Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jakie stosować zawory bezdętkowe / wentyle do felgi stalowej 6,5J X 16"


PGFF2013
11-03-2016, 21:58
Witam,

Podczas ostatniej wymiany opon mechanik poradził wymianę wszystkich wentyli / zaworów bezdętkowych.
Samochód kupiłem używany i chciałbym się dowiedzieć jakie ford stosuje fabrycznie wentyle / zawory bezdętkowe do fabrycznych kół stalowych 6,5J X 16"?
Można znaleźć w internecie różne rodzaje zaworów różniące się długością, średnicą osadzenia (11,3 lub 11,5 lub 8,3 może i są inne), materiałem z którego są wykonane gumowe/aluminiowe.
Oznaczenia tych zaworów widziałem często jako TR-xxx np. TR-413 TR-414 TR-414L TR-429 inny rodzaj oznaczenia tych samych zaworów to ETRTO V2.03.1 V2.03.2 V2.03.8 V2.03.4 V2.03.9
Obecnie mam zamontowany jeden krótki i pozostałe długie. Przy krótkim jest trochę mniej wygodnie przy pompowaniu dlatego chciałbym dokupić komplet długich. Z kolei wyczytałem na jednym z branżowych portali, że długie bardziej się odchylają i może uchodzić powietrze z opon.
Czy ktoś się tematem interesował lub może podzielić się swoim doświadczeniem? Mechanik powiedział, że on stosuje tylko krótkie.
Ewentualnie może ktoś zna średnicę osadzenia zaworu w fabrycznych stalowych felgach 6,5J X 16"?

Pozdrawiam
Paweł

weuek
11-03-2016, 22:05
Jakiekolwiek się nadadzą. Niespodzianka: zaworów dętkowych nie ma, zresztą tak samo jak bezdętkowych. Załóż średnie. :-)

PGFF2013
11-03-2016, 22:39
Ta wypowiedź nie stanowi w żaden sposób odpowiedzi na postawione przeze mnie pytania. Odnośnie zaworów dętkowych to nie czyniąc reklamy kilka linków do firm handlujących takim asortymentem:

http://www.wlocar.com/zawory-detkowe-c89.html
http://www.spimat.com.pl/materialy-wulkanizacyjne/zawory-i-akcesoria/samochody-osobowe-i-dostawcze
http://wulcar.com.pl/zawor-detkowy-tr13-na-zimno

Przyjmę, że kolega chciał określić, że do kół tego modelu samochodu nie ma zaworów dętkowych. ;-)
Pisząc o zaworach bezdętkowych staram się używać prawidłowej nomenklatury.

weuek
11-03-2016, 22:43
Dętkowych opon do twojego pojazdu nie ma. A zawory możesz kupić dowolnej długości, na przykład tu:
http://wulkanizatorzy.pl/zawory-do-opon-bezdetkowych-osobowych-c-4_26.html

Niepotrzebnie komplikujesz prostą sprawę (na przykład, podając szerokość i średnicę felgi - a to jest bez znaczenia). O to mi chodziło.

PGFF2013
11-03-2016, 22:49
Myślałem, że to rzeczywiście jest prosta sprawa kupić zawór/wentyl i kwestia jest tylko długości jednak po zagłębieniu się w ofertę wychodzi na to, że również są różne średnice osadzenia zaworu w feldze. Rodzaj felgi podałem bo wnioskuje z tego, że różne średnice są w różnych felgach. Oczywiście mogę suwmiarką sobie zmierzyć średnicę otworu po wyjęciu wentyla jednak wolałbym uzyskać taką informację od innych. (mniej kłopotliwe :) )

cezarg1410
11-03-2016, 23:51
To ja rzucę kolejna niespodziankę : jeśli zawór trzyma powietrze nie ma ABSOLUTNIE ŻADNYCH WSKAZAŃ do jego wymiany. A w 4 letnim aucie to właściwie głupota.

pankrakus
12-03-2016, 06:38
Witam

Nie rozumiem jednej kwestii => po co kolega chce kupować zawory / wentyle sam
Przecież i tak ich sam nie wymienisz tylko musisz jechać do wulkanizatora
Skoro pojedziesz do wulkanizatora, to wulkanizator ma zawory, więc założy

Robisz kolego problem, tam gdzie go nie ma

2) Zawory (wentyle) "dętkowe" jak sama nazwa wskazuje są fabrycznie zawulkanizowane w dętkach.
Takich zaworów nie kupuje się solo tylko razem z dętką
Dętki to stosowało się 30 lat temu

Zawory dętkowe, to kupi co najwyżej wulkazniator, aby naprawić dętkę w której uszkodził się zawór

3) Dyskusja czy kupować zawory dętkowe czy bezdętkowe, świadczy o całkowitej nie znajomości tematu
W Fordzie są zawory bezdętkowe, mocowane bezpośredni w feldze

