Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] świeci się kontrolka ABS i ESP
Witam
Dzisiaj pierwszy raz zdazyla mi się taka sytuacja, ze po ruszeniu z parkingu zaswiecily mi sie kontrolki ABS i ESP i nie chcialy zgsnac, zatrzymalem samochod, wylaczylem zaplon nastepnie zalaczylem ponownie i juz nie mialem tego problemu, ale jak samochod postal pod blokiem kilka godzin to sytuacja sie pojawiła ponownie, zrobilem tak samo jak za pierwszym razem. Chcialem tylko dodac ze caly dzien pada deszcz i zdazylo mi sie zaliczyc kilka naprawde duzych kaluz. Macie pomysl co to moze byc?
U mnie w mondeo działo się identycznie podczas deszczu,diagnoza na kompie wykazała "zakłócenie czujnika abs" w tylnym prawym kole.Wymieniłem całą piastę z nowym czujnikiem i od października mam spokój:-)
krzys1968 25-01-2016, 21:12 U mnie bylo podobnie ale winowajca byla wilgoc na przednich czujnikach zaizolowalem tasma pozadnie kostke zeby nie dostawala sie woda do kostki od gory
To trzeba wymienić cała pieste z czujnikiem? Nie można samego czujnika?
szafarek 25-01-2016, 21:24 eee tam, sprawdź aku
stan spoczynku ok 12,5 V
po rozruchu ok 14,3 V
w momencie rozruchu - nie mniej niż 10,5V, jak niżej to aku zdycha i stąd kontrolki.
W chwili rozruchu, jeśli "system" stwierdzi że ma za mało prądu odłączy najmniej potrzebne układy i pozwoli uruchomić silnik.
To trzeba wymienić cała pieste z czujnikiem? Nie można samego czujnika?
Oczywiście że można sam czujnik,ja wymieniłem z piastą bo po podniesieniu auta okazało się że delikatnie huczy łożysko,w aucie jeszcze nie było słychać ale nie zastanawiałem się tylko kupiłem komplet.
jeszcze jedno pytanie bo juz zglupialem, podczas jazdy jak kontrolka ABS sie nie swieci i ostro hamujesz to włącza się ABS (pedal hamulca drzy) to w tym samym momencie kontrolka od ABS nie zapla sie jak to jest w przypadku ESP ?
ABS włącza się tylko przy awarii. ESP podczas aktywności :-)
tak mi sie wydawało, ale juz zgłupiałem...dzieki
RafiRypin 26-01-2016, 17:00 ABS i ESP bedzie sie swiecil jak bedzie zle ustawiona geometria z przodu, mialem tak zaraz po wymianie piast przednich
Problem była woda która dostała się do czujnika, po wyschnięciu od 3 dni juz nie ma problemu
krzys1968 31-01-2016, 17:08 To tak jak u mnie bylo izolacja tasma i woda wiecej nie wchodzi i zero problemow
foczka 2 10-02-2016, 11:26 Witam ja mam że zapal się tylko esp i świeci się to puki nie zgaszę silnika i nie odpalę ponownie potem ma spokój do następnego dnia rano i też szukam pomocy
U mnie w mondeo działo się identycznie podczas deszczu,diagnoza na kompie wykazała "zakłócenie czujnika abs" w tylnym prawym kole.Wymieniłem całą piastę z nowym czujnikiem i od października mam spokój:-)Wymieniłem piastę z nowym czujnikem i kontroli teraz się zaświecają podczas gwałtownego ruszania np. Spod świateł jak jeżdżę spokojnie to gasnie. Co do może się dziać
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tu, mam problem z ABS ESP błąd C1288, z forum dowiedzalem się mniej więcej o co chodzi, mechanik stwierdził że czujnik ciśnienia i pompa do wymiany.
Mam pompę o nr 8M51-2C405-AA czy każda pompa o takim numerze będzie dobra? Bez względu na pochodzenie(diesel cz benzyną) czy pojemność silnika?
