Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Podczas jazdy zapala się kontrolka świec żarowych i auto gaśnie lub traci moc. TDCI


belkone
13-04-2016, 10:34
Witam wszystkich ;)

Mam pewien problem ze swoim Focusem 1.8 TDCi 2003 kombi.

Autko odpala ładnie, silnik pracuje równo jednak podczas zmiany biegów w trakcie jazdy zauważam wzrost obrotów lub chwilowe ich zatrzymanie zanim opadną (5-cio biegowa skrzynia manualna).
Dodatkowo (głównie podczas szybszego przyspieszania) auto potrafi wejść w tryb awaryjny, tzn. wyłącza się turbina, silnik zaczyna pracować nie równo i zapala się kontrolka 'świec żarowych'.
W aucie zostały wymienione wszystkie wtryski (i chyba pompa) przez poprzedniego właściciela (wtryski są jeszcze na gwarancji) ponieważ został zatankowany benzyną...
Podłączony pod: AUTOPHIX ES620 pokazuje błędy: P0101 oraz P0700.

Czy te obiawy mogą sugerować zablokowane kierownice turbiny? (bo taką wstępną diagnozę otrzymałem od mechanika, dodam że turbina była przeglądana w styczniu, ponoć wtedy były czyszczone kierownice)
A może trzeba się skupić na błędzie P0101 i wymienić przepływomierz?

Dziękuję z góry za pomoc, pozdrawiam!

belkone
13-04-2016, 18:51
Ktoś coś podpowie?

Wyczytałem, że to może być zarówno potencjometr przy pedale gazu, zapieczone kierownice turbiny, przepływomierz powietrza, alternator... Jest jakiś sposób na dokładniejsze zlokalizowanie usterki np. poprzez wyeliminowanie tych, które da się stosunkowo łatwo sprawdzić?

belkone
14-04-2016, 22:32
Temat poprawiony, mam nadzieję że teraz jest w porządku;)

Dziś odebrałem auto od mechanika, co się okazało:
testy przelewowe wtryskiwaczy wyszły bardzo dobrze, niestety wtryski po wymianie nie zostały zakodowane, zostało to zrobione dopiero dziś.
W układzie paliwowym są widoczne srebrne opiłki.
Komputer diagnostyczny od Forda nie potwierdził wcześniejszych błędów, wskazał natomiast brak przedniego czujnika uderzeniowego (to raczej nie ma wpływu;) oraz problem ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa, niestety nie pamiętam numeru błędu. Diagnoza: czyszczenie całego układu paliwowego wraz z wtryskami, aby ich nie popsuć + wymiana pompy, ponieważ najprawdopodobniej opiłkuje łożysko(?).

Chciałbym się upewnić, czy ktoś miał podobny problem, i czy wymiana (a może regeneracja?) pompy rozwiąże moje problemy, czy tylko zapobiegnie uszkodzeniu wtrysków natomiast te problemy to niezależna sprawa?

Za dużo się naczytałem ostatnio i nie wiem czy w grę wchodzi wymiana pompy paliwa czy pompy wtryskowej, jutro zadzwonię do mechanika i się upewnię.

cezarg1410
14-04-2016, 22:50
W tym aucie jest tylko pompa wtryskowa.
Skoro w układzie są opiłki to pompa koniecznie do robienia, bo zabije ci wtryski. Skoro pompa opiłkuje to zapewne w dobrym stanie nie jest i jak najbardziej może powodować Twoje problemy. Trzeba by było sprawdzić ciśnienie na szynie jakie produkuje pompa i jakie jest w momencie wchodzenia w tryb awaryjny - to by co nieco powiedziało o jej stanie.
Co do pierwszego objawu z pierwszego postu to ślizga ci się sprzęgło - będzie do wymiany.

Ogólnie: sprzęgło (prawdopodobnie trzeba będzie wymienić razem z dwumasą) i pompa to jednak spory koszt... Pewnie mało mniejszy niż wartość auta...

belkone
14-04-2016, 23:03
Dzięki za odpowiedź ;)

Hm.. pompa powinna być na gwarancji, bo w styczniu była wymieniana, po prostu musieli wcisnąć mi jakiś bubel... być może uda się ich zmusić do wymiany jeśli czegoś nie wymyślą, inaczej koszt wymiany pompy (???zł) +czyszczenia układu paliwowego (600zł) mnie trochę odstrasza.

