Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Wtryski w 2.0 TDCI oznaczenia


wiewior7
13-03-2016, 14:27
Cześć, przymierzam się pomału do wymiany lub regeneracji kompletu wtryskiwaczy w Mondeo mk3 2002 2.0 TDCI. Chciałbym to zrobić dobrze na kolejne kilka lat i na kolejne 200 tys km :P. Mam jedną wątpliwość czy to normalne że mam teraz w silniku wkręcone wtryski o różnych oznaczeniach? Obecnie mam tak patrząc od strony kierowcy i idąc w stronę pasażera:
EJDR00101Z, EJDR00101Z, EJDR00301Z, EJDR00301Z
Czy one nie powinny być wszystkie takie same? Czy są one zamienne? Które są tymi które powinny być fabrycznie?

VIN: WF05XXGBB52Y76713

Usefull
13-03-2016, 20:33
Przy okazji zrób pompę , nie wiadomo w jakim jest stanie a jak się łuszczy to szkoda zapchać nowe wtryski opiłkami z pompy :P

aprox99
13-03-2016, 20:36
według numerów są te wtryski ok,są te same

Murani
13-03-2016, 20:55
Nie koniecznie 4 są do naprawy. Ja oddałem 4 uszkodzony był jeden, reszta czyszczona i sprawdzona.

stecus
13-03-2016, 20:56
Z tego co pamiętam jedyna różnica to konieczność zastosowania różnych uszczelniaczy, okrągłe bądź z 'uszkami'.

wiewior7
13-03-2016, 21:02
Bo o ile pamiętam to te wtryskiwacze różnią się miedzy sobą "kołnierzem" tak jak na zdjęciu?

http://wiewior7.mooo.com:1111/wtryski.jpg

Ale poza tym chyba to to samo... teraz waśnie się nad tym zastanawiam bo chciałbym już to uporządkować... i nie wiem czy któryś z nich jest bardziej od mondeo mk3 tdci... czy faktycznie nie robi to żadnej różnicy.

Robiłem próby przelewowe już każdy leje jak chce.... zaczął dymić i dziwnie chodzić... myślę że to już na nie czas... jakieś pół roku temu wymieniałem jeden na używany bo wywalał mi jakże popularną żółtą sprężynkę... ale widzę i czuję że pozostałe trzy też już pomału doją o sobie znać.

SRS
13-03-2016, 21:12
masz silnik 2.0DI 130PS i doniego idą tylko takie wtryski
regenerowany przez forda RM2S7Q-9K546-AJ - 1882 zł
nowy 2S7Q-9K546-AH -> 2S7Q-9K546-AJ - 2153 zł

wiewior7
13-03-2016, 21:39
masz silnik 2.0DI 130PS i doniego idą tylko takie wtryski
regenerowany przez forda RM2S7Q-9K546-AJ - 1882 zł
nowy 2S7Q-9K546-AH -> 2S7Q-9K546-AJ - 2153 zł

A wiesz może jak te numery odnoszą się do tych: EJDR00101Z, EJDR00301Z?

slawek-kali
13-03-2016, 21:51
Wszystko to samo pasuje do i tylko!

FORD MONDEO III (B5Y) FORD MONDEO III (B5Y) 2.0 TDCi (10/2001 bis 08/2007, 96 kW)
FORD MONDEO III Kombi (BWY) FORD MONDEO III Kombi (BWY) 2.0 TDCi (10/2001 bis 08/2007, 96 kW)
FORD MONDEO III Stufenheck (B4Y) FORD MONDEO III Stufenheck (B4Y) 2.0 TDCi (10/2001 bis 08/2007, 96 kW)

1152989
1226331
1376694
2S7Q9K546AH
2S7Q9K546AJ
EJDR00001Z
EJDR00002Z
EJDR00101Z
EJDR00301Z
R00001Z
R00002Z
R00101Z
R00101Z
R00301Z
RM2S7Q9K546AJ
W00301Z

forest3881
19-06-2017, 19:09
witam w moim mondku byly regerowane wtryski i pompa i caly uklad czyszczony czujniki niektore wymienione na pompie .a problem jest taki ze jak sie zagrzeje samochod to mi go odcina i brak ocy moge jechac ale slabo przyspiesza jak go zgasze i odpale to zowu moge jechac normalnie.tylko niewiem czy mechanik dobrze je wkrecil bo mam tak.od strony pasazera jest ejdr00301z,ejdr00101z,ejdr301z,ejdr00101zniewiem czy jest tak prawidlowo.a blad wywala na kompie p0251.czy ma ktos na podmianke wyzej wymienione wtryski z czestochowy.prosze o pomoc.

