Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wymiana lamp na ksenony
JimmyTudeski 19-08-2013, 10:52 Witajcie
Na wstępie chciałbym się przywitać z fordomaniakami - ja też chyba nim się staję :wink:. Właśnie jedzie do mnie z Niemiec S-max po lifcie z rozbitym przodem i w związku z tym chciałem zasięgnąć porady.
W moim aucie były zwykłe lampy, ale uległy uszkodzeniu wraz ze zderzakiem, no i muszę kupić nowe. Pomyślałem o zamianie na oryginalne xenony - co poza lampami i zderzakiem ze spryskami powinienem dokupić do kompletu aby było jak w serii ?
Nie bardzo znam się na mechanice ale wydaje mi się , że są jakieś czujniki poziomowania gdzieś pod autem, poza tym pewnie trzeba zestroić komputer. A co ze zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy - też się różni od standardu- chyba ma druga pompkę do spryskiwaczy lamp ?
Może wiecie gdzie to można zrobić aby wszystko działało bez zarzutu - najlepiej Wrocław albo Warszawa - zależy mi na solidnym i kompetentnym warsztacie.
Dzięki za góry za pomoc.
1. Aktywować ksenony da się za pomocą programu (elmConfig) w czym zapewne pomogą forumowi fachowcy (w Wawie masz kolegę Mayak).
2. Lampy musisz kupić "kompletne", tj. łącznie z przetwornicami napięcia.
3. Czujniki samopoziomowania oczywiście występują, autopoziomowanie jest wymagane przy ksenonie.
Komplet to:
- lampy xenon z przetwornicami
- zderzak ze spryskami
- zbiornik płynu spryskiwaczy z dodatkową pompką wysokiego ciśnienia
- sterownik lamp xenon (HID)
- czujniki samopoziomowania (jeden na przednią i jeden na tylną oś)
- wiązki czujników samopoziomowania
- inny włącznik lamp (bez pokrętła ręcznego poziomowania)
- drobne przeróbki w wiązce reflektorów
- uruchomienie całości ELMconfigiem.
No i jeszcze małe spostrzeżenie .......... jeśli masz uszkodzony przód auta to musisz wiedzieć że komputer auta jest umieszczony tuż pod przednim zderzakiem po stronie kierowcy obok zbiornika spryskiwaczy szyb.
Witam Koledzy
Zamierzam w swoim s-maxie w miejsce normalnych lamp zalożyć reflektory soczewkowe, nie chodzi mi o xenony tylko zwykłe soczewki.Czy ktoś z Was przerabiał już ten temat i może podzielić sie spostrzeżeniami??
I jak koledzy montował ktoś takie reflektory u siebie?Nie zalezy mi na tym zeby soczewki sie skręcały.Jak sprawa wygląda z poziomowaniem??
Jakim poziomowaniem?Ten typ lamp ma kilka ustawień w zależności od obciążenia auta. Jest to ustawiane pokrętłem. Do prawidłowego działania tego typu lamp potrzebna jest instalacja dedykowa do nich(wiązka kabli jest inna).
czytalem gdzies na forum focusa bodajże i tam koles zalozyl soczewki w miejsce zwyklych lamp halogenowych i wszystko dziala. pozamienial chyba dwa piny i wszystko śmiga oprócz skręcania soczewek oczywiście
Tyle jest kabli przy skrętnych halogenach i doświetlaniu zakrętów.
Tyle jest kabli przy skrętnych halogenach i doświetlaniu zakrętów.
masz u siebie takie lampy czy dokładałeś??Ja cały czas myśle o tych reflektorach tylko nie wiem czy nie bedzie jakiś wiekszych problemów z ich montażem...
Jaką widzisz korzyść z ich montażu? Jeżeli planujesz używki to bym się zastanawiał. Tzn, miałem soczewki skrętne w Focusie MK2 i o ile przy 80kkm to było nieźle o tyle przy 170kkmów jazdy na nich jak na dziennych to świeciły jak znicze i nadawały się do regeneracji. No chyba, że używki po regeneracji...albo nowe.
Tyle jest kabli przy skrętnych halogenach i doświetlaniu zakrętów.
z tego co zauwazylem to wtyczki do lamp to najmniejszy problem, bo one zazwyczaj obsadzone w 100% i wiazki w komorze silnika sa kompletne, dramat zaczyna się od niebieskiej kosci w nogach przedniego pasażera ;)
wg mnie żeby do halogena zalozyc skretne soczewki wystarczy zrobić zupełnie NIC, wymienić tylko lampy p&p, oczywiście żadne skretnosci ani doświetlania nie będą dzialaly, bo to wymaga dolozenia kilometrow kabli i modulu hcm
Wtyczki są obsadzone zależnie od serii wyposażenia fabrycznego.N.p masz Titanium ze zwykłymi halogenami,to wiązkę możesz mieć przystosowaną do soczewek skrętnych,Zetec nie ma już instalacji do tego.Same lampy powinny zaświecić bezproblemowo.Ja mam instalację fabryczną.
Wtyczki są obsadzone zależnie od serii wyposażenia fabrycznego.N.p masz Titanium ze zwykłymi halogenami,to wiązkę możesz mieć przystosowaną do soczewek skrętnych,Zetec nie ma już instalacji do tego.Same lampy powinny zaświecić bezproblemowo.Ja mam instalację fabryczną.
możliwe, ze same titanjumy mi się trafialy do ogledzin ;) reasumując, do standardowej lampy halogenowej dochodzi plus z mijania, plus drogowych, plus kierunkowskazu, peczek mas i sterowanie g/d silniczkiem DC
to samo dochodzi do lampy soczewkowej i będzie ona dzialac, będzie jej brakować sterowania silniczkiem p/l DC (nie wiem czy soczewkowce maja dodatkowa zarowke w rogu na doświetlanie, jak maja to tez nie będzie dzialac)
jeśli pokusimy się o zenon to będzie brakowało doświetlania statycznego zakretow, sterowania g/d silniczkiem AC i zmiany w BCM na xenon, co powoduje blad spalonej zarowki i zgasniecie obu lamp
Soczewki skrętne mają doświetlanie zakrętów z dodatkową żarówką.
Moja wersja to właśnie Titanium. Zastanawiałem sie też nad xenonami ale to już niestety duzo wiekszy koszt a ze zwykłymi soczewkami nie powinno być tyle zachodu. Nie wiem tylko czy poziomowanie bedzie działało jak w zwykłych H7..
stingerA6 01-02-2015, 14:44 Nie wiem czy jest to sensowna zamiana, która nie za wiele wniesie. Tak jak pisałeś, jeśli zmienić to na xenon, ale to już większa strzelanina ( autopoziomowanie, spryski, przetwornice, programowanie itd.).
Swego czasu miałem xenony skrętne a później xenony statyczne i różnicy nie zauważałem.
Masz oddzielny przełącznik do tego przy włączniku świateł?Jest badajże od 0 do 4 poziomu.Jak masz to będzie działać z soczewkami.
poziomowanie reczne z pokretla gora/dol będzie dzialalo, jak już pisalem
jeżeli powiedzmy bedzie tak że w moim Titanium instalacja bedzie przystosowana do soczewek bo może być tak ze np. doświetlanie zakrętów może działać??
Czy moze być tak ze dane reflektory soczewkowe mogą pasować do S-maxa wyprodukowanego od marca 2006 do listopada 2006?
