Zobacz pełną wersję : [Fusion - Mondeo USA] Różnice modelowe w wersji europejskiej a USA
Witajcie!
Chciałbym zasięgnąć opinii i zrobić małe FAQ na temat europejskiej i amerykańskiej wersji Forda Mondeo MK5
Interesują mnie różnice, zarówno blacharskie jak i elektryczne (radio, sync itp)
zacznę o tego co wiem:
- lampy przód (świecą płasko) - wymiana
- lampy tył - brak przeciwmgłowego i.... ? (co jeszcze)
bardzo proszę o wypowiadanie się ludzi, który są w temacie (wiedzą z autopsji) a nie teoretyzują.
układ airbag +1 poduszka niż w europejczyku
Zegary, panel klimatyzacji i radia (soft touch), gama silników, kolory plastików we wnętrzu, w USA tylko sedan, częstotliwość fal radiowych.
Rothmans 28-01-2016, 08:33 Różnica w rodzajach tapicerek - zwłaszcza skórzanych- inne wzory.
reasumując wszystko, dużo bardzie tandeciarski :) podobno gorsza jakość materiałów ( opinia czlowieka który jeździł w USA i porównał go z naszym)
układ airbag +1 poduszka niż w europejczyku
co kolega ma na myśli ?
slawek-kali 28-01-2016, 15:46 A no calkiem inny uklad i jedna poduszka wiecej.. nie chce wiecej pisac, bo handlarze czytaja...
Rothmans 28-01-2016, 23:34 No ale chyba handlarze nie próbują handlować fusionami jako mondeo? Czy już tak?
Już tak. Wejdź na otomoto i sprawdź.
poszło z szyby
Rothmans 29-01-2016, 09:10 Nie zwróciłem uwagi na opis bo to od razu widać ale ja tych mondeo i fusionow się naoglądałem wiec nie jestem reprezentatywny :)
Witam .
Planuje zmianę samochodu na nowszy model i z tego co zdążyłęm zaobserwować Ford Fusion USA jest sporo tańszy od naszych europejskich odpowiedników (MK5).
Czy któryś z forumowiczów mógł mi pomóc znaleść takowe róznice np.wizualne miedzy tymi modelami ,czy są identyczne?
Interesuje mnie również kwestia sprawdzenia przebiegu amerykańskiego auta ,coś możecie na ten temat powiedzieć?
Z góry dzięki.:wink:
W poprzednich postach wylistowaliśmy różnice, w tym wizualne. Jakiej dodatkowej informacji potrzebujesz?
Interesuje mnie również kwestia sprawdzenia przebiegu amerykańskiego auta ,coś możecie na ten temat powiedzieć?
Witam
mam pytanie gdyz przymierzam sie własnie do zakupu Amerykanca :)
moze mi ktos powiedziec co to takiego te cyferki na słupku B????
https://img37.otomoto.pl/images_otomotopl/838273539_10_1080x720_mk5-16-ecoboost-.jpg
Chodzi o Ford Mondeo MK5 (wersja usa Fusion) 1.6 ecoboost 180KM
link do oferty: http://otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-mk5-1-6-ecoboost-ID6yyHt1.html
Z góry dziekuje i pozdrawiam
te numerki są do wpisania kodu otwierającego auto
lub do zamykania:) łatwo zamknąć i zostawić kluczyki w środku:((
robert LC 05-10-2016, 21:21 Interesuje mnie również kwestia sprawdzenia przebiegu amerykańskiego auta ,coś możecie na ten temat powiedzieć?
Ja zamówiłem raport autodna.pl Chyba pełny 70zeta
Bump: ja na razie stwierdziłem inny filtr kabinowy jest tego samego wymiaru tylko węższy na razie trzeba ściągać z USA, maska w fusion jest aluminiowa i klapa bagażnika nie wiem czy w MK5 też
maska w fusion jest aluminiowa i klapa bagażnika nie wiem czy w MK5 też nie maska i klapa bagażnika są metalowe ale idealnie pasują
kuba0005 06-10-2016, 06:20 A no calkiem inny uklad i jedna poduszka wiecej.. nie chce wiecej pisac, bo handlarze czytaja...
Handlarze to już wymontowali i dawno wiedzą że poduszki dwustopniowe tak jak napinacze.Jedna więcej kolanówka pasażera.Do tego pirotechniczne kolumna kierownicy.To forum dla wszystkich a nie tylko dla lepszego sortu.
...Do tego pirotechniczne kolumna kierownicy...
To dopiero jest lepszy bajer!:one: W kolumnie jest tylko spłonka, taka jaka "odpala" inne poduszki. Nie ma żadnego ładunku. Spłonka jest tak zamontowana, że praktycznie nie da się jej wymienić na nową. Oczywiście spłonka po "odpaleniu" daje nieusuwalny błąd, bo jest rozwarta.
Zgodnie z amerykańską teorią, kolumna kierownicy z "odpaloną" spłonką powinna być wymieniona na nową - choć nic jej nie dolega i nic w niej się nie poskładało...
Coś mi się wydaje, że od 2017 roku ten "wynalazek" też może trafić do Europy!:one:
Oczywiście spłonka po "odpaleniu" daje nieusuwalny błąd, bo jest rozwarta.
