Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] usuniecie dpf zalety


MasterS-MAX
18-01-2016, 13:44
Czy ktos z was usuwał DPF? mysle zrobic to w lutym. czy ktos zauwazył poprawe mocy, spalania czy czegos jeszcze?

MaXyM
18-01-2016, 14:07
oczekujesz ze otrxymasz obiektywne odpowiedz? Nawet jesli poprawa jest to niewyczuwalna i na pogranicy bledu pomiaru.

Pytanie raczej: po co usuwac. Czy sa ku temu faktyczne przeslanki (np robie 5km dziennie i wiecej nie planuje) czy raczej niedoinformowanie, przesady etc

MasterS-MAX
18-01-2016, 14:14
no własnie z tego co sie dowiadywałem to jest poprawa i to duża..., ale chodzi mi głownie o uzytkownikow smaxa jakie maja odczucia. A usunąć po to zeby go nie było i zebym sie nie udusił w samochodzie...

Bump: albo moze prędzej nie zaczadził.

juri2069
18-01-2016, 14:24
Zaczadził ? Udusił ? Czym ?
Jeżeli DPF nie stwarza Ci problemów i regularnie się wypala to nie powinno się go usuwać .
Jeżeli chcesz zwiększyć osiągi to lepiej zrobić chipa .
:one:

MasterS-MAX
18-01-2016, 14:27
Regularnie co 2 dni... zalączaja sie wentylatory, auto buczy i w srodku mam siwy dym...i niesamowity zapach palącego sie nie wiadomo czego.

Bump: a z opini uzytkowników innych samochodow i mechanikow slyszalem ze auto o wiele ciszej chodzi, mniej pali no i jest mozna powiedziec mniej zamulone

djremo
18-01-2016, 16:06
Wywaliłem rok temu z mondeo więc to ten sam silnik, zrobiłem również chipa. Według chłopaków z tuneforce Poznań po diagnozie różnicy ciśnień był juz dosc pocno zapchany. Usunąłem również dlatego ze w okresie zimowym robię krótkie przebiegi po miescie i często lapalo mnie wypalanie wtedy kiedy juz musiałem wysiadac z auta. Przez ten rok żadnych problemów. Spalanie ciężko określić, komp co prawda pokazuje te 0,5l mniej ale jak jest naprawdę to nie wiem bo się tym nie interesowałem

Tapniete z LG G4

MaXyM
18-01-2016, 16:54
Regularnie co 2 dni... zalączaja sie wentylatory, auto buczy i w srodku mam siwy dym...i niesamowity zapach palącego sie nie wiadomo czego.

pierwszym problemem jest dym w kabinie. nie powinno go byc. Nie wiem jaka moze byc przyczyna. moze jest mechanicznie uszkodzony albo wydech masz dziurawy. W kazdym razie sugeruje najpierw zbadac co sie dzieje

Podobnie w kwestii czestosci wypalania. To ze co 2 dni to malo mowi. wazne co ile km i w jakich warunkach jest auto eksploatowane. Ale jesli za czesto to zniw: znalezc przyczyne - naprawic, cieszyc sie sprawnym autem.

Przeciez jak ci padnie klima czy cokolwiek innego to jej nie wycinasz tylko naprawiasz.

Bump: Według chłopaków z tuneforce Poznań po diagnozie różnicy ciśnień był juz dosc pocno zapchany. G4

a moze czujnik cisnienia byl uszkodzony?

MAG
18-01-2016, 17:11
No akurat w TuneForce znaja sie na rzeczy.

Moze zanim zdecydujesz sie ostatecznie na usuwanie, to najpierw zrob pelna procedure serwisowego czyszczenia. Ja tez mialem problemy u siebie, ze szczegolnie zima czesto (co tydzien-dwa max) wchodzil w tryb wypalania, a ze jezdze glownie na krotkich odcinkach, to problem sie nawarstwial i musialem te 2 razy w miesiacu wyjezdzac na autostrade zeby go dobrze przepalic.
Z tego co wiem, to obecny wlasciciel jezdzi dluzsze odcinki i zadnych problemow nie ma, wiec bardzo duzo zalezy od tego jak i ile sie jezdzi.

Osobiscie znalazlem idealny sposob na koniec klopotow z dpf - zmienile auto na benzyne 2,5T :619:

mlynczaj
18-01-2016, 17:23
slyszalem ze auto o wiele ciszej chodzi, mniej pali

Że mniej pali to akurat prawda, nie marnuje ropska na wypalanie. Ale, że ciszej ? Nie mam w oryginale DPF'a i słyszałem cichsze diesle niż mój nawet z DPF :roll:

Poza tym jak chcesz wyciąć to się nie zastanawiaj tylko to zrób bo podstawową zaleta wycięcia DPF'a jest to, że go nie masz i nie musisz się zastanawiać kiedy zacznie się cykl wypalania i w ogóle o nim myśleć. Pomijam aspekty prawno/środowiskowe.

MasterS-MAX
18-01-2016, 18:46
Nie ma mowy o zadnym serwisowym czyszczeniu, nie chce znac serwisu, a po drugie czyszczenie jest gowno warte i nie pomaga na dlugo... A to ze ciszej to słyszałem, tłumaczyl mechanik ze spaliny w srodku zostaja i nie maja jak uciekac i po prostu się tłumią. Jesli chodzi o jazde to raz dziennie zrobi sie 15 km po miescie a raz 200 w trasie. raz pojedzie sie do miasta 3 km wroci i zaraz znowu trzeba wrocic...a dym w srodku to ktos mi mowil ze moze złacze elastyczne?

