Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Zmiana oleju z 10w40 na 5w30
Przemas797 19-04-2016, 09:05 Witam, szukałem tematu, ale znalazłem tylko na temat silnikach ON. Kupiłem już jakiś czas temu foczke 1.6 16 V w sedanie która jeździ na oleju 10w40 castrola , bierze mi troszkę tego oleju, mianowicie 300 /1000 km, przebieg auta to 260 tys. Pytanie teraz czy warto zmienić czy zostawić tak jest? Silnik jest suchy, zero wyciekow ani nic, ale słyszałem że jak zmienię na 5w30 to przestanie brać olej. Co sądzicie o tym? Zastanawiałem się by lac olej Fordowski bądź CASTROL EDGE PROFESSIONAL A5 5W-30
szydel87 19-04-2016, 09:05 zmieniać zmieniać.. na olej zgodny z normą Forda...
Przemas797 19-04-2016, 09:45 Ale nic się nie stanie przy tej zmianie?
szydel87 19-04-2016, 09:46 a co ma się stać? :) tylko płukankę zrób...
jarhel74 19-04-2016, 09:50 Jak bierze 10w40 to 5w30 będzie palił więcej.
Pewnie poprzednik zalał półsyntetyka, bo zaczął mu brać olej, albo zaczął brać przez tego półsyntetyka.
Teraz zmiana oleju już nic nie pomoże, tylko mały remont silnika.
Przemas797 19-04-2016, 09:57 Czyli w takim razie chyba warto zostać przy 10w40 gtx prawda?
ja przy twoim braniu bym został przy tym oleju, choć to masakra
5w-30 wypije wiecej
to jest właśnie tak, jak wlewacie byle co, byle jaka specyfikacja, byle by miska była mokra
260 tys i olej pije....toż to przebieg rowerowy
Ja odebrałem auto po robieniu uszczelniaczy i uszczelki to się załamałem jak zobaczyłem, że mechanik wlał mi 10w40 castrol magnatec czyli półsyntetyk... i też żłopie olej
5w-30 to też HC, więc na te kategorie nie patrz
Przemas797 19-04-2016, 11:18 Takiego już kupiłem z tym olejem...
no zdarza się, nie ogarniemy świadomości wszystkich olejarzy w Polsce, ale bardzo się staramy ich uświadomić, jak nikłą i z poprzedniej epoki wiedzę mają
jarhel74 19-04-2016, 12:35 260 tys i olej pije....toż to przebieg rowerowy
Użytkownicy wieśwgenów FSI byliby szczęśliwi, gdyby ich auta paliły 0.3l/1000km oleju ;)
W tych silnikach 1l to norma i to po kilkudziesięciu, a nie kilkuset kkm.
a to już do producenta i jego bubla, jak 2.0 TDI swego czasu i plastikowa zębatka rozrządu.
poprostu ludzie, jakby myśleli, troche poczytali, to omijali by te modele szerokim łukiem i producent by osłupiał i zaczął robić poprawnie. ale skoro ma jeleni, którzy to kupuja ? zrobi plastikową zabawkę na 500 km i to kupią, taki ogłupiony jest człowiek
Michał_V6 19-04-2016, 13:22 Silnik jest suchy, zero wyciekow ani nic, ale słyszałem że jak zmienię na 5w30 to przestanie brać olej. Co sądzicie o tym? Zastanawiałem się by lac olej Fordowski bądź CASTROL EDGE PROFESSIONAL A5 5W-30
Według mnie będzie go brał jeszcze więcej, zmienisz na rzadszy i tylko pogorszysz sytuację. Miałem Focusa mk1 w benzynie i też mi brał Fordowski olej nawet półsyntetyk. Nie lej broń Boże Castrola (będzie jeszcze gorzej, też go przerabiałem) a to pewnie dlatego, że Castrol robi olej właśnie dla Forda czyli to jest jedno i to samo tylko w innej butelce.
