Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0 TDCI nie odpala jak jest ciepło pow.15°C


vebola
15-04-2016, 18:10
Witam, mam problem z odpaleniem Mondeo MK4 2008 2.0 TDCI 140KM kiedy temperatura sięga 15°C i powyżej.

Autem mogę jeździć cały dzień po 100-200 km z wieloma ponownymi uruchomieniami bez żadnego wysiłku jeśli tylko jest chłodno.

Temperatura silnika nie ma żadnego wpływu. Poniżej 15°C odpala na zimnym jak i ciepłym silniku.

Komputer nie wskazuje żadnego błędu, jest moc, prędkość maksymalna i dobre spalanie.

Przeszukałem dużo wątków ale większość dotyczy problemów z nagrzanym silnikiem. A to mnie nie dotyczy.

Proszę o pomoc i wskazówki może ktoś miał podobny problem.

vebola
16-04-2016, 11:13
Zauwazylem rowniez ze coraz dluzej musze krecic aby odpalil jak temperatura na dworze rosnie az do momentu kiedy nie odpali wcale. Problemy zaczynaja sie przy temp 15 musze ok 5 sekund krecic. przy 20 stopniach juz prawie nie mozliwe. musze czekac aby silnik ostudzil sie do okolo 60 stopni (maska do gory) bo wtedy prawdopodobnie spada rowniez temperatura na jakims czujniku.

Nie mam pojecia ktory czujnik moze za to odpowiadac. Zastanawialem sie nad czujnikiem temp paliwa bo slyszalem ze moga takie problemy wystepowac. Wczoraj zrobilem wycieczke do niemiec i zadnych problemow nie bylo. padal deszcz i ogolnie bylo chlodno.

Quler27
16-04-2016, 13:11
Jak dla mnie to czujnik położenia wału ... w poprzednim aucie miałem z nim problem , jak silnik był ciepły auto nie odpalało, jak ostygł palił od tyku.

vebola
06-05-2016, 21:53
Napisze co należy sprawdzić. Usterka problematyczna bo trudno zdiagnozować.

Na 95% był to wtrysk.Zamieniałem co jakiś czas na inny używany wtrysk po wtrysku i chyba trafione za 3 razem. W określonej sytuacji puszczał na przelewie i nie było odpowiedniego ciśnienia na listwie.

Ciśnienie ledwo dochodziło do 100 Bar a to trochę za mało. Sprawdzałem przez obd kiedy problem występował.

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.

slawek-kali
06-05-2016, 22:18
Duzo za malo...

Daqqo
01-10-2020, 20:57
Witam! Ford mondeo MK4 2.0 TDCI.
Auto nie odpala na ciepło.
Kiedy jest zimny po nocy pali od strzała.
Kiedy pojezdze zagrzeje sie i zgasze i chce odrazu odpalic to odpali, natomiast kiedy postoi zalozmy z 10min to nie odpali dopóki nie ostygnie.
Na ciepło odpala też na plaku i chodzi normalnie.
Wymienilem czujnik polozenia walu, filtr paliwa.
Nie wiem co to może być.
Pozdrawiam!

Garbojad
01-10-2020, 21:07
Spróbuj odpiąć czujnik temperatury jak jest ciepły i wtedy zobacz

Daqqo
01-10-2020, 21:50
Spróbuj odpiąć czujnik temperatury jak jest ciepły i wtedy zobacz

A w którym on jest dokładnie miejscu? Pozdrawiam!

slawek-kali
01-10-2020, 21:53
bledy odczytac, obstawiam p0087 czyli zawor na pompie CR.. znany problem.

Daqqo
01-10-2020, 23:10
bledy odczytac, obstawiam p0087 czyli zawor na pompie CR.. znany problem.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów...

Garbojad
02-10-2020, 15:26
Szukaj gdzieś na głowicy, obok termostatu

Jaryska
02-10-2020, 19:49
Na 99 procent wtryskiwacz ma uszkodzony, wypracowany zaworek odcinający paliwo, i gubi ciśnienie na listwie wtryskowej, jak paliwo jest gorące jak woda.

Próba przelewowa wtryskiwaczy prawdę powie.

