Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Światła do jazdy dziennej
Witam wszystkich,
dwa tygodnie temu zamówiłem nowego Focusa w salonie w Niemczech w wersji Business z automatyczną klimatyzacją. Wszystko byłoby w porządku gdyby nie to, że niemieckie prawo drogowe delikatnie różni się od polskiego chociażby w kwestii świateł do jazdy dziennej, które u naszych zachodnich sąsiadów trzeba zamawiać dodatkowo. Cena to 50 EUR, ale jakoś przeoczyłem tą pozycję przy zamówieniu. Pytanie brzmi czy to jest jakaś ukryta opcja, którą można uruchomić później?
Cena jest strasznie niska biorąc pod uwagę, że dokładane światła Led kosztują w granicach 250 EUR. Chciałbym dodać, że będą zwykle halogeny wraz ze światłami przeciwmgielnymi.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
TheVoytekBear 03-10-2015, 22:43 Nie wiem, nie znam się, ale na Twoim miejscu sprawdziłbym, w przednich lampach nie masz miejsca na dodatkowe żarówki. W polskich konfiguratorach dzienne LEDy to opcja, której jak nie weźmiesz to masz dzienne "żarówkowe". Poszukaj też na kloszu homologacji DRL.
Oglądałem reflektory halogenowe z funkcją świateł dziennych i nie zauważyłem miejsca na dodatkowe żarówki. Może to jest rozwiązane na zasadzie, że w pozycji 0 światła mijania świecą z mocą 70%, a tylnie są wyłączone? Zastanawia mnie bardzo ta cena w cenniku, bo wygląda to tak jakby tylko była wlaczana opcja w komputerze i światła wchodzą w taki tryb... Ma ktoś Mk3 po lifcie z halogenami ale bez ledów i mógłby napisać jak to wygląda u niego?
Pozdrawiam
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Widziałem, że teraz w FF3 FL stosują dzienne na światłach drogowych (na długich) pewnie ze zmniejszoną mocą. Podobne rozwiązanie jest stosowane w mondeo mk5 jeśli nie są fabrycznie wyposażone w ledy lub ksenony
Widziałem, że teraz w FF3 FL stosują dzienne na światłach drogowych (na długich) pewnie ze zmniejszoną mocą. Podobne rozwiązanie jest stosowane w mondeo mk5 jeśli nie są fabrycznie wyposażone w ledy lub ksenony
Dziwne rozwiazanie jakby nie patrzyl. Ciekawe czy jest to do konca zgodne z prawem? Wlasnie dostalem informacje, ze dealer moze jeszcze taka opcje sprobowac domowic, takze mysle, ze jest to kwestia oprogramowania a nie czesci. Zobaczymy...
Ciekawe czy jest to do konca zgodne z prawem?
tzn? co czy jest zgodne z jakim prawem?
tzn? co czy jest zgodne z jakim prawem?
Czy zgodne z polskim prawem drogowym jest korzystanie ze swiatel drogowych z obnizonym napieciem jako swiatel dziennych?
Czy zgodne z polskim prawem drogowym jest korzystanie ze swiatel drogowych z obnizonym napieciem jako swiatel dziennych?
Jeśli nie ma oznaczenia na kloszu RL to nie jest zgodne z prawem.
Jeżeli w jakimkolwiek kraju UE tak zmodyfikowane światła drogowe (obniżone napięcie zasilania żarówki) dopuszczone są jako DRL, to w Polsce też są legalne. Tyle co do polskiego prawa. Mało który producent homologuje wyroby na UE u nas, zazwyczaj robione jest to "na zachodzie".
A jeżeli chodzi o wymagania techniczne do DRL-i - określają one sposób świecenia (kąty), natężenie światłą itp. Producenci czasami projektują światła jako wielofunkcyjne (np. pozycje jako dzienne) - nie ma żadnych przeciwwskazań, tylko trzeba spełnić wymagania dla jednych i dla drugich, oraz na reflektorze muszą znaleźć się odpowiednie oznaczenie homologacji dla wszystkich typów.
Czy numer z długimi to dobry pomysł? Wydaje się, że nie najgorszy - drogowe i dzienne nigdy nie pracują jednocześnie, więc można zaoszczędzić jeden reflektor. Poza tym, rozkład światła jest podobny (ogólnie - świecą wyżej niż światłą mijania; DRL-z z definicji mają oślepiać dlatego z kolei mają niższe natężenie światła), więc optyka może być podobna.
Jeśli nie ma oznaczenia na kloszu RL to nie jest zgodne z prawem.
Klosz będzie oryginalny, ja nie będę ingerował. Chodziło mi tylko o to, czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne w PL, bo auto zamówiłem w DE, a jak wiadomo u naszaych sąsiadów światła dzienne nie są wymagane i figurują w cennikach jako opcja, której nie zauważyłem, ponieważ zasugerowałem się polskimi przepisami, a sprzedawca mnie o tym nie poinformował. Z drugiej strony otrzymałem dzisiaj informację, że taką opcję dealer spróbuje "domówić" w fabryce za 50 EUR, jeśli auta nie zaczęli jeszcze składać, także byłoby to fabryczne rozwiązanie. Stąd tylko było pytanie czy polskie przepisy akceptują tego typu rozwiązanie.