Ja zalałem Mobile One 10W40 i praktycznie zapomniałem o czymś takim jak dolewka, może niecały 1 litr pomiędzy wymianami (15-20tys km) a był czas, że dolewałem co dwa-trzy tygodnie Castrola. Już o tym pisałem, ale już w niejednym aucie lałem Mobila i w żadnym nie musiałem prawie nic dolewać.
nie rzadszy, tylko o mniejszej lepkości ;-)
Przemas797 19-04-2016, 14:07 Według mnie będzie go brał jeszcze więcej, zmienisz na rzadszy i tylko pogorszysz sytuację. Miałem Focusa mk1 w benzynie i też mi brał Fordowski olej nawet półsyntetyk. Nie lej broń Boże Castrola (będzie jeszcze gorzej, też go przerabiałem) a to pewnie dlatego, że Castrol robi olej właśnie dla Forda czyli to jest jedno i to samo tylko w innej butelce.
Ja zalałem Mobile One 10W40 i praktycznie zapomniałem o czymś takim jak dolewka, może niecały 1 litr pomiędzy wymianami (15-20tys km) a był czas, że dolewałem co dwa-trzy tygodnie Castrola. Już o tym pisałem, ale już w niejednym aucie lałem Mobila i w żadnym nie musiałem prawie nic dolewać.
A podasz dokładną nazwę tego oleju? Bo w tym wypadku także przy wymianie go kupie :)
Erwinek!! 19-04-2016, 14:36 No i podobnierz zmiana na mniej lepki w tym wypadku 5w 30 kiedy silnik w nie najlepszej kondycji , może przyczynić się do rozszczelnień( spadku kompresji)
Ale też kolega kupił audi A3(200000 tys) i mechanik doradził zalać go 10 w 40 i zaczął brać olej koszmarnie , że musiał jeździć z bańką w bagażniku. Inny mechanik kazał zmienić na właściwy i problem brania oleju znikł.
No to mnie też ciekawi ten mobile one 10W40 bo jeszcze myślałem o valvoline maxlife 10w40 i teraz nie wiem co wybrać
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Przemas797 19-04-2016, 18:56 Nie będę zmieniać, spokojnie :D po prostu zamiast castrola wleje mobile
Andrzej K. 19-04-2016, 19:27 Zostaw już ten 10W40 jak na takim jezdziłeś...
Osobiście jednak w takim przypadku proponowałbym Ci zalać Valvoline Max Life 10W40.
To bardzo dobry olej i posiada specjalne dodatki (pewnie słyszałeś).
Jeżeli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi, mam go zalanego w jednym z aut od dłuższego czasu i bardzo sobie chwalę.
również z wyboru mobil a valvoline 10w-40 zalałbym tego drugiego
Przemas797 19-04-2016, 20:28 Tylko mam jeszcze jedno pytanie, olej Valvoline Max Life 10W40 jest półsyntetyczny, a ten co mam zalany castrola gsx jest syntetyczny, ma to jakiś wpływ?
ehh :) nie mam słów :)
taki ten naród reformowalny, drodzy czytacze, którzy wiecie o co chodzi
ps. Przemo, odpowiem Ci, żeby nie było że piszę puste posty - to i to jest HC więc się nie przejmuj
Przemas797 19-04-2016, 20:37 Już rozumiem, rozumiem, sory za głupie pytanie, ale już naprawdę wiele komentarzy słyszałem więc wolałem się upewnić.. Ostatnio mechanik mi mówił że 10w40 syntetyczny a półsyntetyczny może ładnie silnik pogorszyć, nie pasowało mi to ale "mechanik zawsze ma rację" wolałem się upewnić
Erwinek!! 19-04-2016, 20:38 Ja mam schell helix HX7 5w 40
Auto ma przebieg 204.000 tkm
syntetyczny nigdy nie pogorszy, nigdy - jeśli spełnia specyfikacje silnika
mity o tym, ze olej syntetyczny to wycieki polegają na tym, ze syntetyk faktycznie przy bogatych dodatkach myje silnik i jak jakiś simmer zipie zalepiony to jak go wyplucze to masz wyciek. ale nie przez syntetyk tylko przez zmeczenie materiału
poza tym, jak slysze ze mechanicy 5-10-15w nazywają woda-gęstszy-smola to nic tylko plakac... lepkość, lepkość lepkość