Garbojad
02-10-2020, 19:51
Na 99 procent byłby błąd niskiego cisnienia

Daqqo
03-10-2020, 23:41
Witam panowie! No błędów żadnych nie pokazuje sprawdzałem juz kilka razy przed odpaleniem po i niestety albo stety błędów brak więc...nadal brak diagnozy

Jaryska
04-10-2020, 08:54
Komputer nie zawsze jest złotym środkiem na wszystkie bolączki, trzeba i samemu coś zrobić.

Jak na zimnym silniku zapala, paliwo jest wtedy gęste i ciśnienie jest wystarczające, aby poprzez wtryskiwacz dostać się w postaci mgły do komory spalania.

Ale gdy paliwo ma prawie 100 stopni C, to jest jeszcze rzadsze od wody, obroty kręcenia rozrusznikiem nie są wystarczające, aby stworzyć ciśnienie co pokona sprężynę wtryskiwacza, otworzy iglicę, i poda paliwo do komory.

Ale jak na plaku zakręci szybko, to dalej już silnik pracuje.

Męczyłem się z takim problemem prawie rok czasu, komputer ze 3 razy nic nie pokazywał, aż diagnosta powiedział, zrób próbę przelewową, jeden wtryskiwacz nic nie podał paliwa podczas próby, kupiłem drugi używany, i jak ręką odjął, palił dalej jak nowy.
Twoja sprawa, dopytuj się jeszcze przez 100 postów,i tak nie uzdrowisz silnika, jak nie weżmiesz się na serio za problem.

Styber
04-10-2020, 09:02
Ale diagnoza auta skanerem nie polega tylko na odczycie błędów. To jest jedynie wstęp... i to często mylący.

Jak ktoś potrafi korzystać z urządzeń diagnostycznych i posiada trochę wiedzy to bez problemu można zdiagnozować przyczynę problemu(bez bezsensownego rozkręcania czegokolwiek). W zasadzie to jedyna słuszna droga.

Pozdrawiam wymieniaczy.

Jaryska
04-10-2020, 10:27
Dobrze napisałeś ,,,jak ktoś potrafi,,,, ale 90 procent tych co tu piszą, nie potrafi, i nie ma czym diagnozować, bo zabawki jakimi sie posługują, to w piaskownicy można sie bawić.

Nieraz nawet profesjonaliści, nawet jak wiedzą, jaka przyczyna to nie chcą sie podzielić wiedzą, bo lepiej jak sie namówi klienta, aby zostawwił auto na perę dni, i skasować go porządnie, niż powiedzieć, jak to miało miejsce w moim przypadku, to trzykrotnym pobycie, w tej samej stacji, młody diagnosta mówi, zrób próbe przelewową, tylko nie mów szefowi, że powiedziałem, o czyms to świadczy.

Daqqo
04-10-2020, 19:00
Witajcie, jutro planuje zrobić tą próbę przelewową, teraz mam pytanie Wyjscia na przelewy w tym modelu są dwa? bo z kazdego wtysku wychodzi rurka metalowa oraz na dole dwa gumowe przewody i teraz do ktorego mam podlaczyc próbówki? Czy ktoś moze robil taka probe konkretnie w tym silniku 2.0 TDCI i wie jakto zrobic od A do Z bo obok wtryskow jest taka plastikowa oslona ktora utrudnia dostep do przelewów i pewnie trzeba ją zdjąć? Pozdrawiam!

Enrike2
05-10-2020, 12:58
U mnie był problem 2 wtryskow dawały na przelew żadnych błędów po wymianie wtryskow zero problemu i już nie gasnie

Daqqo
05-10-2020, 13:16
https://zapodaj.net/fe2cfd40b2100.jpg.html
Tak oto wyszła próba...Czyli co 1 do regeneracji?

Jaryska
06-10-2020, 06:48
3 do regeneracji, z takim wynikiem nie dziwne, że nie zapala, o ile prawidłowo zrobiłeś próbę przelewową.

Daqqo
06-10-2020, 13:12
Dlaczego aż 3? Przecież tamte 3 dają praktycznie równo po 20ml , a ten jeden przelał 70ml, to nie oznacza ze ten jeden leje za duzo? Nie rozumiem...

Jaryska
06-10-2020, 19:29
Nie za dużo, 3 za mało, a wszystkie 4 powinny przelać po równo, z małą odchyłką.