hand-ball
09-11-2018, 21:53
Panowie wrzuccie foty swoich dwururek w titanium S, pojedyncze tez spoko, zawsze można sobie wyobrazić jak będzie z dwiema. O tak dla inspiracji, czy jest jeszcze cos ciekawego procz ulterow 120x80. Dzięki.
Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie końcówki wydechu do Titanium S ? Strony :
1
[2]
hand-ball 09-11-2018, 21:53 Panowie wrzuccie foty swoich dwururek w titanium S, pojedyncze tez spoko, zawsze można sobie wyobrazić jak będzie z dwiema. O tak dla inspiracji, czy jest jeszcze cos ciekawego procz ulterow 120x80. Dzięki. CasualLounge 10-01-2019, 19:23 Witam Was, stałem się szczęśliwym posiadaczem S-Maxa. Jako, że do tej pory wszystkie moje samochody były z grupy VAG dopiero uczę się Forda. Chciałbym w swojej 2.0 benzynie zmienić końcówkę tłumika - wystająca rura opadająca w dół fatalnie wygląda. Kwalifikuje się tylko do ucięcia i wstawienia końcówki. Czy znacie wymiary (wys x szer x grubość) fabrycznej końcówki tłumika w 2.5T? Chciałbym doprać końcówkę w miarę identyczną do fabrycznej. Oczywiście ma być standardowa, bez buczenia! MAG 11-01-2019, 08:53 Hmmm, jeśli mnie pamięć nie myli, to gdzieś powinienem mieć starą, lewą ori końcówkę od mojego ... Z tym, że ona leży gdzieś w piwnicy u mnie w Gdańsku, a ja będę tam najszybciej za 5-6 tygodni ... Sama ori końcówka w 2,5T jest mała - to owal w przybliżeniu 80x60. IMHO dużo lepszą opcją jest zakupić końcówkę Ultera N27L (ścięty owal 120x80) lub trochę mniejszą (nie pamiętam symbolu) o wymiarach 95x65 CasualLounge 12-01-2019, 13:09 Czy ten Ulter N27L jest bez dyfuzora? Masz gdzieś foto S-maxa na nim? CasualLounge 12-01-2019, 19:42 Czy ten Ulter N27L jest bez dyfuzora? Masz gdzieś foto S-maxa na nim? MAG 12-01-2019, 21:09 Na stronie Ultera są fotki tej końcówki. Obecnie mam inne, ale zbliżone wyglądem i wymiarami. https://images82.fotosik.pl/952/85530109b13750bdgen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/85530109b13750bd) CasualLounge 12-01-2019, 22:08 Mógłbyś podać wys x szer rury? Trochę za płaskie dla mnie (być może dlatego że zdjęcie z ukosa), ale będą wyznacznikiem, bardzo mi pomogą :) MAG 13-01-2019, 08:32 Tak na przyszłość, to jak odpisujesz na post bezpośrednio poprzedzający, to nie robisz cytatu... Mam końcówki 120x85, ale z tego ujęcia wydają sie płaskie, bo są podcięte zarówno prawo/lewo (w zależności od końcówki) jak i góra/dół. Na tej fotce lepiej je widać https://images81.fotosik.pl/1042/02555dcabb0c64b8gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/02555dcabb0c64b8) EDIT Znalazłem fotkę poprzedniego wydechu z końcówkami Ultera https://images83.fotosik.pl/891/0001346fc4dfcc55gen.