Odnośnie ciśnienia, to o ile się nie mylę, na starcie jest 230barów, które po rozgrzaniu spada do ok 170barów. Rozumiem przez to, że są nieszczelności i wymiana pompy powinna pomóc, czy tak?

Dwumasa wg mojej wiedzy była wymieniana jakies 10tys. km temu razem z rozrządem, więc może nie będzie tak źle.. Chociaż nie wiem czy sam się oszukuję, czy faktycznie nie opłaca się robić tego auta... :( Obroty się podnoszą i utrzymują w sumie tylko na 3-cim biegu, na innych tego nie zauważyłem.

belkone
16-04-2016, 17:09
Hm, ok dokładniej sprawdziłem zachowanie się auta i to kiedy przechodzi w tryb awaryjny.

Nie jest to zależne ani od obrotów silnika. Na niskich biegach obroty mogę 'zamknąć' i nic nie wyskoczy, natomiast na wyższych biegach (4,5) lekko powyżej 2tys. obrotów i wyskakuje kontrolka + auto przechodzi w tryb awaryjny.
Niestety nie mam poważniejszego sprzętu, aby sprawdzić więcej parametrów/błędów podczas jazdy.

W tym aucie jest tylko pompa wtryskowa.

Czy pompka paliwa (ta z tyłu pod siedzeniem) ma jakikolwiek wpływ na ciśnienie paliwa w tym samochodzie? tzn, wyczytałem gdzieś że przy podobnych obrotach, ktoś wymienił pompę paliwa (nie wtryskowa) i problem ustał.
(http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2817736.html#13696230)

Czy jeśli auto normalnie odpala i nie ma z tym problemów oprócz tych wymienionych w poście to warto się jest jej przyglądać/wymieniać?

Oczywiście jeśli wtryskowa opiłkuje (i to zostanie potwierdzone) to jest do wymiany, jednak zastanawiam się co jeszcze może mieć wpływ na takie zachowanie.

cymjan
16-04-2016, 17:46
belkone...nie jestem szpecem ale to co opisujesz podobne jest do mojego przypadku,TDCI nie poiada pompki pod siedzeniem,u mnie trzeba było regenerować pompę wtryskową,oraz
jeden wtrysk(objawy podobne )

Klocek7
16-04-2016, 18:11
Sprawdź próbą przelewową wtryskiwacze => ostre "lanie" nawet jednego z nich spowoduje utratę ciśń.paliwa na listwie/ośmiorniczce i "spiralkę" w trakcie jazdy bo całe ciśń. pójdzie na przelew ... :( anie w moc silnika i komp. odczyta błąd wczytując tryb awaryjny ... (np. mocniejsze naciśnięcie pedału gazu podczas wyprzedzania pod górkę ... )
Ja tak miałem pomimo zregenerowanych wtryskiwaczy i pompy gdzieś w układzie pozostał opiłek i zaworek przelewowy znów był do wymiany (w 3-ech wtryskach ! :( cholera !!!).

cezarg1410
16-04-2016, 22:49
Nie jest to zależne ani od obrotów silnika. Na niskich biegach obroty mogę 'zamknąć' i nic nie wyskoczy, natomiast na wyższych biegach (4,5) lekko powyżej 2tys. obrotów i wyskakuje kontrolka + auto przechodzi w tryb awaryjny.

Na wyższych biegach około 2000 tys. obrotów zwłaszcza na 4 i 5 biegu sytuacja wygląda tak:
- bardzo duże obciążenie silnika
- pompa kręci się nie najszybciej jak by mogła
- maksymalny moment obrotowy
Reasumując: pompa nie kręci się bardzo szybko,a musi podać bardzo dużo (stosunkowo oczywiście) paliwa.
Stąd tryb awaryjny.
Jeśli wtryski są rzeczywiście zrobione, a i tak leci sprężynka to znaczy że pompa jest totalny szrot. Przy zdrowej pompie nawet przelewające wtryski nie spowodują sprężynki. I możesz mi wierzyć bo wiem co mówię. Miałem w foce pod koniec jej użytkowania wtryski kiepskie i dzięki temu że pompa była zdrowa żadnego trybu awaryjnego nie miałem.

