Zobacz pełną wersję : [Kuga 2013-2020] Zmiana mocy silnika 150KM na 180KM - DW10F
Witajcie
Chyba nie ma takiego konkretnego tematu jak w pozostałych działach który dotyczy zmiany na "fabryczne" 180KM (z 150KM)
Tak więc można silniki 2.0 TDCi przełączyć na tryb 180KM .:one:
pozdrawiam Tomek
jasiek010 15-01-2016, 05:57 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem temat, mam silnik 2.0L Duratorq DOHC(150/163PS)-DW10C czy do tego silnika można wgrać mapę na 180 PS np takiej mapy jak w nowym mondeo. Pytałem się w serwisie to są w stanie tylko z 140 zrobić 163.
Ze 140 na 163 (DW10C), a ze 150 na 180 (DW10F) - tak wygląda przemiana. Nie ma możliwości zmienić ze 140 na 180 zmianą map tu pozostaje tylko chipowanie
danieloos 19-01-2016, 15:34 A co z silnikiem 163? :P
A co z silnikiem 163? :P
a co byś chciał z nim zrobić ?
slawek-kali 19-01-2016, 18:45 A co z silnikiem 163? :P
heko :619:
w przypadku nowszych silników, tj. DW10F, jak ma się fabryczną wersję 150 a planuje chipować, to mimo wszystko warto najpierw przestawić go na wersję 180KM, ponieważ wersja 150 ma zaszyty ogranicznik momentu na poziomie 400Nm, a wersja 180KM na poziomie 450Nm
w przypadku nowszych silników, tj. DW10F, jak ma się fabryczną wersję 150 a planuje chipować, to mimo wszystko warto najpierw przestawić go na wersję 180KM...
Dokładnie tak mówi Grzegorz heko...
Witam,
Mam pytanie do znawców tematu i do osób, które już przeszły kuracje upgradu 150KM na 180KM. Ja mam Kuge rocznik 2015, diesel 150KM napęd na przód tylko. Czy nie ma zagrożenia, że Kuga z napędem na przód tylko będzie gorzej sprawowała się w codziennej eksploatacji? Na 100% wszystko będzie lepsze, jeżeli chodzi o odczucia jak już Kuga jedzie, ale czy większa moc na przednich kolach nie będzie skutkowała, że podczas ruszania mogą się pojawić uślizgi kół (buksowanie?) zwłaszcza na mokrej jezdni i w ziemie? Być może jest to naiwne pytanie, ale byłbym wdzięczny za wypowiedzi (opinie) osób, które maja już więcej fabrycznych koni (180KM). Czy ktokolwiek zauważył jakieś negatywne skutki zwiększenia mocy? Sam się mocno zastanawiam nad przemiana na 180 KM i wszystkie opinie /wypowiedzi będą pomocne w podjęciu ostatecznej decyzji.
...Na 100% wszystko będzie lepsze, ....
A kto Ci zapewni, że TWOJE odczucia będą lepsze? Twoje odczucia, Twoje decyzje.
Od przeciwdziałania uślizgowi kół jest układ ESP - taka jego podstawowa rola...
Na razie nikt nie wspominał o oznakach niezadowolenia z przestawienia mocy...
Smaxy i Mondeo5 mają przecież 180 KM i jeżdżą bez problemu
czy ma ktos namiary, na serwis forda ktory podniesie moc ze 150 na 180 km, dzwonilem do wroclawia, i swidnicy ale tego nie zrobia w tych serwisach, mniej wiecej jaki to koszt?
orion512 20-08-2016, 08:47 Z Wrocławia jest kolega Polarny. Odezwij się do niego.
Witam,
Jako ciekawostkę podam, że ostatnio podzwoniłem do rożnych dealerow Forda z zapytaniem czy robią oficjalnie, (aby nie utracać gwarancji) zmianę mocy Kugi z 150KM na 180KM. Jestem bardzo zaskoczony i zaniepokojony tym, co usłyszałem od oficjalnych dealerów Forda. Otrzymałem totalnie sprzeczne informacje od dwóch różnych dealerow. Jeden poinformował mnie ze nie ma problemu i robią takie modyfikacje, ale warunkiem koniecznym jest serwisowanie samochodu tylko u nich a drugi dealer poinformował mnie, że absolutnie nie jest możliwa zmiana mocy, bo jakakolwiek ingerencja (nawet ze strony serwisu) w program silnika (poza oficjalnymi akcjami serwisowymi) skutkuje utratą gwarancji. Także przestroga dla wszystkich, że bardzo trzeba uważać i nie wieżyc ślepo, w to, co mówi serwis.
kuba0005 24-08-2016, 11:34 Witam,
Jako ciekawostkę podam, że ostatnio podzwoniłem do rożnych dealerow Forda z zapytaniem czy robią oficjalnie, (aby nie utracać gwarancji) zmianę mocy Kugi z 150KM na 180KM. Jestem bardzo zaskoczony i zaniepokojony tym, co usłyszałem od oficjalnych dealerów Forda. Otrzymałem totalnie sprzeczne informacje od dwóch różnych dealerow. Jeden poinformował mnie ze nie ma problemu i robią takie modyfikacje, ale warunkiem koniecznym jest serwisowanie samochodu tylko u nich a drugi dealer poinformował mnie, że absolutnie nie jest możliwa zmiana mocy, bo jakakolwiek ingerencja (nawet ze strony serwisu) w program silnika (poza oficjalnymi akcjami serwisowymi) skutkuje utratą gwarancji. Także przestroga dla wszystkich, że bardzo trzeba uważać i nie wieżyc ślepo, w to, co mówi serwis.
Ale jak zapłacisz 5k przy zakupie więcej i za to samo tylko z ptaszkiem zaznaczonym w inny miejscu to masz gwarancję.
...drugi dealer poinformował mnie, że absolutnie nie jest możliwa zmiana mocy, bo jakakolwiek ingerencja (nawet ze strony serwisu) w program silnika (poza oficjalnymi akcjami serwisowymi) skutkuje utratą gwarancji. ....
Totalna głupota.
ASO nie ma jakiejkolwiek szansy wykryć zmiany 150->180PS bez "robienia doktoratu".
Podpięcie on-line do serwerów Forda nie ma jakiejkolwiek szansy zidentyfikować tej zmiany.
W jaki więc sposób mieli by stwierdzić konieczność cofnięcia gwarancji?
BTW - gwarancję może cofnąć Ford a nie ASO - ASO nie jest gwarantem...
A Ford jest zdalnie i nic nie widzi...:027:
BTW2 - też miałeś "pomysł-rewelka" :027: aby akurat w ASO o to pytać... Nie ma chyba zwykle gorszego i mniej kompetentnego adresu...
Otrzymałem totalnie sprzeczne informacje od dwóch różnych dealerow. Jeden poinformował mnie ze nie ma problemu i robią takie modyfikacje, ale warunkiem koniecznym jest serwisowanie samochodu
Też coś o tym słyszałem.
Drugie to co pisze tedi_k = ma rację prawie we wszystkim
Nie ma chyba zwykle gorszego i mniej kompetentnego adresu...
w większości przypadków :( ale i jest światełko w tunelu bo jak serwis "zna" tego i tamtego to już nie jest taki niekompetentny :D
Panowie, nie traćmy z oczu sedna sprawy:570: A sedno jest takie: jedno ASO mowi tak, a drugie całkowicie zaprzecza. Pytanie nasuwające się jest takie: czy jedno ASO ściemnia, ze można zmienić moc? czy drugie ASO ściemnia, że nie można? Jak klient będzie wyglądał ze swym samochodem, jeżeli w dobrej wierze zaufa ASO i popełni zmianę mocy a następnie inne ASO zakwestionuje to? To co spotykamy się w sądzie z ASO? To są jaja i to jest przerażające!!!
czy jedno ASO ściemnia, ze można zmienić moc? czy drugie ASO ściemnia, że nie można?
napisz mi na PW które to ASO
ASO z obowiązku informuje, że takie modyfikacje są zabronione i to jest jedyne prawidłowe info!!
poza tym ASO nie ma narzędzi do sprawdzenia czy coś zostało zmienione, więc o czym ta dyskusja?
Właśnie o to chodzi, że byłem zaskoczony informacją że oficjalnie można zmienić moc w ASO i wszystko jest po legalu i majestacie "Fordowskiego prawa", to jest clue całej sprawy. Nie to czy maja czy nie maja możliwości sprawdzenia czy umieją sprawdzić czy nie ale to , że oficjalnie jedno z ASO mówi że nie ma problemu ze zmianą mocy.........
...można zmienić moc w ASO i wszystko jest po legalu i majestacie "Fordowskiego prawa", to jest clue całej sprawy. ...
