Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] wyciek z pompy wtryskowej 1.8 tddi


zimnyy90
27-01-2016, 20:40
Witam!

Panowie mam kłopot. Moja foka chodziła do tej pory pięknie (i dalej chodzi), pali na dotyk, ciągnie równo aż do 4.5tys, nawet ostatnio 200km/h poszła. Natomiast przestał mi ładować alternator, a że zimno jak diabli, to zawiozłem do mechanika. Sprawdził przy mnie ładowanie i zauważył że śmierdzi paliwem i spod maski leci dym. Okazało się, że z pompy wtryskowej kapie ropa prosto na alternator. Mechanik zadzwonił do dwóch zakładów regeneracji pomp i jeden się w ogóle nie podjął, a drugi za samo uszczelnienie pompy zażyczył minimum 1500zł, a pełna regeneracja 3000zł. Moim zdaniem skoro pompa tylko cieknie, samochód nie kopci, ma moc w pełnym zakresie obrotów, odpala bez problemu, to są jakieś chore koszta.

Czy miał ktoś z was taki problem i czy konieczna jest regeneracja całej pompy wtryskowej, czy można tylko ją uszczelnić (przeglądając tematy o uszczelnianiu, koszta były minimum połowę niższe)? HELP :569:

Uziu
27-01-2016, 20:43
wlasnie ktos niedawno pisal, mial identyczny problem jak Ty, z autem okej ale ciekla ropa i zfajczylo alternator, musisz ustalic z ktorego konkretnie miejsca cieknie paliwo, pompiarze jak juz wyjmie pompe to porozbiera cala, sprawdzi i stad takie koszty, a czesto nic procz uszczelek nie zrobi.

zimnyy90
27-01-2016, 20:49
Pierony... koszt połowy samochodu. Zastanawiam się, czy jest sens to robić w ogóle, bo mam takie szczęście do samochodów, że jak jedno się zrobi, to drugie sypie od razu. Foką nakulane 60tys. km, miesiąc temu zrobiony rozrząd, olej, pasek, filtry i teraz mnie tak fajnie zaskakuje :/

Uziu
27-01-2016, 21:13
musisz sobie przekalkulowac, tylko alternator czyms zaslon bo znow Ci sie spali.

zimnyy90
27-01-2016, 21:25
Foka idzie do garażu, a ja kupuję miesięczny. Z robocizną i alternatorem to może być około 4tys. a ona jest warta może z 6... Nie cierpię diesli (kupiona z przypadku)

Uziu
27-01-2016, 21:31
zobacz gdzie cieknie, moze da sie zrobic tanim kosztem.

mojmistrz
27-01-2016, 21:51
Uwaga, będzie druciarstwo :D jak cieknie w miejscu, do którego masz względnie dobry dostęp, a samo miejsce wycieku nie jest w ruchomej części pompy, to odtłuść powierzchnię i nałóż dokładnie poxiline albo inny uszczelniający klej dwuskładnikowy. Zapomnisz na długo o wyciekach.

Xperia Z1 tap tap

zimnyy90
27-01-2016, 21:57
No bo fakty są takie, że nie zauważyłem żadnych oznak zużycia pompy, dziwnej jej pracy, słabszego ciągu samochodu. Odpalał nawet w największe ostatnie mrozy po postoju na dworze. Dlatego nie wiem jaki jest sens regenerowania pompy, chciałbym tylko żeby mi na ten cholerny alternator nie lało :D

Uziu
27-01-2016, 22:23
to tak jak kolega wyzej pisze, mozna odwalic taka prowizorke i bedzie jechal. To nie samolot

zimnyy90
28-01-2016, 13:16
Decyzja podjęta, że wyciągamy pompę i wysyłamy do Bosch Service w Krakowie. Ponoć są najbardziej godni zaufania - z tego co mechanik mówił, to wysyłał już pompy VP44 do różnych zakładów na śląsku, łącznie z magikami, których poleca się w internecie i najbardziej fachowa obsługa jest w Krakowie plus zawsze dają wydruki z testów po regeneracji. Mimo, że sam mechanik potwierdził, że pompa nie daje oznak zużycia, to bardzo możliwe, że przejdzie pełną regenerację.