5w i 15w do kubka i wsadzony do -30 stopni na pewno splynie z kubka szybciej 5w, bo ma mniejsza lepkość, szybciej chroni silnik i tyle
Przemas797 19-04-2016, 20:53 syntetyczny nigdy nie pogorszy, nigdy - jeśli spełnia specyfikacje silnika
mity o tym, ze olej syntetyczny to wycieki polegają na tym, ze syntetyk faktycznie przy bogatych dodatkach myje silnik i jak jakiś simmer zipie zalepiony to jak go wyplucze to masz wyciek. ale nie przez syntetyk tylko przez zmeczenie materiału
poza tym, jak slysze ze mechanicy 5-10-15w nazywają woda-gęstszy-smola to nic tylko plakac... lepkość, lepkość lepkość
5w i 15w do kubka i wsadzony do -30 stopni na pewno splynie z kubka szybciej 5w, bo ma mniejsza lepkość, szybciej chroni silnik i tyle
Dlatego sorki za to głupie pytanie, no ale musiałem, pozorny zawsze ubezpieczony :)
Michał_V6 19-04-2016, 21:23 A podasz dokładną nazwę tego oleju? Bo w tym wypadku także przy wymianie go kupie :)
Był to po prostu 'Mobil One 10w40 2000 semisynthetic'. Miałem nawet w aucie lpg ale nie kombinowałem nic ze 'specjalnymi' olejami do lpg tylko kupiłem ten zwykły do benzyny i było dobrze. Co do valvoline, słyszałem też dobre opinie ale osobiście nie przetestowałem więc się nie wypowiem. Nie chce Cię oczywiście namawiać na tego Mobila bo nie jest to może najwyższa półka ale w moim przypadku zdał egzamin w Focusie. Kolega co prowadzi sklep gdzie kupowałem olej też miał taką sytuację w bmw- chlał mu castrola, zmienił zmienił na Mobil i pomogło dlatego za jego poradą też tak zrobiłem.
Bump: syntetyczny nigdy nie pogorszy, nigdy - jeśli spełnia specyfikacje silnika
Zgodzę się. Przechodziłem z pół syntetyka na syntetyk i nigdy nie miałem żadnych wycieków, nie robiłem też żadnych płukanek i nic się nie działo. Jedynie w niektórych przypadkach musiałem dawać właśnie 10w40 przez to, że syntetyk znikał z silnika zbyt szybko, ale to dotyczyło tylko aut z większymi przebiegami albo z lpg, które już po prostu swoje musiały brać.
Zmieniłem sobie z 10W40 na 5W30 dwa tygodnie temu.Przejechałem 800 km. Nie nadążam dolewać.100 militrów na 150 km !!!Przedtem brał olej , ale w granicach rozsądku , jakieś 200 mil. na 1000km.Auto ma 300 .tys. przebiegu. Chyba zleję olej i wymienię na półsyntetyk z powrotem.
260 tys i olej pije....toż to przebieg rowerowy
To przy jakim przebiegu wg Ciebie ten silnik jest już "dotarty" ? :P
Erwinek!! 20-04-2016, 02:42 Ewentualnie użyj syntetyka ale 5w 40, 50
Płynność w zimie lepsza i lepiej chroni silnik w codziennej eksploatacji. 5w 50 powinien uszczelnienić silnik,
Sprawdź tylko specyfikacjie, czy focus go przyjmie.
Bump:
Bump: 5w 40 jest syntetykiem, parametry płynności zmieniają się na lepsze w zimie, w lecie pozostają nie zmienne 40.
Podobnierz nie ma sensu zmieniać z 5w30 na 10w 40 , jeżeli chodzi o uszczelnienie silnika.
Podobnierz lepiej zwiększyć parametry lepkości wysokiej temperatury pracy silnika czyli z 30 na 40, 50
Przemas797 20-04-2016, 10:47 Jeszcze jedno pytanie, ile l wchodzi oleju? Kupić 4 czy 5? Bo coś o uszy mi się obilo że wchodzi 4.250
Michał_V6 20-04-2016, 11:01 Kupisz 4 to może zabraknąć, kupisz 5 to na pewno nie zabraknie a to co zostanie, i tak zużyjesz na dolewki ;) Mi do FF2 1.6 weszło dobrze ponad 4 litry. Kupiłem 5 i zostało z 0.5 litra.
Strona valvoline też podaje 4,25l dla twojego silnika.
Ewentualnie użyj syntetyka ale 5w 40, 50
Płynność w zimie lepsza i lepiej chroni silnik w codziennej eksploatacji. 5w 50 powinien uszczelnienić silnik,
Sprawdź tylko specyfikacjie, czy focus go przyjmie.
