canibals
23-04-2016, 21:18
Witam
Jako ze zbliża się sezon wakacyjny wyjazdy itp. postanowiłem pogrzebać przy foce.
Dzisiaj wymieniałem rozrząd i mam parę wątpliwości na pewno ktoś kiedyś wymieniał pasek bo były znaki porobione farbą na kołach i pokrywie rozrządu.
Ja wymieniałem z blokadami (płaskownik + trzpień).
Gdy ustawiłem tłok w GMP i włożyłem płaskownik by zblokować wałki rozrządu to nie mogłem wkręcić trzpienia do blokady wału, więc wyciągałem płaskownik i lekko ruszyłem wałem i trzpień się wkręcił ale wtedy nie mogłem włożyć płaskownika.
Wtedy zrobiłem tak zdjąłem pasek poluzowałem koła na wałkach rozrządu i ustawiłem wałki tak aby można było płaskownik włożyć.
Założyłem nowy pasek napinacz i rolkę napinacz ustawiłem według instrukcji strzałka na połowie okienka i dokręciłem dynamometrykiem dopiero na samym końcu koła na wałkach też momentem.
Po tych zabiegach okręciłem kilkakrotnie wałem i gdy ustawiłem tłok w GMP mogłem włożyć płaskownik do blokady wałków i trzpień do blokady wału.
Czyli ktoś kto wcześniej wymieniał coś źle ustawił?
Po wszystkim odpaliłem foczkę od "strzała" silnik pracuje równo ta jak przed wymianą
więc postanowiłem pojechać na jazdę próbną mam wrażenie jak by autko się lepiej zbierało.Po kilku kilometrach gdy już silnik się nagrzał przy wyrzuceniu na luz czy wyprzęgleniu silnik gaśnie dodam że przed wymianą też tak było czyli na pierwszy rzut oka jak dla mnie nic nie po kojącego, (bo miałem się tym zająć po wymianie rozrządu) jednak po dłuższym testowaniu okazało się że silnik jak już jest ciepły to ma teraz problem z odpaleniem tzn odpala i gaśnie nie trzyma obrotów muszę lekko po odpaleniu trzymać gaz i delikatnie odpuścić to wtedy pracuje normalnie ,ale gdy tylko zrobię przy gazówkę i zdejmę nogę z gazu do od razu gaśnie co to może być ?
Jako ze zbliża się sezon wakacyjny wyjazdy itp. postanowiłem pogrzebać przy foce.
Dzisiaj wymieniałem rozrząd i mam parę wątpliwości na pewno ktoś kiedyś wymieniał pasek bo były znaki porobione farbą na kołach i pokrywie rozrządu.
Ja wymieniałem z blokadami (płaskownik + trzpień).
Gdy ustawiłem tłok w GMP i włożyłem płaskownik by zblokować wałki rozrządu to nie mogłem wkręcić trzpienia do blokady wału, więc wyciągałem płaskownik i lekko ruszyłem wałem i trzpień się wkręcił ale wtedy nie mogłem włożyć płaskownika.
Wtedy zrobiłem tak zdjąłem pasek poluzowałem koła na wałkach rozrządu i ustawiłem wałki tak aby można było płaskownik włożyć.
Założyłem nowy pasek napinacz i rolkę napinacz ustawiłem według instrukcji strzałka na połowie okienka i dokręciłem dynamometrykiem dopiero na samym końcu koła na wałkach też momentem.
Po tych zabiegach okręciłem kilkakrotnie wałem i gdy ustawiłem tłok w GMP mogłem włożyć płaskownik do blokady wałków i trzpień do blokady wału.
Czyli ktoś kto wcześniej wymieniał coś źle ustawił?
Po wszystkim odpaliłem foczkę od "strzała" silnik pracuje równo ta jak przed wymianą
więc postanowiłem pojechać na jazdę próbną mam wrażenie jak by autko się lepiej zbierało.Po kilku kilometrach gdy już silnik się nagrzał przy wyrzuceniu na luz czy wyprzęgleniu silnik gaśnie dodam że przed wymianą też tak było czyli na pierwszy rzut oka jak dla mnie nic nie po kojącego, (bo miałem się tym zająć po wymianie rozrządu) jednak po dłuższym testowaniu okazało się że silnik jak już jest ciepły to ma teraz problem z odpaleniem tzn odpala i gaśnie nie trzyma obrotów muszę lekko po odpaleniu trzymać gaz i delikatnie odpuścić to wtedy pracuje normalnie ,ale gdy tylko zrobię przy gazówkę i zdejmę nogę z gazu do od razu gaśnie co to może być ?