Druga kwestia: to auto NIE MA ŻADNEJ INNEJ pompki oprócz pompy wtryskowej. Także pod siedzeniem nic nie ma.

belkone
17-04-2016, 12:53
Dzięki wszystkim za odpowiedź ;)

W takim razie albo wyślę pompę na sprawdzenie na stole pobierniczym, albo od razu kupię zregenerowaną z papierami z jakiegoś serwisu Bosh'a. Zastanawiam się tylko, czy warto wydawać pieniądze i tracić czas na diagnozowanie jej skoro jest podejrzenie opiłkowania (tylko podejrzenie, bo nie była rozbierana, a syf może być pozostałością po niedokładnym wymyciu po poprzedniej pompie) czy skoro są takie objawy od razu brać się za wymianę na sprawdzoną pompę.

NIE MA ŻADNEJ INNEJ pompki oprócz pompy wtryskowej. Także pod siedzeniem nic nie ma.

Dzięki za wyjaśnienie, różnie piszą w różnych miejscach, stąd moje niejasności ;)
A nie ma nigdzie jakiegoś sita/filtra przy zbiorniku? Może przy okazji wypadałoby sprawdzić czy nie jest zapchany?

belkone
17-04-2016, 16:07
Mam jeszcze jedno pytanie.

Otóż kontaktowałem się z poprzednim właścicielem i twierdzi, że problem występował od lat bardzo sporadycznie. W przeciągu 4lat, 'sprężynka' wyskoczyła dosłownie kilka razy, przy czym silnik pozostawał nadal dynamiczny. Ja sądzę, że już wtedy były jakieś problemy z pompą, może nie tak duże jak teraz, ale jeśli się mylę proszę wyprowadźcie mnie z błędu.

Oddam pompę na sprawdzenie, jednak czy coś jeszcze(dodatkowo) może być powodem występowania takich problemów? Turbina była sprawdzana - wszystko w porządku, może sterownik od turbiny? Czy w komputerze nie pozostałyby wtedy po nim błędy? Wszystkie 'doloty' paliwa wymienione, bo te wężyki po takim czasie również mogły prowadzić do rozszczelnienia układu.
U mnie może być również problem z regulatorem ciśnienia paliwa?
(http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=240872#6)

lsulima
17-04-2016, 17:09
A wiesz czemu stara pompa była wymieniana?
Jeżeli są opiłki to pewnie od starej pompy. Bardzo trudno w praktyce pozbyć się wszystkich opiłków. Jak chce się to zrobić porządnie to trzeba demontować bak i wymienić wszystkie przewody paliwowe. z jednoczesnym serwisem pompy i wtrysków. W niektórych autach łatwiej jest po prostu wymienić bak na wersję od benzyny. Jesteście pewni, że to auto ma dwumasę? Moim zdaniem nie ma tam takiego wynalazku.

belkone
17-04-2016, 17:15
A wiesz czemu stara pompa była wymieniana?

Cały układ paliwowy był czyszczony bo auto zostało zatankowane benzyną...
Zbiornik chyba profilaktycznie wymienię + dam na przeczyszczenie jeszcze raz cały układ... tylko najpierw muszę mieć pewność co do pompy, inaczej bez jej zmiany wszystko mija się z celem.

Wtryski regenerowane z wydrukami w pełni sprawne, ostatnio też próby przelewowe pokazały że działają jak nowe. Zmieniona pompa niby sprawna, ale bez papierów więc dlatego zakładam, że ona może być wadliwa...

lsulima
17-04-2016, 17:23
Cały układ paliwowy był czyszczony bo auto zostało zatankowane benzyną...
Zbiornik chyba profilaktycznie wymienię + dam na przeczyszczenie jeszcze raz cały układ... tylko najpierw muszę mieć pewność co do pompy, inaczej bez jej zmiany wszystko mija się z celem.

Wtryski regenerowane z wydrukami w pełni sprawne, ostatnio też próby przelewowe pokazały że działają jak nowe. Zmieniona pompa niby sprawna, ale bez papierów więc dlatego zakładam, że ona może być wadliwa...

Nawet nowe wtryski jak zostaną poczęstowane opiłkami tracą chęć do pracy.
Co znaczy że był czyszczony? Zdejmowany był bak? Zbiornika nie płucze się dlatego że była w nim benzyna. Zlewa się złe paliwo i nalewa ON.

belkone
17-04-2016, 17:29
Nawet nowe wtryski jak zostaną poczęstowane opiłkami tracą chęć do pracy.
Co znaczy że był czyszczony? Zdejmowany był bak? Zbiornika nie płucze się dlatego że była w nim benzyna. Zlewa się złe paliwo i nalewa ON.