Bump:
Bump: 5w 40 jest syntetykiem, parametry płynności zmieniają się na lepsze w zimie, w lecie pozostają nie zmienne 40.
Podobnierz nie ma sensu zmieniać z 5w30 na 10w 40 , jeżeli chodzi o uszczelnienie silnika.
Podobnierz lepiej zwiększyć parametry lepkości wysokiej temperatury pracy silnika czyli z 30 na 40, 50
5w-50 zabije ten silnik HTHS !
W samochodzie należy stosować olej zgodny z normą producenta samochodu.
Na forum można spotkać wiele tematów nt. wymiany oleju silnikowego
Wiele wypowiedzi jest w stylu:
Po zalaniu cudownego specyfiku polecanego przez forumowiczów mój 20 letni silnik przestał brać olej. Wymiana przywróciła mu osiągi - jakby wczoraj wyjechał z fabryki. Nie słychać już zaworów, a olej przestał wyciekać .Co więcej olej nie wycieka nawet po odkręceniu korka spustowego miski olejowej. :razz:
nie no są pewne fizyczne wartości oleju, które powoduja, ze bierze mniej czy wiecej, tylko nie o to w tym wszystkim chodzi, wlewając 5w-50 na pewno spadnie branie, ale wąskie kanaliki i zapotrzebowanie na niski HTHS poprostu ten motor dobije i tyle
Erwinek!! 20-04-2016, 20:29 No tak, ale 5w 40 może być.
Nie wiem jak to jest ale jedni piszą, że 10w 40 i 5w 40 Mają tą samą lepkość w temperaturze 40 stopni.
A znowu w niektórych instrukcjach samochodowych (pokazują) np.10w40 wyżej chroni silnik niż 5w 40 ale za to 5w 30 zaczyna z niższego pułapu -(wiadomo 5w) Na wykresach pokazują , że 5w40 nie chroni tak wysoko w temperaturach wysokich jak 10w 40 , a przecież mają oba oleje 40 st. w lecie?
Jeszcze jedno pytanie, ile l wchodzi oleju? Kupić 4 czy 5? Bo coś o uszy mi się obilo że wchodzi 4.250
Khem, khem...
http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi
Strona 163 dla Foki MK1
Widzę, że nie miałeś do tej pory przyjemności z instrukcją obsługi swojego samochodu, więc link ci się przyda. I części innych forumowiczów też :P
juri2069 07-04-2019, 19:53 Panowie, podpowiedzcie jeszcze wy . Auto wyjechało z fabryki 1999 , w 2000 serwis 5w40 , a od 2001 do dziś 10w40.
Czy po tylu latach wy przeszlibyście na 5w? I jeśli tak to z płukanką czy bez ? Bardzo mnie to kusi bo lubię jak jest tak jak ma być.
Czy może lepiej dobry 10w?
Płukanka, dobry 5W30 (oczywiście zgodny z normą Forda) i powinno być dobrze.
Wiedzac co bylo lane w dalekiej przeszlosci pozostalbym przy 10w40. Lepsze jest wrogiem dobrego.
juri2069 08-04-2019, 05:44 No właśnie jak zawsze i jak wszędzie zdania są podzielone. A mi bardziej nie chodzi o to jaki olej tylko czy po zmianie jest duże ryzyko , że będzie wszędzie ciekło, Skoro teraz nie cieknie . No tan w jednym miejscu coś się sączy. Generalnie oleju nie bierze.
I mam dylemat pomiędzy dobrym 10w , a płukanką i 5w , ewentualnie alternatywa czyli 10w60
pozostalbym przy 10w40. Lepsze jest wrogiem dobrego.
Kolega stwierdził, że szklanka jest w połowie pusta, ja twierdzę, że może być w połowie pełna.
Kiedyś podczas zmiany oleju od tak zmienili mi 5W30 na 10W40 bez poinformowania (Panie, przecież już masz więcej niż 200k km na liczniku, to trzeba 10W40 lać - jak mi potem powiedziano). Jeździłem tak kilka miesięcy nieświadomy, silnik jakiś głośny był, miałem wrażenie, że werwę stracił. Po zorientowaniu się, wymieniłem ponownie na 5W30 i jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy. Silnik ciszej pracował i jak bym odzyskał 5 koni mechanicznych ;). Oczywiście to subiektywna ocena.
