Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 2.0TDCI Usterka silnika bledy P246B P2463 P2453 P2463
stelmacher 16-04-2016, 15:29 WITAJCIE
od jakiegos czasu okolo 2 miesiecy auto bardzo szybko mi sie nagrzewa i wlacza mi sie wentylator ale temp jesc ciagle w pozycji pionowej wskazowka, oraz ostatnio z miesiac temu urwal mi sie wezyk od DPF wymienilem bo byl calkowicie przepalony (byl blad p2002) a dzis (po przejechaniu wczoraj 500 km autostrada) zapalila sie kontrolka silnika oraz usterka silnika napis na conversie (odrazu sprawdzilem te wezyki podcisnienia dpf ale sa ok) po podlaczeniu do kompa wyszedl ten log:
===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Możliwe przyczyny :
Usterka elektryczna w obwodzie zaworu sterowania cisnieniem.
Złącza wielostykowe niewłaściwie zamocowane
Obwód wiązki przewodów zwarty do akumulatora lub zwarty do masy
Sprawdź ciągłość obwodu oraz czy nie mają miejscazwarcia z masą lub dodatnim biegunem akumulatora.
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Nie wymieniaj zadnych element=w przed zakonczeniem wszystkich test=w szczeg=lowych zwiazanych z tym DTC.
Czujnik ciśnienia paliwa
Powietrze w układzie paliwowym.
Zatkany lub zabrudzony filtr paliwa.
Niedrożne. splątane lub zgniecione powrotne przewody zasilaniapaliwem.
Zewnętrzne wycieki z układu paliwowego.
Niedobór paliwa.
Doświadczenia wskazują, że objawy tego niedomaganiasą następujące:
Nieplynna jazda pojazdu
Problemy z uruchomieniem silnika lub brak uruchomienia silnika
Brak rozruchu/ utrudniony rozruch lub silnik gasnie
(Zbyt) niskie ciśnienie paliwa.
(Zbyt) Wysokie ciśnienie paliwa
===END PCM DTC P0089:00-68===
===PCM DTC P246B:00-2D===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM DTC P246B:00-2D===
===PCM DTC P2463:00-EC===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wadliwe działanie układu włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Jeżeli zapisane zostaną DTCs P242F i P244B, nie wykonuj regeneracji statycznej filtru cząstek stałych Diesel. Najpierw zbadaj przyczynę tych DTCs.
Ważne jest, aby ustalić przyczynę zatkania filtru.
Wskazówka: Nastepna procedure nalezy wykonac dokladnie wedlug instrukcji.
Przeprogramuj PCM z zastosowaniem najnowszej kalibracji.
Rozgrzewanie silnika
Za pomoca Rejestratora danych sprawdz nastepujace rzeczy:
Czujnik temperatury cieczy ch_odz_cej
Temperatura silnika musi osiągnąć wartość 80 stopni Celsjusza.
Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:
Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel
Wykonaj następującą funkcję serwisową zespołu napędowego:
Regeneracja statyczna filtru cząsteczek stałych Diesel
Zbadaj wszelkie inne DTC, które mogą być obecne, aby ustalić przyczynę.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zawór EGR zacięty w położeniu otwartym.
Nieszczelność, zatkanie lub częściowe ograniczenie przepływu w układzie dolotowym.
Przedostawanie się powietrza na przewodach podciśnienia między turbosprężarką a przepustnicą wlotu powietrza.
Zatkane lub nieszczelne przewody czujnika ciśnienia różnicowego.
Usterka elektryczna czujnika ciśnienia różnicowego.
Usterka elektryczna czujnika temperatury przed katalizatorem
Usterka elektryczna czujnika temperatury za katalizatorem
===END PCM DTC P2463:00-EC===
===PCM DTC P2453:00-64===
Kod: P2453 - Zakres sygnału/działanie obwodu czujnika ciśnienia różnicowego filtru cząstek stałych
Status:
- DTC zmienia się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Lampka sygnalizująca wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Czujnik ciśnienia różnicowego jest zablokowany lub zacina się.
