Zobacz pełną wersję : Problem z wentylatorem, nie włącza się
Gdy przejadę się przez 20 min moim fordem, zatrzymam sie, otworze klapę - to wentylator od chłodzenia nie chodzi. Wskaźnik temperatury na desce wskazuje na NORMAL, a gdy odkręciłem zakrędke od płynu chłodniczego to zaczęło aż kipieć. Płyn wyglądał tak jak by sie gotował.
Czy takie coś jest zawsze i to normalny stan? Proszę o odpowiedź.
PS. Proszę o opis stanu silnika po 30 minutowej jeździe (wycieki, gorące miejsca itp, działanie wentylatora).
Z góry dziękuje.
a gdy odkręciłem zakrędke od płynu chłodniczego to zaczęło aż kipieć. Płyn wyglądał tak jak by sie gotował. a kto odkreca nakretke przy goracym silniku ???
oczywiste ze woda/płyn zacznie sie gotowac i wyleci - uklad jest pod cisnieniem do 0,12MPa :fcp17 czyli temperatura wrzenia jest wieksza niz 100°C
Baka a spawdż czy nie przepalił ci się bezpiecznik ja w sobote miałam podobną rzecz z tym że wskazówke miałam mocno podchodzącą do góry okazało się ze wywalił mi bezpiecznik i termostat był uszkodzony wskazywał niby że jest troche ponad norme a faktycznie dochodziło do przegrzewania silnika ,sprawdz bezpieczniki
Wskażnik i wentylator to dwa różne czujniki :fcp7
sprawdź bezpiecznik (w przedziale silnika).
Jeśli wskaźnik pokazuje NORMAL :fcp9 to o co ci chodzi :fcp9
Otwieranie zbiornika płyny przy nagrzanym silniku może się źle skończyć :fcp7 :fcp17
(fizyka SP)
Acha, a co z wentylatorem? Kiedy powinien sie włączać i co może być spowodowane tym że nie włącza sie? :fcp7
U mnie wentylator włącza sie pod koniec "NORMAL"
Sprubuj zasilić wentylator na krótko ,jeżeli wystartuje to
1 bezpiecznik (obok aku) chyba "D"
2 czujnik temp płyny (sterujący wentylator)
3 przerwa na przewodach
Jeżeli nie ruszy to silnik
U mnie wentylator włącza sie pod koniec "NORMAL"
Tak za NORMAL czy jeszcze w NORMAL, bo dzisiaj przygrzałem troche na wstecznym i zauważyłem, że wskazówka doszła do L i wiatrak jeszcze mi się nie włączył...
U mnie po wymianie chłodicy wiatrak wancza się za "L" ale szybko schładza i się wyłancza, wąż nie jest twardy to chyba się nie gotuje? :fcp5
Sprawdziłem na spinke wiatrak i działał normalnie.
Hmm pojeżdże i poobserwuje, może przyciął się ten od wskazania na deske, bo w sumie cały czas pion a po kawałku wstecznego z gazem aż tak by przygrzało?
Ja tez miałem problem z chłodnicą i okazało sie ze wiatrak ocierał o obudowe... Po odblokowaniu u blacharza zagrzałem go do literki A ale też sie nie włączył... Moze za słabo ka zagrzałem... :) lub czujnik do wymiany
...
slyboots 18-04-2007, 20:23 Witam mam do was pytanie czy jezeli wskazówka od temperatury silnika na desce podczas normalnej jazdy wskazuje mi ponizej napisu "NORM" - wpierw od dołu jest białe pole pozniej puste czarne pole i literka "M" sie zaczyna to mój czujnik od temperatury dobrze wskazuje tak powinno byc ? a jak wskazówka wskaze pełne "M" lub troszke powyzej to włacza sie wentylator chłodnicy czy czasem nie powinno to być wyzej ? zanim wentylator sie właczy ? bo mi tak wogole za nisko wydaje sie to wskazanie wy tez tak macie czy u mnie jest cos nie tak bo juz nie wiem. Skala taka duza a dochodzi ledwo do "M" nawet latem. Dzieki za info.
Janusz Sroka 19-04-2007, 01:30 Acha, a co z wentylatorem? Kiedy powinien sie włączać i co może być spowodowane tym że nie włącza sie? :fcp7
Witam, widzę tradycja pełnego profesjonalizmu na tym forum jeszcze nie wygasła.