Może warto u kolegi spróbować, jak silnik zareaguje na 5w30. Na pewno nie lałbym 10w60.
od 2001 do dziś 10w40.
Czy po tylu latach wy przeszlibyście na 5w?
Czy może lepiej dobry 10w?
Jeździłem tak kilka miesięcy nieświadomy,
No właśnie, jeździłeś tak kilka miesięcy a nie 18 lat. Dobrze, że napisałeś, że odczucie subiektywne :)
juri2069 08-04-2019, 20:04 No właśnie 18 lat.
Zadecydowałem , że najpierw wleję dobry 10w , a jeżeli silnik faktycznie perełka i przez rok nic nie weźmie to za rok płukanka i 5w.
Na pewno nie lałbym 10w60.
*
Dlaczego ? Tak w skrócie to powiedzmy olej półsyntetyczny o parametrach syntetycznego. To dosyć drogi olej
A ja bym nic nie kombinowal i lał dalej dobry 10w40. Mialem taka sama sytuacje jak Twoja w zeszlym roku, tylko z Lupo. Nie wiadomo czemu poprzedni wlasciciel zamiast 5w30 lał 10w40. Pozostałem przy tym oleju, tylko zmienilem marke na Milersa. Pewnie jezdzilby na takim oleju kazdej marki ale jakos sie do Milersa przyzwyczailem :).
ministerq 09-04-2019, 09:02 Tak w skrócie to powiedzmy olej półsyntetyczny o parametrach syntetycznego.
10w60 to zwykle pełne syntetyki do aut sportowych i wysilonych.
juri2069 09-04-2019, 10:30 10w60 to półsyntetyki , z głównym przeznaczeniem do aut sportowych , ale i zabytkowych . Nie wiem czemu , ale tak o nim pisze.
ministerq 09-04-2019, 10:36 Większość olejów 10w60 to syntetyki. Reszta to hydrokraki i półsyntetyki. Półsyntetyków w tej grupie jest mało, bo łatwiej jest wyprodukować syntetyk o takich parametrach temperaturowych niż półsyntetyk.
jarhel74 09-04-2019, 15:11 To oleje do siników luźno pasowanych i osiągających ekstremalne temp.
Ja bym tego do zwykłego auta nie zalewał, gdzie producent nie przewidywał takich klas lepkości.
nawet 15w60 może być syntetykiem, mylicie pojęcia
w polsce 5w to syntetyk, taka mentalność a 90% 5w nie stała koło syntetyków
10w-60 w 80% jest pełnym syntetykiem do silników jak kolega wyzej luźno spasowanych i esktremalnie wysilonych
jarhel74 09-04-2019, 23:04 Auto wyjechało z fabryki 1999 , w 2000 serwis 5w40 , a od 2001 do dziś 10w40.
Czy po tylu latach wy przeszlibyście na 5w? I jeśli tak to z płukanką czy bez ? Bardzo mnie to kusi bo lubię jak jest tak jak ma być.
Ale kombinujesz ;)
Ważniejsze niż to ile lat jeździł na 10W40, jest przebieg auta, jak często był zmieniany olej, jaki ten olej był lany (coś porządnego, czy jakieś marketowe dziadostwo).
Jeśli przebieg nie jest kosmiczny, markowy olej był regularnie wymieniany, to silnik nawet na 10W40 będzie czysty i ful syntetyk mu nie zaszkodzi, a wręcz pomoże, bo ma uszlachetniacze, które stwardniałe ze starości uszczelniacze trochę "zmiękczy".
A jak zacznie któryś simering przeciekać, to raczej ze starości, a nie od oleju.
Ja robię tak- po kupieniu auta wymieniam olej na taki jaki zaleca producent (oczywiście klasa i lepkość, bo akurat fordowska formuła to niebyt wybitny olej) , po przejechaniu ok 5kkm ponowna wymiana i dalej już normalnie (zawsze wymieniam po 12-15kkm nawet jak producent przewiduje dłuższe interwały).
Nie stosuję żadnych płukanek i nigdy nie miałem problemów.
W berliniaku mam prawie 370kkm przelotu i dalej śmigam na syntetyku i nie muszę dolewać pomiędzy wymianami ani grama.
Nigdy nie wiadomo co wlewano wcześniej, nawet jak są wpisy w książce, bo kto da gwarancję wlano to co wpisano (szczególnie w naszej cebulandi ;) ) ?
