rustin
25-02-2016, 22:21
Jak wymienić gumkę tłoczyła zacisku tylnego? czy trzeba kupować cały zestaw do regeneracji czy może jest ta gumka/osłona tloczka oddzielnie
Tapatalk
Tapatalk
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Gumka tłoczka zaciski hamulcowego rustin 25-02-2016, 22:21 Jak wymienić gumkę tłoczyła zacisku tylnego? czy trzeba kupować cały zestaw do regeneracji czy może jest ta gumka/osłona tloczka oddzielnie Tapatalk Dombek 26-02-2016, 07:38 Żeby wymienić tą gumkę to i tak musisz wyciągnąć tłoczek więc czemu przy okazji nie wymienić tej w środku ? Kup zestaw i wymień od razu co się da, będziesz miał spokój. stecus 26-02-2016, 08:00 Do wymiany gumki osłaniającej tłoczek nie trzeba go wyjmować, jest wciskana w obudowę zacisku, jednak samej osłonki się nie dostanie więc warto wymienić cały zestaw. rustin 26-02-2016, 12:50 Czasami te gumki nowe są gorsze niż oryginał. Druga sprawa ze właśnie myślałem o wymianie bez demontażu tloczka. Tylko czy się da? Tapatalk stecus 26-02-2016, 13:46 Da się. Dombek 26-02-2016, 15:13 Da się. Kolego... Nie da się. Chociażby z tego względu że wyciągając samą gumkę zawsze jakiś syf wpadnie pod gumę czyli pomiędzy obudowę a tłoczek i będzie tłoczek rysować. A jak coś tam wpadnie to tego nie wyczyścisz. Trzeba tłoczek wyciągnąć wszystko ładnie wyczyścić i dopiero poskładać. rustin 26-02-2016, 19:11 Czy macie jakas fotoleracje albo jakiś opis jak wymienić ta gumkę? Tapatalk Dombek 26-02-2016, 19:19 Ja wykręcam tłoczek wyciągam gumę (osłonę tłoczka) wyciągam uszczelnienie z środka zacisku, czyszcze i z nowymi gumkami składam w odwrotnej kolejności. Tylko przy wkładaniu tłoczka warto uszczelnienie posmarować specjalnym smarem do tłoczków, bo na sucho bywa że się uszczelnienie podwinie i będzie do niczego. rustin 26-02-2016, 20:30 Jak wyciągnę tłoczek to w zacisku jest jeszcze uszczelniacz ? Wyciągam go i wkładam nowy, zakładam gumkę na tłoczek i go wkręcam ? Nic więcej nie ma ? Dombek 26-02-2016, 20:33 Nic więcej nie wyciągasz. Tak jak napisałeś. aprox99 26-02-2016, 20:34 Zrób to sobie porządnie potem unikniesz cyrku,czyli rozebrać całość ,wyczyścić założyć nowe uszczelki i śpisz spokojnie.Pozdr. Dombek 26-02-2016, 20:36 Jak wyciągnę tłoczek to w zacisku jest jeszcze uszczelniacz ?... Tak, taki można powiedzieć oring o przekroju kwadratu. Abback 26-02-2016, 20:40 Jak wyciągnę tłoczek to w zacisku jest jeszcze W obudowie zacisku tam gdzie wchodzi tłoczek jest jeszcze okrągła uszczelka - wyczujesz ją palcem :D Tylko pamiętaj, żeby po usunięciu tej uszczelki rowek w której się znajdowała dokładnie wyczyścić, włożyć i przesmarować ją smarem do zacisków/tłoczków, bo w przeciwnym razie może Ci się zsunąć :) Ps. Uzbrój się w cierpliwość, a szczególnie przy montażu ponownym nowego "ogumienie" :) Lubi płatać figla i być oporne na ponowne złożenie w całość zacisku hehe :p mondeo70235 27-02-2016, 12:29 Najlepiej wymienić uszczelnienie też i tak żeby wymienić pyłochron to trzeba wyciągnąć tłoczek rustin 28-02-2016, 03:04 A powiedzcie mi co się wymienia w zacisku jeżeli ręczny nie odbija do końca? Kupiłem uzywke w której ręczny wraca bez sprężyny,w nim nie