Może ktoś zna jakiś punkt regenerujący pompy w okolicy Zabrza tak do 100 km? Mi nie udało się nic znaleźć w Internecie
krzys1968 18-12-2020, 19:48 Mi nie udało się nic znaleźć w Internecie
Pompe kup urzywke nie musisz miec tego samego numeru https://allegro.pl/oferta/abs-pompa-ford-focus-mk2-lift-1-6-tdci-8m512b373aa-9295081597?reco_id=2eff0b05-4169-11eb-ae5e-246e96321100&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& tu masz filmik jak ja to zrobilem https://www.youtube.com/watch?v=NNfqpotatsU i nie trzeba programowac tylko blad kasujesz
Pompe kup urzywke nie musisz miec tego samego numeru https://allegro.pl/oferta/abs-pompa-ford-focus-mk2-lift-1-6-tdci-8m512b373aa-9295081597?reco_id=2eff0b05-4169-11eb-ae5e-246e96321100&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& tu masz filmik jak ja to zrobilem https://www.youtube.com/watch?v=NNfqpotatsU i nie trzeba programowac tylko blad kasujeszTakie pytanie techniczne.
Dziś sprawdziłem na kompie co się dzieje że włącza się podczas dynamicznej jazdy kontrolka ABS ESP i ręcznego się włącza . ( piasta z czujnikem prędkościach była wymieniana) wyskoczyły błędy
błedy :
-UO121-61
-UO122-61
-U0416
-P1934-64
-P0500-00
I za co się brać za pompę ABS zmieniać( która dwa lata temu była regenerwana) czy czujniki nawet piascie
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
krzys1968 Dziekuja za porade i pomocny filmik z wymiany,kupie uzywke choc to zawsze jakies ryzyko i na wiosne sprobuje samemu wymiany.
Pozdrawiam
kot waldek 29-03-2021, 14:20 Podłączę się , bo ja mam problem z kontrolką ESP, ale po wymianie piasty. Błąd został wykasowany na dzień czy dwa spokój, a potem znów kontrolka się pojawia.. Czy się martwić tym , czy olać?? Dziękuję
Podłączę się , bo ja mam problem z kontrolką ESP, ale po wymianie piasty. Błąd został wykasowany na dzień czy dwa spokój, a potem znów kontrolka się pojawia.. Czy się martwić tym , czy olać?? Dziękuję
Sprawdź może czujniki.. Czy prawidłowo podłączone, może uszkodzone. ABS też świeci??
Witam.
Może się przyda komuś, zanim rozbierze pół samochodu jak ja :)
U mnie zaświeciła się kontrolka ESP i ABS.
Podłączyłem komputer i FORScan pokazał błąd czujnika prawego przedniego koła (przerwa w obwodzie, zwarcie do masy) i drugi błąd - brak komunikacji między CAN a modułem ESP. Błędy nie dały się skasować, więc uznałem, że nie ma to związku z ruchem koła i że nie występuje problem w piaście przedniego koła.
Poczytałem forum i najpierw zdjąłem dwa przednie koła i porównałem omomierzem i pomiarem na diodę obydwa czujniki. Wartości okazały się identyczne, więc czujniki wyeliminowałem. Pomierzyłem napięcia na kostkach przy czujnikach i w lewym kole (przy włączonym silniku) było 13,8V, a w prawym (tam gdzie wskazywało błąd) 12,5V. Dużo problemów, które zostały opisane na forum związane było ze słabą masą od pompy ABS/ESP. Porozbierałem wszystko i "dostałem" się do pompy i jej przewodów. Okazało się, że rzeczywiście masy przykręcone do blachy pod akumulatorem są pordzewiałe i jest możliwe, że nie przewodzą. Poczyściłem i podłączyłem akumulator bez składania, odpaliłem - HURRA - informacja o błędzie zniknęła, ale zostały świecące kontrolki. Skasowałem błędy programem i cieszyłem się nieświecącymi kontrolkami. Odpalałem parę razy i super :)
Złożyłem wszystko pod maską, zostało mi założyć koła - sprawdzam i powtórka. :( Kontroli się zaświeciły i błąd wyskoczył.
Pomierzyłem napięcia na końcach kabli przy kołach i ciągle była różnica około 1-1,2V między lewą a prawą stroną. Odkręciłem nadkole, tam gdzie napięcie było niższe i znalazłem wtyczkę na kablu od czujnika. Wszystko wyglądało OK, brak zaśniedzenia, ale przy mocniejszym pociągnięciu jeden kabel się oderwał (w połowie długości). Po zdjęciu izolacji widać było utleniony kabel i że jest cały zielony. Wymieniłem cały odcinek na nowy, zaizolowałem termokurczliwymi koszulkami. Uruchomienie, skasowanie błędów i już ponad 2 m-ce jest OK.
Radość nieziemska. Naprawa zajęła mi pół dnia i kosztowała 0zł. :)
|
|