Tzn. że gdy zadasz konkretne pytanie, to prawdopodobieństwo uzyskania satysfakcjonującej odpowiedzi jest dalej niskie.
Podpowiedź z mojej strony jako totalnego amatora.
1. Sprawdź czy przy lekko wystudzonym silniku (powiedzmy po 1h od wyłączenia) po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego (odkręcasz delikatnie stopniowo obniżając ciśnienie w układzie) wyczuwalny jest zapach spalin ze zbiorniczka wyrównawczego, jeśli tak to masz walniętą uszczelkę pod głowicą, które to uszkodzenie może powodować zapowietrzanie się okładu chłodzenia a w konsekwencji nieprawidłowe działanie czujnika temperatury wkręconego w górny wąż układu chłodzenia (między termostatem a chłodnicą). Czujnik ten pełni rolę włącznika wentylatora chłodnicy.
2. Zapowietrzanie się układu chłodzenia może być (znacznie bardziej częsty przypadek na szczęście) spowodowane mechanicznym uszkodzeniem korka wlewu (który ma w sobie zawór odpowietrzający układ chłodzenia w momencie przekroczenia założonego przez projektantów ciśnienia) lub gwintu króćca zbiorniczka wyrównawczego, na którym jest on zakręcany (górna powierzchnia króćca powinna być idealnie płaska, co zapewnia dobry kontakt z uszczelką korka). Prozaiczne niedokręcenie korka oczywiście pomijam. Jeśli jest podejrzenie, że jest coś nie tak z korkiem to można przetestować układ chłodzenia nakładając na otwór wlewu grubą folię i przykręcając uszkodzony korek. Jeśli układ się wcześniej gotował a po założeniu folii się nie gotuje, to znaczy, że został uszczelniony a w związku z tym pojawia się w nim ciśnienie, które powoduje, że wzrasta temperatura wrzenia cieczy chłodzącej czyli później się ona zagotuje. Oczywiście numer z folią jest tylko do celów testowych, a nie do stosowania w normalnej eksploatacji auta.
Co to ma wspólnego z niedziałającym wentylatorem chłodnicy?
Bardzo dużo ma to wspólnego. Czujnik wkręcony w górny przewód układu chłodzenia ( w twoim przypadku powinien być raczej pomarańczowy - mowa o oryginale Ford'a za 60 PLN, a nie zastępczym syfie sprzedawanym po super atrakcyjnej cenie 35-40 PLN - sprawdź w katalogach twój typ czujnika najlepiej podając swój numer VIN nadwozia) to czujnik na którego działa ciecz, nie jest zaprojektowany na działanie w gazie. Wkręcony w przewód w momencie, gdy układ chłodzenia się zapowietrza, może znaleźć się w otoczeniu gazowego bąbla, i mimo tego, że temperatura płynu chłodzącego w pracującym silniku będzie miała 110-120 stopni - może nigdy nie włączyć wentylatora chłodnicy!!
Jak sprawdzić czy włącza się wentylator? Czy w ogóle działa na uruchomionym układzie elektrycznym? - Wypinasz wtyczkę z czujnika wkręconego w wąż (dostęp do czujnika jest przesłonięty plastikowym dolotem do filtra powietrza, który można zdemontować bez użycia jakiegokolwiek narzędzia lewą ręką - wchodzi na zatrzaski i wcisk)
i zwierasz styki we wtyczce na krótko drutem 2,5^2 (tam płynie niezły prąd 10-15A), jeśli wentylator ruszy spięty na krótko drutem, to może oznaczać, że twój czujnik wkręcony w wąż jest zepsuty. Może, ale nie musi niestety (to może zresztą pomóc w sytuacji awaryjnej gdzieś w trasie w momencie, gdy za chwilę może dojść do przegrzania układu, spinasz na krótko i jedziesz z włączonym wentylatorem, doradzam rolkę taśmy izolacyjnej wozić w schowku - może się przydać do zamocowania kabelka z wtyczką z wpiętym drutem do jakiegoś pobliskiego elementu wyposażenia komory silnika). Jeśli spięty na krótko wentylator uruchomił się oznacza to, że jego układ elektryczny jest sprawny.