Wymień następujące elementy:
Czujnik ciśnienia DPF
===END PCM DTC P2453:00-64===
===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
co teraz robic?
od czego zaczac?
chyba zaraz mu zrobie statyczne wypalenie dpfa
stelmacher 16-04-2016, 17:30 zrobilem mu statyczne wypalenie dpfa trwalo to jakies 20min a na wysokich obrotach byl z 12-15min pozniej tylko na niskich
po wypaleniu i skasowaniu bledow wkoncu zolta ikona usterki silnika zniknela ciekawe na jak dlugo i podczas wypalania nie bylo zadnej chmury czarnego dymu doslownie nic poza takim dzwiekiem z wydechu bububububu tak dzialo sie co okolo minute i trwalo z 15-20sek wrzucilbym nagranie audio ale forum ma za duze ograniczenie zipa(ale moge na maila wyslac)
czy ten dzwiek normalny?
i czy po statycznej regeneracji dpfa musze zrobic:
-Wyzeruj zarejestrowane wartości filtru cząstek stałych Diesel?
oraz czy mam sie szykowac na wywalenie dpf i tu nasuwa sie pytanie czy na dolnymslasku robi to ktos naprawde dobrze bo partactwa nienawidze i nie mam na to czasu i ile taki zabieg trwa ?
pozdrawiam
bodziofila 16-04-2016, 18:51 niedaleko masz do krakowa heko lub tune force poznan.mim wywalal heko polecam
slawek-kali 16-04-2016, 19:00 Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?
bodziofila 16-04-2016, 19:02 Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?
jak wywali to po problemie,mniej pali a i tak euro 4 spelnia
mam sie szykowac na wywalenie dpf
kolega Speedo ma soft w programowo wyciętym DPF do 140PS.
to jakby co :one:
slawek-kali 16-04-2016, 19:50 jak wywali to po problemie,mniej pali a i tak euro 4 spelnia
Ale jaki problem? ja mam 250kkm i nic? nie dajmy zarabiac na mitach..
bodziofila 16-04-2016, 20:33 ale nie wszystkie tyle wytrzymuja moj zdechl przy ok200tys
stelmacher 16-04-2016, 20:43 Nie wywalaj, zobacz jak zaereaguje auto, sprawdz stan oleju! Dzwiek dudnienia calkowicie normalny.
Jakie wzeyki zalozyles? Byc moze to one robia problem ?
ok jutro zobacze jak bede wracal do hannoveru ( 500km obym dojechał) dzis po wypaleniu zrobilem tylk z 5km jutro 100x tyle
stan oleju sprawdzalem to byl jeszcze cieply to tak jakby bylo go troche wiecej jutro z rana na zimnym sprawdze
jak dzwiek dudnienia normalny no to ok bo pierwszy raz to robilem wiec byla to dla mnie nowosc:roll:
wezyki takie
http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-5mm-silikonowy-samco-style-i5365203940.html
jeden 5mm drugi 6mm
slawek-kali 16-04-2016, 20:56 Ja zyje 150km od Hannover jak cos.
stelmacher 16-04-2016, 21:03 Ja zyje 150km od Hannover jak cos.
ok:)
jak mozesz to wyslij mi swoj niemiecki numer na priv
slawek-kali 16-04-2016, 21:04 Moj numer jest dostepny, wejdz na bloga.
stelmacher 17-04-2016, 18:37 Moj numer jest dostepny, wejdz na bloga.
ok mam w razie czego
dzis po przejechaniu 460km z polski do hannoveru
po wczorajszym statycznym wypalaniu dpf
moge stwierdzic ze:
- auto tak jakby troche staracilo na mocy
- okolo od 1,5-2l wzrosło srednie spalanie
zwykle palilo mi 8l dzis 9,7 wg wskazan komputera takze na pokonanie tych 460km spalilo mi z 45l
slawek-kali 17-04-2016, 19:10 Jutro bede w Wunstorf !
witolino 29-08-2017, 21:24 Szanowni Forumowicze,
Jestem tu nowym użytkownikiem forum jak również świeżym użytkownikiem Forda S-MAX 2.2 TDCI z 2013 roku. Auto kupiłem w RFN od pierwszego właścicela z przebiegiem 160k km.
