Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Sztywne koło zamachowe


koza0007
07-01-2016, 22:01
Witam
Muszę wymienić dwumasę i przy okazji zmienię całe sprzęgło bo przy przebiegu 200tyś pewnie za jakiś czas tarcza będzie i tak do wymiany. Pytanie mam o możliwość wstawienia kompletu ze sztywnym kołem. Czytałem opinie osób, które dokonały takiej przeróbki, ale najczęściej nie były te osoby zadowolone ze względu na drgania samochodu na niskich obrotach(chociaż były to opinie użytkowników diesli). Czy w benzynie takie drgania też będą występowały przy sztywnym kole? Valeo robi taki kit Zestaw Valeo (http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetails/Show.rails?s=Zestaw-sprzegla,,Wybierz,FORD,S-MAX-2006-05-,2.5-ST-220km,&n=,&a=VALEO-Zestaw-sprzegla-ze-sztywnym-kolem-zamachowym-VALEO-835119-835119&i=500036,505542,519442,P,29,-1,32676)

MAG
08-01-2016, 07:58
Mialem przed chwila ten sam dylemat i postanowilem pojsc jednak w dwumase, ale z dociskiem i tarcza z Focusa RS - komplet zakupilem na www.sprzeglo.com.pl - zestaw wyniosl mnie 2.737zl (razem z przesylka) i skladal sie z kompletu sprzegla do Foki RS (docisk, tarcza i wysprzeglik) oraz dwumasy i zestawu nowych srub do standardowego S-Maxa 2,5T. Sprzeglo jest teraz znacznie mocniejsze i trzeba sie tylko przyzwyczaic do twardszego i nisko bioracego pedalu, ale to nie problem. Od wymiany minal dopiero tydzien i przejechalem w tym czasie raptem ok. 1000km, ale znajomy ma taki sam zestaw juz od prawie 2 lat i nadal bardzo sobie go chwali...

koza0007
08-01-2016, 10:27
Też oglądałem te zestawy na www.sprzeglo.com.pl. Piszesz o tym zestawie LUK 624325633 (http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetails/Show.rails?s=Zestaw-sprzegla,,Wybierz,FORD,FOCUS-II-%28DA_%29-2004-11-,2.5-RS-305km,&n=,&a=LUK-Zestaw-sprzegla-LUK-624325633-624325633&i=500036,505210,530837,P,29,-1,12905)
Dziwne, że w zastosowaniu są wszystkie standardowe wersje silnikowe volvo a nie ma naszego smaxa. Czy faktycznie sprzęgło chodzi dużo mniej komfortowo w porównaniu z dedykowanym?

MAG
08-01-2016, 13:50
Nie nazwalbym tego mniej komfortowym - po prostu jest sztywniejszy pedal sprzegla i trzeba sie przyzwyczaic do tego.
Pierwsze ruszenie po zmianie to byl oczywiscie kangur i zgaszenie auta :roll:

Saucerhead
08-01-2016, 14:09
Jeśli chodzi o sprzęgło i jego twardość to kwestia przyzwyczajenia. Ja już praktycznie nie odczuwam tej zmiany. Jeśli zaś chodzi o wysokość na jakiej łapie to u mnie już się samo wyregulowało i bierze tak jak poprzednie. Ja dwumasy nie zmieniałem ale raczej zakładał bym standardową dwumasę.

poised
08-01-2016, 14:55
Jest jakaś różnica w trwałości reszty podzespołów po zamianie na sztywne koło zamachowe, np skrzynia biegów??

MAG
08-01-2016, 16:50
Dla skrzyni nie ma to znaczenia.
Natomiast zmieniajac dwumase na jednomas, oczywiscie odpada ci jedna rzecz ktora moze sie zepsuc (czy tez zuzyc) - wlasnie kolo dwumasowe :P

Konwersja na jednomas ma moim zdaniem sens przy bardzo mocnym podkreceniu auta, gdzie standardowe sprzeglo nie daje rady z przeniesieniem mocy na kola i wtedy mozna oczywiscie zastosowac jakies superanckie tarcze sprzeglowe.
W aucie nazwijmy to uzywanym cywilnie, nawet po podkreceniu, zmiana na jednomas powoduje znaczace obnizenie komfortu (szczegolnie w ropniakach)...

poised
08-01-2016, 17:08
zmiana na jednomas powoduje znaczace obnizenie komfortu (szczegolnie w ropniakach)...
coś w tym jest :) miałem sztywne koło w pasku, wiem że to inne auto i silnik, ale faktycznie komfort trochę się pogorszył