Bajki o bezpieczniku "D" zawieszonym w uchwycie w zestawie głównych bezpieczników (A, B, C) na "+" akumulatora możesz sobie darować, w rocznikach 96-97-98 nie ma go tam, dochodzą tylko przewody do A, B i C, na bezpiecznik "D" jest tylko miejsce w plastikowym pojemniku. Zabezpieczenie układu wentylatora stanowi bezpiecznik w skrzynce bezpieczników pod kierownicą.
Jak sprawdzić sam czujnik temperatury (włącznik wentylatora chłodnicy)?
Włącznik ten ma tylko dwa stany: 0 i 1. Początek stanu "1" jest z tego co pamiętam na 98 stopniach, koniec stanu "1" jest o 6-8-10 stopni niższy. Czyli mamy do czynienia z klasycznym "żelazkiem", którego stan ustalony po nagrzaniu układu waha się piłą między dwoma temperaturami (pozdrowienia dla ekipy pana profesora Świerniaka z wydziału AEiI Politechniki Śląskiej - straszne zgrywusy - uczyli podstaw automatyki za pomocą kartki i ołówka).
Metoda 1: podgrzewamy garnek z wodą na gazie z zanurzonym włącznikiem (najlepiej załatwić sobie na szrocie kabelek z wtyczką) i sprawdzamy czy w okolicy temperatury wrzenia wody włączy się stan "1", po jego włączeniu wyłączamy gaz pod garnkiem i czekamy aż woda trochę ostygnie, po opadnięciu temperatury o parę stopni włącznik powinien przejść w stan "0".
Metoda 2: włącznik + zapalniczka, procedura jak wyżej.
Oczywiście metoda 1 bardzo dokładnie przybliża stan w układzie rzeczywistym. Posiada również niezaprzeczalną zaletę. Jeśli dysponujemy jakimś termometrem (polecam elektroniczny - na Allegro 60-100 PLN, lub jako jedna z funkcji miernika cyfrowego), to możemy wyznaczyć dokładne temperatury stanów "1" i "0" naszego włącznika.
Jeśli po wszystkich testach wyjdzie, że czujnik (włącznik wentylatora chłodnicy) wkręcony w górny wąż układu chłodzenia jest dobry, a mimo tego po osiągnięciu przez układ wysokiej temperatury wentylator się nie włącza, to radzę bardzo poważnie przemyśleć kwestię zapowietrzania się układu / uszkodzenia uszczelki głowicy. W porządnym serwisie powinni być wstanie zmierzyć ewentualne "zagazowanie" płynu chłodzącego, co stanowiłoby dowód w sprawie, test na CO2 by chyba wystarczył. Dla tego typu uszkodzenia uszczelki pod głowicą bardzo charakterystyczny jest ubytek płynu chłodzącego z układu pomimo sprawdzenia jego szczelności.
Wszystkie powyższe komentarze są czynione przy założeniu, że masz sprawny termostat (temperatura otwarcia 92 stopnie) i co się z tym wiąże górny wąż układu chłodzenia po otwarciu termostatu robi się gorący. Wersje Escortów sprzedawanych w Europie różnią się termostatami (południowa, nasza(?), północna), natomiast "letnia" / "zimowa" wersja termostatu to kolejna bajka. Termostat radzę kupić jakby co oryginalny Ford'a - 40-45 PLN. Posiada on czarodziejską kulkę metalową, której nie posiada większość podróbek tańszych o 10 PLN od oryginału.
Oczywiście wszystkich profesjonalistów na forum serdecznie pragnę w tym miejscu pozdrowić i chylę się do stóp waszmościom. Ja bajki rozumiem, na wiedzy się zarabia a nie ją udostępnia.
Bajki o bezpieczniku "D" zawieszonym w uchwycie w zestawie głównych bezpieczników (A, B, C) na "+" akumulatora możesz sobie darować, w rocznikach 96-97-98 nie ma go tam, dochodzą tylko przewody do A, B i C, na bezpiecznik "D" jest tylko miejsce w plastikowym pojemniku. Zabezpieczenie układu wentylatora stanowi bezpiecznik w skrzynce bezpieczników pod kierownicą.