W etis dostępne są nawet update zmiany mocy. Można je zamówić (oczywiście jak to z zamówieniem - całkowicie legalnie!) wprost od Forda... Osobiście odradzam pytanie ile kosztują... Może być potrzebne natychmiastowe wzięcie środków uspokajających...:one:
A to, że ASO nie równe ASO to oczywista oczywistość...
Osobiście znam ASO, które faktycznie umie zrobić zmianę 150PS na 182 PS w DW10F...
Osobiście powiedziałem szefowi serwisu tego ASO jak to zrobić dostępnymi im narzędziami...
Sprawdzili, że dadzą radę i serdecznie podziękowali...
Do tego to ASO nie jest jakoś bardzo daleko od Was tam na północy...:one:
Osobiście odradzam pytanie ile kosztują... Może być potrzebne natychmiastowe wzięcie środków uspokajających...
WoW ale dobry tekst ... zaplułem Colą klawiaturę :one::D
czasami masz takie fajne teksty ... aż się fajnie robi
Właśnie o to chodzi, że byłem zaskoczony informacją że oficjalnie można zmienić moc w ASO i wszystko jest po legalu i majestacie "Fordowskiego prawa", Jest to możliwe , zamawiają soft w Fordzie ( tak jak część ) robiony jest .
Aktualizacje oprogramowania – zwiększanie osiągów silnika (Mountune), itp.
Niepowtarzalny kod aktywacji jest dostarczany dla każdej uzyskanej aktualizacji nieobowiązkowej i jest przypisywany do numeru VIN pojazdu, w którym wykonywana jest aktualizacja.
Jeżeli ktoś nie czyta biuletynów to potem głupoty opowiada.
od Was tam na północy
Nie no, dzięki :027:
Nie no, dzięki :027:
Spoko... Nie o aż tak dalekiej północy myślałem...:one:
Aby jeszcze trochę podgrzać dodam, że szef serwisu tego ASO kupił sobie UCDSa... :P
Audi'ofil 24-08-2016, 20:48 ... Jeden poinformował mnie ze nie ma problemu i robią takie modyfikacje, ale warunkiem koniecznym jest serwisowanie samochodu tylko u nich ...
to już powinno dać Ci do myślenia.
Wydaje mi się, że tutaj znajdziesz szybciej właściwe info i pomoc w tym co chcesz zrobić.
.
mondeomk5 12-03-2017, 22:20 mimo wszystko warto najpierw przestawić go na wersję 180KM, ponieważ wersja 150 ma zaszyty ogranicznik momentu na poziomie 400Nm, a wersja 180KM na poziomie 450Nm
Czy silnik(osprzęt, turbiny itd) w wersji 150km różnią się czymś od wersji 180 km ? Przy zakupie samochodu sprzedawca informował mnie, że to ten sam silnik tylko kwestia ustawień. Inny z kolei twierdził, że 180km mają inne wtryski
Jeżeli jest to ten sam silnik i osprzęt to zastanawiam się skąd ogranicznik momentu do 400 Nm, a nie 450 Nm skoro to ten sam program ?
Jakie bezpieczne obciążenie w Nm wytrzymuję skrzynia biegów (manualna) w 2.0 ?
Pozdrawiam
....zastanawiam się skąd ogranicznik momentu do 400 Nm, a nie 450 Nm skoro to ten sam program ?
...
Popatrz jeszcze raz do cennika. :one:
Przecież ta różnica w cenie musi być jakoś pokazywalna, bo inaczej klienci (co zapłacili słono za wersję 180KM...) by pozabijali sprzedawców...:619:
mondeomk5 13-03-2017, 08:16 No fakt :)
Czy silnik(osprzęt, turbiny itd) w wersji 150km różnią się czymś od wersji 180 km ?
jakby się czymkolwiek różniły to nie dałoby się bez problemu (bez efektów ubocznych) zmieniać 150->180 :)
150/180 różnią się budową układu wydechowego, katalizatorami
150/180 różnią się ...
Robert SRS sprawdzał i wychodziło, że wersje 150->180 się nie różnią. Silnik 2.0TDCi DW10F miał po prostu robione modyfikacje jako motor, niezależnie od wersji mocy.
Przynajmniej na razie taki mamy stan wiedzy z serwerów Forda.
jest taka różnica jak opisałem
150/180 różnią się budową układu wydechowego, katalizatorami
Oczywiście :) dwie rury z tyłu ;) ale w MK5 :P
... dwie rury z tyłu ...
"Dwururka" w 2.0TDCi 180KM w MK5 to raczej "kwiatek do ... butonierki" (co by było śliczniej) niż jakikolwiek element mający wpływ na efekt przestawienia 150->180KM...:one:
co by było śliczniej)
Tylko o to chodzi ;)
Są jednak różnice bo jak zmienialiśmy w chłopakami w 4 sztukach DP to każy miał inny. Symbol ten sam a wybita fizycznie inna literka. Różniły sie długością :)
Heko ma racje.
ma dodatkowy, wydajniejszy katalizator
po prostu dla utrzymania euro 6 przy 180KM, musieli dołożyć "ekologii" trochę :)
ma dodatkowy, wydajniejszy katalizator
po prostu dla utrzymania euro 6 przy 180KM, ...
SRS - Robert - sprawdź to proszę jeszcze raz... Bo moim zdaniem to są różnice "w czasie" a nie pomiędzy wersjami mocy...
Sprawdzeń nigdy za wiele...:one:
to sprawdzałem jak wyszły nowe, sprawdzałem różnice w całym osprzęcie i to była jedyna, do tego na szkoleniu diagnostów/mechaników w Fordzie, było takie info
to sprawdzałem jak wyszły nowe, ...
Grzesiu - zmobilizowałeś mnie...:one:
Odpaliłem Ecat'a dla Mondeo MK5 i co ja widzę: historycznie były 3 komplety katalizator + DPF:
- FINIS 1861511, numer części DS71-5H270-KD
- FINIS 1863306, numer części DS71-5H270-KE
- i aktualny FINIS 1870875, numer części DS71-5H270-KF.
Dla wszystkich tych podzespół jest adnotacja, że są do DW10F 150/180KM z Euro6.
Nie ma w Ecat rozróżnienia w częściach wydechu (poza tłumikiem końcowym!!! - "dwururka" albo "jednorurka") w Mondeo MK5 dla różnych wersji mocy silnika DW10F.
Tak więc jeśli umieli w Ecat rozróżnić tłumik końcowy, to moim zdaniem umieli by rozróżnić katalizator.
Tak więc dla rzeczowego kontynuowania dyskusji trzeba podpierać się numerami części.
... Symbol ten sam a wybita fizycznie inna literka. Różniły sie długością :)
...
No to właśnie te literki przytoczyłem, i wg Forda są one do obu wersji mocy...
ale tak to wyglądało w 2015r. jak się pojawiły, może w międzyczasie jest tylko jeden rodzaj dla obu wersji
Panowie pogubiłem sie... Piszecie o benzynie czy ropniaku? Na dniach odbieram Kuge 150 km benzyna i w przyszłość chcialbym zwiększyć moc. Nie będzie problemu?
...o dieslach 2.0tdci 150/180
a Ty o jaki silnik pytasz?
slawek-kali 13-03-2017, 14:44 elfi mozesz zwiekszyc ale tylko chip..
...odbieram Kuge 150 km benzyna i w przyszłość chcialbym zwiększyć moc. Nie będzie problemu?
Jeśli to manual 1.5EB 150KM - to tylko chip. W Kudze nie było 1.5EB 182KM w manualu tylko w automacie. A softy manual/automat nie są zamienne.
Niestety to manual, a więc nici..
@SRS - Robert - sprawdź to proszę jeszcze raz... Bo moim zdaniem to są różnice "w czasie" a nie pomiędzy wersjami mocy... Sprawdzeń nigdy za wiele...do tego na szkoleniu diagnostów/mechaników w Fordzie, było takie info
dobra to was pogodzę , były 2 rodzaje katalizatorów z filtrem cząsteczek stałych , ale różniły się pomiędzy sobą nie z względu na moc silnika tylko na normę emisji spalin ( w tym wypadku nie mają znaczenia "różnice czasowe" ):
DS71-5H270-LE - 1870775 Katalizator I Filtr Cząsteczek Kpl.oprócz emisji wg.normy emisji Euro 6
Od: 29-09-2014
DS71-5H270-PA - 2015206 Katalizator I Filtr Cząsteczek Kpl., Emisja wg. normy Euro 6
Od: 29-09-2014
dobra to was pogodzę , były 2 rodzaje katalizatorów z filtrem cząsteczek stałych ...
To zauważyłem, ale brałem do analizy tylko te części, które były dedykowane pod Euro6.