Tak wynika z opisu aukcji...
jezeli podam numer seryjny bedzie mi ktoś w stanie to sprawdzić??
jeżeli powiedzmy bedzie tak że w moim Titanium instalacja bedzie przystosowana do soczewek bo może być tak ze np. doświetlanie zakrętów może działać??
ja osobiście watpie, zapewne nie będzie wiazki i modulu hcm, 100% pewności uzyskasz po wyjeciu schowka przed pasażerem przednim :)
jak wyglada ten moduł?sprawdze czy mam cos takiego?A po vin można sprawdzić jak auto zostało wyposażone?
jak wyglada ten moduł?sprawdze czy mam cos takiego?
http://allegro.pl/ford-s-max-fl-lift-2013-modul-sterownik-sensor-i4989108845.html
Mozna
nie wiesz gdzie mogę rozkodować vin?
https://www.etis.ford.com/
W Preferenses zmień język i kraj na polski:Polska.
Po win nic za dużo się nie dowiesz , najlepiej to wpiąć bezpośrednio tą lampę w twoim samochodzie i od razu będzie wiadomo . ( rozumiem że masz zwykłą lampę a chcesz zamienić na soczewkową ) .Moim zdaniem wszystko będzie hulać bez problemu .
Moim zdaniem wszystko będzie hulać bez problemu
zależy co rozumiesz pod "wszystko" bo AFS to na pewno nie ;)
Do puki się tego nie sprawdzi namacalnie nie można powiedzieć ,,na pewno nie ''
bo być może wszystko to co jest potrzebne jest zamontowane w tym modelu łącznie z AFS.
ja twierdzę nadal, że "na pewno nie" bo choćby jakimś cudem miał wszystko zamontowane łącznie z modułem HCM (niemożliwe wg mnie) to i tak pozostaje jeszcze aktywacja ElmConfig, bez której nie zadziała po zamianie p&p
czy manualne sterowanie przy xenonach jest dopuszczalne??
czyli trzeba bedzie założyć samopoziomowanie :(Ciekaw jestem czy któryś z kolegów założył u siebie cos takiego,czy jest to wykonalne..
zależy z czego przekładasz, jak z soczewek to proste, prawie wszystko masz, jak z halogenów to wyzwania - czujniki dwa poziomowania (są drogie) wiązek żadnych nie ma (są drogie i wymagają pewnego stopnia zaawansowania), moduł hcm, włącznik świateł itd. itp
To jeśli ja mam soczewki, to znaczy, że wymiana byłaby prostsza? Niby mam ręczną regulację poziomowania świateł, ale odnoszę wrażenie, że przy każdym włączaniu oświetlenia lampy same się poziomują. A jest znacząca różnica między soczewkami a xenonami?
Soczewki nie mają czujników poziomowania oraz mają inny sterownik. Nie wiem na czym ma polegać "prostsze" zakładanie xenownów miejsce soczewek?
bo sterownik jest taki sam :) przynajmniej w s-maxie, hcm/afs - headlamp control module/adaptive frontlight system, a jak juz modul siedzi to jest okablowany, a to juz 90% sukcesu w porownaniu do halogena, w ktorym nie ma prawie nic ;)
michalj1983 16-03-2015, 20:09 Witam,
czy ktoś z Kolegów miał styczność z tymi lampami?
http://allegro.pl/reflektor-ford-mondeo-mk4-2007-dayline-led-z24-i5182962577.html
i czy opłaca się zwykłe lampy wymieniać na nie by polepszyć oświetlenie?
Chciałem wymienić na soczewki ale z tego co doczytałem to niestety do mondka występują tylko z ksenonami. A przeróbka na ksenony po pierwsze mnie przeraża bo o ile pod względem mechaniki bym sobie poradził to część elektryczna średnio mi leży. I podstawowe pytanie czy coś by do tych lamp trzeba było przerabiać?
Ehm.. cos malo czytales i malo sie orientujesz.
Po pierwsze to dzial S-max
Po drugie soczewki w MDO wystepuja dla halogenowych zarowek jak najbardziej. Normalne i skretne.
michalj1983 17-03-2015, 17:10 Ehm.. cos malo czytales i malo sie orientujesz.
Po pierwsze to dzial S-max
Po drugie soczewki w MDO wystepuja dla halogenowych zarowek jak najbardziej. Normalne i skretne.
Wiem kolego że to dział S-maxa ale zwykle to dwa prawie identyczne auta pod względem technicznym.
Pytanie czy do soczewek ze zwykłymi żarówkami halogenowymi muszę coś zmienić?
zarówno do ksenonów jak i do soczewek nie musisz nic zmieniać, o ile mają tylko świecić, zmiany są potrzebne dopiero, jak chcesz osiągnąć wyższy level wtajemniczenia - skrętne soczewki, doświetlanie zakrętów itp
A czy w S-Maxach przedliftowych wystepowaly skretne soczewki z ksenonem czy tylko statyczne doswietlanie zakretow dodatkowa zarowka halogenową?
michalj1983 17-03-2015, 20:25 zarówno do ksenonów jak i do soczewek nie musisz nic zmieniać, o ile mają tylko świecić, zmiany są potrzebne dopiero, jak chcesz osiągnąć wyższy level wtajemniczenia - skrętne soczewki, doświetlanie zakrętów itp
czyli jak rozumiem zakladam soczewki i nie potrzebuje spryskiwaczy i samo poziomowania? Na przegladzie również nie będzie problemów?
Dla xenonów - źle rozumiesz. W takim przypadku musi być samopoziomowanie i spryski.
czyli jak rozumiem zakladam soczewki i nie potrzebuje spryskiwaczy i samo poziomowania? Na przegladzie również nie będzie problemów?
do soczewek nie będzie problemów, do xenonów zależy jaki masz przegląd, auta czy dowodu ;) bo tu to Ci każdy napisze, że musisz mieć tamto i sramto najlepiej z homologacją i homogenizacją a jak jest na drogach każdy widzi, u mnie na wiosce każdy wieśmak nawet w skuterze ma zenony zbiedronki, spryskiwacze maja jak pada a samopoziomowanie jak wory z burakami na pake wrzucą ;)
michalj1983 18-03-2015, 04:49 Dla xenonów - źle rozumiesz. W takim przypadku musi być samopoziomowanie i spryski.
Tedi-k kolega Speedo pisał że są dostępne soczewki z żarówkami halogenowymi i o takie mi chodzi bo jeśli chodzi o ksenona to dużo u mnie zachodu z tymi nawet nie chodzi o finanse bo mam zwykle lampy halogenowe
Panowie, troszkę usystematyzujcie informacje, bo widzę tu niejasności. Jak to w końcu jest ?
Jeśli mam standardowe lampy w Maxiu to mogę założyć reflektory z soczewkami, tylko nie będzie działała ,,skrętność'' - tak ?
tak :) skrętność i doświetlanie zakrętów nie będzie działać, należy też sprawdzić, czy jest kompletne okablowanie wtyków lamp przednich
Konkretnie, mam kupić lampki na soczewkach, wyjmuję halogeny, wkładam soczewkę i ma działać ?Oczywiście bez doświetlania ? A trzeba coś w oprogramowaniu zmieniać, czy wystarczy sama przekładka ? O co chodzi z tym okablowaniem - trzeba sprawdzić czy jest przy lampie czy w aucie.
okablowanie w aucie, wtyczka idąca z auta do lampy ma być cała "zajęta", chociaż jak nie masz zamiaru tego z czasem rozwijać o skrętność itp. to możesz nawet olać ten krok
wkładasz tylko soczewki i działa, w oprogramowaniu nic nie zmieniasz
Nie, rozwijać tematu nie będę, w ibizie było to prostsze, wykręciłem standardy, włożyłem xenony i temat zamknięty.
Natomiast w fordzie jest delikatne zawirowanie, więc kupuję soczewki, wykręcam obecne lampiony i ma działać. Jakieś uwagi przed zakupem używanych soczewic ?
Podobnie jak kolega brajan0 mam zwykłe lampy, które chciałbym wymienić na soczewkowe, głównie ze względów estetycznych :)
Jak wyglądają wspomniane w temacie lampy soczewkowe?