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/0001346fc4dfcc55) CasualLounge 13-01-2019, 08:48 Eee rzeczywiście teraz zupełnie inaczej wyglądają. To skoro mówisz, że oryginał od 2.5T ma 80x60 (naprawdę małe) to może mi się podobają rury od S-Max FL, gdzie fabrycznie do 2.0 wstawiają. Tylko teraz też nie wiem jaki mają wymiar, może też 80x60 a moje tylko złudzenie... PS. Dzięki za podpowiedź. Już poprawiłem po sobie :oops: Speedo 13-01-2019, 11:53 przeglądałeś ten temat w ogóle? wszystko o co pytasz już dawno wymaglowane, z linkami zdjęciami itp itd tu np zdjęcia mojego z rurami od 2.0 https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2579612&postcount=94 CasualLounge 13-01-2019, 15:32 Sama ori końcówka w 2,5T jest mała - to owal w przybliżeniu 80x60. IMHO dużo lepszą opcją jest zakupić końcówkę Ultera N27L (ścięty owal 120x80) lub trochę mniejszą (nie pamiętam symbolu) o wymiarach 95x65 Ulter N27L odpada, posiada dyfuzor. Nie chcę żadnego buczenia. jussi 13-01-2019, 16:38 Ulter N27L odpada, posiada dyfuzor. Nie chcę żadnego buczenia. Ja mam Ultera N1-27L i żadnego buczenia nie mam. Tak naprawdę żadnej różnicy nie słychać choć przed zakupem też miałem obawy ponieważ zależało mi tylko na wyglądzie. https://images90.fotosik.pl/105/aff71bc3bb8e12d3.png MAG 13-01-2019, 17:12 Ulter N27L odpada, posiada dyfuzor. Nie chcę żadnego buczenia. Jakaś bzdura - jakim cudem niby przez sama końcówkę ma sie ten dźwiek nagle zmienić??? Miałem Ultera N1-27 w dwóch autach, w tym i w obecnym S-Maxie i żadnego buczenia nie było i nie ma. CasualLounge 14-01-2019, 11:27 Na jednym ze sklepów sprzedający końcówki Buzzer w specyfikacji produktów jest pozycja: Dyfuzor dźwięku: TAK/NIE Stąd moje przekonanie. Czyli dyfuzor pełni rolę dekoracyjną tak? MAG 14-01-2019, 12:42 Taki malutki dyfuzorek który jest stosowany w koncówkach to może w warunkach laboratoryjnych coś zmienia, ale w ruchu ulicznym i tak nic z tego nie usłyszysz... CasualLounge 15-01-2019, 17:35 Ostatnie moje pytanie, bo Buzzer vs Ulter. W Ulterze nie podoba mi się widok wewnętrznego zwężenia, które widać na każdym zdjęciu (tym bardziej, że też chrom). Czy Buzzer również takie posiada, bo na zdjęciach nie widzę? MAG 15-01-2019, 23:04 Jak masz końcówkę z dyfuzorem, to te zwężenie "masz w pakiecie" :mrgreen: Akurat mi osobiście "wnętrze" Ultera dużo bardziej sie podoba. Wtedy gdy montowałem nowy wydech nie było Ultera dostępnego od ręki i dlatego wziąłem Buzzera - poza tym była też spora różnica w cenie... CasualLounge 28-01-2019, 17:04 Czy pewne jest, że każdy zderzak od środka posiada szablon na otwory pod blendę? Ktoś robił montaż na benzynie 2.0? PS. Najnowsza cena za blendę w ASO Radom 125 PLN :mad: Parch 28-01-2019, 17:18 Czy pewne jest, że każdy zderzak od środka posiada szablon na otwory pod blendę? Pewne. Ktoś robił montaż na benzynie 2.0?Nie ma znaczenia silnik. Dolna część zderzaka jest taka sama w każdym standardowym pakiecie.Najnowsza cena za blendę w ASO Radom 125 PLN A którą blendę potrzebujesz? No i ta cena, to bez klipsów montażowych jussi 28-01-2019, 17:23 Czy pewne jest, że każdy zderzak od środka posiada szablon na otwory pod blendę? Ktoś robił montaż na benzynie 2.0? PS. Najnowsza cena za blendę w ASO Radom 125 PLN :mad: Czesc ja u siebie robilem. We wczesniejszych postach wrzucalem fotki i pisalem ile mnie to wyniosło. https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=240092&page=24 CasualLounge 28-01-2019, 17:28 A którą blendę potrzebujesz? No i ta cena, to bez klipsów montażowych Już