To całe hasło "full syntetyk" to jest takim samym mitem jak to, że 5w to syntetyk, 10w pół, a 15w to minerał (0w to na ogół ludożerka nawet nie zna albo uważa za fanaberię). Bo taki prawdziwy full syntetyk to kosztuje 50 zł za litr i pewnie nawet 1% silników na tym nie chodzi. A reszta to w składzie 50-99% przetworzona ropa naftowa, czyli pochodzenie jak najbardziej mineralne.
jarhel74 10-04-2019, 09:51 Jeśli to przytyk do mnie, to pisząc ful syntetyk, mam na myśli olej syntetyczny.
Uważasz,że motul czy millers w cenie ~200 zł za bańkę jest hydrokrakiem?
Nie muszę uważać, bo motul to oficjalnie pisze. A millers nie pisze niczego, wiec nie kupiłbym.
jarhel74 10-04-2019, 13:04 Strona motula:
https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-eco-nergy-5w30
Strona millersa:
https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/xf-longlife-eco-5w30/
100% syntetyczny, w pełni syntetyczny- może zgłoś do uokiku,że producenci wprowadzają klientów w błąd , jeśli uważasz że są źle opisane .
Jest jeszcze karta produktu, czyli to nie jest olej syntetyczny?
http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2015/11/6221-XF-LONGLIFE-ECO-5w30.pdf
Przejrzyjcie kilka innych wątków o olejach, zamiast od nowa zaczynać z tematem tutaj.
Chyba żaden 5W30 z fordowską normą 913D nie jest produkowany na bazie PAO. Wszystkie są na bazie HC. Prawo tego nie reguluje zbyt precyzjnie u nas, więc syntetycznym można nazwać olej, który ma taką naklejkę i tyle. Niemcy są ostrożniejsi i np. Shell w Polsce opisują "Fully synthehtic" a w Niemczech, ten sam AF Professional ma na naklejce "Synthese Technologie".
Millers chwali się na swojej stronie, że uzywa bazę PAO, przy olejach, które tę bazę mają. Jak tego nie piisze, to prawdopodobnie jest HC, a prawo pozwala nazwać to syntetykiem i tyle. Np. tu piszą o estrach i PAO a przy oleju dla Forda słowa o tym nie ma, zapewne dlatego, że z HC już się nie chwalą. http://www.millersoils.co.uk/products/cfs-5w40/121
Dobry HC nie jest zły. Floty na tym latają (nawet na gorszych) i silniki żyją. Lepiej częściej zmieniać przyzwoity olej, niż kupować Longlife i męczyć go 2 lata, czy 30-40 tysięcy km.
jarhel74el74 i lotek, jeszcze do minimum wiedzy o olejach trochę wam zostało. Początki jej zdobywania naszkicował wam kolega wyżej.
Tu dla tego motula:
13 02 05 mineral-based non-chlorinated engine, gear and
lubricating oils
https://www.vivaperformance.com/content/pdf/8100_Eco-nergy_5W30_MSDS.pdf
"Syntetyczniejsze" mają kod 12 02 06.
https://photobucket.com/gallery/user/SFTifoso/media/cGF0aDovMS5qcGc=/?ref=
Czyli zawartość substancji ropopochodnych od 50 do 100%.
:-)
Przejrzyjcie kilka innych wątków o olejach, zamiast od nowa zaczynać z tematem tutaj.
Chyba żaden 5W30 z fordowską normą 913D nie jest produkowany na bazie PAO. Wszystkie są na bazie HC. Prawo tego nie reguluje zbyt precyzjnie u nas, więc syntetycznym można nazwać olej, który ma taką naklejkę i tyle. Niemcy są ostrożniejsi i np. Shell w Polsce opisują "Fully synthehtic" a w Niemczech, ten sam AF Professional ma na naklejce "Synthese Technologie".