GTB20
08-01-2016, 17:32
w obu mam jednomas wstawiony zamiast DM. O ile w sharanie wstawilemnowy zestaw valeo i zero negatywnych skutkow. Same plusy to w golfie dalem juz tez valeo dokladnie akie same to lekko uzywane i chyba jelsi sie przemoge to latem wyciagne tarcze i dam do Radzika na przerobienie. Wydaje mi sie ze sa delikatne luzy na sprezynkach ktore by wypadalo skasowac. To one drgaja tak jak przy pieciobiegowych skrzynaich w tdi gdzie zakladaja ludzie sprzeglo do VR6 i wteyd tez slychac sprezynki. Z tym z ejuz odrobine sie to wyciszylo wiec zobaczy sie dopiero za pl roku gdzieś. W takich autach gdzie jest 200 koni itp to dwumas wydaje mi sie zbedny. Wcale nic nie jest na jednomasie mniej komfortu. Dwumas mialem absolutnie nie wytrzaskany jakos masakrycznie i tylko podkrecanie auta zmusilo mnie do wymiany tego elementu to moge z reka na sercu powwiedziec ze silnik nie drga teraz wcale i buda absolutnie nie wchodzi w zadne rezonanse. Jelsi ktos jest z okolicy szczecina/goleniowa to zapraszma na jazde testową to sie przekona kazdy.
Poza tym np takie auto jak w oplu calibra z silnikiem 2.0 T (C20LET) moc 204 koni brak dwumasy i 6 biegów. potem astra z silnikiem Z20LET tez 2.0 T. Moc 192 koni tez brak dwumasy. Nowsza astra H z silnikiem Z20LEH albo Z20LEL LER itd ( rozne moce od 170 do 240 koni) dwumas na pokladzie. I co lepiej jest?? Ile wtrzmuje?? Duzo duzo mniej. CHlopaki te 192 konne maja przerabiane na moce po 240 280 a nawet jedne ma ponad 300 koni pod maska chyba 330KM i jakos to jezdzi. Oczeiwscie sprzeglo wzmocnione bo seryjnenie zniesie tyle.

bodzio17
10-01-2016, 18:11
Wszystko zależy. Kolega do S-MAXa 2.0TDCI znalazł zestaw ze sztywnym kołem od Valeo za ok. 1400zł i mówi, że jest ok. Drugi w Toyocie Avensis II D4D założył od Statima (z innych firm były niedostępne) i narzekał. Pierwsza rzecz zobacz czy jest w ogóle dostępny zamiennik normalnej firmy, jak tylko jakiś "firma krzak" to daj sobie spokój.

MAG
11-01-2016, 11:21
Zmiana na sztywne kolo zamachowe ma tez jedna znaczaca korzysc - kompletny zestaw kosztuje jakies 600zl mniej niz komplet z nowa dwumasa i jest to znaczaca roznica.
Ja mialem nadzieje, ze wystarczy w moim przypadku sama wymiana sprzegla i powiem szczerze, ze gdybym wiedzial wczesniej, ze moja dwumasa byla bliska totalnemu wykonczeniu, to opcja zmiany na jednomas bylaby wtedy bardziej kuszaca.

Tylko prosze nie interpretowac tego jako zalowania, ze wybralem ten zestaw z Foki RS, bo jest on swietny, ale jako stwierdzenie faktu, ze mialbym wieksza zagwozdke co wybrac, gdybym byl pewny na 100% ze musze wymienic komplet sprzegla razem z kolem zamachowym ... :diabel2:

Mario_
21-02-2016, 11:37
Zmiana na sztywne kolo zamachowe ma tez jedna znaczaca korzysc - kompletny zestaw kosztuje jakies 600zl mniej niz komplet z nowa dwumasa i jest to znaczaca roznica.
Ja mialem nadzieje, ze wystarczy w moim przypadku sama wymiana sprzegla i powiem szczerze, ze gdybym wiedzial wczesniej, ze moja dwumasa byla bliska totalnemu wykonczeniu, to opcja zmiany na jednomas bylaby wtedy bardziej kuszaca.