zakupiłem - lewa blenda. Nie będę kupować 10szt spinek, przytwierdzę ją na patencie. CasualLounge 18-02-2019, 10:20 Zamieszczam podgląd efektu pracy przy zastosowaniu Buzzera 120x80. Nie dla pochwalenia się, a z prośbą o doradzenie, ponieważ wg mnie do poprawy są: - końcówka skierowana jest go górze - taki kierunek nadaje tłumik właściwy, w 2.0 TDCI koledzy mają znowu problem ze zbytnim przyleganiem końcówki do zderzaka (dla wypoziomowana końcówki będzie trzeba giąć rurę tłumika), a przy tym zauważałem też że w końcówce gromadzi się piasek i stoi woda - końcówka chyba wystaje o te 5mm za dużo - ktoś tu doradzał, że idealna śr to 57mm - otóż nie! w 2.0 B odpowiednia śr to 55mm, z tego powodu u mnie trzeba było zastosować obcą rurę-przejściówkę http://i68.tinypic.com/wahcok.jpg http://i64.tinypic.com/5yguxf.jpg http://i67.tinypic.com/n48tpi.jpg http://i64.tinypic.com/30wt8y0.jpg http://i68.tinypic.com/23kvtjs.jpg http://i68.tinypic.com/ruo7s3.jpg Slartibartfast 18-02-2019, 21:20 Ogólnie nie przejmowałbym się takimi drobnostkami. Chyba, że Cię bardzo denerwują... Co do reszty: 57mm jest dobre do TDCI, u mnie tłumikarz nawet nieco poszerzał kielich. To samo mógł zrobić twój tłumikarz z końcówką wystającą z tłumika zamiast rury obcej i byłoby też miejsce na korektę w dół. Zresztą zamiast spawania mogłeś poprosić o obejmę. CasualLounge 22-02-2019, 16:19 Ogólnie nie przejmowałbym się takimi drobnostkami. Chyba, że Cię bardzo denerwują... Co do reszty: 57mm jest dobre do TDCI, u mnie tłumikarz nawet nieco poszerzał kielich. To samo mógł zrobić twój tłumikarz z końcówką wystającą z tłumika zamiast rury obcej i byłoby też miejsce na korektę w dół. Zresztą zamiast spawania mogłeś poprosić o obejmę. Tylko, że w benzynie gdyby nie zastosować dodatkowej rury-przedłużki to końcówka wydechu (tu. Buzzer) nie dostałaby do krawędzi wydechu - byłaby schowana. Slartibartfast 22-02-2019, 17:18 Z kolei u mnie przy TDCI i końcówce Ulter N1-57L (kielich 60mm) trzeba było skrócić kielich. debiecm 16-03-2019, 07:07 Witajcie, moją rura wydechowa wygląda okropnie[emoji16] Czy i gdzie mogę dostać nakładkę na tłumik? 102368 Wysłane przy użyciu Tapatalka MAG 16-03-2019, 13:12 To o czym piszesz, nazywa się "końcówka tłumika", a nie nakładka na tłumik :mrgreen: Wrzuć te hasło na olx czy aledrogo i wyskoczą Ci tysiące wyników. debiecm 29-03-2019, 11:39 To o czym piszesz, nazywa się "końcówka tłumika", a nie nakładka na tłumik :mrgreen: Wrzuć te hasło na olx czy aledrogo i wyskoczą Ci tysiące wyników.Czy mam szukać tylko po średnicy czy może jest jakiś specyficzny parametr na który powinienem zwrócić uwagę? Wysłane przy użyciu Tapatalka MAG 29-03-2019, 11:50 Musisz szukać końcówkę z kielichem montażowym o średnicy 60mm. Pierwsza z brzegu aukcja: https://allegro.pl/oferta/koncowka-tlumika-firmy-buzzer-zz110x-7928242858 weuek 30-03-2019, 12:14 Mam troszkę inne pytanie. Czy zastosowanie takiej końcówki, której otwór wylotowy (ta zwężka) ma mniejszą średnicę niż rura oryginalna, może w jakiś sposób wpłynąć na kondycję silnika? Bo w jeździe zauważalnych różnic brak, dźwiękowych