To że w Twoim tak jest akurat to nie znaczy ze we wszystkich tak jest z tych roczników :fcp17
po drugie piszesz ze termowyłacznik ma na weżu, a po czym to poznajesz? bo ja powiem ze ma w obudowie termostatu :fcp3 i co wtedy?
po trzecieOczywiście wszystkich profesjonalistów na forum serdecznie pragnę w tym miejscu pozdrowić i chylę się do stóp waszmościom. Ja bajki rozumiem, ja tez....
i podziwiam ze chcialo Ci sie tyle pisać w oparciu o swój egzemplarz forda 1,6 16V - nie zapomnij ze sa jeszcze inne
Ps: nie napisałeś jeszcze zasady działania i opisu czynnosci sprawdzajacych w samochodach wyposażonych w klimatyzację i dwustopniowy wyłacznik wentylatora chłodnicy....
slyboots 19-04-2007, 20:43 Chciałem dodac jeszcze w sprawie mojego problemu opisanego wyzej. Gdy odpale samochod wskazówka na desce idzie pod literke "M" NORM gdy do niej dojdzie opada na gorną krawedz białego pola po czym delikatnie idzie do gory gdy wejdzie na literke "M" to wlacza sie wentylator czy oby na pewno czujnik temperatury nie za nisko mi wskazuje ? nie powinna to byc polowa skali bo mam zamiar go wymienic lecz sie zastanawiam.
To i ja podłączę się pod temat.
Do tej pory nie przejmowałem się tym wentylatorem, bo wskazowka temperatury nie przekraczała mi połowy stanu "normal". Jeździlem albo na odległości, przy których silnik nie zdążył się nagrzać, albo na dłuższe trasy. Teraz jednak zrobiło się cieplej i trochę pojeździłem po mieście. Zauważyłem, że wskazówka temperatury przekroczyła połowę skali podeszła mi pod górną część "Normal", lecz jeszcze nie na czerwone pole i nie usłyszałem, by wentylator się włączył. Akurat w moim Essim 1,6 ZETEC z rocznika 96 Ghia, wersja bez klimy jest tak, że po zdjęciu tej tuby do filtra powietrza, na gumie od chłodnicy jest chyba opisywany tu czujnik (koło wtyku źółty, o ile diodowa latarka nie przeklamuje kolorów). Wypiąłem przewód i zmostkowałem go bez przekręconego kluczyka. Wentylator nie zastartował. Następnie przekręciłem kluczyk w stacyjce, tak jak podczas jazdy. Zmostkowałem wtyczkę ponownie i nadal nic. Na próbę odpaliłem silnik i oczywiście stan nie uległ zmianie. Koło akumulatora brak jest bezpiecznika w miejscu "D". Jak tu opisano, jest po nim tylko puste miejsce. Z tego, co tu przeczytałem wynika, że bezpiecznik ten powinien chyba być być pod kierownicą. Który to bezpiecznik? I czy w tej wersji do sterowania silnika wykorzystywany jest dodatkowy przekaźnik. Jeśli tak, to gdzie on się znajduje?
Wygląda na to, że masz uwalony wiatrak, bo przy mostku na zapłonie powinien się kręcić. Spróbuj jeszcze pociągnąć przewody od aku i wpiąć do tej wtyczki od wiatraka, jeżeli nie zakręci to wiadomo, jeżeli zakręci to będziemy kombinować dalej :fcp4
P.S.
Właśnie przed kilkoma dniami miałem problem z wiatrakiem ale u mnie był problem z termowłącznikiem.
Właśnie tego się obawiam, jednak sądzę, że po drodze musi być też jakiś bezpiecznik.
Wezmę przyrząd, jakieś dłuższe przewody do podpięcia go pod akumulator i sprawdzę co dalej.
bezpiecznik ten powinien chyba być być pod kierownicą. Który to bezpiecznik? nr 22 jezeli dalej nic to podłacz silnik wentylatora "na krótko" do aku
No i posprawdzałem conieco.
Okazało się, że na czujnik temperatury wogóle nie dochodzi napięcie. Po sprawdzeniu bezpiecznika, okazało się, że jest sprawny i napięcie z niego wychodzi. Na koniec podłączyłem wtyczkę do czujnika, na krótko z akumulatorem.
Ufff.
Wentylator na szczęście odpalił. :fcp2
Wtyczka przy czujniku oraz dochodzący do niej przewód, na oko wydają się być OK.
Wiem, że na oko, to chłop w szpitalu umarł... :fcp4
Myślę, że przyczyna może tkwić w tej skrzynce pod kierownicą, w której są bezpieczniki. :fcp20
No chyba, żeby jeszcze gdzieś mógł uwalić się kabel.
piszesz ze na miejscu D kolo aku masz pusto, a na F ? sprawdz zresztą wszystkie
No i wyszło szydło z worka. :fcp2
Usterka byla w tej skrzynce z pod kierownicą.