Przez pierwsze kilka tys. kilometrów wszystko grało ale już po 5 tys zaczeły się "jazdy" z DTC wskazującymi na układ wydechowy.
Pierwszym razem (nie pamiętam numeru DTC - ale znajomy diagnosta powiedział mi, że problem jest związany z DPF) pomogło skasowanie błędu ale tylko na kilkaset kilometrów bo po 400 km check engine wyskoczył ponownie.
Po kilkakrotnym skasowaniu błędu okazało się, że wadliwy jestv czujnik różnicowy ciśnienia spalin który wymieniono i wszystko było ok przez kolejne (około 3 tys) kilometrów.
Kolejny błąd wyskoczył na niemieckiej autostradzie przy ~ 180 km/h - nie miałem czym sprawdzić o co chodzi, ale już po kolejnych kilkuset kilometrach auto wskoczyło w trtyb awaryjny wraz z komunikatem na conversie o usterce silnika.
Ponownie sprawdzono błędy. Okazało się, że były dwa:
1. Sadza w DPF oraz...
2. P 246B Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtra cząstek....
Sprawdzono ponownie ciśnienie różnicowe i zapełnienie filtra - okazało się, że nie jest tak żle. Błąd skasowano i spokój na kolejne 2tys km.
Po 2 tys kolejne błędy i dopalanie statyczne filtra, a potem kolejny błąd po 800 km.
Pytanie do Was brzmi, o jakie parametry chodzi? Czy to najzwyczajniej zuż yty filtr i trzeba go 7wymienić bądź ewentualnie usunąć?
Dodam tak na martginesie, że podczas przyspieszania spod maski dobiegają odgłosy stukania (tak jak kiedyś w polonezach brzmiały zawory) tyle, że to stukanie jest raczej delikatniejsze. Może to wtryskiwacze? Może nadmierna ilość paliwa powoduje wzrost osadzania się jej w filtrze? Tylko o co chodzi z tymi parametrami??
Może ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Dziś podłączyłem Forscana i sprawdziłem w cyklu miejskim ciśnienie różnicowe oraz zapełnienie filtra:
ciśnienie od 0,2 - 7,5 kPa
natomiast zapełnieie filtra popmiędzy 29,5 a 36%
Pozdrawiam
witolino, poradziles sobie z problemem? Mam ten sam blad i cykanie podczas przyspieszania takue jak opisujesz.
stelmacher, udało Ci się finalnie poradzić z problemem, który opisywałeś?
Podłączyłem auto pod komputer i mam bardzo podobny zestaw błędów jak ten, który był u Ciebie.
Konkretnie jest:
===PCM DTC P0089:00-68===
Kod: P0089 - Wydajnosc regulatora cisnienia paliwa
===PCM DTC P246B:00-28===
Kod: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel
===PCM DTC P2463:00-28===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
===OBDII DTC P2463-C===
Kod: P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy
No i teraz szukam rozwiązania problemu :)
Z autem zasadniczo nic się nie dzieje poza tym, że wydawało mi się, że ostatnio zaczął kopcić pod obciążeniem stąd pomysł, żeby sprawdzić błędy.
Z innych rzeczy (pewnie związanych z tym) czasem pojawaia się w Converse+ komunikat informacyjny "Filtr silnika przeciążony". Zazwyczaj po wjechaniu na autostradę i próbie rozpędzania się do prędkości przelotowej. Jeśli odpuszczę i przyspieszę po chwili wszystko jest ok. Jeśli nie odpuszczę zapali się "check engine".
Mimo tego w obu przypadkach auto jedzie dalej bez żadnego problemu i przyspiesza normalnie.
A może ktoś inny miał podobny problem lub wie jak pomóc to będę bardzo wdzięczny za pomoc :)
Aha, jeszcze jedno. Nie robiłem jeszcze statycznego wypalania DPF. Ty coś pisałeś, że potem czułeś, że auto było słabsze tzn robić to wypalanie czy nie robić?
