Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana świecy żarowej 2.0Tdci 140km


basior87
04-01-2016, 11:03
Chce wymienić świece żarowe w moim mondku. Pytanie tylko jak sie do tego zabrać. Może ktoś już wymieniał sam i coś mi podpowie?

mkriso
04-01-2016, 12:22
Przyłączam się do pytania :)
Świece już zakupiłem, teraz zastanawiam się czy możliwa jest wymiana samemu, czy jednak potrzeba bardziej "wyspecjalizowanego sprzętu" i warunków niż wymiana na dworze ;)

lukasz500
04-01-2016, 15:23
chyba nikt samodzielnie nie wymieniał...

Puch_
04-01-2016, 15:44
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-07e_glow_plug_system_2.0l_duratorq-tdci_(dw)_diesel/diagnosis_and_testing/removal_and_installation/glow_plug/

Może to coś pomoże ;) Sam byłbym wdzięczny za praktyczne rady, a przede wszystkim informację czy jest sens się samemu za to zabierać ...

paker2329
04-01-2016, 16:05
panowie kolega przy mondeo wymieniał świece żarowe w lipnym warsztacie zrypali mu gwint w silniku i nic nie powiedzieli później nikt nie chciał podjąć się naprawy dopiero znalazł warsztat który to ogarnął ten mechanik znajdował się 100kilometeów od miejsca zamieszkania kolegi wiec ja sądzę ze lepiej samemu nie ma co za to się brać lepiej zaprowadzić do sprawdzonego warsztatu

basior87
07-01-2016, 21:00
Dzisiaj wymieniłem wszystkie świece żarowe w swoim mk4 2.0tdci 140km z 2007r. Szczerze mówiąc myślałem że wymiana będzie bardziej skomplikowana bo nikt się na forum za to nie zabierał. Okazało się jednak że to 2h roboty (robiłem to pierwszy raz i przy okazji wyczyściłem jeszcze EGR)
Pod spodem krótki opis i zdjęcie poglądowe.

Potrzebne będzie:
-Grzechotka 1/2
-Grzechotka 1/4
-Nasadka 13 na 1/2 i 1/4
-Nasadka 10 na 1/4
-Nasadka 8 na 1/4
-Nasadka 7 na 1/4
-Długa nasadka 10 na 1/2
-Przedłużki do nasadek 1/2 i 1/4
W sumie to wystarczy jakiś zwykły zestaw kluczy plus długa nasadka 10.


1. Odpinamy wąż z żółtą zapinką od góry (na zdjęciu go niema ale wchodzi on tam gdzie zaznaczona 1). Podpowiedź: Trzeba wcisnąć żółty zaczep żeby odpiąć wąż od góry (na dole standardowy ścisk)

2. Teraz trzeba odkręcić osłonkę termiczną. Potrzebny klucz 13. Osłonkę trzyma jedna śruba i od góry jest zaczepiona o rutkę (wystarczy pociągnąć do góry żeby się odpięła.

3. Odpinamy kolejny wąż ( u mnie był ściśnięty opaską na śrubokręt) i zaczepiamy gdzieś z boku żeby nie przeszkadzał.

4. Pod osłoną termiczną z punktu 2 są ukryte wie śruby trzymające rurkę. Potrzebny nasadowy klucz 10.

5. Odkręcamy :) Klucz 13.

6. Odpinamy kolejny wąż. (trzeba wyciągnąć druciane zabezpieczenie żeby wąż wyszedł) i też zaczepiamy go gdzieś żeby nie przeszkadzał.

Jeżeli nie mamy zamiaru czyścić EGRa omijamy punkt 7.

7. Okręcamy dwie śrubki. Klucz 8. Po odkręceniu tych dwóch śrubek możemy wyciągnąć chłodniczkę (tak mi się wydaje że to chłodniczka)

8. Odkręcamy dwie śrubki od rurki. Klucz 10 (chyba 10 nie pamiętam dokładnie)

9. Odkręcamy dwie śrubki trzymające EGR i wyciągamy go (jeżeli omijamy punkt 7 to wyciągamy EGR razem z chłodniczką) . Klucz 8

Ok teraz mamy dostęp do świec (ale i tak ich nie widać więc proponuje użyć małego lusterka i latarki ;) )

Odkręcanie świec:
- Najpierw przygotowujemy nasadowy klucz 7 i przedłużkę żeby odkręcić kabelek od świecy.
- Po odkręceniu kabelka potrzebujemy długiej nasadki 10 (ja kupiłem za 8zł), przedłużki i odkręcamy świecę.

Potem wkręcamy świece (tylko przykręcamy z wyczuciem, najlepiej przy pomocy klucza dynamometrycznego z siłą 10Nm), przykręcamy kabelek i jedna z głowy. Potem tak jeszcze trzy razy i można składać wszystko do kupy.
Ja przy okazji wyczyściłem sobie EGR.