Jeżeli w jakimkolwiek kraju UE tak zmodyfikowane światła drogowe (obniżone napięcie zasilania żarówki) dopuszczone są jako DRL, to w Polsce też są legalne. Tyle co do polskiego prawa. Mało który producent homologuje wyroby na UE u nas, zazwyczaj robione jest to "na zachodzie".
A jeżeli chodzi o wymagania techniczne do DRL-i - określają one sposób świecenia (kąty), natężenie światłą itp. Producenci czasami projektują światła jako wielofunkcyjne (np. pozycje jako dzienne) - nie ma żadnych przeciwwskazań, tylko trzeba spełnić wymagania dla jednych i dla drugich, oraz na reflektorze muszą znaleźć się odpowiednie oznaczenie homologacji dla wszystkich typów.
Czy numer z długimi to dobry pomysł? Wydaje się, że nie najgorszy - drogowe i dzienne nigdy nie pracują jednocześnie, więc można zaoszczędzić jeden reflektor. Poza tym, rozkład światła jest podobny (ogólnie - świecą wyżej niż światłą mijania; DRL-z z definicji mają oślepiać dlatego z kolei mają niższe natężenie światła), więc optyka może być podobna.
Widzę, że kolega posiada wiedzę, której mogę pozazdrościć. Jest to moje pierwsze nowe auto i od razu z pewnymi nowymi rozwiązaniami narzuconymi przez Unię Europejską, np. TPMS.
Staram się czytać wszystko na forum, ale nie znajdując odpowiedzi akurat w tym temacie, po prostu zapytałem, bo chciałbym wiedzieć jak takie światła funkcjonują, bo spotykam się z nimi pierwszy raz, a nie chciałbym dopłacać kolejnych 215 EUR do ledów, bo akurat nie czuję ciśnienia, żeby je mieć.
Chcę mieć w miarę proste (co w obecnych czasach jest pojęciem względnym, chociażby w kwestii silnika - 1.0 EcoBoost 125KM) auto do jeżdzenia na codzień, więc nie będzie posiadało zbyt wielu "ekstrasów" - wersja Business + automatyczna klimatyzacja.
Pozdrawiam
Rozwiązanie zaadaptowania świateł długich o obniżonej mocy jako świateł do jazdy dziennej można spotkać już w kilku markach samochodów. Np. w VW. U Forda zauważyłem to w mondeo mk5, w wersjach bez świateł dziennych led. Wcześniej Ford stosował inne rozwiązanie np. w FF mk2 FL oraz fiesta - światła dzienne na żarówkach mijania obniżając moc o 30% poprzez przewód oporowy.
Myślę, że dzienne na długich to dobre rozwiązanie. Szczególnie, że jak pisał kolega ciafka, światła dzienne mają "oślepiać" w dzień a długie idealnie się do tego nadają. Oczywiście pod warunkiem, że obniżymy ich moc. Po drugie to te akurat żarówki są na co dzień (raczej na noc) mało obciążane (rzadko używane). Zmniejszenie ich mocy zdecydowanie przekłada się na trwałość.
Należałoby zasięgnąć informacji w ASO lub np. Ford Polska, czy opisywane rozwiązanie posiada jakąś europejską homologację.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i postaram się poinformować jak to w rzeczywistości będzie działać jeśli oczywiście uda się takowe światła domowic.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Dzienne gdy nie ma ledów owszem jest na odbłyśniku światła drogowego, ale tam jest żarówka dwuwłóknowa H15 (55/15W). Nie jest to H1 na obniżonym napięciu.
Mniej wiecej juz wiem kiedy auto ma byc dostarczone do dealera - 14 listopada, poza tym udalo sie zamowic te dodatkowe swiatla do jazdy dziennej.
Takze w polowie listopada, obejrze, popatrze i zdam relacje jak to jest wymyslone. Podejrzewam jednak, ze kolega boncio ma racje i bedzie to rozwiazane na zarowkach H15.
Wczoraj widziałem dwa Focusy III - modele po FL . Jeden z ledowymi światłami do jazdy dziennej , drugi z tradycyjnymi (tak to chyba trzeba określić) dziennymi (żarówka h15). Według mnie światła dzienne h15 wyglądają lepiej niż ledy i są efektywniejsze (szczególnie przy mocnym dziennym świetle słonecznym). Oczywiście każdy sam oceni i wybierze ale moim zdaniem dobrze , że ford dał możliwość tego wyboru.
