Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Tarcze hamulcowe przód - co wybrać


madamsz
04-01-2016, 19:57
Witam

Jak Maksia kupiłem zmieniłem tarcze na Mikody nacinane i nawiercane, jeszcze trzymają parametry, ale zastanawiam się nad wymianą na coś nowego. Na teraz tylko przód, bo tył to wielkich śladów zużycia nie widać :). Zastanawiam się nad Tarox, może ponownie Mikoda, ale może ktoś ma coś innego połączonego z fajnymi klockami i hamuje fajnie.

Mariusz

PS. Mikoda z klockami Bosch - szału nie ma :(

weuek
04-01-2016, 21:25
Polecę brembo max (nacinane, malowane proszkowo) z klockami ferodo premier. Najlepsze połączenie jakie miałem, oczywiście w ramach rozsądnej ceny. Tylko trafić na niepodrobione...

madamsz
05-01-2016, 08:19
Polecę brembo max (nacinane, malowane proszkowo) z klockami ferodo premier. Najlepsze połączenie jakie miałem, oczywiście w ramach rozsądnej ceny. Tylko trafić na niepodrobione...

Kiedyś miałem klocki Ferodo i były naprawdę dobre, ale jak założyłem następne niby takie same to już była tragedia (wywaliłem po 5tyś do kosza). Pewnie tak jak piszesz :) trafić na oryginał.
Przeglądałem kilka tarcz wczoraj w sieci, ale liczę na opinie kolegów z klubu :), może ktoś się jeszcze pochwali na czym jeździ i jest zadowolony. Oczywiście w rachubę wchodzą nacinane i/lub nawiercane dodatkowo.

Mariusz

PS. Jak na złość z przodu mam te mniejsze tarcze ( 278 ) i nie wszędzie są te wymiary

jeremi376
05-01-2016, 08:30
W tamtym roku zakładałem tarcze z przodu TRW + klocki TRW ( 278 ). Przejechałem obecnie 8000 km.Spisują się bardzo dobrze cena rozsądna za zestaw na przednią oś.
Polecam.

LENKAB
05-01-2016, 08:43
Po zakupie auta zmieniłem obie osie.
Przód mam trw, tył bosch, bo tylko takie mieli w sklepie.
Klocki wszędzie trw i po roku jest ok.

luki6262
05-01-2016, 09:51
Polecam ATE.

wtomeks
05-01-2016, 10:21
Przód AD Polska tarcze, klocki fomar

weuek
05-01-2016, 10:44
To wyżej to jak auto idzie na sprzedaż i ktoś chce napisać "nowe klocki i tarcze". :-)

Na temat fomar/roulunds są takie opinie:

Okładzina klocka potrafi się ukruszyć lub wycierać jeszcze przed montażem pod naciskiem palca. Ja tych klocków nie polecam poza autami typu CC,SC,Uno,Matiz,Tico i wszystkimi małymi samochodami.

A części AD to taka jakość jak rzeczy produkowane dla hipermarketów pod ich własną marką.

wtomeks
05-01-2016, 13:46
wuek a jezdzisz na tym?? bo powtarzasz gnioty osób które kupiły na allegro coś co przyszło w jakimś kartoniku.

Klocki fomaru wszędzie wkładam i nigdy nie miałem z nimi problemu.

Tarcze kupiłem TRW zrobiły 1000km niecałe musiałem reklamować . Dali nowe. 1500km znowu reklamacja. AD Polska włożona, 2 wypady na lotnisku gdzie świeciły, 20 tyś zrobione i spokój.


Ja to wkładam i jestem zadowolony. Wszystkich produktów AD nie sprawdzałem możliwe że mają syf bo to pakowacz więc jak komu zlecą tak mają ale tarcze mam w moich autach i kilku co robię i nie ma problemu. Akumulatory AD Polska robi centra i też spisują się git.

Więc swoje mądrości z google zostaw dla siebie :) Poczytaj sobie w ilu miejscach są robione tarcze samochodowe.

