Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana żarówki tył (kombi)
kriss7777 10-01-2016, 09:06 Jeszcze jedno pytanie , jak wymienić żarówkę w lampach tych w klapie kombi?
Jest motylek od lampy ale po jego odkręceniu lampa nadal nie chce opuścić swojego miejsca, co prawda jest luz ale nie chcę niczego urwać więc wolę zasięgnąć rady.
krzys1968 10-01-2016, 10:14 Powinny byc 2 sruby motylkowe
szafarek 10-01-2016, 10:17 2 motylki a po ich odkręceniu lampa "siedzi" jeszcze w gumowych otworach a w tych kołki ustalające z lampy. Po odkręceniu motylków lampę należy delikatnie szarpnąć (ale delikatnie). Musi wyjść ....
kriss7777 10-01-2016, 11:30 no właśnie u mnie jest tylko 1 motylek widoczny, mówimy oczywiście o lampie na klapie bagażnika w kombi. za nic nie mogę zlokalizować drugiego mocowania
krzys1968 10-01-2016, 12:11 Faktycznie masz jeden motylek a tu do fotki zdjecie wyglad lampy , jest bolec i w rogu jakis zatrzas ale nie dokladnie widac http://www.aukcjoner.pl/gallery/020391950-.html#I5
kriss7777 10-01-2016, 12:28 nie wiem co tam może jeszcze trzymać tę lampę, widać tylko u mnie się ta żarówka przepaliła bo jakoś nie widać odkręcających :one:
Wojtek O. 10-01-2016, 12:48 Też to przechodziłem. Naprawdę ciężko jest te lampy wyciągnąć. Ale trzeba drzeć. Nawet polecano mi podważać tylko że wtedy ponoć prawie zawsze pękają:/ Motylki są 2 jeden pamiętam jest dosć ciężki do zlokalizowania. Spróbuj może delikattnie po odkręceniu pukać czymś w te śruby.
kriss7777 10-01-2016, 13:58 ale na tym zdjęciu powyżej nie ma drugiego motylka ani miejsca na niego, lampa się luzuje po odkręceniu tego jedynego ale nie schodzi bo coś ją dalej trzyma. I tak sobie jeżdżę z przepaloną żarówką już z 3 miesiące
pankrakus 10-01-2016, 14:44 Witam
Z własnego doświadczenia radzę => podjedź do mechanika
Szarpałem lampę jak radzą koledzy i skończyło się na ukruszeniu klosza,
a lampa nie wyszła
Musiałem kupić nową lampę
Naprawdę taniej jest wymienić żarówkę u mechanika niż kupować nową lampę
pozdrawiam
pankrakus
P.S. Koledzy mylą lampę w błotniku z lampą w klapie
W lampie w błotniku są 2 motylki
http://img12.staticclassifieds.com/images_tablicapl/297236971_3_644x461_lampa-prawy-tyl-kombi-focus-mk3-europejska-14r-osobowe.jpg
http://img08.staticclassifieds.com/images_tablicapl/320123417_5_644x461_lampa-tyl-tylna-prawa-ford-focus-mk3-iii-kombi-orygnial-2011-mazowieckie.jpg
w klapie jest 1 motylek
http://d-gm.ppstatic.pl/kadry/auto/-1/fa/33/144484660414964212_A_N.jpg?1444846609
Wojtek O. 10-01-2016, 15:48 A tak to prawda na klapie jest jeden motylek. Jednak poza tym reszta sie zgadza ciężko jest je zdjąć jak diabli. Mnie sie udało obie bez uszkodzeń.