MaXyM
18-01-2016, 19:48
A kto mowil ze masz serwisowe czyszczenie robic w serwisie. Mozesz zrobic sobie sam. Tylko zanim spytasz "jak" - poszukaj na forum.
Poza tym jestes uprzedzony do wszystkich serwisow czy tylko do wybranych bo nie rozumiem tego "nie chce znac serwisu".

Jesli jezdzisz jak piszesz to dpf powinien normalnie dawac rade. Robie podobne cykle. Choc wiekszosc to te krotkie odcinki do pracy / do domu.

Ktos tu pisal ze TuneForce sie zna na rzeczy. Tak znaja sie: jak szybko wyciagnac tysiaka za minimalna prace. A to dzieki temu ze latwo powiedziec ze naprawa kosztuje 4 tysiaki a wyciecie tylko 1.Ale moze winny jest element co kosztuje pare stow. A wtedy po co patroszyc auto? No i latwo sie naciaga kogfos kto nie czyta forum, nie szuka przyczyn i nie wyciaga wnioskow.

pawel934
18-01-2016, 19:59
Jak masz już zużyty DPF, to możesz kupić nowy w serwisie, starczy Ci na kolejne 200 tys km. Pojedziesz z usuniętym DPFem za naszą zachodnią granicę i możesz mieć problemy. Pewnie tylko kwestia czasu, jak u nas będzie tak samo.

djremo
18-01-2016, 20:06
Jak masz już zużyty DPF, to możesz kupić nowy w serwisie, starczy Ci na kolejne 200 tys km. Pojedziesz z usuniętym DPFem za naszą zachodnią granicę i możesz mieć problemy. Pewnie tylko kwestia czasu, jak u nas będzie tak samo.
Problemy bo? Jeśli chodzi o czystość spalin to po wycieciu dpfa byłem sprawdzić i spokojnie mieści się w normie euro4 jak znajdę wydruk to go wstawię

Tapniete z LG G4

latar
18-01-2016, 20:37
Usuwanie DPFa to ostateczność. Najpierw zacząłbym od pełnej diagnostyki.
Śmierdzi i dym w środku? To nie bezpośrednia wina DPFa. Sprawdź gdzie jest nieszczelność, najprawdopodobniej złącze elastyczne.

Próbuje Ci się wypalić co dwa dni? Rozumiem, że przebiegi między wypalaniami niewielkie. Spróbuj wykonać wypalanie serwisowe, na postoju. Tak jak pisal MaXyM, poszukaj na forum jak to zrobić (jest byczy wątek o DPFie). Może filtr w tej chwili jest w takim stanie, że standardowe dopalanie niewiele mu pomaga. Nie to jest przyczyną? Sprawdź czy wtryski nie leją, czy oleju nie bierze, czy EGR czysty lub zatkany.

Zapychanie DPFa bierze się głównie z niesprawności spalania albo z nieustannej jazdy na krótkich odcinkach. Zapchanie do objaw a nie choroba sama w sobie.

hand-ball
19-01-2016, 18:34
Panowie podepne sie pod temat dpfa. Rano lekko orzysnalem i po odpaleniu auta ruszylem szybko do roboty. Auto nic nie pochodzilo na wolnych obrotach, 5:40 bylo minus 15 stopni, do pracy mam 12 kilometrow i teoche sie spieszylem. W oolowie drogi wyskoczyl komunikat ustarka silnika i zaplil sie check, ale nirmalnie dojechalem. Okolo 9:00 poszedlem do auta i odpalilem go, po bledzie ani sladu, ale wpialem sie zlaczem na bt pod obd2 i w pamieci pokazalo blad p2002. Doczytalem w necie, ze chodzi o dpf. Blad wykasowalem i jest cidza. Co o tym myslec??

slawek-kali
19-01-2016, 18:44
Wyskoczy pewnie... wejdz pod auto i sprawdz jak wygladaja wezyki idace od DPF do czujnika roznicy cisnien. Na 99% masz uwalony jeden.

hand-ball
19-01-2016, 19:18
Jutro smigam w trase jakies 80 km w jedna strone ( do Wrocka na ME w handballu :) ) takze jutro nie bede mial jak. Sprawdze go w trasie i zobaczymy czy sie pojawi, w czwartek zerkne na wezyki. Dzieki Slawek.

MaXyM
19-01-2016, 23:19
Nie chcesz od razu usunac DPF? Brak dpf to brak problemu z dpf ;)
Sorry - musialem :-D

hand-ball
20-01-2016, 03:54
Hehe, dzieki Maxym ale nie chce :) moze jeszcze wytne tylne prawe kolo, bo mi czsami powietrze schodzi ;)

tomaj35
20-01-2016, 07:10
Zawsze można kupić wersję bez Dpf 😀


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

djremo
20-01-2016, 07:45
Nie chcesz od razu usunac DPF? Brak dpf to brak problemu z dpf ;)
Sorry - musialem :-D

Czyli uważasz, że wszystko co Ci wkłada fabryka jest cacy, przemyślane od początku do końca i potrzebne bo bez tego ani rusz?!

anwod
20-01-2016, 08:07
Sorry Panowie ale wycinanie dpf to żenada - nie chce nikogo prowokować ale tak uważam.
Wypalić w serwisie, wymienić na nowy to jest rozwiązanie ale wycinanie mając w dupie całą resztę , nie ważne co leci w powietrze, ktoś od tego umarł, bzdury z tą ekologią - to wstyd.
Rozumiem że operacja jest kosztowna, to może trzeba pomyśleć o tym czy stać nas na użytkowanie samochodu.