będę ręcznego ruszał, tylko ta gumka tloczka jest przerwana ale może bym swój zregenerowal. Tapatalk dżizas 28-02-2016, 06:49 Jeżeli dźwignia ręcznego nie odbija do końca przy odpiętych linkach tzn. że oś do której mocowana jest dźwignia, zatarła się wewnątrz zacisku. Najlepiej wtedy kupić zestaw naprawczy i zregenerować zacisk. Głownym winowajcą jest mały oring uszczelniający od wewnętrznej strony zacisku. Do tego zabiegu potrzebujesz dodatkowo specjalny pięciokątny klucz nasadowy do demontażu/montażu mechanizmu rozpieracza hamulca ręcznego. Ja go nie miałem ale użyłem 12-kątnej nasadki 23mm o ile dobrze pamiętam. Jeżeli ręczny nie odbija gdy linki są podpięte powodem mogą być zapieczone linki, orczyk lub dźwignia z samonapinaczem. rustin 10-04-2016, 10:45 Czy w tym zestawie oprócz gumek tłoczka są też te do regeneracji ręcznego ? http://ford.sklep.pl/product-pol-13437-zestaw-naprawczy-uszczelki-zacisku-ham-os-tylna.html?product=13437 Czy po wymianie zacisku odpowietrza się tylko to jedno koło czy trzeba wszystkie ? ( na logikę jedno ale wolę zapytać ) rustin 14-04-2016, 05:09 Podpowie ktoś? Nie mogę znaleźć jak wymienić gumki aby ręczny działał Tapatalk Dombek 14-04-2016, 06:02 Podpowie ktoś? Nie mogę znaleźć jak wymienić gumki aby ręczny działał Tapatalk Tak w tym zestawie z linku który podałeś jest oring do ręcznego, jest też gumka pomiędzy zacisk a dźwigienkę ręcznego. A propo ręcznego próbowałeś dźwigienkę rozruszać? Ja właśnie w tamtym tygodniu się wziąłem za ręczny i najpierw zapryskałem WD40 potem rozruszałem dźwignię do momentu aż zaczęła luźno pracować. Następnie ściągnełem dźwigienkę i gumkę pod nią, pod gumką wyczysciłem ładnie, zapryskałem smarem miedzianym i wszystko złożyłem z powrotem ze stara gumką. Na razie wszystko działa ładnie ale to dopiero tydzień... rustin 14-04-2016, 22:19 Jak się wymienia ten oring i gdzie on jest bo pod dźwigienką jest tylko podkładka gumowa. Odkręcilem dźwigienke, wywalilem ta uszczelke bo była rozwalona, rozruszalem go aż zaczął odbijać bez sprężyn,dałem smar i złożył na uszczelke wyciętą z gumy. Tapatalk Dombek 15-04-2016, 05:53 ... rozruszalem go aż zaczął odbijać bez sprężyn..... To po co chcesz rozbierać zacisk skoro teraz działa? Bump: .... i złożył na uszczelke wyciętą z gumy... Daj nową uszczelkę i po sprawie. rustin 15-04-2016, 14:27 Mam drugi zacisk który ma do wymiany uszczelki tłoczka, ręczny jest ok. W tym co jest na aucie ręczny nie odbijal ale go rozruszalem. Tylko czy winna nie jest gumką wewnątrz niego? Jak się go rozbiera aby ją wymienić? Tapatalk rustin 20-04-2016, 17:23 Wykręcam tłoczek ale nie chcę wyjść. Wyszarpać go na siłę ? tomek8888 08-05-2016, 13:17 U mnie ta gumka widoczna od zewnątrz ma małą dziurę. Czym grozi jazda w tym stanie? Wymieniać, czy można jeszcze pojeździć kilka dni? Psilocke 08-05-2016, 13:27 U kumpla w MK3 benzynie całkiem wywalilismy te gumki. Za poradą gościa z aso. Gania na tym już przeszło rok i jest gites malina. tomek8888 08-05-2016, 13:33 Ło panie, to kamień z serca :D Dzięki :) Mariusz 08-05-2016, 13:52 Wymieniać, czy można jeszcze pojeździć kilka dni? Nie na darmo je tam włożono. Osłaniają prowadnice zacisku, duża guma sam tłoczek przed zabrudzeniami, a w następstwie przed korozją. Na dłuższą metę zapieką się prowadnice na amen. Albo nie będzie hamowania, albo zostaną w położeniu dociśniętych klocków do tarcz. http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-tylnego-zacisku-hamul.