Szukam na allegro lamp stricte soczewkowych, niestety bez skutku, same xenonowe.
Czy lampy soczewkowe i xenonowe mają te same oprawki a jedynie różne wnętrzności?
Jaki rodzaj żarówki wsadzić do oprawki soczewkowej gdy już takową upoluję?
Optycznie lamy prawie wcale sie nie różnią...w xenonach masz dodatkowe gniazdo na przetwornice (dół lampy)i xenon mozna poznać również po tym ze na silniczku od poziomowania z tego co pamietam jest zółta trójkątna naklejka z piorunem...
niektórzy to nawet nie wiedzą co sprzedawją :)
michalj1983 23-03-2015, 19:44 Panowie co w tych soczewkach zwykłych pod żarówki halogenowe jest takiego że ceny to od 500zl w góre za używke? tak jak przeglądam oferty na allegro to za te pieniące to lepiej dołożyć 120 zl i kupić nówkę w serwisie.
wojtek_dt 13-01-2016, 16:18 Wiem, że trochę odgrzewam kotleta, ale chyba wole napisać tutaj niż mnożyć tematy o tej samej tematyce.
U mnie sprawa wygląda tak. Miałem lampy soczewkowe skrętne z doświetlaniem zakrętów, ale niestety miałem pecha i lampki się stłukły. W cenie soczewek udało mi się kupić kompletne oryginalne ksenony z 2014 roku. Lampy założyłem i pięknie świecą ale jest pewne ale. Mianowicie nie działa doświetlanie zakrętów. W ELMconfig udało mi się dojść do tego, że nie wyświetla mi błędu na desce, ale nie wiem jak skonfigurować żeby doświetlanie działało. Pod schowkiem siedzi moduł lamp: 6M21-13K031-AD.
Bardzo proszę o podpowiedź czy jest to w ogóle możliwe. Jeśli nie to co trzeba zrobić aby ponownie działało. Czy trzeba coś dokupić, a może trzeba pogrzebać w instalacji??
hand-ball 13-01-2016, 21:36 A masz spryski??
spryski jak spryski, czujniki poziomowania masz??? :) + aktywacja GDL w elmconfig
Jak miał soczewki...to bez czujników....chyba,że założył...:razz:
hand-ball 14-01-2016, 19:27 Raczej nie ma, bo sie nie odzywa ;)
wojtek_dt 16-01-2016, 15:40 Miałem soczewki, tak jak już wcześniej pisałem. Ksenony świecą, ale doświetlanie nie. Okazało się tak jak już to wcześniej przeczytałem. Trzeba zmienic moduł i będzie działać. Sprysków i poziomowania nie mam... jeszcze...
Za to wreszcie skończyłem pracę nad dołożeniem grzanej szyby i BT/VC z USB...
Jest to mój pierwszy Ford po BMW i VW w których też dokładałem parę rzeczy i stiwerdzam, że Ford się nie popisał swoimi rozwiązaniami. Prehistoria normalnie. Convers+ to poprzednia epoka... Ekran wielki jak słoń a informacji tyle co w Golfie V z licznikiem MFA, który bardzo intuicyjnie obsługuje 3 przyciski... Pomijając już w ogóle ostatni mój samochód E90 2007 z Idrivem gdzie wszystkie opcje auta obsłużymy jednym pokrętłem pod ręką...
hand-ball 23-01-2016, 09:54 Prosze nie krytykowac naszych fordow, a jak nie pasije to wrocic do bmw :)
Witam. Czy jest możliwość zastąpić zwykle lampy na xenon? Z czym się to wiąże oprócz oczywiście kupna nowych lamp? Pozdrawiam
Jest to możliwe.Oprócz lamp potrzeba jeszcze modułu,instalacji od modułu do lamp,czujników poziomowania na wahaczach-2 sztuki przód i tył,spryskiwaczy reflektorów z zaślepkami+pompki do zbiornika.
hand-ball 01-03-2016, 05:32 Plus przelacznik swiatel, a czujnik8 poziomiwania chyba po jednym na os. Na koniec trzeba zmienic elm configiem ze zwyklych lamp na ksenon, bo jest napiecie 55w a ksenon pobiera 35w.
Czujniki po jednym na oś, w sumie 2 sztuki, Napięcie zasilania przetwornice/ żarówkę halogenową jest takie samo , jest inna moc ( W ).
Mario_Mario 01-03-2016, 08:46 Widzisz kolego,nie takie to łatwe, możesz zawojować z zestawem HID, lecz nie chwal się tutaj na forum ;)
Reflektory-Samochodowe 01-03-2016, 12:47 jaki model masz auta? jeśli chcesz to pytaj na pw ,
bialek05 01-03-2016, 17:52 Witam mam takie pytanie czy w każdym Galaxy MK3 jest wyprowadzona instalacja elektryczna do pompki spryskiwaczy lamp . A może ktoś wie jak to podłączyć .Zdjęcia mile widziane
Pewnie zależne jest to od wersji wyposażenia,no i rocznika.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
bialek05 01-03-2016, 18:28 Wersia ghia . Czyli nie koniecznie ma mieć. To co sprawdziłem to bezpieczniki i przekaźnik jest w skrzynce . Ale nie mogę znaleźć tej wtyczki do podłączenia pompki ciśnieniowej .Zaznacze że ma orginale xenony ,poźomowanie ,doświetlanie,itd ale brak spryskiwaczy.Posiadam spryskiwacze ,nową pomke, przewody wodne wystarczy tylko podłączyć.
hand-ball 01-03-2016, 18:45 Czyli jak nie ma spryskiwaczy to nie moze miec oryginalnie xenonow. Miales lampy soczewkowe pewnie skretne i wtedy masz wszystkie graty, ale nie ksenony i ktos przed Toba wsadzil sobie ksenon i zapomnial o spryskach :)
bialek05 01-03-2016, 18:52 Tak właśnie było. Tylko teraz jak podłączyć te spryskiwacze . Same spryski już założyłem zostało założenie pompki i jej podłączenie.
hand-ball 01-03-2016, 19:16 To jest juz prosta sprawa, kazdy elektryk Ci to ogarnie. Dokladalem w Mercedesie Ml, pompka pod napiecie uruchamiana przyciskiem i po temacie.
Wymieniłem zwykłe reflektory na soczewkowe, skrętne i… świecą! Niestety tylko świecą, nie skręcają:) Próbowałem aktywować je ELMconfigiem, jednak bez rezultatu. Cudów się nie spodziewałem, zgodnie z początkowym założeniem lampy miały świecić tylko statycznie, ale – jak to się mówi – apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Wtyczka łącząca się z reflektorem ma u mnie 11 kabelków, dokładnie tak, jak przedstawia to fotka kolegi cliner z 1-szej str. tego wątku. Z tego, co zdołałem wygrzebać na forum wnioskuję, że potrzebny mi jeszcze jakiś moduł i wiązka… poprawcie jeśli się mylę.
Czy komuś z Was udało się dokonać takiej modyfikacji, lub wie i może poradzić jak to zrobić?
Czy ktoś z małopolski i okolic, ewentualnie z okolic Warszawy potrafi i podejmie się takiej modyfikacji?
NIUTEK74 14-04-2016, 17:09 w jaki sposób doszedłeś do tego że nie skręcają
Mario_Mario 14-04-2016, 17:14 Czy na postoju,stojąc przed ścianą,lub garażem,skręcając kierownicą,powinien być widoczny ruch lub bezruch przy nieaktywnej w/w funkcji poświaty z reflektorów?