Witam, od wczoraj pojawił mi się problem w moim Mondeo MK4 2.0TDCi, podczas jazdy autostradowej wyświetlił się komunikat " filtr silnika przeciążony" i po dodawaniu gazu wydobywał się dźwięk jakby zasysania lewego powietrza bardzo intensywny przy dodawaniu gazu, a po chwili CHECK ENGINE i tryb awaryjny.
ForScan pokazuje mi coś takiego
P246B oraz P010F
czy ktoś wie co jest grane?
Jeśli o mnie chodzi zrobiłem wczoraj statyczne wypalanie DPF. Za jakiś tydzień podłączę go znowu pod kompa i zobaczę czy błędy się znów nie pojawiły.
Objawów żadnych jak nie było tak nie ma, więc po tym ciężko coś stwierdzić.
Zrobiłem statyczne wypalanie DPF, i w sumie narazie spokój, błędów brak (zobaczymy co będzie jak trochę pojeżdzę), ale problem tkwi w ciągle pojawiającym się błędzie P010F, zamówiłem już czujnik MAP i MAF, spróbuję podmienić i zobaczę co dalej, ale kolejnym problemem jest dziwne zasysanie powietrza przy dodawaniu gazu w granicach 3000obr/min i biegach 4,5 tak jakby nieszczelność w ukł dolotowym.
Może miał ktoś taki przypadek, jeśli tak to proszę o podpowiedź jak łatwo diagnozować nieszczelność, może ma ktoś schemat ukł dolotowego, było by mi łatwiej.
Z góry dzięki za odpowiedzi
Dodatkowo dziś zauważyłem że bardzo szybko się nagrzewa (500m) i wskazówka w pionie.
finskiii 26-06-2018, 09:20 Witam,koledzy mam następujący problem walczę już z nim od dłuższego czasu.Usterka silnika kody błędów p246b p2463 p2463c wskazywały na zapchany DPF wiec pojechałem i wyczyściłem. Problem się ponawiał wiec wracałem do warsztatu mechanicy stwierdzili ze to czujnik wymienili "używane" raz 1 później 2 i nadal to samo ... :( Ponieważ zbliżał się czas wyjazdu do pracy 600km musiałem zdać się na słowa "fachowców" ze mogę jechać, nic się nie stanie, to kwestia czujnika ...
Ujechałem 100km pach.. Check Engine jadę dalej ... po 500km usterka silnika i około 550-560 tryb awaryjny.Dojechałem do domu na drugi dzień sprawdzam i ponownie błędy wyżej opisane.Skasowałem błędy i wykonałem opcje "wyzeruj zarejestrowane wartości filtra cząstek stałych" Po tym zabiegu błędy skasowały się co wcześniej nie mogłem tego dokonać, wiec w trasę po 5km zapaliła sie kontrolka wypalanie DPF po zakończeniu operacji hmmm.. usterka silnika :(
Ponownie po komputer i mam 1 błąd całkiem nowy p244c to jest masakra jakaś...
Dodam ze wartość ze zdjęcia DPF_LOAD,% wynosiła 50%
Świeca w wydechu nie grzeje
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
franczesko 26-06-2018, 21:58 Proponuję zapoznać się z poniższym tematem:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=206875
finskiii 27-06-2018, 07:28 Witam mondko maniacy i nie tylko... Dziękuję za wskazówki, pytanie mam następujące czy jest szansa wymienić sama świece ?Wyczytałem ze tak tylko rożne opinie na ten temat ,dlatego pytanie czy jest szansa i jak z demontażem? muszę wyciągać cały DPF?. Jak tak to proszę o poradę co i jak.Dodam z śrubokrętem i kluczem mam na codziennie do czynienia:)
Pozdrawiam.
franczesko 27-06-2018, 09:37 Świece można wymienić.
Dostęp do układu jest dobry (z kanału) Problem może być z wykręceniem samej świecy (zapieczona)
Trzeba zmierzyć miernikiem świecę i okablowanie - może akurat tu jest problem.