takoż. https://www.c-t-s.pl/public/system/images/products/13906/18859-zoom.jpg debiecm 31-03-2019, 20:11 Musisz szukać końcówkę z kielichem montażowym o średnicy 60mm. Pierwsza z brzegu aukcja: https://allegro.pl/oferta/koncowka-tlumika-firmy-buzzer-zz110x-7928242858 Thx, kupiłem czekam na dostawę. Jak to się montuje? Trzeba tłumik przedziurawić na śruby? MAG 31-03-2019, 21:47 Jeśli kupiłeś tę z linku, to jedziesz do tlumikarza i on ci ją przyspawa. debiecm 01-04-2019, 19:12 Jeśli kupiłeś tę z linku, to jedziesz do tlumikarza i on ci ją przyspawa.Może głupie pytanie, czy ten tłumik jest "hałasujący" jak "sportowy", czy bardziej jest to estetyczna nakładka? Zależy mi bardziej na tym drugim. Wysłane przy użyciu Tapatalka AJU 01-04-2019, 19:53 Końcówka daje efekt estetyczny CasualLounge 02-04-2019, 12:00 Może głupie pytanie, czy ten tłumik jest "hałasujący" jak "sportowy", czy bardziej jest to estetyczna nakładka? Zależy mi bardziej na tym drugim. Szkoda, że koledzy nie podpowiedzieli ci, żeby kupić końcówkę kierunkową ze ścięciem w daną stronę. Nikt ci tego tu nie napisze, ale akurat końcówka Buzzer owszem nadaje estetyki ale i buczy podczas postoju. Kołnierz powoduje, że w końcówce gromadzi się woda z myjni i resztki paliwa - w skutek wibracji i spalin wpada ona w ruch co powoduje miły dla ucha 'gulgot'. MAG 02-04-2019, 13:24 Wystarczy w najniższym punkcie nawiercić cienkim wiertłem otworek przez który ta skroplona woda sobie wyleci. Ja tak zrobiłem i żadnego problemu ze stojącą i "plumkającą" woda nie mam, a mam Buzzerowe końcówki. Alpha-11 02-04-2019, 17:26 Panowie może również mi doradzicie jaką końcówkę założyć? Obecna jest brzydka jak widać na załączonym obrazku. MAG 02-04-2019, 20:54 IMHO albo elipsa Ulter N-27L (o ile dobrze pamiętam symbol) w rozmiarze 120x80, albo Buzzer o zblizonych wymiarach - tez mają podcięte asymetrycznie, tak że można je dopasować do krzywizny zderzaka. Ale tak naprawdę tych końcówek jest cała masa i niekoniecznie Tobie musi się podobać to samo co mi ... debiecm 16-04-2019, 13:25 Musisz szukać końcówkę z kielichem montażowym o średnicy 60mm. Pierwsza z brzegu aukcja: https://allegro.pl/oferta/koncowka-tlumika-firmy-buzzer-zz110x-7928242858Kupione i zamontowane. Wymagała przerobienia układu (przesunięcie wydechu w tył i zamontowanie przejściówki "S"ki. Wygląda SUPER!!! Wysłane przy użyciu Tapatalka SLIWKA 16-04-2019, 20:02 Kupione i zamontowane. Wymagała przerobienia układu (przesunięcie wydechu w tył i zamontowanie przejściówki "S"ki. Wygląda SUPER!!! Wysłane przy użyciu Tapatalka Zapodaj foty jak to wygląda:D debiecm 18-04-2019, 16:43 Wygląda to mniej więcej tak.103255103256 Wysłane przy użyciu Tapatalka SLIWKA 18-04-2019, 19:22 Wygląda to mniej więcej tak.103255103256 Wysłane przy użyciu Tapatalka Jest spoko ale bym dołożył tzw. daszek będzie wtedy igła. debiecm 18-04-2019, 19:47 Aco to takiego? Możesz podrzucić jakieś foto? Wysłane przy użyciu Tapatalka jussi 18-04-2019, 20:45 https://images82.fotosik.pl/1067/307d3e0dfa34b8fb.jpg https://images81.fotosik.pl/1115/8a642e1a44e52accbo.jpg?t=1555616478 