U nas chyba nie było w ogóle motoru DW10F w wersji nie spełniającej Euro6?
jankowalski973 14-03-2017, 15:35 Jeśli to manual 1.5EB 150KM - to tylko chip. W Kudze nie było 1.5EB 182KM w manualu tylko w automacie. A softy manual/automat nie są zamienne.
A Kuga 1.6EB 150KM manual?
A Kuga 1.6EB 150KM manual? tylko czips
jankowalski973 14-03-2017, 16:15 A ruskie nie miały 1.6EB 180KM w manualu?
mondeomk5 17-03-2017, 20:27 A ruskie nie miały 1.6EB 180KM w manualu?
Ruskie właśnie takie miały ! Tylko trzeba było dolewać do benzyny trochę spirytusu :diabel2:
tylko aso wgrywa te mapy czy ktos ma do tej kugi
slawek-kali 19-03-2017, 10:27 Wielu kolegow z forum wgrywa.. podaj twoja lokalizacje to bedzei latwiej kogos zaproponowac.
karlosw podeślij VIN na priv
karlosw vin po pierwsze jbc
aso wgrywa te mapy
Serwis nic Ci nie zrobi ;) . Ale możesz podesłać VIN także mi to sobie też popatrzę :D
Zmiana nie stwarza problemu :one:
tomaszjan31 22-04-2017, 22:17 Witam, czy w kudze 2017 po lifcie 150-180 juz Panowie robiliście ?
czy w kudze 2017 po lifcie 150-180 juz Panowie robiliście tak
A daj VIN na PW ;)
tomaszjan31 22-04-2017, 22:56 Dopiero złożyłem zamówienie na 150 , odbiór za 4 miesiące, więc vin-u jeszcze brak. Jak mi powiecie, ze sie nie da to w poniedziałek zmieniam na 180 km
tomaszjan31 22-04-2017, 23:03 Dziękuje za cenne info. Pozdrawiam
Zastanawiałem się ostatnio z czego wynika takie działanie Forda? Wypuszczają na rynek te sam silnik o różnych mocach. Marketing.... ? czy te 180 konne poprostu są na maksa wyżyłowane i zaraz się okaże, że będą padały jak muchy.
Tak jest im wygodniej poprostu, w Fordach jest kilka par silników w których różna moc wynika tylko z softu
A co do wyzylowania, to silnik 2.0tdci 163 km jest na rynku od 7lat (i jest możliwa zmiana 140 - >163) - jakoś nie padają one jak muchy.
A postęp technologiczny (wyścig zbrojeń) trwa nadal, więc teraz są mocniejsza generacja 2.0tdci
A słabsze wersje to są sztucznie zdławione (kaganiec elektroniczny)
tomaszjan31 23-04-2017, 13:51 Zastanawiałem się ostatnio z czego wynika takie działanie Forda? Wypuszczają na rynek te sam silnik o różnych mocach. Marketing.... ? czy te 180 konne poprostu są na maksa wyżyłowane i zaraz się okaże, że będą padały jak muchy
A kolega myśli ,ze ecoboost nie jest wyżyłowany?
Przyznam, że zastanawiałem sie przez chwile zamówić 1,5 182 , lecz spalanie i w tym automat wyprowadziły mnie z błędu. A cena podobna. Dodatkowo przeraza mnie myśl, ze do takiego ciężkiego samochodu montują taki malutki silniczek.
Wiem, wiem, nie tylko fort wchodzi w Downsizing
...czy te 180 konne poprostu są na maksa wyżyłowane ...
Dokładnie odwrotnie. Dopiero przy 180KM ten silnik "normalnie oddycha". Przy mniejszych mocach się "dusi".
A co do polityki - sprawa jest trywialnie prosta - już w wersji 120KM silnik godziwie na siebie zarabia. Wszystkie dopłaty do 150KM i potem 180KM to "czysta" premia dla marketingu/księgowości!:one:
Inżynierowie wzięli swoją malutką premijkę z ceny za 120KM...:P
a czy w lubuskim bądź okolicy jest Ktoś w stanie zrobić Kugę II 2.0 140KM -> 163KM?
Na spontanie filmik z wersji 150 konnej
https://www.youtube.com/watch?v=soHbS4AjeJA&feature=youtu.be
ps. czy ktoś zauważył czy przy 150km po zmianie na 182km bierze więcej oleju ?
...to przy zmianie na 200KM musiałby łykać jak szalony :D
schraczek 29-04-2017, 17:02 Pytanie do Marcina, Tadeusza, Grzegorza...
Silniki 2.0 150 i 180 różnią się programem. Jak jest z 2.0 120KM, który jest w Mondeo? Sprzedawca w salonie twierdził, że niczym się nie różni od ver. 150, ale jakoś mu nie wierzę...
Bump: ...to przy zmianie na 200KM musiałby łykać jak szalony :D
jak mój niegdyś :619:
Nie śledzę na bieżąco cenników Forda ale kuga przed lifttem miała na niektórych rynkach wersję 2.0d 120 Euro (zmieniałem na 180) a teraz (=polift) ma 1.5d 120
Mondeo też ma 1.5d 120. Tylko Smax ma u nas w cenniku 2.0d 120 - też robiłem na 180 ;)
dokładnie to samo, tu Kuga 2016 2.0 120 :)
https://images82.fotosik.pl/539/9af6d12a78caea59med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9af6d12a78caea59)
Panowie, wydaje mi się ze to dobre miejsce na podziękowania, spóźnione ale szczere. Miałem podróż tam i z powrotem 150 na 180 i później 180 na 150 KM. Wielkie podziękowania dla kolegi mm32 z forum za profesjonalizm i szybka akcję. Różnica między 150 a 180 KM w Kudze jest naprawdę duża i zauważalna, zwłaszcza w wyższym zakresie obrotów ponad 2500 ob/min. Tam gdzie inne samochody zdecydowanie maja zadyszkę np.: na autostradzie, moja Kuga ustawiona na 180 KM dostaje drugie życie i jest banan na twarzy zdecydowanie polecam i niedługo wracam znowu na 180 KM
A dlaczego wróciłeś do 150 KM?
tomaszjan31 25-11-2017, 20:32 później 180 na 150 KM
Też mnie to intryguje...
Pewnie nawet oczywiste :)
I myślisz ze później donoszą ze ktoś o nicku takim a takim coś zmieniał w aucie? Szczerze wątpię.
...także Panowie spokojny sen jest najważniejszy:)
Zabawne podejście...:619:
Ale lepszy był jeszcze inny z kolegów, który w ASO sam zeznał na recepcji serwisu, że ma przełączoną moc na wyższą w swoim aucie...:shock:
I teraz najlepsze - ASO ("mistrz hali"...) dzwoniło do mnie by się dowiedzieć czy mogą zrobić serwis tego auta i czy nic nie popsują...:P
Momo, że to chyba nie ja przełączałem to auto, to łaskawie zgodziłem się by zrobili ten serwis i zapewniłem, że niczego nie popsują jak będą robić to co zwykle robią...:568:
Tak więc nadgorliwość naszych kolegów z forum, co to poprawili swoje auta, miewa czasami przedziwne postaci...:wink:
marcins25 26-11-2017, 20:19 ile kosztuje mniej więcej taka przeróbka ze 140km na 163km. FORD KUGA 2013rok. Robi ktoś w woj. śląskim
Poczytaj forum a znajdziesz najodpowiedniejszego dla Ciebie „doktora”.
tomaszjan31 26-11-2017, 21:06 ile kosztuje mniej więcej taka przeróbka ze 140km na 163km. FORD KUGA 2013rok. Robi ktoś w woj. śląskim
Tadeusz z k-ce tedi_k
Hej,
Kto w Trójmieście lub okolicach robi upgrade Mondeo MK5 2.0 TDCI ze 150 na 180 KM + ewentualnie jakieś dodaktowe "bajery" w sofcie wyświetlaczy?
Kto w Trójmieście
Ja Ci mogę to zrobić :)
upgrade Mondeo MK5
Polecam bo fajne zmiany :) a do tego możesz pójść dalej i aktywować między innymi alarm i dodatkowe rzeczy ( prócz zmiany mocy i softu licznika)
fotka ze zrobionego już CHIPa ale wcześniej autko miało 150 i zostało przestawione na 180 :D
BTW czemu piszemy o zmianie mocy w MK5 w temacie tyczącym KUGI ?
Liczniki zaktualizowane jak na zdjeciu powyzej. Autoalarm, sterowanie centralnym zamkiem aktywowane. Sync2 + mapy do navi zaktualizowane. 30 dodatkowych koni zaprzegniete do powozu. Krotko mowiac, bardzo efektywna sesja z totek2 - wielkie dzieki!
