Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] regulacja luzu zaworowego przez płytki


robertsobol1983
13-04-2016, 19:26
Witam Panowie. Posiadam Fokusa 1,8 benzyna 115km 2002r. Przy 167 000 miałem robioną głowicę gdyż właśnie u mnie w silniku okazało się że jest jakaś mechaniczna (nie hydrauliczna) regulacja luzów zaworowych za pomocą jakiś płytek czy cuś i nikt tego nie pilnował i wypaliło 2 zawory, gniazda zaworów także poszły do remontu przy okazji wiadomo planowanie głowicy itp. Głowica rozleciała się jeszcze gdy auto jeździło na benzynie.
Po robocie i chyba 1000km miałem przyjechać na sprawdzenie luzu zaworowego i było ok. Teraz zrobiłem już jakieś 45 000km od czasu remontu i zauważyłem że z okolic silnika a dokładnie z ssącego wydobywają się takie dziwne głuche stuki takie puchanie jakby głuche. Mechanik od razu ten co robił mi wcześniej głowicę to powiedział że luz mi się zbił i trzeba znowu wyregulować.
Wszystko było by ok gdyby do niego dało się dostać na dniach a zazwyczaj trwa to tygodniami lub miesiącami i jestem w kropce. Niestety to jest w okolicy jedyny mechanik u nas w Miliczu co by potrafił to zrobić bo inni od razu mi odmawiali wykręcając się ze nie mają sprzętu do tego i inne prostackie wymówki, lub kłócili się ze mną że ja tam mach hydraulikę i pierdziele głupoty....
Mam prośbę. Czy zna ktoś w okolicy Wrocławia lub Krotoszyna jakiegoś mechanika co by mi to zrobił lub druga prośba ja mam trochę czasu prywatnego, chęci i z zainteresowania jestem domowym mechanikiem - w golfie sam sobie kąt synchronizacji wałka poprawiałem, czy wymieniam sobie w większości sam różne części w autach czy to w silniku, czy zawieszeniu czy nawet elektryczne naprawy robię więc prośba moja taka czy może mnie ktoś poinstruować jak to się robi czy da namiary na jakieś schematy itp to może sam to zrobię, bo przynajmniej wiem że jak będę miał dobrą lekturę to to zrobię dobrze a nie dam komuś by mi to spartolił....

Pawel
13-04-2016, 19:35
Zanim zaczniesz cokolwiek robic, zmierz cisnienie sprężania w silniku, wraz z próbą olejową na zimnym silniku, i będziesz wiedział co może mu dolegać.Chyba wiesz jak sie to robi ?

robertsobol1983
13-04-2016, 20:14
Zanim zaczniesz cokolwiek robic, zmierz cisnienie sprężania w silniku, wraz z próbą olejową na zimnym silniku, i będziesz wiedział co może mu dolegać.Chyba wiesz jak sie to robi ?

wiem, będę musiał pożyczyć zegar bo nie mam ale wiem o co kaman. Na razie mocy nie odczułem by brakło - wydaje mi się że ma tyle samo co po remoncie głowicy więc to chyba początki dopiero podwieszania zaworów. Jedynie co się nasiliło to to że trzepie bardziej silnikiem bo po remoncie prawie w ogóle ale jakieś parę tysięcy od roboty już się delikatne pojawiły drgawki a teraz są już naprawdę wyraźne. Tak poza tym wszystko ok. Odpala w miarę normalnie może czasami musi ze dwa obroty więcej zrobić, dynamika chyba jest podobna co zawsze

aaaa dodam że mój silnik to dokładnie taki jak tu na aukcji: http://allegro.pl/ford-focus-mk1-silnik-1-8-16v-zetec-igla-i6078483962.html podaje bo rodzaji Zeteca jest sporo i nie każdy może wiedzieć od razu który to mój...

robertsobol1983
14-04-2016, 11:43
A jedno jeszcze zasadnicze pytanie. By dostać się do płytek regulacyjnych to wiadomo podstawa zdjąć dekiel zaworów ale czy w tym silniku trzeba rozbierać rozrząd? Zrzucać jakieś wałki czy temu podobne? Widziałem jeden już film instruktażowy i w niektórych markach jak na przykład w którejś wersji BMW sprawa jest banalna, nie trzeba ruszać rozrządu ani nawet nic kupować regulacja odbywa się za pomocą imbusa i klucza bodajże 10, oczywiście szczelinomierza i wsio po zdjęciu pokrywy.