NIUTEK74 14-04-2016, 17:24 U mnie jest tak, że jak odpalę auto to w ciemności widać ruch soczewek potem już tego nie widać podczas normalnej jazdy alej jak wracam w nocy np. wiślanką z Wisły to światła chodzą po całej jezdni przy szybkim pokonywaniu zakrętów czy łuków fajnie to widać a to, co piszesz, że na postoju to jest doświetlanie zakrętów i to są dodatkowe żarówki w lampie, które świecą do określonej prędkości
Skręcam na postoju kierownicą do oporu, wychodzę z samochodu żeby sprawdzić działanie i widzę, że soczewki nie zmieniły swojego położenia (świecą na wprost), oraz żarówki doświetlające (te obok soczewki, bliżej środka samochodu) nie zapalają się.
Niedługo zapadnie zmrok, sprawdzę podczas jazdy.
NIUTEK74, czy u Ciebie na postoju soczewki skręcają?
hand-ball 14-04-2016, 17:56 Aby dzialaly reflektory soczewkowe tak samo jak ksenony musza miec czujniki poziomowania na osiach oraz modul, ktory sie znajduje za schowkiem. Sma wymiana lamp ze zwyklych nic nie da, do tego jeszcze aktywacja elm. Jak zaswiecisz swiatla to lamy powinny zrobic test gora dol tak jak w ksenonach.
To w reflektorach soczewkowych (h7) też jest poziomowanie (ustawianie pozycji góra-dół) automatyczne? Myślałem, że w soczewkowych skrętnych pozycję góra-dół ustawia się za pomocą pokrętła po lewej stronie kierownicy. U mnie takie właśnie pokrętło współpracuje z tymi soczewkami.
w soczewkowych gora-dol jak piszez z pokretla, bez modulu to NIE ZADZIALA bo nie ma informacji po szynie CAN z czujnika skretu kierownicy
czy to ten moduł?
http://allegro.pl/ford-galaxy-s-max-modul-swiatel-6m21-13k031-ag-i6121182855.html
tak, aczkolwiek poszukaj w jakiejś ludzkiej cenie, myślę że ~100pln
NIUTEK74 15-04-2016, 10:50 Skręcam na postoju kierownicą do oporu, wychodzę z samochodu żeby sprawdzić działanie i widzę, że soczewki nie zmieniły swojego położenia (świecą na wprost), oraz żarówki doświetlające (te obok soczewki, bliżej środka samochodu) nie zapalają się.
NIUTEK74, czy u Ciebie na postoju soczewki skręcają?
Nie na postoju świecą na wprost jak pokręce kierownicą to zapalają sie te o których piszesz że uciebie nie świecą
Prócz modułu jest zapewne potrzebna jeszcze jakaś wiązka elektryczna, czy coś jeszcze?
Komuś już udało się wykonać taki mod?
Ktoś z okolic małopolski ew. Wawy podejmie się takiej zabawy?
Poszukaj wtyczki za schowkiem. Pewnie w wyższych wersjach wyposażenia instalacja może ją posiadać,lampy zwykłe założyć mogli według konfiguracji pierwszego właściciela.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
z moich obserwacji posiadanie takiej wtyczki przy halogenach jest bardzo mało prawdopodobne
Mam wersję titanium, a także spryski reflektorów (taki zjechał z taśmy produkcyjnej, sprawdzane w etis)
Może jednak jest jakaś nadzieja, przynajmniej chcę w to wierzyć:)
Jutro zdemontuję schowek.
Zdemontowałem schowek i ukazał się widok jak na poniższych zdjęciach.
Czy ta szara wtyka służy do podłączenia modułu AFS?
nie, to pajączek jest do BT/VC
Koledzy moduł podpina się tylko z czujnikami na wahaczach i lampami ? Czy jeszcze gdzieś pod bcm ? Czy wiąże się to z wymianą bcm np ?
Koledzy moduł podpina się tylko z czujnikami na wahaczach i lampami ? Czy jeszcze gdzieś pod bcm ? Czy wiąże się to z wymianą bcm np ?
Do modułu podpina się lampy i czujniki.Dodatkowo trzeba podpiąć pod moduł szynę CAN.
A gdzie to się znajduje ? Gdzie tego szukać ?
A gdzie to się znajduje ? Gdzie tego szukać ?
Konkretnie co ,gdzie się znajduje ?
Moduł wiem że za schowkiem pasażera. Tylko ta szyna can. Gdzie to trzeba znaleźć
Szyna CAN to szyna danych.Dzięki niej moduły gadają ze sobą-tak w wielkim skrócie. Fizycznie to są dwa przewody ze sobą skręcone :).
Kolego tylko gdzie mam ich szukać :) żeby to grało bo póki co zastanawiam się nad wymianą czy to aby ma sens jeśli będę zmuszony oddać furkę w inne ręce co sobie poradzą a wole sam do tego dojść
Ciągniesz wspomniane przeze mnie dwa przewody do modułu z najbliższego miejsca np. od BCM'a.
Dobrze tylko nadal nie wiem skąd te kabelki mają iść. Jak masz jakieś info czy rysunki to byłbym wdzięczny
,,, Gdzie to trzeba znaleźć
Nie masz szukać samej "szyny CAN" tylko całej wtyczki modułu HCM (osobnego pudełka sterującego lampami xenon). Albo masz tę wtyczkę i da się lampy założyć albo nie - wtedy to grubsza sprawa...
Nie wiem co Cię koledzy z tą "szyną" w maliny wpuszczają...:027: Owa "szyna" jest we wtyczce - jak wtyczka jest, to ona jest na swoim miejscu a jak wtyczki brak to nic Ci po szukaniu "szyny"...
Nie masz szukać samej "szyny CAN" tylko całej wtyczki modułu HCM (osobnego pudełka sterującego lampami xenon). Albo masz tę wtyczkę i da się lampy założyć albo nie - wtedy to grubsza sprawa...
Nie wiem co Cię koledzy z tą "szyną" w maliny wpuszczają...:027: Owa "szyna" jest we wtyczce - jak wtyczka jest, to ona jest na swoim miejscu a jak wtyczki brak to nic Ci po szukaniu "szyny"...
Ta wtyczka powinna być za schowkiem pasażera ?
Nie wiem co Cię koledzy z tą "szyną" w maliny wpuszczają...
Nikt nikogo nie wpuszcza w maliny.Wytłumaczyłem koledze o co biega:
Szyna CAN to szyna danych.Dzięki niej moduły gadają ze sobą-tak w wielkim skrócie. Fizycznie to są dwa przewody ze sobą skręcone
Bump: Ta wtyczka powinna być za schowkiem pasażera ?
Nad schowkiem pasażera z prawej strony.
Ma może ktoś fotkę tej wtyczki jak wygląda ? Czy może idzie poznać w innym miejscu czy instalacja pod ksenony jest
Mam okazje dorwać ksenony z przetwornicami w fajnej cenie. Jak ta wtyczka wygląda ?
Witam dorwałem pinologie lamp z ksenonami. U mnie wygląda to trochę inaczej
Tak wygląda u mnie wtyczka.
Do czego dążymy ,bo się już pogubiłem ?
