Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Nietypowy filtr paliwa 1.6 TDCi


Radar41
07-01-2016, 19:19
Witam.

Chciałem wymienić filtr paliwa Focus 1.6 TDCi rok 21.10.2005 , ale za żadne skarby nie mogę takiego znaleźć.

Filtr musi mieć 2 rurki i gniazdo 2 pinowe.

Tak to cudo wygląda. : http://www.fotosik.pl/zdjecie/6fcae81cfb3e7763, http://www.fotosik.pl/zdjecie/445b4f9a31f14cf0

Gdzie to kupić? Nigdzie go nie ma. Filtr jest firmy Delphi.

Johnny Bravo
07-01-2016, 19:28
ja wiem czy to takie problem..proszę...

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-DELPHI-korpus-plastikowy-/4088

Bump: mój pojazd jest z 22 grudnia też 2005 i ja miałem taki:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-1386037-FORD-FoMoCo/707

ale to jest oryginał...

Radar41
07-01-2016, 19:40
ja wiem czy to takie problem..proszę...

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-DELPHI-korpus-plastikowy-/4088



Dzięki za chęci ale ten filtr pasował nie będzie. Po pierwsze jest duzo większy a po drugie nie ma 2 rurek. ma tylko 1 rurkę na wężyk z paliwem, a drugi to gniazdo otwór obok. Ta rurka na dole nie jest od podłączenie węża. Przyjrzałem się temu dokładnie i też mało co nie kupiłem. To nie będzie pasować.

Matych
07-01-2016, 19:45
Poważnie w 1,6 tdci był taki filtr-pierwszy raz widzę taki może ktoś coś kombinował?

Johnny Bravo
07-01-2016, 19:45
a czemu nie dasz oryginału???mówię Ci że moje auto jest 2 iesiące młodsze od Twojego i był oryginał jak w linku drugim...powinien być dobry

Radar41
07-01-2016, 19:49
Poważnie w 1,6 tdci był taki filtr-pierwszy raz widzę taki może ktoś coś kombinował?

Nikt niczego nie kombinował. Śmiem twierdzić że ten filtr jest od nowości. Auto ma 165 tys przejechane, Ja mam auto 3 lata i go nie wymieniałem. Auto z Francji sprowadzone. Na 100% to jest fabryczne.

Jeśli chodzi o to okrągłe to chyba będę zmuszony je kupić, z tym ze będę musiał kombinować jakiś patent zeby to mi się tam trzymało...

Matych
07-01-2016, 19:51
a wrzuć zdjęcie jego mocowania.

Johnny Bravo
07-01-2016, 19:53
śmiem raczej twierdzić że ten okrągły był oryginalny a ten co ty masz jest już wymieniony

Radar41
07-01-2016, 19:56
Dajcie mi 15 minut. Ide go jeszcze raz wykręcić (5 śrub) i wyjmę go i porobie foty. Okrągły u mnie nie będzie pasował, na 100%.

Matych
07-01-2016, 20:07
Kostka podgrzewacza jest ta sama ale króćce odchodzą pod innymi kątami a końcówki przewodów są bardzo sztywne.

madamsz
07-01-2016, 20:15
W Citroenach jest chyba taki (wydaje mi się że w C3 HDI )

Mariusz

krzys1968
07-01-2016, 20:22
Ta koncowke gdzie wklada sie wtyczke i konicowke ja wyciagasz i wtedy obraz starego filtra wyglada jak nowy

Bump: a dokladni wygladato tak wyciagasz podgrzwacz z starego filtra i wkladasz do nowego i masz nowy z wygladu jak stary

Bump: I ten filter ktory zapodal linka @Johnny Bravo bedzie pasowal a najlepiej wez stary i przymierzysz do nowego jak bedziesz w sklepie kupowal oczywiscie dla pewnosci Twojej

Radar41
07-01-2016, 21:05
Faktycznie tak jest. Kompletnie zmylił mnie ten wyciągany podgrzewacz.
Czyli nie jest źle.

PS. po czym poznać ile filtr może mieć lat? Nabijają gdzieś datę ?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/1ad6c27f62758bd7

http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba8cfb785912df92

http://www.fotosik.pl/zdjecie/4f85bdaf19dccf7b

http://www.fotosik.pl/zdjecie/02414ce68a6e6a1e

http://www.fotosik.pl/zdjecie/56a6688a87fa73ad

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0cc3771c9dd8f198

Czyli ten jest ok: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-DELPHI-korpus-plastikowy-/4088

krzys1968
07-01-2016, 21:27
Powinien pasowac nie wiem czy jest data produkcji nabijana na filtrze . Troche wiecej zaciecia.Kup sobie jeszcze papke paliwa zeby filtr napelnic taka http://allegro.pl/reczna-pompka-pompa-paliwa-gruszka-do-oleju-8mm-i4997718311.html i jak bedziesz to daj znac zrobimy odpowietrzanie

Radar41
07-01-2016, 21:34
a trzeba odpowietrzyc ?

krzys1968
07-01-2016, 21:40
Jak pompka zaciagniesz paliwo do pelna!! w filtrze i silnik odpali to moze nie bedzie trzeba , ja przy wymianie filtra zaciagam paliwo na przelwowym wezyku pokazales go na pierwszej fotce wtedy wyciaga cale powietrze z ukladu

Radar41
07-01-2016, 21:53
ok to jutro zrobimy. Rozumiem ze sama gruszka wystarczy, żadnych węży nie bede potrzebowac ?