Generalnie mechanik którego odwiedzam, to bardzo w porządku koleś i jakby ktoś na Śląsku uczciwego mechanika szukał, to polecam (za diagnozę nie wziął ani złotówki, mimo, że chciałem samochód odebrać bez naprawy):

Sebastian Chacia,
Warsztat mechaniki i elektromechaniki samochodowej
ul. Oświęcimska 56 41-400 Mysłowice

Jester
28-01-2016, 16:45
Zadzwoń do Mazanek Diesel Serwis w Woźnikach. Mnie pompę CR zrobili znacznie taniej niż chcieli inni.

zimnyy90
28-01-2016, 18:22
Ufam człowiekowi, któremu powierzyłem samochód. Twierdzi, że przerabiał już często tematy tych pomp i wyrobił sobie zdanie o większości serwisów (w tym Boscha też). Zaufał gościom z Krakowa, nigdy u nich nie było problemu, więc nie będę mieszał. Chytry dwa razy traci jak to mówią. A pompa wtryskowa to na tyle precyzyjne urządzenie, że wolę nie ryzykować :)

Jester
29-01-2016, 11:31
W Krakowie zrobią dobrze, ale drogo. W Woźnikach jest zawsze kolejka na min. 3 dni, ale ceny mają niższe. Poza tym to też Bosch z autoryzacja Delphi.

zimnyy90
10-02-2016, 13:54
Foczka odebrana.
Zrobione:
-wymieniony korpus pompy (był uszkodzony),
-wymieniona cała mechanika pompy,
-wymienione wszystkie uszczelnienia pompy,
(elektronika w testach wyszła ok, wszystkie testy cała pompa przeszła, dostała gwarancję 24m-ce),
-pełna regeneracja alternatora,
-wymiana uszczelki pod pompą.

Koszty:
-regeneracja pompy wtryskowej: 2200zł,
-robocizna z alternatorem: 900zł,

Razem: 3100zł

Powiem szczerze, że samochód ciszej i bardziej kulturalnie pracuje o dziwo, ale jeszcze go nie przegoniłem jakoś mocniej, żeby powiedzieć czy coś jeszcze się zmieniło :)

Fokabb
05-03-2016, 18:00
Ma taki sam problem. Wyciek z pompy. Jeden alternator już w koszu. Teraz podobno cieknie w innym miejscu, tak mechanik mówił. Proszę o uświadomienie mnie, czy uszczelnienie pompy to to samo co regenracja. Moja pompa działa, auto odpala chyba ze stoi bardzo długo to musze parę razy pokręcić. Nie przerywa, mocy pod dostatkiem, nawet jak ciągne na obrotach to pompa dostarcza paliwo.

Artur W/W
05-03-2016, 20:32
Gdzieś przeczytałem że pompa może rozszczelnić się przy 300 tys km(plus,minus).W Eskorciku miałem 270 000 i pompa poszła do uszczelnienia.Trzeba tylko uszczelnić.

Uziu
06-03-2016, 23:40
pod sterownikiem jest 2 uszczelki, a raczej 2 komory, jedna uszczelke te po prawej stronie mozna bez problemu wymienic odkrecajac tylko sterownik, niestety drugiej sie nie da bo idzie tasiemka od czujnika obrotow walka do sterownika i trzeba odlutowywac tasiemke, albo rozbierac pompe, przewaznie wlasnie te pompy vp ciekna wlasnie pod sterownikiem, czasem na dole.

zimnyy90
11-03-2016, 20:14
U mnie na liczniku niecałe 270tys. km i tak samo pompa jedynie ciekła, ale i tak Cię w przyszłości będzie czekała regeneracja. Tak to jest z vp44

zmulim
11-03-2016, 22:33
Ja miałem 260tys i ani jednego wycieku, jedyne co niestety trafiło to wał pompy, przez co łapała lewe powietrze. Ford Focus TDDi posiada pompę VP30 a nie VP44.