybciej się zużyją. A co do dodatku, to nie lej tych do czyszczenia wtrysków czyli o właściwościach myjących, a te zawierające depresatory.

A tak z ciekawości, po co mechanik tego kolegi wyjmował wtryski - czy po to aby ocenić ich czystość?

mondek84
03-01-2016, 21:44
To klasyczny przypadek niskotemperaturowego zablokowania filtra paliwa. Na 90% masz rację. Teraz to do ciepłego garażu i liczyć na to że parafiny się rozpuszcza. A jak się rozpuszczą to depresator do baku i szybko na stację z dobrym paliwem.

Tak sobie teraz myślę.. przecież wiele osób odśnieża auto na włączonym silniku i nie gaśnie on po 5-10 minutach odśnieżania jak to miało miejsce u mnie:roll:

damiasek
03-01-2016, 21:55
Nie pisałem że są niewiele warte, napisałem tylko na co zwracać uwagę przy zakupie. Jeżeli chodzi o dodatek na zimę, żeby parafiny nie blokowały filtra, to dodatek ma zawierać DEPRESATORY, tyle napisałem.

Osobiście nie stosuję dodatków i jak do tej pory nie mam problemów, wtryski orginalne i 330kkm przejechane.

mondek84
03-01-2016, 22:10
Nie pisałem że są niewiele warte, napisałem tylko na co zwracać uwagę przy zakupie. Jeżeli chodzi o dodatek na zimę, żeby parafiny nie blokowały filtra, to dodatek ma zawierać DEPRESATORY, tyle napisałem.

Osobiście nie stosuję dodatków i jak do tej pory nie mam problemów, wtryski orginalne i 330kkm przejechane.

Ok, ale jak odśnieżałem samochód przy włączonym ogrzewaniu przedniej i tylnej szyby oraz włączonym nawiewie to mimo wszystko nie powinien zgasnąć. Przecież prawie każdy odśnieża auto na włączonym silniku, a ci co mają podgrzewaną przednią szybę to korzystają z tego. Więc dlaczego zgasł mi samochód? Oby to było paliwo kiepskiej jakości i brak Depresatorów o czym piszesz. Hmmm zbierając to w logiczną całość = kiepskie paliwo, brak środka z depresatorami zapchało filtr i zgasł... :(
Ja mam najechane około 202 tyś km.

mondek84
15-01-2016, 12:09
Witam ponownie,

Dziś odebrałem auto od mechanika. Zostały wymienione przewody paliwowe na nowe i wszystko jest ok g:okulary Któryś z dwóch zaworów był uszkodzony plus uszkodzenie przewodów sprawiło, że auto przy pełnym obciążeniu (ogrzewanie przedniej i tylnej szyby + włączony nawiew) zgasło, a odpalił od razu.

Może komuś się przyda ten wpis.

mondek84
08-04-2016, 18:45
Witam,

Czy przyczyną zapowietrzania się auta przy 1/4 baku może być lekkie nacięcie/dziurka (obrazek poniżej, zaznaczyłem śrubokrętem):

http://files.tinypic.pl/i/00774/hq7sjyy4jgpx_t.jpg (http://www.tinypic.pl/hq7sjyy4jgpx)

Ten przewód to chyba dolot powietrza, ale nie jestem w 100% pewny. Jest nad alternatorem.

krzys1968
08-04-2016, 19:05
Ten przewód to chyba dolot powietrza .

Zgadza sie trzeba wymienic bo moze lapac lewe powietrze

mondek84
08-04-2016, 19:10
Zgadza sie trzeba wymienic bo moze lapac lewe powietrze

W poniedziałek rano będę u mechanika to mu to pokażę.

bartosh80
08-04-2016, 19:34
Witam,

Czy przyczyną zapowietrzania się auta przy 1/4 baku może być lekkie nacięcie/dziurka (obrazek poniżej, zaznaczyłem śrubokrętem):

http://files.tinypic.pl/i/00774/hq7sjyy4jgpx_t.jpg (http://www.tinypic.pl/hq7sjyy4jgpx)

Ten przewód to chyba dolot powietrza, ale nie jestem w 100% pewny. Jest nad alternatorem.

To jest przewód - Intercoolera jak jest pęknięty to nie łapie lewego powietrza tylko dostaje za mało powietrza - pęknięciem sprężane powietrze ucieka.

- http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod-intercoolera-1.6-TDCi-DPF-Focus-Mk2-C-max/4030

mondek84
08-04-2016, 19:38
pęknięciem sprężane powietrze ucieka.

Aha, czyli powinien tracić na mocy...