Pyt: Nalać paliwa do filtra np strzykawką wczesniej czy bez sensu ?

Ps. rozumiem, że ten na zielono to przelewowy i należy tutaj podłączyć gruszkę ? a z drugiej strony gruszki jakiś baniak na paliwo tak ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/de022c92c330c9ef

krzys1968
07-01-2016, 22:02
Wezyki potrzebujesz zeby nalozyc na krucice od filtra lub przelewu zeby bardzo ciasno wchodzily mozesz tez z dwie opaski kupic to sie zawsze przyda zeby skrecic wezyki ewentualnie no i sloik na rope jak sie bedzie przelewac . o 12.00 pasuje bo ja z rana musze machwile wyjsc . na tej fotce gdzie pisales ze na plaku palil na niej byl napis na czerwono o paliwie w przewodzie

Radar41
07-01-2016, 22:13
Ok.Wszystko jasne.

Rozumiem ze sie trzeba podpiąć pod tamten wężyk http://www.fotosik.pl/zdjecie/536324e9c61a44f8 i cisnąć do pełnego słoika ;).Damy rade.
Jakbym nie ogarnął to dam znac. pzdr

krzys1968
07-01-2016, 22:16
Mozesz napjpierw sie podpiac pod gorny kruciec jest tam strzalka na filtrze i zaciagnac do pelna a potem na przelew i reszte powietrza wyciagnac . Napewno dasz rade ja tez tak zaczynalem przygode z foczka forum jest super .Pozdr

Radar41
08-01-2016, 09:43
Filtr wymieniony, układ odpowietrzony. Problem w tym, że żadnej poprawy. Stary filtr jeszcze nie był jak się okazuje taki koszmarny choć troszkę brudu z niego wyleciało wraz z paliwem. Filtr jest więc nowy, ale focus nie odpala.

Podczas odpalania idzie mi dym jakby spod turbiny. Nie wiem czy to spaliny czy co. A jak na plak wezme to bardzo kiepsko chodzi i dosłownie jakby na 3 gary albo jakby oleju w środku nie było, ale olej jest.

To będzie chyba coś poważniejszego. Mechanik będzie musiał spojrzeć. Na pewno do wymiany są świece.

Wielkie dzieki krzys1968 za pomoc, ale problem raczej z wyższej póki i bez mechanika się nie obejdzie.

krzys1968
08-01-2016, 11:49
Niema za co szkoda ze do konica sie nie udalo ale o jedno doswiadczenie jestes bogaty , no tak pisales ze 2 swiece padniente , tylko zeby mechanik wymienil na 4 nowe , mechanik wporzadku ogarnie zeby czasem swiec nie ukrecil ale wtedy jego problem z wyciaganiem konicowek . Pozdr

Bump: Niema za co szkoda ze do konica sie nie udalo ale o jedno doswiadczenie jestes bogaty , no tak pisales ze 2 swiece padniente , tylko zeby mechanik wymienil na 4 nowe , mechanik wporzadku ogarnie zeby czasem swiec nie ukrecil ale wtedy jego problem z wyciaganiem konicowek . Napisz jak poszlo i co bylo lub co mechanik powiedzial co do roboty jest zeby czasem nie chcial polowy silnika wymieniac i naciagnac Ciebie na kase . Pozdr

Radar41
08-01-2016, 12:49
Mechanika mam dosc spoko. Byłem dzis u niego i po przedstawieniu problemu odparł, " ze mam juz przestac grzebac, on to we wtorek zobaczy :D" Chyba za duzo informacji mu przekazałem podczas tych 2 minut hehe. Na temat swiec to podchodzi troche niechetnie bo twierdzi ze na 90% ktoras swieca sie ukreci. Cos wspominal o jakiejs dziurce z jakims plynem ze to musi stac jakis czas to moze sie uda, a jak nie to albo magik od wyciagania resztek swiecy albo głowica na dol.
No zobaczymy. Swiece maja byc 4 nowe i juz, przeciez nie bede sie zastanawial czy odpali czy nie. W sumie ciekaw jestem co sie stalo, bo mowie pracowal nierowno jakby "na 3 gary" do momentu az go zgasilem.
Napisze co bylo nie tak. Pzdr
PS.. Dzwoniłem do ASO ile kosztuje usługa wykrecenia swiec zarowych i zaspiewali 500zl za samo wykrecenie.