zobaczcie co o tym piszą na forum BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=289877

juri2069
20-01-2016, 08:17
A nie można tego DPFa wymienić na AC gdyby to przypadkiem się zawiesić na jakimś mostku koło domu? Nie pamiętam jak tam jest pod spodem... Polak potrafi. Taki pan z ASO mi kiedyś opowiadał co do skrzyni , że w razie W żeby do niego wpaść na kawke i pogadać

weuek
20-01-2016, 08:19
A czy podczas wypalania w powietrze lecą tak samo czyste spaliny jak normalnie? Czy wtedy nie ma emisji zwiększonej o "iks" razy?

poised
20-01-2016, 08:25
Piszecie o ekologi, żeby nie zatruwać środowiska, a ktoś zauważył, że podczas wypalania, szczególnie serwisowego jaki jest wtedy dym??? To jest ekologia. A wyższe spalanie to tez jest ekologia? Utylizacja tego filtra jak już trzeba go wymienić.
Tak samo EKOterroryści wpychają elektryczne samochody gdzie po kilku latach trzeba wywalić 20-30tyś na nowe baterie, a stare co? biodegradowalne :027:
Ekologia jest najlepsza dla tych co na niej zarabiają

juri2069
20-01-2016, 08:28
Jak wypala DPF to tyle idzie syfu w ciągu kilku minut, co bez DPFa jeżdżąc ok 700 km :569: Jeden piernik
Oczywiście nigdy nie dokonywałem obliczeń , ale stwierdzam tak na chłopski rozum i po wąchaniu tego badziewia , że jednak coś tam się dzieje niedobrego

weuek
20-01-2016, 08:35
Tak się obawiałem. Czyli jednak spokojnie mogę tego DPFa umieścić na mojej prywatnej liście "motoryzacyjnych bezsensów wszech czasów" na drugim miejscu, zaraz po (sprzętowych) czujnikach TPMS. Sam nigdy nie zamierzam być posiadaczem pojazdu z takimi badziewiami.

Takie porównanie mi się nasunęło: używanie DPF to jak zawieźć śmieci do skarpy w lesie. ;-)

djremo
20-01-2016, 09:15
Tak się obawiałem. Czyli jednak spokojnie mogę tego DPFa umieścić na mojej prywatnej liście "motoryzacyjnych bezsensów wszech czasów" na drugim miejscu, zaraz po (sprzętowych) czujnikach TPMS. sam nigdy nie zamierzam być posiadaczem pojazdu z takimi badziewiami.

Taka porównanie mi się nasunęło: używanie DPF to jak zawieźć śmieci do skarpy w lesie. ;-)

Niestety TPMS to kolejny obowiązkowy wymysł UE, montowany w nowych autach

weuek
20-01-2016, 09:23
Niestety TPMS to kolejny obowiązkowy wymysł UE, montowany w nowych autach
Ale wystarczy monitoring z czujników ABS (tak jest w nowych mniejszych/tańszych pojazdach), a nie musi przecież pokazywać ciśnienia dokładnie i zwiększać kosztów wymian opon/kół.

Problemem jest to, że dwa hasła-wytrychy "bezpieczeństwo" i "ekologia" są dzisiaj przepustkami do ogromnych nadużyć marketingowo-finansowych. Po odpowiednim lobbingu UE zatwierdza nowy "mus", a ludzie płacą, chociaż tych cudów na kiju wcale nie chcą.

MaXyM
20-01-2016, 10:35
Jak wypala DPF to tyle idzie syfu w ciągu kilku minut, co bez DPFa jeżdżąc ok 700 km :569: Jeden piernik
Oczywiście nigdy nie dokonywałem obliczeń , ale stwierdzam tak na chłopski rozum i po wąchaniu tego badziewia , że jednak coś tam się dzieje niedobrego

W takim razie proponuje sie doksztalcic a nie pisac "na chlopski rozum". Bo potem czytaja to inni podobnie niewyksztalceni i wyciagaja bledne wnioski

weuek
20-01-2016, 10:40
Zrób naszym chłopskim rozumom skrótową wykładnię, proszę. Znika cały ten syf jakoś magicznie czy jednak normalnie wędruje do środowiska (i jaki procent).

MaXyM
20-01-2016, 10:43
A wiesz co to jest internet? uzywasz google? google znasz? masz raczki?
30 lat temu trzeba bylo isc do miejskiej czytelni i przeszukiwac publikacje jedna po drugiej. Rozumiem ze to bylo czasochlonne i nie kazdy mial taka czytelnie w zasiegu. Ale dzis masz przed nosem, na monitorze jak na tacy.

ale w skrocie: nie jest prawda to co napisal juri.

weuek
20-01-2016, 10:47
masz raczki?

Nie mam (tylko kota i psa). Co mają do tego raczki?

MaXyM
20-01-2016, 10:50
rączki

weuek
20-01-2016, 10:52
A widzisz - czasem się chce i jednak można...

juri2069
20-01-2016, 10:57
Ogólnie DPF zatrzymuje sadzę ( nie całą , a większość ) z tego co na szybko doczytałem , podczas wypalania również wydobywa się dwutlenek węgla.