U mnie inaczej umieszczone są piny niż w ksenonie. Oprócz tego w 2 pinach mam gumki włożone że jest opcja dołożenia kabli. Fajnie byłoby wiedzieć czy trzeba coś u mnie zamieniać czy tylko dołożyć te 2 piny zaślepione gumką
happyboy 25-11-2016, 11:53 Witam,
Chciałbym wymienić lampy w moim samochodzie (SMAX z 2012) z halogenowych na Xenonowe, temat wałkowany na forum, ale proszę przeczytać dalej, gdyż szukam trochę innego rozwiązania :pomysl:. Już zakupiłem kompletne reflektory oryginalne FORD hella, rozważam natomiast jeszcze opcję zastosowania tzw eco Xenon'u, czyli 25W przetwornice i lampy wyładowcze Osram D8S 25 wat (takie jak obecnie stosuje się w FORD FOCUS, AUDI A1, VW NEW BEETLE i TESLA S). Od czerwca tego roku wszedł przepis (Warszawa, dnia 15 czerwca 2016 r. Poz. 858 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA z dnia 6 maja 2016 r.), iż w wypadku stosowania źródła światła nie przekraczającego 2000 lumenów (czyli D8S własnie) nie wymagane są dodatkowe instalacje w samochodzie, czyli automatyczne poziomowanie i spryskiwacze kloszy. Można powiedzieć, iż jest to lekkie oszukiwanie klientów ;) ponieważ kupują auto wyposażone w xenon co świeci może 20% mocniej niż zwykły halogen. Jednak dla mnie to bardzo dobra informacja, ponieważ chce wymienić lampy. Niestety na terenie Krakowa i okolic nikt nie chciał podjąć się montażu zgodnie z przepisami całej instalacji wymaganej do reflektorów xenon... ponieważ jak twierdzili fachowcy zbyt wiele należy przerobić w instalacji elektrycznej samochodu (rozbieranie kokpitu, dorabianie wiązki, wymiana modułu świateł, czujniki spryskiwacze... itp)
Do tej pory nie udało mi się również znaleźć odpowiedzi na pytanie, czy dopuszczalne jest zamontowanie przetwornicy 25W i D8S. Lampy wyładowcze D1S i D8S są identycznie wykonane (kształt i rozmiar żarówek) różnią się tylko mocą, czyli jasnością świecenia. Producent umieszcza na szybie reflektora tylko homologację, iż źródłem światła jest ksenon, brak tam jest informacji o typie żarówki (jest to na naklejce informacyjnej z boku reflektora, której równie dobrze może nie być) stąd nie jestem pewien, iż homologacja jest na dany typ żarówki/ksenona. Skoro xenony D1S i D8S są identyczne więc pytanie brzmi: czy można je stosować wymiennie? skoro typ światła jest taki sam?
na to pytanie nigdzie nie umiem uzyskać odpowiedzi... :<
Z drugiej strony jest przepis, iż nie wolno wykonywać żadnych przeróbek podzespołów w samochodzie co dyskwalifikuję wyminę przetwornic i lampy na D8S.
Kolejne pytanie to czy spotkał się ktoś może z tematem "oszukania" canbus'a tak, aby nie był świadom, iż wpięte są xenony (chodzi o pobór mocy, który dla halogenowego źródła światła jest 55 W, a dla xenon 35 bądź 25W i sławny system detekcji przepalonej żarówki) Byłem umówiony z elektrykiem, który twierdził, iż da się to zrobić bez problemu... niestety był tak niesłowny z terminami, że współpraca legła w gruzach...
Na koniec skromnie zapytam, czy może ktoś pomóc w przerobieniu kostki w lampach, bądź zastosowaniu adapterów, aby nie niszczyć instalacji w aucie (chodzi o dostosowanie lamp xenon do wiązki od lamp halogenowych - są przesunięte piny) oraz jeśli nie ma innej opcji to przekodowanie komputera na 35W elmconfig.
pozdrawiam
stingerA6 25-11-2016, 12:19 Niestety ale takie rozwiązanie nie spełnia wymigów homologacyjnych producenta. Homologacja jest do innego typu lampy wyładowczej, więc diagnosta i policja będą mieli pole do popisu.
happyboy 25-11-2016, 12:42 dzięki za info... Typ lampy wyładowczej jest taki sam, różnią się tylko mocą. (silnik mogę wymienić, ale xenona na słabszy już nie... ) Niestety też obawiam się że każdy diagnosta się do tego przyczepi bo oznaczenie xenona jest inne niż w dokumentacji homologacyjnej. Wkurzające to jest, iż żadna legalna przeróbka nie wchodzi w rachubę, mimo, iż jeżdżą auta z D8S na co dzień po drogach. Ale tak to już jest prawo ma chronić przed wstawianiem xenonów z Chin w tanich zamiennikach. Notabene jeździ tego pełno po drogach plus co drugie auto światła ustawione w kosmos (zapewne źle żarówka włożona... na ale razi :diabelek:). Reflektor mam oryginalny z wszystkimi homologacjami, lampa wyładowcza dopuszczona do ruchu, a i tak nie można zastosować... ech... no cóż, zostają 2 opcje - sprzedać? lub czy zna ktoś serwis/elektryka, który by założył poziomowanie i spryskiwacze?
stingerA6 25-11-2016, 12:47 No widzisz problem w tym że lampa jest homologowana pod konkretną moc.
happyboy 25-11-2016, 13:12 i tak boli że chce podnieść bezpieczeństwo podróży z rodziną, aby więcej widzieć i na dalszą odległość i się nie da.. mimo stosowania oryginalnych części. Niestety w aucie mam praktycznie maksymalną opcje wyposażenia ale xenonów nie ma :( Policja lubi się doczepiać do świateł bo tylko to umieją sprawdzić.
Dlaczego sam nie chcesz podjąć się założenia kompletu pod xenon ?
Mam tu na myśli przerobienie auta zgodnie ze sztuka,czyli tak jak wyjeżdża z fabryki,Na forum w mondeo mk4 kilka osób tak zrobiło,w S-max na pewno Speedo,więc jest skąd czerpać wiedzę i szukać podpowiedzi ;)
gunter2079 25-11-2016, 16:31 Ciekawy ten przepis. Może warto napisać do producenta czy w tych lampach można stosować te słabsze xenony? Jak będzie można to. Będziesz miał oficjalny papier
tap from eldżi
happyboy 25-11-2016, 20:54 Dzięki mm32, bardzo chętnie chciałbym przerobić tak jak należy z tym że nie jestem elektrykiem wiec obawiam się iż nie podołam, tak jak pisałem obdzwoniłem cały Kraków i okolice i żaden fachowiec nie chciał sie podjąć takiej przeróbki. Dzięki za kontak chętnie skorzystam i spróbuje podjąć temat. Obecnie poszukuje jak przerobić kostki tak aby pasowały do reflektorów z xenonem ;)
happyboy nie musisz być elektrykiem. Poczytaj co trzeba zrobić. To składanie fabrycznych elementów. Żeby było tak jakby wyjechał z fabryki. Przeróbek za bardzo nie ma. To takie Lego dla dużych facetów z kluczem w łapie. No i komputer się przyda;)
tapatalk
happyboy 30-11-2016, 07:17 latar poskładanie klocków do xenon faktycznie nie stanowi problemu, obawiam się dorabiania wiązki elektryki do modułu świateł HCM/AFS-ECU, który nie występuje przy zwykłych lampach halogenowych. Nikt tego w okolicy nie chce się podąć. Przez chwilę rozważałem zakup kompletnej wiązki do S-MAXA, już nawet cenę bym przebolał (około 800zł) ale rozbieranie całego samochodu mnie przeraża... później będzie wszystko trzeszczeć, plus ewentualne awarie elektryki (problemy ze stykami) Co do speedo to wysłałem mu wiadomość - na razie cisza. Czytałem praktycznie wszystkie tematy dotyczące smax/mondeo i dodawania xenon. Listy wymaganych części są ogólne (nie ma nr) instrukcje są pobieżne. Nikt widać nie chce się podzielić tą tajemną wiedzą, bądź nie prowadzi dokumentacji wdrożenia ;( Powoli skłaniam się do dwóch opcji... odpuścić lub założyć lampy z ręcznym poziomowaniem (tylko dołożyć spryski) Druga opcja wchodzi w rachubę ale szukam rozwiązania takiego, aby nie przerabiać wiązki w aucie tylko przełożyć piny w reflektorze xenon lub zastosować przejściówkę. Nie chciałbym również nic zmieniać w kompie, czyli jakoś oszukać CANBUS i system przepalonej żarówki... są rezystory ale to prymitywne rozwiązanie, poszukuje jakiegoś filtra canbus (są na necie) ale do tej pory nie znalazłem odpowiedniego dla xenon. Dysponuje ktoś może schematami elektryki do smax? ostatecznie dam 8 euro na stronie forda ;) tyle że obawiam się, że nie znajdę tam informacji, których poszukuje.