Nie wiem o co chodzi z tym moim autem, ale zawsze na 1/4 baku się zapowietrza. Mam zamontowaną gruszkę do odpowietrzania na zasilaniu z baku. Dziś jej używałem 2 razy pod rząd. Nie mam zielonego pojęcia co może być przyczyną zapowietrzania się... Zostało wymienione:

- pływak w baku
- filtr paliwa (oryginalny, żaden zamiennik)
- przewody paliwowe (oryginalny, żaden zamiennik)

Podejrzewam pompę wysoko ciśnieniową. Nie mam już siły do tego auta. Może jest ktoś z dolnośląskiego, kto byłby w stanie mi pomóc??

bartosh80
08-04-2016, 19:44
Zgadza się będzie słabszy ale - uchyl w trakcie jazdy szybę pasażera i mocno naciśnij pedał przyśpieszenia będzie słychać mocny szum/świst uciekającego powietrza o ile jest pęknięty całkowicie może być na pęknięty ale i tak jest on do wymiany.

mondek84
08-04-2016, 19:49
o ile jest pęknięty całkowicie może być na pęknięty ale i tak jest on do wymiany.

Ok, dzięki. A wracając do zapowietrzania się przy 1/4 baku to nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje :(:(:(

bartosh80
08-04-2016, 20:14
Miałem podobną sytuacje przy około 10 l w baku zawieszał/zacinał się pływak i nie puszczał paliwa - wystarczyło dolać 10 l i było Ok do momentu wypalenia dolanych 10 l wymieniałem pływak ale piszesz że także wymieniałeś więc trudno mi coś podpowiedzieć.
Gdzieś czytałem że w tej plastikowej zewnętrznej obudowie pływaka nawiercają otwory i odnosiło się do naszych pływaków Volvo-Ford 1,6 D/TDCI są identyczne.

A czy jest tak samo że wystarczy dolać 10 l i jest OK ?

mondek84
08-04-2016, 20:20
Gdzieś czytałem że w tej plastikowej zewnętrznej obudowie pływaka nawiercają otwory i odnosiło się do naszych pływaków Volvo-Ford 1,6 D/TDCI są identyczne.

A czy jest tak samo że wystarczy dolać 10 l i jest OK ?


Będę za miesiąc oddawać auto do mechanika to go o to zapytam. Dzisiaj zatankowałem do pełna i jest ok... O co chodzi z tym nawiercaniem otworów w zewnętrznej obudowie pływaka ?

bartosh80
08-04-2016, 20:38
W ten sposób doszedłem gdzie szukać przyczyny:
- przy niskim poziomie paliwa przed zapaleniem się kontrolki rezerwy ( gasł nawet w czasie jazdy).
- nie odpala butelka (z paliwem) + wężyk podłączone pod filtr paliwa wszystko OK
- podłączenie zasilania ze zbiornika chwila pracy i koniec dolanie 10 l paliwa po odpowietrzeniu wszystko OK do chwili spalenia wlanych 10 l
- powtórka z butelką wszystko OK
Aby dalej się nie rozpisywać wymieniony został pływak w zbiorniku paliwa problem zniknął przynajmniej w moim przypadku.

mondek84
10-04-2016, 09:13
Aby dalej się nie rozpisywać wymieniony został pływak w zbiorniku paliwa problem zniknął przynajmniej w moim przypadku.

Auto było u kilku mechaników. Jeden twierdzi, że wymienił pływak. Obecny, że pływak sprawdzał i jest ok. Nie chce mnie narażać na dodatkowe koszty typu: wymiana przewodu idącego z baku pod autem do filtra, pływak.
Jak dla mnie zapowietrzanie się układu paliwowego przy 1/4 zbiornika to ewidentnie jest coś po stronie baku. Obecny mechanik sugeruje mi pompę. Chyba muszę dać do lepszego majstra ten samochód...

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że mimo zamontowanej gruszki do odpowietrzania na zasilaniu on wciąż się zapowietrza...

bartosh80
10-04-2016, 09:55
Po wymontowaniu swojego pływaka (zdjęciu całego zbiornika inaczej się nie da) także nic nie było widać aby się coś zacinało było widać ewidentnie jakąś usterkę.
Jednak nie dopisałem zakup to był cały używany zbiornik+pływak i ten zestaw w całości został zamontowany.
Odnosząc się do starego zestawu wniosek nasuwa się sam że przy nieznacznie większym ciśnieniu/nacisku paliwa na pływak (dolanie 5-10 l paliwa) do chwili wypalenia go w moim przypadku było OK.
Zanim zdiagnozowałem przyczynę woziłem 10 l paliwa (pomijam fakt że nie dopuszczałem aby schodzić do niskiego poziomu - dolewałem zawsze 10 l aby został dodany prawidłowo płyn katalityczny ale to 2 x później sposób z butelką i tu już byłem pewny na który odcinku jest coś nie tak).
Przewód zbiornik - filtr wykluczyłem bo przy wlaniu nawet 5 l silnik odpalał.
Więc ewidentnie coś było nie tak zbiornik-pływak.
To że w naszych wersjach w zbiorniku jest tylko pływak/wskaźnik (a nie pompa+pływak/wskaźnik) to chyba mechanicy wiedzą.

