Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jak zdjąć relingi? Woda cieknie do bagażnika.


deusexe
27-03-2016, 18:08
Mam problem z lejącą się wodą do bagażnika przez kratkę słupka na roletę i do schowka bocznego lewego (na gąbkę). Nie mam pomysłu którędy woda się dostaje wszystko wygląda na szczelne. Postanowiłem zdjąć reling, ale nie mam pojęcia jak on się trzyma.

Basra
27-03-2016, 18:20
Witam

Musisz ściągnąć podsufitkę.Mały plac budowy.
Wesołych Świąt.

pozdrawiam

deusexe
27-03-2016, 18:22
No to masakra dzięki, może jednak gdzieś indziej poszukam przecieku :)

Basra
27-03-2016, 18:36
Witam

Jaki model.

pozdrawiam

deusexe
27-03-2016, 18:48
Kombi

Johnny Bravo
27-03-2016, 20:27
Mam problem z lejącą się wodą do bagażnika przez kratkę słupka na roletę i do schowka bocznego lewego (na gąbkę). Nie mam pomysłu którędy woda się dostaje wszystko wygląda na szczelne. Postanowiłem zdjąć reling, ale nie mam pojęcia jak on się trzyma.

odpowiem Ci kolego na podstawie własnych doświadczeń....
...jeżeli woda Ci się leje do "schowka lewego boczne na gąbkę" to musisz uszczelnić pod relingami na łączeniu blach - tak było u mnie - uszczelniłem i problem znikł....
...jeżeli woda Ci się leje do "bagażnika przez kratkę słupka na roletę" - to winne jest łączenie blach w (nie wiem czy zrozumiesz) dołku jak otworzysz kalpę - u mnie było 3 mikroskopijne szczelinki ledwo co widoczne i przez to woda dostawała się właśnie jak u Ciebie na roletę - podobnie jak wyżej uszczelnione - problem znikł...

do uszczelnienia tylko i wyłącznie klej do szyb - odporny na działanie temperatury + i - sprawdza się rewelacyjnie...

a jak się dostać do relingów zajdziesz tu na forum - od siebie polecam nie robić stronami opuszczając podsufitkę raz z jednej, a raz z drugiej strony tylko opuścić ją w całości, położyć na zagłówkach i dobierać się do relingów..

powodzenia...w razie problemów pytaj...

deusexe
27-03-2016, 20:50
odpowiem Ci kolego na podstawie własnych doświadczeń....
...jeżeli woda Ci się leje do "schowka lewego boczne na gąbkę" to musisz uszczelnić pod relingami na łączeniu blach - tak było u mnie - uszczelniłem i problem znikł....
...jeżeli woda Ci się leje do "bagażnika przez kratkę słupka na roletę" - to winne jest łączenie blach w (nie wiem czy zrozumiesz) dołku jak otworzysz kalpę - u mnie było 3 mikroskopijne szczelinki ledwo co widoczne i przez to woda dostawała się właśnie jak u Ciebie na roletę - podobnie jak wyżej uszczelnione - problem znikł...

do uszczelnienia tylko i wyłącznie klej do szyb - odporny na działanie temperatury + i - sprawdza się rewelacyjnie...

a jak się dostać do relingów zajdziesz tu na forum - od siebie polecam nie robić stronami opuszczając podsufitkę raz z jednej, a raz z drugiej strony tylko opuścić ją w całości, położyć na zagłówkach i dobierać się do relingów..

powodzenia...w razie problemów pytaj...

Widzę z opisu, że masz Focusa MK2 to w tym robiłeś te uszczelnienia? Bo ja mam MK3 i dziwne, że Ford nie odrobił lekcji i ta sama wada w nowym modelu...

Zacznę od sprawdzenia skąd dokładnie cieknie tylko jeszcze potrzebuje pomocy przy zdjęciu tej kratki:

https://zapodaj.net/images/665e37e20e593.jpg

A powiedz jeszcze czy nie dałoby się jakoś uszczelnić pod relingiem bez zdejmowania go tylko uszczelniacz jakąś strzykawką wstrzyknąć, bo szczerze to nie uśmiecha mi się rozmontowywać podsufitkę...
Zamówiłem wczoraj Sikaflex 221 ale niestety czarny, bo planowałem tylko uszczelkę w drzwiach przykleić i tą od klapy bagażnika, ale nie na klapie tylko karoserii. Nie spodziewałem się aż tylu przecieków w tym złomie :)