Tylko prosze nie interpretowac tego jako zalowania, ze wybralem ten zestaw z Foki RS, bo jest on swietny, ale jako stwierdzenie faktu, ze mialbym wieksza zagwozdke co wybrac, gdybym byl pewny na 100% ze musze wymienic komplet sprzegla razem z kolem zamachowym ... :diabel2:

Możesz kolego podać jakiś sklep lub linka gdzie dostępne mają dostępne sztywne koło zamachowe? na zimnym powoli słychać u mnie dwumase przez minute z czasem pewnie trzeba będzie ją wymienić i pewnie jakby założył sztywne koło problem już byłby z głowy na przyszłość.
Jest tu jakas osoba w S-maze albo galaxy 2.0 psa ze sztywnym kołem? jakieś odczucia gorsze? jeśli tak to jakie? czy takie znaczące?

CARISMA
22-02-2016, 19:56
****ne niemiaszki z tłustymi tyłkami wyeksploatowali nasze ,,pupilki" a my się z tym bujamy, zastanawiamy się, czy na pewno sztywne koło da radę?.....nic nie naprawiać tylko sprzedawać dalej panowie taka prawda -smutne.

Mario_Mario
23-02-2016, 05:40
Hey Carisma :) Widzę,że już w paru wątkach bojkotujesz używane S-maxy :) Napisałem,że nie każdego stać na nowy,a zakup używanego,to fakt...rosyjska ruletka. S-max na rynku wtórnym cieszy się dużym powodzeniem,więc handlarze,nie niemieccy sprzedawcy,to wykorzystują i wciskają nam szmelc. Z drugiej strony,niestety auta są już tak opracowane, zaawansowane i popsute przez księgowych w firmach,nie inżynierów,że dany model ma wytrzymać dany przebieg,aby należało wymienić , naprawić dany podzespół. Jeśli tego nie zrobił przed nami poprzedni właściciel,to niestety obowiązek tego spada na nas. Kupiłem S-maxa,z długą historią ASO, na pierwszy rzut oka,wyglądało jak papiery od pechowego auta.Ale no cóż,jak coś stukało,pukało,czy był luz,lub kropelka oleju pod autem,to poprzedni właściciel,gnał na serwis. Dlatego zdecydowałem się na zakup danego egzemplarze,mimo że nie "czarny" :evil: u i po delikatnej , nie groźnej historii blacharskiej. Nie żałuję,jestem na razie bardzo zadowolony.Na forum jest kolega,który na pewno pomoże przed zakupem,po podaniu nr Vin i linka do aukcji. Mnie bardzo pomógł i bardzo dziękuje,gdyż w paru przypadkach "pewniaka" pomógł mi zrozumieć,że chodzi o "cwaniaka" Więc,zanim kupicie w ciemno,użyjcie wszelkich możliwych dróg informacji na temat auta,nie wierzcie na gębę handlarzowi,on powie wszystko,co chcecie usłyszeć.

MAG
23-02-2016, 08:19
Możesz kolego podać jakiś sklep lub linka gdzie dostępne mają dostępne sztywne koło zamachowe? ...
Wystarczyłoby żebyś przejrzał wpisy w wątku (post 1 i 2) i jest tam sznureczek do firmy z której ja kupowałem i w której sa dostępne zestawy ze sztywnym kołem do 2,5T, bo takie wersje mnie interesowały.
Czy mają też do 2,0TDCI musisz sobie sprawdzić sam.

Mario_
23-02-2016, 20:54
Wystarczyłoby żebyś przejrzał wpisy w wątku (post 1 i 2) i jest tam sznureczek do firmy z której ja kupowałem i w której sa dostępne zestawy ze sztywnym kołem do 2,5T, bo takie wersje mnie interesowały.
Czy mają też do 2,0TDCI musisz sobie sprawdzić sam.

Niestety do 2.0 chyba nie występuje..
Dzisiaj moje auto było na kanale z uniesionym silnikiem odkręconą poduszką silnika i pokrywą rozrządu.... No i nic nie zlokalizowano, mój mechanik powiedział że nie wiem co ja słyszę, rozrząd wszystko ok zero hałasu pasek widać że niedawno wymieniany rolki i pompa wody również. Powiedział żebym nie kombinował wszystko jest ok i on nic nie słyszy żeby coś wyło czy buczało a na niepotrzebne koszta nie chciał mnie naciągać.
Więc tak skończył się temat mojego buczenia :-)
Odpuszczam i nie szukam dziury w całym...