Matych
10-04-2016, 10:13
W TDCI nie ma pompy w baku,niestety wielu idiotów dziś mieni się "mechanikami". Ten układ to linia przewodów spinanych na szybkozłączki które naszadzane są na metalowe i plastikowe króćce.Złączki mają w środku oringi,wystarczy że jakiś paparuch-mechanik rozpinając układ zarysuje płaszczyznę króćca albo zetnie oring i układ będzie nieszczelny.Doszukiwałbym się nieszczelności w okolicach filtra,ale może ona być wszędzie rzadko pęka czy rozsczelnia się przewód.Wiele razy widziałem jak idiota nie potrafi ściągnąć złączki i pomaga sobie narzędziami uszkadzając ją albo krócieć. niestety trzeba przejżeć wszystkie połączenia a już było grzebane.nie jest to łatwe ale tu trzeba szukać.

bartosh80
11-04-2016, 21:05
W skrócie opiszę co było przyczyną (po dokładnej weryfikacji ) zapowietrzania się układu paliwowego przy 1/4 poziomu paliwa w baku i co wiąże się z tym samochód dalej nie chciał jechać - owszem jechał ale wymagało to dolania przynajmniej 5 l paliwa no i jechał do momentu wypalenia wlanych 5 l.
Pacjent wskaźnik paliwa:
- na czerwono oznaczone wszystko związane z przelewem - wejściem do zbiornika
- na zielono oznaczono wszystko związane z zasilaniem - wyjściem ze zbiornika
- zdjęcie 1 cały wskaźnik
- zdjęcie 2 kosz widok z góry
- zdjęcie 3 kosz widok z boku
- zdjęcie 4 rurki wyjściowe z kosza
- zdjęcie 5 kosz miejsce gdzie jest przewężenie przelewu
Więc w skrócie na zdj 3 na zielono widać otwór przez który paliwo przy poziomie około 1/4 zbiornika powinno samo wlewać się do kosza (przy tym stanie paliwo nie wleje się górą do kosza) w moim przypadku ten otwór był zablokowany/zaklejony jakimś dziadostwem z paliwa.
Więc po wyciągnięciu paliwa z kosza przez białą rurkę zdjęcie 4 pompa mogła tylko ciągnąć powietrze - przy stanie gdy paliwo nie mogło się przelać górą.
Na zdjęciu 5 widać specjalne przewężenie aby paliwo z powrotu mogło pod większym ciśnieniem wpadać do kosza zdjęcie 3 na zdjęciu 2 widać bieg paliwa w koszu
Pomimo że wylot z przelewu jest dokładnie na przeciwko wlotu do kosza otwór wlotowy potrafił się zakleić/zablokować.
Przy tego typu awarii i wyciągnięciu wskaźnika dobrze jest zrobić w koszu dodatkowy otwór zdjęcie 1.
Mam nadzieję że w miarę zrozumiale opisałem problem.
Jak doszedłem do faktu że coś jest nie tak w zbiorniku opisałem wcześniej.

71730 71731

71732 71733

71734

Czarek88
21-04-2016, 16:22
Witam
Pozwolę sobie napisać post w tym temacie ponieważ uważam że mój problem jest powiązany z tym tematem.
Mianowicie prawdopodobnie na szybkozłączkach mam gdzieś nieszczelność która powoduje dłuższe uruchamianie zimnego silnika oraz niekiedy zgaśnięcie auta po krótkiej chwili, do tego zauważyłem że czasami obroty podczas zmiany biegów zatrzymują się dłuższą chwile lekko powyżej 1000 obrotów po czym wracają do optymalnych.
I teraz pytanie bo ciężko będzie mi chyba wymienić te oringi i znaleść (dobrać) coś w sklepie i czy zamiast tej operacji można zlikwidować te szybkozłączki i przymocować przewody paliwowe do filtra za pomocą normalnych aluminiowych opasek...?

mondek84
21-04-2016, 17:45
W skrócie opiszę co było przyczyną (po dokładnej weryfikacji) zapowietrzania się układu paliwowego przy 1/4 poziomu paliwa w baku i co wiąże się z tym samochód dalej nie chciał jechać - owszem jechał ale wymagało to dolania przynajmniej 5 l paliwa no i jechał do momentu wypalenia wlanych 5 l.