W swoim sklepie motoryzacyjnym bez problemu mogę zamówić do Fokusa płytki regulacyjne w jakim tylko chcę rozmiarze wystarczy że sobie pomierzę więc nie muszę nic szlifować (by nie zetrzeć warstwy utwardzanej) tylko pytanie czy trzeba rozrząd rozpinać bo skoro tak to będę musiał jeszcze poszerzyć swoją wiedzę i pewnie zakupić sprzęt typu blokady i klucz dynamometryczny by przy montażu nie spaprać czegoś......

K!S!3L
14-04-2016, 13:07
Rozrządu nie trzeba ruszać, a płytki można szlifować jeśli są problemy z dostępnością.
Do regulacji możesz dorobić sobie narzędzie na wzór oryginalnego forda 303-563 (21-218 ). Ja dorabiałem coś podobnego i mam jakieś 2 lata.

Fulara
14-04-2016, 13:20
rozumie, że do szklanek trzeba wszystko wybebeszyć

Rift
14-04-2016, 13:57
rozumie, że do szklanek trzeba wszystko wybebeszyć

TAK dotyczy durateców na przykład. Szklanki nowe cena obecnie 36zł - 40 zł sztuka.
Ja swoje dałem do tokarza, koszt 15 zł za sztukę bo mi aż 8 nie pasowało.

K!S!3L
14-04-2016, 14:31
Czasem uda się kilka miejscami zamienić i koszty wtedy mniejsze.

Rift
18-04-2016, 10:54
Czasem uda się kilka miejscami zamienić i koszty wtedy mniejsze.

To prawda, mi się udało 2 z 16 zamienić :P 6 ok i 8 tokarz.

Klocek7
19-04-2016, 06:14
"Rift" : z czego (jaki materiał) dorabiali Ci podkładki ? Albo czy ew. je potem utwardzałeś ?

Rift
19-04-2016, 06:52
Ja mam szklanki, i niczego nie utwardzali mi, materiał zebrali z trzonka wew. szklanki (z "dziubka", który styka się z zaworem) dużo myślałem gdzie to jest utwardzane i moim zdaniem utwardzana jest (jeśli w ogóle) powierzchnia ślizgowa pod wałkiem rozrządu a nie z drugiej strony. Zrobione po "remoncie" 600km oleju nie ubywa silnik pracuje cicho.
Możliwe, że podkładki dobry zakład też zeszlifuje. Budowa podkładek jest prostsza więc i tańsze powinny być niż szklanki. Napisz maile do autoryzowanych serwisów o podkładki, jak tak zrobiłem. Wysłałem maila do 5 a 4 odpowiedziały, nawet przesłali numery katalogowe po których zamawia się te części.

K!S!3L
19-04-2016, 06:56
W przypadku płytek jeśli są utwardzane to na wskroś, robiłem badania ich twardości przed szlifowaniem i po, wyniki są zbliżone.

jarhel74
19-04-2016, 09:58
Mógłbyś wrzucić foto takiego przyrządu ?

K!S!3L
20-04-2016, 10:00
Tak wygląda ten przyrząd. Zrobiony z tego co było pod ręką, tuleje prowadzące są z prowadnic zaworowych. Dwoma śrubkami przykręca się to w skrajnych bocznych otworach głowicy tam gdzie przychodzi pokrywa zaworów. Klin ma 3 otwory dla lepszego dopasowania w zależności czy robimy zawory ssące czy wydechowe.
Estetyka nie najlepsza, ale w użytkowaniu nie przeszkadza.

jarhel74
20-04-2016, 20:54
Podziękował.