azitoshi 16-03-2016, 15:43 Wydaje mi się jednak że świtała w technologii led są traktowane jako rozwiązanie dodatkowe lepsze i podnoszące standard wyposażenia auta i są one z reguły dodatkowo płatne więc nie jest to na zasadzie wybierasz jakie chcesz możesz jedynie dopłacić do ledowych. Nie wiem swoją drogą chyba jest tak że na przykład jak chcesz mieć bixenony to są tylko w komplecie z ledami :). O skuteczności ciężko mi się wypowiadać osobiście mam bixenon + ledowe z przodu i ledy z tyłu z wyglądu bardzo mi się podobają a że mają one pełnić jedynie funkcje można powiedzieć światłem pozycyjnych to wydaje mi się że świecą wystarczająco mocno.
są one z reguły dodatkowo płatne więc nie jest to na zasadzie wybierasz jakie chcesz możesz jedynie dopłacić do ledowych
Oczywiście tak jest. Do led jest dopłata 900 zł. Marketing :) Ale w innych modelach (innych marek) często nie ma wyboru - tylko ledy - i nie oszukujmy się - tam też pewnie dopłacamy nawet o tym nie wiedząc :) Ale plus dla forda , że oferuje i to i to. Niektórym zwykłe bardziej się podobają.
azitoshi 16-03-2016, 18:35 no tak ale tak jak pisze na przykład nie ma opcji bixenon bez led.
no tak ale tak jak pisze na przykład nie ma opcji bixenon bez led.
To prawda. A przy okazji pytanie mam. Czy w tej wersji z bixenonami możliwe jest takie ustawienie aby świeciły ledy do jazdy dziennej przód + ledy tył? Czy tył włącza się jedynie po włączeniu ksenonów? Pytam bo uważam, że nie jest trafiony przepis mówiący o tym, że światła dzienne powinny świecić tylko z przodu. Bezpieczniej byłoby gdyby świecił również tył. (Brakuje mi takiego ustawienia dzienne przód + tył.)
Za opcję LEDy przód + pozycyjne tył należy się mandacik, więc ford nie może operować takiej konfiguracji. Ale w aucie sprzed 2009 możesz sobie tak legalnie zrobić: dzienne + wszystkie pozycyjne (te z przodu też).
Dzięki za odpowiedź. Niedługo przesiadam się na Focusa 2016 więc będę świecił tym co mi dała fabryka i co jest w tej chwili dozwolone :)
azitoshi 17-03-2016, 20:08 Z tyłu są led ale pozycyjne w dzień się nie świecą :)
Ja mam ledy do jazdy dziennej i uwazam ze swieca super mocno i bardzo dobrze je widac. Wg mojego gustu wygladaja rowniez super i dodaja auto takiego "zadziora", ale gusta sa rozne. Dodatkowo zwracam uwage ze te ledy sa "aktywne" czyli: w pozycji swiatel pozycyjnych i mijanek, swieca duzo ciemniej (tu pytanie czy ten ktos kogo kolega widzial nie jechal na pozycjach przykladowo), w pozycji "zero" czyli tak jak sie jezdzi normalnie na dziennych (z wylaczonym tylem) swieca bardzo mocno. Rowniez podczas jazdy na dziennych gdy wlaczy sie kierunkowskaz pojedynczy led z danej strony sciemnia sie bo inaczej slabo byloby widac kierunek - to wlasnie jest takze potwierdzeniem tego ze swieca bardzo mocno.
Z fabrycznymi problemu nie ma, ale dla informacji tylko podam, że z tymi światłami nie jest tak, że im mocniejsze, tym lepsze (jak niemal każdy sądzi). Przepis ustala przedział ich jasności od 400 do 1200 kandeli. I w tym przedziale wszystkie mają się mieścić.
Moglby ktos wrzucic fotke zamontowanych swiatel dziennych w FF MK2 (z hal p/mgl) jakos nie widze miejsca na jeszcze jedne swiatla.Z gory dzieki.
Ten temat jest o fokusie mk3, po liftingu.
Nie musisz mieć dodatkowego miejsca, bo są takie dwufunkcyjne: przeciwmgłowe w środku i dzienne naokoło. I nimi zastępujesz obecne "halogeny". Tak mam i jestem zadowolony.
Ok dzieki nie spotkalem sie jeszcze z taka opcja , bede szukal
Witam
Dwufunkcyjne halogeny = przeciwmgielne + wbudowane dzienne,
ma Ford w swojej ofercie
- środek świeci jako przeciwmgielne
- świecący ring - pełni funkcję dziennych
akcesoria Ford
http://akcesoria-ford.pl/PrintView/focus/2011/stylizacja/9b75a72c-908c-4544-9c8e-d613f54297d3
są też na Allegro
http://allegro.pl/drl-dzienne-halogen-ford-focus-mk2-lift-ii-mk3-iii-i5557654757.html
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9n2EefQuzZhyG7i8nplRj6si8JbJPh-JJMKSFda2BctZegnqB
2) Podobny temat jest tutaj
(lifting Focusa nie zmienił ani przepisów, ani zasady działa świateł)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=151828
pozdrawiam
Arturek
Tu przykład takich świateł - firmy, która świeci i straszy czyli Osram :)
http://allegro.pl/osram-led-drl-fog-ledriving-dzienne-przeciwmgielne-i5629891869.html
Bardzo ciekawe rozwiązanie , zawiera dodatkowo doświetlanie zakrętów.