Ja wymieniałem cały układ, zwany jako zawór par paliwa :) 950 zł z wymianą.
finskiii 27-06-2018, 10:54 super wiec zabieram się za demontaż,możesz podpowiedzieć jak zmierzyć?
znalazłem jak zmierzyć świece żarowe, wiec tak?
https://www.youtube.com/watch?v=eluRgwpr1IM
Drugie pytanie chodzi o wykaz z forscana czy DPF SCOOT 300 to jest max zatkania filtra? Pytam bo za 3 tygodnie mam trasę 600km i nie wiem czy jest sens jechać w trybie awaryjnym tyle km .I czy dojadę jak wykazało 300...
Pozdrawiam.
jeżeli jedziesz w trasę to postaraj się jak najszybciej wymienić świecę jeżeli się da lub cały moduł dopalający , bo daleko nie zajedziesz jak co chwila bedziesz miał chek-a
ja w tamtym roku wymieniałem całość w aso - koszt całości z wypaleniem potem statycznym dpf-a - około 1200 zeta i gwarancja na 2 lata - o tej pory chodzi jak ta lala ,
finskiii 27-06-2018, 16:04 Ok jutro zamawiam świece a powiecie mi ciekawoste ,skoro miałem wyczyszczony dpf to nawet jak by była zepsuta świecą to czy dpf by wskazywał 300 ? Od czyszczenia zrobiłem 800km-1000km dobrze myśle ze 300 to maxymalnie zapchany? Teraz niewiem czy wyczyści czy moze jakas czujka?Tragedia...
skoro miałem wyczyszczony dpf to nawet jak by była zepsuta świecą to czy dpf by wskazywał 300 ?
tak , bo jak masz świece zepsutą to nie dopala sadzy i dpf sie zapycha - u mnie tak było , musiałem cały moduł wymienić bo był strasznie uwalony
finskiii 27-06-2018, 23:21 Dziękuje za odpowiedz,jednak wymienię cały zestaw. Dziś podłączyłem komputer i wartość DPF_LOAD,% wyniosła już nie 50% a 222%.Czyli rozumiem ze już raczej nie używać auta do wymiany całego zestawu dopalania?
o ile jest jeszcze do odratowania, bo jak dpf zakamieni się całkiem to już kaplica, pozostaje potem czyszczenie chemiczne albo wymiana...
raczej nie używać auta
używać mozesz :wink: ale daleko nie zajedziesz , będzie sypać błędami , zamuli go i padnie na amen
finskiii 02-07-2018, 19:14 Dzisiaj wymieniłem część, po 1 km zapalił sie dpf po przejechaniu 40 km kontrolka zgasła i wszystko jest ok .Dziekuje wszystkim za cene rady.Podziekowal.
Dzień Dobry.
Posiadam Forda Mondeo MK4 z 2009 roku z silnikiem QXBA przebieg 180.000 km w którym wypalanie filtra DPF włącza się nawet co 50 km co w późniejszym czasie skutkuje komunikatem awaria silnika w związku ze złymi parametrami oleju (olej zużyty).
W tym modelu nie ma dodatkowego wtrysku do wypalania DPF.
Błąd jaki występuje to P246B 00-2C- złe warunki do wypalenia regeneracji filtra DPF, innych błędów nie ma auto jeździ normalnie.
Sprawdziłem wartości czujnika róznicy ciśnień DPF na postoju i się mają następująco:
silnik zgaszony - 3,8 kPa
silnik obroty 800 - 3,9 kPa
silnik obroty 2100 - 4,4 kPa
silnik obroty 3100 - 6,1 kPa
W Forscan nie mam parametru o zapełnieniu filtra, liczba nieudanych prób wypalenia DPF-0 średni dystans wypalania dpf 388,6 km.
Wężyki do czujnika wymienione, nie mogę dokonać resetu wartości adapcyjnych czujnika DPF - (operacja zakońcona niepowodzeniem).
Proszę o informację co mogę zrobić aby wypalanie odbywało się z mniejszą częstotliwością.
franczesko 01-08-2018, 08:30 Moim zdaniem, wartości wskazywane przez czujnik są nieprawidłowe.
Należy go wymienić na sprawny.
Mi też się wydaje, że na postoju wartość różnicy ciśnień powinna oscylować około zera.