kriss7777 10-01-2016, 15:50 wiem że tak by było najlepiej ale znając miejscowych mechaników/elektryków to prawdopodobnie też połamią lub pourywają mocowania jak wcześniej tego nie robili, więc czekam dalej na wskazówki:568:
pankrakus 10-01-2016, 16:10 Witam
Popatrz na ogłoszenia używanych lamp do Focusa mk3,
na Allegro czy OLX => część ma ukruszone elementy,
bo tak się często uszkadza przy demontażu (i szarpaniu czy podważaniu)
Co za problem gdy uszkodzi mechanik => jeśli on uszkodzi, to on płaci za lampę
Uważaj przy demontażu aby nie zrobić dźwigni = nie ciągnij tylko z 1 strony
pozdrawiam
pankrakus
przykład uszkodzonej
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/50/48/86/96/5048869634
Teisejas 10-01-2016, 16:38 Wyprawa do mechanika wcale nie gwarantuje sukcesu, bo na wyciągnięcie tych lamp nie ma jakiegoś magicznego sposobu, który byłby znany tylko mechanikom- jak się zrozumie jak ta lampa jest montowana to po porostu trzeba wykazać się wyczuciem. Poza tym jak się samemu obawiamy, że coś połamiemy to udając się z tym do fachmana wypadało by z czystej uczciwości na na wstępie powiedzieć, że lampa mocno się trzyma i czy podejmie się ją zdjąć na własne ryzyko. Wtedy ktoś będzie mógł sobie przekalkulować za jakie pieniądze opłaca mu się podjąć temat. Inaczej to jest szukanie nawiniaka, któremu może się uda a może nie zrobić coś za nas. Poza tym jak pan Kaziu połamie lampę i powie, że nie zapłaci to, co będzie go pozywać? Jak już komuś to zlecać, to już lepiej podjechać do ASO- tam nasze foczki znają od podszewki (w założeniu oczywiście) a jak coś pójdzie nie tak, to też jest inna rozmowa. Tyle pewnie, że już cena przestanie wielu odpowiadać.
Tak na marginesie to temat już był na forum- wystarczyło poszukać, a nie zakładać kolejny wątek...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230216
kriss7777 10-01-2016, 16:53 ok dzięki, szukałem ale nie mogłem znaleźć tego wątku, widać coś źe wpisywałem w wyszukiwaniu.
pankrakus 11-01-2016, 09:07 [...]
Poza tym jak się samemu obawiamy, że coś połamiemy to udając się z tym do fachmana wypadało by z czystej uczciwości na na wstępie powiedzieć, że lampa mocno się trzyma i czy podejmie się ją zdjąć na własne ryzyko. Wtedy ktoś będzie mógł sobie przekalkulować za jakie pieniądze opłaca mu się podjąć temat. Inaczej to jest szukanie nawiniaka, któremu może się uda a może nie zrobić coś za nas. [...]]
Zaiste milordzie - ciekawa koncepcja
Jak rozumiem - zdaniem kolegi - mam się znać na wszystkim i przed robotą uprzedzić o ew. trudnościach mechanika?
Załóżmy, że jestem blondynką której spaliła się żarówka i jadę do mechanika
I tu albo mechanik się podejmuje albo nie i nie ma to nic wspólnego z szukaniem frajera
Tu mówimy o lampie, a co w przypadku innych usterek - też mam znać stopień trudności?
Nie musisz jechać do Pana Kazia który ma warsztat w stodole, poza ASO jest wiele innych serwisów: Bosch , Feuvert
2) Za wymianę 2 tylnych żarówek w kierunkowskazach zapłaciłem 50zł
Lampa w sklepie to ok 600-700zł (nie pamiętam dokładnie), a na Allegro były wtedy po 250zł
Decyzję pozostawiam wam koledzy.
pozdrawiam
pankrakus
Teisejas 11-01-2016, 13:51 Źle kolega mnie rozumie. Nigdzie nie napisałem, że aby oddać samochód do naprawy to trzeba znać się na wszystkim i informować mechanika o wszystkich ewentualnych trudnościach. To już sobie sam wymyśliłeś.
Wyraziłem natomiast swoje stanowisko, a nie żadną koncepcję, w konkretnej sytuacji, którą tutaj omawiamy- ktoś chce zlecić banalnie prostą w założeniu czynność obsługową w postaci wymiany żarówki w tylnej lampie, ponieważ jak dowiedział się na forum nie jest to takie proste i łączy się z dużym prawdopodobieństwem uszkodzenia tej lampy i z tego powodu przychylił się do rady osoby, która tego skutku doświadczyła, aby powierzyć to mechanikowi. W moim przekonaniu w takiej sytuacji mając wiedzę o trudności i ryzyku takiej czynności, jest po prostu uczciwie powiedzieć o tym człowiekowi, który ma się tym zająć niż udawać taką 'blondynkę' i jak się uda to fajnie a jak nie to wyciągnąć może od razu już przygotowane pismo z roszczeniami odszkodowawczymi.