Mario_Mario
24-02-2016, 05:31
Przynajmniej masz sprawdzone auto i powinieneś mieć teraz spokojniejszą głowę podczas jazdy autem,a to jest chyba najważniejsze...teraz skupić się tylko na bezpieczeństwie prowadzenia pojazdu.

elvis52
24-02-2016, 07:49
Do czasu aż znajdzie nową usterkę :)

Mario_
24-02-2016, 21:52
Przynajmniej masz sprawdzone auto i powinieneś mieć teraz spokojniejszą głowę podczas jazdy autem,a to jest chyba najważniejsze...teraz skupić się tylko na bezpieczeństwie prowadzenia pojazdu.
Dokładnie kolego :-) teraz mam pewność co do stanu rozrządu rolek itd zawsze jakiś spokój wewnętrzny jest :-)

Bump: Do czasu aż znajdzie nową usterkę :)

Spokojnie teraz już nie będę szukał dziury w całym tylko robił jeśli coś naprawdę siądzie :-)

Mario_Mario
25-02-2016, 17:53
Tutaj na forum, denerwujemy się, rozgryzamy problemy jakiegoś pisku, stukotów,mimo że auto sprawne i jedzie dalej. Dzisiaj z racji pieknej pogody wyprowadziłem na spacerek moją replikę. Auto umyte,polerka itp. chciał się ścigać ze mną jakiś gniewny ,młody i podczas wyprzedzania, zarzygał mi szybę i maskę kropkami oleju...tacy się nie martwią,dopóki im panewki się nie obrócą.

Mario_
25-02-2016, 21:53
I nie zdziwił bym się jak to było bmw w holenderskim gazie :-)

lukasz43
31-12-2019, 07:49
Witam. Temat już bardzo stary ale postanowiłem napisać z uwagi na to że sam szukałem konkretnej odpowiedzi na temat sztywnego koła zamachowego w s maxie. Ogólnie forum forda nie zawiera zbyt wiele odpowiedzi na ten temat a te co są odradzają sztywny zestaw. Na innych forach czytałem też takie cuda że trzęsie autem że ciężko biegi wchodzą że głośno że zrywa półosie i niszczą się skrzynie biegów i te itp. ale wypowiadali się w ten sposób tylko osobnicy którzy sami tego nie mieli. Drążąc dalej temat okazało się że moich dwóch znajomych mają sztywne zestawy jeden w mondeo MK3 TDDi a drugi w peugeot 407 2.0hdi 136km. Wszystkim negatywnym wypowiedzią na ten temat zaprzeczyli i sam jeżdżąc tymi samochodami nic niepokojącego nie zauważyłem. To mnie przekonało abym sam był następna osoba która weźmie to na klatę i zaryzykuję . Na dzień dzisiejszy po 3 miesiącach użytkowania s maxa 2.0 TDCi 140 km powiem że wszystkie wypowiedzi negatywne to wielka bujda i wymysl teoretyków którzy chcą coś powiedzieć nie mając żadnego doświadczenia. S max na wolnych obrotach chodzi o wiele ładniej niż z dwumasem jest cichy nie drży nic biegi wchodzą lzej. Kilka przejazdów ostrzejszych celowo nie spowodowało zerwania półosi ani uszkodzenia skrzyni. Zestaw kompletny jaki założyłem jest firmy Valeo. Normalnie w sklepie był dostępny za ponad 2 tys zł ale poszukałem i to samo kupiłem na internetach za niespełna 1500 zł do tego + od strony mechanika uszczelnienie wału i jego robocizna 450 zł co pozwoliło zamknąć się w kwocie 2 tys. Ogólnie zestaw z dwumasem wyszedł by tak samo ale ciekawość i chęć pozbycia się dosyć awaryjnego i kłopotliwego elementu mnie skusiło do takiego wyboru. I nie żałuję. Polecam także innym stojącym przed takim dylematem

elvis52
31-12-2019, 09:08
I co Ci dała taka wymiana ? Nic nie zaoszczedziłeś, a cholera wie kiedy to się na Tobie odbije

luckyboy
31-12-2019, 10:32
I co Ci dała taka wymiana ? Nic nie zaoszczedziłeś, a cholera wie kiedy to się na Tobie odbijeNa pewno mniejszą moc o 10%

lucas4891
31-12-2019, 18:56
Na pewno mniejszą moc o 10%

A mógłbyś rozwinąć myśl?

luckyboy
31-12-2019, 18:58
A mógłbyś rozwinąć myśl?Koło dwumasowe w każdym silniku dodaje ok 10% mocy ponieważ wyrównuje jego bieg pracy. Dlatego koła dwumasowe mają słabe silniki benzynowe np 1.6 8v VW

Piotrek Wielos
31-12-2019, 18:59
Też mnie ciekawi ta teza, nie znając masy poprzedniego koła względem nowego, zazwyczaj jest tak że dwumas a jest cięższa od sztywnego koła więc efekt będzie trochę inny niż mocy mniej

luckyboy
31-12-2019, 19:03
Tu nie chodzi o masę koła zamachowego tylko wyrównanie cyklu pracy silnika. Wał korbowy obraca się bardziej równomiernie.