A tak bardziej ogólnie ogólnie unia jest do dupy i te ich zakazy i nakazy są tak nienormalne ( większość ) , że jestem za puszczeniem bombki do Brukseli.
Czepiają się naszego życia i naszych kieszeni :569:

poised
20-01-2016, 11:01
Jak dzieci w piaskownicy :)

A wracając, w procesie wypalanie ( nie znam szczegółów technicznych ) sadza i inne szkodliwe związki pod wpływem temperatury "zmieniają się" w mniej szkodliwe... ale dalej szkodliwe tylko chwilowo bardziej skoncentrowane.

MaXyM
20-01-2016, 11:06
Ogólnie DPF zatrzymuje sadzę ( nie całą , a większość ) z tego co na szybko doczytałem , podczas wypalania również wydobywa się dwutlenek węgla.

Brawo. Tyle ze dwutlenek wegla nie jest trujacy i na dodatek ulega naturalnej "zamianie" na tlen. Natomiast sadza jest szkodliwa. Wiec chyba rachunek jest prosty?

weuek
20-01-2016, 11:06
No i znalazłem jakieś przyzwoite źródło, chociaż wiarygodne być nie może, bo na zlecenie UE, czyli tego, który wymusił nowe regulacje:

http://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC64870/reqno_jrc64870_jrc%20report%20_%20particle%20emiss ions%20during%20regeneration.pdf

Oczywiście, jeszcze nie przeczytałem i się nad nim nie zastanowiłem.

djremo
20-01-2016, 12:10
wypalanie dpf występuje po spełnieniu pewnych warunków. warunki te dobrane są tak aby zazwyczaj wypalanie było w trasie poza terenem zabudowanym, czyli aby nie truło większych skupisk ludzi

juri2069
20-01-2016, 12:41
A mówią , że wypalanie nie jest szkodliwe to czemu tak jest ? Aby nie truło ?? 2 zaprzeczenia :)

MaXyM
20-01-2016, 12:51
Rozumiem ze kazdy z was sobie wymysla swoja wlasna teorie a potem je dyskutujecie jakby to byly fakty?

Ja pierwszy raz slysze aby DPFy mialy wbudowane GPSy. A samo wypalanie sie najczesciej wlacza (pewnie prawo Murphy'ego) jak sie zjezdza z autostrady a wiec wjezdza w obsza zabudowany.

Mam rade. przestancie wymyslac niestworzone teorie tylko dlatego ze czemus nie rozumiecie i macie wrazenie ze nie chcecie uzywac. Dawno temu wlasciciele krow twierdzili ze pociagi sa winne temu, iz krowy nie daja mleka. To chyba taka polska mentalnosc: miec poczucie bycia zmuszanym, uciskanym i wykorzystywanym.

Ja nie twierdze ze bezwzgledny ped za ekologia a szczegolnie sposob w jaki sie to narzuca jest dobry. Ale po pierwsze gdyby sie nie narzucalo to nikt by nie ruszyl palcem w tej materii. A po drugie jesli juz cos jest to ma pewien cel i go realizuje. Nie jest tak ze sadza zbiera a potem wysypuje w skoncentrowanej formie ale tej samej ilosci tyle ze poza obszarem zabudowanym. Wiekszych bzdur dawno nie czytalem.

Uzycie DPF sumarycznie powoduje duzo mniejsza emisje czastek sadzy (ponad 90%). Czyli robi to co do niego nalezy i czego sie oczekuje. I tu sie powinna skonczyc debata.

anwod
20-01-2016, 13:45
no przecież spokojnie można palić oponami w piecu, albo butelkami plastikowymi co za różnica czy są w powietrzu czy przez 10 000 lat rozkładają się w lesie --> wspaniała logika

MaXyM
20-01-2016, 14:36
Nawet jesli by to bylo odpowiednie porownanie (a nie jest) to dzieki DPFowi nie oddychamy czastkami sadzy.

Jeszcze raz proponuje poczytac o na czym polega proces DPF, co jest produktem wypalania sadzy i jakie to daje zyski. A nie pierdzilic jak slepy o kolorach wprowadzajac ostatnich czytelnikow w blad. Jeszcze tu brakuje kogos kto przyjdzie z teoria o radioaktywnych materialach i polowicznym czasie rozpadu.
Zrozum, ze swoimi postami poglebiasz tylko ogolne zacofanie i zabobony panujace wsrod potencjalnie nieuswiadomionych uzytkownikow.

djremo
20-01-2016, 15:45
A ty swoje wiadomości na czym opierasz? Na ogólnych artykułach pisanych przez producentów o wspaniałym dzialaniu tego i innych wynalazków. VW też zachwalal swoje, a co wyszło wszyscy wiedzą. Temat dotyczy zalet i wad. Ty jeździsz z dpf i jest Ci z tym dobrze, ja jeżdżę bez i też mi z tym dobrze. Każdy podejmuje własne decyzję więc przestać osadzac innych o brak wiedzy i głupotę

Tapniete z LG G4

MaXyM
20-01-2016, 15:57
Kazdy sam decyduje czy chce miec DPF czy go usunie. Wprawdzie mam prawo kogos ocenic ale na razie tego nie zrobilem
Mam jednak pretensje o to, ze ty swoimi wypowiedziami wprowadzasz w blad. Jesli uwazasz, ze zrodla z jakich czerpie (wlasciwie ogolnie dostepne) podaja bledne informacje - przedstaw swoje zrodlo. Jesli go nie masz, to nie wprowadzaj szumu informacyjnego. A twoje 2 poprzednie posty sa wybitnym dowodem ze nie wiesz nawet o czym mowisz a swe tezy wysysasz z palca (chocby to o wypalaniu poza obszarem zabudowanym, tu faktycznie mozna mowic o glupocie)

djremo
20-01-2016, 16:36
Rozumiem ze twój dpf po 15km jazdy po mieście osiąga ponad 600 stopni, piłujesz auto na okreslonych obrotach przez x minut itp.