Millers chwali się na swojej stronie, że uzywa bazę PAO, przy olejach, które tę bazę mają. Jak tego nie piisze, to prawdopodobnie jest HC, a prawo pozwala nazwać to syntetykiem i tyle. Np. tu piszą o estrach i PAO a przy oleju dla Forda słowa o tym nie ma, zapewne dlatego, że z HC już się nie chwalą. http://www.millersoils.co.uk/products/cfs-5w40/121
Dobry HC nie jest zły. Floty na tym latają (nawet na gorszych) i silniki żyją. Lepiej częściej zmieniać przyzwoity olej, niż kupować Longlife i męczyć go 2 lata, czy 30-40 tysięcy km.
bardzo dobry post. dodam tylko tyle, że HC z dobrej bazy nie równa się HC z podłej bazy. i nawet jak nasza norma jest okrutna, bo nie ma w tej normie 100% syntetyka to HC oleju za 200 zł a tego za 80 zł to przepaść !
Millers chwali się na swojej stronie, że uzywa bazę PAO, przy olejach, które tę bazę mają. Jak tego nie piisze, to prawdopodobnie jest HC,
Nie upieram się, że moja wiedza na temat olejów jest duża, bo nie jest, ale piszesz prawdoodbnie, a jak to sprawdzić żeby wiedzieć na 100%?? Kupuję ten olej od kilku lat i jestem bardzo ciekawy co tak naprawdę wlewam do moich aut, olej w 100% syntetyczny, czy olej wykonany na bazie HC?
Jak nie ma kompletnej dokumentacji, to można tylko zgadywać, dopóki ktoś nie zrobi badania laboratoryjnego i nie opublikuje wyników. Dla mnie jest to założenie, bo tego Millersa można kupić w detalu za 160 zł za 5 litrów i słowem o bazie nie wspominają, podczas gdy robią to dla olejów z bazą PAO, które kosztują więcej. Pewności 100% nie ma. Po prostu jestem przekonany, podobnie, jak osoby, które o olejach ode mnie wiedzą znacznie więcej, że oleje 913D nie są syntetykami PAO, tylko na bazie HC. Jak ktoś zna wyjątek, pełne PAO, zgodne A5/B5 i WSS-M2C913-D, to chętnie poznam taki olej i nie zdziwi mnie, jeśli będzie kosztował 300-400 zł 5l bańkę. Nie ma dobrego (żadnego?) PAO za niecałe 200 zł za bańkę, a w tej normie to chyba w ogóle żadnego.
Nie ma pewności. Warto zajrzeć do tego tematu, gdzie było to wałkowane, wraz z tym, że Millers nie podaje tej kluczowej informacji (zapewne celowo).
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=205145
Lać, jeździć, często zmieniać, nie przejmować się :)
Tylko tak naprawdę Millers twierdzi, że jest to pełen syntetyk a Ty domniemasz, że nie bo nie napisali tego dodatkowo i s zczegółowo w karcie produktu. Nie twierdzę, że nie masz racji, ale na logikę komu bardziej wierzyć?:)
waldek1221 11-04-2019, 09:31 A ten?
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1302-RAVENOL-FDS-SAE-5W-30-USVO-1L-4014835795617.html
Motul zapewne robi to samo, co Millers - na opakowaniu masz "100% synthetic", ale w karcie przyznają, że baza to olej mineralny po HC. Millers kończy na deklaracji syntetyczności, nie podaje szczegółów składu. Kosztuje ca. tyle samo. "W pełni syntetyczny" to dziś pojęcie czysto marketingowe. Jak Play ze swoim 5G ready, albo soki 100% (z koncentratu).
Zapytania forumowiczów do Millersa o bazę olejową były zbywane. Zapytania do Ravenola potwierdzają PAO.
Nie mam doświadczeń z Ravenol, ale ten wygląda na ciekawą propozycję i producent deklaruje bazę PAO, nawet w niemieckim wydaniu piszą o pełnym Syntetyku.
Na YT są testy z tym szlifowaniem pręta i 5W40 Ravenola wypadł rewelacyjnie, a 5W30 już mocno przeciętnie. Brakuje mi info o dokładnym rodzaju wybranego oleju. Może ktoś ma kartę tego Ravenola z normą Forda? Może byłby pierwszy potwierdzony na bazie syntetycznej, nie HC. A może to mix HC i PAO w niewiadomych proporcjach :) Niemniej wygląda obiecująco. Cena jak za Motula i Millersa, więc pełne PAO dość wątpliwe, a jednak twardo się tej wersji trzymają.