Piotrek Wielos
31-12-2019, 19:05
Tu nie chodzi o masę koła zamachowego tylko wyrównanie cyklu pracy silnika. Wał korbowy obraca się bardziej równomiernie.

Więc co jak nie masa koła zamachowego ma na to wpływ?
Jak myślisz dlaczego nazwano to koło dwumasowym? Nazwa nie bierze się z przypadku.
Coś tam wiesz ale znowu nie do końca.

luckyboy
31-12-2019, 19:07
Ja swoje wiem, ale dla Ciebie znowu to czarna magia. Poczytaj fachową literaturę i wrócimy do tematu [emoji38]

Piotrek Wielos
31-12-2019, 19:17
Ja swoje wiem, ale dla Ciebie znowu to czarna magia. Poczytaj fachową literaturę i wrócimy do tematu [emoji38]

Przeczytałeś co napisałem? To przeczytaj jeszcze raz na głos może wtedy zrozumiesz co chciałem Ci przekazać.
Jedynie doprecyzowalem to co napisałeś, może i wiesz o co chodzi w temacie ale tego właściwie nie przekazałes
A dobrze by było żebyś wyjaśnił jak jesteś taki zorientowany nie każdy wie wszystko o kole dwumasowym

luckyboy
31-12-2019, 19:39
Wszystko jest dostępne w necie jak na talerzu, więc nie widzę sensu pisania elaboratów - trochę chęci.

Piotrek Wielos
31-12-2019, 19:46
Wszystko jest dostępne w necie jak na talerzu, więc nie widzę sensu pisania elaboratów - trochę chęci.

Wyjaśnij mi też przyrost mocy /spadek po zmianie na jednomas

luckyboy
31-12-2019, 19:54
Dałem hasło przewodnie, miłego studiowania [emoji38]

Piotrek Wielos
31-12-2019, 20:00
Dałem hasło przewodnie, miłego studiowania [emoji38]

Czyli nie potrafisz wyjaśnić tego co napisałeś tego się spodziewalem
Ja nie muszę studiować bo wiem jak jest zbudowane, wiem w jakim celu jest montowane w samochodach oraz znam zasadę dzialania i nie ma tam mowy o wzroście mocy

luckyboy
31-12-2019, 20:06
Nie widzę powodu abym miał się tego wieczoru spalać na klawiaturze i cokolwiek Tobie udowadniać.

Piotrek Wielos
31-12-2019, 20:10
Nie widzę powodu abym miał się tego wieczoru spalać na klawiaturze i cokolwiek Tobie udowadniać.
Wiem wiem Ty nic nie musisz i na tym zakończymy bo kolejny raz nie potrafisz merytorycznie wybrnąć z sytuacji

luckyboy
31-12-2019, 20:10
Wiem wiem Ty nic nie musisz i na tym zakończymy bo kolejny raz nie potrafisz merytorycznie wybrnąć z sytuacjiNie chce mi się karmić trolla...

Piotrek Wielos
31-12-2019, 20:14
Nie chce mi się karmić trolla...

Jaki ty jesteś słaby - zamiast napisać konkretnie i na temat to obrazasz mnie i pewnie innych bo myślisz że pozjadales wszystkie rozumny a to g... prawda

klajgus
31-12-2019, 20:25
Panowie Szczęśliwego Nowego Roku, odpuście sobie:one::one: .

luckyboy
31-12-2019, 20:27
Panowie Szczęśliwego Nowego Roku, odpuście sobie:one::one: .Dzięki i wzajemnie.