Jak gdzieś sie pomyliłem z rozmiarem klucza to proszę mnie poprawić.

http://i.imgur.com/MG64so7.jpg0


Tu jeszcze zdjęcie starych świec i klucza którym zostały odkręcone.


http://i.imgur.com/4uj1euo.jpg?1

Puch_
08-01-2016, 08:27
Czyli świece są jednak z tyłu silnika? Kwestia dobrania się do egr'a pewnie analogiczna jak na załączonym filmie?

https://www.youtube.com/watch?v=cWSTmh-GFAE

aprox99
08-01-2016, 08:38
Jak wyglądał EGR ,był mocno zabrudzony?Pozdr.

basior87
08-01-2016, 08:41
Tak świece są od tyłu, ale po odkręceniu wszystkiego co opisałem dostęp jest dobry. Na filmie egr odkręca się dokładnie tak samo. Też nagrałem filmik z całej operacji. Dodam jeszcze opisy i też pokaże jak to wyglądało.

Jak wyglądał EGR ,był mocno zabrudzony?Pozdr.

Nawet bardzo mocno. Na kompie wyskakiwał mi błąd EGR więc już dawno to miałem zrobić. Po odkręceniu było czuć jak sie przycina. Po wyczyszczeniu chodził zdecydowanie precyzyjniej.

muzgm
08-01-2016, 10:24
A nie zastanawiałeś się nad tym żeby go zaślepić. Ja przy okazji czyszczenia całego dolotu i kolektora zaślepiłem EGR jakieś 14tyś km temu i jak na razie zero problemów

basior87
08-01-2016, 13:18
A nie zastanawiałeś się nad tym żeby go zaślepić. Ja przy okazji czyszczenia całego dolotu i kolektora zaślepiłem EGR jakieś 14tyś km temu i jak na razie zero problemów

Póki co jeszcze nie wywaliło błędu więc EGR działa. Jak będzie z nim problem to pomyślę nad tym.

chase1
08-01-2016, 13:36
basior87 - widzę, że ktoś wreszcie skorzystał z fot które podesłałem w innym temacie. I dobrze - po to są (ciekawe kiedy znikną).

Napisz jeszcze jak wyglądała sprawa ze starymi świecami - może zrobisz fotkę / napiszesz jak się rozgrzewają po podłączeniu do aku ?

Czyli świece są jednak z tyłu silnika? Kwestia dobrania się do egr'a pewnie analogiczna jak na załączonym filmie?

https://www.youtube.com/watch?v=cWSTmh-GFAE
Tak - bo to +/- ten sam silnik... (montowany w kilku jeszcze innych markach)
Na moim egr jest nawet naklejka Volvo :)

basior87
08-01-2016, 13:45
basior87 - widzę, że ktoś wreszcie skorzystał z fot które podesłałem w innym temacie. I dobrze - po to są (ciekawe kiedy znikną).

Napisz jeszcze jak wyglądała sprawa ze starymi świecami - może zrobisz fotkę / napiszesz jak się rozgrzewają po podłączeniu do aku ?


Wymieniłem świece wcześniej, zanim dodałeś fotkę, ale przydała się żeby to wszystko opisać. Skorzystałem z manuala z początku wątku. Zdjęcie starych świec jest wcześniej, ale jeszcze ich nie sprawdzałem. Może później zobaczę, ale na zdrową wyglądała tylko jedna.

Tu jest jeszcze filmik z całej operacji. Wiem wiem... nie widać za dużo ale w innym miejscu kamerka by przeszkadzała. Jak będę miał chwilę to zrobię lepiej ten filmik i dodam opis ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Yjxae_QE6Zs


Napisz jeszcze jak wyglądała sprawa ze starymi świecami - może zrobisz fotkę / napiszesz jak się rozgrzewają po podłączeniu do aku ?


Sprawdziłem świece. Dwie walnięte, jedna grzeje ale jakoś słabo i jedna grzeje dobrze.
Filmik jak je sprawdzałem.
Próbowałem pokazać że dobra świeca dość mocno iskrzy jak się ją podpina a walnięta nic.
https://www.youtube.com/watch?v=CTQkl3E82Ro&feature=youtu.be


Jeszcze zdjęcie starych świec.
http://i.imgur.com/0yNtxGk.jpg?1

I jeszcze jedna ciekawa rzecz. Stare świece delikatnie sie różnią od tym co zamontowałem. Moje to oryginały forda a zamontowane były Boscha.


http://i.imgur.com/8LY75AD.jpg

mkriso
09-01-2016, 12:46
Dzięki poradnikowi też wymieniłem dziś świece, wielkie dzięki! ;-) mnie to zajęło niecałe 4h, włącznie z czyszczeniem egr i chlodniczki ;-) miałem wcześniej zaslepionego egr'a ale postanowiłem usunąć blaszkę, może lepiej zostawić jak jest w oryginale niż kombinować skoro nic się nie dzieje :-)
Świece jakie wkladalem to Denso i też różnią się ciut od oryginału (mialem Bosch'a).
Jedna uwaga do poradnika, chlodniczke od egr trzymają dwie śruby 10, nie 8 - przynajmniej ja tak mialem. Dodatkowo egr od spodu był też przykrecony trzecią śruba, odkryłem to niestety dopiero jak urwalem kawałek mocowania do którego była przykrecona... przy montażu z powrotem po prostu nie przykrecilem na śrubę, ale mimo to egr trzyma się dobrze. Niestety odkrecenie tej 3 śruby jest mało możliwe z uwagi iż jest od spodu egr