Kupiłem już dwa takie czujniki które po zamontowaniu pokazują na zgaszonym silniku różnicę ciśnień 104 kPa i nie mogę ich zresetować przy użyciu Forscan i Delphi. Po aktywacji procedury adaptacji czujnika różnicy ciśnień po 1% wyskakuje komunikat że procedura została przerwana - niepowodzenie.
Teraz nie wiem czy dwa czujniki są tak samo uszkodzone.
Po przejechaniu krótkiego odcinka drogi na nowych czujnikach które pokazują różnicę 104kPa auto gromadzi mnustwo błędów i nie adaptuje nowego czujnika.
no nowe czujniki czy uzywki?
Montowane czujniki są nowe tylko bez znaków firmowych zostały zatarte, może to jakieś zamienniki.
skoro pokazuja cos na zgaszonym to albo daje sa uszkodzone (malo prawopodobne) albo masz problem z kablami albo komp padl
Spoko mogę się zgodzić, że te nowe czujniki które kupiłem mogą być uszkodzone, natomiast co do instalacji to raczej jest dobra bo oryginalny czujnik zmienia wartości różnicy ciśnień. Jedynie tak jak sugerujesz na zgaszonym różnica ciśnień powinna oscylowa w okolicy zera ja natomiast mam wartość 3 kPa. Wydawało mi się że procedura adaptacji czujnika ciśnień służy do tego aby czujnik skorygował te dane jednak w moim przypadku na samym początku kończy się niepowodzeniem. Może ktoś z was wie czy trzeba przeprowadać adaptację czujnika. Czytałem że niektórzy zmieniają czujnik bez procedury i wszystko jest OK.
adaptacja to raczej zerowanie starzenia, wg mnie w sodku czujnik jest jakas membrana ktora z czasem twardnieje i tedy czujnik moze wskazywac innaczej niz na poczatku, i jesli zalozymy nowy czujnik bez adaptacji to moze zawyzac cisnienie z uwagi na to. tak czy innaczej, na zgaszonym musi byc zero. Trudno uwirzyc ze trafiles na dwa nowe tak samo uszkodzone czujniki, jest to mozliwe ale malo prawdopodobne, dobrze by bylo pozyczyc od kogos w pelni spsr i zobaczyc, jak dalej tak bedzie to musi cos byc w kablach
Może ktoś z was wie jak sprawdzić czujnik różnicy ciśnień DPF lub w której wersji Forscan można odczytać wartość zapełnienie DPF.
Może ktoś z was ma schemat podłączenia czujnika różnicy ciśnień DPF
Obecnie mam coraz większy problem bo po wymianie oleju Valvoline SynPower FE 5w30 przejadę jeden zbiornik około 1000 km i mam komunikat wymiana oleju i krótko po nim komunikat usterka silnika.
Nie ma znaczenia czy to długa trasa (nawet 600km bez gaszenia autostradą)czy jazda miejska.
Samochód jeździ normalnie.
Mechanicy mówią wyciąć DPF może i mają rację ale chcę sprawdzić wszystkie możliwości wycinka to ostateczność, a po drugie mi się wydaje że jak jest zapchany DPF to auto ma mniejszą moc.
.
ManiekZST 18-06-2019, 20:28 Witam panowie. Mam problem których jeszcze nie było. W trakcie trasy 30 km szybszej jazdy ok 120 km, wywaliło mi błąd silnika pomarańczowy. Nie stracił mocy, ogólnie żadnych problemów oprócz błędu. Odczytałem błędy, zamieszczę je w załączniku . Mk4 przedlift 07r 2.0 140km diesel 241 tys nalotu . Od czego zacząć rozwiązywanie problemu?
DPF się zatyka. Zrób statyczne wypalanie i sprawdź czy pomoże.
Sprawdź też czy silnik za bardzo nie pluje olejem do DPFa. Z jakiegoś powodu musiał się przytkać. Mój DPF ma ponad 318kkm nalotu i działa prawie jak nowy.
Sprawdź przewody gumowe przy DPF.
Wysłane z mojego X10 3G 八核(M5K6) przy użyciu Tapatalka
kenny.hc1 21-06-2022, 19:24 Witam podpinam się z swoim problemem :
Ostatnim czasem mam problem z filtrem DPF, dość często wchodzi w tryb wypalania się, po kilku próbach czekania a może przejdzie mu zacząłem działać.
