Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Wymiana tunelu środkowego
mkuldane 05-07-2012, 09:12 Po pierwsze witam na forum.
Po drugie - od przedwczoraj używam Focusa w hatchbacku 1,6 100HP ( 2009 r ).
Po trzecie - generalnie autko bardzo mi się podoba, ale..
Po czwarte - właśnie to ale. Mam mały niedosyt "schowkowy". Niby trochę ich jest, ale wszystkie otwarte. A ja lubię sobie tu rzucić klucze od domu, tam portfel a siam nawigację. Postanowiłem więc na wejściu kupić podłokietnik. Chyba wezmę ten (http://allegro.pl/podlokietnik-ford-focus-ii-wysuwany-armcik-i2464066828.html). Ma pojemnik, jest przesuwany i chyba jako jedyny w podstawie ma choć uchwyt na kubek ( z tego co grzebałem po necie, to wszystkie inne niestety całkiem likwidują ten w sumie dość sensowny "pojemniczek" na końcu tunelu ).
Ale to wciąż mało. Przydałyby mi się jeszcze dwie rzeczy:
- jakaś sprytna "klapka" żeby można było zamknąć "kieszonkę" przy lewej nodze kierowcy. Z przyzwyczajenia wrzucam tam portfel i wczoraj nagle wypadł mi pod nogi. Fajny byłby też jakiś patent na zamykanie popielniczki ( tam z kolei lubię trzymać klucze od domu, a klucze na widoku zawsze kuszą ).
- jakaś półeczka pod kierownicę, żeby sobie np. mapę tam wrzucić i nie zapełniać podstawowego schowka.
Pogrzebałem trochę po sieci, ale poza podłokietnikami znalazłem tylko akcesoria oryginalne ( typu lusterko czy dywaniki ) albo pseudo-tuningowe ( typu kierownica, gałka biegów, nakładki na pedały, itp ).
Wrzucam więc pościk na forum, licząc że ktoś z Was zdobył tego typu gadżety i podpowie gdzie je znaleźć.
No i może jeszcze możecie polecić jakiś warsztacik w Wawie ( albo lewobrzeżnych okolicach ), który dyskretnie i sprytnie zamontuje mi jedno albo i dwa dodatkowe gniazdka w desce.
A nie lepiej kupić orginalny podłokietnik który ma duży schowek i gniazdo w środku niż to badziewie,Co do popielniczki to jest w to miejsce orginalna klapka schowka a połeczka pod kierownicę to piękna sprawa,świetnie niszczy kolana w razie zderzenia.
Ja taki podłokietnik też chętnie zakupię.
mkuldane 06-07-2012, 09:00 ^^
^^
Dzięki za podpowiedź. Z tą półeczką kasującą kolana w sumie masz rację, odpuszczę. A gdzie mam szukać tych "oryginalnych" podłokietnika i klapki - ASO Forda?? Od dwóch dni grzebię po różnych sklepach internetowych i nigdzie nic takiego nie znalazłem.
Widzę, że jesteś z Wawy, to może polecisz mi jakiś "fizyczny" sklep.
^^
^^
A gdzie mam szukać tych "oryginalnych" podłokietnika i klapki
Oryginalny podłokietnik tworzy całość z tunelem środkowym , zobacz np.
Tutaj >>>Allegro (http://allegro.pl/tylny-srodkowy-podlokietnik-ford-focus-mk2-lift-i2447119160.html)
Pawel_kow 12-06-2013, 22:52 Witam serdecznie
Chciałbym kupić podłokietnik do focusa z 2010r gdyż moja wersja nie jest wyposażona tylko mam pytanko: bo patrzyłem na allegro i są takie tylko czy z tunelem trzeba go montować??Bo ja tunel mam i nie wiem czy to całość trzeba robić czy jak
Tak trzeba kupić cały tunel jeśli mówimy o oryginalnym.
gomez.pl 29-09-2013, 12:17 cały czyli podstawa + element wykończeniowy na górze ? (czyli ramka wokół lewarka, pojemniki na napoje .. )
a czy wersja od anglika będzie pasować??
Teisejas 29-09-2013, 21:07 a czy wersja od anglika będzie pasować??