Ale stara pompa również opiłkowała, dlatego czyszczone było wszystko. Wężyki wymienione, bak wyjmowany. Problem występuje od pewnego czasu (występował sporadycznie też przed zalaniem benzyną), wtryski (przelewy) robione w ostatni czwartek(wszystko z nimi dobrze, nie widać opiłków) - nie jeżdzone, aby ich nie rozwalić jeśli opiłki są generowane przez 'nową' pompę.

lsulima
17-04-2016, 17:40
Ale stara pompa również opiłkowała, dlatego czyszczone było wszystko. Wężyki wymienione, bak wyjmowany. Problem występuje od pewnego czasu (występował sporadycznie też przed zalaniem benzyną), wtryski (przelewy) robione w ostatni czwartek(wszystko z nimi dobrze, nie widać opiłków) - nie jeżdzone, aby ich nie rozwalić jeśli opiłki są generowane przez 'nową' pompę.

To wszystko nie trzyma się "kupy" bo ja już nie wiem czy są te opiłki czy ich nie ma. Napisałeś wcześniej, że pompa opiłkuje, a teraz napisałeś że wszystko jest ok. Dawkujesz informację.

belkone
17-04-2016, 17:55
To wszystko nie trzyma się "kupy" bo ja już nie wiem czy są te opiłki czy ich nie ma. Napisałeś wcześniej, że pompa opiłkuje, a teraz napisałeś że wszystko jest ok. Dawkujesz informację.


Od początku:
Auto sprawowało się w porządku, sporadycznie (w ciągu 4 lat) wyskoczył błąd ze 'świecami żarowymi'.
W styczniu auto zostało zatankowane benzyną.
W związku z tym auto zostało rozebrane, znaleziono przy okazji opiłki, więc: został wymieniony filtr paliwa, pompa(na jakąś 'ponoć' działającą - ponoć bo pewności co do tego nie ma - nie była z żadnego zakładu, tylko od kogoś kto rozbierał inny samochód), wtryski wysłane na regenerację do serwisu Bosha, wymienione przewody paliwowe. Został wypłukany cały układ paliwowy, łącznie z bakiem (tak, był wyjmowany).
Auto działa, jeździ, odpala bez problemu, nie kopci.
Jedyny problem to ten z tematu: przy obciążeniu wyskakują 'świece żarowe' i auto przechodzi w tryb awaryjny.

Na diagnostyce (nie w ASO) wykazało jedynie błąd ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa. Test był przeprowadzany w czasie gdy NIE świeciły 'świece żarowe' więc jest to chyba błąd zapamiętany(albo nie dotyczy w ogóle mojego problemu?).

Reasumując: poprzednia pompa opiłkowała, dodatkowo auto zostało zalane benzyną, błąd ze 'świecami żarowymi' występował.
Po całej operacji auto działa jeździ,błąd występuje częściej. Ja obstawiam że włożona pompa była nie do końca na tyle sprawna na ile twierdził sprzedawca (problem z ciśnieniem, być może opiłkowanie).

Potrzebuję informacji, czy dobrze zakładam, że to może być to zanim wpakuję się w koszta. Czy inne problemy(czujnik wału, sterownik turbiny itp etc) pokazywały by błędy na diagnostyce? Czy udałoby się je jedynie odczytać w sytuacji, gdy świecą się 'kontrolki świec żarowych'.

cezarg1410
18-04-2016, 00:22
Wszelkie czujniki sterowniki itp zostawia ślady w błędach jeśli są uszkodzone.
Jeśli masz błąd za niskiego ciśnienia to raczej pompa. Z reszta. Masz wtryski nowe i podejrzenie że pompa opilkuje. Ja bym ją wywalił w cholere.
Jeszcze jedno: ktoś tam pytal czy jesteśmy pewni że to auto ma dwumase. No wiec: osobiście wymieniłem w swoim własnym garażu sprzęgło w focusie mk1 tdci i tak - tam byl dwumas który z resta też zmieniałem.

belkone
22-04-2016, 11:47
Wszelkie czujniki sterowniki itp zostawia ślady w błędach jeśli są uszkodzone.
Jeśli masz błąd za niskiego ciśnienia to raczej pompa. Z reszta. Masz wtryski nowe i podejrzenie że pompa opilkuje. Ja bym ją wywalił w cholere.
Jeszcze jedno: ktoś tam pytal czy jesteśmy pewni że to auto ma dwumase. No wiec: osobiście wymieniłem w swoim własnym garażu sprzęgło w focusie mk1 tdci i tak - tam byl dwumas który z resta też zmieniałem.