Po zagrzaniu silnika do włączenia wentylatora na postoju, dałem mu w palnik w korkach na mieście (w tych godzinach normalnie nie bujam się po ulicach, bo mnie to irytuje) i w górach.
Wentylator piknie się uruchamia. :fcp2
slyboots 14-05-2007, 22:06 Witam własnie wymieniłem czujnik temp. na deske rozdz. i co sie okazało moj stary czujnik faktycznie był zepsuty.
Na desce mam napis NORM na starym czujniku podczas jazdy nie przekraczało literki M a teraz stoi równo miedzy O a R czyli prawidłowo. Wskazówka wejdzie galej na literke O i włacza sie wentylator.
hej,u mnie problem,chyba problem polega na tym, ze nie wiem czy dobrze działa mi wskazówka i termostat i nie wiem jak mam sprawdzic czy termostat mam sprawny,
objawy: po uruchomieniu silnika i wskazówka temperatury jest na białym polu ,przekracza moze 2 mm po 15 mintach pracy silnika na parkingu, czy to normalne czy ona nie powinabyna napisie normal gdzes po srodku, co do czunika to sprawdzałem i jak go wypiołem to wskazówka spadła o ten milimetr w dól na czarne ple, po podpieciu wraca na białe pole na 2 milimetry białego pola, z moich obserwacji wynika ( chyba) ze nieraz wskazówka jest po srodku normal a nieraz wogóle nie wstaje.
powiedzcie mi jak sprawdzic mam termostat czy mam sprawny, bo mi ise wydaje ze moge go miec cąły czas otwartego, poradzcie cos co do tego termostatu.
powiedzcie mi jak sprawdzic mam termostat czy mam sprawny, bo mi ise wydaje ze moge go miec cąły czas otwartego, poradzcie cos co do tego termostatu. po pierwsze to sprawdz szybkość nagrzewania sie wezy tych idacych na nagrzewnice i tego grubego co idzie na chłodnicę. Po drugie poszukaj na forum bo bylo opisywane razem ze zdjeciami
szukałem i nie widze tam zadnych fotek,a bez fotek to dupa zbita.
15 min na postoju to trochę za mało na to żeby zagrzać silnik, co do zachowania wskazówki to powody mogą być dwa
-niesprawny czujnik
-brak styku na przewodach
Kiedyś tak miałem wymieniłem czujnik i nic ,okazało się że na wtyczce przewód się ukruszył i raz stykało a czasem niekoniecznie
po odłacznieu czujnika widac skok wskazówki milimetrowy tazke jest sprawny, bardziej o termostat bym sie bał, tylko nie weim jak sprawdizc czy jest sprawny
Z twojego opisu wynika że czujnik nie jest sprawny.
Na tym forum było tego dużo - :fcp12 Szukaj :fcp12 , na dobry początek masz TO (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=29172)
Termostat sprawdza się we wrzątku:
- wymontowac
-włożyć do maczynia z wodą
- zagotowac
W temperaturze wrzenia powinien mieć pełne otwarcie no chyba że mieszkasz na
:fcp27 EWEREŚCIE :fcp27
witam, po przejechaniu 40 km w trasie przy predkosci 120/h zajechałem docelowo i wskazówka od temperatury była na białym polu tak jak ono siemzaczyna ,nie drgneła nic,a moim zdniaem po przejechnaiu takiego dystansu powinna byc na srodku skali, idac dalej,jak zajechałemnie wyłanczałem silnika i było śłychac ze wentylator chodzi ale jak zgasiłem smaochód to wszytko ucichło ,,czy to normalne ze wentylator chodzi tylko gdy jest właczony samochód ???
przypomne ze ja wypinałem czujnik od wskazówki na deske od temperatury to był widoczny skok temperatury ale milimetrowy. pozdro
czy to normalne ze wentylator chodzi tylko gdy jest właczony samochód ???
Tak.