lukasz43
02-01-2020, 21:58
Czy to się odbije i kiedy nie wiem. Wiem też że wieczność jeździć tym autem nie bede. A tu też nie chodziło o oszczędność bo koszta te same jak pisałem, bardziej chciałem przekonać się na własnym przykładzie i nie żałuję. A co do tej mniejszej mocy to następna bujda. Jak bym wcześniej nie jeździł tym samochodem może i bym uwierzył ale coś już go znam i spadek mocy 10% odrazu bym odczuł a korzystam z niej na bieżąco w pełnym zakresie. Tak samo jeżeli chodzi o zużycie paliwa też nie zmieniło się absolutnie nic! Dodam jeszcze że od niecałych dwóch lat jeżdżę też skoda karoq 1.6tdi która to fabrycznie nie ma dwumsy tylko sztywne koło. Też jakoś na komforcie jazdy nie kuleję to auto. Dochodzę do wniosku że odradzają i szukają negatywów Ci którzy sami nie spróbowali. W tym przypadku oszczędności nie było ale w wielu innych może ona być spora dlatego też się wypowiedziałem ponieważ mój przypadek może komuś pomoże rozwiać wątpliwości. Pozdrawiam

Piotrek Wielos
02-01-2020, 22:30
Planujesz modyfikacje? Mam na myśli podniesienie mocy bo to by przemawiał za przejście na sztywne koło, wiadomo że dwumas a jest bardziej wrażliwa na większy moment niż sztywne. Pytam z ciekawości

Obiboc
03-01-2020, 10:26
wiadomo że dwumas a jest bardziej wrażliwa na większy moment niż sztywne. Pytam z ciekawości
W profilu masz Fokusa z niezłymi niutkami. Pytam z ciekawości czy dwumas Ci nie klęka przy mocniejszym depnięciu? Jestem przekonany że w moim aucie tak własnie się dzieje a mam 420 nm +- ale auto troszkę cięższe.

slawek-kali
03-01-2020, 10:30
caly uklad dostaje po .. jak przesledzisz forum to zauwazysz, ze bardzo wiele osob w krotkim czasie po chipie robilo sprzeglo komplet..

Piotrek Wielos
03-01-2020, 11:00
W profilu masz Fokusa z niezłymi niutkami. Pytam z ciekawości czy dwumas Ci nie klęka przy mocniejszym depnięciu? Jestem przekonany że w moim aucie tak własnie się dzieje a mam 420 nm +- ale auto troszkę cięższe.

narazie się nic nie dzieje, sprzęgło i dwumasa była robiona jakieś 20kkm temu jak się zacznie coś dziać to będę się zastanawiał co z tym faktem zrobić, ale na ta chwile nie odczuwam ani uślizgów sprzęgła ani jakiś oznak z koła zamachowego,
nie wykluczam że przy takim momencie dostanie po dupie szybko, ale jak to mowią awaria to najlepszy motywator do modyfikacji

Obiboc
03-01-2020, 13:23
caly uklad dostaje po .. jak przesledzisz forum to zauwazysz, ze bardzo wiele osob w krotkim czasie po chipie robilo sprzeglo komplet..
Będę kolejny kwestia tylko kiedy, dwumas mam w zasadzie nowy. Ok 20 tys zrobione. Z czego 10 tys na chipsie. Jednak powoli zaczyna klękać:?

lukasz43
04-01-2020, 23:16
W profilu miałem focusa ale to była tylko chwilowa przygoda bardzo krótka.(zapomniałem to zmienić i tak kilka lat wisiało) I szybko przesiadłem się do mondeo MK3. W mondeo po niecałych dwóch latach zmieniłem komplet sprzęgła bo zaczęło dawać delikatnie o sobie znać. Nie czekałem aż będzie gorzej. Cały komplet luk mnie kosztował 1650 plus flaszka dla kuzyna Który pomógł mi wymienić. ( Byłem jeszcze kawalerem i miałem czas żeby się w coś takiego bawić). Zestaw był wymnieniony przy 200 tys przebiegu auta (realnego) po 4 latach przy prawie 300 tys i świadomości że auto już długo może nie pociągnąć pociągnąłem go programem na 160km i 400nm liczyłem się z tym że coś za niedługo może się posypać ale... Mimo że przez pierwsze pół roku cięższej jazdy auto nie chciało się poddać a ten najtańszy dwumas też nie dawał oznak uspokoiłem się i jeździłem spokojniej. Przy 340 tys auto sprzedałem do dnia dzisiejszego nie ma z nim żadnego problemu bo kupił go odemnie człowiek którego znam i mam z nim kontakt. Twierdził że potrzebuje auta rezerwowego na dobicie i pod przyczepkę. Ono się nie poddaje i gdyby nie jego przyjaciółka ruda dalej ja nawet ja bym go jeszcze męczył. Ogólnie jest to przykład tego że dwumas nawet tani i po podniesionych parametrach silnika nie musi się odrazu rozsypać czy inne jego elementy. Inżynierowie napewno przewidują jakiś zapas mocy i wytrzymałości. Nic nie jest robione na granicy. Ale mimo to w s maxie zdecydowałem się na sztywne kolo i od tego czasu jestem zwolennikiem. Mocy nie myślę podnosić odkąd jestem ojcem. To co jest wystarczy i da się przemieszczać z punktu a do punktu b. Bezpieczne i wyprzedzić się też da bez problemu nie jedno VW 1.5 TSI��

