Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Rdza tylne nadkola.


lapawwa
05-03-2016, 19:32
Koledzy dzisiaj dokładnie umyłem samochód i moim oczom ukazał się mały groszek rdzy na dolnym rogu lewego nadkola z tyłu Foki, obok łączenia ze zderzakiem. Z prawej stronie nie widać z zewnątrz jednak patrząc od koła widać już powoli że blacha zaczyna się utleniać... Macie podobnie? Co polecacie z tym zrobić? Są pewnie na forum lakiernicy... Dodam że pojazd bezwypadkowy/bezkolizyjny/bez szkód lakierniczych :) Poniżej link do zdjęcia miejsca.

Pozdrawiam:diabel2:

http://zapodaj.net/548d849c070d9.jpg.html

Artur W/W
05-03-2016, 20:24
W moim 2006 mam to samo,zderzak pracuje itd..gdzies na forum było juz o tym.Raz na jakis czas pomaluję to miejsce i tyle.Zestaw do zaprawek zakupiony na internecie ford sklep czy jakoś tak.

cytus
05-03-2016, 20:26
Cześć,

Mam to samo... (zdjęcie w załczniku).
Przy okazji wizyty w niezależnym serwisie forda powiedzieli, żeby jak najszybciej się tym zająć...
Trzeba będzie zdjąć zderzak oczyścić, zabezpieczyć i plakierować+ to co mi powiedzieli, że kleją jakąś folię na ten element, żeby w pierwszej kolejności ona się starła kiedy zderzak będzie ocierał.
Koszt tego został wyceniony na 500,00 zł.
Przy okazji do osób z doświadczeniem :) ... pytanie czy to nie za dużo?

Dzięki

Artur W/W
05-03-2016, 20:36
Dla mnie stanowczo z dużo.Komuś nawet lekko ogarniętemu z tematem wkleić kawałek folii czy zamalować nie powinno nastręczyc problemów.

Fulara
05-03-2016, 20:36
500 ? za pomalowanie klapy do innego auta dalem 350

cytus
05-03-2016, 20:44
Pytanie co to było za "inne auto" - seicento ? :-) i u jakiego lakiernika :p

Bump: No dla mnie 500,00 zł za taki malutki fragmencik :/ to duże pieniądze...

@ Fulara z tym seicento - żart ;)

Fulara
05-03-2016, 21:12
hunday lantra


nie ma znaczenia czy seicento czy vito czy kawałek płotu

element to element czy klapa cayene czy klapa seicento - oczywiście jeśli jedno od drugiego nie będzie się zbyt różniło powierzchnią

za takie coś 500 zł to hmm...

cytus
05-03-2016, 21:26
Jestem ciekaw ile w ASO by zaśpiewali...

Fulara
05-03-2016, 21:29
pewnie trzeba dodać zero :D

lapawwa
05-03-2016, 21:52
pewnie trzeba dodać zero :D

hehe :) a może tylko wystarczy zaprawka, i malowanie co 10k km :027:
Podaje do lakiernika za dwa tygodnie ale nie uśmiecha mi się malowanie całego elementu... w każdym razie drugie nadkole od wewnątrz nad kołem zaczyna się utleniać również po już widać nalot więc chyba Ford za bardzo się nie postarał. Moja małżonka jeździ moim starym A4 z 98r i tam rdzy nigdzie nie widać :diabelek:

Ciekawe czy ktoś z userów nie robił takich poprawek sam...

cytus
05-03-2016, 22:36
Z tego co się dowiedziałem w niezależnym serwisie forda jest to typowa usterka... Elementy są tak ze sobą spasowane, że potrafią się o siebie ocierać.
Kiedy tylko zderzak zostaje lekko puknięty (otarcie, wgniotka itp. itd.) np. na parkingu... wtedy drogna zmiana geometryczna położenia zderzaka już potrafi sprezentować nam taką piękną korozję... oczywiście postępującą...

kacper69
05-03-2016, 22:40
A to auto , to nie jest jeszcze na gwarancji na korozję?
chyba ford dawał 6 lat gwarancji, że focus rudy nie będzie.
Ja w 2 letnim focusie MK3 zauważyłem bąble pod lakierem na dolnej części klapy bagażnika.

lapawwa
06-03-2016, 07:13
A to auto , to nie jest jeszcze na gwarancji na korozję?
chyba ford dawał 6 lat gwarancji, że focus rudy nie będzie.
Ja w 2 letnim focusie MK3 zauważyłem bąble pod lakierem na dolnej części klapy bagażnika.

Będzie trzeba podjechać do ASO, zobaczymy co powiedzą. Każdy focus miał gwarancję na blachy? Czy był to jakiś dodatkowy pakiet?

kacper69
06-03-2016, 08:08
Każdy Focus ma gwarancję na blachy, tylko trzeba było co rok robić przegląd antykorozyjny. Tak mi się wydaje.

lapawwa
06-03-2016, 08:25
Każdy Focus ma gwarancję na blachy, tylko trzeba było co rok robić przegląd antykorozyjny. Tak mi się wydaje.