Wysłane z Honor 7

mtsl
09-01-2016, 15:08
Jedna uwaga do poradnika, chlodniczke od egr trzymają dwie śruby 10, nie 8 - przynajmniej ja tak mialem. Dodatkowo egr od spodu był też przykrecony trzecią śruba, odkryłem to niestety dopiero jak urwalem kawałek mocowania do którego była przykrecona... przy montażu z powrotem po prostu nie przykrecilem na śrubę, ale mimo to egr trzyma się dobrze. Niestety odkrecenie tej 3 śruby jest mało możliwe z uwagi iż jest od spodu egr

Wysłane z Honor 7


Właśnie to wczoraj miałem napisać na forum odnośnie mocowanie EGR. Jest to śruba na HEX 6 i jest to bardzo ciężko odkręcić, na nic się zdadzą łamańce bo pomiędzy śrubką a bodajże kolektorem jest zbyt mało miejsca (może z 1,5cm). Również odkręcałem EGR wzorując się na powyższym filmiku, na nim chłopek tej śrubki już nie ma (na końcu filmiku widać na wyciągniętym zaworze otwór po niej) Ja jej nie wkręcałem z powrotem. Umiejscowienie śrubki w załączniku.

Teraz szykuję się do wymiany świeczek, bo przy -15* to auto odpala za 10 razem :( a forscan sypie


Kod: P0670 - Obwód sterujacy modulu swiec zarowych

mondeo70235
09-01-2016, 18:18
koledzy jeśli długo niegrzały to lepiej oddać na warsztat ,a jeśli wymieniacie to wykręcać delikatni troszkę wykręcić wkręcić i tak do końca można jeszcze psikać .Naprawde delikatnie bo lubią się urywać

mkriso
09-01-2016, 19:07
koledzy jeśli długo niegrzały to lepiej oddać na warsztat ,a jeśli wymieniacie to wykręcać delikatni troszkę wykręcić wkręcić i tak do końca można jeszcze psikać .Naprawde delikatnie bo lubią się urywać

U mnie każda poszła bez problemu, na samym początku tylko w wyczuciem trzeba było użyć troszkę siły. Jak już puściłą to mogłem palcami dalej wyrkęcać

jvc
09-01-2016, 20:22
Czy może ktoś potwierdzić zły dostęp do jednej świecy? U mnie znajomy mechanik wymienił trzy po czym stwierdził że dostęp do ostatniej jest fatalny, wiec opuściłem. Świece wymieniałem profilaktycznie...

Wysłane za pomocą Tapatalk 2

SRS
09-01-2016, 21:42
coś znalazłem - lokalizację świec w DW10 , a czy ciężko ?
http://fotoo.pl//out.php?i=1067645_swiece.png

mkriso
10-01-2016, 06:26
Nie jest łatwo na pewno, ale jak się wyciągnie egr i chlodniczke, to przy pomocy lampki i lusterka można spokojnie wszystkie wymienić. Jak dla mnie najgorszy był dostep do świecy pod egr, przy jej wymianie tez jedna z nakrętek 7 pod przewód zasilający wylądowała na podłodze pod silnikiem, a przynajmniej mam taką nadzieje że tam jest, bo nie sprawdzałem..m

Wysłane z Honor 7

mondeo70235
10-01-2016, 19:39
to prawda w 2,0 TDCI trzy ok a czwarta trochę rozbierania żeby dostep był dobry a w 2.2 TDCI nie jest wcale lepiej

krzys1968
10-01-2016, 20:45
Ale w 2.2 przynajmniej lusterka nie potrzebujesz

basior87
10-01-2016, 21:08
Jedna uwaga do poradnika, chlodniczke od egr trzymają dwie śruby 10, nie 8 - przynajmniej ja tak mialem. Dodatkowo egr od spodu był też przykrecony trzecią śruba, odkryłem to niestety dopiero jak urwalem kawałek mocowania do którego była przykrecona... przy montażu z powrotem po prostu nie przykrecilem na śrubę, ale mimo to egr trzyma się dobrze. Niestety odkrecenie tej 3 śruby jest mało możliwe z uwagi iż jest od spodu egr

Co do wielkości klucza to pisałem z pamięci więc mogłem się pomylić, a co do śrubki to u mnie jej nie było. Odkręciłem tylko te dwie z góry i EGR "odpadł ;).


koledzy jeśli długo niegrzały to lepiej oddać na warsztat ,a jeśli wymieniacie to wykręcać delikatni troszkę wykręcić wkręcić i tak do końca można jeszcze psikać .Naprawde delikatnie bo lubią się urywać


Zawsze jest takie ryzyko. Na filmie widać że użyłem troszkę WD40, ale czy było potrzebne nie wiem. Świece poszły dość lekko. Aż się zdziwiłem.

Czy może ktoś potwierdzić zły dostęp do jednej świecy? U mnie znajomy mechanik wymienił trzy po czym stwierdził że dostęp do ostatniej jest fatalny, wiec opuściłem. Świece wymieniałem profilaktycznie...


