Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Bezpiecznik ECU jaki ?


dabi1990
25-04-2016, 09:20
Witam.

Focus mk2 1.6 16V 115 km, 2008 lift

Co jakiś czas wywala mi check sondy lambda diagnostycznej. Dzisiaj mam zamiar zastosować tulejkę i usunąć błąd bez wizyty u mechanika.
Wyczytałem, że jest możliwość zresetowania ECU bez zdejmowania klem, przez wyjęcie bezpiecznika.

Czy możecie mi wskazać który to bezpiecznik.

Przy okazji zadam drugie pytanie, jak zaprogramować szyby? :D

edmun
25-04-2016, 09:49
dabi tak jak pisalem w prywatnej wiadomosci. Najpierw podepnij sie przez ODB2 i sprawdz ktora sonda wywala blad.
Jesli chodzi o programowanie szyb to masz w instrukcji jak sie programuje szyby. Zazwyczaj polega to na otwieraniu i zamykaniu szyb od poczatku do konca i przytrzymywaniu przycisku zamkniecia kiedy szyba jest juz zamknieta.

dabi1990
25-04-2016, 10:47
Byłem u mechanika gdy pierwszy raz po kupnie auta wywaliło błąd. W załączniku załączam zdjęcia z pracy sondy.
Mechanik stwierdził, że obie sądy żyją i to wina kata, zaproponował tulejkę na 2 sondę.

edmun
25-04-2016, 12:19
dla mnie troche dziwne ze dal Ci zdjecia tylko z Bank2 (rzad drugi) a nie dal takze tego przed katem. dodatkowo sondy (a nie sady) moga jak najbardziej podawac wskazania, a nie to nie znaczy ze te wskazania sa dobre :)

Kup sobie ODB2 ELM327 Bluetooth (takie niebieskie z allegro za jakies 27 zl), podlacz przy kierownicy, na smartfonie wrzuc ScanMaster lub Torque i sprawdz sam wyniki obydwoch sond. Tak jak wspomnialem na privie, polecam zaczac od wymiany swiec z tych co Ford wycofywal (popularne w MK2 po facelifie z 2008 roku) i zastepowal nowymi. Jak zalozysz nowe swiece, skasuj blad (sam - przestan zostawiac pieniadze u mechanika za "kasowanie" bledow) i jesli blad wyskoczy znowu, to po jednym czy dwoch dniach skasuj jeszcze raz. Jesli to nie pomoze, to nawet wyciagnij sonde i ja wyczysc. Sprawdz tez czy kable nie sa brudne/zasniedziale wraz z cewkami.

dabi1990
25-04-2016, 14:13
Mechanik twierdził, że te wykresy pokazują pracę sondy przed i za katem ( w aucie mam 1 sonde przed i 1 za katem, posiadam 1 katalizator).

Co do ELM327, wczoraj sporo czytałem o tym i różne opinie krążą po sieci, że da się usunąć błędy, że tylko podgląd podstawowych parametrów bez usuwania błędów itp.

Masz ELM osobiście?

edmun
25-04-2016, 15:12
dabi1990 wybacz ale zadajesz naprawdę bardzo podstawowe pytania na które można spokojnie znaleźć odpowiedzi. Wykresy które podrzuciłeś wyżej (zdjęcia) jak nic wskazują na drugi rząd cylindrów, sensor 1 (podpis jest pod wykresem). Więc albo wrzuciłeś nie te zdjęcia co trzeba albo pan mechanik pięknie sprawdził tylko jeden sensor, no chyba że mój logiczny mózg czegoś nie ogarnia i jest coś czego na zdjęciu nie widać.

Tak ELM327 wystarczy do odczytania błędów i co ciekawe - ich skasowania.
Wyższą szkołą jest przeróbka interfejsu (ELM327 USB) aby obsługiwał obydwa CAN'y (szyny) a jeszcze wyżej masz Viakeny. Oczywiście wraz z "wyższymy" poziomami, jest i większe ryzyko, stąd polecam na początek ELM327 po Bluetooth który do normalnej domowej diagnostyki samochodu spokojnie wystarcza.
Nie będę nawet wspominał jak potrafi uprzyjemnić życie na trasie kiedy wyskoczy jakiś błąd i strach jechać dalej :)

Oczywiście nikt Ci nie zabrania wstawiania tulejki/rurki zamiast katalizatora i heja na drogę (mimo że to nielegalne przez wymogi ochrony środowiska), ale wystarczy znaleźć porządnego mechanika lub naprawdę spróbować z podstawowymi rzeczami.
Wymiana świec to koszt około 100zł? Podpowiem że mając narzędzia można to zrobić samemu na parkingu. Można spróbować jeśli świece które są w aucie są od "nowości" jak pewnie i kable, cewki czy akumulator :) A na pewno warto spróbować jeśli te świece są właśnie tymi które Ford w późniejszym etapie produkcji zmienił na inne.

dabi1990
25-04-2016, 15:33
Według mechanika pierwszy wykres od góry pokazuje pracę sondy przed katem a drugi wykres pokazuje pracę sondy za katem, innych sond nie ma.

Dzisiaj zamawiam ELM327, może ciekawszych informacji dowiem się niż od mechanika.

edmun
25-04-2016, 16:29
Tu masz przykładowe wskazania jak to wyglądało u mnie kiedy miałem P0420:
https://www.youtube.com/watch?v=Gn3Hxw36bj8

I mój wątek na temat P0420
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=227602

dabi1990
26-04-2016, 07:34
Wracając do meritum, wyjęcie którego bezpiecznika zresetuje mi ECU ( skasuje błędy)