Tapniete z LG G4

slawek-kali
20-01-2016, 16:44
600 stopni? Naczytales sie za duzo forum... Do 600max przy wypalaniu serwisowym ;)
Ja mam takie same Mondeo jak Ty, przebieg 240kkm i wiesz co? DPF jest i ma sie dobrze.

djremo
20-01-2016, 16:52
Nie forum tylko tak uwielbiane ogólne źródła informacji. Dpf to nie tylko ford ale i inne auta

Mój dpf do 180 tys km dopóki jeździł po niemcach na długich przebiegach tez miał się dobrze. 50 tys po polsce, jazdy sporo miejskiej już mu tak dobrze nie zrobiło

Tapniete z LG G4

MaXyM
20-01-2016, 16:56
Akurat 600* to prawda. Ale do tego nie potrzebuje pilowac auta. Zreszta ani ty.
Kolejny dowod ze nie masz pojecia o czym piszesz i wprowadzasz ludzi w blad. Mozliwe ze to konsekwencja tego iz ktos podobny wprowadzil w blad Ciebie. Tym razem dostales tu informacje ze moze jest jednak inaczej niz myslisz - madry czlowiek poszuka brakujacych informacji i zweryfikuje swoj poglad.

slawek-kali
20-01-2016, 17:09
Nie forum tylko tak uwielbiane ogólne źródła informacji. Dpf to nie tylko ford ale i inne auta

Mój dpf do 180 tys km dopóki jeździł po niemcach na długich przebiegach tez miał się dobrze. 50 tys po polsce, jazdy sporo miejskiej już mu tak dobrze nie zrobiło

Tapniete z LG G4

Ale kto kupuje diesla do miasta? Sens takiego zakupu jest zaden.

mlynczaj
20-01-2016, 17:23
Ale kto kupuje diesla do miasta? Sens takiego zakupu jest zaden

A gdzie jest napisane, że diesel nie jest do miasta ???

Proponuję zakończyć te wynurzenia, spotkajcie się poza forum i możecie sobie nawet natrzaskać, ale przestańcie zaśmiecać temat nic nie wnoszącymi postami. Każdy z was ma rację i każdy jej nie ma, zależy od obserwatora.

MasterS-MAX
20-01-2016, 17:32
Ogólnie widze ze wszyscy jestescie najmądrzejsi:P Jeden lepszy od drugiego. Mi sie wydaje po opiniach od mechanikow i ludzi ktorzy juz tego nie maja to jak sie cos dzieje to najlepiej się go pozbyc a nie kombinowac z jakimis czyszczeniami serwisowymi bo to nie daje rade na dłuzsza mete a usunięcie 600 zyla, usuwasz i spokoj bez martwienia się...

bodziofila
20-01-2016, 17:40
moje modo chyba jedne z pierwszych mialo usuniety dpf(byl u heko tydzien,tak do konca nie wiadomo co bylo)mialem cos okolo 190tys.takze nie ma reguly ile wytrzyma.zaleta ze go nie ma?gasze kiedy chce,spalanie minimalnie mniejsze,dynamika nie ma roznicy bo to dpf(przelotowy)(tak mi fachowo heko wytlumaczyl),tak naprawde MONDEO z wycietym dpf spelnia euro4. wiec poco ta dyskusja?:569:

slawek-kali
20-01-2016, 17:41
To jest decyzja kazdego z osobna, ale nie wolno generalizowac!

Czemu nie diesel do miasta? - zimny silnik, spalanie jak bena, sprzeglo i dwumas, EGR, wtryski no i ten DPF :p

MaXyM
20-01-2016, 17:49
Ogólnie widze ze wszyscy jestescie najmądrzejsi:P Jeden lepszy od drugiego. Mi sie wydaje po opiniach od mechanikow i ludzi ktorzy juz tego nie maja to jak sie cos dzieje to najlepiej się go pozbyc a nie kombinowac z jakimis czyszczeniami serwisowymi bo to nie daje rade na dłuzsza mete a usunięcie 600 zyla, usuwasz i spokoj bez martwienia się...

Bo to co ci powiedzieli mechanicy to prawda. Zapomnieli jednak cie poinformowac ze bez DPF zostawiasz za soba 9x wiecej sadzy niz z DPFem.
Oczywiscie tobie to ryba bo tego nie wdychasz. Ale jesli kazdy by tak podszedl do sprawy to i ty jak i twoja rodzina by musieli tym oddychac.

I jeszcze jedno. DPF jest wymagany dopiero przez Euro V. Mam foke EIV i nie ma PDFa. MDO MK4 przed liftem maja go na wyrost. Ale MK4 po FL ma spelniajac EuroV. A bez DPF juz nie da rady.

bodziofila
20-01-2016, 17:57
A bez DPF juz nie da rady.
a po czym tak wnioskujesz?
poprzyj to argumentem.chyba ze masz wydruk z analizatora spalin?

juri2069
20-01-2016, 18:00
Ogólnie DPF to jeden wielki badziew tak samo jak wiele , ale to wiele badziewi w dzisiejszych samochodach.
Popatrzcie wstecz : mercedes 190 , 140 , bmw 5 , 2.5 tdi czy tds - to były auta nie do zajechania , które bez większych awarii robiły po milion km.

