Zobacz pełną wersję : [Scorpio 1994-1998] Za duży pobór prądu.


polo2
21-01-2016, 20:48
Witam. Problem występuje zimą. Akumulator ma drugą zimę i co kilka dni trzeba go doładowywać bo kasują się przy uruchamianiu małe kilometry.
Już inny akumulator i problem ten sam i : Po odłączeniu miernika pobór 180mA Ok. Ale już po otwarciu i zamknięciu drzwi chwilowo kilka amper i zostaje na poziomie 390mA i nie spada. Po wypięciu bezpiecznika 24,17 spada do 150mA, a po wpięcu skoczy wyżej i zostaje na 190mA lub 360-390mA.
I akumulator niestety nie daje rady? Wygląda na Radio lub oświetlenie wew.
Radio oryginalne Forda, a oświetlenie kompletne nogi/drzwi. W schowku ok.

Bump: Dodam jeszcze że w tych 180mA to 50mA to pobór inst. LPG, po wypięciu bezpiecznika z inst. gazowej spada do 120-130mA.

J@nkes
22-01-2016, 06:03
Podstawowe pytanie, skrzynki i wiązki sa zrobione??

polo2
22-01-2016, 09:20
Skrzynki i wiązki ogarnięte. Ale w tym modelu to nic nie jest pewne na 100%
Chodzi mi o to, jaka wartość 100-150mA jest normalna w scorpio na postoju z inst. LPG. z sekwencją. Bo jak widać, 50mA bierze sam LPG - a tyle powinna pobierać cała inst. auta na różnych forach. Pomijając TDI

polo2
22-01-2016, 12:46
Z mojego dochodzenia wynika że po zamknięciu drzwi jeszcze ok 10 sek. działa oświetlenie. wew i wyłącza się przekaźnik w dużej skrzynce i od tego momentu pobiera ok 300mA .
Tak utrzymuje się 18 minut, a po tych 18 minutach puszcza przekaźnik w małej skrzynce i pobór spada do 120mA z inst. LPG do 170mA
Czy ktoś wie co to za Magiczne 18 minut?

kołekst
25-01-2016, 12:44
A ja zapytam jaki duży jest akumulator i jaki duży był ten drugi.

A drugie pytanie jakie napięcie ładowania bez obciązenia i z obciązeniem

polo2
25-01-2016, 19:39
Akumulator 62 ah i siada. Taki w fiacie 125p miałem i było ok. W którym były tylko światła i dmuchawa nagrzewnicy. A tu wszystko elektryczne lub automatyczne a ładowanie max 14.0 V bez obciążenia. Na św 13.8V, z ogrzewaniem foteli 13.5V i bez najmniejszego problemu uzyskuje po niżej 13V po włączeniu wszystkiego. Aż strach z wszystkiego korzystać!
Oryginalny Alternator z regulatorem Bosch 14V w bardzo dobrym stanie.

Bump: Alternatorowi jest wszystko jedno. Ile ma tyle da, nawet jak mu wsadzisz do bagażnika 225 Ah.
A tak obrazowo, nie wdając się w elektryczne szczegóły.
Cytat:

Wyobraź sobie, że masz kozę i pełne wiadro wody o pojemności 10 l. Aby ją napoić, potrzebujesz 1/5 wiadra wody. Dopełniasz to wiaderko wężem ogrodowym, co trwa zwykle 1 minutę. Jeśli koza piła z pełnego wiadra, to aby znowu mieć pełne wiadro musisz uzupełnić jedynie ubytek wody, czyli ca 2 litry.
Gdybyś teraz zapytał - czy da się napoić kozę z beczki i czy Twój wąż da radę uzupełnić ubytek wody? Da się. Ona z wiadra, z beczki, czy nawet z basenu wypije tylko 2 litry, bo tyle potrzebuje, a Ty masz jedynie uzupełnić ubytek wody, czyli owe 2 litry. Do basenem jest dokładnie tak samo.

kołekst
25-01-2016, 23:01
Jak po włączeniu wszystkiego napięcie spada poniżej 13v to w dobrym stanie jest tylko samopoczucie Twoje na ten temat a nie alternator bo jest kibel.

A dwa nie wiem po co piszesz jakieś głupoty o kozach jak tylko zapytałem jakie Aku i jakie ładowanie. Normalne pytanie bo wiele jest osób które pytają "pali mi dużo" idzie 40 stron o świecach kablach technika jazdy, ten typ tak ma itp itd. A na koniec pytanie śmierdzi Ci paliwem?? tak!! z baku leci....

polo2
26-01-2016, 07:38
Cytat z kopiowany z forum o pojemności aku i ładowaniu.
Na forum czytałem o mondeo z podobnym ładowaniem i kolega zregenerował alternator na oryginalnych gratach i to samo, kupił alternator i to samo. Sprawdzone masy i zostało tylko w Rurę Pocałować i Bez obciążenia 14V z obciążeniem 13 i mniej V. Temat kilkanaście stron i To samo.
Czy ktoś kiedyś liczył ile Amper bierze wszystko? Alternator ma tylko 90A
np. przednia szyba w S-max bierze 40A a gdzie reszta?