Nie twierdzę natomiast, że warsztat podejmując się takiej czynności nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone nienależytym wykonaniem zobowiązania - owszem ponosi, bo pewnie w 95% przypadków przy zachowaniu odpowiedniej staranności wymaganej od profesjonalisty do uszkodzenia lampy nie powinno dojść. Tylko jak wiele staranności wymaga wyjęcie tych lamp świadczy liczba uszkodzonych oferowanych na allegro czy olx. Poza tym uważam, że jak ktoś podejmuje się czynności z którymi wiąże się podwyższone ryzyko, ma prawo do wyższego wynagrodzenia. Tyle.
tomcio1810 14-01-2016, 20:36 Dziś podjołem sie wymiany żarówki w lampie na klapie bagażnika. I żeczywiście jest 1 motylek, po odkręceniu lampa nie chciała wyjśc, ale po phnięciu jej od środka wyskoczyła. okazuje się ze trzyma się na 2 bolcach które są na wcisk . także to nic trudnego i nie opłaca się jechac do mechanika i tracic 50 zł za wymianę. Jesli ktoś w ciąż sie boi i jest z Krakowa pomogę wymiec
Klapa to nie problem, schody zaczynają się w lampach umieszczonych na błotnikach.
kriss7777 15-01-2016, 18:52 Dziś podjołem sie wymiany żarówki w lampie na klapie bagażnika. I żeczywiście jest 1 motylek, po odkręceniu lampa nie chciała wyjśc, ale po phnięciu jej od środka wyskoczyła. okazuje się ze trzyma się na 2 bolcach które są na wcisk . także to nic trudnego i nie opłaca się jechac do mechanika i tracic 50 zł za wymianę. Jesli ktoś w ciąż sie boi i jest z Krakowa pomogę wymienić
Chyba zrobię następne podejście ale przy mrozach to lepiej nie szarpać bo plastik kruchy i o wydatek nie trudno
DJ_MaxiM 21-05-2016, 18:51 Chłopaki pomóżcie z tą "dziadowską" lampą na klapie bagażnika, motylek ściągnięty, czuję lekki luz, ale żeby dała się ściągnąć to by było dobrze. Może trzeba ją w jakiś szczególny sposób potraktować, w którąś stronę pociągnąć lub pchnąć, niech się wypowie ktoś kto już to robił i za każdym razem wie jak to zrobić.
DJ_MaxiM 23-06-2016, 10:01 Witam
Pytam raz jeszcze co trzeba zrobić, aby wymienić tę żarówkę w tylnej lampie na klapie?
Specjalnie "przyklejam" temat na górę, aby może ktoś zauważył i sensownie odpowiedział,
już 3 razy próbowałem to rozebrać, ale to na trzeźwo nie da rady. Może właśnie w tym problem, że robiłem na trzeźwo :)
Teisejas 23-06-2016, 10:44 Kolego, nie wiem jeszcze jakiej pomocy oczekujesz, bo już chyba wszystko w tym temacie zostało opisane:
(...) na wyciągnięcie tych lamp nie ma jakiegoś magicznego sposobu, który byłby znany tylko mechanikom- jak się zrozumie jak ta lampa jest montowana to po porostu trzeba wykazać się wyczuciem.
(...)