Aczkolwiek DPF ma takie zalety , że nie syfi aż tak powietrza jak stare auta , a co za tym idzie nasze pra pra pra pra pra pra wnuki być może nie będą musiały uciekać na księżyc, aby zdrowo żyć.

Dziś jest tak dużo samochodów i naprawdę dużo nowszych , tych z DPF , że kalkulując jest to wporzo jeżeli chodzi o środowisko.

Inne badziewia z kolei zmniejszają zużycie paliwa - a może by warto również wziąć się za ceny paliw?

Jak te patafiany z łuni są tacy mądrzy , że zmniejszają tylko cyferki , często nie mając pojęcia co robią , a producenci się dwoją i troją aby temu sprostać , to niech zaostrzą też inne dziedziny , np wielkie fabryki , niech każą im zakładać jakieś "DPFy" na te kominy!

Nie da się każdemu dogodzić , każdy lubi coś innego.
Dopóki wszystko działa to każdy cieszy się swoim samochodem :)
Jak już nadejdą awarie to nawet dają one po kieszeniach tym , których stać na te badziewia , także nie do końca prawdziwym jest stwierdzenie , że jak kogoś stać na auto to i na naprawy.
Przy dużym pechu i kupnie "perełki" trzeba pododawać koszty DPF , dwumasu , skrzyni itd , czasami koszty serwisowe są kilka , a nawet kilkanaście tysięcy.
Sory taki mamy klimat:D

Ja lubię disco polo , ale jakby tylko ta muzyka leciała , to większość przestałaby jej słuchać. Techno to dziadostwo , ale je szanuje bo ktoś inny je lubi.

Gdybym miał wybór auta z DPF ,a bez to oczywiście , że bym wybrał bez , ale te silniki nie były bez DPF.

A czy bym go wyciął? Raczej zregenerował lub kupił używany z gwarancją. :)

Tak pokrótce podsumowałem :D

MaXyM
20-01-2016, 18:29
a po czym tak wnioskujesz?
poprzyj to argumentem.chyba ze masz wydruk z analizatora spalin?

A co ma do tego analizator spalin? Ten nie decyduje czy auto spelnia norme czy nie. Pomijam fakt ze analizatory, w ktore sa zwykle wyposazone stacje nie sluza do mierzenia ilosci czastek stalych.
To tak samo jak z przekroczeniem predkosci. Przekraczajac lamiesz prawo. Nawet jesli sie nie dasz zlapac.

anwod
20-01-2016, 18:54
Nawet jesli by to bylo odpowiednie porownanie (a nie jest) to dzieki DPFowi nie oddychamy czastkami sadzy.

Jeszcze raz proponuje poczytac o na czym polega proces DPF, co jest produktem wypalania sadzy i jakie to daje zyski. A nie pierdzilic jak slepy o kolorach wprowadzajac ostatnich czytelnikow w blad. Jeszcze tu brakuje kogos kto przyjdzie z teoria o radioaktywnych materialach i polowicznym czasie rozpadu.
Zrozum, ze swoimi postami poglebiasz tylko ogolne zacofanie i zabobony panujace wsrod potencjalnie nieuswiadomionych uzytkownikow.

Ale to była ironia - jestem po Twojej stronie :-)

latar
20-01-2016, 20:16
To tak samo jak z przekroczeniem predkosci. Przekraczajac lamiesz prawo. Nawet jesli sie nie dasz zlapac.

Wolność i porządek przez akceptację prawa, przepisów i praworządność. Żeby to zrozumieć potrzeba wymiany pokoleń. Wielu.
50 lat kombinatorstwa, cinkciarstwa i załatwiania. To jest wryte w polskie DNA.

Ale się zmienia. Kraków przegłosował zakaz palenia węglem w piecach.

woro_woro
21-01-2016, 07:25
A samo wypalanie sie najczesciej wlacza (pewnie prawo Murphy'ego) jak sie zjezdza z autostrady a wiec wjezdza w obsza zabudowany.


DPF został wymyślony żeby redukować smog w aglomeracjach. Teoretycznie działa. Zależy też jak jeździsz autostradami. Ale jeżeli 140km/h to dalej są to warunki sprzyjające do wypalania. Jazda z prędkościami ~200 i ciągłe hamowania i przyspieszenia - wtedy rzeczywiście wypalanie sie włączy jak uspokoisz jazdę. Tym bardziej ze przy takich obciążeniach filtr zapełnia sie szybko.

latar
21-01-2016, 07:34
Jazda z prędkościami ~200 i ciągłe hamowania i przyspieszenia - wtedy rzeczywiście wypalanie sie włączy jak uspokoisz jazdę. Tym bardziej ze przy takich obciążeniach filtr zapełnia sie szybko.

Przy takich obciążeniach zapełnia się w 150-200km i nie czeka aż zjedziesz z autostrady bo robi mu się krytycznie.

juri2069
21-01-2016, 07:51
Dziwne bo jeden z kolegów mówił , że na autostradzie przy dłuższej jeździe samoczynnie się opróżnia :D

MaXyM
21-01-2016, 08:30
zle mowil. do wypalania potrzeba duzo wyzszej temp, ktorej sama jazda nie da sie osiagnac.

kalachan
21-01-2016, 21:55
zle mowil. do wypalania potrzeba duzo wyzszej temp, ktorej sama jazda nie da sie osiagnac.