Zrobiłem trasę na autostradzie średnią prędkością 140 długości 100km.
Po kilku dniach powrócił problem, potem użyłem środka do paliwa. zatankowałem do pełna, Kilka dni później znów trasa ale dłuższa około 300km.
teraz gdy się ruszę obojętnie czy to zrobię 5 km czy 100km to wiem ze mam wypalania ono tak trwa około 10 min.
z Forscan lite wyskakuje błąd kod P246B, P244C. żadnych innych błędów nie ma.
Tak to nazwę na ucho żadnych dziwnych dźwięków nie posiada, nie szarpie ,nie dymni, praca silnika równa .
Obstawiam DPF .
Mam pytanie o czyszczeniu chemicznym to wiem, myślę zęby go wyciąć i założyć atrapę wizualną. Jakie są pozytywne rzezy po wycięciu a jakie negatywne? Emisja spalin wzrasta znacznie?, Czy więcej Pali paliwa? Proszę opiszcie wasze doświadczenia o wycinaniu filtrów. Jak robiliście coś takiego to co trzeba zrobić po wycięciu na pewno coś komputerowo zablokować? Co może być temu autu.
Dziękuję za każdą podpowiedz, jest inflacja to każda złotówka jest cenna.
Witam szanowne grono. Nie mam już pomysłu na mojego Mondka więc szukam rozwiązań wszędzie. Mianowicie. Kupiłem mondeo mk4 2.0 tdci i auto od początku nie miało takiego "kopa". Było według mnie strasznie mulaste. Okazało się że winna była turbina. Poszła do regeneracji i trochę osiągi się poprawiły ale tylko trochę. Do tego kopcił często na biało. Raz bardziej raz mniej ale drażniło mnie to bardzo. Do tego w ciągu 3 lat wymieniłem 3 razy egr i coś ponad miesiąc temu drugi r.az turbinę. Od tamtej pory auto jechało jakbym jeszcze 2 holował z tyłu. Oddałem do innego warsztatu i tam po sprawdzeniu został wymieniony kolektor wydechowy, wszystkie uszczelki przy nowej turbinie, dpf, zawór od różnicy cisnień i te wężyki. Do tego wygrany nowy soft i adaptacja. Auto jakoś bardzo nie śmigało lepiej ale nie kopciło. I tu się zaczyna. Po przejechaniu na autostradzie jakichś 200+ kilometrów wyskoczył check silnika i auto straciło moc totalnie. W dodatku silnik pracował jak w ruskim czołgu. Po zbadaniu forscanem były błędy od egr, turba i co najbardziej zaskakuje że zatkany dpf. Jakoś tym autem wróciłem ale spalanie wzrosło okrutnie (powiedzmy ze wcześniej na autostradzie miałem jakieś 7,8 litrów tak teraz jakieś 11). Od tamtej pory auto tak jakby nie miało turbo i cały czas wywala błąd o zatkany dpf. Po zresetowaniu błędów i odpaleniu chodzi z 5 sekund normalnie i wywala checka, silnik pracuje głośniej a spalanie na przepływomierzu wzrasta z 0,7l na 1,5 na postoju i przy ruszaniu aż do 48l. Po badaniu u znajomego pod komputerem wyświetla błędy:
P2463
P0299
P003a(16)
P003a(17)
P246b(00)
P2463(00)
Wszystkie czujniki i inne dane typu egr i przepływ czy wypalanie dpf są praktycznie idealne, a fordzik myśli inaczej i odcina wszystko. Po skasowaniu i ponownej adaptacji egr i turbiny check zniknął na jakieś 5 km i dalej odcinka wszystkiego z tym że turbo nie reaguje już w ogóle. Jakiś pomysł jeszcze co zrobić czy tylko złomowanie zostaje?
Nie napisałeś najważniejszego, który masz silnik w tym swoim fordzie.
2.0 tdci dw10 140 koni w automacie. Auto z 2007 roku
2.0 tdci 140 koni dw10 w automacie
|
|