W przypadku wersji przedliftowej na pewno NIE - jak popatrzysz na deskę znad tunelu to zauważysz, że deska w miejscu gdzie łączy się z tunelem środkowym rozchodzi się na boki asymetrycznie- po stronie kierowcy idzie do góry bardziej pionowo dzięki czemu kierowca ma więcej miejsca na nogi. W wersji przedliftowej konsola środkowa to jeden nierozbieralny element i wersji od anglika po prostu nie da się połączyć z deską (trzeba uważać co się kupuje bo konsole w wersji L.H.D. i R.H.D. różnią się tylko kształtem w tym miejscu- na zdjęciu zrobionego z boku czy pod kątem różnicy nie da się stwierdzić, ale pod ramką mieszka dźwigni zmiany biegów jest napis jaka to wersja oraz jest wycięty taki ząbek po stronie po której ma być kierownica- przerabiałem temat :wink: ).
Jeżeli chodzi o wersje poliftowe to na allegro widziałem konsole z podłokietnikiem "rozebrane" w przedniej części, więc najprawdopodobniej nie powinno być problemu, jeżeli konsola w wersji podstawowej jest też rozbieralna w tej części.
Witam mam pytanie odnośnie montażu podłokietnika do samochodu ale dodatkowego dokręcanego takich jak jest pełno w internecie nie ten z wymianą całego tunelu , moje pytanie jest nastepujące czy to prawda że z tymi podłokietnikami jest jeden podstawowy problem że one po prostu haczą o hamulec ręczny bo dowiedziałem się znowu od znajomego diagnosty że one przeszkadzają przy zaciąganiu ręcznego hamulca oraz opuszczaniu że żeby użyć hamulca ręcznego trzeba najpierw dać podłokietnik do góry czy to jest prawda czy to jest możliwe ? żeby zamiast ułatwiać życie to wręcz szkodzi pytam tylko o te montowane dodatkowo uniwersalne np:
http://allegro.pl/podlokietnik-ford-focus-ii-2004-prezent-i3665685371.html
http://allegro.pl/podlokietnik-dedykowany-czarny-ford-focus-ii-i3649960670.html
http://allegro.pl/podlokietnik-armster-2-ford-focus-ii-2005-i3691819979.html
prosze o opinie i najlepiej też wypowiedzi osób co maja zamontowane je w samochodach i jak sie sprawują czy faktycznie przeszkadzają wrecz szkodzą
moim zdaniem wszystko co jest dokładane do auta poza fabryką, a nie jest częścią oryginalną dedykowaną do auta, może sprawiać jakieś problemy. Ja miałem problem tego typu w audi a4. Niby jest pełno ofert podłokietnika, ale wycinanie jakiś dziur w tunelu i grzebanie się między kablami mnie zniechęciło. Później wyczytałem, że dostawiane podłokietniki skrzypią i gibią się na boki i lepszym rozwiązaniem jest wymiana tunelu. Zrezygnowałem.
RadoslawS 09-11-2013, 06:26 Mam ostatni podany w linku podłokietnik i nic mi nie haczy o ręczny hamulec - dodatkowo dość przyjemnie mogę sobie na nim podeprzeć łokieć:). Co do jakości to "jakoś jest" ale wiadomo, ze to nie to co oryginał. Ja w tym Armsterze musiałem "popsuć" mechanizm pozwalający zmieniać katy nachylenia, bo na dziurach "zapadka" klekotała jak szalona. Na razie podłokietnik nie skrzypi - choć jak tylko będę miał okazję to wymienię cały tunel - fabryczny podłokietnik jest znacznie bardziej stabilny - niestety jest znacznie droższy (chyba że uda Ci się znaleźć tunel z allegro w dobrym stanie).
witam serdecznie
takowy http://allegro.pl/podlokietnik-dedykowany-czarny-ford-focus-ii-i3649960670.html
pozostał mi po wymianie tunelu na poliftowy, jeśli jesteś zainteresowany info na prv.
Odpowiadając na pytanie: być możne minimalnie te podłokietniki mogły by być krótsze, ale nie haczą o dźwignie hamulca ;-). Podłokietnik którego ja używałem miał regulację wysokości czego nie ma oryginał, dzięki czemu na dłuższej trasie podnosiłem go dosyć wysoko i było to bardzo wygodne.
prosze o opinie i najlepiej też wypowiedzi osób co maja zamontowane je w samochodach i jak sie sprawują czy faktycznie przeszkadzają wrecz szkodzą
Miałem w "sprzedanym" Focusie taki z pierwszego linka. Wygodny, estetyczny ale trochę za wysoki. Nie kolidował z ręcznym, ale żeby go zaciągnąć zawsze trzeba było rękę dziwnie wyginać. Nie było to zbyt wygodne w użyciu. Planowałem wymienić tunel. Tam oryginalny podłokietnik jest niższy i zdecydowanie bardziej stabilny. No ale samochodu już nie ma....