Co do reszty wypowiedzi przeszukaj forum jak sprawdzić czujnik temperatury, to naprawdę nie boli, bo drążysz i drążysz temat, a nic (ani czujnika, ani termostatu) nawet nie sprawdzisz.
no ale pisze przeciez ze czujnik od wskazówki temperatury sprawdzałem odłanczajac wtyczke i skok wskazówki był milimetrowy to tak jak by działał, chyba ze ci chodzi o czujnik ten od góry ???
no ale pisze przeciez ze czujnik od wskazówki temperatury sprawdzałem odłanczajac wtyczke i skok wskazówki był milimetrowy
Pisz no jaśniej, panie kolego :) Zwierałeś styki w odłączonej wtyczce czy tylko odłączałeś wtyczkę?
tylko odłączyłem wtyczke panie kolego !!
tylko odłączyłem wtyczke panie kolego !!
Czyli miałem rację pisząc:
Co do reszty wypowiedzi przeszukaj forum jak sprawdzić czujnik temperatury, to naprawdę nie boli, bo drążysz i drążysz temat, a nic (ani czujnika, ani termostatu) nawet nie sprawdzisz.
I powtórzę: przeszukaj forum na temat czujnika temp. na wskaźnik i jego sprawdzenia. Jeśli okaże się, że czujnik jest sprawny, to poszukaj jak sprawdzić termostat. Jeśli termostat okaże się sprawny - napisz, będziemy myśleć co dalej.
witam,wymieniłem w samochodzie jakis miesiac temu czujnik od wentylatora bo nie załanczał sie i samochód łapał temperature i dzis znowu sie ten sam problem pijawił, czyli wskazówka wchodzi na czerwone pole i samochód sie grzeje wspomne ze na nowym czujniku zrobiłem 550km , dwa razy 250km i 50 km po miescie ,a zeby bylo zmeiszniej samochód od dwóch tyg stał nie ruszany i dzis po 50 minutach jazdy go znowu wzieło, pytanie,czy mam kupic nowy czujnik ,bo jak zewre styki na krótko to wentylator sie załancza i wtedy silnik jest chłodzony,czy to moze byc wina termostatu ??? dajcie rade, bo ten czujnik wymieniałem miesiac temu u mechanika.
dodam ze czujnik kupiłem w sklepie za 45 zł, paragonu nie mam ,firma jakas jest ale nie pamietam,mam pudełko w samochodzie po nim, ale czy to mozliwe ze czujnik po miesiacu szlag trafił?
bioly25, jak piszesz to pisz w jednym temacie bo już masz odpowiedz w innym poście i przez to na forum robi się mały bałagan
jarkar81 24-07-2008, 21:54 jak się domyślam koledze chodzi o termowłącznik wentylatora..
u mnie tez wentylator chłodnicy działał "na krótko" - termowłącznik był spalony (kostka na nim też się wypaliła) w dodatku termostat też wymieniłem bo się zacinał i nie puszczał cieczy na duży obieg (wskaźnik wchodził na czerwone pole)
termowłącziki znalazłem w samochodzie 2 - spalone (po poprzednim właścicielu)
sprawą zajął się fachowiec Rafał A. - dał w obwód termowłącznika jakiś przekaźnik - teraz już termowłącznik się nie pali a wentyl załącza się gdy wskazówka jest w połowie skali
reazumując: skoro "na krótko" ci działa to najprawdopodobniej wina termowłącznika (do wymiany) i termostat też bym sprawdził a najlepiej wymienił (koszt ok 30 pln)
Tu linki o moich problemów z układem chłodzenia:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=57207
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=56921
http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=56014
proponuje aby dalsza część rozmowy została poprowadzona w tym poście viewtopic.php?f=8&t=29172&start=60 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=8&t=29172&start=60)
witam,problemu ciąg dalszy,
wymieniłem czujnik i pochodził 3 tyg i sie znowu zepsuł,kupiłem nastepny czujnik i znowu sie spalił,poprostu jest wypalony w srodku i powiedzcie mi co jest przyczyną bo teraz mi elektryk powiedział ze musze kupic sobie nowy wentylator z silnikiem bo silnik juz jest stary i pobiera zbyt duzo prądu i poprostu pali czujniki, tylko ja juz wsadziłem 200 zł w niego zeby sie tego dowiedziec dalej nie wiem czy jak kupie teraz wentylator z silnikiem i nowy czujnik to bedzie wszytko ok, a to koszt nastepne kolo 300 zł,mozecie mi cos poradzic?
dajcie namiar na dobry i tasi szrot w warszawie, gdzie nabede tą częśc,pozdro czekam na info
|
|