Faktycznie watek dotyczy mondeo a nie kugi - moja wina.
marcins25 07-12-2017, 20:29 Interesuje mnie taka zmiana. Chcę zmienić moją Kugę z 140km na 163km. Mieszkam w Raciborzu, woj. sląskie. Jaki koszt takiej przeróbki. Proszę pisać na priv
tomaszjan31 07-12-2017, 20:45 Interesuje mnie taka zmiana. Chcę zmienić moją Kugę z 140km na 163km. Mieszkam w Raciborzu, woj. sląskie. Jaki koszt takiej przeróbki. Proszę pisać na priv
Sam pisz do tedi_k z katowic
slawek-kali 07-12-2017, 20:59 Koszt pewnie do 300zl.. wazne kto zrobi, sa oferenci ktorzy mysla/wierza ze potrafia..
Takie auta tez juz u siebie widzialem...
Wrocław - s-max 180PS, 2015r. , automat, kto z głową ogarnie mi lekkie podniesienie mocy w okolicy(ok. 10%)? Tylko szukam sprawdzonej osoby, tak żeby nie skończyło się tylko na "dolaniu" i dymieniu z rury - takich znam i dziękuje.
DPF i EGR zostają , bo latam poza granicami kraju i nie lubię wyskakiwać z euro na poczet mandatu.
I jeszcze pytanie techniczne: 4x4 i skrzynia z jakim zapasem są obliczone?
PZ
...lekkie podniesienie mocy w okolicy(ok. 10%)? ...
W tym silniku nie robi się jakoś istotnie ponad 200KM... Przyrost jest na momencie obrotowym, choć wersja 180KM ma fabrycznie ponad 400Nm i tak nie za bardzo rozumiem czego Ci w tym aucie jeszcze brak...
O tuning pytaj kolegę TuneFORCE
EGR i DPF w tym silniku się nie wycina. No chyba, że jacyś kowale się za to biorą...
We Wrocku masz Polarnego :)
...Polarnego :)
WoW - kolega wgrywa Twoje softy zrobione dla DW10F?:shock:
Nie wiedziałem, dlatego pisałem o Grześku TuneForce...
wgrywa Twoje softy zrobione dla DW10F?
Ja pamiętam tak jak i wszyscy tu takie czasy gdy pisano ,że bez hamowni nie wolno wgrywać , że to zło itd . Ale czasy się zmieniły no i już pod "Lidlem" lub "Biedronką" można wgrywać :P
no chyba że to moje softy, każdy wyhamowany, sprawdzony, skorygowany osobiście przeze mnie :P
dokładnie spodziewałem się takiej odpowiedzi .
... Ale czasy się zmieniły no i już pod "Lidlem" lub "Biedronką" można wgrywać :P
A gdzie się zmieniły??? Innych niż fabryczne softy PCM to nawet pod Netto w Zielonej Górze nie wgrywałem... Tam to był "przymus", bo Netto "stało mi" pod wynajmowanym mieszkaniem... :P
Normalnie to albo u mnie pod firmą/domem, albo w ASO/warsztacie zamawiającym... Innych opcji dla mnie brak...:one:
TuneFORCE 14-01-2018, 23:51 Wrocław - s-max 180PS, 2015r. , automat, kto z głową ogarnie mi lekkie podniesienie mocy w okolicy(ok. 10%)? Tylko szukam sprawdzonej osoby, tak żeby nie skończyło się tylko na "dolaniu" i dymieniu z rury - takich znam i dziękuje.
DPF i EGR zostają , bo latam poza granicami kraju i nie lubię wyskakiwać z euro na poczet mandatu.
I jeszcze pytanie techniczne: 4x4 i skrzynia z jakim zapasem są obliczone?
PZ
Dawaj do Poznania to ogarniemy :619::619::619:
Teraz masz promocje do końca lutego :wink:
p.s. wgrywanie pod marketem to druciarstwo!!!
p.s. wgrywanie pod marketem to druciarstwo!!!
To niezależnie kto daje CHIPA do wgrania, jak jest robione bez hamowni to jest to druciarstwo?
TuneFORCE 15-01-2018, 11:16 To niezależnie kto daje CHIPA do wgrania, jak jest robione bez hamowni to jest to druciarstwo?
A skąd masz wiedzieć, ze samochód jest zdrowy i że po chipsie wszystko wyszło ok? Skąd wiadomo, ze nie trzeba zrobić jakiejś korekty itp.
Samochód samochodowi nie równy. Rozumiem jeszcze jazde po drodze, logowanie, dostrajanie i opieranie się na parametrach, a na końcu kontrolnie pomiar na hamowni w innym terminie itp. A nie wgranie moda i nara. U nas na hamowni loguje się większość najważniejszych parametrów i po pomiarze widzimy co się dzieje i co ewentualnie trzeba skorygować.
Nie dalej jak w piątek mieliśmy A4 3.0TDI 245KM po chipsie z pod marketu...nie wiedzieliśmy o tym do póki klient nie dostał wyniku...252KM/515NM :619::619::619: było widać po liczniku programowań że fura była programowana ale wyszła praktycznie zdrowa seria. A klient spodziewał się 300KM :619::619::619:
Inny przykład z Wrocławia..do znajomego pojechało A4 2.0TDI po modzie u druciarza...klient pojechał tylko kontrolnie, bo "czuł" że jest moc...wyszło 185KM w 170ce...wgrali serie...pokazało 177KM...po normalnym modzie 210KM...no ale klient czuł, że samochód jedzie :619::619::619:
Ja nie rozumiem takich ludzi, co oszczędzają 300zł na czymś co nieumiejętnie zrobione może im rozpierdzielić furę. Ale jak to mówią...chytry dwa razy płaci :wink:
Gdy otwierałem firmę 10 lat temu to kupiłem najpierw hamownie na koło, tylko po to, że jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Oprócz logów miałem porównanie parametrów przed i po i obraz tego jak wpływa na nie modyfikacja.
Po niedługim czasie, kupiłem hamownie stacjonarną ze względu na to, że wolałem nie latać samochodami klientów z dużymi prędkościami po drodze, potem wleciała obciążeniowa 4x4 i pewnie za niedługo kupie jeszcze cos lepszego.
Przeszedłem tą drogę od początku, uczyłem się na własnych błędach i moje opinie opieram na własnym doświadczeniu. Bo zawsze chciałem wszystko robić profesjonalnie i zgodnie ze sztuką. Dlatego niech nikt mi nie wciska, że wgranie moda pod blokiem to jest profesjonalne podejście do tematu.
Dwóch tunerów i dwie różne odpowiedzi, jak z prawnikami :)
no chyba że to moje softy, każdy wyhamowany, sprawdzony, skorygowany osobiście przeze mnie
A skąd masz wiedzieć, ze samochód jest zdrowy i że po chipsie wszystko wyszło ok? Skąd wiadomo, ze nie trzeba zrobić jakiejś korekty itp.
Samochód samochodowi nie równy. Rozumiem jeszcze jazde po drodze, logowanie, dostrajanie i opieranie się na parametrach, a na końcu kontrolnie pomiar na hamowni w innym terminie itp. A nie wgranie moda i nara.
wolę polecić coś sprawdzonego, zanim ktoś pojedzie i na "ulicy" wgra nie wiadomo co :P
poza tym zawsze zapraszam na hamownię, diagnostykę itd. :D
W tym silniku nie robi się jakoś istotnie ponad 200KM... Przyrost jest na momencie obrotowym, choć wersja 180KM ma fabrycznie ponad 400Nm i tak nie za bardzo rozumiem czego Ci w tym aucie jeszcze brak...
O tuning pytaj kolegę TuneFORCE
EGR i DPF w tym silniku się nie wycina. No chyba, że jacyś kowale się za to biorą...
Gdyby była jedna ośka to bym sobie dup... nie zawracał., ale widzę , po danych technicznych , że 4 łapy "zabierają" sporo z przyspieszenia - po prostu chce to "odzyskać"
Siedzę trochę w innej branży , bo motocyklowej , i silnikach atmosferycznych i powiem Wam tak:
Hamowania ok. , ale nie jest nieodzowna. Pokaże tylko jaki był "stan" parametrów silnika przed i po modyfikacji. Cała reszta opierać się POWINNA na tym o czym pisze min. TuneFORCE , czyli faktycznych odczytach parametrów silnika.
prymasek 24-04-2018, 20:12 Hej,
Kto w Opolu lub okolicach robi upgrade Mondeo MK5 2.0 TDCI ze 150 na 180 KM + ewentualnie jakieś dodaktowe "bajery" w sofcie wyświetlaczy?
prymasek 24-04-2018, 20:47 Ok, dziękuje
yasiu.brzeg 25-04-2018, 10:29 prymasek zapraszam do Brzegu [emoji6]
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Reignman 27-04-2018, 22:13 Witam wszystkich forumowiczów. Od miesiąca mam nowe Mondeo diesel 150 KM. Auto jeździ normalnie ale brakuje mu trochę mocy. Ostatnio dowiedziałem się, że ten silnik, czy ma 150 czy 180 KM, niczym się nieróżni. Podobno trzeba coś przełączyć i się ma 180 KM. Czy potwierdzacie? Czy ktoś już coś takiego robił w swoim aucie? Jak jest potem z gwarancją? No i ile to kosztuje? Oraz czy ktoś to robi w okolicy Trójmiasta? Podobno jakiś mechanik z serwisu Forda w Warszawie robi to za 300 pln.