Tak na marginesie to temat już był na forum (...)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230216
Dziś podjołem sie wymiany żarówki w lampie na klapie bagażnika. I żeczywiście jest 1 motylek, po odkręceniu lampa nie chciała wyjśc, ale po phnięciu jej od środka wyskoczyła. okazuje się ze trzyma się na 2 bolcach które są na wcisk . także to nic trudnego i nie opłaca się jechac do mechanika i tracic 50 zł za wymianę. Jesli ktoś w ciąż sie boi i jest z Krakowa pomogę wymiec
W temacie, do którego zamieściłem link, gdzie szczegółowo opisałem jak ja wyciągnąłem tą lampę, zamieściłem link do jej zdjęcia, żeby było wiadomo gdzie są mocowania. Generalnie trzeba ją ciągnąć do tyłu albo wypchnąć od środka- prosto, nie w żadnym innym kierunku. Jeżeli rzeczywiście nie możesz swojej w żaden sposób ruszyć, to chyba powinieneś skorzystać z usług warsztatu. A i moim zdaniem lepiej się do tego zabrać na trzeźwo, chyba że w stanie po spożyciu masz większe wyczucie przy operacjach manualnych :)
Thombike 23-06-2016, 16:36 Podpowiem najkrócej jak potrafię. Powinna być gdzieś, prawdopodobnie w schowku przed pasażerem, instrukcja obsługi, która zazwyczaj nadaje sie do czytania i odpowiada na wiele pytań. Szanuj czas innych.
Witam
Pytam raz jeszcze co trzeba zrobić, aby wymienić tę żarówkę w tylnej lampie na klapie?
Specjalnie "przyklejam" temat na górę, aby może ktoś zauważył i sensownie odpowiedział,
już 3 razy próbowałem to rozebrać, ale to na trzeźwo nie da rady. Może właśnie w tym problem, że robiłem na trzeźwo :)
Cześć,
Podjąłem się wymiany i udało mi się po dłuższej chwili zdemontować lampę.
Dla pozostałych, którzy będą z tym walczyć w załączonym linku przesyłam instrukcję, którą zrobiłem. Mam nadzieję, że komuś pomoże.
http://wyslijto.pl/plik/zear6u4oqp
już jutro też mnie to czeka. dziękuję za instrukcję.
http://i.imgur.com/CXt8how.jpg
już jutro też mnie to czeka. dziękuję za instrukcję.
http://i.imgur.com/CXt8how.jpg
Ale rozumiem, że to nie jest efekt instrukcji ??
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Nie nie. W sobotę miałem "wypadek" w postaci lusterko pasażera w Mercedesie C kontra klosz lampy tylnej Focusa kombi. Focus przegrał. Dziwne, ale prawdziwe. Lusterko w Mercedesie całe. Znaczy się... Niby się rozpadło ale właściciel walnął z pięści i wkład szklany wskoczył mu do oprawki. Ja niestety mam koszta a już się cieszyłem że w tym miesiącu oszczędze na wydatkach.
Przepraszam za poprzedniego posta. Faktycznie. Przeczytałem i głupio wygląda to podziękowanie za instrukcje gdzie naprawdę się cieszę że wiem jak się do tego zabrać bo samemu pewnie bym coś połamał ;-) więc szczerze za instrukcje dziękuję, dam znać jak poszło
Nie nie. W sobotę miałem "wypadek" w postaci lusterko pasażera w Mercedesie C kontra klosz lampy tylnej Focusa kombi. Focus przegrał. Dziwne, ale prawdziwe. Lusterko w Mercedesie całe. Znaczy się... Niby się rozpadło ale właściciel walnął z pięści i wkład szklany wskoczył mu do oprawki. Ja niestety mam koszta a już się cieszyłem że w tym miesiącu oszczędze na wydatkach.
Przepraszam za poprzedniego posta. Faktycznie. Przeczytałem i głupio wygląda to podziękowanie za instrukcje gdzie naprawdę się cieszę że wiem jak się do tego zabrać bo samemu pewnie bym coś połamał ;-) więc szczerze za instrukcje dziękuję, dam znać jak poszło
Faktycznie niefart :/
Mam nadzieje, ze wymiana chociaz pojdzie gladko ;)
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
5 minut. Tyle mi zajęło żeby zmienić tą lampę na klapie :)
Plus 2 minuty na test wszystkich świateł (coś źle wsadziłem tą od cofania albo akurat przestała działać).