Wg. mnie nie jest źle. Małe lusterko i jest dobrze. Faktem jest że żeby dostać się do tej jednej świecy to trzeba wymontować EGR. U mnie nie było tej dolnej śruby (szczerze mówiąc to nawet nie zwróciłem uwagi czy było tam na nią miejsce) i samo odkręcenie EGRu zajęło chwilę. Dostęp do tej czwartej świecy nie jest jakiś super, ale na pewno nie tak żeby nie szło jej wymienić. Wg. mnie po zdemontowaniu tego wszystkiego co opisałem wcześniej dostęp do wszystkich czterech świec był mniej więcej taki sam... no może tak pod EGrem była ciut gorsza.

Nieczytelny
16-01-2016, 17:53
Właśnie wymieniłem świece. <b>Basior87</b> dzięki za manual - bardzo pomocne!

A teraz podsumowanie:
1. Ta dolna śrubka pod EGRem to jakaś masakra. Nie ma jej oznaczonej na fotce, ale u mnie była i musiałem ją odkręcić. Ona jest na klucz ampułowy, ale miałem akurat pod ręką torxa (30?) i po 42 k...ach udało się ją odkręcić na tyle, żeby wyjąc EGR.

2. Po wyjęciu starych świec okazało się, że chyba są dobre :diabelek:. Podłączyłem je pod dość mocny prostownik i rozgrzewały się do ładnego żółto-pomarańczowego koloru. Chyba wymieniłem je niepotrzebnie....

3. Nie zabrałem ze sobą miernika i nie sprawdziłem, czy w ogóle dostają prąd. Ale to chyba nie trzeba już nic rozkręcać żeby sprawdzić. Wiązka z kablami do świec żarowych ma wtyczkę. Pewnie tam wystarczy podpiąć miernik. Gdyby to nie było to, to na które bezpieczniki trzeba zaglądać? Jakiś przekaźnik cyka po przekręceniu kluczyków oraz po kilkunastu sekundach, jeśli nie zapalę. Możliwe, że to od świec... oby.

4. Po zakończonym montażu nie podpiąłem wtyczki pod zawór EGR i zapaliłem silnik. Efekt lampka check engine :diabelek:. Popiłem go po chwili, ale lampka dalej świeci. Jak to wyłączyć? Czy tylko podpięcie pod komputer pomoże??

Na efekty przyjdzie poczekać do mrozów, ale teraz wiem, ze przynajmniej mam sprawne świece żarowe :)... szkoda, że zajęło to ponad 3 godziny.

p.s.
Bez lusterka i latarki nie ma się nawet co zabierać za robotę..

mm32
16-01-2016, 21:07
Jakiś przekaźnik cyka po przekręceniu kluczyków oraz po kilkunastu sekundach, jeśli nie zapalę. Możliwe, że to od świec... oby.
Tak, to od świec.

Goora
11-01-2017, 17:05
Mam pytanko odnośnie wymiany świec.
Auto nie odpala na mrozie - diagnoza dwie świece uwalone i trzeba wymienić.

Każdy mechanik straszy, że może się świeca ukręcić przy wykręcaniu i wtedy lipa. Albo trzeba rozwiercać, a jak się nie uda zrzucać głowicę.

Wiem, że to czarny scenariusz, ale wolałbym wiedzieć co mnie wtedy czeka i jaki jest wówczas zakres prac :)

Nowa uszczelka + planowanie głowicy + nowe świece oczywiście? Coś jeszcze?

No i jaki orientacyjnie powinien być koszt takiej akcji (nie licząc kosztów usuwania uszkodzonych świec).

Z góry dzięki za pomoc :)

aurerum
11-01-2017, 17:50
nie zakładaj takiego czarnego scenariusza ,ja wymieniałem u siebie w 1,8 i w 2,2 i nic się nie urwało.Najważniejsze żebyś świece przykręcił odpowiednim momentem, bo później może się okazać że nie będą chciały się wykręcić i przed przykręceniem posmaruj je pastą ceramiczną

Goora
11-01-2017, 18:24
aurerum, będzie to robił mechanik. Ja niestety obecnie nie mam ani czasu ani miejsca żeby spróbować samemu.
Chciałbym tylko wiedzieć jaki jest zakres prac gdyby tak się stało.

radekrogo
11-01-2017, 19:46
Francuska konstrukcja. Cena świec 200zl+roboczo godzin 500zl.

rumunn95
13-01-2017, 10:57
wlasnie skonczylem wymiane u siebie , swiece poszly bardzo gladko wymiana troche ponad 1.5godz dostep spoko po wyjeciu chlodniczki i egr, i faktycznie grzala tylko jedna czyli pomiar miernikiem w moim przypadku sie sprawdzil jedna 0.8ohm reszta pomiedzy kilka kohm a Mohm .Duzo czytalem nt tej wymiany duzo osob straszylo jak to ciezko itp ale wcale tak nie jest, polecam wymiane samemu , wykrecac i zakrecac mala grzechotka wtedy ma sie lepsze czucie