Nie masz racji. W trakcie jazdy z dużą prędkością np. autostrada, przy odpowiedniej temp. zew. filtr oczyszcza się pasywnie. Nie wypala a oczyszcza. Różnica polega na tym że temperatura w trakcie wypalania jest uzyskiwana przez dodatkowe dawki paliwa w odpowiednim stadium ruchu tłoka. Proces wypalania dąży do całkowitego oczyszczenia. Pasywnie temperatura jest wynikiem samej pracy silnika + zawartość NO2 w spalinach powodują utlenienie części sadzy w zależności od długości jazdy

Troszkę poczytać może o tym każdy z nas. Ważne aby wybrać dobre źródło.
Co do smogu Krakowskiego i zakazu palenia. To jestem przeciw programom , które za nasze pieniądze uszczęśliwią ludzi piecykami gazowymi. Najwięcej korzyści będą mieć handlowcy i ich producenci. Po paru latach okaże sie że ilość tlenków azotu będzie gorsza od czadu i MPEC będzie wszystko podłączał pod sieć.
Tak odbyło sie to w Berlinie i dzięki temu mam wspaniałego VAILANTA za pół ceny zupełnie innego niż ten model na polski rynek.

DPF jest jak najbardziej OK. jednak kupując kilkulatka za 30 tyś niewielu wsadzi 5tyś za puszkę wydechową.
Dpf i jego zatykanie się to przede wszystkim skutek jakości spalin i stanu silnika. Jeśli wtryski leją, turbo nie wydala, EGR zgodnie z modą jest zaślepiony, silnik łyka olej, dawka paliwa rozjeżdża sie z powietrzem to o czym mówić?
Jeśli bez DPF kazde dodanie gazu = czarne kłęby z tyłu to podobny silnik z DPF musi go zatkać po 100km.
Tak na marginesie skoro jest tu tak mocno ekologicznie. Zaślepienie EGR to 180 do 200stopni temp. spalin w górę plus nieopisane ilości tlenków azotu i innego dziadostwa.
Padało tu też stwierdzenie o samochodach hybrydowych. Kolego utylizacja to jedno, ale produkcja to dopiero ekologia. Zobaczcie na materiały o kopalniach niklu i kadmu w Afryce i Kanadzie. Później to ekologicznie płynie do Chin. Po dalszej obróbce bo tylko tam mogą tak truć płynie do Japonii tam jest przerabiane i jako akumulator w Lexusie płynie do USA lub Europy.
Ekologia to dzisiaj dochodowy i bezwzględny przemysł jak każdy inny

MaXyM
21-01-2016, 23:14
Nie masz racji. W trakcie jazdy z dużą prędkością np. autostrada, przy odpowiedniej temp. zew. filtr oczyszcza się pasywnie. Nie wypala a oczyszcza. Różnica polega na tym że temperatura w trakcie wypalania jest uzyskiwana przez dodatkowe dawki paliwa w odpowiednim stadium ruchu tłoka. Proces wypalania dąży do całkowitego oczyszczenia. Pasywnie temperatura jest wynikiem samej pracy silnika + zawartość NO2 w spalinach powodują utlenienie części sadzy w zależności od długości jazdy

Troszkę poczytać może o tym każdy z nas. Ważne aby wybrać dobre źródło.
Chetnie poczytam. Na razie znalazlem ze wypalanie sadzy wymaga temp ok 600* - i tyle jest na wyjsciu z filtra DPF podczas wypalania.
Jadac po autostradzie masz na wlocie do filtra 300*. Nie ma warunkow aby sie pozbyc sadzy.

Poza tym mam zapis z FORscana. Jadac po autostradzie na tempomacie 144km/h ilosc sadzy w filtrze tylko rosnie.

Tak btw w moim modelu wypalanie sie odbywa przez wtrysk paliwa do filtra a nie przez zalewanie go dodatkowymi dawkami wstrzykiwanymi do silnika.

latar
21-01-2016, 23:29
Poza tym mam zapis z FORscana. Jadac po autostradzie na tempomacie 144km/h ilosc sadzy w filtrze tylko rosnie

Potwierdzam. Robię po autostradach 40kkmów rocznie. Też mam sterty logów z Forscana i nie znalazłem prędkości przy której następowałoby samooczyszczenie filtra. Przy każdej się zapełniał. Przy 100-110 najwolniej ale im szybciej tym bardziej. Podobno przy prędkości obrotowej na poziomie 2400-2500 sprawność spalania i temperatura spalin tak się zazębiały, że filtr nie powinien się dopełniać (a nawet powinien oczyszczać) ale w praktyce nigdy mi sie to nie potwierdziło. Za to im wolniej tym dłużej trwało zapełnianie. Podczas jazdy 210-230kph filtr zatykał się w 120-150km i wypalanie nie czekało na żadne bardziej sprzyjające warunki. Następowało od razu i czuć było spowolnioną reakcję na pedał gazu.

bukox
31-01-2016, 18:49
Witam,
Czy ktoś zna konkretne warunki rozpoczęcia wypalania? Czytałem, że temp. silnika musi wynosić min. 85 st.C, prędkość min 60 km/h i brak usterek silnika. Pytam, bo 2 tygodnie temu kupiłem esia, przejechałem jakieś 500 km i nie zauważyłem procesu. Jeżdżę głównie po mieście ale co kilka dni robię mały wypad za miasto i stąd pytanie co muszę zrobić, żeby rozpocząć wypalanie. Czy wystarczy np. na chwilę przekroczyć 60 km i już się zacznie czy trzeba utrzymać tę prędkość przez jakiś czas?