W tym wątku jednak też chwalą tego Ravenola. Może sam go spróbuję przy (nie)najbliższej okazji, bo jeszcze mam 10l w nie otwartych bańkach (po 5 Motul i Millers) i 2 otwarte bańki z 3,5 l (Shell) i 3 l (Motul), więc muszę to wszystko wpierw przelać przez silnik. Potem może dam szansę Ravenol :)
Festador 11-04-2019, 14:16 Proszę, o to karta http://www.ravenol.pl/karty/1111139.pdf parametry ma bardzo dobre, jest na yt filmik gdzie testowali CCS przy -30 i faktycznie miał podaną wartość. Kupiłem ten olej do następnej wymiany, zobaczymy jak będzie się sprawował.
Ze_ja, filmik ze szlifowania to od Piotr_Tester czy jakiś inny?
Edit, znalazłem test VMP (wypadł całkiem nieźle), ale ten nie spełnia normy forda. Ciekawe jak ten FDS by wypadł
filmik ze szlifowania to od Piotr_Tester
Tak
Karta z linku to nie prawdziwa, pełnowartościowa specyfikacja bazy. Nie ma choćby kodu odpadu, wspomnianego parę postów wyżej. To bardziej karta produktowa, niż karta charakterystyki. Od razu ją znalazłem, bo była na podlinkowanej stronie. Pytałem o specyfikację składu lub kod odpadu.
W temacie z wcześniejszego linku ktoś pisał, że to 70% PAO, ale źródła nie znalazłem. Nadal dobre HC w zupełności wystarczy do normalnej eksploatacji. Inaczej te silniki by się rozpadały przed osiągnięciem przebiegu, z jakim jest najwięcej aut używanych w ogłoszeniach (nawet deklarowanego, a co dopiero faktycznego :D). To takie już mocno hobbystyczne podejście, choć rozumiem, że ktoś może nie lubić być "robiony" w zad nazwą sugerującą coś, czym produkt nie jest ;)
w naszej normie nie ma pełnego syntetyka, max 15% pao.
ale powtarzam dobre HC od podłego HC to jest przepaść
Festador 06-11-2019, 18:40 Może odkopię trupa, ale jak napisałem wyżej, wymieniłem olej na ravenola fds + płukanka z poprzedniego oleju i muszę przyznać, że efekty mnie zaskoczyły. Zawsze przy temperaturze 0 i mniej klepał na zimno strasznie jak diesel (taka przypadłość tego silnika), ale na ravenolu klepania nie było. Aż sam jestem zdziwiony. Olej po płukance i 3 miesiącach dalej jest czysty i nic go nie ubyło. Aż się zastanawiam czy przy przyszłej wymianie nie wlać RAVENOL SFE SAE 5W-20, taki polecają na stronie dla 1.6 tivct.
Podsumowując, ravenol - polecam
wlej taki jaki spełnia specyfikację silnika
widzisz, ty słyszałeś
a teraz poczuj, co czują pierścienie, co czują tłoki :) nie wybuchnie :) ale 90% focusów bierze olej i to po 50 000 przebiegu
bo leją siano !
Witam, mam pytania odnośnie oleju.Model ford focus 1999r. 1.8 benzyna sedan. Wymieniłem olej w jednym warsztacie,wcześniej jeździł na Castrol 10w40 a mechanicy mi wymienili na Genuine GM Oplowski 10w40. Czy dobrze będzie pasował?pomimo że chciałem ten sam Castrol.
majtol88 13-01-2020, 21:02 Według specyfikacji powinien byc 5W30 o normie FORD WSS M2C 913 A, 913 B, 913 C lub 913 D
Mam focus 1.8 tddi z 2002r , przebieg 272tys. km.
Bierze oleju gora 100ml na kilkanaście tysięcy, ale to może być akurat od turbo.
Moje pytanie jest takie.
Mając teraz olej 10w40 mogę bez problemu zamienić na 5w30?
Bo taki niby jest zalecany, ale poprzedni właściciel lał 10.
15w30 zalecany do 1,8 TDCi ..?
sylwesterz 25-04-2021, 13:31 5W30 jest zalecany. 15W30 to chyba do traktora...
Oczywiście wymieniać na zalecany (wg normy 913D lub C) plus płukanka na wszelki wypadek.
kluska123244 25-04-2021, 18:25 ja leję od lat do focusa mk1 10w40 i nic się nie dzieje przy minus 17 pali na widok kluczyka, w lato to samo.
Odpowiedź w stylu - palę ćmiki od 20 lat i nic się nie dzieje. ;-)
|
|