Bump: Którym to jeździłem na jeździe próbnej bo salony tylko takie miały do jazdy testowej. Te rzekome 150 km nie ma nic do 115 w dieslu na które się zdecydowałem .dynamika i wyprzedanie lepsze przy połowę prawię połowę niższym spalaniu a co ciekawe w 1.5 benzyna jest dwumas a w 1.6 diesel sztywne kolo. A komfort jazdy bez różnicy. I czy to ktoś potrafi wyjaśnić

c-matix
14-01-2020, 15:49
Czy ktoś się orientuje czy zestaw sprzęgła dwumasowego z przedlifta pasuje do polifta.
Będe montował nowy komplet do silnika Dw10c ,a mam możliwosc zakupu zestawu w dość dobrej cenie tylko że do przedliftowej wersji czyli 2.0 tdci Dw10.

lukasz43
14-01-2020, 16:56
Według aukcji na których obserwowałem sprzęgło komplet wersję 2.0 TDCi 115 ,130 i 140 km jest dedykowane do wersji od 2006 do 2014 r. Nie podają natomiast oznaczenia silnika tylko moc i roczniki produkcji. Ale to chyba wystarczy żeby się zorientować czy podejdzie. Napewno nie podejdzie jeżeli masz 163km bo w przedlifcie o ile się orientuje nie było silnika z tą mocą

Speedo
14-01-2020, 18:52
ja dzisiaj kupowałem sprzęgło do smaxa i z tego co się zorientowałem, to od 2010 jest inna dwumasa, reszta ta sama, polift - AG91-6477-AE, przedlift - 8V41-6477-DB

c-matix
24-02-2020, 08:59
Według aukcji na których obserwowałem sprzęgło komplet wersję 2.0 TDCi 115 ,130 i 140 km jest dedykowane do wersji od 2006 do 2014 r. Nie podają natomiast oznaczenia silnika tylko moc i roczniki produkcji. Ale to chyba wystarczy żeby się zorientować czy podejdzie. Napewno nie podejdzie jeżeli masz 163km bo w przedlifcie o ile się orientuje nie było silnika z tą mocą

Pasuje już wiem .

lukasz43
25-02-2020, 10:36
Pasuje już wiem .

Czyli rozumiem że wszystkie wersje mocy od 115 do 163 km w silniku 20. TDCi jest ten sam zestaw koła z kompletnym sprzęgłem

Car Piotr
29-01-2021, 10:41
Trochę czasu już upłynęło .... czy międzyczasie ktoś jeszcze wymieniał dwumasę na sztywne koło?
Jakie opinie z perspektywy czasu u tych którzy taki zabieg maja już za sobą ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BobMF
21-08-2022, 23:36
Mój przypadek to S-Max 2006 1.8 TDCI 125KM 290tys km.
Oryginał, zamontowany fabrycznie, wymieniony przy ok 190tys km.
Nowy komplet sprzęgła na częściach Luk/Sachs już był odczuwalny po 30tys km poprzez wibracje, stuki przy wyłączaniu silnika, wibracje przy przyspieszaniu w okolicy 1500-2000 obr. jak i przy stałej prędkości 2200-2800 obr.
W okolicy 250tys km doszło do +22KM (147KM) i +52Nm (372Nm). Wibracje przy przyspieszaniu wyraźnie zmniejszyły się.
Ale dobiłem do 290tys km i już nie wytrzymałem. Trasa 2x 1200km i albo 120km/h albo 160km/h bo pomiędzy 2masa tańczyła trzęsąc budą. Było to jak jazda bo pofałdowanej drodze albo z bijącymi kołami, bardzo męczące w trasie.
Zaryzykowałem, 1-masowe koło dedykowane od Valeo, było oczywiście troszkę taniej niż 2-masowe. Ale mniejszy koszt o kilkaset złotych nie koniecznie musi być dobry w końcowym rozrachunku.