Dariusz D 30-11-2013, 17:09 podepnę się pod temat, mam oryginalny tunel z podłokietnikiem ale podczas jazdy po nierównym skrzypi jak go wygłuszyć?
greg32gw 30-11-2013, 19:14 Mam podlokietnik z drugiego linku. Da radę zaciągnąć i zwolnić ręczny bez podnoszenia, ale trzeba się trochę nagimnastykowac. Minusem jego jest to , że wygina się pod dużym naciskiem. Nie jest to wina podlokietnika tylko tunelu, który wykonany jest kiepskiego tworzywa sztucznego. Przy nacisku tył tunelu, do którego jest dokręcony podlokietnik, delikatnie idzie do góry i powoduje uczucie niestabilności. Generalnie, gdybym raz jeszcze miał kupować, wybrałbym używany cały tunel z podlokietnikiem. Używki można dostać za ok 300 zł.
Wysyłane z mojego IdeaTab S6000-H za pomocą Tapatalk 2
Odkopię temat. :)
Niedawno nabyłem Focusa 2 FL i doskwiera mi brak podłokietnika. Poczytałem trochę forum i wygląda na to, że najlepiej zafundować sobie oryginał.
Tunel środkowy jest u mnie mocowany na 2 śruby w pobliżu lewarka i 2 w tylnym schowku dla pasażerów, pionowo. Tunel z podłokietnikiem nie posiada takiego schowka i zamiast pionowych otworów na śruby widzę takie po bokach, poziome.
Jak to więc jest. Czy otwory pod nowy tunel są w moim samochodzie czy trzeba kombinować? Czy trzeba zwracać uwagę na jakieś dodatkowe elementy do tunelu z podłokietnikiem, bez których montaż nie będzie możliwy? Jakieś śrubki, blaszki itp?
Odkopię temat. :)
Niedawno nabyłem Focusa 2 FL i doskwiera mi brak podłokietnika. Poczytałem trochę forum i wygląda na to, że najlepiej zafundować sobie oryginał.
Tunel środkowy jest u mnie mocowany na 2 śruby w pobliżu lewarka i 2 w tylnym schowku dla pasażerów, pionowo. Tunel z podłokietnikiem nie posiada takiego schowka i zamiast pionowych otworów na śruby widzę takie po bokach, poziome.
Jak to więc jest. Czy otwory pod nowy tunel są w moim samochodzie czy trzeba kombinować? Czy trzeba zwracać uwagę na jakieś dodatkowe elementy do tunelu z podłokietnikiem, bez których montaż nie będzie możliwy? Jakieś śrubki, blaszki itp?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170567
Dobre pytanie więc też się podłączam bo zamierzam zakupić oryginał.
Wygląda na to, że nie jest tak różowo. Potrzebny jest dodatkowy wspornik z tyłu. Przykręca się go w otwory po starym tunelu, a nowy montuje śrubami z boku. Do tego potrzebne są inne osłony przy nogach kierowcy i pasażera - mają inny kształt na styku z tunelem podłokietnika.
http://www.fordownersclub.com/forums/topic/42615-mk25-2010-retrofit-armrest/
gomez.pl 11-01-2016, 14:07 Przewertowałem nasze forum i zaprzyjaźnione jednak nie było odpowiedniego manuala.
Zaczynamy:
1. Kupujemy tunel z podłokietnikiem, w odpowiedniej wersji:
a. Gniazdo zapalniczki w środku
b. Gniazdo zapalniczki + USB i AUX
Uwaga:
Podłokietnik z wersji angielskiej nie pasuje, bo jest inaczej wyprofilowany.
Podłokietnik z wersji po FL ma inny odcień niż ten przed FL.
Wersja przed liftem nie ma schowka.
2. Upewnijmy się że mamy w zestawie:
a. przewody zasilające do zapalniczki i/lub USB/AUX, 8M5T-15K857-BJA
b. boczki prawy i lewy finis: 046B26A i 046B26B (stare nie pasują - inni na forum docinali stare, ale jak mamy mieć to zrobione porządnie, lepiej je nabyć)
c. uchwyt mocujący do podłogi, finis: 1500398 - cena ASO ok 27zł - foto nr 1
d. ramkę wraz z mieszkiem zmiany biegów - jest inaczej wyprofilowana niż nasza
Jak dobrze poszukamy to zestaw powinniśmy wytargać za jakieś 400pln.
