Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzic czy auto powinno miec centralny zamek na pilot


klakieros
23-04-2007, 19:37
Witacje,

Jestem posiadaczem Fordka Mondeo jak rowniez od niedawna Fiesty z 2006r kupionej w salonie. Mialem niezle przejscia z pracownikami (sprzedawcami) salonu, szczegolnie juz po podpisaniu kupna ;) Jedna rzecz, ktora mnie zastanawia to to czy to auto powinno posiadac klucz z pilotem do centralnego zamka? Jak kupilem auto to dostalem tylko jeden klucz (mowili ze taki juz byl jak go dostali do salonu, czyli "sie zgubil"), ale dorobili nam zapasowy, z tym ze te oba klucze to te zwykle cieniutkie. Mnie najbardziej interesuje czy to auto ma wbuydowane czujniki do klucza z pilotem bo jezeli takie cos by bylo to kupno samego klucza i zaprogramowanie to nic wielkiego.

Czyli reasumujac moje pytanie:

Jak sprawdzic czy sa czujniki i gdzie do klucza z pilotem??
Najgorsze jest to ze dziurka do klucza jest tylko od strony kierowcy wiec czasem jest to uciazliwe.

Ford Fiesta Style
1.4 benzyna
3 drzwiowy
2006r

W tym salonie nie warto pytac bo szkoda czasu. Do mojego Mondeo jak pilot nie dzialal to mowili ze zaprogramuja go za 560pln (100 funtow brutyjskich, bo tu mieszkam i tu auto bylo kupione) a ja sam po przeczytaniu tego super forum zrobilem to w 2 minuty i za darmo :)

Takze jak ktos moze cos doradzic to bardzo prosze.

Dzieki i pozdrowienia

Kapuhy
24-04-2007, 17:17
Dostałeś do nowego auta tylko jeden klucz? A klucz-matkę? Bo w sumnie powinny być trzy, przy wspaniałych fordowskich zamkach to baaaardzo wskazane-tak samo jak centralny. Gnieć ich o komplet, a jak okaże się, że nie masz fabrycznie centralnego-załóż koniecznie, zaoszczędzisz sobie wielu późniejszych problemów.

klakieros
24-04-2007, 18:14
tzn dostalismy tylko matke, potem dorobilismy zapasowy i tak mamy teraz dwa. Centralny zamek jest (manualnie otwierany i zamykany) - mysle, ze masz na mysli centralny zamek z mozliwoscia sterowania pilotem. Tego staram sie dowiedziec ale w tym salonie sie nie dowiem bo takiego zenujacego prostactwa to juz dawno nie widzialem (chociaz na wyspach to sie zdarza nader czesto). Zobacze czy czegos sie dowiem tutaj na forum.

Wczoraj patrzylem na allegro i tutejszym e-bayu i sa w sprzedazy sterowniki do alarmu i centralnego zamka z dwoma pilotami wiec nie wiem czy po prostu tego nie kupic i wiecej nie wnikac bo to az tak wiele nie kosztuje (do 200pln) i pewnie bym mial problem z glowy. Zastanawiam sie tylko czy sam to zaloze, generalnie wiele rzeczy potrafie samemu zrobic ale teg ojeszcze nigdy nie zakladalem a auto pewnie jest troche bardziej skomplikowane (mam na mysli uklad elektryki) niz te sprzed 10 lat. No ale.. najwyzej dluzej nad tym posiedze i bede czesciej zadawal pytania ;)

Kapuhy
24-04-2007, 18:40
Na forum jest sporo postów na temat siłowników i sterowników, na pewno znajdziesz sporo informacji. Spowodowane to jest m.in. ****ianą konstrukcją fordowskich zamków. Faktycznie na myśli miałem zdalne sterowanie, w starszych fiestach fabryczne było na podczerwień z odbiornikami przy lusterku wstecznym, jak jest w mk VI niestety nie wiem. Nie masz w instr. do swojego autka opisanych różnych wersji? Można też sprawdzić wysposażenie po VINie w jakiejś nowszej wersji microcata, nie masz jakiegoś ASO w okolicach? Może Ci sprawdzą, chociaż i tak 100% pewności nie będzie-bo czasem auta są doposażane u dilerów.

Marcin73
24-04-2007, 20:08
Witacje,

Czyli reasumujac moje pytanie:

Jak sprawdzic czy sa czujniki i gdzie do klucza z pilotem??
Najgorsze jest to ze dziurka do klucza jest tylko od strony kierowcy wiec czasem jest to uciazliwe.

Dzieki i pozdrowienia

Odpowiedź brzmi: na 100% powinien być pilot do centralnego. Właśnie po tym, że nie ma dziurki do klucza po stronie pasażera można to rozpoznać. Poczytaj dokładnie instrukcje obsługi, tam też o tym piszą.
Życze udanego boju z salonem, bo chyba tego tak nie zostawisz :fcp29

klakieros
24-04-2007, 21:05
Właśnie po tym, że nie ma dziurki do klucza po stronie pasażera można to rozpoznać.

tez mi sie tak wydawalo, ale jak juz wspomnialem z tym salonem nie chce miec nic wspolnego. I tak, ze zaplacili mi za dorobienie dodatkowego klucza... Poszlo o to, ze sprzedawca nic nie powiedzial o brakach w ilosci kluczy, jak ja potem interweniowalem to czeresniak sie zaparl ze o tym wspomnial. Najlepsze, ze rowniez wspomnial ze auto ma 1.25l pojemnosci a jak zobaczylem (juz po kupnie) dokumenty samochodu to sie okazalo ze to 1.4l :) w sumie to nie zaluje ale sami widzicie jak bylo.
Teraz nie wiem czy lepiej kupic ten zestawik na internecie do centralnego czy moze dostane gdzies klucz z pilotem i zaprogramuje (zakladajac ze ten czujnik do pilota jest wbudowany) ale czy w MKVI to jest takie proste jak w Mondeo MKII?

Pozdrawiam

Marcin73
25-04-2007, 15:37
Lepiej za dużo nie kombinuj, bo Ci gwarancje anulują i będzie problem jakby co.
A co do silnika, to się ciesz, że masz 1,4. Ja mam 1.25 i trochę mocy brakuje, zwłaszcza jak się klimę włączy :fcp5 .
Szkoda, że się u mnie nie pomylili i nie zamontowali 1.4 :fcp2

MANIEK70
25-04-2007, 15:50
A w jakim salonie kolega KLAKIEROS kupił swoje autko??
Z opisu obsługi to wygląda raczej na jakiś kiepski komis niż dealera Forda.
Prosze podzielic się wiadomościami z Forumowiczami chociażby ku przestrodze.

Pozdrawiam.

klakieros
28-04-2007, 18:44
autko bylo kupione w Wielkej Brytanii (w Dundee) takze raczej niewielu rodakow spotka taka przykra przygoda. Byc moze sie troche zastanowie zanim zaloze dodatkowe systemy otwierania drzwi (z punktu widzenia tej gwarancji).
Dzieki za pomoc!