Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] automat 4F27E - opinie


robal
09-03-2016, 08:26
Witam,

Krótko:
Potrzebna opinia osób mających styczność z automatem 4-biegowym (4F27E) na jej temat. Najchętniej w focusie 1,6 Pb.

Wady, zalety itd. itp.

c-matix
09-03-2016, 16:33
Wada - wolna po redukacji.
Zalety - mało awaryjna przy normalnym użytkowaniu i niedroga w serwisowaniu.

robal
09-03-2016, 17:40
Wolna po redukcji - chodzi o redukcję przy kickdownie?

mick1973
10-03-2016, 06:58
Czasami chwilę myśli ale wiadomo to nie DSG.
Ogólnie to stara sprawdzona konstrukcja .

robal
10-03-2016, 11:10
Podziękował. Auto dla żony (demonem prędkości czy dynamiki jazdy to ona nie jest), więc wolna skrzynia nie powinna być problemem.

Najgorsze, że sprzedawca okazuje się jakiś lekko niepoważny...

Jakub88000
18-03-2016, 13:32
Panowie jaki olej bedzie najlepszy dla tej skrzyni?, mam focus mk2 z tą skrzynią (4-bieg. przekł. autom. - 4F27E) , 2L benzyna

Czy taki bedzie odpowiedni: http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Olej-przekladniowy-automatycznej-skrzyni-CD4E-A4LD-ATX-CTX-4F27E-Carlube-ATF-Q-500ml./41

ile tego oleju tam sie mieści?

Z góry dzieki.
Jakub.

robal
18-03-2016, 14:54
Jak mnie pamięć nie myli to całkowita pojemność to ok. 7,5 litra. Ale bodajże spuści się coś około 4 litrów, reszta zostaje w konwerterze.

maciuo
14-04-2016, 13:16
Panowie jaki olej bedzie najlepszy dla tej skrzyni?, mam focus mk2 z tą skrzynią (4-bieg. przekł. autom. - 4F27E) , 2L benzyna

Czy taki bedzie odpowiedni: http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Olej-przekladniowy-automatycznej-skrzyni-CD4E-A4LD-ATX-CTX-4F27E-Carlube-ATF-Q-500ml./41

ile tego oleju tam sie mieści?

Z góry dzieki.
Jakub.

Wg.mnie ten olej nie nadaje się do tej skrzyni (ten z linka spełnia normę dexron II). Oryginalnie jest olej mercon V (pochodna dexron III).
Z olei które ja zalewałem to comma aq202 oraz oryginalny forda dp-m5. Z tych dwóch subiektywnie comma lepiej się zachowywała na zimnej skrzyni.

Ogólnie skrzynia 4f27e jest ok. Przy silniku 2,0 umożliwia w miarę dynamiczną jazdę, 1,6 w automacie to musi być już powóz.

harpii
15-07-2016, 10:10
Mam c-max '08 2.0 przebieg 97 tys właśnie z tą skrzynią. W serwisie dostałem informację że się oleju nie wymienia bo jest bezobsługowa. Pytanie czy faktycznie nie ruszać czy oddać na wymianę oleju i filtra ?

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

c-matix
17-07-2016, 12:03
Wymień koszt z filtrem ok 300zł. Wymieniaj co 3-4 lata lub 40-50tyś a skrzynia odwdzięczy ci się jazda do nawet 300tys/km.

xander119
17-07-2016, 12:19
Albo dopóki ci się półośki nie wytrą na frezie. Nigdy więcej automatu!

harpii
07-08-2016, 18:35
Wymień koszt z filtrem ok 300zł. Wymieniaj co 3-4 lata lub 40-50tyś a skrzynia odwdzięczy ci się jazda do nawet 300tys/km.
Dasz namiar na jakiś sprawdzony punkt ?

W wawie to mi 600 krzyknęli, ale wydaje mi się że ze ściągnięciem oleju również z konwertera i z olejem i filtrem.

W Solid Garage telefonicznie mówili że po wymianie oleju (oni w tej skrzyni wymian nie robią tylko powershift) czasem ta skrzynia może zachowywać się gorzej...

I weź człowieku bądź mądry...
Wada - wolna po redukacji.
Zalety - mało awaryjna przy normalnym użytkowaniu i niedroga w serwisowaniu.

O co chodzi z redukacji.... Autokorekta ?


Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

c-matix
07-08-2016, 20:02
W Krakowie ja robiłem w http://www.auto-mat.com.pl .
Przy starcie jak cisne zmienia biegi od 1 do 4 ładnie szybko i ciągnie. Ale po redukcji z 5 na 4 lub 3 auto przeciąga całkowite zapięci e biegu i wyje jak to stare automaty ty mu gaz on łeeeeeeee ciągnie ale nie przyspiesza jak ty byś chciał. Wyjściem jest wciśnięcie całego pedału gazu wtedy wchodzi wysoko w obroty bieg schodzi nawet do 2 i ciągnie ale obrotki 5tys i w góre. Tylko to już jest katowanie skrzyni i dla niej nieprzyjazne wiec stosuje bardzo rzadko w sytuacjach awaryjnych.

harpii
08-08-2016, 08:03
W Krakowie ja robiłem w http://www.auto-mat.com.pl .
Przy starcie jak cisne zmienia biegi od 1 do 4 ładnie szybko i ciągnie. Ale po redukcji z 5 na 4 lub 3 auto przeciąga całkowite zapięci e biegu i wyje jak to stare automaty ty mu gaz on łeeeeeeee ciągnie ale nie przyspiesza jak ty byś chciał. Wyjściem jest wciśnięcie całego pedału gazu wtedy wchodzi wysoko w obroty bieg schodzi nawet do 2 i ciągnie ale obrotki 5tys i w góre. Tylko to już jest katowanie skrzyni i dla niej nieprzyjazne wiec stosuje bardzo rzadko w sytuacjach awaryjnych.
Ok, 300 ale z olejem i filtrem ?
Ściągali również olej z tego konwertera?
A tak przy okazji ile ci pali na gazie ?

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

c-matix
08-08-2016, 09:06
Filtr wymieniali, czy olej z konwentera nie wiem, nie pytałem o to wtedy.
Spalanie gazu miasto 15l
autostrada do 120km/h 10l, do 140km/h 11,5
trasy z wyprzedzaniem 11l.

harpii
08-08-2016, 13:17
No... U mnie podobnie...sporo

Wysłane z mojego MI NOTE LTE przy użyciu Tapatalka

tederos
08-09-2019, 19:43
Odświeżę temat.
Świeżo po kupnie 2.0 w automacie skrzynia 4F27E. Wszystko działa ok.Olej na bagnecie nie jest przesadnie czarny i go nie czuć. Samochód ma 170 tys. przejechane (prawdopodobnie) i chyba nigdy nie zmieniany olej. Dzwoniłem do 2 ASO i nie chcą tego robić, mówią że dożywotni ;)
Mój mechanik również odradza-mówi,że po zmianie mogą wyjść jakieś kwestie i żeby nie ruszać,jeśli się nic nie dzieje. Sam już nie wiem.
W okolicach ZG tylko 2 punkty znalazłem,ale nie wiem na ile legitne są.