Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Nagrzewające się plastiki od strony pasażera


Martino1988
22-04-2016, 18:11
Witam.

Niedawno wymieniłem nagrzewnice w swojej foczce.
Po wymianie od strony pasażera w dolnej części plastików wieje cały czas gorące powietrze tak jakby te ciepło było od silnika. Czy nagrzewnica posiada jakis zawór odcinający te powietrze ??

Moze to nie wina nagrzewnicy ?

Spotkał sie ktoś z takim problemem ??

paczi89
30-06-2016, 16:01
Witam, mam podobnie jak ty po zdemontowaniu plastiku przy tunelu nagrzewa sie bardzo mocowanie calego kokpitu a od niego wlasnie ten plastik dzieje sie tak tylko i wylacznie jesli uzywam nawiewu lub klimy sa tam jakiej rurki aluminowe bodajze ktore robia sie gorace po kilku chwilach jak zapali sie silnik od tych rurek nagrzewa sie reszta chyba... mysle nad tym by dac jakis izolator miedzy mocowaniem kokpitu przy tynelu srodkowym bo pasazer nie ma tam ciekawie jadac gdzies w droge w zimie moze ok ale lato niekoniecznie.... pozdrawiam

Rift
01-07-2016, 07:53
W CMAXsie miałem podobnie pod plastikiem a w plastikowej obudowie nagrzewnicy po prawej stronie jest prostokątny otwór o wymiarach ok. wys. 2cm, dł.10 cm. z którego widać nagrzewnicę i do niego jest zaślepka. Z jednej strony jest płaska z drugiej pofalowana. Ja zamontujesz ją strona pofalowaną do obudowy plastiku to do złudzenia całość wygląda jak otwór wentylacyjny "góra dół" :D ja tak sobie tą zaślepkę zamontowałem :P a okazuje się, że te pofalowania to raczej wynikają z oszczędności plastiku. Po zamontowaniu zaślepki/osłonki w/w otworu płaską stroną do obudowy nagrzewnicy, efekt gorących plastików znikł.

Bump: Mniej więcej gdzieś w tym miejscu ciut niżej/wyżej jest zaślepka/pokrywa tej dziury do nagrzewnicy, która jest na 2 śrubach.

arti32
09-08-2021, 08:03
W CMAXsie miałem podobnie pod plastikiem a w plastikowej obudowie nagrzewnicy po prawej stronie jest prostokątny otwór o wymiarach ok. wys. 2cm, dł.10 cm. z którego widać nagrzewnicę i do niego jest zaślepka. Z jednej strony jest płaska z drugiej pofalowana. Ja zamontujesz ją strona pofalowaną do obudowy plastiku to do złudzenia całość wygląda jak otwór wentylacyjny "góra dół" :D ja tak sobie tą zaślepkę zamontowałem :P a okazuje się, że te pofalowania to raczej wynikają z oszczędności plastiku. Po zamontowaniu zaślepki/osłonki w/w otworu płaską stroną do obudowy nagrzewnicy, efekt gorących plastików znikł.

Bump: Mniej więcej gdzieś w tym miejscu ciut niżej/wyżej jest zaślepka/pokrywa tej dziury do nagrzewnicy, która jest na 2 śrubach.

Trochę odgrzeje temat. W moim Focusie MK2 FL od kilku dni mam problem gorącego powietrza wydobywającego się z pod kokpitu po stronie pasażera i nagrzanego plastiku od pokręteł nawiewu do schowka i całe radio.
Jakiś czas temu doszło do zapchania odpływu skroplin z nagrzewnicy pod kokpitem i wyciekła woda do środka kabiny po stronie pasażera. Rozebrałem częściowo obudowę, podłogę i wysuszyłem. Jednak nie zdejmowałem tej zaśklepki o której pisze kolega. Ale moja zaślepka ma dwa otwory z dołu i z góry ale wyglądają na fabryczne otwory. To ciepłe powietrze tymi otworami się wydobywa.