Oraz czy ktoś to robi w okolicy Trójmiasta?
Ja Ci to bez problemu zrobię.
No chyba że chcesz nie 180 a ok 210 to można chipa od razu zapodać :)
Witam czy jest możliwość sprawdzenia POLSKI ELM327 V3 FORD MSCAN HSCAN - INTERFEJS VSCAN STN1170 USB czy ma podniesione 140kw do 163kw ford kuga 2013r Nie wiem ale się auto zbiera ładnie chyba że to zmiana przedtem jeździłem scenic iii 130kw
czy ktoś to robi w okolicy TrójmiastaNa mnie także możesz liczyć. Robiłem taką zmianę u siebie w aucie :)
Witam ja z takim pytaniem jak wyżej. Czy można jakoś sprawdzić czy moc została podniesiona z 150 na 180 km.?? Jestem po jezdzie testowej używanej Kugi (2015r) i bardzo fajnie się zbiera moim zdaniem jak na 150km przy tej masie. W sobote odbieram samochód.
Podbijam temat, czy ktoś w ololicach Warszawy zajmuje się taką zmianą?
Chodzi o Mondeo MK5 2017, 150 KM.
Proszę o kontakt na priv do osoby z okolicy Legnicy, która zajmuje sie zmianą mocy ze 150 na 180 KM oraz upgradami softu. Ford Galaxy 2016 r., 2.0 TDCi 150 KM.
A co myślicie o zmianie mocy foscanem.?https://youtu.be/r6V5tllrIEbWk
Bump: https://youtu.be/r6V5tllrIEbWk
Nazar_2004 21-01-2020, 16:36 Czy ktoś z Rzeszowa lub okolic podejmie się zmiany mocy silnika. Na początek myślę o zmianie na mapy silnika na 163KM.
A co myślicie o zmianie mocy foscanem.?https://youtu.be/r6V5tllrIEbWk
Bump: https://youtu.be/r6V5tllrIEbWk
sprawdzalem w forscanie i nie mam opcji jak na filmie PCM konfiguracja modulu - Kuga 2, jest tylko opcja PCM konfiguracja modulu (format as built)- Forscan 2.3.28
Witam Panowie to da się w Kuga mk2 zmienić ze 150 na 182 km moc w 1.5 ecoboost czy nie kto w śląskim mógłby to zrobić
da się w Kuga mk2 zmienić ze 150 na 182 km moc w 1.5 ecoboostzależy od rocznika i rodzaju skrzyni
Kuga Mk2 150KM. 2015r. Karol z youtube opisuje w komentarzach jak to zrobić. Zmianę wykonuje w module Bcmii, chyba tak.
Karol z youtube opisuje w komentarzach jak to zrobić. Zmianę wykonuje w module Bcmii, chyba tak. chyba to z bardzo dużym znakiem zapytania , próbuj tylko wcześniej umów się z kimś na ożywienie autka.
Chyba tak dotyczy poprawności nazwy modułu, bo nie pamiętam. Karol nie tylko opisał, ale i wykonał. Dla mnie zmianę mocy wykonano ucds-em. Miałem mieszane uczucia, bo nie czułem że jest wyraźnie lepiej. Więc według instrukcji Karola sprawdziłem zwykłym viakenem i forscanem. Bez żadnego problemu wchodzisz w zakładkę silniki w module BCMII. Jest ich tam cała paleta, problem jest tylko który wybrać. W moim przypadku potwierdziło się przeczucie. Nadal tkwiłem w 150. Albo nieudana próba zmiana mocy, albo podczas przeglądu w ASO wywalili.
ASO na przeglądzie tego nie rusza.
Bez żadnego problemu wchodzisz w zakładkę silniki w module BCMII. Jest ich tam cała paleta, problem jest tylko który wybrać.
jakby to zmieniało moc, to najlepiej byłoby wybrać 240PS albo v6 ;)
Chyba tak dotyczy poprawności nazwy modułu, bo nie pamiętam. Karol nie tylko opisał, ale i wykonał. Dla mnie zmianę mocy wykonano ucds-em. Miałem mieszane uczucia, bo nie czułem że jest wyraźnie lepiej. Więc według instrukcji Karola sprawdziłem zwykłym viakenem i forscanem. Bez żadnego problemu wchodzisz w zakładkę silniki w module BCMII. Jest ich tam cała paleta, problem jest tylko który wybrać. W moim przypadku potwierdziło się przeczucie. Nadal tkwiłem w 150. Albo nieudana próba zmiana mocy, albo podczas przeglądu w ASO wywalili.
to nie zmiana mocy. a 'poinformowanie' bcm jaki masz silnik/konfiguracje samochodu. jak w tym samym bcmi ustawisz ze masz czujnik deszczu albo reflektory led, to ani wycieraczki nie zaczna sie same uruchamiac, ani halogeny nie zaczna swiecic jak ledy.
silnikiem steruje PCM i to tam dokonujesz zmiany mocy.
...Nadal tkwiłem w 150. ...
Bo tak ma być po zmianie mocy w DW10F. Jak to ruszysz to "moc nie będzie mocniejsza...":lol: za to np. automatyczne parkowanie przestanie parkować...
jakby to zmieniało moc, to najlepiej byłoby wybrać 240PS albo v6
wow na taki pomysł nie wpadłem . usze spróbować :D
Widzę że zaczynają się wypowiadać ludzie obeznani w temacie. oczywiście nie wszyscy, są też i ci którym wydaje że coś wiedzą i zaczynają cwaniakować, lub pilnują własnego interesu. Ja nie jestem super znawcą, dlatego jestem na forum, bo do tego ono służy.
Tedi_k pytam więc dlaczego w BCMIi można edytować paletę silników w trybie inżynieryjnym i zmienić rodzaj silnika, tylko po to żeby poinformować Bcm, jak twierdzi Zenq. Wynika z tego że w moim przypadku jest zła informacja. Fachman który robił zmianę ucds-m zapomniał o tym?. A w mk5 z opisu na youtube i potwierdzeniu na hamowni to kontrolowane oszustwo. To ten sam silnik DW10F. Z tym że zmiany dokonują w BCM ,też wybierając silnik z palety. I bardzo proszę tylko o merytoryczne wypowiedzi, inne zwyczajnie zabiją to forum.
tomaszjan31 26-02-2020, 12:47 Czy nie lepiej zlecić tą czynność osobie, która wykona bezbłędnie, bez jakichkolwiek skutków ubocznych w kwadrans? Tym bardziej że pieniążek śmieszny. Dodatkowo coś mądrego podpowie, czy też sprawdzi /przynajmniej tak było w moim przypadku.
... A w mk5 z opisu na youtube i potwierdzeniu na hamowni to kontrolowane oszustwo. ....
A co ma Mondeo MK5 do Twojej Kugi????
Przecież to zupełnie inne auta (architektonicznie)!
Ponadto Kolega jakoś nieuważnie oglądał to YT... Albo zupełnie bez zrozumienia...
Tam na YT niczego nie zmieniali w BCMi.
Polecam jeszcze raz sobie popatrzeć.:one: Jeśli piszemy o "Przemku", bo "Karola" to nie znam...