Każdy producent ma reklamacje , czy to ATE TRW Bosche itp itd

O ile AD Polska może być loteria o tyle o fomarze piszesz komety. Tyle co się tego sprzedaje to prawdopodobnie co 3 auto jeżdzi na tym. Gdyby się działo to o czym piszesz to prawdopodobnie już byś nie żył bo by Cie ktoś zabił w aucie z takimi klockami :)

A tą opinie którą podałeś widziałem jeszcze do tomexu i 3 innych marek. Pewnie gośc w ciągu 1 miesiąca sprawdził :)

HYCHLA
06-01-2016, 07:55
Witam.
Nawiercane i rowkowane tarcze sa glosne, dlatego polecam normalne tarcze ATE i klocki ATE Ceramic. Zalety to malo pylu, trwalosc ,wysoka skutecznosc i mala emisja halasu. Wada to cena.

fred33
06-01-2016, 08:08
Ate , Textar , Zimmerman , jak na razie trzymają fason te firmy , pozostałem różnie bywało , łącznie z TRW

jak coś z wyższej półki to polecam EBC

potwierdzam,ze klocki Fomar nie najgorsze mocno pylą ale oprócz tego nic sie złego nie dzieje

wtomeks
06-01-2016, 11:24
Ate , Textar , Zimmerman , jak na razie trzymają fason te firmy , pozostałem różnie bywało , łącznie z TRW

jak coś z wyższej półki to polecam EBC

potwierdzam,ze klocki Fomar nie najgorsze mocno pylą ale oprócz tego nic sie złego nie dzieje

Dokładnie pylą bo są miękkie m minusy tego to pylenie i może ciut szybciej się zużyją.

Plusy tarcza po 2 kpl klocków żyję. Ja osobiście wolę zmienić raz klocki szybciej niż tarczę.

Miałem raz Boscha włożonego i tarcza nie dożyła 1 kpl klocków. Klocek był jak nowy a tarcza rowy i wyjechana była strasznie.

Fajnie hamowało ale na 1 klocek by przypadały chyba 2 tarcze :)

madamsz
06-01-2016, 11:46
Co do klocków Boscha to prawda, są twarde i ścierają tarcze bardzo szybko. Jak nie znajdę nic nacinanego to pewnie będą zwykłe, chociaż na tyle mam nacinane i nawiercane - będzie głupio na alusach wyglądało :).

Mariusz

fred33
06-01-2016, 12:14
teraz w M 5 mam komplet Textara i spisują się świetnie

cudaczek17
06-01-2016, 13:18
Ja mam założony komplet TRW od pół roku i jest ok :razz: Nic nie piszczy ani skrzypi.Jestem bardzo zadowolony i nie przepłaciłem, bo dałem jakoś 360 złotych + 2 browarki za pomoc przy zakładaniu :one: Wychodzi na to na jaki konkretny egzemplarz się trafi, bo jak widać niby ta sama firma i te same części ale jakość jest różna.

madamsz
06-01-2016, 17:03
Dość ciekawie wyglądają i opinię widzę dobre są na temat EBC.
Co do wyglądu to fajne są wersja USR i BSD :D
Do tego klocki EBC Green albo Red.
Wygląda to dość zachęcająco, może cena nie jest mała, ale na tych podzespołach się nie oszczędza, a zwłaszcza jak się szybko jeździ :diabel2:

Mariusz

fred33
06-01-2016, 17:42
Tylko RED Ci odradzam , dlatego , że to bardziej do wyczynowej jazdy , Green jak najbardziej ...

weuek
06-01-2016, 18:24
C Jak nie znajdę nic nacinanego to pewnie będą zwykłe, chociaż na tyle mam nacinane i nawiercane - będzie głupio na alusach wyglądało :).
No i w instrukcjach dołączanych do tarcz nacinanych (nawiercanych nigdy nie miałem) wyraźnie piszą i pokazują, żeby nie instalować ich na osi tylnej gdy na przedniej są gładkie.

madamsz
07-01-2016, 11:47
No i w instrukcjach dołączanych do tarcz nacinanych (nawiercanych nigdy nie miałem) wyraźnie piszą i pokazują, żeby nie instalować ich na osi tylnej gdy na przedniej są gładkie.

Tego nie wiedziałem, przyda się taka informacja , dzięki.

fred33 - bardziej myślałem o Green, chociaż Red rozważałem, ale jak piszesz, że bardziej do wyczynowej to chyba sobie odpuszczę bo może aż tak szybko nie pomykam :diabel2:

Mariusz