Dziękuje jeszcze raz za podpowiedzi. Lampa ponieważ trzyma się na pinie po zewnętrznej stronie, to po złapaniu po prostu ciągniemy mocniej zewnętrzną stronę (tą z szarym plastikiem) aby po wewnętrznej od strony tablicy rejestracyjnej po prostu asekurować wyciąganie. Od razu mówię, żeby nie używać żadnych narzędzi do "wyciągania lampy". Jeśli można tą lampę wyciągnąć, przełożyć żarówki, wsadzić, z powrotem dokręcić w 5 minut, to znaczy że narzędzi nie trzeba. Jedyne co potrzeba to mały śrubokręty aby podważyć plastikową zaślepkę klapy bagażnika.
http://i.imgur.com/qW732m9.jpg
http://i.imgur.com/UHP9AkB.jpg
Podpowiem najkrócej jak potrafię. Powinna być gdzieś, prawdopodobnie w schowku przed pasażerem, instrukcja obsługi, która zazwyczaj nadaje sie do czytania i odpowiada na wiele pytań. Szanuj czas innych.I jest! Tylko ja nie nie umiem czytać... pisma obrazkowego - specjalizuję się w kipu. A obrazki z instrukcji nijak nie pasują do tego co widzę pod klapą bagażnika.
w załączonym linku przesyłam instrukcjęNie ma już tej instrukcji, jeśli możesz odświeżyć, albo zamieścić na innym serwerze...
Potwierdzam sposób z wypchnięciem poprzez naciskanie nie do końca odkręconego "motylka". Poszło gładko.
Hej,
W załączniku instrukcja
http://wyslijto.pl/plik/k768qmfore
Wczoraj wyskoczył mi komunikat awaria żarówki światła stop ... Zabrałem się za jej wymianę. Udało mi się odkręcić 2 motylki ale nie udało mi się wyjąć lampy... zrezygnowałem. Nawet udało mi się sięgnąć palcem tego "bolca" na którym jest osadzony koniec lampy... mimo wszystko chyba odpuszczę bo i oddam w ręce serwisu...
Chyba, że udało się komuś opracować konkretną sprawdzoną bezawaryjną metodę ??
headbanger 05-11-2017, 08:40 Ja wypycham lampę motylkiem, który obracam i lekko nakręcam na śrubę.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Dwa motylki i tyle.
Wymieniałem sam na parkingu.
Czas - jakieś 10 minut bo zapomniałem jak się do tego zabrać plus przejechałem gdzieś i przeciąłem palca.
Odkręciłem 2 motylki, popchnąłem śrubę i klosz wyciągnąłem od zewnątrz.
https://i.imgur.com/CXj0uaE.png
Oczywiście należy odpiąć plastik prowadnicy rolety.
Dwa motylki i tyle.
Wymieniałem sam na parkingu.
Czas - jakieś 10 minut bo zapomniałem jak się do tego zabrać plus przejechałem gdzieś i przeciąłem palca.
Odkręciłem 2 motylki, popchnąłem śrubę i klosz wyciągnąłem od zewnątrz.
https://i.imgur.com/CXj0uaE.png
Oczywiście należy odpiąć plastik prowadnicy rolety.Popchnąłeś śrubę górną od środka, tam gdzie był ten motylek? Dobrze Ciebie rozumiem?
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Obydwie śruby delikatnie popychasz po odkręceniu motylków.
Potem na zewnątrz łapiesz lampę i ściągasz.
Za coś takiego to się wkurzam że jest tak zrobione, ale: to nie jest takie trudne :)
Ba - to jest banalne. Tylko dziwne :)
Ale jak wspomniałem wiele razy, jak kilka razy zrobisz coś przy tym aucie sam - to powoli łapiesz "logikę" jak to auto jest złożone to potem następne rzeczy już naprawiasz z pewną Fordowską intuicją :) ;)
Obydwie śruby delikatnie popychasz po odkręceniu motylków.
Potem na zewnątrz łapiesz lampę i ściągasz.
Za coś takiego to się wkurzam że jest tak zrobione, ale: to nie jest takie trudne :)
Ba - to jest banalne. Tylko dziwne :)
Ale jak wspomniałem wiele razy, jak kilka razy zrobisz coś przy tym aucie sam - to powoli łapiesz "logikę" jak to auto jest złożone to potem następne rzeczy już naprawiasz z pewną Fordowską intuicją :) ;)Spróbuję ;-)
Zamelduję się po fakcie. Mam nadzieje, że z sukcesem ..