Goora
13-01-2017, 12:10
rumunn95, dzięki za info. Trochę mnie uspokoiłeś. Oby tak było ;)
Po weekendzie pewnie będę się umawiał do mechanika to się zobaczy jak pójdzie.

mondołódź
17-01-2017, 07:03
Witam . Wczoraj wymieniałem świece żarowe i najwięcej kłopotu sprawiła trzecja śruba mocująca zawór EGR imbus 5 z przedłużką i dopiero ją odkręciłem , dwie świece były spalone , Swiece wykręciły się bez problemu . opis i rysunek bardzo pomogły. Pozdrawiam .

rumunn95
17-01-2017, 07:13
Hehe no ta sruba daje troche do wiwatu ja cale szczescie ja wywalilem wczesniej jak czyscilem egr ;)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

mondołódź
17-01-2017, 17:30
Do tej trzeciej śruby od dołu jest potrzebny nasadka imbusowa 5 , przedłużka i grzechotka , demontujemy filt powietrza , rurę do kolektora dolotowego i wkładamy klucz od dołu pod kolektor i celujemy aż trafimy jak trafimy to odkręcamy i ja wyrzucamy . Na drugi raz bedzie szybciej .

rumunn95
17-01-2017, 19:23
heheh ja sobie dorobilem klucz wiec demontaz dolotu mnie nie dotyczyl ;p

dexter74
16-12-2017, 13:58
Mam do poniższego dwie uwagi:

1. Kolega pominął trzecią śrubę EGR, jest najbardziej wredna. U kolegi jej pewnie nie było, bo ktoś już ją wykręcał i nie wkręcił z powrotem. To jest torx T30, jest od spodu EGR. Wykręcić normalnie jest bardzo trudno, polecam wyjąć aku z obudową, wówczas jest dużo prościej, robota na 10 minut.

2. Śrubki z punktu 7 to też są chyba 10-tki.

Mi dziś wymiana zajęła 3,5 godziny. Jakbym miał to powtórzyć to myślę, że w 1,5 godziny bym się zamknął. Podstawa to narzędzia, bo np. za krótka nasadka 13 do odkręcenia osłony termicznej może zaskoczyć ;-)


Dzisiaj wymieniłem wszystkie świece żarowe w swoim mk4 2.0tdci 140km z 2007r. Szczerze mówiąc myślałem że wymiana będzie bardziej skomplikowana bo nikt się na forum za to nie zabierał. Okazało się jednak że to 2h roboty (robiłem to pierwszy raz i przy okazji wyczyściłem jeszcze EGR)
Pod spodem krótki opis i zdjęcie poglądowe.

Potrzebne będzie:
-Grzechotka 1/2
-Grzechotka 1/4
-Nasadka 13 na 1/2 i 1/4
-Nasadka 10 na 1/4
-Nasadka 8 na 1/4
-Nasadka 7 na 1/4
-Długa nasadka 10 na 1/2
-Przedłużki do nasadek 1/2 i 1/4
W sumie to wystarczy jakiś zwykły zestaw kluczy plus długa nasadka 10.


1. Odpinamy wąż z żółtą zapinką od góry (na zdjęciu go niema ale wchodzi on tam gdzie zaznaczona 1). Podpowiedź: Trzeba wcisnąć żółty zaczep żeby odpiąć wąż od góry (na dole standardowy ścisk)

2. Teraz trzeba odkręcić osłonkę termiczną. Potrzebny klucz 13. Osłonkę trzyma jedna śruba i od góry jest zaczepiona o rutkę (wystarczy pociągnąć do góry żeby się odpięła.

3. Odpinamy kolejny wąż ( u mnie był ściśnięty opaską na śrubokręt) i zaczepiamy gdzieś z boku żeby nie przeszkadzał.

4. Pod osłoną termiczną z punktu 2 są ukryte wie śruby trzymające rurkę. Potrzebny nasadowy klucz 10.

5. Odkręcamy :) Klucz 13.

6. Odpinamy kolejny wąż. (trzeba wyciągnąć druciane zabezpieczenie żeby wąż wyszedł) i też zaczepiamy go gdzieś żeby nie przeszkadzał.

Jeżeli nie mamy zamiaru czyścić EGRa omijamy punkt 7.

7. Okręcamy dwie śrubki. Klucz 8. Po odkręceniu tych dwóch śrubek możemy wyciągnąć chłodniczkę (tak mi się wydaje że to chłodniczka)

8. Odkręcamy dwie śrubki od rurki. Klucz 10 (chyba 10 nie pamiętam dokładnie)

9. Odkręcamy dwie śrubki trzymające EGR i wyciągamy go (jeżeli omijamy punkt 7 to wyciągamy EGR razem z chłodniczką) . Klucz 8

Ok teraz mamy dostęp do świec (ale i tak ich nie widać więc proponuje użyć małego lusterka i latarki ;) )

Odkręcanie świec:
- Najpierw przygotowujemy nasadowy klucz 7 i przedłużkę żeby odkręcić kabelek od świecy.
- Po odkręceniu kabelka potrzebujemy długiej nasadki 10 (ja kupiłem za 8zł), przedłużki i odkręcamy świecę.