Dzięki za pomoc. Pojawiły się nowe poszlaki:
pompa nie musi być uszkodzona, opiłki ponoć mogły pojawić się od zbyt suchego paliwa (tankuje tylko Shell V-Power Nitro+ Diesel), zaradzono mi lać 'pół na pół' i przepłukać układ paliwowy na początek.
Moje problemy mogą wynikać z.. pękniętego przewodu paliwowego (tego pomiędzy pompą a listwą). Dopiero 3 mechanik zauważył usterkę, wyczyścił połączenia i przewody paliwowe by sprawdzić, skąd cieknie. Co ciekawe na chwilę po odpaleniu zaczęło wyciekać paliwo z tego przewodu... Z tego co się orientuję jest tam bardzo wysokie ciśnienie, taki wyciek oczywiście nie pozwala na uzyskanie wymaganego ciśnienia, prawda?
Przyjrzałem się dokładniej temu błędowi z diagnostyk, dziś było: Zbyt mała dawka paliwa.
Też to można podciągnąć pod ten przewód paliwowy, czy taki wyciek (mniej więcej kropla na kilka sekund) aż na tyle 'zmniejsza dawkę paliwa' ?

cezarg1410
22-04-2016, 13:25
Tam jest ciśnienie grubo ponad 1000 bar wiec na pewno nie może być uszkodzeń przewodu bp to powoduje spadek ciśnienia.
Także to na pewno może powodować problemy.

belkone
22-04-2016, 15:46
Tam jest ciśnienie grubo ponad 1000 bar wiec na pewno nie może być uszkodzeń przewodu bp to powoduje spadek ciśnienia.
Także to na pewno może powodować problemy.

Tak podejrzewałem, przewód zamówiony, będzie zmieniany w poniedziałek, od razu wymienię też filtr paliwa i dam znać czy coś pomogło;)
Na diagnostyce ciągle wiszą 'zamrożone ramki' z błędem od przepływomierza powietrza, co prawda błąd sam w sobie nie wyskakuje (nawet podczas przejścia w tryb awaryjny gdy wyskakują sprężynki), da się to jakoś zbadać czy od razu brać się za wymianę przepływomierza?

Odnośnie filtra paliwa... za radą jednego mechanika kupiłem Mann'a - ponoć najlepszy, drugi mechanik powiedział, że Mann się do kosza nadaje i żebym kupił oryginał albo Bosch'a... Powie mi ktoś jak to jest? Zostawić tego Mann'a czy szukać Delphi (bo chyba taki był oryginał) czy może brać tańszego o 20zł Bosch'a? Dodam, że słyszałem też od mechaników, że TDCi są bardzo wybredne jeśli chodzi o filtr paliwa.

mondek84
22-04-2016, 15:53
Odnośnie filtra paliwa... za radą jednego mechanika kupiłem Mann'a - ponoć najlepszy, drugi mechanik powiedział, że Mann się do kosza nadaje i żebym kupił oryginał albo Bosch'a... Powie mi ktoś jak to jest? Zostawić tego Mann'a czy szukać Delphi (bo chyba taki był oryginał) czy może brać tańszego o 20zł Bosch'a? Dodam, że słyszałem też od mechaników, że TDCi są bardzo wybredne jeśli chodzi o filtr paliwa.