Dziękk!
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
Spróbuję ;-)
Zamelduję się po fakcie. Mam nadzieje, że z sukcesem ..
Dziękk!
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu TapatalkaZapomniałem się zameldować.
Wymiana żarówki z sukcesem :-)
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
przak1970 27-01-2018, 18:29 Czy jest jakiś sposób na motylki? W klapie bagażnika z jednej strony poszedł bez problemu. W błotniku chociaż próbuję odkręcać mając całkiem niezły chwyt ani drgną. Wkładałem nawet w poprzek cienki imbus, ale zero efektu, miałem wrażanie, że prędzej imbus zegnę. Zastanawiam się nad wymianą w serwisie...
Hooch180 27-01-2018, 19:26 W błotniku chociaż próbuję odkręcać mając całkiem niezły chwyt ani drgną.
Psiknij WD40 i spróbuj za parę minut. Jak nie pomoże to jeszcze raz WD40 i spróbuj za godzinę.
Masterjam 28-01-2018, 16:35 Czy jest jakiś sposób na motylki? W klapie bagażnika z jednej strony poszedł bez problemu. W błotniku chociaż próbuję odkręcać mając całkiem niezły chwyt ani drgną. Wkładałem nawet w poprzek cienki imbus, ale zero efektu, miałem wrażanie, że prędzej imbus zegnę. Zastanawiam się nad wymianą w serwisie...
Także miałęm duży problem 2 miesiace temu, psikanąłem WD-40 i później dobrałem szeroki pilnik , taki aby był z 1 cm szerszy ale grubość na styk, i motylki puściły :) Inne narzędzia poległy . Można sobie zrobić przyrząd wyglądający jak taki do wkręcani tłoczka hamulcowego jak ma poprzeczny wpust np:Polonez
Jak już motylki odpuszczą to warto ich nie odkręcać całych. Ja Przyłożyłem grubszy śrubokręt, postukałem młotkiem w motylek i lampa ładnie wyskoczyła z mocowania w błotniku bez słynnych uszczerbków:)
Krzyschu 29-01-2018, 11:10 W moim Trend Sport w schowkach jest jedynie wypełnienie piankowe. Nie trzeba rwać tapicerki tylko wyjąć piankę. Sam demontaż lamp prosty. Motylki może i siedzą mocno ale bez przesady. Puściły, a lampe trzeba zdecydowanie pociągnąć w miejscu zatrzasków i tyle.
Gdyby ktoś potrzebował video to na specjalne życzenie jednego z użytkowników forum nagrałem to co poniżej:
YUpGlqwAHZY
https://youtu.be/YUpGlqwAHZY
Michał2137 10-10-2023, 20:02 Dzień dobry, Panowie,
pojawił mi się komunikat o awarii żarówki światła stopu, więc żarówkę wymieniłem. Po wymianie dalej ten sam komunikat. Co zrobić, żeby nie fatygować się do elektryka?
Pozdrawiam,
Michał
Michał2137 11-10-2023, 19:06 Przeczyściłem dziś styki, ale nic to nie dało. Światła nie świecą już po obu stronach. Zmierzyłem napięcia na złączach od reflektorów przy naciśniętym pedale hamulca i po obu stronach wynosiło ono 7 V. Zbadałem też ciągłość obu przewodów od tej żarówki w każdej z lamp i oba są nieprzerwane. W obu lampach zainstalowałem nowe żarówki. Komunikat błędu dalej ten sam i żarówki nie zapalają się. Co może być przyczyną? Jak to w ogóle możliwe? Za duży pobór napięcia w obrębie jednej lampy? To by wyjaśniało, dlaczego napięcie 7 V było obecne przy badaniu miernikiem a być może nie występuje, kiedy świeci dodatkowo światło tylne.
Co o tym myślicie?
Właśnie jeszcze sprawdziłem żarówki. Zarówno stare jak i nowe są sprawne.
konieczko5 12-10-2023, 06:57 ...
Michał2137 12-10-2023, 21:58 Jak to zrobić może bym napisał, ale obrażałeś innych użytkowników forum.
Obejdzie się, problem już udało mi się rozwiązać samemu :P
|
|