-Mondeo-Mk3-do-%E2%86%92-092004/578 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Zestaw-naprawczy-przedniego-zacisku-hamul.-Mondeo-Mk3/4705 Psilocke 08-05-2016, 18:35 Wot patrz dziwota. U kumpla przeszło rok śmiga i jest ok. Wyjeliśmy tylko te male a obudowa zostala jak byla. U niego problemem były nie odpuszczajace klocki. tomek8888 08-05-2016, 21:23 U mnie pojawiła się dziwna sytuacja. Tarcze były całe zardzewiałe, co ciekawe po stronie lewej klocki miały jeszcze po 2-3mm materiału ciernego, natomiast po prawej była tragedia, same blaszki. Po lewej stronie tłoczek wkręcił się bez problemu, po prawej stronie za żadne skarby żadnym patentem. Ani imbusem z grzechotką, ani metodami siłowymi. Ani drgnie. Stanęło na tym, że wstawiłem stare klocki i jutro Mdo jedzie do znajomego majstra żeby coś z tym nieszczęsnym tłoczkiem zaradził. rustin 18-09-2016, 19:29 W końcu wymieniłem zacisk bo stary znowu się zacinal po zaciągnięciu ręcznego. W tym zacisku co wymieniłem, założyłem nowa gumkę tłoczka i gumki pod ramieniem ręcznego. Ramie odbija bez sprężyny. Złożyłem wszystko do kupy i ręczny z linka już nie odbił do końca ( linka nie zaciela się w pancerzu, chodzi luźno) , tak dosłownie parę mm brakowało, po założeniu sprężyny odbija idealnie do końca. Finał jest taki, że ręczny odbija a koło bardzo się grzeje bo tam zabiegu. O co chodzi? Tłoczek nie miał miał wzerow, wkrecal się czy wykrecal się bez problemu. Układ odpowietrzony i hamulca działają dobrze. Prowadnice czyszczene i smarowane, też bez oporow się przesuwają. Miejsca gdzie są klocki w jarzmie też wyczyszczone Wysłane z mojego thor rustin 19-09-2016, 18:33 Nikt nie ma pomysłu? Wysłane z mojego thor karloss 19-09-2016, 20:22 Rustin masz nowe klocki? Grzeje się tarcza czy może piasta (łożysko)? Na podnośniku po zaciągnięciu i opuszczeniu ręcznego możesz w miarę swobodnie obrócić koło, bez większych oporów? U mnie (w kombi) dźwignia od ręcznego nie wraca całkowicie do pozycji spoczynkowej (tak jak to jest bez założonej linki). Problem dotyczy tylko jednego koła? Może samoregulator linki ręcznego szwankuje? rustin 19-09-2016, 20:32 Przeczytaj post 30. Linka chodzi luźno, przed wymiana zacisku nie grzalo się koło więc to nie ręczny ( zresztą on odbija) i nie piasta. Klocki i tarcze po ok 50tys ale jeszcze jest ponad połowę. Czy może być coś takiego, że ręczny odbijają idealnie, tłoczek z nowymi gumkami, bez wzerow a nie cofa się jak powinien po hamowaniu? Odpowietrzylem oczywiście, parę razy przelał się płyn Wysłane z mojego thor rustin 05-11-2016, 18:31 W zestawie naprawczym była gumka która nie mam pojęcia gdzie powinna być w zacisku http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161105/ae682659d8393b5be8ed53771483a981.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161105/40777376029e0ea393f1e7c9d7a9c242.jpg Wysłane Thorem |