Dzieki dzieki o cos takiego mi chodzilo te wszystkie swiecidelka na zderzakach pod czy jeszcze nie wiadomo gdzie wygladaja co najmniej nieestetycznie bardzo delikatnie mowiac.
TheVoytekBear 23-03-2016, 17:27 Od siebie mogę tylko dodać, że ledowe dzienne są na tyle mocne, że w ciemnej hali garażowej nie muszę włączać świateł mijania podczas parkowania. Już przy przełączeniu na pozycyjne zauważalnie przygasają, więc jazda na pozycyjnych odpada. Co do wyglądu to te w Mondeo mi się podobają bardziej (w Focusie są "ucięte"). No ale ja je widzę tylko czasami w korku jak odbijają się na klapie bagażnika auta przede mną ;)
To ja jeszcze dodam, że Osramy w ASO Forda można kupić za ok 800zł, więc taniej niż na Alle. Ale nie posiadają doświetlania zakrętów.
kuba1961 08-03-2017, 17:52 Czy ktoś może strzelić fotkę tych reflektorów led do jazdy dziennej. Czy są one montowanie na dole zderzaka ?
Achimo3456 02-04-2017, 16:43 a muj niema zadnych do jazdy dziennej foka z maja 2015
focccccus 21-04-2018, 22:34 Czy ktoś z Was dokładał do swojego Focusa 2014- światła to jazdy dziennej?
Widziałem, że bogate wersje mają ledy wmontowane w reflektor, ale...nie widziałem, żeby ktoś miał dodatkową żarówkę w reflektorze do jazdy dziennej jak jest np. w fieście po 2014-
krakersik 22-04-2018, 09:11 w fokach tylko z ksenonem są dzienne, reszta wersji nie ma. A fiesta ma podwójną żarówkę od długich i tam ma dzienne.
Tak było przed liftem.
Focusy po lifcie miały też dzienne led w reflektorach halogenowych jako opcja i standard w titanium. Pozostałe maja dwuwłoknową żarówkę h15 - dzienne/długie. Widuję takie często.
TomekJac 22-04-2018, 20:54 Ja mam właśnie w wersji z h15. Po około 2014/2015 (choć nie wiem dokładnie kiedy) chyba wszystkie wozy muszą mieć fabrycznie dzienne światła, czy to w LED czy inaczej.
Pytanie tylko, z którego roku autor ma fokę... Prefiks sugeruje polift, a profil rocznik 2011 ;) Ja się skierowałem prefiksem.
focccccus 30-04-2018, 10:45 Mam w domu 2 focusy, 2011 i 2015.
Pytanie dotyczy tego 2015 polifta.
Znalazłem też w internecie, że taki polift może mieć ledy lub H15 do świateł dziennych,
mój nie ma ani ledów ani H15,
czy można to dołożyć do reflektorów, które mam?
Przerabiał to ktoś?
Szuiram76 30-04-2018, 20:05 Polift Focus ma LED dzienne razem z halogenami. Nawet w wersji TREND
mastachaz 01-05-2018, 06:51 kup reflektory i zamontuj ja tak zrobilem
Bump: Polift Focus ma LED dzienne razem z halogenami. Nawet w wersji TREND
od 2016 wszystkie auta maja je miec
focccccus 01-05-2018, 20:27 Zastanawiam się czy zamiast żarówki H1 pasuje H15 do lampy nie przystosowanej do świateł dziennych...
chyba będę pionierem i kupię 2 tanie lampy od anglika z których przeszczepie same wiązki i żarówki.
Focus polift miał do końca 2016 roku LEDy tylko w opcji, nawet w wersji Titanium, trzeba było pakiet dokupić aby mieć LEDy. Jak dobrze pamiętam to gdzieś od początku 2017 dawali LEDy dzienne już do Titanium w standardzie. Tak mi przynajmniej opowiadał koleś w salonie jak odbierałem swojego, bo mieli wtedy przypadki, że Titanium, który miał mieć LEDy już standardowo, przyjechał bez LEDów i klient musiał czekać na wymianę reflektorów ;)
Takie pytanie w temacie świateł.. Żarówki w zwykłym Trendzie bez Led dziennych są oddzielne dla drogowych i mijania? - H7 dla mijania i H15 dla drogowych? I co sądzicie o PHILIPS ŻARÓWKI H7 X-TREME VISION +130% ?
Miałem te x-treme i to były moje najlepsze H7. Oczywiście, o 130% zapomnij, może te ~30% będą lepsze niż najtańsze philipsy.
Witam.
W jednym focusie 2016 rok są tylko dzienne jako h1 , są jakieś możliwości oprócz zmiany lamp na jakieś Ledy?
Z góry dzięki.
AdamGdansk1 21-10-2018, 13:03 W zależności od reflektorów światła dzienne są ledowe albo zwykle żarówki H7, które chyba słabiej świecą jako dzienne. Ja u siebie mam ledy. Fabryczne.
pjetrucha 21-10-2018, 13:08 W MK3 H7 świecą tak samo. Zawsze.