Obydwa: Mann i Filtron to jedno wielkie gó....o. Kiedyś Filtron robił filtry dla Mann'a albo na odwrót. Także kupując Mann'a możesz mieć w środku Filtrona lub na odwrót. Już nie pamiętam. Ja mam oryginalny Fordowski. Te, o których piszę po 2 miesiącach użytkowania się rozszczelniły i zapowietrzały. W moim przypadku tj. Ford Focus mk2 FL 1.6 TDCI zalecany jest filtr Fordowski oryginalny. Wtedy masz 100% pewności, że wszystko będzie tak jak należy :one: Oszczędzać to ja mogę np. na wycieraczkach kupując zamienniki, a nie na elementach, które zawsze pracują i to pod obciążeniem i pod ciśnieniem :569:

belkone
22-04-2016, 16:35
Obydwa: Mann i Filtron to jedno wielkie gó....o. Kiedyś Filtron robił filtry dla Mann'a albo na odwrót. Także kupując Mann'a możesz mieć w środku Filtrona lub na odwrót. Już nie pamiętam. Ja mam oryginalny Fordowski. Te, o których piszę po 2 miesiącach użytkowania się rozszczelniły i zapowietrzały. W moim przypadku tj. Ford Focus mk2 FL 1.6 TDCI zalecany jest filtr Fordowski oryginalny. Wtedy masz 100% pewności, że wszystko będzie tak jak należy :one: Oszczędzać to ja mogę np. na wycieraczkach kupując zamienniki, a nie na elementach, które zawsze pracują i to pod obciążeniem i pod ciśnieniem :569:

Hm, Mann jest chyba w tej samej cenie co oryginalny;p więc tu nie o oszczędność chodzi, bo jestem takiego samego zdania jak Ty, tylko po prostu taki mi polecono i taki kupiłem, ale oddam go i zakupię oryginalny ;)

mondek84
22-04-2016, 16:36
Hm, Mann jest chyba w tej samej cenie co oryginalny;p więc tu nie o oszczędność chodzi, bo jestem takiego samego zdania jak Ty, tylko po prostu taki mi polecono i taki kupiłem, ale oddam go i zakupię oryginalny ;)

Nie wiem ile dałeś za Manna'a? 180zł? Ja za oryginalny coś około 300zł.
edited:

270 zł + wymiana

belkone
22-04-2016, 16:40
Nie wiem ile dałeś za Manna'a? 180zł? Ja za oryginalny coś około 300zł.

300? :O

A ten nie jest oryginalny? :>
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-TDCi-1709787-Diesel-FORD-O.E./525

mondek84
22-04-2016, 16:41
300? :O

A ten nie jest oryginalny? :>
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-TDCi-1709787-Diesel-FORD-O.E./525

Na tym filtrze z liknu powyżej jest napis Bosch. Ja natomiast kupowałem w ASO. Ale zdecydowanie taki lepszy niż jakiś Mann czy Filtron.

belkone
22-04-2016, 16:46
Na tym filtrze z liknu powyżej jest napis Bosch. Ja natomiast kupowałem w ASO. Ale zdecydowanie taki lepszy niż jakiś Mann czy Filtron.

A co masz napisane na tym z ASO? Wyczytałem, że oryginalne filtry do tego auta są albo od Boscha albo od Delphi. Oba sygnowane są logiem Ford'a.
Tutaj link do Delphi:
http://sklep.autofocus.com.pl/filtr-paliwa-ld18-pd20-foc98-mo-00-connect,4,12042,12299

Wszystkie w granicach 100zł, stąd moje zdziwienie na Twoje 300zł, może to po prostu prowizja ASO? :)

mondek84
22-04-2016, 16:49
Wszystkie w granicach 100zł, stąd moje zdziwienie na Twoje 300zł, może to po prostu prowizja ASO? :)

Jakieś 270 zł zapłaciłem. Jutro zrobię zdjęcie, bo nie chce mi się iść teraz do auta g:okulary
edited:

270 zł + wymiana filtra

belkone
22-04-2016, 16:54
Jakieś 270 zł zapłaciłem. Jutro zrobię zdjęcie, bo nie chce mi się iść teraz do auta g:okulary

Ok dzięki, to czekam na info bo jestem ciekaw co robi w końcu te oryginalne filtry, które montują w ASO żeby nie kupić znów czegoś złego ;)

mondek84
23-04-2016, 07:24
Ok dzięki, to czekam na info bo jestem ciekaw co robi w końcu te oryginalne filtry, które montują w ASO żeby nie kupić znów czegoś złego ;)

Niestety nie byłem w stanie zrobić dokładnego zdjęcia, ponieważ filtr mam w metalowej obudowie. Jak na zdjęciu poniżej:

http://images.tinypic.pl/i/00779/wwolprpsqylo_t.jpg (http://www.tinypic.pl/wwolprpsqylo)

Ja mam ten filtr:

http://ewcar.pl/pl/p/Filtr-paliwa-metalowy-Ford-1.6-TDCi-od-10.2005-1386037/363012

Wcześniej pisałem, że zapłaciłem 270 zł za filtr. Zapomniałem napisać, że była to cena wraz z wymianą filtra.