No ciekawe jak podejdą do tego w ASO :568:

zombie6
06-03-2016, 08:28
Ja to zauważyłem w porę (też lewa strona), u mnie nie widać rdzy, ale minimalnie łuszczył się tam lakier, więc też coś się tam utleniło, siknąłem na to sprayem antykorozyjnym: http://nanoprotech.pl/auto-moto-anticor/ i zrobiłem zaprawkę - od listopada nic się z tym nie stało, wygląda jak drobny, praktycznie niewidoczny odprysk pomalowany zaprawką, więc na razie jeżdżę, pokażę na przeglądzie w sierpniu w ASO, wszystkie przeglądy blacharskie robiłem. Usterka wygląda na typową. Faktycznie pracujący zderzak musi uszkadzać lakier (auto mam bezwypadkowe), profilaktycznie wszystkim którzy jeszcze tego nie mają polecam popsikać to miejsce Nanoprotechem, wypiera wilgoć i może uratować nadkole. Z tego co czytam ten babol pojawia się po ok. 3 latach od zakupu.

Bump: Cześć,

Mam to samo... (zdjęcie w załczniku).
Przy okazji wizyty w niezależnym serwisie forda powiedzieli, żeby jak najszybciej się tym zająć...
Trzeba będzie zdjąć zderzak oczyścić, zabezpieczyć i plakierować+ to co mi powiedzieli, że kleją jakąś folię na ten element, żeby w pierwszej kolejności ona się starła kiedy zderzak będzie ocierał.
Koszt tego został wyceniony na 500,00 zł.
Przy okazji do osób z doświadczeniem :) ... pytanie czy to nie za dużo?

Dzięki

Moim zdaniem za dużo, to trzeba zrobić punktowo i ewentualnie wycieniować, bez malowania całego elementu, myślę że max. 300 zł to powinno kosztować, bo jednak trzeba oczyścić też z rdzy + ta nieszczęsna folia, ale 500 zł to przesada.

bestia150
07-03-2016, 16:56
Jakaś masakra z tą rdzą :roll: Odegnę trochę zderzak i psiknę tam białym smarem. Powinno wystarczyć jako zabezpieczenie.

zombie6
07-03-2016, 18:21
Tak, zabezpiecz te miejsca i pilnuj, bo coś faktycznie za słabo jest to fabrycznie zabezpieczone.

cezarg1410
07-03-2016, 18:37
Ja pier.... Ford sobie chyba robi jaja. 3 lata auto i gnije? Co to w ogóle ma być!!!! Miałem mk1 które miało gnic jak szalone i po 13 latach jedyne miejsca gdzie zamlowywalem coś to za przednimi kołami bo piach zdzieral.
A tutaj... Sajgon...

malfred
07-03-2016, 18:46
Honda Accord VIII, VII, Mazdy też mają problemy ze rdzą

cytus
07-03-2016, 19:24
Tragedia... - w niezależnym serwisie forda i PGD pod Multeximem w Katowicach powiedzieli, że to jest temat znany ale Ford tego tematu nie łyka i odsyła z kwitkiem.

Ale mogę Was pocieszyć, że przynajmniej elementy konstrukcji pod karoserią będą długo trzymały :) min. tyle ile Ford wymaga.
Zderzaki, miski olejowe... W firmie w której pracuję dostarczamy te części do Forda i jednocześnie przeprowadzamy testy korozyjności :-)

arturek
08-03-2016, 05:52
Każdy Focus ma gwarancję na blachy, tylko trzeba było co rok robić przegląd antykorozyjny. Tak mi się wydaje.

Witam
1) Gwarancja perforacyjna (rdza) dotyczy przypadków gdy rdza pojawia si e od wewnątrz blachy = pod lakierem
Jeśli korozja spowodowana jest ocieraniem elementów, to jest to uszkodzenie mechaniczne z zewnątrz i tego gwarancja perforacyjna nie obejmuje

W ASO pokazywali mi zdjęcia i poinformowali, że Ford każe robić zdjęcia na każdym etapie
- przed czynnościami
- w trakcie czyszczenia lakieru / blachy
Jeśli nie będzie widać, że rdza jest od wnętrza blachy, to Ford nie uznaje takiej naprawy
i klient płaci z własnej kieszeni

2) Jeśli chodzi o ceny w ASO => malowanie "ćwiartki" zderzaka w Focusie mk3 / kombi, kosztowało 400zł

3) Przegląd blacharki robi się raz do roku,
bez względu na przebieg i kosztuje to ok 80zł
Jeśli ktoś nie robił przeglądów, to można przywrócić gwarancję na blacharkę - kiedyś to zrobiłem.

pozdrawiam
Arturek

zombie6
08-03-2016, 08:04
Honda Accord VIII, VII, Mazdy też mają problemy ze rdzą