Możliwości oprócz zmian lamp nie ma, bo niby jak?
AdamGdansk1 21-10-2018, 13:21 W niektórych samochodach światła do jazdy dziennej świecą słabiej przez jakieś urządzenie zmniejszające moc.
W Mk2 realizuje się to przez drut oporowy. Alternatywą jest obniżenie mocy przez PWM - przykładowa realizacja: http://www.elpag.com.pl/reg_swiatel.html
W mk3fl jest dwuwłóknowa żarówka H15 zamiast H1 w długich. 15W na dzienne. Nic nie zmniejsza mocy itp. Rozumiem, że chodzi o posiadanie ledow bo są cool.
bardziej chodzilo mi o to czy są jakieś oryginalne Ledy w kratce itd, wyglądające jak ori
światła do jazdy dziennej świecą słabiej przez jakieś urządzenie zmniejszające moc.
nie urządzenie tylko przez odpowiednie żarówki
są to H15 - o mocy odpowiednio 15/55 watów , mają dwa włókna
zasada działania jest taka że jako światła do jazdy dziennej - świeci się włókno o mocy 15 watów , 55 - działa jako światła długie
te światła włączają się automatycznie po odpaleniu auta - włącznik w pozycji 0 , wtedy świecą właśnie te 15 , po włączeniu normalnych świateł mijania przełącznikiem gasną te 15 jako dzienne , włączają sie normalne mijania a tamte robia wtedy jako długie
wiem bo ja tak właśnie mam w swoim focusie
https://sprzedajemy.pl/ford-focus-mk3-led-swiatla-jazdy-dziennej-drl-kratka-halogen-konin-2-6bea9f-nr56489602
Warto?
Bump:
Założony moduł, że drogowe smieniaja się na 30 %.
Te ledy w kratce przeciwmgłowych wyglądają nieźle, czemu się nie zdecydowałeś ?
Bo na aliexpress kosztuje to 60 dolarów a nie 400 zł... czasem ręce opadają
https://pl.aliexpress.com/item/Car-Flashing-for-Ford-focus-4-2015-2016-LED-DRL-daytime-running-lights-daylight-with-fog/32819402218.html?spm=a2g17.10010108.1000014.2.6c11 1499b1SiNa&pvid=00fac98d-afc9-44c0-93d5-1913c218b59a&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.112235.000000000000000&scm-url=1007.13338.112235.000000000000000&scm_id=1007.13338.112235.000000000000000
60 dolarów
o ile dobrze liczę to wychodzi jakieś 250 zeta - to źle czy dobrze ?
chcesz zapłacić 400 ? :D
Jakbym chciał zapłacić 400 to wklejałbym link z ali ? ;>
marcinmg2 12-11-2018, 15:54 Jak już znalazłeś dużo taniej na Ali to aż żal było nie kupić :(, co ledy to ledy :)
Żona mi powiedziała żebym nie robił z samochodu choinki świątecznej.. ;p i tak się zastanawiam... że czas zmienić żonę xD
defektpl 22-12-2018, 08:12 nie urządzenie tylko przez odpowiednie żarówki
są to H15 - o mocy odpowiednio 15/55 watów , mają dwa włókna
zasada działania jest taka że jako światła do jazdy dziennej - świeci się włókno o mocy 15 watów , 55 - działa jako światła długie
te światła włączają się automatycznie po odpaleniu auta - włącznik w pozycji 0 , wtedy świecą właśnie te 15 , po włączeniu normalnych świateł mijania przełącznikiem gasną te 15 jako dzienne , włączają sie normalne mijania a tamte robia wtedy jako długie
wiem bo ja tak właśnie mam w swoim focusieA ile przewodów w takim wypadku dochodzi do Twojego reflektora 3? Minus, plus, plus?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
A ile przewodów w takim wypadku dochodzi do Twojego reflektora 3? Minus, plus, plus?
a nie mam pojęcia , nie rozbierałem reflektora - tylko widzę jak i co świeci :mrgreen: w danym momencie
Czy wymiana żarówek drogowych na żarówki H15 i przełączenie na tryb świateł auto spowoduje że będą dostępne światła dzienne ? Czy trzeba przeprogramować coś?
Mam czujnik deszczu oraz czujnik zmierzchu.
gwdg widzę co najmniej 2 problemy. H15 nie jest kompatybilna z H1 - inne mocowanie, więc jej nie włożysz, a drugi to zapewne brak kabelka od dziennych.
Pomijam inną geometrię odbłyśnika.
seal2000 25-04-2019, 11:05 Panowie mam pytanie bo w instrukcji nie znalazłem.