Niekompletnego podłokietnika nie opłaca się kupować gdyż, boczki są drogie i rzadko spotykane na allegro. To samo tyczy się ramki wokół lewarka i ręcznego.
Przed montażem warto umyć całość :) gdy elementy będą schły wy zajmiejmy się demontażem.
3. Dodatkowe potrzebne do końcowego montażu
a. śruby montażowe (czarne na klucz 10) - 4szt finis: HB1 - zostawmy sobie te ze starego podłokietnika
b. dodatkowa śruba mocująca górę podłokietnika z tunelem (tam gdzie jest miejsce na kubki) nr finis śruby: 56907, cena ok 5zł
c. śruby mocujące bok podłokietnika z prawej i lewej strony, finis: śruby HB2 - 2szt - ok 11zł/szt
4. Demontaż - nie musimy demontować radia ani innych elementów na konsoli środkowej
a. odkręcamy stary tunel: 2 śruby z tyłu znajdują się pod klapką - foto 2 i dwie z przodu pod ramką - foto 3
b. odkręcamy gałkę zmiany biegów
c. demontujemy ramkę wokół ręcznego
d. jak mamy wszystkie śruby okręcone wyciągamy tunel, i tu uwaga: zaciągamy ręczny a tunel wyciągamy podnosząc go od przodu do góry aby przeszedł przez ręczny - foto 4 i 5
5. Montaż
zanim zaczniemy montaż należy rozebrać sobie nowy podłokietnik, czyli zdjąć ręczny z mieszkiem(2 śruby mocujące pod klapą podłokietnika - klucz imbusowy) oraz górę naszego tunelu. Wszystkie zaczepy są dobrze widoczne jak odwrócimy nowy tunel.
a. przykręcamy stelaż/uchwyt mocujący do nowego podłokietnika. Mocujemy go za pomocą 2ch śrub którymi był przykręcony tył naszego starego tunelu. foto 7
b. montujemy nowy tunel, wkładając go jak na foto 6, czyli tył do góry, tak aby przeszedł ręczny. Jak już się nam to uda ręczny możemy trochę opuścić a całość ładnie wejdzie na swoje miejsce.
c. Przykręcamy tunel do konsoli środkowej z przodu w okolicy schowka/gniazda zapalniczki - 2 czarne śruby klucz 10 - z naszego starego tunelu. - foto 8
d. Montujemy górę tunelu i przykręcamy go śrubą w miejscu na kubki.
uwaga: zanim zamontujemy górę warto wyjąć zapalniczkę (wysuwamy ją do góry). Zamontujemy ją po założeniu góry.
e. Montujemy ręczny i skręcamy go - 2 śruby
f. W moim brakuje przewodu, którym mógłbym podłączyć się do kostki w tunelu aby mieć działające 2 gniazda 12V + Ew. można dorobić samemu zasilanie.
g. Montujemy gałkę zmiany biegów oraz boczki lewa i prawa strona.
h. skręcamy podłokietnik z tyłu po prawej i lewej stronie - śruby HB2 - 2szt
czas pracy: ok 2h
Zazdroszczę! :) I gratuluję
Dziękuję za świetny instruktaż. Ostatnio wykonałem wymianę tunelu na wersję z podłokietnikiem, MK2 FL. Używka, od wersji Ghia tunel z podłokietnikiem (z pokrywą górną z zapalniczką i osłoną ręcznego z mieszkiem, mieszek dźwigni zmiany biegów z ramką, wszystkie śrubki i blacha mocująca), osłony od strony kierowcy i pasażera. Z mojej strony jedynie mogę dodać:
- ostrożnie z wszystkimi zatrzaskami, niektóre elementy nie wytrzymują demontażu (choćby z uwagi na temperatury plastiki nie są dość elastyczne);
- odnośnie demontażu tunelu bez podłokietnika - trudno zdemontować wszystkie cztery zaczepy ramki od mieszka zmiany biegów ale wystarczy odpiąć dwa od strony deski rozdzielczej i jest dostęp do dwóch śrub trzymających tunel i można je odkręcić bez demontażu ramki (klucz 10 na przedłużce); aby wyjąć tunel musiałem poluzować śruby hamulca ręcznego (klucz 13) - brakuje dosłownie centymetra bo przednie "rogi " tunelu zahaczają o elementy klimy i radia (uwaga - przy zaciągniętym ręcznym cała konstrukcja ręcznego jest naciągana i trzeba pilnować aby nie zniszczyć gwintu śrub mocujących ręczny czyli docisnąć blachę mocowania ręcznego do podłoża tak aby była w osi otworów na śruby i dopiero wkręcać śruby);
montaż tunelu bez problemów, jedynie chyba przeoczyłem kostkę zasilania całego tunelu która może być pod radiem (ale o tym doczytałem na innym wątku na forum po zamontowaniu); a stare gniazdo zapalniczki we wnęce pod panelem klimatyzacji zasłoniłem taką zamykaną szufladką (niestety bez mocowania zapalniczki); i uwaga na temat mieszka - wersja z podłokietnikiem ma większa ramkę, zatem w przypadku podartej ceraty (a tak było w moim przypadku ) kłopot i konieczność szukania nowego mieszka (pewnie z ramką bo ma kiepskie zaczepy a najlepiej komplet z gałką zmiany biegów (trudno zdemontować zatrzask/tuleję mocujący mieszek).