Potem wkręcamy świece (tylko przykręcamy z wyczuciem, najlepiej przy pomocy klucza dynamometrycznego z siłą 10Nm), przykręcamy kabelek i jedna z głowy. Potem tak jeszcze trzy razy i można składać wszystko do kupy.
Ja przy okazji wyczyściłem sobie EGR.

Jak gdzieś sie pomyliłem z rozmiarem klucza to proszę mnie poprawić.

http://i.imgur.com/MG64so7.jpg0


Tu jeszcze zdjęcie starych świec i klucza którym zostały odkręcone.


http://i.imgur.com/4uj1euo.jpg?1

krzycho79
17-12-2017, 18:22
No u mnie ta pod EGR-em też była i trochę mi nerwów zjadła, ale z drugiej strony trochę mnie ta śrubka ucieszyła bo ponownie jej już chyba nikt nie wkręca a skoro tam była to EGR-u nikt jeszcze nie wyjmował, to i świece żarowe były jeszcze fabryczne. A najbardziej się bałem tego że świece mogły być już wymieniane przez jakiegoś magika, który mógł je za mocno dokręcić.
Samo wykręcenie i wkręcenie świec przebiegło sprawnie, choć przy wykręcaniu pierwszej pojawił się pot na czole :oops:.

Poza tym poradnik jak dla mnie bardzo pomocny.

krzycho79
02-02-2018, 19:36
Dzisiaj przy okazji małych prządków w garażu wpadły mi w ręce świece, które to ostatnio wymieniłem w "Mundku". Z ciekawości wkręciłem jedną za gwint w imadło i zacząłem ją kręcić kluczem dynamometrycznym i ku mojemu zdziwieniu urwała się dopiero przy 85 Nm. Były to oryginały BOCH, więc w sumie te świece nie takie kruche jak głosi legenda.

aleksanderu1988
10-02-2018, 20:30
Spoko instrukcja, dzieki niej poszło szybko i gładko :) Najgorsze było to, że miałem tylko jedną świecę trafioną... No ale jak już miałem 4 nowe pod ręką, a stare bosche mogły by za chwilę podzielić los tej jednej przepalonej to wymieniłem wszystkie. Z jednej strony rozrzutność z drugiej czuje wewnętrzny spokój :) :) :)

piroma
27-02-2018, 14:41
Fajna instrukcja oraz obecne mrozy zmotywowały mnie do wymiany świec.Tym bardziej,że grzała tylko jedna na 4 cylindrze.Ta wredna trzecia śruba pod EGR-em u mnie to M6 na imbus 5mm.
Nie widać jej- tylko przez lusterko.Aby się do niej dobrać uciąłem imbus na długość ok.100mm i wysokość ok.15mm.Da się to zrobić bez wyciągania akumulatora-ale trzeba być wytrwałym.
Później to już z górki.Aby nie rozlewać płynu- wypuściłem ok.0.8L.Wymiana na gorącym silniku.
Wykręcenie świec bez problemu.Oryginalnie były Bosch.Nakrętka do przewodu na klucz 7mm.Nowe są na 8mm.
Wkręciłem NGK D-Power Nr.56 (Y1005J).Koszt z wysyłką 224PLN.
Po wredniej śrubie zostało puste miejsce.
Teraz pali od pierwszego strzału.
Powodzenia wszystkim.Dacie rade.

jahjah
27-02-2018, 22:09
panowie u mnie przy wymianie egr, zastapilem ta srube imbusowa, na zwykla na kluczyk 10 i odrazu nie ma problemu z jej wykreceniem:)

maiki95
13-03-2018, 16:48
Czy moglby ktos napisac jakis kod tych swiec? Patrzylem na allegro i wszystkie sa na klucz 12 (przynajmniej tak jest w opisie). Czy ma ktos stara swiece i moglby zczytac nr
Mondeo IV 2.0 TDCI 140KM
Z gory dzieki :)

Golson
13-03-2018, 17:07
Tu masz do DW10 (przedlift)

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-2.0-TDCi-1473356-FORD/1441

A tutaj do DW10C (polift)

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Swieca-zarowa-1.5-1.6-TDCi-2.0-TDCi-od-032010-→-FORD/4113

maiki95
18-03-2018, 14:29
Dzieki. Udalo, sie swiece mam, teraz musze sie zebrac na odwage, bo znow przyszedl mroz, a to bedzie dobre 2 godziny walki :/
No i poleglem na tej 3 srubce (imbusowej). 2 kluczyki gdzies na patelni, w koncu obcialem kolejny krotko jak ktos zasugerowal i udalo sie umiescic kluczyk w srubie. Niestety ani drgnela. Takze 3 swiece wymienione, a 4 chyba trzeba bedzie jechac do mechanika. Czy od spodu nie ma jakiegos dobrego miejsca do tej imbusowej? Od gory jest tak ciasno i niewygodnie, ze chyba, nawet majac 10 kluczy tego nie wykrece, a nie ma tam miejsca na zalozenie przedluzki :/ Czy orientowal sie ktos ile za wymiane biora w serwisie?