@edited:
Ten też będzie ok: http://ford.sklep.pl/product-pol-14783-filtr-paliwa-1-6-TDCI-roczniki-od-10-2005-Ford-1386037.html

Możesz zerknąć jeszcze na to: http://eucatparts.com/?action=cat_ford_part&s_id_part=1164995&s_id_model=12&s_code_image=D011150810

g:okulary

belkone
23-04-2016, 12:07
Ja mam ten filtr:

http://ewcar.pl/pl/p/Filtr-paliwa-metalowy-Ford-1.6-TDCi-od-10.2005-1386037/363012


Hm, okej tylko pamiętaj, że mówimy o filtrze do MK1, a nie MK2,
ze strony którą podesłałeś wychodzi znów, że oryginalny filtr do MK1 to ten:
http://ewcar.pl/mobile/pl/p/Filtr-paliwa-Ford---TDDi--TDCi---1709787/363015

Kupię w takim razie ten, a Mann'a oddam ;)

mondek84
23-04-2016, 13:15
Hm, okej tylko pamiętaj, że mówimy o filtrze do MK1, a nie MK2, ze strony którą podesłałeś wychodzi znów, że oryginalny filtr do MK1 to ten:
http://ewcar.pl/mobile/pl/p/Filtr-paliwa-Ford---TDDi--TDCi---1709787/363015


Ok, podałem do mk2, bo wizualnie wygląda tak samo.


Kupię w takim razie ten, a Mann'a oddam ;)

Bardzo dobrze. Na filtrze paliwa nie oszczędzam biorąc pod uwagę jakość paliw u nas :diabel2:

belkone
26-04-2016, 20:49
A wiesz czemu stara pompa była wymieniana?
Forscan niby mówi, że z pompą wszystko dobrze...

Wszelkie czujniki sterowniki itp zostawia ślady w błędach jeśli są uszkodzone.

Dziś dzięki uprzejmości użytkownika Gomad podpięliśmy auto pod komputer i jeździliśmy aby zarejestrować parametry pracy podczas normalnej jazdy i podczas błędu. Wrzucam pliki z Forscana, może ktoś pomoże z interpretacją? :>
http://178.32.178.79/focus/

Forscan wskazał błędy:
P0110
P0251
B2227 - czyjnik wymieniony, po prosto nie został później skasowany błąd
B1318 - akumulator, wiem że do wymiany

Klocek7
27-04-2016, 00:04
http://kody.fordtuning.pl/?search=P0110&submit=Sprawd%C5%BA
http://kody.fordtuning.pl/?search=P0251&submit=Sprawd%C5%BA

cezarg1410
30-04-2016, 00:11
P0251 to jest ogólny błąd dotyczący nieprawidłowego ciśnienia a w układzie wtryskowym i może być powodowany zarówno przez pompę jak i wtryski jak i czujniki (w pompie i na listwie). Także on zbyt wiele nie mówi.

tomkow33
29-05-2016, 13:35
Witam
Jestem w posiadaniu focusa mk1 2002 TDCI 115km.
Mam problem z włączającą się kontrolką świec żarowych, a co za tym idzie, po zapeleniu się w/w kontrolki samochód spada z obrotów i gaśnie.Przy ponownym rozruchu jest ok, do momentu wejścia na 2000 lub 1000 obrotów i znów gaśnie. Dodam że akumulator naładowany na 100%. Podejrzenie padło na rozkodowane wtryski (zakodowane ponownie), jeden dzień było dobrze, po czym objawy pokazały się ponownie. Dodam również że jednego dnia mogę zrobić 50km a na następny nie odjadę z pod domu.
Co może być przyczyną? Proszę o pomoc

Klocek7
29-05-2016, 15:47
"tomkow33" - poczytaj ten temat dokładnie od początku i wyeliminuj wszystkie możliwości - kolejność wg uznania :)

wojcimierz
14-08-2017, 14:43
kolego belkone czy udało Ci się rozwiązać problem ??