I można śmigać :)
kłopot i konieczność szukania nowego mieszka (pewnie z ramką bo ma kiepskie zaczepy a najlepiej komplet z gałką zmiany biegów (trudno zdemontować zatrzask/tuleję mocujący mieszek).
O niebo lepsze mieszki (nie z ceraty, jak ten oryginalny)można kupić na allegro w cenie 20 zł. Z założeniem na rameczkę nie jest łatwo, ale bez pośpiechu da się bezstratnie zrobić. Nawet wszystkie oryginalne zszywki ponownie wykorzystałem.
gomez.pl 01-02-2016, 08:44 no to gratuluję :)
ale jak było w opisie odkręcać ręcznego nie trzeba, wystarczy odpowiednio go zaciągnąć i w trakcie pracy spuścić
Wyjaśniam ofertę mieszków na forum (sprzedam części) oraz w internecie oglądałem taki zestaw:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Oslona-mieszek-dzwigni-zmiany-biegow-galka-Focus-Mk2-FL/659
Dariusz_B 09-12-2017, 19:22 Ogrzebię temat. W swoim aucie chcę pociągnąć przewody AUX/USB do podłokietnika, ale utknąłem na demontażu tunelu. Nie mogę dostać się do dwóch śrub 10 które łączą tunel z konsolą z klimatyzacją. Według instrukcji montażu podanej w tym tutorialu powinienem przed odkręceniem tych śrub zdjąć najpierw górę tunelu (analizowałem kolejność odwrotną). Widzę zaczepy przy lewarku, koło zapalniczki i jeszcze dwa przy podłokietniku. Niemniej nie chce to puścić. Chętnie dowiem się jak to zrobić od bardziej doświadczonych kolegów. Z góry dziękuję!
AdamGdansk1 10-12-2017, 19:57 Podłokietnik do wersji przed liftem z wersji angielskiej pasuje, ale trzeba go przerobić (z dwóch zrobić jeden). Sam tak zrobiłem w swoim samochodzie. Jest z tym trochę zabawy. Trzeba odkleić ramkę, tą która jest wkoło dźwigni zmiany biegów i wkleić (lub skręcić na śruby albo przynitować) do tunelu angielskiego.
Dariusz_B 10-12-2017, 23:10 Dzięki, AdamGdansk1!
Nie zamierzam wprawdzie montować tunelu od anglika, ale używam przewodów do modułu BT z takiego auta. Tunel odkręciłem ostatecznie, trzymała śruba pod wyściółką uchwytu na kubki. Potem poszło gładko. Teraz zastanawia mnie jaki uchwyt (numer) powinienem kupić, żeby zamontować złączkę przewodu USB do tunelu, tę co znajduje się zaraz obok połączenia przewodów do zapalniczki przy prawej nodze kierowcy - główna wtyczka w tunelu z której zasilane są gniazda 12V lub przetwornica 12/230V a nawet przewody AUX.
AdamGdansk1 11-12-2017, 10:55 Niestety nie pomogę. Ja mam zwykły tunel przed liftem bez żadnych wtyczek i bez wiązki.