dziadzior
14-10-2018, 15:56
wymiana świec to robota na 20 minut+ 30 minut na egr + piwko 15 minut ale trzecia śruba egr to jakiś dramat i zeszło 4 godziny...

zauważyłem, że dolot jest lekko luźny, ma być na sztywno czy może mieć trochę luzu?
mocowanie jest chyba tylko na końcu?
https://b.allegroimg.com/s400/01361b/86fe307045aca5f93a2a8fbd7afb

chyba miałem jeszcze ori bosch

klocolus
14-10-2018, 17:26
wymiana świec to robota na 20 minut+ 30 minut na egr + piwko 15 minut ale trzecia śruba egr to jakiś dramat i zeszło 4 godziny...

zauważyłem, że dolot jest lekko luźny, ma być na sztywno czy może mieć trochę luzu?
mocowanie jest chyba tylko na końcu?
https://b.allegroimg.com/s400/01361b/86fe307045aca5f93a2a8fbd7afb

chyba miałem jeszcze ori bosch

Masz zapewne luźną uszczelkę przy turbinie, dolot siedzi na dwóch śrubach do turbiny i jednej od góry. Ta uszczelka przy turbo się zapada i tam cieknie olej, przydałaby się grubsza, już ktoś nawet o tym pisał na forum. Możesz spróbować dokręcić ale u mnie było dokręcone a i tak ciekło i się trochę ruszało.

Ja też wykręciłem u siebie świece Bosha także miały 278tys.km, wyszły jak marzenie. Nie było z nimi problemów ale skoro rozebrałem wszystko to i świece wymienię, będzie na kilka lat spokój.

Z ciekawości wkręciłem jedną za gwint w imadło i zacząłem ją kręcić kluczem dynamometrycznym i ku mojemu zdziwieniu urwała się dopiero przy 85 Nm.

U mnie 4 świece były bardzo lekko dokręcone, można było odkręcać jednym palcem. Więcej niż 10Nm siły na pewno nie musiałem używać. To normalne? Jaką siłą dokręcić nowe i czy smarować jakoś gwint?

dziadzior
15-10-2018, 22:08
siła 10 Nm, ja nie smarowałem nigdy żadnych świec i nigdy nie miałem później problemów z odkręceniem ale zawsze kręcę na zalecany moment lub kąt

RamForRam
21-11-2018, 17:20
Witam.
Przyłączam się do tematu ale... Chciałbym wymienić świece żarowe w mondeo MK4 2.0tdci 2011 r. lift i tu się zaczynają kłopoty - nikt nie chce się za to brać ponieważ wygląda na to że trzeba zdemontować pół silnika. Ktoś może pomóc...?
Wszystko co znalazłem na forum dotyczy silnika przed liftem a u mnie wygląda to ponoć tak: https://www.youtube.com/watch?v=27YnqxaByE0

Speedo
25-11-2018, 11:14
Widziałem z 2 dni temu smaxa 2.0 tdci polift z rozebranym silnikiem i wykreconymi swiecami do kontroli cisnienia, nie wygladalo tak dramatycznie jak na tym filmiku z cytroenem, mial z przodu zdemontowany dolot, egr i tą puszkę z chłodnicą egra, płyn zeszedł z silnika, filtr paliwa byl tylko odkrecony z mocowań i odsuniety kawalek. Pokrywa, wtryski itp nie byly ruszane. Na moje oko to prosta robota od przodu dla uważnych i cierpliwych.

kubabike
03-12-2018, 13:37
Witam.
Przyłączam się do tematu ale... Chciałbym wymienić świece żarowe w mondeo MK4 2.0tdci 2011 r. lift i tu się zaczynają kłopoty - nikt nie chce się za to brać ponieważ wygląda na to że trzeba zdemontować pół silnika. Ktoś może pomóc...?
Wszystko co znalazłem na forum dotyczy silnika przed liftem a u mnie wygląda to ponoć tak: https://www.youtube.com/watch?v=27YnqxaByE0

https://www.youtube.com/watch?v=mTy2Q2rMa54&t=362s

Tutaj raczej wszystko wyjaśnione. Generalnie nie ma tragedii ale jedna rzecz która mnie przerasta to spuszczenie płynu chłodniczego. Warto przy okazji wyczyścić EGR i chłodnice.

Seb0l
02-02-2019, 17:59
Panowie taka sprawa podczas odkręcanie rezonatora coś mi spadło i usłyszałem tylko metaliczny brzdęk.. Zaznaczyłem na fotce o którą śrubę chodzi. Śrubka to zwykła M6x30 ale coś jeszcze tam musiało być.. Może ma ktoś silnik na wierzchu i byłby w stanie zrobić zdjęcie?

gruniu
12-11-2020, 18:51
Ja mam s-maxa, ale silnik ten sam.
Zrobilem foto wtyczki do swiec, ale nie pasuje mi, ze tam sa trzy przewody.
Chcialbym miernikiem sprawdzic, czy mam sprawne swiece.

gruniu
16-11-2020, 09:27
Czy nikt mi nie odpowie?

rajman
16-11-2020, 12:50
Czy nikt mi nie odpowie?

pod pokrywa ze zdjecia masz wtryski a nie swiece, szukasz nie tu gdzie trzeba

gruniu
16-11-2020, 18:06
To może napiszesz, gdzie jest ta wtyczka?