I nie da się przywrócić ciągłości obwodu? Nie wierzę :razz:
... Nie wierzę :razz:
W tym konkretnym przypadku to nawet ja nie mam problemu z zastosowaniem opornika 2,2ohma...:one:
Podobno te z Kanady są lepiej dostosowane do europejskich. Te same światła liczniki w km, ale rozmawiałem ze znajomym handlarzem i mówił że wszystkie są powypadkowe, zresztą nawet w ogłoszeniach nie pisze że bezwypadkowe. Najlepiej by było kupić taki po wypadku i wiedzieć co było robione. Ogólnie są tanie i na zdjęciach wyglądają pięknie
Podobno te z Kanadyrozmawiałem ze znajomym handlarzem i mówił że wszystkie są powypadkowe
No nie do końca bo Edge które robiłem nie miał żadnego dzwona :D
Ale oczywiście masz rację lepiej widzieć co ma się do roboty
Coś mi się wydaje, że od 2017 roku ten "wynalazek" też może trafić do Europy! to już jest w Mondeo 2014-
A ja się zastanawiam, czy faktycznie jest w tym coś, że amerykański Fusion ma gorsze materiały i gorszą jakość montażu niż Mondeo. Zobaczcie ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=LbvWgY09ldo
Odłażące plastiki na zewnątrz i w środku, źle zamontowana wykładzina bagażnika, słynna "opadnięta" deska rozdzielcza (to akurat jest i w Mondeo). Jak na roczny samochód ten na filmie wygląda po prostu kiepsko - nawet jeśli ktoś o niego jakoś specjalnie nie dba, to nie powinno być aż tak źle.
kuba0005 06-10-2016, 20:26 Coś mi się wydaje, że od 2017 roku ten "wynalazek" też może trafić do Europy!:one:[/QUOTE]
U nas ten wynalazek - spłonka - jak na razie naprawia się za ok.10gr.
to już jest w Mondeo 2014-
Ale jeszcze nie widziałem aby ktoś to miał aktywne w RCM. Sprawdzam od czasu do czasu - ostatnio w nowiutkim S-maxie MK2. Na szczęście nie było...:one:
Piotrek344 06-10-2016, 20:37 Podobno te z Kanady są lepiej dostosowane do europejskich. Te same światła liczniki w km, ale rozmawiałem ze znajomym handlarzem i mówił że wszystkie są powypadkowe, zresztą nawet w ogłoszeniach nie pisze że bezwypadkowe. Najlepiej by było kupić taki po wypadku i wiedzieć co było robione. Ogólnie są tanie i na zdjęciach wyglądają pięknie
Toś sie kolego wstrzelił z tą Kanadą :)) CETA podpisana, wiec cło na auta z kanady zniknie...pewnie
Rothmans 06-10-2016, 21:43 nie maska i klapa bagażnika są metalowe ale idealnie pasują
Coś mi się zdaje, że klapa w mk5 jednak nie metalowa- magnes się jej nie trzyma. No ale fusionow w HB to nie ma:)
...klapa w mk5 jednak nie metalowa-...
Aluminium. Przy zakładaniu kamery do HB widać/czuć.
Proszę o pomoc wszystkich użytkowników forum - posiadam forda Fusion (MK5) z USA - wersja 2.00 Ecoboost 240 kM - czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć gdzie znajdę w tym aucie kod silnika jaki posiadam? Czy na naklejce na przednich, prawych drzwiach - jest takie info?
Bardzo dziękuję za pomoc.
piotrek305 13-10-2016, 11:56 dlaczego fusiony mają soczewki zawsze ?
nie było LED na USA ?
MaciejTFSI 16-02-2017, 21:30 witam . Czy jest jakaś różnica pomiędzy :
-deska rozdzielcza (tak co wyglada na 1 rzut oka identycznie)
-blacharka (maska,blotnik)
- szyba czołowa
Mondeo Mk5
andrzejmirek 16-02-2017, 21:55 Zależy jaka wersja - czy radio z dotykiem czy podstawowe No i czy klimateonik czy manual.
MaciejTFSI 16-02-2017, 22:17 chodzi mi tylko o te elementy co wymieniłem .... radio sony dotykowe oraz kamerka na szybie czy tam radar i widzi znaki (chyba) i oczywiscie klimatronik 2 stefy oraz alcantara . Wersja bogata
witam . Czy jest jakaś różnica pomiędzy :
-deska rozdzielcza (tak co wyglada na 1 rzut oka identycznie)
-blacharka (maska,blotnik)
- szyba czołowa
Mondeo Mk5
za oceanu maska aluminiowa
za oceanu blacharka podobno lepsza (brak faktów ale pisało kilka osób piszę do kolegi co chce faktów)
tedi_k masz może jakieś zdjęcie gdzie znajduje się ta spłonka w kolumnie kierowniczej i jak wygląda? daje chyba błąd B0005
artuslew 22-08-2017, 15:51 [QUOTE=steell;2845428]tedi_k masz może jakieś zdjęcie gdzie znajduje się ta spłonka w kolumnie kierowniczej i jak wygląda?
Jutro zabieram się za demontaz kolumny i wymiany naboju zrobię zdjęcia
artuslew 23-08-2017, 14:58 Koledzy zaświeci mi się kontrolka klucza jak ja skasować ?
Bump: Na bój w kolumnie wymieniony jak kogoś interesują zdjęcia to podajcie e-mail bo nie wiem jak na forum je zamieścić
Fotę wrzucasz na serwer zewnętrzny i wklejasz link zaczynający się od [img] Jak coś to daj na andrzej-steell@wp.pl zamieszczę i wkleję.
Koledzy zaświeci mi się kontrolka klucza jak ja skasować ?
Bump: Na bój w kolumnie wymieniony jak kogoś interesują zdjęcia to podajcie e-mail bo nie wiem jak na forum je zamieścić
Mogę poprosić o zdjęcia z tej akcji wymiany naboju? i gdzie taki nabój kupić?
artuslew 18-09-2017, 12:56 Podaj adres e-mail, naboj kupiłem od kolegi z forum
robert LC 20-09-2017, 20:53 Ja mam prośbę czy możecie podesłać zdjęcia, instrukcje jak zdjąć poduszkę i kierownice? będę wdzieczny :)
damascus7 25-09-2017, 20:42 U mnie lepsze jaja bo poduchy mialem cale ale mimo to kontrolka i tak się paliła. W USA odcięli kawałek wiązki z wtyczką do tego naboju w kolumnie.