Dawid_os 11-12-2017, 13:34 podepnę się pod temat, a tak przy okazji może ktoś się orientuje - gałkę lewarka zmiany biegów to się odkręca żeby zdemontować? i jeszcze jedno pytanie ramka przy lewarku hamulca ręcznego jest na zatrzaski?
raamzess 11-12-2017, 14:05 Tak, gałka się odkręca. Ręczny jest na zatrzask, lepiej podważać tylną cześć, po przedni wąs wchodzi pod konsolę - można go wyłamać przypadkowo.
deartify 23-04-2018, 20:47 Cześć,
mam pytanie czy tunele z hatchbacka, sedana i kombi mk2 lift są takie same, a jedyną różnicą jest wersja europejska/angielska?
from.cupertino 23-04-2018, 22:00 Bez względu na rodzaj nadwozia podłokietnik jest taki sam. Jak słusznie zauważyłeś, trzeba tylko wystrzegać się anglików.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cześć, po przeczytaniu instrukcji nasuwa mi się pytanie. Czy tunel z podłokietnikiem przed FL nie różni się niczym (oprócz koloru i schowka - chodzi o montaż) od tunelu bez podłokietnika po FL i można je wymienić praktycznie plug & play bez konieczności dokupowania ramki biegów, dodatkowego uchwytu, boczków itd.? Czy można te elementy bez problemu przełożyć od polifta bez podłokietnika?
kaczor345 03-05-2018, 22:16 Ten post jest moim pierwszym na forum, więc pozwolę się przywitać :)
Odgrzewam temat - przymierzam się do przekładki tunelu centralnego z mojej wersji bez podłokietnika na wersję z podłokietnikiem.
Pierwsze pytanie: mam wersję wyposażenia bez ozdobnej listwy na wierzchu tunelu środkowego - czy te z listwą ozdobną będą kompatybilne przy zachowaniu instrukcji z pierwszego postu?
Wersja z listwą:
http://allegro.pl/ford-focus-mk2-lift-podlokietnik-kpl-w-wa-i7321287834.html
Bez listwy:
http://allegro.pl/podlokietnik-kpl-focus-mk2-ii-1-8tdci-eu-czarny-i7151823569.html
Wersja tunelu jak u mnie obecnie:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/tunel-srodkowy-ford-focus-mk2-ii-04-07-kombi-i6895368986.html
Drugie pytanie to kwestia portów w podłokietniku. Spotkałem się z wersjami z wejściami AUX, USB, 12V - czy w mojej nie koniecznie najwyższej wersji będą działać pod warunkiem podpięcia wiązkami? Czy będzie możliwość np. odtwarzania muzyki przez gniazdo AUX np. z telefonu albo skojarzenie z telefonem i obsługę połączeń? Mój kombajn multimedialny wygląda tak:
http://allegro.pl/radio-cd-6000-cd-ford-focus-mk2-lift-z-kodem-i7312218553.html?reco_id=f42aa40b-4f16-11e8-afba-246e9683c530&bi_m=reco&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Category&
Z góry dziękuję serdecznie za odpowiedzi :)
Mieszasz polifta z przedliftem.
W polifcie gniazdo zapalniczki jest na srodku tunelu.
Pamietaj ze jesli kupisz tunel z anglika to masz inaczej wyprofilowane boczki.
Podnies w swoim aucie ramke ramke ozdobną od mieszka wybieraka i zobacz czy masz napis LHDrive. W przedliftach tak było.
Kaczor345 jeśli kupisz ten z polifta czyli jak to Ty mówisz z listwą ozdobną to będzie tak jak pozostałe pasować ,oprócz ramki z mieszkiem i plastików koło nóg takich przedłużeń tunelu.Co do gniazd myślę że wpinasz kabel z podłokietnika we wtyczkę w konsoli i wszystko działa.
kaczor345 04-05-2018, 18:57 Mieszasz polifta z przedliftem.
W polifcie gniazdo zapalniczki jest na srodku tunelu.
Pamietaj ze jesli kupisz tunel z anglika to masz inaczej wyprofilowane boczki.
Podnies w swoim aucie ramke ramke ozdobną od mieszka wybieraka i zobacz czy masz napis LHDrive. W przedliftach tak było.
Z tego co obserwuję w internetach, to lokalizacja zapalniczki zależy od wersji wyposażenia w polifcie, bo ja mam poliftowy, przynajmniej jeśli wierzyć Wikipedii, taki:
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/6b/18/73/ford-focus-mk2-lift-16-d-klimatyzacja-zory-356866882.jpg
W wersji z panelem ozdobnym na tunelu środkowym łączone to było z zamykaną popielniczką. Dopytuję o detale, bo gdzie indziej czytałem, że kolory plastików są inne w polifcie, więc wolę kupić tunel z polifta. Ponadto u mnie panel radia jest srebrny, więc chcę kupić tunel, który by do tego pasował, a nie dowolny.
Najchętniej kupiłbym taki bez panelu ozdobnego na tunelu, ale ze schowkiem w podłokietniku wyposażonym w USB/AUX/12V - pytanie czy takie występowały?
