Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Obroty skacza do gory, czy to silnik krokowa?


10grzechu10
21-04-2016, 17:30
Witam. Mam problem z obrotami, slychac je najczesciej kiedy mam male, np jak dojezdzam albo stoje na swiatlach, wtedy slysze jak skacza do gory. Czy wystarczy przeczyscic silnik krokowa? Czy go sie czysci, lub wymienia tylko przy tym jak obroty spadaja a nie rosna?

forttres
21-04-2016, 19:29
Mam ten sam problem, uważaj bo wymieniłem krokowca na nowego i dalej to samo. Podobno trzeba dobrać odpowiedni.

J@colo
21-04-2016, 22:05
Sprawdź wężyki podciśnienia, zwłaszcza ten przy kolektorze ssącym od odmy.

forttres w 1.6 tdci masz krokowca?? :)

Haden
22-04-2016, 06:50
Krokowca jak masz ori i nigdy nie czyściłeś, to możesz go wyjąć (akurat w 1.6 dostęp jest dobry), przeczyścić i pamiętać aby zrobić adaptację po czyszczeniu, no i sprawdź ten przewód od odmy.

yaarofox
22-04-2016, 18:11
sprawdź przewód odpowietrzania skrzyni korbowej,jest za kolektorem ssącym. Może wydawać się ok ale jak jest miękki to się zaciska i wtedy są takie chocki.

forttres
22-04-2016, 20:33
Sprawdź wężyki podciśnienia, zwłaszcza ten przy kolektorze ssącym od odmy.

forttres w 1.6 tdci masz krokowca?? :)

Usterka dotyczy w moim focusie mk1 2.0 benzyna

Pawel
23-04-2016, 07:10
Za pracę zaworu krokowego, zwanego silnikiem, odpowiada sterownik PCM, dając podczas pracy prąd na cewkę zaworu od 3 Volt do 5 Volt, i wtedy w zależności od wielkości napięcia otwiera się grzybek w zaworze przepuszczając powietrze.

Niektóre zawory krokowe mają śrubkę regulacyjną na klucz ampulowy, i jeżeli obroty są za duże to śrubkę się wykreca, ale minimalnie po 1/4 obrotu.

Nie wiem czy można komputerowo zmiejszyć wielkość prądu podawanego na zawór przez PCM, ale ja u siebie wyregulowałem tą śrubką, trochę to kłopotliwe, bo przy każdym pokręceniu trzeba zdejmować zawór ze względu na brak dostępu. I metodą prób i błędów, chodzi jak trzeba.

damianisko5
23-04-2016, 07:28
Salom - poprawnie to zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym.silnika. A nie "silnik krokowa " czy coś w tym stylu. Potocznie mówimy i piszemy "krokowiec". I tyle w temacie.
Ja regulowałem wspomnianą śrubką i poprawiło się.

Marek-B
23-04-2016, 07:48
Za pracę zaworu krokowego, zwanego silnikem, odpowiada sterownik PCM, dając podczas pracy prąd na cewkę zaworrru od 3 Volt do 5 Volt, i wtedy w zależności od wielkości napięcia otwiera się grzybek w zaworze przepuszczając powietrze.

Niektóre zawory krokowe mają śrubkę regulacyjną na klucz ampulowy, i jeżeli obroty są za duże to śrubkę się wykreca, ale minimalnie po 1/4 obrotu.

Nie wiem czy można komputerowo zmiejszyć wielkość prądu podawanego na zawór przez PCM, ale ja u siebie wyregulowałem tą śrubką, trochę to kłopotliwe, bo przy każdym pokręceniu trzeba zdejmować zawór ze względu na brak dostępu. I metodą prób i błędów, chodzi jak trzeba.

U mnie ten sposób sprawdził się zen trzy lata temu. Wyregulowałem sobie obroty idealnie.

10grzechu10
27-04-2016, 17:31
Sprawdź wężyki podciśnienia, zwłaszcza ten przy kolektorze ssącym od odmy.

forttres w 1.6 tdci masz krokowca?? :)

1.6 benzyna