wiewior7
10-07-2017, 09:03
Ponownie pojawił się u mnie problem z wtryskiem. Obecnie mam założone:
EJDR00101Z, EJDR00101Z, EJDR00301Z, EJDR00301Z

I mam szybkie pytanie mam możliwość kupienia w dobrej cenie wtrysku o numerze:
EJDR00201Z lub EJDR00501Z czy któryś z nim podejdzie i jest zamienny i mogę go zamontować bezkarnie u siebie?

krystian1410
11-07-2017, 11:17
napewno 501Z nie bo to jest krótki

wiewior7
11-07-2017, 22:36
Udało mi się dostać wtrysk taki jaki miałem czyli 301. Wczoraj zawiozłem go do sprawdzenia na maszynie i wyszedł że jest ok i można śmiało go montować. Zadowolony i szczęśliwy wymieniłem wtrysk, wykręciłem stary, wkręciłem sprawny podłączyłem przewody wc, przelew i wtyczkę elektryczną... samochód odpalił po 2-3 sekundach kręcenia... niby wszystko dobrze, chwile pochodził potem pojeździłem. Wydaje się że wszystko ok, pracuje równo nie kopci przyśpiesza rewelacja. Mały problem pojawił się przy porannym rozruchu jak kiedyś odpalał praktycznie po przekręceniu kluczyka teraz muszę kręcić nim z 2-3 sekundy, niby nie długo ale wyraźnie czuć że chwile trzeba pokręcić aby zaskoczył. Czy ktoś może podpowiedzieć co tu jeszcze sprawić? Może układ paliwowy mi się zapowietrzył?

wiewior7
16-07-2017, 11:45
Udało mi się dostać wtrysk taki jaki miałem czyli 301. Wczoraj zawiozłem go do sprawdzenia na maszynie i wyszedł że jest ok i można śmiało go montować. Zadowolony i szczęśliwy wymieniłem wtrysk, wykręciłem stary, wkręciłem sprawny podłączyłem przewody wc, przelew i wtyczkę elektryczną... samochód odpalił po 2-3 sekundach kręcenia... niby wszystko dobrze, chwile pochodził potem pojeździłem. Wydaje się że wszystko ok, pracuje równo nie kopci przyśpiesza rewelacja. Mały problem pojawił się przy porannym rozruchu jak kiedyś odpalał praktycznie po przekręceniu kluczyka teraz muszę kręcić nim z 2-3 sekundy, niby nie długo ale wyraźnie czuć że chwile trzeba pokręcić aby zaskoczył. Czy ktoś może podpowiedzieć co tu jeszcze sprawić? Może układ paliwowy mi się zapowietrzył?

Wczoraj z nim trochę powalczyłem:

Wpisałem mu przez FordScan kody wtrysków (te które były na każdym z wtryskiwacza) potem pojeździłem jeszcze zgodnie z poniższą procedurą samoadaptacji:

- temp. silnika pow 70* C
- prędkość w przedziale 50-70 km/h
- obroty silnika w przedziale 1800-3500 rpm
- czas trwania samoadapracji 900 sek dla każdego cylindra począwszy od 1 w kolejności ich pracy czyli 1,3,4,2.

Silnik po odpaleniu pracuje idealnie... ciszej, równo, nie dymi, ma moc nie wywala błędów ani sprężynki.

Jedyny dziś rano po odpaleniu znowu to samo. Przy odpaleniu tak z 2-3 sekundy trzeba trzymać aż zaskoczy... Ktoś ma pomysł co to może być może się układ zapowietrzył? Już sam w sumie nie wiem może ktoś miał coś podobnego po wymianie wtrysku?