Dzięki Ci Wielkie! Pomogło :569:g:DD:568: Mała dziurka na obwodzie kosza prawie na samym dole. Średnica fi = 6 mm i po sprawie. Problem rozwiązany :619::P


Mianowicie prawdopodobnie na szybkozłączkach mam gdzieś nieszczelność która powoduje dłuższe uruchamianie zimnego silnika oraz niekiedy zgaśnięcie auta po krótkiej chwili, do tego zauważyłem że czasami obroty podczas zmiany biegów zatrzymują się dłuższą chwile lekko powyżej 1000 obrotów po czym wracają do optymalnych.

Jak dla mnie brak stabilizacji obrotów. Czy masz to samo na luzie na postoju, a gdy wrzucisz luz podczas jazdy ?


I teraz pytanie bo ciężko będzie mi chyba wymienić te oringi i znaleść (dobrać) coś w sklepie i czy zamiast tej operacji można zlikwidować te szybkozłączki i przymocować przewody paliwowe do filtra za pomocą normalnych aluminiowych opasek...?


Tak, oczywiście. Połączenie będzie bardziej szczelne niż na tych durnych szybkozłączkach. Musisz kupić przewody paliwowe benzyno/kwasoodporne/olejoodporne, najlepiej zbrojone. Warto na zasilaniu zainstalować ręczną pompkę do odpowietrzania układu paliwowego: http://allegro.pl/pompka-paliwa-do-odpowietrzania-ukladow-diesla-w24-i5173802277.html (http://allegro.pl/pompka-paliwa-do-odpowietrzania-ukladow-diesla-w24-i5173802277.html)Pod tym linkiem masz obrazek, na którym widać metalowe złączki. Są o wiele bardziej wytrzymalsze od szybkozłączek czy obejm ze śrubką (śrubka może się poluzować).

Tutaj możesz kupić przewody paliwowe: http://mera.auto.pl/248-przewody-paliwowe

Czarek88
21-04-2016, 21:51
Co do 1 części na postoju jest wszystko ok z obrotami, tak jak piszesz jak wrzucam luz podczas jazdy najczęściej "to" się dzieje..
Brak stabilizacji obrotów - czyli co to powoduje?

Co do przewodów , jak che zlikwidować szybkozłączki to musze koniecznie kupić nowe przewody? , nie mogę wykorzystać tych, po prostu obciąć złączki i przykręcić końcówki obecnych przewodów?
Jeśli trzeba kupić nowe to podpowiedz jak masz taką wiedze ile i jakich z tej strony co podałeś link to od razu zamówię , i czy trzeba wymieniac cały przewód zasilający od baku do filtra czy tam gdzieś bliżej jest jakieś przejście?

mondek84
22-04-2016, 16:29
jak wrzucam luz podczas jazdy najczęściej "to" się dzieje..
Brak stabilizacji obrotów - czyli co to powoduje?


Dokładnie nie wiem, ale sprawdź czy masz wszystkie połączenia szczelne (rury dolotowe itd). U mnie robiła się powoli dziura z intercoolerze, aż zrobiła się taka dziura, że spalanie wzrosło o 2L. Mieszanka powietrze - paliwo musiała się wyrównać kosztem paliwa, bo powietrze sobie uciekało.


Co do przewodów , jak che zlikwidować szybkozłączki to musze koniecznie kupić nowe przewody? , nie mogę wykorzystać tych, po prostu obciąć złączki i przykręcić końcówki obecnych przewodów?


Ja bym kupował nowe przewody. Masz pewność, że są szczelne. A stare mogą mieć malutką dziurkę. Nawet wielkości szpilki i może się powoli zapowietrzać.


Jeśli trzeba kupić nowe to podpowiedz jak masz taką wiedze ile i jakich z tej strony co podałeś link to od razu zamówię , i czy trzeba wymieniac cały przewód zasilający od baku do filtra czy tam gdzieś bliżej jest jakieś przejście?

Co do przewodów to kupowałem w sklepie stacjonarnym. Mnie mechanik powiedział jaki rozmiar (jaka średnica wewnętrzna fi). Zmierzył rozmiar króćca. Dokładnie Ci nie odpowiem, ale przewody paliwowe warto wymienić wszystkie, a przewód łączący bak z filtrem może okazać się ok.

Mam taki wąż założony na zasilaniu wraz z gruszką z zaworem zwrotnym i jest ok. http://allegro.pl/przewod-paliwa-paliwowy-waz-gumowy-8mm-oryginal-i6076853092.html