debiecm 18-04-2019, 20:59 Jak to się montuje do zderzaka? Klei się jakoś czy wciska? Ogólnie faktycznie fajnie to wygląda[emoji16] Wysłane przy użyciu Tapatalka Parch 18-04-2019, 23:19 Chłopie! Przecież w tym temacie masz wszystko opisane, co i jak. Wysiil się trochę i przeszukaj temat. D.A.N.I. 21-04-2019, 16:24 Koledzy napiszcie mi prosze w koncu jaka srednice ma miec kielich montazowy ? FI 60 czy 80 mm do 2.0 Tdci 2011 r. Chcialbym nabyc prawdopodobnie tego buzzera ZZ110X :) z linku: https://allegro.pl/oferta/koncowka-tlumika-firmy-buzzer-zz110x-7945725825?reco_id=69faf5f9-62c3-11e9-be9f-246e9680bf28&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f 55bd0c404f69ac7020 Parch 09-12-2019, 13:18 Potrzebuję połączyć stalowe rury wydechu o śr. 60 mm. Chcę to zrobić bezspawowo. Czy mogę użyć łącznika z obejmami wykonanego ze stali nierdzewnej? Czy może któryś z szanownych kolegów polecić jakiś sprawdzony łącznik, żeby się nie rozleciał już przy montażu i żeby potem nie było przedmuchów. No i żeby po robocie zapomnieć o temacie na dłuższy czs? Speedo 09-12-2019, 21:03 ja mam u siebie połączone już kilka lat takim jakimś łącznikiem https://allegro.pl/oferta/lacznik-zlacze-rura-tlumika-obejma-60-x-125-mm-8681990870?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=Cj0KCQiA_rfvBRCPARIsANlV66P3apwtLFP1UeYeizGP DJVXFIfqqT4NxaJHBxaTEVBWW9Zwl9mz95gaAh-SEALw_wcB u mnie w sklepie nazywa się to "łacznik do volkswagena" i podaje się wymiar i dają z półki, firma nieznana, myślę że nie ma to dużego znaczenia... Parch 21-12-2019, 14:11 Odświeżę nieco temat, aby podzielić się kilkoma informacjami - może komuś się przydadzą. Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem wykonania przeróbki wydechu w swoim S-Max'ie z silnikiem 2.0 Duratec HE. Jak wiadomo wydech fabryczny dla tego silnika, zaczynając od "plecionki", składa się ze środkowego tłumika oraz pojedynczego tłumika końcowego. Końcówka tłumika końcowego, to tzw. "kranik", czyli rura wygięta w dół. Średnica tego wydechu to 50 mm. Przeróbka, którą chciałem wykonać pierwotnie miała polegać na wycięciu pojedynczego końcowego tłumika (z kranikiem) i wstawieniu podwójnego tłumika końcowego z prostymi chromowanymi końcówkami. Podwójny tłumik + końcówki, jaki mnie interesował to fabryczny setup dla silnika 2.0 EcoBoost 204KM (średnica wydechu 60 mm do rozgałęzienia, 50 mm za rozgałęzianiem) lub 2.0 EcoBoost 240 KM (średnica wydechu 65? mm do rozgałęzienia, 50 mm za rozgałęzianiem). Dlaczego nie 2.5T? Ze względu na wiek, czyli w większości przypadków dramatyczny stan wydechu. Dlaczego nie 2.3 Duratec? J.w. oraz dodatkowo przez fatalny kształt puszek końcowych tłumików, który był dla mnie nieakceptowalny. Dlaczego nie 2.2ON? Ze względu na brak środkowego tłumika. Ze względu na różne uwarunkowania (brak czasu, brak kasy, brak wydechu w dobrym stanie, brak chęci, brak supportu ze strony księgowej, czyt. żony) temat długo pozostawał w sferze planów i był przekładany na "przyszłość". No i gdyby nie fakt, że mój fabryczny wydech zaczął kończyć żywot (po kolei urywały się metalowe wieszaki poczynając