MaXyM
31-01-2016, 20:03
ok 75% wypelnienia filtra uruchamia proces wypalania.
Co do temp silnika jeszcze zalezy o ktora temp chodzi. Bo na pewno nie plynu chlodzacego. W skrocie: wszystkie warunki rozpoczecia nie sa znane (oprocz wsp. wypelnienia filtra).
Wypalania mogles nie zauwazyc, albo jeszcze sie nie odbylo. Najlepiej kub sobie kabel i FORscanem sprawdz. Albo po prostu sie tym nie zajmuj - przy twoim trybie jazdy nie ma powodu.

bukox
31-01-2016, 20:37
ok 75% wypelnienia filtra uruchamia proces wypalania.
Co do temp silnika jeszcze zalezy o ktora temp chodzi. Bo na pewno nie plynu chlodzacego. W skrocie: wszystkie warunki rozpoczecia nie sa znane (oprocz wsp. wypelnienia filtra).
Wypalania mogles nie zauwazyc, albo jeszcze sie nie odbylo. Najlepiej kub sobie kabel i FORscanem sprawdz. Albo po prostu sie tym nie zajmuj - przy twoim trybie jazdy nie ma powodu.

Dzięki. Pytam bo miałem wcześniej Vectrę C i tam proces wypalania miał dokładnie ustalone warunki i był znacznie łatwiej zauważalny. Faktycznie chyba zainwestuję w kabel i sam sobie będę to kontrolował. A swoją drogą - czy ktoś w okolicach Rybnika ma kabelek żeby na szybko sprawdzić?

latar
01-02-2016, 06:17
Jeżeli masz polifta z silnikiem DW10C to możesz sobie zrobić coś takiego
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/144763-Dioda-sygnalizuj%C4%85ca-wypalanie-DPF
a w Katowicach u tedi_k przekodować sobie na fabryczne 163KM.

bukox
01-02-2016, 06:48
Jeżeli masz polifta z silnikiem DW10C to możesz sobie zrobić coś takiego
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/144763-Dioda-sygnalizuj%C4%85ca-wypalanie-DPF
a w Katowicach u tedi_k przekodować sobie na fabryczne 163KM.

O ile wiem do tego wymagane jest posiadanie sterownika Delphi a te ponoć były montowane od jesieni 2010 - mój jest z wiosny więc raczej nie da rady. Ale sprawdzić można :)

MaXyM
01-02-2016, 15:28
etis czy kazdy inny dekoder win ci powie jaki masz silnik.

Ostatnio przypadkiem sie natknalem na artykul o DPF (http://www.elit.cz/produkty/filtry-pevnych-castic-dpffap.html). I o tych czastkach stalych. Niby wszyscy zyjemy w przeswiadczeniu ze narzuca nam to UE. Niektorzy z nas tlumacza to sobie ze w sumie jak nie dymi to i lepiej dla nas. Ale okazuje sie ze sprawa bardziej powazna dla naszego zdrowia niz myslimy.

Chodzi o wielkosc czastek, wylapywanych przez filtry DPF. Mianowicie wynikiem spalania w starych silnikach diesla byly czastki relatywnie duze. Wraz z wprowadzeniem nowoczesnych systemow common-rail, czastki wydalane do powietrza ulegly wielokrotnemu zmniejszeniu. O ile wieksze czastki rzedu 6-9µm sa filtrowane w nosie czy krtani, tchawicy, oskrzelach... to najmniejsze z nich 2µm i mniejsze dostaja sie do pecherzykow plucnych z ktorych juz sie nigdy nie dostana na zewnatrz (nie da sie ich wykrztusic. No i podobno sa rakotworcze.

Dla porownania dodam, ze oko ludzkie jest w stanie zauwazyc czatki o wielkosci 10µm. To znaczy ze te najmniejsze, najbardziej niebiezpieczne sa dla nas niewidoczne.

Jak wspomnialem im nowszy silnik, tym produktuje mniejsze czastki. Filtr DPF ma nas przed nimi chronic.

Nie wiem ile prawdy jest w tym artykule. Ale zakladajac choc 50%, mysle ze to dosc silny argument aby jednak DPF uznawac za wazny element auta jak kazdy inny.

bukox
01-02-2016, 15:38
etis czy kazdy inny dekoder win ci powie jaki masz silnik.

Wg etisa mam DW10C czyli wygląda na to, że się łapię pod 163 KM :)

tomaj35
01-02-2016, 16:17
Cieszę się że ja mam 2.0 TDCI 143KM wersja bez dpf-a i mam spokój. samochód użytkuje głównie w mieście 8km w jedną stronę i z powrotem. DPF-a bym zajechał w mig a wersja którą mam spala mi 7l w mieście podczas gdy na tych samych odcinkach vectra c 1.8 benzyna spalała mi 11 litrów.
Czytałem wcześniej ze jak krótkie trasy to nie kupować diesla, ze jak do miasta to też diesel się nie nadaje - NADAJE SIĘ i jest naprawdę oszczędny. Na trasie benzyniak spala podobne ilości paliwa co diesel wiec na trasy nie opłaca sie specjalnie kupować diesla bo koszty eksploatacji sa nieporównywalnie większe a przy jeździe po mieście oszczędności w spalaniu rekompensują koszty.

bukox
01-02-2016, 19:36
Cieszę się że ja mam 2.0 TDCI 143KM wersja bez dpf-a i mam spokój.

Ty masz spokój a środowisko i ludzie cierpią.