Mam mieszane uczucia.

Sprzęgło jest teraz bardziej 0-1.

We wnętrzu nie słychać tych wszystkich dźwięków jakie słychać na zewnątrz auta. Stuki i brzęczenie...
Puszczanie sprzęgła przy pracy silnika jest głośne, poniżej 1800 obr. słychać drgania sprężyn tarczy sprzęgła.
Podczas jazdy operacja pedałem gazu podczas jazdy w okolicach hamowania silnikiem jest mocniej odczuwalna na budzie. Puszczenie lub dodanie gazu jest z tępym szarpnięciem.
Zmiana "wysokości łapania" lub twardości pedału jest kwestią indywidualną i zawsze będzie inna od tego co wymieniliśmy i jest do przyzwyczajenia, ale wyraźnie przy puszczaniu sprzęgła trzeba mieć dobrą ilość obrotów żeby odbyło się bez lekkiego zhamowania lub wyrwania do przodu. Jest to znacznie mniejszy zakres ruchu pedału.

Na wolnych obrotach jest super, nic nie drży.

Trwałość części? Poduszki silnika i skrzyni będą dostawały większy wycisk. Tarcza sprzęgła, jeśli ktoś jednak nie wyczuje tego, będzie się szybciej zużywać. Sama skrzynia biegów będzie też przenosić większe obciążenia chwilowe.

Minusy:
1. usunąłem info o hałasie sprężynek tarczy sprzęgła, gdyż okazało się to być zupełnie coś nie związanego ze sprzęgłem
2. Operowanie pedałem sprzęgła trzeba znacznie przyspieszyć, zwłaszcza przy puszczaniu go. Chodzi o szybkość ruchu nogi, koło 2-masowe lepiej niweluje moment zetknięcia się tarczy z kołem.
3. Jazda na niskich obrotach wyraźnie odczuwalne drgania.
4. Jazda na 6 biegu poniżej 120km/h powoduje drgania budy.

Plusy:
1. Taniej o kilkaset złotych.
2. Przyspieszanie jest znacznie przyjemniejsze i bez drgań.
3. Czuć, że większą moc i moment jaką przekazuje na koła. Kolega luckyboy pisze, że 2-masa będzie dawała mocy... Nie bardzo moim zdaniem, bo 2-masa raczej będzie niwelowała mocniejsze wciśniecie gazu przenosząc je na drganie 2-giej masy, a wałek będzie faktycznie inaczej się obracał, delikatnie dostając mocy. Koło 1-masowe szybciej i bardziej agresywnie otrzymuje przyrost mocy i momentu. Różnica będzie na plus dla 1-masy za szybkość reakcji i przyspieszenie.

Odczucia moje (subiektywne) powyższe mogą być zachwiane przez to, że w tym samym czasie wymieniałem tylne hamulce, olej w skrzyni, olej i filtry silnika, czyściłem klimę i dołożyłem zapachy wnętrza i umyłem auto.

Jeśli chodzi o porównywanie różnych aut, zwłaszcza z różnymi silnikami, mija się z celem. Jednemu w Skodzie będzie fajnie, innemu w BMW będzie źle. Każdy silnik ma swoje + i - w przeróżnych kwestiach, do tego dochodzi dobranie przez producenta charakterystyki sprężyn zestawu 1-masowego. Tym się nie sugerujcie.

Update po kilku tysiącach kilometrów i refleksje.
Odczuwalne drgania czasem pojawiają się przy większym przyspieszaniu między 2200 a 2800 obrotów na biegach 4+, ale nie zawsze.
Zmiany biegów są mniej komfortowe ze względu na różnicę obrotów i zdążają się szarpnięcia lub głośniejsze złączenia tarczy sprzęgła.
Nie ma skokowych przyspieszeń / szarpań podczas przyspieszania jak to było przy 2masie.

Alexjulian
04-02-2023, 06:55
Koło dwumasowe w każdym silniku dodaje ok 10% mocy ponieważ wyrównuje jego bieg pracy. Dlatego koła dwumasowe mają słabe silniki benzynowe np 1.6 8v VW

Co za bzdura! Te silniki nie mają dwumasy. Jest dokładnie na odwrót. mocne motory z dużym i nisko momentem obrotowym posiadają dwumase , małe benzyny z wysoko położonym momentem jej nie posiadają bo zwiększa to ciężar mas wirujących, w sportowych wózkach często odchudza się koła zamachowe właśnie aby obniżyć te masę.