O angliku wiem, dziękuję, ale jak piszę wyżej ja mam polifta, chyba, że czegoś nie rozumiem. :)
W poliftach nie występowały inne. Czyli listwa ozdobna głęboki schowek. W schowku może być różnie. Ja mam tylko 12V
Jeśli o usb/aux chodzi można zawsze dołożyć do przedlifta
http://allegro.pl/ford-focus-mk2-tunel-srodkowy-aux-usb-i6678288818.html#thumb/1
Albo kupić polifta
http://allegro.pl/focus-mk2-ii-st-3d-usb-tunel-srodkowy-podlokietnik-i7207197929.html
Warunek to posiadanie modemu który to USB obsłuży
Przemerus 05-09-2018, 08:07 A jak wygląda sprawa z wymianą tunelu na wersję angielska z podłokietnikiem w foce przed lift rocznik 2005r. Tam też tam ramka zmiany biegów nie pasuje? - czy cały tunel nie pasuje ?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Bez rzezby w plastikach nie bedzie pasować.
Inny jest profil bloczków dla nog kierowcy i pasazera.
Przemerus 05-09-2018, 09:13 Tak, zgadza się. Znalazłem odpowiedź na innym forum. Trochę obawiam się odrywania tych boczkow z mojego obecnego tunelu [emoji21][emoji21][emoji21]
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Na tym forum tez pisano o tym wielokrotnie.
Mam po wymianie swoj stary tunel, jak nie chcesz ciac swojego to kup drugi na próbę
Przemerus 05-09-2018, 10:02 Sprzedam tego i poszukam okazji wersja Europa.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Przemerus 02-12-2018, 11:27 Za radą kolegi Antej'a kupiłem tunel jako dawce oddałem do plastikarza celem przełożenia "wąsów" potem 2 godz. montażu i tunel z podłokietnikiem zainstalowany.
Zrobiłem nawet filmik z montażu podlinkuje w wolnej chwili.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Trochę trzeba było starań żeby Cię na to namówić :D
Samą akcję z tunelem też będę długo pamiętał.
Przemerus 02-12-2018, 12:14 Hehe racja Antej :) tak ja długo swoją też będę pamiętał zwłaszcza że tunel nie poddał się bez walki.
Przy wjmowaniu go przu kokpicie zahaczył mi się jakimś elementem i przy mocniejszym szarpnieciu do siebie poddał się a że byłem blisko to walnąłem się tym wystającym wąsem w okolice oka :)
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Z tego co widzę to kierownica 4ramienna skóra z tempomatem, więc można już jeździć w trasy.
witek001 11-12-2018, 15:49 Potrzebuje porady czy ten podłokietnik
https://www.olx.pl/oferta/podlokietnik-ford-focus-mk2-lift-oryginalny-CID5-IDxQ5gl.html#d4cdd85a4c
będzie pasował do focusa z 2008r w automacie.
Czy ramka lewarka i boczki będą inne czy też można je przełożyć ze starego tunelu.
MarekMacura 13-05-2019, 21:53 Pytanie jak się ma sprawa z keyless go. Wiem że antena do kluczyka (przynajmniej w przedlifcie schowana jest w tunelu, więc pytanie czy poliftowy tunel z wersji keyless i antena w nim zabudowana będzie pasować
Stanisław Kumpicki 07-07-2019, 10:29 dzięki ta wskazówka przydała się przy demontażu tunelu pozdrawiam staszek
Witam. Pytanie czy ktoś "domontowywał" podłokietnik w Focusie MK2. Jeśli tak, to jaki polecacie i jak z montażem - da radę ?
Przeglądałem posty, ale trochę archiwalne...
Dziękuję.
Może posty archiwalne ale w kwestii montażu nic się nie zmieniło.
ratmed24 02-08-2019, 09:29 Wg mnie najlepsza opcja to kupić ori używany podłokietnik, szukaj na olx, szrot jak masz w podbliżu lub na grupie na fb od fordów) demontujesz stary i zakładasz nowy, jedna uwaga kup podłokietnik do europejczyka bo jak Ci ktoś wciśnie z anglika (czego jest dużo w aukcjach) to ciut trzeba przerabiać żeby pasowało wszystko, te dedykowane podłokietniki przynajmniej wg mnie ani nie są trwałe skrzypią ani to dobrze nie wygląda al to tylko moja opinia ;) pozdrawiam.
Przerobienie anglika z polifta...... ta jassne.
To oznacza poswiecenie podlokietnika EU.
Przedlifta mozna zrobić z posiadanych czesci,polifta tylko z drugiego podlokietnika EU.