W pozycji zero tak jak na obrazku po włączeniu zapłonu zapalają się światła z przodu - wyglądają jakby długie świeciły na 30% mocy - dość słabe (tył wyłączony) - czy to są dzienne ? mogę na tym w dzień jeździć ? (nie mam ledów)
https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/b6/e0/71/przelacznik-swiatel-ford-focus-mk3-bm5t-13a024-wroclaw-481650645.jpg
Tak to swiatla dzienne tzw. Skandynawskie. Możesz jeździć
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
czy to są dzienne ? mogę na tym w dzień jeździć ?
To są normalne żarówkowe światła dzienne o mocy 15W z żarówki H15. NAwet trzeba na nich jeździć w dzień, szkoda mijania.
tzw. Skandynawskie.Nie. Skandynawskie były przed liftem, mk3 fl ma dzienne na żarówce. Tylko pierwsze auta zaraz po lifcie miały skandynawskie, ale szybko to zmienili.
seal2000 25-04-2019, 13:51 To są normalne żarówkowe światła dzienne o mocy 15W z żarówki H15. NAwet trzeba na nich jeździć w dzień, szkoda mijania.
Dobrze wiedzieć. Bo nawet w pierwszym lepszym sklepie pokazuje, że tam są H1 (na Osram dopiero teraz sprawdziłem i faktycznie są H15)
Interesujące, że instrukcja do Forda ma ponad 500 stron a praktycznie nic nie ma tam o światłach i co kiedy się zapala.
Druga rzecz, że sprzedawca w ASO twierdził, że na 0 - pozycji nie można jeździć - że trzeba włączać światła mijania.
Dzięki raz jeszcze boncio :)
dopiero teraz sprawdziłem i faktycznie są H15
H15 to są żarówki dwuwłóknowe 15/55W
- na pozycji 0 - świeci właśnie słabsze włokno o mocy 15W - jako własnie światła do jazdy dziennej ,tylne światła wtedy nie działają
- mozna nimi mrugnąć długimi - to wtedy "mrugasz " drugim włóknem o mocy 55 W
natomiast jak przełączysz włącznik na pozycję trzecią - czyli światła mijania - to wtedy w tej żarówce H15 - gaśnie to słabsze włókno - a załącza sie normalna żarówka - chyba - H7 jako normalne światła mijania oraz tylne światła wtedy
możesz też wtedy włączyć normalnie na stałe światła długie - wtedy właśnie świeci to drugie włókno w H15 - to mocniejsze - 55 W
Druga rzecz, że sprzedawca w ASO twierdził, że na 0 - pozycji nie można jeździć - że trzeba włączać światła mijania.
to d.... a nie sprzedawca - jak się nie zna :D:D
seal2000 28-04-2019, 19:48 H15 to są żarówki dwuwłóknowe 15/55W ...
Właśnie to wczoraj testowałem i jest tak jak piszesz :) Ale dlaczego instrukcja na ten temat milczy...
Dzięki za szczegółowy opis, pewnie się komuś w przyszłości jeszcze przyda :)
instrukcja na ten temat milczy...
no jak milczy ? :027:
zdawało mi się że tam to wyczytałem :570:
no masz - strona 269 - schemat specyfikacji żarówek
jak są LED jako dzienne - to wtedy są żarówki H7 jako mijania i H1 jako drogowe
brak LED jako dzienne - wtedy H7 - mijania i H15 o mocy 15/55 - wtedy 15 - to dzienne a 55 - drogowe :mrgreen::mrgreen:
jestem wielki :D:D
seal2000 28-04-2019, 20:21 no masz - strona 269 - schemat specyfikacji żarówek
No dobrze, ale nigdzie nie ma napisane jak to działa :D i to jest (H15) przy światłach drogowych.
Str 65. Oświetlenie pozycja A (0) Wyłączone :) ani śladu o tym, że po włączeniu zapłonu świecą się światła dzienne (H15).
A ja mam dziwną i zarazem zagadkową sytuację.
Mam Focusa z lipca 2017 i mam żarówkę h1.
Nie mam pojęcia jak ustawić dzienne.
już próbowałem różnych konfiguracji (pozycja 0 i wyłączanie na zapalonych światłach, nic nie działa)
Czy pozostaje ASO i tryb skandynawski ?
Mam Focusa z lipca 2017 i mam żarówkę h1.
Nie mam pojęcia jak ustawić dzienne.
Z polskiego salonu?
Auto przywiozłem z Holandii.
lukaszooo 04-08-2019, 09:53 W Holandii jak i w niemczech nie ma obowiazku jazdy 24h na swiatlach dlatego w pozycji 0 nic nie swieci. Lifty z PL salonu w bieda wersji mają dzienne w pozycji 0 na zarowce dlugich.
Więc da się włączyć światła do jazdy dziennej na żarówkach typu H1?
Pytanie czy trzeba się udać do salonu gdzie za taką usługę pewnie słono trzeba będzie zapłacić.
Czy można to załatwić udając się do jakiegoś niezależnego experta z laptopem i kablem.
Kolejne pytanie czy jak będą świecić dzienne w H1 to tył też będzie świecił?
do dziennych to 2-włóknowa żarówka H15 - 15/55 w ustawieniu na 0 świeci włókno 15 Watt jako dzienne
15 - dzienne - 55 długie
Nie mam żarówek h15 tylko h1.