A w mk5 z opisu na youtube i potwierdzeniu na hamowni to kontrolowane oszustwo.
albo brak umiejętności przestawiania 150 na 180 - na tym forum można znaleźć wykresy z hamowni po zmianie, które wskazują że jest 180 (no i to czuć, bo auto inaczej reaguje na gaz, szczególnie jak się oprze pedał o podłogę)
dw10f 150/180 czuć zdecydowanie, nie ma opcji, aby tego zdecydowanie nie poczuć!!!
co innego dw10c 140/163, tu to troszkę więcej niż placebo, ale ledwie zauważalne :D
Dziękuje Guru za podjęcie tematu, ale nie tego oczekiwałem. Zarówno tomaszjan jak i tedi_k sprawiają wrażenie jakby nie czytali mojego postu, a już na pewno nie oglądali filmu na youtube. Post 134 . Napisałem że w PCM a nie w BCMIi. Mk5 i kuga Mk2 mają te same silniki DW10F. Co wy macie do Przemka. Przecież gość udowodnił. Pokazał wykresy. Mayak to jest taki sam wykres jak na tym forum. Tomaszjan31 nie czytasz postów. Napisałem wcześniej że zmiany dokonał mi fachman z UCDS-m, i to za 100zł. Przy okazji kilka innych rzeczy, i to w 10min. Tu nie chodzi o pieniądze, ale o hobby, chęć poszerzenia wiedzy. Takie to dziwne. Tak naprawdę nie otrzymałem żadnej konstruktywnej odpowiedzi. Albo rozwiązujemy temat dla kugi, bo dla mondeo MK5 już jest rozwiązany, albo kończymy dyskusję.
Napisałem że w BCM a nie w BCMIi. to i tak o ten sam element chodzi , tak jak tadeusz napisał MK5 a Kuga to dwa różne auta ,
... Zmianę wykonuje w module Bcmii, chyba tak.
...Bez żadnego problemu wchodzisz w zakładkę silniki w module BCMII....
.... pytam więc dlaczego w BCMIi można edytować paletę silników ...
...Napisałem że w PCM a nie w BCMIi. Mk5 i kuga Mk2 mają te same silniki DW10F. ....
Post #134
Widzę że zaczynają się wypowiadać ludzie obeznani w temacie. oczywiście nie wszyscy, są też i ci którym wydaje że coś wiedzą i zaczynają cwaniakować, lub pilnują własnego interesu. Ja nie jestem super znawcą, dlatego jestem na forum, bo do tego ono służy.
Tedi_k pytam więc dlaczego w BCMIi można edytować paletę silników w trybie inżynieryjnym i zmienić rodzaj silnika, tylko po to żeby poinformować Bcm, jak twierdzi Zenq. Wynika z tego że w moim przypadku jest zła informacja. Fachman który robił zmianę ucds-m zapomniał o tym?. A w mk5 z opisu na youtube i potwierdzeniu na hamowni to kontrolowane oszustwo. To ten sam silnik DW10F. Z tym że zmiany dokonują w BCM ,też wybierając silnik z palety. I bardzo proszę tylko o merytoryczne wypowiedzi, inne zwyczajnie zabiją to forum.
Poproszę Kolegę o uważne przeczytanie jeszcze raz swoich postów i znalezienie miejsca gdzie mówi coś o PCM... Bo ja pokazałem, że cały czas coś wokół nieszczęsnego BCMa się Kolega kręci... BCM (zwany też BCMi) ma dokładnie nic do zmiany mocy w Kuga MK2. Co cały czas usilnie próbujemy Koledze wytłumaczyć.
O reszcie nie będę dyskutował a filmy na YT oglądam tylko czasem. A do Przemka mam tylko uwagi fachowe i życzliwe - pokazujące mu Jego błędy i uproszczenia. Łatwo sprawdzić w moich komentarzach pod Jego filmami.
Nie puścisz pary z ust, widzę to. Nie odpowiadasz na pytania, a łapiesz za słówka. Ja jako laik mam nawet prawo się przejęzyczyć. Nikt tego oprócz Ciebie nawet nie zauważył. Nawet Tobie w pewnym momencie to uciekło. Spójrz na podany przez Ciebie cytat. P.Tadeuszu śledzę forum od x czasu i wiem że Pan ma dużą wiedzę. Ja tylko wiem że w kudze Mk2 nie ma w PCM zakładki wyboru silników jak w MK5. Sam to sprawdziłem. Jest natomiast w module BCMii. Odpowiedzieć że w tym module się nie da to nie jet odpowiedź.Może tak parę słów dlaczego , od czego jest ten moduł, po co jest tam zakładka silnik, i cała paleta silników do wyboru. Jak nie można zdziałać w tym module to w którym, i jak. Takich odpowiedzi oczekujemy. Proszę wejść na forum tv sat.Tam ludzie sobie pomagają.Ja osobiście uwaliłem sprzęt dziesiątki razy, ale dzięki nim szybko naprawiałem. A i wiedzę dzięki temu ma się.Wiedzę którą przekazałem innym. To jest frajda.
Bump:
slawek-kali 26-02-2020, 20:18 jan, odejdz...
Sławek Ciebie już raz wycieli, pewnie będzie drugi.
slawek-kali 26-02-2020, 20:37 moze, ale uwazam ze wchodzisz i doslownie chcesz "recepte" na moc od ludzi, ktorzy poswiecili swoj czas i pewnie pieniadze zeby sie nauczyc.
mozesz podjechac do mechanika i zapytac o instrukcje wymiany, ciekawe czy dostaniesz.
....Ja tylko wiem że w kudze Mk2 nie ma w PCM zakładki wyboru silników jak w MK5. Sam to sprawdziłem. ...
No to zalecam ponowne sprawdzenie. I tak aż do skutku aż się dojrzy. Mnie tam się to samo udało za pierwszym razem w drugiej sekundzie.
Trzeba więc ćwiczyć.:569::568::one:
Po jakiejś chwili postanowiłem odnieść się i do tego:
Nie puścisz pary z ust, widzę to. ...
Kolego - w postach powyżej masz wszystko co niezbędne by zrobić to sam. Jeśli tego nie widzisz - to Twój problem a nie nasz.
Dostałeś wędkę a ciągle wołasz "dajcie mi rybę". Ja osobiście nie widzę żadnego powodu dla "dania Ci ryby" tylko dlatego, że wołasz "ja chcę".
Podaję wędkę i uważam, że wypełniam swoją forumową rolę. Jeśli masz inne zdanie - jakoś będę z tym musiał dalej żyć... 8) Dam radę... Mam nadzieję...8)
Ja swoja "rybę" łapałem długimi godzinami nocnego ślęczenia nad konfiguracjami aut i dziesiątkami prób na autach. Nikt mi nic nie dał. Sam "złapałem". Polecam. Dostałeś wszelkie dane by to powtórzyć. O tyle masz prościej, że "dostałeś".
Więc nie "czaruj" przykładami z YT. Np. Kolega Przemek niczego nie "daje" od siebie. Ściągnął z netu arkusz excel zrobiony przez Amerykanina DanMac85 (polecam - http://www.2gfusions.net/showthread.php?tid=4573) i leci "pozycja po pozycji" robiąc kolejne filmiki... Niczego nie odkrył a jedynie "zbiera łapki" by sobie za przychody z reklam kolejne (lepsze) kamery nabyć... Nie mam z tym problemu, ale jednak powinien podawać skąd tę wiedzę "pozyskał"...
Moja rada dla zwykłych forumowiczów.
Poziom edukacyjny wątku zeeeeeeerowy!!!!. Opanowany przez ludzi z branży w wiadomych celach, oraz przez nieświadomych klakierów. Ostatni post Tadeusza jedynie coś wnosi. Podanie linka. Tam już na wstępie zauważyłem, inne kategorie myślowe. Sławek spełniam twoje życzenie. Spadam.
....Tam już na wstępie zauważyłem, inne kategorie myślowe. ...
Silnie zalecam kliknąć odnośnik "website" na dole każdego z postów Kolegi DanMc85. Dla ułatwienia zamieszczam poniżej zrzut ekranu dokąd kieruje... Amerykanie to taki naród, który z takich odnośników korzysta standardowo. I to jest ta różnica w myśleniu naszym i ich... Jakoś jestem dziwnie spokojny, że i Kolega i Kolega Przemek "nie zauważyliście" owego odnośnika...8)
Witam,
Znalazłem w swojej Kudze mapy silnia (zdjecie w załączniku).
Obecnie mam 150KM i chcę spróbować zmiany na 180KM.
Pytanie czy jest to właściwy moduł do zmiany mocy i czy ktoś z kolegów robił to w ten sposób?
Czy po zmianie mocy konieczna jest adaptacja ABS?
Byłbym wdzięczny za ewentualne dalsze sugestie.
Pozdrawiam.
...
Znalazłem w swojej Kudze mapy silnia (zdjecie w załączniku).
....
Ciekaw jestem ile razy jeszcze trzeba napisać, że ZMIANY MOCY NIE ROBI SIĘ W CENTRALNEJ KONFIGURACJI. Tam sobie może kolega ustawić nawet, że ma V8 - nic to nie zmieni w zachowaniach auta.