Szmagiel
12-02-2021, 11:52
Witam. Jestem właśnie po wymianie świec żarowych, tragedii nie ma i nie trzeba nawet wyjmować chłodniczymi EGR. A jak ktoś chce sprawdzić czy mu działają świece żarowe bez wyciągania to tylko miernikiem sprawdzamy opór. Bo ja jak sprawdzałem probówką i napięcie to wszystko było sprawne a jak opór to trzy były spalone i też tak wyszło jak je wyjąłem i przetestowałem pod akumulatorem.

rajman
12-02-2021, 16:59
Tylko ze ty masz przedlifta z DW10. W polifcie DW10C niestety trzeba rozbierać kolektor, egr, spuszczać płyn irt.

gruniu
12-02-2021, 20:38
Może ktoś wreszcie napisze, jak sprawdzić w polifcie.

kluska123244
13-02-2021, 08:18
Może ktoś wreszcie napisze, jak sprawdzić w polifcie.

Multimetrem jak w każdym aucie, nie trzeba do tego wykręcać świec

gruniu
13-02-2021, 09:10
Tak wiem. Ale które kable sprawdzać?

Cacodaemon
13-02-2021, 15:24
W ciebie sa z przodu jak UFDA ja za samą wymianę biorę 550zl. Obrazu wymieniam filtr paliwa, czyszczenie egr oraz nowy plyn G12++ czas roboczy to około 4-5h przy spokojnej pracy. Wtyczka jest z prawej strony filtra paliwa niebieska.

mgreen
24-04-2021, 06:46
Cześć wszystkim. Odgrzeję kotleta. Instrukcja super. Dzięki basior87. Też się zbieram do wymiany. Mam jedno pytanie. Kolega piroma pisał, że spuszczał płyn chłodniczy w ilości 0,8L. Czy to jest konieczne? Czy w którejś z tych rurek odchodzących z chłodniczki płynie płyn?
Fajna instrukcja oraz obecne mrozy zmotywowały mnie do wymiany świec.Tym bardziej,że grzała tylko jedna na 4 cylindrze.Ta wredna trzecia śruba pod EGR-em u mnie to M6 na imbus 5mm.
Nie widać jej- tylko przez lusterko.Aby się do niej dobrać uciąłem imbus na długość ok.100mm i wysokość ok.15mm.Da się to zrobić bez wyciągania akumulatora-ale trzeba być wytrwałym.
Później to już z górki.Aby nie rozlewać płynu- wypuściłem ok.0.8L.Wymiana na gorącym silniku.
Wykręcenie świec bez problemu.Oryginalnie były Bosch.Nakrętka do przewodu na klucz 7mm.Nowe są na 8mm.
Wkręciłem NGK D-Power Nr.56 (Y1005J).Koszt z wysyłką 224PLN.
Po wredniej śrubie zostało puste miejsce.
Teraz pali od pierwszego strzału.
Powodzenia wszystkim.Dacie rade.

gruniu
12-05-2021, 17:56
No ale to jest w przed lift.
Ja poproszę zdjęcie wtyczki po lift.

Jak świeca jest uszkodzona, to komputer pokaże?
Mi na mrozie ciężko odpalał, ale komp nic nie pokazał.

Flow
12-11-2021, 23:05
mgreen w przedlifcie w rurkach przy chłodniczce nie ma płynu, ale w samej chłodniczce już był. Dzisiaj wymieniałem. Tragedii nie ma, ale tą 3 śrubę pod egr-em polecam odkręcić od dołu, od strony aku. Zmarnowałem sporo czasu próbując się do niej dobrać od góry ... Zdejmujemy obudowę filtra, wyjmujemy akumulator, 6 śrubek, 5 minut roboty i odkręcamy egr bez problemu - potrzebna nasadka 5 imbus i ok 15cm przedłużka, lub długi klucz.

Założyłem świece które teoretycznie nie pasują do tego silnika 140hp (beru GN054) bo nie lubię bosch-a. Wszystko co mi padało w autach i kosztowało worek pieniędzy było boscha ... pasowały idealnie teraz czekam na mrozy ;)

archer80
01-12-2023, 22:48
Dzisiaj probowalem znaleźć wtyczkę od swiec zarowych. Pacjent 2.0 tdci polift. Nie znalazłem. Czy ktoś moze podpowiedzieć gdzie ona jest?

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

maniek860824
04-12-2023, 09:15
Tu szukaj ;)

Numi19
14-12-2024, 01:36
Witam Panowie możecie sprecyzować czy w polifcie swiece też są z tyłu czy z przodu??? Jutro chciałem się zabrać za wymianę, będę bardzo wdzięczny za podpowiedz.
Instrukcja do przedlifta jest jasna, ale czy w polifcie znajdzie się jakaś podpowiedź?? Z góry dziękuję

zmulim
14-12-2024, 07:39
https://youtu.be/mTy2Q2rMa54?si=NYAd-vM-vZQOCKzq


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk