Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] 1.8 16v zetec Regulacja zaworów.
Erwinek!! 12-03-2016, 19:53 Wiem , że jest o tym sporo na forum , ale doraźnie o tym modelu nic nie znalazłem .
Mam focusa mk1 2002 r. 1.8 16v zetec z przebiegiem 2002 tys km
I chciałbym się dowiedzieć :
- jak się reguluje te zawory , czy płytkami, czy szklankami?
- jak szklankami to trzeba zdejmować rozrząd?
- ile trwa taka naprawa i czy kosztowna?
Czy ktoś to robił w tym modelu?
szolki
tak
pewnie dzień i tak będzie kosztowna
Erwinek!! 12-03-2016, 20:55 Szklanki? napewno?
Szklanki chyba od 2004r
Mój silnik to zetec 1.8 16v zetec-E (R)
Bump: Wyczytałem w Wikipedii, że w roku 1998 zmodyfikowano silnik i zmieniono hydrauliczne popychacze na regulację płytkami.
Nazwę zetec E zastąpiono nazwą zetec R
Czyli wychodziło by ,że są luzy regulowane płytkami.
Ja mam 2.0 i na 100% jest regulacja na płytkach i u Ciebie jest to samo. Co do zdejmowania rozrządu to nie wiem, ale zdejmując pokrywę zaworów pasowałoby też wymienić uszczelkę pod nią, koszt bywa różny, w jednym serwisie powiedzieli mi 250 zł + 10 zł za płytkę licząc, że wszystkie zawory trzeba by regulować to wyszło by 410 zł, w innym powiedzieli znowu od 100 do 300, więc wszystko zależy ile płytek pójdzie i do jakiego serwisu pojedziesz ;) No i czasowo to max jeden dzień.
Witam
Luz zaworowy korygujemy podkładkami regulacyjnymi.Nie szklankami.Operacja jest prosta.Potrzebne narzędzie specjalne.
pozdrawiam
stoncold 13-03-2016, 17:27 Regulacja jest na płytkach. Robiłem to w tym roku przy wymianie rozrządu wszystkie płytki miałem do szlifowania. Za szlifowanie plus dojazd do zakładu który to robi mechanik wziął 150 zł. Uszczelkę pod pokrywę zaworów wymieniałem na nową.
Erwinek!! 13-03-2016, 21:32 Czyli rozumiem, że nie trzeba ruszać paska rozrządu?
Jeśli tak to uważam temat za zamknięty.
Dzięki za odpowiedzi.
jarhel74 14-03-2016, 19:48 Panowie- Wy macie przedlifty.
Kolega ma 2003 r więc polift.
Nie byłbym na 100% pewny,że są płytki. Najprościej zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić organoleptycznie.
krzys1968 14-03-2016, 21:09 Przypuszczam ze o to chodzi
Erwinek!! 14-03-2016, 22:50 Wdarł się błąd rok produkcji mojego wozu to 2002 r.
Zaraz to zmienię.
Tak czy inaczej polift.
Setny temat pt. "szklanka czy płytka". A nadal nikt nie wie na pewno i o co właściwie biega. Nieliczni zawodowi mechanicy którzy tu się udzielają, mam wrażenie spuszczają litościwie zasłonę milczenia na te spory... :)
Sądzę że u siebie się przekonam jak złoma wepchnę na kanał - mam nadzieję że nieprędko bo rok temu sprawdzane.
Może pora na konkretny temat podpięty do działu?
:)
W aucie autora tematu na 100% są płytki :) Jednak w 1.6 wiem, że występuje regulacja na szklankach na pewno w tych poliftowych :)
Witam
W silniku 1,6L Zetec-SE do roku 2000 były płytki.Od 2001 regulujemy wartość luzu popychaczami.
pozdrawiam
Witam i odgrzewam koltleta.
Panowie, chciałbym sprawdzić luz zaworowy.
Według instrukcji z http://focus.korona-pl.com/TIS/#top muszę ustawić koło pasowe w pozycji ZZP, gdzie znajdują się znaczniki. Jednak na moim kole nic nie ma?!
Wygląda podobnie:
https://lh3.googleusercontent.com/H1BGK2r3QMLwLw2emRHS6FAOxcmBbZijrgb732nWJKD8LOzBnx Id3m6Mr0D2H8mkJ4qHSTvhwCMdvWWHHgGhsqZz2OP_GZ-ZzuPE9km-9ZzB0pea9ExKHu7Taxm7fSAHc7OvwzLjzwRbP-UXK9Viv3PRraxa5HFf9uIC7qGO2Lxb1SAbEmSirUZy3aE0zcHi DXDgRJGn_ioKoAhyfHdsF0W2LhF0fNwMXFJSPPLxCn6EjPepR_-RlJb3JcWPDjokATGPXFSSm4DHaFgEPI0-HMufLAPvjpZAku_QWx6J1hEgsSTcBike2tawVj-I-LRwNe3I3NREgS_l01Uow2wM681Zx3nwQ9nIPBckPGHnGSp7MHN 2Xzh-w7R0xR38uHyil1TsoCUp8cMz9sc2HhxZ_Ii_w1-_Ff_exABOvXzHRK31yI0LidexAGXXVQPopT-LySrlOx_2e4OYDk5EPxP9cIOKczUBcqwKvBT8sjnawohX_4oIf cnFJOaNA6bKKbNhnPgwEA5iH8J12f-rmT-0D0lldiAzc9iTphap5e7F5vZi5tVGTfmx607RQuo9s4svHQvcp W5kdPyxzpIEqgo_VWCzsyc67Ubkrja2RbcdAFJcsvZawu7YnnI cLpzzQqXzVd5j_XgxpqwoiJ_hVEngGxOEmjskcqthMBWZ_YgDY w=w785-h589-no
Może ktoś pomóc w zlokalizowaniu właściwego położenia...?
Ogarnięte z pomocą mechanika. Dwie cechy są nabite tak jakby "majzlem" na kole pasowym,ledwo widoczne. Dla pewności sprawdziliśmy- na śrubokręt.
Położenie krzywek były jakby w niepełnym poziome (wdech i wydechy "mijały się") co pozwala na pomiar wszystkich zaworów na jednym cylindrze -tak jak jest to opisane w TIS.
|