Zastanawiam się, czy to nie jest problem z jakimś pokrętłem co powinno zamknąć obieg ciepłej wody do tej nagrzewnicy a tego nie robi.
Klima puszczona na nogi nie daje rady i działa słabo po stronie pasażera i kierowcy. Z tyłu dociera zimne powietrze. Z przodu z nawiewów i pod szybą leci zimne i jest ok.
Może ktoś z kolegów przerabiał temat proszę o sugestie co by można sprawdzać.
Może ta ww. zaślepka ze starości popękała i są otwory mogę je zatkać, jednak jeśli one muszą być otwarte to może się coś popsuć a tego bym nie chciał.

hindus
09-08-2021, 08:27
doszło do zapchania odpływu skroplin z nagrzewnicy pod kokpitem
Nagrzewnica nie ma odpływu skroplin, tylko podłączenie przewodów z płynem chłodniczym :) i te przewody czasem się odpinają powodując wyciek płynu chłodniczego do kabiny. Odpływ skroplin jest z klimatyzacji. Zamiast zaślepki może być dodatkowa elektryczna nagrzewnica powietrza. Zaślepka nie powinna mieć żadnych otworów, bo to rozwalałoby całe sterowanie obiegami powietrza w aucie. Pokaż no zdjęcia bo tak na opisy to trochę niejasne :)

arti32
12-08-2021, 06:50
Nagrzewnica nie ma odpływu skroplin, tylko podłączenie przewodów z płynem chłodniczym :) i te przewody czasem się odpinają powodując wyciek płynu chłodniczego do kabiny. Odpływ skroplin jest z klimatyzacji. Zamiast zaślepki może być dodatkowa elektryczna nagrzewnica powietrza. Zaślepka nie powinna mieć żadnych otworów, bo to rozwalałoby całe sterowanie obiegami powietrza w aucie. Pokaż no zdjęcia bo tak na opisy to trochę niejasne :)

Tak, te skropliny to z klimatyzacji. Jednak woda wydobywała się z obudowy tego modułu chłodzącego/grzewczego zamontowanego w tunelu pod pokrętłami nawiewów. Ten odpływ jest realizowany za pomocą rurki gumowej biegnącej do otworu w podłodze. Zdjąłem tą rurkę gumową i kompresorem przedmuchałem. Po tym zabiegu otwór się odetkał i jeszcze poleciała woda. Teraz problemu z wodą w kabinie już nie mam. Natomiast grzebiąc przy tym module musiałem chyba uszkodzić tą wyzej opisywaną zaślepkę i doszło jak kolego sugerujesz do rozszczelnienia układu obiegu ciepłego powietrza. Mechanik którego podpytałem potwierdził, że w teraz ciepła woda z silnika odrazu biegnie do nagrzewnicy w kabinie a sterowanie ogrzewaniem odbywa się poprzez klapki w nawiewach.
Postaram się zrobić zdjęcie tej klapki jednak nie będzie to łatwe. Pozdrawiam i dziękuję z odzew.

hindus
12-08-2021, 06:54
Tej zaślepki nie da się uszkodzić, to jest chamski kawał plastiku, zobacz http://media.ffclub.ru/up169424-2012_07_03_1635-1341842020.jpg

arti32
12-08-2021, 12:01
Tej zaślepki nie da się uszkodzić, to jest chamski kawał plastiku, zobacz http://media.ffclub.ru/up169424-2012_07_03_1635-1341842020.jpg

Tak, już znalazłem wyrwał mi się kawałek plastiku obudowy, króry trzyma tą klapkę. I nie dość, że nie dolegała to jescze jest dziura na wylot w miejscu tego plastiku do przykręcania śruby mocującej klapkę. Ale. Mam patent na to dam śróbkę przez otwór skręcę nakrętką i będzie ok. Dzięki za podpowiedzi.