Aby dojsc do czujnika wystatczy zdjac gorna i dolna oslone kierownicy oraz 4 sruby od kolumny. Nastepnie opuszczamy cala kolumne w dol i na samej gorze odkrecamy srubki z blachy. Pod ta blacha w miejscu wskazanym znajduhe sie ten czujnik.
https://thumb.ibb.co/f11ZG5/20170923_171939.jpg (https://ibb.co/f11ZG5)
https://thumb.ibb.co/kcBUik/20170923_171953.jpg (https://ibb.co/kcBUik)
Jak rozpoznac wystrzelony? Jak macie ten czerwony dzyndzel wypchniety na zewnatrz,a z drugiej strony metalowy koniec wcisniety do srodka to naboj strzelił i nadaje sie do naprawy/wymiany.
http://i1006.photobucket.com/albums/af182/pdombrowicki/2011%20Ford%20Flex/photo1_zpsf99a89ec.jpg
totiszon 03-10-2017, 09:39 Witam
Mam jedno pytanie.
Potrzebuje zakupic wklad lusterka zewnetrznego lewego do ford fusion 2015 silnik 1.5
Czy bedzie pasowal z forda mondeo mk5?
nie mam jak sprawdzic wymiarow poniewaz jestem za granica a chce zamowic z allegro, a calego lusterka mi sie nie za bardzo oplaca.
moze ktos wymienial lub wie.
Czekam na odpiwiedz ;D
AndrzejWY85 10-10-2017, 05:19 Cześć, kilka stron wstecz pisał ktoś że klapa bagażnika MK5 pasuje do Fusiona,
mam do wymiany cały tył, pierwszy mechanik powiedział mi że części tylko z Fusiona bo z MK5 nie pasuje ... ?
Nie zna się prawda ?
Czytałem gdzieś że błotniki tył, zderzak i klapa pasuje z sedana MK5 do sedana Fusion.
https://images84.fotosik.pl/840/62594158d15d8d91gen.jpg (https://images84.fotosik.pl/840/62594158d15d8d91.jpg)
https://images82.fotosik.pl/841/9da0f551de8d1939gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/841/9da0f551de8d1939.jpg)
https://images84.fotosik.pl/840/1fff28f08d8eb777gen.jpg (https://images84.fotosik.pl/840/1fff28f08d8eb777.jpg)
kuba0005 10-10-2017, 07:34 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW
Pasuje od europy. Jedynie w 2017r. lampy i blenda est inna bo w USA był lift.
Myślę, że bardzo wiele elementów pasuje tylko sprzedawcy o tym nie wiedzą
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Różnic jest wbrew pozorom sporo... mocowanie lusterek, filtr kabinowy, wygłuszenie maski. jakość wykonania ( środek dużo lepszy niż w EU wersji ) wiele elementów jest plastikowych np dolna czesc klapy bagażnika .. wersje amerykańskie są dużo lepiej wyposażone niż te w PL, chociażby sam gabaryt jest w usa większy ( sedan ) . kupując fusiona warto zwrócić uwagę na ilość kluczyków ! dorobienie w ASO wchodzi w grę ale po 1) nie zawsze( większość fusionów ma skasowany VIN w bazie forda ) 2) kluczyki EU nie mają funkcji programowania samochodu ( czas zdalnego rozruchu ) czy funkcji lokalizacji na parkingu. można by się było rozpisywać jednak dopiero wersje Vignale mogą konkurować z Fusionem np w wersji Titanium.. jedyny minus to traktowanie fusionów przez ASO po macoszemu ....
Edit:
Dodam jeszcze że jest sporo Tańszy i ma niższe udokumentowane przebiegi
ja robiłem raport za $$$ na www.autodna.pl
Wszystko wyszło po VIN
...kluczyki EU nie mają ..
Kluczyki EU to w ogóle do Fusiona nie podejdą...:027:
Częstotliwość pracy pilotów EU to 433MHz a US 315MHz.
Kluczyki mogą sobie wyglądać podobnie, ale wzajemnie nie są zamienne w żaden sposób.
BTW - widzę, że kolega uparł się powprowadzać trochę zamieszania w różnych obszarach dot. Fusiona...:shock:
Adamusee 31-10-2017, 08:21 U mnie lepsze jaja bo poduchy mialem cale ale mimo to kontrolka i tak się paliła. W USA odcięli kawałek wiązki z wtyczką do tego naboju w kolumnie.
Aby dojsc do czujnika wystatczy zdjac gorna i dolna oslone kierownicy oraz 4 sruby od kolumny. Nastepnie opuszczamy cala kolumne w dol i na samej gorze odkrecamy srubki z blachy. Pod ta blacha w miejscu wskazanym znajduhe sie ten czujnik.
https://thumb.ibb.co/f11ZG5/20170923_171939.jpg (https://ibb.co/f11ZG5)
https://thumb.ibb.co/kcBUik/20170923_171953.jpg (https://ibb.co/kcBUik)
Jak rozpoznac wystrzelony? Jak macie ten czerwony dzyndzel wypchniety na zewnatrz,a z drugiej strony metalowy koniec wcisniety do srodka to naboj strzelił i nadaje sie do naprawy/wymiany.
http://i1006.photobucket.com/albums/af182/pdombrowicki/2011%20Ford%20Flex/photo1_zpsf99a89ec.jpg
Chciałem zapytać gdzie można kupić dobry nabój kolumny kierowniczej ? :)
Chciałem zapytać gdzie można kupić dobry nabój kolumny kierowniczej ?
masz np tu
http://allegro.pl/ford-fusion-mk5-naboj-kolumny-kierowniczej-airbag-i6919328810.html
ale on nic nie daje i spokojnie możesz wstawić opornik.
Adamusee 09-11-2017, 15:02 Jeszcze jedno pytanie, zakładam dolne ledy koło halogenów takie do jazdy dziennej jak w Europie , czy ktoś jest wstanie wspomóc jakimś schematem, rada jak je podłączyć ? :)
Robił to ktoś w ogóle już ? :)
Kluczyki EU to w ogóle do Fusiona nie podejdą...:027:
Częstotliwość pracy pilotów EU to 433MHz a US 315MHz.
Kluczyki mogą sobie wyglądać podobnie, ale wzajemnie nie są zamienne w żaden sposób.
BTW - widzę, że kolega uparł się powprowadzać trochę zamieszania w różnych obszarach dot. Fusiona...:shock:
Częstotliwość kluczyków - zgadza się - jednak są do dorobienia w ASO, okrojone o funkcję " szukania samochodu "
Nie rozumiem gdzie robię zamieszanie?
Witam. Po już sześciu latach jazdy focusem pora na zmianę. Zaciekawił mnie fusion bo w cenie focuca dostajemy o wiele więcej. Przeczytałem tu te sześć stron, wiem że drobiazgi typu inne materiały są inne. Oczywistym jest też że inne są lampy i licznik w milach. A co z techniką? Jakie sąróżnice w zawieszeniu, silniku, osprzęcie? Domyślam się że zestojenie zawieszenia jest inne, pytanie czy później np amortyzatory można bezproblemowo zastąpić tymi z europy? Co z klockami, tarczami itp?
Gdzieś wyszperałem info że w autach z USA jest montowany klasyczny automat a nie PS.
Witam. Po już sześciu latach jazdy focusem pora na zmianę. Zaciekawił mnie fusion bo w cenie focuca dostajemy o wiele więcej. Przeczytałem tu te sześć stron, wiem że drobiazgi typu inne materiały są inne. Oczywistym jest też że inne są lampy i licznik w milach. A co z techniką? Jakie sąróżnice w zawieszeniu, silniku, osprzęcie? Domyślam się że zestojenie zawieszenia jest inne, pytanie czy później np amortyzatory można bezproblemowo zastąpić tymi z europy? Co z klockami, tarczami itp?
Gdzieś wyszperałem info że w autach z USA jest montowany klasyczny automat a nie PS.
Klasyczny automat CVT jest montowany także w europejskich wersjach z EB.
komarkutno 14-02-2018, 15:25 Witam. Po już sześciu latach jazdy focusem pora na zmianę. Zaciekawił mnie fusion bo w cenie focuca dostajemy o wiele więcej. Przeczytałem tu te sześć stron, wiem że drobiazgi typu inne materiały są inne. Oczywistym jest też że inne są lampy i licznik w milach. A co z techniką? Jakie sąróżnice w zawieszeniu, silniku, osprzęcie? Domyślam się że zestojenie zawieszenia jest inne, pytanie czy później np amortyzatory można bezproblemowo zastąpić tymi z europy? Co z klockami, tarczami itp?
Gdzieś wyszperałem info że w autach z USA jest montowany klasyczny automat a nie PS.
Klocki i tarcze pasują od mondeo , klasyczny automat jest w wersjach benzynowych EB ,PS montowany jest w dieslach i tych w USA brak a w hybrydach montują skrzynie CVT. Amortyzatory pasują ale trzeba zmieniać koniecznie parami.
Dzięki za odpowiedzi. Wygląda na to że nie ma się czego bać. Jeszcze tylko pytanie o "uzbrojenie" auta. Co jest "specyficznego" w takim samochodzie. Pyam o drobiazgi, nie chciałbym mieć uziemionego na miesiąc auta z powodu np innej sondy, jakiegoś czujnika czy np. rozrusznika. Płacenie jak za zboże też nie bardzo mi odpowiada.
Kolejne pytanie cvo musimy przerobić tak by legalnie poruszać się po drogach i by to jakoś wyglądało. W/g mojej wiedzy:
Lampy przód-wymiana
Lampy tył - wymiana
radio- przestrojenie
zegary- wymiana- (to akurat nie jest konieczne, ale chcę) można wymienić same tarcze, wyglądają jak orginalne.
coś jeszcze?
komarkutno 15-02-2018, 14:57 Lampy tył - wystarczy przeróbka nie trzeba wymieniać a nowe kosztują kupe kasy
Lampy tył - wystarczy przeróbka nie trzeba wymieniać a nowe kosztują kupe kasy
To w pełni legalne? Przednie też tak można?
Poza tym coś jeszcze oprócz tych które wymieniłem? (Lampy, radio, ewentualne zegary?)
To w pełni legalne?
Przerabiana lampa świeci jak oryginał więc co tu ma być nielegalnego.
Kluczyk pewnie bo przyjdzie z jednym.
Wygląda na to że nie ma się czego bać.
Nie ma :one:
w małopolsce łap mnie ;)
...przerobić...
Dzwoń pod numer 660 842 033 - Łukasz w Krakowie i lampy przerobi i zakoduje co trzeba...
Od ręki i na Balickiej a nie gdzieś w górach.. A jak do Dębicy bliżej, to też tam kolega działa...
wojciech0015 13-03-2018, 18:41 Przerabiana lampa świeci jak oryginał więc co tu ma być nielegalnego.
Kluczyk pewnie bo przyjdzie z jednym.
Nielegalne jest tak naprawdę to, że lampa nie ma homologacji na EU i była w nią ingerencja, generalnie nikt tego nie widzi itd.. ale.... jesli zrobisz szkode na AC to ktoś bystry może narobić Tobie sporo problemow i nie wypłacić kasy. Słyszałem o takim przypadku. Ale to mało prawdopodobne moim zdaniem. Sam przerabiam, jeżdże na przerobionych i nie mam obaw.
A nie wypłaci z jakiego powodu?
wojciech0015 13-03-2018, 18:53 A nie wypłaci z jakiego powodu?
Nie chce snuć jakiś niejasnych teorii ale z tego co mi mówili to, podważyli to tym, że samochód nie miał Homologowanych na Europę części, a niby gdzieś tam w regulaminach jest zakopane, że europejskie ubezpieczenie wymaga samochodu własnie składającego się z europejskich części tych które mają wpływ na bezpieczeństwo czy cos takiego. Generalnie o oświetlenie chodziło.
...europejskie ubezpieczenie wymaga samochodu własnie składającego się z europejskich części tych które mają wpływ na bezpieczeństwo ...
Czyli te "amerykańce", do których nie ma europejskich klocków hamulcowych na przykład (z założę się, że takie są...8)) nie mają prawa być w Europie ubezpieczone???
Bo hamulce to "trochę" większy wpływ na bezpieczeństwo mają jak owe światła tylne...
Chyba gdzieś dzwonią, ale to zdaje się "nie na tę mszę"...:D
wojciech0015 13-03-2018, 20:13 Słuchaj przy wypadku nie sprawdzali klocków tylko WULGARYZM do lamp firma ubezpieczeniowa tania więc się wymigali nie mówię że to regula ale taka sytuacja sie wydarzyła.
Nie chce snuć jakiś niejasnych teorii ale z tego co mi mówili to, podważyli to tym, że samochód nie miał Homologowanych na Europę części, a niby gdzieś tam w regulaminach jest zakopane, że europejskie ubezpieczenie wymaga samochodu własnie składającego się z europejskich części tych które mają wpływ na bezpieczeństwo czy cos takiego. Generalnie o oświetlenie chodziło.
został dopuszczony do ruchu w EU jak anglik więc i ubezpieczają to tylko fikcja.
Trzeb a się domagać swoich praw ubezpieczalnia się tylko wymiguje
Czyli te "amerykańce", do których nie ma europejskich klocków hamulcowych na przykład (z założę się, że takie są...8)) nie mają prawa być w Europie ubezpieczone???
Bo hamulce to "trochę" większy wpływ na bezpieczeństwo mają jak owe światła tylne...
Chyba gdzieś dzwonią, ale to zdaje się "nie na tę mszę"...:D
Amerykanskie czesci tez sa homologowane, tyle ze wg amerykanskich przepisow. W temacie chodzi o modyfikacje, ubezpieczyciel bardzo chetnie nie wyplaci kasy, jesli zmodyfikowales element sluzacy bezpieczenstwu, bez uzyskania na to papiera, nawet, jesli to jest przerobka ktora przystosowuje dany element do naszych przepisow... a policjant tez moze dowod zatrzymac, a diagnosta nie puscic przegladu. A zeby zaczeli sprawdzac homologacje to najpierw musza zobaczyc, ze cos jest nie tak, to juz inna sprawa. Tak samo i ubezpieczyciel sie sam z siebie nie dopatrzy.
Teoria jest taka, ze jak nie mozesz kupic zamiennikow lamp do amerykanca, to powinienes wystapic o odstapienie od warunkow dopuszczenia pojazdow do ruchu do ministra transportu, a ten, jesli sie zgodzi, to wyda zaswiadczenie ze mozesz jezdzic np. z czerwonym kierunkiem.
Niemamocny 06-06-2018, 10:00 Panowie to ja mam jeszcze pytanie jak już sobie tu dywagujemy. To że hamulce przód/tył z rynku EU pasują do wersji USA to wiem. Ale jak to jest np z tylną piastą? Mam wersję przednionapędową (2,0L) Fusiona z 2015 i tak się zastanawiam czy mogę wymienić piastę kupując normalnie do wersji EU
taajniak 06-06-2018, 10:06 A tak zapytam, może ktoś odpowie.
Wiecie może dlaczego fusion nie ma w pełni elektronicznych zegarów jak mondeo ? Czy to może wynika z jakichś przepisów w USA, że prędkościomierz ma być analogowy ?
Niemamocny 06-06-2018, 10:38 A tak zapytam, może ktoś odpowie.
Wiecie może dlaczego fusion nie ma w pełni elektronicznych zegarów jak mondeo ? Czy to może wynika z jakichś przepisów w USA, że prędkościomierz ma być analogowy ?
To na pewno nie kwestia przepisów. Na rynku USA nowe Audi mają w pełni cyfrowe wyświetlacze więc jakoś można
Witam,
mam pytanie czy ktoś próbował wsadzić do Fusiona 2.0 Ecoboost gaz lpg w fazie ciekłej.
Ponieważ obdzwoniłem, kilka warsztatów w Polsce i wszyscy mówią że są różniece w sterowniku silnika i w samym silniku i się nie da.
Ja mam sterownik 0 261 S10 294 Bosch pytanie jaki sterownik jest w europejskim modelu.
Pozdrawiam
Wiecie może dlaczego fusion nie ma w pełni elektronicznych zegarów jak mondeo ?
to tylko kwestia wyborów managerów forda
mondeo5 dostał zegary z amerykańskiego lincolma MKZ:
http://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2015/11/2016-lincoln-mkz-sedan-steering-wheel.png
a Fusion jest pozycjonowany dużo niżej niż MKZ więc nie mógł dostać takich zegarów
Ale MZK ma Marcino też zegary Fusiona jak i europejskiego Mondeo
tak, MKZ hybryda ma zegary Fusiona (Fusion hybrid)
taajniak 06-06-2018, 14:51 OK dzięki za odpowiedź chłopaki :) - w sumie długo mnie to pytanie nurtowało :).
biginkaso 17-07-2018, 20:04 Cześć wszystkim, przeczytałem temat od początku i trochę artykułów w necie na temat tego Fusiona. Generalnie szukam Mondeo 2.0 180 KM w dieslu od '15 w automacie ale ciężki temat, więc zacząłem rozglądać się za Fusionem. Znalazłem wersję 240 KM i chciałbym się zapytać czy ma ktoś taki motor, czy warto w ogóle w to wchodzić.
http://www.autoauto.pl/pl/29026/Ford_FUSION_2017_2_0_240_KM_Vat_23_Skra_Automat_Ka mera_opatki?perPage=
czy warto w ogóle w to wchodzić.
wersja SE . Przód przerobiony z polifta na przedlifta . Przedni zderzak od wersji z aktywnym tempo ( a nie ma w wyposażeniu) . Poproś o VIN będzie wiadomo jaki był "dzwonek"
Ja bym osobiście nie kupił wersji SE . A jeśli chodzi o silnik jest OK
Generalnie szukam Mondeo 2.0 180 KM w dieslu od '15 w automacie ale ciężki temat,
Rozumiem że chodzi o pułap finansowy, bo Mdo 5 na rynku naszym i u zachodnich sąsiadów jest sporo. Jeżeli priorytetem nie jest tylny zderzak i dwie końcówki wydechów,to szukaj wersji 150 km , która chętnie przyjmie soft 180 km.
... Przedni zderzak od wersji z aktywnym tempo ( a nie ma w wyposażeniu) . ...
Tomku - to nam się tylko wydaje, że nie ma...:one:
Sprzedający twierdzi, że i owszem - jest! Choć klawiszy na kierownicy brak...:P
Takie cuda Panie!
I dalej - ogrzewana szyba przednia - no, no w Fusionie...:P
Czujnik deszczu - na "gołej" szybie... :027: Chyba rękę trzeba przez szyberdach wystawiać - wtedy działa za czujnik deszczu...
12 poduszek powietrznych - fabrycznie na maxa może być 8, więc dorzucono 4 jaśki "pod tyłek każdego pasażera"...:one:
itp.itd. Nic - tylko brać!!! Perełka!!!
biginkaso 17-07-2018, 21:02 Dzięki za odpowiedzi. Tak, chodzi o pułap. Szukam od max. 85 tys. zł najlepiej w hatchbacku ale wyczytałem, że na USA tylko sedany. Jechałem takim 150 KM i albo był jakiś zapchany albo za słaby, stąd pomysł na tego Fusiona. Jutro wyślę VIN, może uda się coś dowiedzieć.
biginkaso 18-07-2018, 19:27 Znalazłem jeszcze takiego, co o tym sądzicie?
https://www.olx.pl/oferta/ford-fusion-fussion-mondeo-mk5-2-0-gaz-240-km-super-stan-zamiana-CID5-IDtAUdn.html
VIN: 3FA6P0K95GR124654
Znalazłem jeszcze takiego, co o tym sądzicie?
https://steadyvin.com/view-3FA6P0K95GR124654
Marcel_997 18-07-2018, 22:36 Ten z 2016 przodem i tyłem bity.
kerpy1991 19-07-2018, 09:51 Jak to sprawdziliście jak był bity? Jak podam VIN to też wyślecie stronę z fotkami?
Proszę o rozkodowanie:
3FA6P0H73FR296511
wklej nr w google i masz
https://www.copart.com/lot/22245537/Photos
Panowie, bo to sie robi dysksja na inny temat...
biginkaso 19-07-2018, 10:57 Ten z 2016 przodem i tyłem bity.
Ja już się wyleczyłem z tych Fusion z USA, ani jeden sprzedawca ani drugi nie wysłali zdjęć mimo zapewnień. Ten z 2016 to ponoć otarł się o barierę na autostradzie i miał wymieniane nadkole i przedni zderzak i jakaś tam część zawieszenia ale o tylnym zderzaku i nadkolu nie słyszałem..... W każdym razie dzięki za pomoc, poszukam coś z Europy.
biginkaso 19-07-2018, 19:40 To już moje ostatnie podejście do tematu, trochę udało mi się zebrać informacji. Jednej rzeczy nie rozumiem, na naklejce jest 04/16 a sprzedawane jest jako 17. Ja rozumiem, że rejestracja pewnie jest 2017.01.01 ale faktyczna data produkcji to 2016 więc to model najnowszy?
Link do ogłoszenia: http://www.autoauto.pl/pl/29026/Ford_FUSION_2017_2_0_240_KM_Vat_23_Skra_Automat_Ka mera_opatki?perPage=
Linki do starszych ogłoszeń i zdjęć powypadkowych:
https://autoforwarder.com/ru/detail/539790-ford-fusion-se-2017
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-ford-mondeo-v-2-0-ecoboost-fusion-usa-z-fakura-23-vat-ID6zPZJR.html
https://gratka.pl/motoryzacja/ford-mondeo-v-2-0-ecoboost-fusion-usa-z-fakura-23-vat/ob/1981432
https://www.copart.com/lot/28378607/Photos
https://archiwum.allegro.pl/oferta/ford-mondeo-2-0-ecoboost-fusion-faktura-23-vat-i7203640519.html
https://www.olx.pl/oferta/ford-mondeo-fusion-bogata-wersja-stan-idealny-polecam-CID5-IDuCbfL.html
T...faktyczna data produkcji to 2016 więc to model najnowszy?
...
To jest model MY17 (amerykański polift zrobiony na Europę - czyli przód od przedlifta USA). Ma pokrętło obsługi automatu - a to jedna z głównych - poza przodem) - zmian w polifcie USA.
Trzeba pamiętać, że w USA produkcja np. MY17 startuje ok. połowy 2016.
BTW - tempomatu aktywnego, 12 poduszek, czujnika deszczu, ogrzewanej przedniej szyby, tylnego światła przeciwmgłowego tam się nie spodziewaj, bo ich tam nie ma! FDL będą świeciły - i tyle będzie z "dynamic"... Sync3 też zrobiony jest "budżetowo" - bez uruchamiania nawigacji.
Na "plus" trzeba mu zapisać, że trudno go nazwać "bitym" - nawet chłodnic nie trzeba było wymieniać, bo były szczelne (widać płyn w zbiorniku wyrównawczym).
Brak podgrzewania przedniej szyby, brak przeciwmgielnego z tyłu czy tempomatu aktywnego to już ze zdjęć widać. Oj uparłeś się na jankesa, uparłeś.
biginkaso 19-07-2018, 20:17 Dziękuję wam za pomoc, zrobiłem dwa podejścia i chyba jednak dam sobie spokój. Nie rozumiem tego, niby te amerykańce takie bogate wyposażenie mają a głupiego czujnika deszczu prak czy podgrzewanej szyby. Jakoś ciężko to pojąć.... Na koniec jako laik zadam dwa pytania, które mnie męczą. Niektóre fordy mają przednie panele Sony a wyglądające tak samo nie. Czy to Sony to jest od jakiegoś rocznika czy wyposażenia? I drugie pytanie, co to znaczy wersja SE? A to przy okazji zadam i trzecie, mam na oku wersję 150 KM, bo tych 180 KM to jakoś niewiele jest - ten pierwszy wydawał mi się za słaby, może kwestia przyzwyczajenia. Można to skręcić na więcej?
Pewnie że można " skręcić " zarówno ON jak i PB. To nawet nie skręcenie a zapodanie softu z mocniejszej wersji. Ja tak mam i sobie okrutnie chwalę. Tu masz temat o " skręceniu " ON https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=247051
...co to znaczy wersja SE? ...
Wersja SE to amerykańska "bieda". Amerykański "full wypas" to Titanium.
Nie mylić amerykańskiej "biedy" z europejskim "trendem" - to zupełnie dwa inne światy.
W Ameryce nie wynaleziono do dziś podgrzewanej szyby przedniej, poziomowania reflektorów, spryskiwaczy reflektorów, tylnego światła przeciwmgłowego. Nie ma się więc co spodziewać tych rzeczy.
Moim zdaniem nie masz racji z tym autem - porządne, młode auto z sensownym wyposażeniem, praktycznie nie uderzone za dobre pieniądze.
Zrobisz jak zechcesz.
biginkaso 19-07-2018, 20:36 Dziękuję za fachowe porady :) Super to forum.
kerpy1991 20-07-2018, 10:51 A czy do Fusion 2.5 Duratec 2015, też da się wgrać mocniejszą mapę silnika?
straznik10 26-11-2018, 08:31 Witam. Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Czy blachy, konkretnie lewy tylny błotnik z wersji 2015 EU sedan będzie pasował do wersji 2015 USA sedan. Pozdrawiam
Bedzie, tylko uwazaj, bo u nas glownie liftbacki a nie sedany a wyglada podobnie.
Martin_69 19-01-2020, 15:44 Panowie a jak z częściami typu półoś P/L, łożyska , piasty i inne części napędu ?? do FUSIONA USA 2.0 240PS można kupić nowe ? pasują od MONDEO mk5 EU ?
łożyska, piasty - będą pasowały od EU a półosie nie, bo wersje US ma inną skrzynię i ilość zębów w końcówce półosi jest inna niż w EU
Martin_69 20-01-2020, 09:40 A można gdzieś w PL kupić NOWE półosie czy tylko regeneracja i używki z allegro ?
Czy tylne zaciski w MK5 i Fusione są plug&play ? czyli czy zacisk z elektrycznym ręcznym założymy swobodnie z MK5-tki do Fusiona i odwrotnie ? Za dwa dni będę stał przed taką operacją i mam nadzieję, że wszystko będzie jak być powinno.
Czy tylne zaciski w MK5 i Fusione są plug&play ? czyli czy zacisk z elektrycznym ręcznym założymy swobodnie z MK5-tki do Fusiona i odwrotnie ? Za dwa dni będę stał przed taką operacją i mam nadzieję, że wszystko będzie jak być powinno.
jak klocki i tarcze pasują wiec pozostałe elementy jest to samo
Podłączę się pod temat bo cisza tu jakaś :)
Mianowicie pytanie o przednie amortyzatory.
Jak to w końcu jest? W EU z tego co widzę katalog podaje trzy rodzaje, z zawieszeniem zwykłym/sportowym/i regulowane IDS czy jakoś tak. Ogólnie widzę że numery amorów są te same różnią się tylko oznaczeniami literowymi (trzy duże litery) Wie ktoś może czy te litery oznaczają coś konkretnego czy może w różnych rocznikach były inne. Niby trzy rodzaje amortyzatorów a oznaczeń literowych chyba ze 20.
I teraz pytanie jak to się ma do wersji USA. Krążą mity że na amerykę to amorki inaczej zestrojone czy to faktycznie prawda?
Wie ktoś może czy te litery oznaczają coś konkretnegotak , każdy z podanych nr określa do jakiej wersji są wkładane - silnik, rocznik , typ zawieszenia , klasa obciążenia , w skrócie mówiąc w modelach z zawieszeniem standardowym Ford typuje 9 rodzai amortyzatorów .
Tak w stanach amortyzatory mają inną charakterystykę , jedynym wyjściem przy wymianie to założenie 2 szt jednocześnie.
w skrócie mówiąc w modelach z zawieszeniem standardowym Ford typuje 9 rodzai amortyzatorów 9 rodzajów czyli amor plus odpowiednia sprężyna ( w zależności od wersji) ale sam amor jest taki sam?
Tak w stanach amortyzatory mają inną charakterystykę
Jest to jakoś potwierdzone czy opieramy się na wrażeniach użytkowników :)
jedynym wyjściem przy wymianie to założenie 2 szt jednocześni Jesli faktycznie jest inna charakterystyka to i wszystkie cztery wypadało by wymienić.
Generalnie mam problem taki że stuka mi jeden amortyzator (prawdopodobnie luz na tłoczysku). I teraz nie wiem czy szukać jednej używki na próbę a jeśli tak to jakie oznaczenia?
czyli amor plus odpowiednia sprężyna rzecz oczywista
Jest to jakoś potwierdzone czy opieramy się na wrażeniach użytkownikówto dla czego nie możesz znaleźć NOWEGO oryginalnego amortyzatora w ASO , mają inne numery katalogowe
Jesli faktycznie jest inna charakterystyka to i wszystkie cztery wypadało by wymienić. nie ma jeśli , każdy producent amortyzatorów zaleca wymianę obydwóch na osi np. przedniej
to dla czego nie możesz znaleźć NOWEGO oryginalnego amortyzatora w ASO , mają inne numery katalogowe Właśnie numer amora jest ten sam różnica jest tylko w tych trzech literach. Co mogło by oznaczać że amor jest ten sam tylko sprężyna ma inną charakterystykę.
Właśnie numer amora jest ten sam różnica jest tylko w tych trzech literach i właśnie te ostatnie 3 litery określają do jakiej wersji auta jest stosowany amortyzator , sory ale tworzysz jakieś nowe teorie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością , a tu masz przykłady :
DG9C-18K001-HEC - Kod podwozia - przedni amortyzator 32,
Od: 29-09-2014 Do: 16-01-2017 Zakłady Ford Vsevolozhsk, Klasa obciąż.przed.sprężyny J do P
Od: 16-01-2017 Do: 12-10-2017 Seria 20, Zakłady Ford Vsevolozhsk, Klasa obciąż.przed.sprężyny J do P
DG9C-18K001-JEC - Kod podwozia - przedni amortyzator 33,
Od: 29-09-2014 Do: 22-11-2016 Zakłady Ford Vsevolozhsk, Klasa obciąż.przed.sprężyny Q do AD
sory ale tworzysz jakieś nowe teorie nie mające nic wspólnego z rzeczywistością , a tu masz przykłady Tu nie chodzi o tworzenie teorii tylko próbuje coś sensownego z tej numeracji wywnioskować. Ja te wszystkie opisy w microkacie widziałem. Tam nawet amortyzator jest opisany jako zestaw amortyzujący czy jakoś tak.
Np bilstein podaje dwa rodzaje amortyzatora. Amortyzator do zawieszenia standardowego pasuje do numerów:
DG9C-18K001-AED
-BED
-CED
-GEB
-HEB
-JEB
I naprawdę nie chce mi się wierzyć że ford wypuścił 9 rodzajów amortyzatora tylko do zawieszenia standardowego.
Dzień dobry,
mam pytanie. Orientuje się ktoś może gdzie zdobyć tuleje wózka tylnego (przednie) w Fusionie 2017 (4X4)? bo odbijam się od warsztatów...
Pozdrawiam,
Krzysiek
Np bilstein podaje dwa rodzaje amortyzatora.wszyscy producenci after-marketowi sprowadzają do jednego rodzaju po kilka z OE z danej grupy I naprawdę nie chce mi się wierzyć że ford wypuścił 9 rodzajów amortyzatora tylko do zawieszenia standardowego. przecież sam piszesz że masz wgląd do microcata to możesz sobie zobaczyć.
gdzie zdobyć tuleje wózka tylnego (przednie) w Fusionie 2017 (4X4)? w oryginale nie występują jako część zamienna tylko razem z wózkiem.
Czyli nie ma innej opcji niż kupno całości? Czy może coś nieoryginalnego pasuje?
Czy w Fusione da się wyłączyć całkowicie keyless? Mowa oczywiście o wersji sprzed FL.
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
Hej. Mozecie polecic zamiennik lewego przedniego blotnika? Najlepiej z alledrogo
hubciubala 05-03-2021, 17:23 Witam! Płynie do mnie zza oceanu Ford Fusion 2018 Titanum. Jest uszkodzony z prawej strony do wymiany prawy błotnik, zderzak, maska oraz prawa lampa. Auto jest na full ledach US ( lewa lampa cała ). Stoję przed wyborem zrobienia go tak jak było to w oryginale - czyli dokupuję prawą lampe za (bagatela) 3500zł/szt używkę wszystkie części według pierwowzoru lub mogę całkowicie przerobić przód na europejski np ST. Podpowiecie mi co będzie lepsze? Auto dla mnie prywatnie nie na handel zupełnie, może za 3-5 lat dopiero będę myślał o sprzedaży.
Z góry dzięki za podpowiedzi :)
Auto dla mnie prywatnie nie na handel zupełnie, może za 3-5 lat dopiero będę myślał o sprzedaży.
Na EU
Witam! Kompletuję właśnie części do Forda Fusion SE z 2020 roku. Potrzebuję rzetelnej informacji, czy maska do Fusiona sprzed 2019 roku różni się czymkolwiek od tej montowanej w 2020? Podobne pytanie mam odnośnie przednich błotników, gdyż wizualnie nawet te z europejskiego Mondeo wydają się takie same.
Witam, mam pytanie, słyszałem że fotele skórzane w wersji titanium różnią się od se ponieważ tam jest prawdziwa skóra a w se eko, prawda to?
Kilomonek 17-07-2022, 14:27 Witam,
Potrzebuję wymienić błotniki i zderzak w Fusionie.
Pytanie czy pasują od mondeo czy trzeba szukać od fusiona? Starałem się przeszukać lupką tematy ale nie znalazłem.
Mrmaralt 09-10-2023, 09:09 Witam jestem tutaj nowy także chciałbym się przywitać i zapytać o jedną rzecz, mam fusiona 2014 w sedanie, szukam błotnika tylnego lub ćwiartki , pęka mi szpachla po czyimś partactwie, stąd moje pytanie, wizualnie wersja błotnika od hatchback wygląda tak samo jak od sedana ale to mi nie daje spokoju czy to będą jednak pasować te elementy , a może ktoś z Was ma namiary na ćwiartkę w dobrej cenie, patrzyłem w internecie to wszystko prawie jest HB, z góry dzięki za odpowiedzi
lukaszant 15-11-2023, 22:45 Poszukuje klapy do mondeo/Fusion 2,5 sedan z 2013 roku. Może ktoś ma jakiś namiar?
|