Ja wymieniłem lampy i moduł z wtyczkami mam kupiony. W weekend będę robił kabloteke do modułu. Jak coś to pisz na pw
Plus przelacznik swiatel, a czujnik8 poziomiwania chyba po jednym na os. Na koniec trzeba zmienic elm configiem ze zwyklych lamp na ksenon, bo jest napiecie 55w a ksenon pobiera 35w.
Witam wszystkich. Odświeże kotleta. Zastanawiam się dlaczego trzeba zmieniać elm configiem ze zwykłych na ksenon. Jaka jest różnica dla komputera ile pobiera ksenon a ile żarówka? Mam u siebie lampy z soczewką i zalozony hid ksenon na 35W i komputer nie widzi żadnej różnicy. Wszystko działa jak należy. Moje lampy są na żarówkę h7 mijania i maja skrętne soczewki i dodatkowo doświetlanie zakretow na h1. Myślałem żeby zrobić upgrade na bi ksenon ale nie wiem czy owe lampy mają także skrętne soczewki. Wydaje mi się ze powinno działać w nowych lampach wszystko to co było w starych i nie trzeba nic zmieniac nigdzie żeby biksenon działał poprawnie skoro hid 35W działa bez problemu. Proszę o opinie bo zakup biksenon ów to nie lada wydatek... no i zgubiłem się z tą wtyczka... czy ona różni się ilością pinow czy nie?
upgrade na bi ksenon ale nie wiem czy owe lampy mają także skrętne soczewki
Nie mają.
W xenonach poziomowanie jest realizowane przez moduł,w zwykłych lampach po przez pokrętło.
I ksenon nie jest skrętny. A do tego sama wymiana nic nie da bo lampy się nie załączą. Ksenon bierze 35w a halogen 55w. Komputer to widzi i odetnie zasilanie. Hid ma zasilanie 55w i przez przetwornicę daje na 35w dlatego nie ma błędu a poza tym przetwornica can-bus musi być. Inaczej też odetnie
Nie mają.
W xenonach poziomowanie jest realizowane przez moduł,w zwykłych lampach po przez pokrętło.
Owe ruchome soczewki w moim samochodzie nie są regulowane poprzez pokrętło. Mówię o skrętnych soczewkach które podążają za kierownicą podczas jazdy. I regulują się same w lewo i prawo po odpaleniu silnika a regulacja ręczna jest tylko góra dół. Rozumiem ze biksenon reguluje się sam góra dół za pomocą modułu ale czy także w lewo i prawo tak jak w moich zwykłych lampach z soczewką.
Bump: Kurde no to lipa... miałem nadzieję że obejdzie się to wszystko bez tych przerobek. A do tego na wyspach ciężko znaleźć kogoś kto to ogarnie.. czyli misterny plan poszedł się je.....ć. dzięki za podpowiedzi
Sam dasz radę ogarnąć. Sam wymieniłem dopiero co lampy i dokładałem moduł + instalacja bo nie miałem. Niektórzy mają pociągnięte kable do kabiny za schowkiem pasażera. U mnie nie było więc wszystko od nowa robiłem. A tak szczerze powiedziawszy ori ksenon nie świeci lepiej od tych Twoich hidów
bombonik 29-03-2018, 11:06 Czy coś się nowego pojawiło w temacie od 2016r (np w kwestii błędu żarówki)?
I jeszcze odnośnie "słabego" źródła światła:
w wypadku stosowania źródła światła nie przekraczającego 2000 lumenów (czyli D8S własnie) nie wymagane są dodatkowe instalacje w samochodzie, czyli automatyczne poziomowanie i spryskiwacze kloszy.
Zgaduję, że nie oznacza to bynajmniej możliwości wetknięcia D8S do "normalnego" klosza (soczewka na halogen)...?
happyboy 29-03-2018, 11:29 Dokładnie tak, niestety na każdym kloszu jest naklejka z informacją jakiej żarówki/palnika można użyć do danego typu lampy. W Smax występują 3 rodzaje lamp zwykły halogen H7, halogen soczewka (chyba) H1 z doświetlaniem zakrętów również H1 i xenon D1S z doświetlaniem zakrętów H1. tak więc tylko takiego źródła światła xenon można, użyć aby było to zgodne z homologacją.
Jeśli chodzi o klosz xenon i D1S a D5S żarówki są identyczne jest tylko kwestia przetwornic do xenon te do D1S(35W) są inne niż D8S(25W).
pomysł założenia D1S upadł w oryginalnych reflektorach xenon... pytałem nawet na okręgowych stacjach diagnostycznych. Jedni mówili, że prawo dopuszcza, drudzy, że reflektor wtedy traci homologacje. "Życie" natomiast zweryfikuje to prosto jak policja dokona kontroli to nie wnika... FORD SMAX + Xenon = zawsze spryskiwacze i poziomowanie, każde wątpliwości i tak kończą się stacją diagnostyczną.
Wkładanie żarówek innych niż fabryczna jest kiepski pomysłem... takie rozwiązania bardzo oślepiają innych uczestników ruchu. Niestety coś o tym wiem... codziennie rano spotykam takich na drogach w KRK nawet samo przyciemniające lusterko wsteczne nie pomaga :(
poza tym jakiś reporter motoryzacyjny testował te ksenony 25W i mówił że jakość światła jest słaba, nadaje się tylko do małych mieszczuchów, które nie jeżdzą nocami w trasie
bombonik 29-03-2018, 12:08 Ilość światła jest ważna, ale mnie w halogenach jeszcze strasznie wnerwia to żółte światło. Od lat jakoś wszędzie miałem xenony, a tu nagle Max na halogenie się trafia... :|
Ilość światła jest ważna, ale mnie w halogenach jeszcze strasznie wnerwia to żółte światło. Od lat jakoś wszędzie miałem xenony, a tu nagle Max na halogenie się trafia... :|
Ja miałem podobnie, tylko teraz Grand na halogenach i vs. 9 letni Galaxy jest sporo na plus, jedyne co barwa światła gorsza, ale to można skorygować sensownymi żarówkami - ja wybieram takie:
https://www.philips.pl/c-p/12972VPB1/visionplus-zarowka-samochodowa
Stosunek jakość/cena/trwałość na super poziomie. :one:
happyboy 29-03-2018, 14:12 Korzystałem z philips night vision efekt super dwie główne wady: cena a druga to duzy spadek mocy z wiekiem (choc srednio max rok wytrzymywały)
hand-ball 30-03-2018, 22:55 Tez sie chcialem podjac wlozenia xenonow, tak jak mowisz klocki mozna dokupic i wlozyc, ale ja mialem trenda, brak czesci instalacji potrzebnej do xenonow. Za malo pinow we wtyczce lamp, czyli cala instalacja pod maska do wymiany i tu poleglem. Zabwa jest tez z czujnikami na belkach - przid i tyl, do tego tez instalacja i komp musi obslugiwac, moj niestety bylby do wymiany. Reszta do ogarniecia.
Panowie, obserwuję dobry samochód do kupna, jednak ma zwykłe reflektory. Miałem kiedyś C-maxa z soczewką skrętną na zwykłą żarówkę i to było rewelacyjne rozwiązanie.
Proszę pomóżcie - ile by mnie kosztowało i co musiałbym kupić i zmienić, żeby mieć w MK1 S maxie soczewki skrętne zamiast zwykłych reglektorów.
Nie pytam o xenony bo tu chyba więcej wydatków i pracy, ale jeżeli ktoś ma takie doswiaczenie, to proszę tez o takie instrukcje - może warto też bedzie rozpatrzyć.