Tak wygląda zawór (wentyl) bezdętkowy
http://sklep.ottlik.pl/images/zawor%20tr%20415%20gumowany1.JPG

teoretycznie lepszy jest metalowy zawór skręcany
Piszę "teoretycznie", bo bywa z tym sporo problemów
https://felgeo.pl/pol_pl_Zawor-Bezdetkowy-Ciezarowy-V3-20-1-447_2.jpg


4) Jakby ktoś się chciał "doktoryzować" w tym temacie
(chyba prościej aby wulkanizator dobrał odpowiedni zawór)
http://www.gruszka2005.pl/galerie/a/a97c65176885126b839373cbcc9f2e9247770.jpg

pozdrawiam
pankrakus

PGFF2013
12-03-2016, 10:16
Pytanie: Po co chce kupować sam zawory?
Ponieważ wulkanizator powiedział, że jeśli chcę długie to żebym do następnej wymiany kupił je sam ponieważ on ma w ofercie tylko krótkie.

Nikt w tym temacie nie próbuje stosować zaworów dętkowych. Padło tylko stwierdzenie, że nie ma zaworów dętkowych. Co zostało sprostowane. Są dętkowe i bezdętkowe ale w tym temacie mowa tylko o bezdętkowych.

Ponieważ sam chcę sobie dobrać odpowiedni zawór chciałbym poznać średnicę otworu w którym montuje się zawór w felgach, których rodzaj określiłem powyżej. Odpowiedź na to pytanie jeszcze nie padła.

Uprzedzając możliwe odpowiedzi, nie interesują mnie odpowiedzi w stylu: zmień wulkanizatora :)

Bump: Co do tego, czy głupotą jest, czy też nie jest wymiana zaworów bezdętkowych w czteroletnim samochodzie, to myślę, że to zależy. Zależy np. od stanu zaworów, nie tylko czy trzymają ciśnienie. Niektórzy zalecają wymianę przy każdej zmianie opon inni max co 2 lata. A użytkownicy różnie pewnie oszczędzają ok. 8zł za komplet.

cezarg1410
12-03-2016, 11:28
Bump: Co do tego, czy głupotą jest, czy też nie jest wymiana zaworów bezdętkowych w czteroletnim samochodzie, to myślę, że to zależy. Zależy np. od stanu zaworów, nie tylko czy trzymają ciśnienie. Niektórzy zalecają wymianę przy każdej zmianie opon inni max co 2 lata. A użytkownicy różnie pewnie oszczędzają ok. 8zł za komplet.
U wulkanizatora 8zł za sztukę a nie za komplet.
Niektórzy? Rozumiem, że niektórzy właściciele stacji wulkanizacyjnych? Eh. No cóż. Twoja kasa, twoja decyzja. Natomiast fabryczny zawór jest na tyle dobrej jakości, że według mnie 10 lat powinien siedzieć bez zająknięcia. No, ale jak powiedziałem twoje klocki twoja sprawa.
P.S - nie padła odpowiedź na pytanie o średnicę otworu, bo jestem pewien w 120%, że jesteś pierwszą osobą w historii tego forum, która takie pytanie zadaje :)
Powodzenia !

PGFF2013
12-03-2016, 11:51
Nie zadawałbym tego pytania gdybym znalazł na nie odpowiedź :)
To chyba jedna z podstawowych zasad na wszystkich forach.

weuek
12-03-2016, 12:24
Napisz do kogoś, kto sprzedaje felgi stalowe takie, jak ty masz i niech ci zmierzy otwór. Zawory da się samemu zdjąć/wyciąć i włożyć nowe (choć nie idzie łatwo), bo sam to robiłem (w alufelgach).

Skręcanych i ukrytych (tez skręcane) nie polecam, szczególnie na zimę, bo nigdy nie chcą tak trzymać powietrze, jak te najtańsze gumowe (po złotówce).

Rozumiem gdy ktoś kombinuje z zaworami do jakichś ładnych felg, ale do stalówek (z kołpakiem) tak wymyślać, to... nie rozumiem.

pankrakus
12-03-2016, 18:17
Pytanie: Po co chce kupować sam zawory?
Ponieważ wulkanizator powiedział, że jeśli chcę długie to żebym do następnej wymiany kupił je sam ponieważ on ma w ofercie tylko krótkie.
[...]

Witam

Skoro wulkanizator ma zawory krótkie, to co za problem zapytać go o średnicę, a potem kupić dłuższy o tej samej średnicy?

Ja nie dostrzegam problemu.

pozdrawiam
pankrakus

p.saw
13-03-2016, 16:40
A dlaczego zawory (kominki jak się kiedyś określało) długie?
Im dłuższe tym cięższe i więcej ciężarków do wyważania (oczywiście różnica niewielka ale zawsze).
Poza tym na te krótsze łatwiej zakłada się końcówkę kompresora - nie wyginają się tak i jest mniej narażona na uszkodzenia.
Moim zdaniem krótsze lepsze. Ale może kolega ma inny powód aby zakładać długie?

Bump: wymianę zaworków wewnętrznych można dokonywać co każdą zmianę opon, tutaj się zgodzę. Ale samych kominków? Po co?.