W DW10F zmianę robi się w parametrach PCM.
lukasz5783 11-04-2020, 20:56 Ja u siebie nie mam tego PCM konfig.. i brak wyboru .. jest tylko PCM i cos w nawiasie ale tam niema możliwości wyboru mapy .. wiec zostaje tylko chip .. czy sie jakoś to odblokowuje ??KUGA 2015 2.0 TDCI 150
Ja u siebie nie mam tego PCM konfig.. ...
Owszem, jest na swoim miejscu. We wszystkich DW10F robi się tak samo. W Kudze MK2 z DW10F też...
lukasz5783 11-04-2020, 21:11 sprawdzalem w forscanie i nie mam opcji PCM konfiguracja modulu - Kuga 2, jest tylko opcja PCM konfiguracja modulu (format as built) a silnik mam tak jak piszesz
Bump: Forscanem robilem tym najnowszym i starszymi i tez niewykrywa tego PCM konf.modułu :/ lipa ... cos zablokowane ...
Wiele Kug 150 na 180 zmieniłem, więc da się, tylko forscan nie jest narzędziem najlepszem do tego
sprawdzalem w forscanie i nie mam opcji PCM konfiguracja modulu - Kuga 2 wszystko jest tylko trzeba przeczytać temat od początku
tylko forscan nie jest narzędziem najlepszym do tego Marcin przecież już to pokazano , tylko z jednym zastrzeżeniem że robi to osoba co wie co robi , a lukasz5783 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=432345) raczej nie do końca wie :)
lukasz5783 12-04-2020, 18:28 wszystko jest tylko trzeba przeczytać temat od początku
Marcin przecież już to pokazano , tylko z jednym zastrzeżeniem że robi to osoba co wie co robi , a lukasz5783 (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=432345) raczej nie do końca wie :)
wie wie .. tylko jednoznacznie stwierdzono ze w kudze mk2 niema opcji PCM .. tylko BCMI a tam sie tego nie zmienia .. wiec czytam Panie drogi kochany co bylo pisane ..No chyba że mnie olśnisz i zabłyśniesz?:) jak to zrobić bez PCM konfig.
Ciekaw jestem ile razy jeszcze trzeba napisać, że ZMIANY MOCY NIE ROBI SIĘ W CENTRALNEJ KONFIGURACJI. Tam sobie może kolega ustawić nawet, że ma V8 - nic to nie zmieni w zachowaniach auta.
W DW10F zmianę robi się w parametrach PCM.
A ty zrozum ze w Kudze 2 nie ma PCM ile razy trzeba Ci to pisac?? hee??
.... w Kudze 2 nie ma PCM ....
Zalecam przeczytanie ze zrozumieniem własnego tekstu...:D:D:D
Potem można się śmiać z siebie samego do rozpuku...:one::one:
No chyba że mnie olśnisz i zabłyśniesz? błyszczeć ja nie potrzebuje , ale jeżeli o wiele lepiej się znasz po co zadajesz pytania , które są bezsensu
lukasz5783 13-04-2020, 07:09 Zalecam przeczytanie ze zrozumieniem własnego tekstu...:D:D:D
Potem można się śmiać z siebie samego do rozpuku...:one::one:
Mam Ci wysłać zdjęcie ? same niedowiarki hehe
Czytanie o perypetiach nowych forscanowców jest często lepsze od Monthy Pytona :D lukasz5783 , oczywiście licencję rozszerzoną na forscana masz ? :D
Mam Ci wysłać zdjęcie ?...
Kolego - sam napisałeś tekst "w Kudze MK2 nie ma PCM".
Ten tekst to bzdura - PCM to sterownik silnika i Kuga MK2 go i owszem ma...:one:
Jeśli chciałeś napisać zdanie "w FORScanie nie ma procedury konfigurowania PCM" - to nie wiem co Cię powstrzymało od poprawnego sformułowania???:one:
Jak widzisz to Twój problem a nie mój...
Co do kwestii "czy FORSCan jest dobry na wszystko" - NIE. NIE JEST DOBRY NA WSZYTKO.
Nie ma obowiązku ale i możliwości zrobienia wszystkiego FORScanem.
Tak więc będziesz się musiał pogodzić z myślą, że za pomocą FORScana Ty nie jesteś w stanie zrealizować swojego marzenia.
BTW - w zamian sugeruję podjęcie ćwiczeń z poprawnego formułowania swych myśli:one: Czas będzie spożytkowany z dużo większą korzyścią...:568:
lukasz5783 13-04-2020, 10:51 Kolego - sam napisałeś tekst "w Kudze MK2 nie ma PCM".
Ten tekst to bzdura - PCM to sterownik silnika i Kuga MK2 go i owszem ma...:one:
Jeśli chciałeś napisać zdanie "w FORScanie nie ma procedury konfigurowania PCM" - to nie wiem co Cię powstrzymało od poprawnego sformułowania???:one:
Jak widzisz to Twój problem a nie mój...
Co do kwestii "czy FORSCan jest dobry na wszystko" - NIE. NIE JEST DOBRY NA WSZYTKO.
Nie ma obowiązku ale i możliwości zrobienia wszystkiego FORScanem.
Tak więc będziesz się musiał pogodzić z myślą, że za pomocą FORScana Ty nie jesteś w stanie zrealizować swojego marzenia.
BTW - w zamian sugeruję podjęcie ćwiczeń z poprawnego formułowania swych myśli:one: Czas będzie spożytkowany z dużo większą korzyścią...:568:
Madrala cwaniak widze heh .. no dobrze zobaczymy ale mam nadzieje ze nie.. gdy np bedziesz potrzebowal pomocy od rat med. przy zakleszczonym aucie zobaczymy jak byś wtedy cwaniakaowal ze swoimi mądrościami .. skoro ktoś błądzi mozna odrazu to sprostowac ;) jak widzisz kolego nie kazdy zna sie na wszystkim ale zycie jest najważniejsze .. a marzenia to ja swoje spełniam w inny sposób .. bo jak widze co dla niektorych szczytem marzen jest zabawa kabelkami i programami . No ale cóż .
Nie chcesz dzielić sie wiedzą to Nie heh co za problem .. chociaż po to jest założone forum . Jak w kilerze heh WIEM ..ALE NIE POWIEM HEHE .. Mnie stać i jak bede chcial to chip zrobie na 190 i 420 NM bo takie jest założenie
Pozdrawiam cie Rat. Med ;)
... Rat. Med ;)
Jedno do drugiego ma NIC.
To, że czegoś nie robi się FORScanem do tego, że kolega jest Rat. Med. ma się nijak. Raczej istotne jest pytanie CZYM SIĘ ROBI. Otóż najprościej to robi się oryginalnym UCDS. W parametrach konfiguracyjnych PCM. To trzeci raz tak już jeśli chodzi o "przekazywanie wiedzy"...
A co do Rat. Med. - to ja z kolei nieźle znałem (służbowo, z pracy ) kilku Prezesów NFZ, nie licząc licznych Dyr. Oddz. Woj. NFZ. Co to wnosi do sprawy????
BTW - Z "usług" kolegów Kolegi też niestety zdarzyło mi się skorzystać i więcej mam nadzieję już nie musieć... Tamci byli profesjonalni i opiekuńczy. Nie pytali, czy znam się na FORScanie...:569:
lukasz5783 13-04-2020, 13:30 Jedno do drugiego ma NIC.
To, że czegoś nie robi się FORScanem do tego, że kolega jest Rat. Med. ma się nijak. Raczej istotne jest pytanie CZYM SIĘ ROBI. Otóż najprościej to robi się oryginalnym UCDS. W parametrach konfiguracyjnych PCM. To trzeci raz tak już jeśli chodzi o "przekazywanie wiedzy"...
A co do Rat. Med. - to ja z kolei nieźle znałem (służbowo, z pracy ) kilku Prezesów NFZ, nie licząc licznych Dyr. Oddz. Woj. NFZ. Co to wnosi do sprawy????
BTW - Z "usług" kolegów Kolegi też niestety zdarzyło mi się skorzystać i więcej mam nadzieję już nie musieć... Tamci byli profesjonalni i opiekuńczy. Nie pytali, czy znam się na FORScanie...:569:
No i bardzo dobrze zycze zdrowia i szerokosci na drogach ..
kstek1979 05-05-2020, 16:01 Witam kolegów w temacie. Szukam z okolic Świdnicy na Dolnym Śląsku, albo generalnie dolnośląskie kto mi przestawi z 150 na 180 km. Ford kuga Dm2. 2015. POZDRAWIAM
cezarg1410 22-05-2020, 17:38 To ja dorzucę swoje 3 grosze...
Ten link poniżej jest genialny.
Pobrałem z niego AsBuiltExplorera.
Zaciągnąłem dla 4 wybranych VINów znalezionych na otomoto (heheszki) (3 x focus st 2.0 tdci 180 km i 1x focus 2.0 tdci 150 km) asbuilt z tej jakiejś amerykanckiej strony.