od końcowego, fatalny stan środkowego tłumika), to pewnie mój Parchowóz dalej toczyłby się wydychając przez jeden tłumik. Rozkład mojego układu wydechowego spowodował jednak, że podszedłem do tematu po męsku: 1. Decyzja - wymiana wydechu zaraz za "plecionką", 2. Jak już wymiana, to od razu połączona ze swapem pojedynczego końcowego wydechu, na podwójny końcowy wydech. Skoro decyzję podjęto (księgową przekonano :wink:), to trzeba było znaleźć odpowiedniego dawcę. Założenia były trzy: 1. Końcowy wydech miał być podwójny, fabryczny oryginalny - żadnych zamienników. Ze względu na czas i pieniądze nie brałem też pod uwagę wydechu robionego na zamówienie, ze stali nierdzewnej; 2. Dawca miał być "zdrowy", tzn. musiał być w stanie zapewniającym bezproblemowe użytkowanie auta, przez następne kilka lat. Czyli po wymianie wydechu miałem zapomnieć o temacie na długo; 3. Wymiana miała być maksymalnie uproszczona, najlepiej bez konieczności spawania. Dlaczego? Bo jak widziałem jakim sprzętem spawalniczym dysponują warsztaty "tłumikarskie" to miałem dziwne przeświadczenie, że miejsce spawania będzie newralgicznym (najsłabszym) ogniwem "nowego" układu. Każdy z powyższych punktów to dosyć trudny temat. Znaleźć zdrowy używany wydech nie jest łatwo, znaleźć zdrowy używany wydech podwójny - jest bardzo trudno, a już zapewnienie wymiany na zasadzie p&p wydawało mi się wręcz niemożliwe. Tymczasem od pewnego czasu obserwowałem sobie na znanym, syfiastym portalu aukcyjnym kompletny (od plecionki) wydech zdemontowany z S-Max'a 2.0 EB 204 KM. Był w stanie bardziej niż dobrym, ale też swoje kosztował. Wobec potrzeby wymiany uznałem, że trudno - BIORĘ, bo znaleźć w lepszym stanie będzie bardzo ciężko, a tu mam właściwie wszystko czego mi potrzeba: środek + koniec x2. Już się nawet pogodziłem z faktem, że będzie trzeba dokonać modyfikacji rury zaraz za plecionką. Dla silnika Duratec 2.0 HE rura od "plecionki" do środkowego tłumika (śr. 50 mm) jest prosta. Dla silnika 2.0 EB 204 KM rura od "plecionki" do środkowego tłumika (śr. 60 mm) jest wygięta. Tłumiki środkowe w obu przypadkach mają taki sam kształt i przekrój. W stosunku do 2.0 Duratec HE tłumik środkowy od 2.0 EB jest o ok. 8 cm dłuższy. Długość ta jest kompensowana krótszą rurą w stronę "plecionki", więc za tłumkiem kształt rur i rozmieszczenie wieszaków jest identyczne. Jedyna różnica to oczywiście średnica rury do rozgałęzienia (50 vs. 60 mm). Jak już wszystko miałem dogadane, to zupełnym przypadkiem znalazłem ofertę sprzedaży NOWEGO oryginalnego tłumika środkowego z rurą i wieszakami (aż do rozgałęzienia) od silnika 2.3 Duratec HE. Ten tłumik środkowy okazał się być wręcz idealny dla mojej przeróbki. Rura idąca od plecionki do środkowego tłumika jest prosta i ma śr. 50 mm (jak w przypadku 2.0 Duratec HE), tłumik środkowy jest taki sam jak w 2.0 EB (dłuższy o ~ 8 cm, kompensacja na rurze przed tłumikiem), rura za tłumikiem ma śr 60 mm! Cena za to "cudo" była tak okazyjna, że grzechem byłoby nie kupić:D No i tak wszedłem w posiadanie: 1. Kompletnego wydechu od 2.0 EB 204 KM; 109316 109317 109318 2. Środkowego