Panowie, obserwuję dobry samochód do kupna, jednak ma zwykłe reflektory. Miałem kiedyś C-maxa z soczewką skrętną na zwykłą żarówkę i to było rewelacyjne rozwiązanie.
Proszę pomóżcie - ile by mnie kosztowało i co musiałbym kupić i zmienić, żeby mieć w MK1 S maxie soczewki skrętne zamiast zwykłych reglektorów.
Nie pytam o xenony bo tu chyba więcej wydatków i pracy, ale jeżeli ktoś ma takie doswiaczenie, to proszę tez o takie instrukcje - może warto też bedzie rozpatrzyć.Jeśli nie chcesz problemów to co najmniej ori lampy ksenonowe i spryskiwacze. Poziomowanie pomine bo to już kwestia sumienia. Pewnie za 2tysie cała zabawa.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Ale jakich problemów? Oprócz tego, że soczewki po kilku latach użytkowania słabo świecą, to nie ma z nimi żadnych problemów.
Więcej nie ma co pisać, bo wszystko w temacie świateł jest na forum. Opisano co trzeba zmienić i/lub dołożyć, jak podpiąć, co ustawić w konfiguracji auta, żeby działało bez błędów...
Tylko trzeba chcieć poszukać.
Ale jakich problemów? Oprócz tego, że soczewki po kilku latach użytkowania słabo świecą, to nie ma z nimi żadnych problemów.
Więcej nie ma co pisać, bo wszystko w temacie świateł jest na forum. Opisano co trzeba zmienić i/lub dołożyć, jak podpiąć, co ustawić w konfiguracji auta, żeby działało bez błędów...
Tylko trzeba chcieć poszukać.Aaaa sorrry, myślałem że od razu idziemy jakieś ledy lub xenon :)
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
wojtek_dt 06-10-2020, 16:14 Piszę tutaj bo nie chcę zakładać kolejnego tematu związanego z lampami przednimi.
Mianowicie chciałem zapytać szanownych kolegów czy przy dołożeniu ksenonów działa doświetlanie zakrętów?
Miałem oryginalnie lampy soczewkowe z doświetlaniem i zmieniłem na ksenonowe.
Po ustawieniu w ELM świateł ksenonowych, lampy świecą, błędu nie ma, ale nie działa doświetlanie zakrętów. Z kolei jak zmienię na oryginalną konfigurację to działa doświetlanie za to nie świecą ksenony i jest błąd na desce :(
Czy we wtyczce brakuje jakiegoś pinu? Jaki może być problem?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Bump:
Harry Houdini 06-10-2020, 17:24 Piszę tutaj bo nie chcę zakładać kolejnego tematu związanego z lampami przednimi.
Mianowicie chciałem zapytać szanownych kolegów czy przy dołożeniu ksenonów działa doświetlanie zakrętów?
Miałem oryginalnie lampy soczewkowe z doświetlaniem i zmieniłem na ksenonowe.
Po ustawieniu w ELM świateł ksenonowych, lampy świecą, błędu nie ma, ale nie działa doświetlanie zakrętów. Z kolei jak zmienię na oryginalną konfigurację to działa doświetlanie za to nie świecą ksenony i jest błąd na desce :(
Czy we wtyczce brakuje jakiegoś pinu? Jaki może być problem?
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Bump:
Witam, s-max i galax w xenonie ma doświetlanie zakrętów tylko dodatkową żarówką h1 a w lampach soczewkowych za doświetlanie odpowiada ta żarówka h1 i jeszcze soczewka jest skrętna
Sprawdzałeś czy w konfiguracji na xenonie jak skręcisz koła to nie zapala się ta h1
wojtek_dt 06-10-2020, 18:15 Tak, masz rację. Wiem w jaki sposób to działa i żarówkę H1 oczywiście mam, tyle, że nie zapala się jak skręcę kierownicą i mam zaprogramowane ksenony.
Natomiast jak mam zaprogramowane normalne soczewki to doświetlanie za pomocą tych H1 działa.
Szukam po prostu gdzie jest problem bo skoro w lampie ksenonowej jest żarówka H1 do doświetlania to powinno ono działać. Kombinowałem już z każdą możliwą konfiguracja programowania i nie udaje mi się. Stąd moje podejrzenie, że może brak jakiegoś przewodu, albo sam nie wiem co :?
Harry Houdini 06-10-2020, 21:33 Tak, masz rację. Wiem w jaki sposób to działa i żarówkę H1 oczywiście mam, tyle, że nie zapala się jak skręcę kierownicą i mam zaprogramowane ksenony.
Natomiast jak mam zaprogramowane normalne soczewki to doświetlanie za pomocą tych H1 działa.
Szukam po prostu gdzie jest problem bo skoro w lampie ksenonowej jest żarówka H1 do doświetlania to powinno ono działać. Kombinowałem już z każdą możliwą konfiguracja programowania i nie udaje mi się. Stąd moje podejrzenie, że może brak jakiegoś przewodu, albo sam nie wiem co :?
Możliwe że na ustawieniach pod xenon zasilanie tej h1 jest na innym pinie niż na ustawieniach soczewkowych
W lampie soczewkowej w momencie skręcania musi iść sygnał na soczewkę i może dalej na h1 a w xenonie tylko na h1
Ciężko wyczuć
Ja w swojej galaktyce miałem zwykłe lampy, kupiłem oryginalne xenony, przerobiłem je tak żeby dzialaly pod zwykłą instalację, żeby działał bixenon, żeby działała regulacja
Została jeszcze nieaktywna h1 więc założyłem tam małą żarówkę pomarańczową i zrobiłem z niej kierunek
wojtek_dt 07-10-2020, 07:23 Przeszukałem internet za schematem tego podłączenia ale nic nie znalazłem :(
Jeśli któryś z kolegów tak owym dysponuje to bardzo proszę o udostępnienie. A może ktoś wie na jakiej zasadzie to działa i jaki pin za co odpowiada przy danym kodowaniu?
Harry Houdini 07-10-2020, 10:51 Po południu poszukam, możliwe że coś mi zostało po przeróbce
Pozdro
Miałem oryginalnie lampy soczewkowe z doświetlaniem i zmieniłem na ksenonowe.Może warto byłoby napisać, co konkretnie zostało zrobione?
Założyłeś i podpiąłeś czujniki poziomowania, które przy ksenonach występują?
Założyłeś inny włącznik świateł (bez ręcznego poziomowania lamp) / Wypiąłeś ręczne poziomowanie lamp, którego przy ksenonach nie ma?
Jeśli odpowiedź na powyższe pytania brzmi NIE, to może warto byłoby instalację i osprzęt zamontować, tak jak przewidział to konstruktor układu? A potem dopiero sprawdzać, czy układ działa prawidłowo?
Harry Houdini 07-10-2020, 15:11 Witam, zdjęcie pinów w lampie xenon s max
1-plus na przetwornice
2-plus na kierunkowskaz
3-plus na doświetlenie
4-minus na przetwornice
5-minus na kierunkowskaz, doświetlenie, długie i elektromagnes
6-plus na długie i elektromagnes
7-silniczek
Pozdro
wojtek_dt 07-10-2020, 17:41 No i o to mi chodziło, a nie o sprawdzanie kompletności mojego samochodu. Dzięki kolego Harry Houdini.
Jeśli ktoś z Was dysponuje jeszcze schematem to też się przyda...
Cały szkopuł w tym aby działały ksenony i doświetlanie. Czy będzie to kodowanie pod soczewki czy pod ksenony to już nie ma znaczenia, ale wydaje mi się, że łatwiej będzie to zrobić na kodowaniu soczewek, tylko problem jest taki jak zamienić piny we wtyczce aby to zagrało i było bez błędów i czy w ogóle tak się da...