Powtarzalne różnice w blokach PCM są tylko w dwóch blokach.
- 7E0-01-04
- 7E0-01-08
Droga lożo szyderców... Rozumiem, że nie dostanę gotowego przepisu i tak czy tak skończę u kolegi mayak na wgrywce mapy od 180 ale dajcie chociaż znać czy zmierzam w dobrą stronę :)
cezarg1410 24-05-2020, 18:46 Mały updacik.
Poanalizowalem jeszcze te configi i wychodzi że tylko jeden blok odpowiada za wybór mapy 150 vs 180 km.
A dokładnie jest to
7E0-01-08
Czyżby wielką tajemnica przestała być tajemnicą? :)
cezarg1410 31-05-2020, 20:29 To tak podsumowując jeśli kogoś to interesuje:
zmienione w Focusie Mk3 FL ze 150 na 180.
Trzeba przyznać, że Foka na tej mapie to już jest dobry gokart.
zmienione w Focusie Mk3 FL ze 150 na 180.
Trzeba przyznać, że Foka na tej mapie to już jest dobry gokart.
Zrobiłeś to sam czy u mayak?
Jak sam to wrzuć know how krok po kroku do tematu.
cezarg1410 31-05-2020, 22:15 Sam.
Właśnie zastanawiam się czy wrzucić już, czy najpierw zrobić test na hamowni :)
Sam.
Właśnie zastanawiam się czy wrzucić już, czy najpierw zrobić test na hamowni :)
Możesz wrzucić :) test na hamowni też byłby wskazany :) jakiś wykresik. a tak serio to forum jest w jakimś celu - dzielenia się wiedzą.
Marcin-Prezes 04-06-2020, 14:32 Napewno fajna sprawa że udało Ci się samemu to ogarnąć.Pełne uznanie dla kolegi. Ciekawe czy tez da sie to zrobić w 2.0 ecoblue 150KM Mhev
kamilson7 16-06-2020, 21:59 To tak podsumowując jeśli kogoś to interesuje:
zmienione w Focusie Mk3 FL ze 150 na 180.
Trzeba przyznać, że Foka na tej mapie to już jest dobry gokart.
Poprosimy o podzielenie się wiedzą jak tego dokonać.
cezarg1410 16-06-2020, 23:14 Opisałem ze szczegółami w dziale focusa.
Gregory1188 25-11-2020, 17:59 Witam . Czy kuge mk2 120 km można zmienić na mapie na 150 lub 180 km ?
Można. Ja robiłem tak:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=309769
mkubon73 05-12-2020, 23:01 Witam. Pytanie czy przy zmianie mocy ze 150 na 180KM trzeba robić coś z programem skrzyni automatycznej czy zostaje bez zmian
mkubon73 07-12-2020, 17:54 Dobra Panowie. Bo już się pogubiłem czyli KUGA 150KM ma również mapę na 180KM i trzeba ją tylko aktywować czy trzeba robić wszystko od podstaw. I jeszcze jedno jeżeli pierwsza opcja to jakiego to jest rzędu koszt.
Koszt zakupu interfejsu...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
mkubon73 08-12-2020, 23:22 A czy ktoś z okolic Nowego Sącza lub Krakowa przestawia mapę ze 150 na 180KM i jaka cena?
A czy ktoś z okolic Nowego Sącza lub Krakowa przestawia mapę ze 150 na 180KM i jaka cena?
wpadaj do mnie do firmy (Kocmyrzów)
a jak za daleko, to do Kamionnej, masz bliziutko :D
Cześć , czy ktoś w Gdańsku jest w stanie zmienić moc 150 na 180 KM kuga 2.0 2015r ?
kuga 2.0 2015r
fajnie chodzą też na 200KM
fajnie chodzą też na 200KM
Ale to już chyba nie fabrycznie ;) a z tego co się dowiedziałem to zmiana ze 150 na 183 to tylko odblokowanie turbiny która jest stłumiona , reszta programu b/z
mkubon73 21-12-2020, 20:47 Jeździłem znajomego Kuga mk2 2.0TDCi 150KM AWD ze zmienioną mapą na 200KM samochód całkiem inny pięknie przyspiesza i super reaguje na gaz, ale co zauważyłem - jak jechało się na wysokim biegu spokojnie tak 1500 do 1800 obrotów i nagle wcisnęło się gaz do końca (np.: wyprzedzanie) to silnik nie za każdym razem ale wyłączał się na sekundę co powodowało gwałtowne szarpnięcie i potem dalej ciągnął. A jak wrócił do mapy oryginalnej to było ok. Skończyło się tym, że sprzedał samochód. Taka sytuacja:p
miniupiniu 29-12-2020, 14:39 Ktoś z okolicy Wrocka może ogarnąć zmianę mocy 1.5 EB 150 KM (skrzynia manualna) I jaki koszt?
krystianen 29-12-2020, 22:39 Ktoś z okolicy Wrocka może ogarnąć zmianę mocy 1.5 EB 150 KM (skrzynia manualna) I jaki koszt?
Jak masz skrzynie manual niestety bedzie trudno. Bo 180KM wychodziła tylko AT
Draculescu 05-01-2021, 19:45 Ktoś z okolicy Wrocka może ogarnąć zmianę mocy 1.5 EB 150 KM (skrzynia manualna) I jaki koszt?Kolega pisze o 1.5EB 150KM w benzynie w wątku dot diesla? Czy to błąd w opisie?
Ktoś z okolicy Wrocka może ogarnąć zmianę mocy 1.5 EB 150 KM (skrzynia manualna) I jaki koszt?
pisz do Polarny :)
Raczek_L 04-02-2021, 20:16 Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Kugi ST w wersji 150 KM i po informacjach zaczerpniętych z forum postanowiłem tchnąć w nią więcej mocy. Dzięki użytkownikowi cezarg1410, który ładnie wszystko opisał na forum Focusa, zmiana przebiegła bez problemu. Po resecie PCM i jeździe próbnej auto śmiga jak należy. Jest jeszcze bardziej elastyczne i lepiej ciągnie z dołu. Polecam wszystkim taką operację. No i szczególne podziękowania dla cezarg1410.
Polecilibyście kogoś z okolic Poznania do przestawienia map ze 150 na 180 KM?
I miałbym jeszcze pytanie - czy w powershifcie coś trzeba zmieniać w ustawieniach, czy będzie bezproblemowo pracować po przestawieniu map?
Wojtek_P. 28-05-2021, 16:24 Witam, czy jest ktoś godny polecenia w okolicy Nowego Sącza, do ogarnięcia podniesienia mocy w Fordzie Kuga mk2 150 KM ? Z góry dziękuję za pomoc.
Draculescu 28-05-2021, 16:53 Witam, czy jest ktoś godny polecenia w okolicy Nowego Sącza.
Jedź do Heko, masz pewność dobrze wykonanej roboty.
Polecilibyście kogoś z okolic Poznania do przestawienia map ze 150 na 180 KM?
TuneForce
Krzeszowicka 25, Poznań
semich14 17-07-2021, 08:51 https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=309769&highlight=150+180&page=11 Tu jest opisane w prostych krokach jak pobić na 180 km ze 150 2.0 tdci. Mi się udało :)
Jabukasiga 10-05-2024, 07:28 Halo halo dzieje się tu coś? Bawicie się w zmianę mocy jeszcze?
Mam pytanie, bo ostatnio zmieniałem w serwisie mapę w kuga 2016 ze 150 na 180, AWD, i kurczę różnicy w przyspieszaniu prawie nie ma. Tłumaczę to sobie tym, że te 30KM więcej rozbija się jeszcze na tylny napęd i dlatego jest bez szału. Natomiast to co zauważyłem to mniejsze spalanie, o prawie 1l.
Jakie są wasze spostrzeżenia dot. kugi 150 vs 180 AWD? I czy w forscanie można podejrzeć jaką on faktycznie ma moc / wgrany soft, itp?
Na wszystkie pytania odpowiedź jest
- tak, potrafimy to zweryfikować i logicznie to zargumentować
Jednak,nie chce nam się o tym pisać kolejny raz, bo na forum trzeba stracić trochę czasu żeby tego poszukać.
Szkoda nam naszego czasu marnować za darmo, więc zapraszamy do umówienia wizyty "u lokalnych specjalistów", gdzie wszystko zostanie pokazane i wyłączone.
Marnopopis 13-10-2024, 12:42 Mam takie małe pytanko odnośnie ABS'u. Czy po zmianie "mapy" z 150 na 180 należy dokonać zmian w ABSie ?
Nie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Marnopopis 13-10-2024, 13:37 dziękuję za odpowiedź
|
|