Ale skoro po 2016 roku wszystkie auta musiały być wyposażone w światła do jazdy dziennej to wymyśliłem, że u u mnie w jakiś sposób da się włączyć.
Skoro nie masz H15, to nie włączysz dziennych. H1 nie jest zamienna z H15 oczywiście. Możliwe, że możesz włączyć H7 jako dzienne, tzw. skandynawskie.
Ok. Jak to mogę zrobić serwis czy jest ktoś z kabelkiem, z Wrocławia kto by mi to mógł szybko ogarnąć za jakieś dobre bro :)
Niestety mogę liczyć tylko na kogoś z komputerem gdyż serwis Ford (dowiadywałem się w dwóch miejscach) nie oferuje takiej usługi :(
Ktoś pomoże ewentualnie da na miary na kokoś we Wrocławiu kto jest w stanie ogarnąć temat :)
lukaszooo 08-08-2019, 19:48 Kolego mozesz podac jaki masz numer lampy ? Jestem ciekaw czy lampy na niemcy bez dziennych są inne niz na PL. Kiedyś juz probowalem aktywowac dzienne w lifcie z DE i wywalało bledy od żarówek a teraz okazalo sie ze są inne żarówki.
hadesiak 08-08-2019, 20:00 Samochód polift 2017 , brak dziennych . Kupiłem lapmy z dziennymi drl tj. czarne + pasek LED . Jak zaprogramować światła dzienne LED - czy jest wiązka zasilająca _ auto że stanów
Jak tylko znajdę chwilę to podam numery lamp.
Zdjęcia numerów z lamp.
Coś tam jest o ledach ale być może to standardowa formulka fabryki.
Blez, ale to są przecież ksenony, a nie halogenowe z DRL LED.
I na żadnym zdjęciu nie ma numeru lampy, jedynie oznaczenia źródeł światła oraz rodzaju plastiku.
mastachaz 12-08-2019, 15:41 mam ze tak powiem w rece te lampy czarne z dlr jak ktos cos chce jakis nr czy cos :)
Hej. Ksenony to to nie są na pewno..
Gdzie szukać numeru lampy. Tylko te numery znalazłem
Ksenony to to nie są na pewno
Na pierwszym zdjęciu masz jak byk napisane D3S 12V 35W. D3S to fabryczny ksenon montowany w Focusie mk3 i mk3fl.
Poza tym jest jeszcze H7 i dzienne/pozycyjne led.
Numer jest typowo na naklejce.
Numer zwykłej czarnej lampy halogenowe z ledem nr na naklejce i ten sam numer na lampie wygrawerowany tam gdzie zaznaczyłem.
Hej. Naklejek niestety nie mam - ktoś się zabawił w "zdrapywacza"
wrzucam zdjęcie numeru wybitego na lampie.
A tak z innej beczki. Czy w fordzie można rozszyfrować wersję wyposażenia po numerze VIN. Miałem tak w Citroenie, na stronie wpisywałem VIN i wychodziła mi bardzo szczegółowa specyfikacja auta.
Andrzej_K 14-08-2019, 11:01 (...)Czy w fordzie można rozszyfrować wersję wyposażenia po numerze VIN. (...)
Można ---> https://www.etis.ford.com/home/welcome.do
Musisz się zarejestrować.
Jeśli chodzi o numery części po VIN'ie to na forum jest gdzieś taki wątek - podajesz VIN i o jaką część chodzi i przy odrobinie szczęścia ktoś gdzieś to odczyta i poda numer tej części.
Jeśli chodzi o numery części po VIN'ie to na forum jest gdzieś taki wątek - podajesz VIN i o jaką część chodzi i przy odrobinie szczęścia ktoś gdzieś to odczyta i poda numer tej części.
lub korzystasz z 7zap
Poczytałem trochę w etisie i okazuje się, że mój focus w specyfikacji nie ma świateł do jazdy dziennej oraz ma żarówki halogenowe .
Skąd koledzy odczytali, że mam ksenony na lampach wybite.
To jest jakby zagadka mało ważna :)
Czy pomoże mi ktoś w kwestii włączenia/uruchomienia świateł do jazdy dziennej w obecnie posiadanych przeze mnie światłach :)
Z tego załączonego przez Ciebie zdjęcia :)
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=106148&d=1565438752
Ja ma philips daylight 9 w focusie mk1 i polecam fajnie wygląda i sterownik spoko działa nie trzeba włączać i wyłączać jak światła mijania tylko po odpaleniu same się włączają i po zgaszeniu - gaszą.
Hej skoro nie ma możliwości (albo nie mam na ten temat wiedzy) to może ktoś ma i używa takich świateł do jazdy dziennej https://allegro.pl/oferta/ford-focus-mk3-lift-led-swiatla-jazdy-dziennej-drl-7714009554?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Może kto ma jakieś doświadczenie z tymi lampami.