Harry Houdini 07-10-2020, 18:51 Jak miałeś kodowanie pod soczewki i działało doswietlenienie ale nie odpalał xenon to czy sprawdzales to na uruchomionym silniku ?
Jeśli tak to sprawdź to tylko na włączonym zapłonie
Jak zmieniałem zwykle lampy na xenony to wszystko działało dopóki nie uruchomiłem silnika a właściwie problem pojawial się jak włączałem xenony przy uruchomionym silniku.
Jak wlaczylem xenony po zapłonie a następnie uruchomiłem silnik to wszystko grało
Patrzyłem na schematy instalacji, na których jest wtyczka. Tymczasem zdjęcie prezentuje gniazdo lampy. Wykasowałem swój post, żeby nie wprowadzać zamieszania.
Harry Houdini 08-10-2020, 10:04 Ok ok, dodam jeszcze że gniazdo przy zwykłej lampie ma mniej pinów (logiczne) i są inaczej rozmieszczone.
Pozdro
są inaczej rozmieszczoneNie są inaczej rozmieszczone. Te które są odpowiadają dokładnie za te same funkcje co w "soczewce" i/lub "ksenonie". Np. piny silniczków poziomowania manualnego lamp są tak samo rozmieszone dla podstawowej lampy halogenowej i dla "soczewki". Podobnie jest z pinami dla mas, i zasilania poszczególnych żarówek.
Ta sama zależność dotyczy także pinów dla żarówek "doświetlających". Zarówno w "soczewce", jak i w "ksenonie" te żarówki są na tym samym pinie. W podstawowej lampie halogenowej nie ma żarówek "doświetlających", to i nie ma pinu.
Harry Houdini 08-10-2020, 10:28 Pisałem o zwykłej lampie i napewno ma inaczej rozmieszczone pini
Gniazdo wiadomo jesttakie samo ale piny jak na załączonym obrazku
No i właśnie. Gdzie widzisz inne rozmieszczenie, w stosunku do swojego poprzedniego zdjęcia, na którym masz lampę ksenonową?
Brak pinów/lub dodatkowe piny (dla silniczka manualnej regulacji poziomu) widać, ale innego rozmieszczenia nie ma.
Harry Houdini 08-10-2020, 14:55 No i właśnie. Gdzie widzisz inne rozmieszczenie, w stosunku do swojego poprzedniego zdjęcia, na którym masz lampę ksenonową?
Brak pinów/lub dodatkowe piny (dla silniczka manualnej regulacji poziomu) widać, ale innego rozmieszczenia nie ma.
Porównałem xenon do zwykłej lampy
Inaczej rozmieszczone pini to regulacja, przecież nawet same silniczki się różnią (XENON a ZWYKŁA) reszta (krótkie, długie i kierunek) się nie zmienia.
Brakujące piny to wiadomo ze doswietlenie i masa na przetwornice, nie wiem dlaczego masa na przetwornice jest na osobnym pinie ale tak jest.
Generalnie jak dla mnie"brak pinów lub dodatkowe piny " lub inaczej rozmieszczone te piny do regulacji to uważam że to już jest jakaś różnica ale może już wystarczy, najważniejsze że konsensus osiągnięty ;)
Tak to wygląda:
115612
1. Rozpiskę zrobiłem na podstawie Twojego zdjęcia, obrazującego gniazdo lampy reflektora halogenowego. To że na zdjęciu brakuje jakiegoś pinu nie ma dla opisu znaczenia.
2. Jest to bardzo ogólny schemat rozmieszczenia pinów w reflektorach S-MAX mk1, poprawny dla każdego z trzech typów lamp: "podstawowy halogen", "soczewka", "ksenon",
3. Obie lampy (prawa i lewa) mają dokładnie taki sam rozkład pinów,
4. Numeracja pinów taka, jaką stosuje Ford. Na wtyczce (instalacja) numerki są też wytłoczone, więc sobie można porównać.
P.S. Tak czy siak, zmieniając lampy (np. z soczewki na ksenon) robota do wykonania jest gdzie indziej. Tego najwyraźniej nie może zrozumieć @wojtek_dt (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=287117) i dlatego z tematem nie działającego "doświetlenia" wraca na forum od kilku lat.
wojtek_dt 09-10-2020, 06:35 Od kilku lat również, mój samochód przechodzi bezproblemowo każde badanie techniczne.
Taki czy siak, dziękuję za wskazówki.
Od kilku lat również, mój samochód przechodzi bezproblemowo każde badanie techniczne. A co to ma do Twojego problemu, o którym piszesz od kilku lat? Mi to wygląda na marną prowokację, mającą na celu wywołanie guanosztormu na forum. Pewnie zaraz ktoś da się wciągnąć w bezsensowną polemikę. Niestety "doświetlenia" w Twoich reflektorach to nie naprawi. EOT.
Witam,
lampy soczewkowe swieca lepiej niz zwykle halogenowe? Pytam bo chcialbym miec troche jasniej w nocy.
POzdrawiam
S-Max mk1 jest 14 lat na rynku. Serio myślisz, że jesteś pierwszy, który się nad tym tematem "pochyla"?
Temat już był poruszany, więc może zrób użytek z zakładki "szukaj". W wątkach o zamianie świateł znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie, jak również odpowiedzi na pytania kolejne.
Witam,
lampy soczewkowe swieca lepiej niz zwykle halogenowe? Pytam bo chcialbym miec troche jasniej w nocy.
POzdrawiam
Soczewka tylko zmienia kształt snopu światła, przez co lepiej doświetlona jest droga.
Taaaa. Doświetlona jest lepiej gdzie? I dlaczego po kilku latach soczewki świecą gorzej niż halogeny?
Dysponuje ktoś może rozpiską, który kabel wtyczki jest od czego? Konkretnie to interesuje mnie zasilanie żarówki kierunkowskazu.
kacza1982 06-04-2021, 21:51 Jak dobrze pamiętam to pin 8 kabelek niebiesko zielony. Najprościej to miernik w dłoń i nakłuj kabelek.
Też szukałem jak montowałem moduł
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś coś wie, który kabel na kostce do lampy jest do której żarówki, tzn., który kabel do długie, który mijania a który to kierunek?
kacza1982 15-03-2022, 19:13 Piny sprawdzane w lampie lewej, do której podpinałem moduł:
5 szaro brązowy długie
10 brązowo niebieski mijania
8 niebiesko zielony kierunek
Zapomniałem dodać - lampa zwykła halogen bez soczewki i doświetlania zakrętów
Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka
Zapomniałem dodać - lampa zwykła halogen bez soczewki i doświetlania zakrętów
Nie ma to żadnego znaczenia, bo w każdym typie "lampy" jest tak samo. Poniżej pełna rozpiska:
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3287438&postcount=113
desmoth. Zanim utworzysz kolejny temat z pytaniem o COKOLWIEK, sprawdź proszę, czy przypadkiem odpowiedź na Twoje pytanie już nie została udzielona. Pytania o schematy, to "klasyk" i wielokrotnie już były "przerabiane".
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już
Dzięki za rozpiskę :)
Olichehe 28-03-2023, 17:38 Witam aktualnie posiadam w swoim smaxie zwykłe lampy na h7 i chce zamonotować lampy bixenon i teraz moje pytanie czy duzo jest przerabiania z tym i co potrzeba oprocz lamp z bixenonem.
Witam wszystkich. Mam taki mały problemik, nie chcący zresetowalem ustawienia poziomu lamp w forscanie(mam samopoziomujące się ksenony) i po resecie przy włączeniu lamp nic się nie dzieje, a wcześniej ruszały się góra dół przy zapalaniu. Trzeba zrobić jakąś adaptacje przy takim resecie czy coś ?. Bo szukałem w forscanie, ale nie moge znaleść takiej opcji .Dzięki za odpowiedzi
|
|