tłumika z dużym fragmentem rury od 2.3 Duratec HE 109319 109321 Żeby dokonać przeróbki wydech x1 --> wydech x2 konieczna jest albo modyfikacja zderzaka tylnego polegająca na podcięciu jego części pod drugi tłumik końcowy, albo wręcz wymiana zderzaka. Ja zderzak pod dwa tłumiki końcowe (z blendami) miałem już kupiony wcześniej. Oczywiście okazyjnie:D (zdjęć nie wstawiam, bo w tym temacie już wszystko na ten temat napisano i pokazano). Trzeba było "tylko" wymienić. Aby zapewnić bezpieczeństwo i przy okazji być zgodnym z rozwiązaniem fabrycznym należy też wymienić osłonę termiczną wydechu z wersji pod jeden tłumik środkowy na wersję pod dwa tłumiki środkowe. Osłonę kupiłem więc nową w ASO. Cena osłony i blaszek montażowych to rozbój w biały dzień, ale cóż (zdjęć nie wstawiam, bo w tym temacie już wszystko na ten temat napisano i pokazano). Po skompletowaniu potrzebnych do montażu części pozostało "tylko" wymienić. Zderzak i osłonę wymieniłem we własnym zakresie. Częściowo w garażu podziemnym, częściowo pod blokiem. Wydech wymieniali już fachowcy zajmujący się tłumikami - wrocławska firma, której nazwy tu nie wymieniam, żeby nie robić kryptoreklamy, a którą w razie czego mogę z czystym sumieniem polecić. Właściwie poza tuleją (z obejmami) łączącą rury wydechu i pastą uszczelniającą połączenia Panowie "tłumikarze" wnieśli do całej wymiany "jedynie" swoją robociznę. Całą resztę (śruby, uszczelkę wydechu, gumowy wieszak dla drugiego tłumika) zorganizowałem ja. "Jedynie" nie oznacza, bynajmniej, że chcę umniejszyć ich wkład pracy. Zrobili kawał dobrej roboty. Z uwagi na fakt, że nie trzeba było nic spawać cała operacja wymiany wydechu trwała 30 min.:!!: Bump: Na koniec kilka zdjęć po wymianie: 109322 109324 109323 109325 109327 peteypee 18-03-2020, 20:58 Gdzie można dostać te daszki na dokładkę nad wydech? Chętnie kupię P+L Parch 18-03-2020, 21:05 W ASO? Nowe. Ja mam jeden na sprzedaż. Prawy. Bez jednego uszka. No i bez spinek montażowych. Jak byś był zainteresowany to zapraszam do kontaktu przez PW. peteypee 19-03-2020, 11:31 Pomyślę ale wolałbym komplet od razu. I tak będę adaptował to do mondka bo założyłem już dwie strony tłumika. Zderzak zwykły HB a tam bez S ciężko coś zaadaptować. Nie wiem czy nie pokombinuje ze starymi dokładkami może na gorąco uda się wygiąć ładnie. Qontrol87 16-05-2023, 19:03 Witajcie, proszę o radę. W tej wersji koncowka wydechu nie wygląda zbyt dobrze i rozważam zmianę. Pytanie czy najlepszym rozwiązaniem jest cięcie i dospawanie innej końcówki czy ktoś ma może doświadczenie w montażu np końcówki kątowej? kacza1982 16-05-2023, 19:08 Ja kupiłem z forum ori końcówkę z 2.5t lewą i dałem wspawać, wygląda idealniehttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230516/6ba70617e349082a2291c530c37b87bf.jpg Wysłane z mojego COR-L29 przy użyciu Tapatalka ANGELSIN 28-11-2024, 06:21 Witam, odgrzebuje bardzo starego kotleta. Szukam daszka wymienionego w tym temacie, nie mogę znaleźć. W ASO Ford jeszcze nie byłem ale może podpowiecie, czy zmieniały się jakoś numery tej części? Jak szukać? Interesuje mnie daszek lewy |