Nie wiem jak się sprawdzają ale gościa ponosi wyobraźnia z ceną.. na aliexpress są po 50 dolców.. i różne z kierunkiem, bez kierunku, białe, niebieskie, różne wzory a'la mustang itd...
Te ponoć mają homologacje e4.
Na ali może różnie z tym być ale poszukam.
Dzięki za podpowiedź.
Archeolog :)
Zastanawiam się czy zamiast żarówki H1 pasuje H15 do lampy nie przystosowanej do świateł dziennych...
chyba będę pionierem i kupię 2 tanie lampy od anglika z których przeszczepie same wiązki i żarówki.
I jak? Sprawdziles i pasują czy jednak nie?
SzczepanGd 10-07-2021, 07:43 To i ja sie dokleję do archeologi. Mam focusa z 2018 i tam nie ma świateł dziennych. wersja bez LEDów. A żarówki na 99% w lampie to H1 i H7, w halogenach raczej H11. Myślałem nad zmianą lamp na te z LEDowym paskiem u góry albo włączeniem dziennych w długich, ktoś coś wie na ten temat?
To i ja sie dokleję do archeologi. Mam focusa z 2018 i tam nie ma świateł dziennych. wersja bez LEDów. A żarówki na 99% w lampie to H1 i H7, w halogenach raczej H11. Myślałem nad zmianą lamp na te z LEDowym paskiem u góry albo włączeniem dziennych w długich, ktoś coś wie na ten temat?
Poszukaj sobie tematu na forum
SzczepanGd 14-07-2021, 21:48 Bardziej mi chodziło o fakt że powinny być światła dzienne ;)
światła dzienne focus mk3,5 - ewentualna alternatywa ;-)
https://sprzedajemy.pl/ford-focus-mk3-led-swiatla-jazdy-dziennej-drl-kratka-halogen-konin-2-6bea9f-nr56489602
Tylko że te na ali kosztuja 3x mniej ;p
... chodziło o wzór, a nie o cenę ;-)
Mam Focusa MK3 Lift z USA, wymieniłem lampy na wersję europejska zwykły halogen z wbudowanym DRLj ako światło drogowe na żarówce H15. Problem jest taki że po przekręceniu kluczyka cały czas świeci żarówka H15 na mniejszej mocy 15w, nawet po przełączeniu na światła mijania czy przełącznik na auto cały czas świeci. Czy ktoś może powiedzieć czy tak to ma być że ten światła DRL cały czas się świecą nawet po zmianie na światła mijania czy auto ?
Próbowałem zmieniać ustawienia DRL na różne kombinacje w module BCM ale nadal świecą.
Nr lampy :F1EB-13W030-AD
Dzień dobry
W mojej wersji reflektorów przednich nie mam osobnej żarówki pozycyjnej. Włączając światła mijania-świecą, drogowe - świecą. Gdy przełączam na pozycyjne nic nie świeci. Czy pozycyjne mogą być na jednej żarówce z mijania albo drogowymi ?
Pozdrawiam
Witam
Światła pozycyjne są obowiązkowe i regulują to przepisy
Nie ma opcji żeby samochód nie miał świateł pozycyjnych
Nie wiem jak jest u kolegi - generalnie - światła pozycyjne mogą być
a) na żarówce
b) na ledach
Ledy mogą mieć przełączaną funkcję: dzienne / pozycyjne
W pozycji świateł pozycyjnych muszą się świecić światła z tyłu - czy się świecą?
poniżej widać świecące ledy
https://i.imgur.com/4krhfgP.jpg
https://i.imgur.com/9j7x9AS.jpg
instrukcja obsługi PDF
https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/PLPOL_CG3630_Focus_og_201409.pdf
pozdrawiam
Arturek
Rysiu1985 02-06-2024, 16:19 Witam. Mam focusa z 2017r który pochodzi z niemiec. Lampy na standardowych żarówkach. Jest czujnik zmierzchu i opcja świateł na auto, ale nie ma tam zwyczajnie żarówki która mogłaby świecić. Moje pytanie, to czy po włączeniu w forskanie świateł do jazdy dziennej, na wiązce do reflektorów pojawi się gdzieś dla nich napięcie i po podłączeniu jakichś (jeszcze nie zdecydowałem jakich i czy w ogóle) pod odpowiednie przewody, zaczną świecić i wszystkim zajmie się już układ w focusie, czy trzeba się bawić z przekaźnikami i ciągnięciem plusa po stacyjce??
Jeśli jest pełna wiązka od BCM do lamp, to się pojawi. Trzeba porównać ze schematami co się ma.
Rysiu1985 02-06-2024, 17:56 Jeśli jest pełna wiązka od BCM do lamp, to się pojawi. Trzeba porównać ze schematami co się ma.
Gdybym miał schemat to nie musiałbym zadawać pytania, tylko sprawdził :) Niestety nie udało mi się takiego znaleźć. Wiem tylko że w kostce od lampy są doprowadzone przewody do wszystkich pinów, z wyjątkiem nr. 4. Niestety za co który odpowiada to nie wiem.
|