Johnny Bravo
28-03-2016, 20:59
Tak uszczelnialem w mk2 ale z tego co widze ten sam problem jest w mk3...zreszta chyba nie tylko w focusach bo kolega ma mondeo mk4 i jakby to powiedziec ma basen pod nogami i kierowcy i pasazera...i szukaj skad cieknie....wracajac do tematu....problemem w tych fordach jest slabe zaizolowanie polaczenia blach, daja jakis slaby silikon czy maź ktora po jakims czasie sie kruszy i przepuszcza....kolego strzykawka nic ci tu nie pomoze bo nie wiesz jak gleboko i na jakiej dlugosci przepuszcza ten pseldo silikon oryginalny pod relingiem ,wiec ja osobiscie bym zdejmowal relingi i zrobil to porzadnie....co do kratki,nie mysisz jej zdejmowac bo mowie ci ze cieknie albo pod lampa,albo jak bylo u mnie na laczeniu blach jak otworzysz klape do gory w tym dolku,jutro zrobie zdjecie to wkleje...kazde auto ma jakies slabe mankamenty,jak je ogarniesz to bedziesz mial spokoj swiety na lata...pozdrawiam

deusexe
29-03-2016, 12:36
Tak uszczelnialem w mk2 ale z tego co widze ten sam problem jest w mk3...zreszta chyba nie tylko w focusach bo kolega ma mondeo mk4 i jakby to powiedziec ma basen pod nogami i kierowcy i pasazera...i szukaj skad cieknie....wracajac do tematu....problemem w tych fordach jest slabe zaizolowanie polaczenia blach, daja jakis slaby silikon czy maź ktora po jakims czasie sie kruszy i przepuszcza....kolego strzykawka nic ci tu nie pomoze bo nie wiesz jak gleboko i na jakiej dlugosci przepuszcza ten pseldo silikon oryginalny pod relingiem ,wiec ja osobiscie bym zdejmowal relingi i zrobil to porzadnie....co do kratki,nie mysisz jej zdejmowac bo mowie ci ze cieknie albo pod lampa,albo jak bylo u mnie na laczeniu blach jak otworzysz klape do gory w tym dolku,jutro zrobie zdjecie to wkleje...kazde auto ma jakies slabe mankamenty,jak je ogarniesz to bedziesz mial spokoj swiety na lata...pozdrawiam
W takim razie u mnie pewnie cieknie na łączeniu blach, bo lampę mam nisko nad zderzakiem, a nie jak w mk2 na słupku. Tylko teraz pytanie jak wyczyszczę ten pseudo oryginalny silikon jakim uszczelnic żeby było porządnie? Jakiego Ty użyłeś?

krzys1968
29-03-2016, 13:31
Poczytaj to moze sie przyda http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=240218 http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236602

Johnny Bravo
29-03-2016, 23:11
W takim razie u mnie pewnie cieknie na łączeniu blach, bo lampę mam nisko nad zderzakiem, a nie jak w mk2 na słupku. Tylko teraz pytanie jak wyczyszczę ten pseudo oryginalny silikon jakim uszczelnic żeby było porządnie? Jakiego Ty użyłeś?

ja nie zdrapywałem starego,tylko wymyłem z kurzu i brudu,a potem wszystko zakleiłem klejem do szyb....było widoczne 3 mikropęknięcia a wiadomo woda przejdzie przez wszystko...pomogło,do dziś spokój....

deusexe
16-04-2016, 14:36
Uszczelka bagażnika uszczelniona sikaflexem i bagażnik po deszczu suchy:) ale za to dalej przednia szyba zaparowana - nie mam już siły... Z przodu dywaniki suche, jak wymieniałem filtr kabinowy przed sezonem był mokry myślałem, że po wymianie będzie spokój, ale nie.

Johnny Bravo
16-04-2016, 22:06
Uszczelka bagażnika uszczelniona sikaflexem i bagażnik po deszczu suchy:) ale za to dalej przednia szyba zaparowana - nie mam już siły... Z przodu dywaniki suche, jak wymieniałem filtr kabinowy przed sezonem był mokry myślałem, że po wymianie będzie spokój, ale nie.


jedno pomogło:-)drugie wyszło;-(...przednia szyba zaparowana....hmm..może trochę więcej szczegółów???czy masz szyberdach???gdzie, tzn w którym miejscu masz umiejscowiony filtr który jak piszesz jest mokry???

deusexe
17-04-2016, 16:02
jedno pomogło:-)drugie wyszło;-(...przednia szyba zaparowana....hmm..może trochę więcej szczegółów???czy masz szyberdach???gdzie, tzn w którym miejscu masz umiejscowiony filtr który jak piszesz jest mokry???

Filtr kabinowy jest wilgotny, w miejscu standardowym dla Focusa III ;) Szyberdachu nie mam, para pojawia się na środku szyby od dołu, tak jakby wilgoć była w nadmuchu na szybę...

langolier
27-12-2018, 13:29
...jeżeli woda Ci się leje do "bagażnika przez kratkę słupka na roletę" - to winne jest łączenie blach w (nie wiem czy zrozumiesz) dołku jak otworzysz kalpę - u mnie było 3 mikroskopijne szczelinki ledwo co widoczne i przez to woda dostawała się właśnie jak u Ciebie na roletę - podobnie jak wyżej uszczelnione - problem znikł...

czy te szczeliny w zagłębieniach zawiasów uszczelniałeś od zewnątrz czy po zdjęciu podsufitki widać szczeliny ?
wszystkie krawędzie ?

BTW: uważasz, że jeśli kapie tylko przez kratkę słupka to cieknięcie przez reling jest wykluczone ?