Potwierdzam, przy lusterkach i przy szybie przedniej w wersjach z szyberdachem szczególnie w przypadku Accorda, z tym że w Hondach Civic które miałem do 5 lat od zakupu nigdy nic mi nie wyszło, pomimo tego że lakier w Hondach był słabszy od tego w Foce i było znacznie więcej odprysków. Na parkingach w Fokach mk2 też widzę, że wielu z tym walczy - robią zaprawki we własnym zakresie, ale w mk3 także - właśnie przy łączeniu nadkola ze zderzakiem to widziałem w paru autach. U mnie to wyszło nagle - jeszcze w październiku dokładnie oglądałem to miejsce i na 100 % nic nie było, we wrześniu był przegląd w ASO i też było czyściutko, a pod koniec listopada przy myciu to zauważyłem po 2 tygodniach deszczu - chyba wtedy dostała się tam woda i żłobiła pod lakierem, z tym że tak jak pisałem u mnie źle to nie wygląda, bo szybko zareagowałem.

radzioleg80
08-03-2016, 11:25
Jakich wersji nadwozia dotyczy ten problem?

zombie6
08-03-2016, 11:58
Chyba wszystkich - kombi też widziałem, nie widziałem sedana, ale najmniej takich jeździ.

lapawwa
15-03-2016, 17:21
Witam
1) Gwarancja perforacyjna (rdza) dotyczy przypadków gdy rdza pojawia si e od wewnątrz blachy = pod lakierem
Jeśli korozja spowodowana jest ocieraniem elementów, to jest to uszkodzenie mechaniczne z zewnątrz i tego gwarancja perforacyjna nie obejmuje

W ASO pokazywali mi zdjęcia i poinformowali, że Ford każe robić zdjęcia na każdym etapie
- przed czynnościami
- w trakcie czyszczenia lakieru / blachy
Jeśli nie będzie widać, że rdza jest od wnętrza blachy, to Ford nie uznaje takiej naprawy
i klient płaci z własnej kieszeni

2) Jeśli chodzi o ceny w ASO => malowanie "ćwiartki" zderzaka w Focusie mk3 / kombi, kosztowało 400zł

3) Przegląd blacharki robi się raz do roku,
bez względu na przebieg i kosztuje to ok 80zł
Jeśli ktoś nie robił przeglądów, to można przywrócić gwarancję na blacharkę - kiedyś to zrobiłem.

pozdrawiam
Arturek

Potwierdzam, to co napisał kolega Arturek. Koszt jest malutki bo 43 zł w FORD LIPSKI. Natomiast co do wszelakich odprysków, otarć nawet między elementami to z kieszeni użytkownika. Naprawa odprysku to około 1100 zł... Więc muszę się zastanowić czy robić czy nie. Jeśli pomaluję w nieautoryzowanym to traci się możliwość wyrobienia gwarancji na blachy do 12 lat. Ktoś z userów dowiadywał się w swoich serwisach Forda ile kosztuje taka naprawa?

zombie6
15-03-2016, 17:34
Za 1100 zł to można solidnie trzy elementy polakierować w dobrym zakładzie, ASO to jest jednak czysty rozbój w biały dzień :mrgreen:

tomch77
15-03-2016, 18:34
W mk2 wyż.wym. sytuacja to standard ale nie spodziewałem się, że w wyższym modelu tego nie poprawili g:galy.
Ja poprawiałem te miejsca w obu autach i tak myślę, że może podkleić miejsce styku karoserii ze zderzakiem folią przylepną, ochronną, taką do progów?

mack_dev
14-07-2022, 09:13
Dopadło i mnie :( Rocznik 2011. Robiłem sobie nadzieje, że jak niewalony, to będzie dobrze, ale to jednak Ford ;-) Tylne nadkola przybierają właśnie rdzawy kolor... Z jednej strony są co prawda standardowe odpryski (na łączeniu ze zderzakiem), ale z drugiej wylazło totalnie z d... Co ciekawe, w zeszłym roku dałem sobie spokój z ASO i ich gwarancjami, a tu masz.

konieczko5
14-07-2022, 10:38
...

clubGRANT
16-07-2022, 12:13
Z tego co słyszałęm to wina zderzaka, który obciera lakier.

arturek
17-07-2022, 12:38
[...]
Co ciekawe, w zeszłym roku dałem sobie spokój z ASO i ich gwarancjami, a tu masz.

Witam

Ja w swoim Focusie mk3 robiłem regularne przeglądy blacharki w ASO i się przydały
- tylny zderzak ocierał o błotnik - usunęli w ramach gwarancji
- nad tylną rejestracją odpadł mały kawałek lakieru - uznali i zrobili na gwarancji

Koszty przeglądu blacharki są "groszowe" więc warto robić
Kiedyś to było 80zł, teraz 99zł brutto

pozdrawiam
Arturek

Marciol
27-12-2022, 17:59
Trochę odkopię.. ale.. nie dałoby się poluzować spasowania zderzaka, aby zrobić tam trochę więcej miejsca, co by się nie obdzierało? Fakt faktem, kosztem wyglądu ale może na tyle mało aby szczeliny nadal dobrze wyglądały a jednak trochę uniknąć problemu ?

Luźny pomysł laika :)