Temat został juz bardzo dobrze opisany w tym dziale,nic nowego nie wymysli się.
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236730
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=252501
Odświeżam temat bo mam problem. Mam Focusa mk2 fl 2010 ze zwykłym tunelem bez podłokietnika. Zakupiłem tunel fl z podłokietnikiem. Wymontowałem stary i już widzę, że muszę kupić mieszek do lewarka biegów (mój nie pasuje). Z tym dam radę, ale jest problem z przykręceniem nowego tunelu z tyłu (tam gdzie jest schowek podłokietnika). Inne jest montowanie. Potrzebuję jakiejś blaszki, która umożliwi montaż. Gdzie mogę dostać taką blaszkę? Czy to jedyny mój problem, czy jeszcze coś wyjdzie przy montażu? Pytanie do tych z Was, którzy już przerabiali ten temat. Załączam zdjęcia obu tuneli. Z góry dziękuję za pomoc.
Bump: https://zapodaj.net/9a371cf4d9473.jpg.html
Bump: https://zapodaj.net/8d9c027e6a518.jpg.html
Chyba jedynie aso o ile wystepuje oddzielnie. Potrzebujesz jeszcze osłon (maskownic od strony pedałów i od pasażera). Przy zakładaniu musisz na maksa pociągnąć ręczny albo go poluzować.
przemyslaw_pm_83 16-08-2020, 21:56 Witam wszystkich,
posiadam Forda focusa mk2 fl rok 2008 i chciałem wymienić tunel środkowy na taki z podłokietnikiem.
Czy wystarczy wyciągnąć ten tunel bez podłokietnika i w to miejsce montuję ten z podłokietnikiem?
Czy są jakieś dodatkowe komplikacje?
Czy na coś muszę zwrócić szczególna uwagę?
Czy ten z linku poniżej będzie ok?
https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk2-lift-podlokietnik-tunel-srodkowy-9598309793
A powiedz kolego czy to problem dla ciebie przeczytać cały wątek od początku ?
radek6616 07-01-2021, 13:35 Jestem nowym użytkownikiem zarówno forum jak i forda więc na początku dzień dobry wszystkim :) Mam pytanie odnośnie wymiany tunelu w Focus MKII FL. Mianowicie czy plastiki z tunelu bez podłokietnika pasują do tunelu z podłokietnikiem? Chodzi mi o boczki i ramkę lewarka biegów. Pominąłem jakieś? Obydwa podłokietniki są z wersji FL.
Mianowicie czy plastiki z tunelu bez podłokietnika pasują do tunelu z podłokietnikiem?
Nie pasują, polfta trzeba rwać w komplecie z dawcy.
radek6616 07-01-2021, 13:54 Ale ford miał pomysł... Oba tunele z polifta i komponenty nie pasują z jednego do drugiego...
Przedpiftowy i poliftawy bez podlokietnika są takie same różnią się odcieniami szarego. W przedlifcie nie bylo znaczenia kiedy zmieniłeś na wersję z podłokietnikiem. W polifcie chcąc zmienić na wersję z podłokietnikiem musisz brać komplet tj. ramka zmiany biegów z mieszkiem, ramka recznego z mieszkiem, plastiki przy stopach(choć tu ponoćmozna dociąć i ponoć będą pasować) ozar blaszka która łączy podłogę z tunelem. Oczywiście jeśli potrzebujesz to jeszcze wiązki od zapalniczek oraz ewentualnie aux i usb. No i kupując poliftowy musi on być koniecznie w wersji europejskiej nie angielskiej(w przedlifcie było to bez znaczenia).
Teisejas 07-01-2021, 19:50 (w przedlifcie było to bez znaczenia).
To jest akurat nieprawda.
radek6616 08-01-2021, 06:06 Dziękuję za odpowiedzi
radek6616 26-03-2021, 12:13 Szanowni forumowicze mam pytanie. Jestem po wymianie tunelu środkowego na wersję z podłokietnikiem. Wersja polift zakupiona kompletna w dość okazyjnej cenie. Jedyny problem to brak gniazda zapalniczki. Czy któryś z Panów orientuje się gdzie mogę takie dostać bądź ma na sprzedaż? Przeglądam portale aukcyjne i niestety brak :/
Czy w poliftowym podłokietniku można w jakiś sposób zdemontować tą część suwną? Pytam, bo w części środkowej materiału mam mały defekt i albo chcę dać go do obszycia, albo dokonać naprawy we własnym zakresie.
|
|