Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wlew oleju do skrzyni biegów
Witam,
Przedwczoraj wymieniłem uszczelniacz skrzyni biegów, niestety chyba źle wlałam olej, bo mam obżygany cały spód auta. Zająłem obudowę filtra powietrza oraz obudowę akumulatora. Od góry na wysokosci komputera był taki kapselek z przyczepioną gumową rurką. Zająłem to i w to miejsce wlałam 2,3 litra oleju.
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie wlałem ten olej i czym to grozi? Oraz ewentualnie jak się go stamtąd pozbyć?
Gdzie jest prawidłowy wlew oleju do skrzyni biegów?
Auto to focus 1,6 benzyna z 2007 roku przed fl
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Andrzej K. 26-04-2016, 17:42 Szczerze mówiąc nie wiem jak Cię tytułować koleżanko/kolego, bo raz piszesz tak, a raz tak....
Co do skrzyni najprawdopodobniej masz IB5, więc wlew oleju jest po zdjęciu osłony ze sztucznego tworzywa patrząc od przodu auta ( korek okrągły na imbus 8 ). Olej ma być maksymalnie do krawędzi otworu lub nawet do ok. 10mm poniżej krawędzi.
Odkręć korek i zobacz czy olej wycieka.
Usunąć nadmiar można np. strzykawką z wężykiem.
Andrzej K. dzięki za podpowiedź. Co do tytułowania to jestem facetem ale autokorekta czasami wie lepiej jak kończyć wyrazy.
Podpowiedź mi jeszcze co mam zdemontować aby dostać się do tego imbusa?
Gdzie ja w takim razie wlałem ten olej?
Pozdrawiam
Andrzej
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
Gdzie ja w takim razie wlałem ten olej?
https://www.youtube.com/watch?v=uJvp-ojd3Zo
:P
Andrzej K. 26-04-2016, 21:46 Gdzie wlałeś olej? Nie mam pojęcia. Zaraz,zaraz, wlewałeś olej gdzieś od góry?? Demontowałeś filtr powietrza? Kto Ci tak doradzał?
Jak wejdziesz pod auto to od strony przedniej skrzyni biegów jest taka plastikowa osłona na zaczepach, którą trzeba zdemontować. Po tej czynności ukaże Ci się korek mniej więcej w połowie wysokości skrzyni (imbus 8). Odkręć go i sprawdz poziom oleju.
Do spryskiwacza chyba sobie zalał :)
Potrafiłeś wymienić uszczelniacz w skrzyni biegów a tak dałeś ciała z olejem?
Coś mi tu nie gra :roll:
krzys1968 27-04-2016, 07:32 Jezeli ta skrzynie masz jak kolega Andrzej K. muwi to zaznaczone na zielono korek uzupelnienia oleju na imbus
damianisko5 27-04-2016, 07:32 Od góry na wysokosci komputera był taki kapselek z przyczepioną gumową rurką. - to wygląda na korek odpowietrzania skrzyni.
>> chyba mówi ... Andrzej
Andrzej K. dzięki za podpowiedź. Zaraz zobaczę gdzie jest ta plastikowa oslona. Zdemontowałem filtr powietrza oraz obudowę akumulatora. Tam na górze byla taka zaślepka z rurką. Dało się ja bardzo łatwo zdjąć. Tam właśnie zalałam olej.
Pozostałym nieomylnym trolom dziękuję za nabijanie postów
Pozdrawiam
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
Andrzej K. dzięki za podpowiedź. Zaraz zobaczę gdzie jest ta plastikowa oslona. Zdemontowałem filtr powietrza oraz obudowę akumulatora. Tam na górze byla taka zaślepka z rurką. Dało się ja bardzo łatwo zdjąć. Tam właśnie zalałam olej.
Pozostałym nieomylnym trolom dziękuję za nabijanie postów
Pozdrawiam
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
Powodzenia jak będziesz szukał jeszcze kiedyś pomocy na forum :)
Ano będę pytał, a trolli będę ignorował.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim którzy odpowiedzieli na moje pytanie. Wlew zlokalizowany dzięki waszej pomocy.
Pozdrawiam Andrzej
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
ja zawsze jak czegoś nie wiem, to zanim się wezmę do roboty to wertuje forum, jak nie ma - pytam
nigdy nie robie, a potem myślę
Andrzej K. 27-04-2016, 17:30 Dajcie już spokój koledze, na pewno ta historia dała mu do myślenia i następnym razem nie będzie miał problemów.
Troszkę narobił sobie problemu, ale da radę.
Pozdrawiam kolegę zakładającego temat i wszystkich wspierających w przedmiotowej sprawie.
Ano będę pytał, a trolli będę ignorował.
Pozdrawiam Andrzej
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
Osobiście współczuję koledze "replo", ale nie widzę na tym forum trollowania. Kolega mógłby wykazać się odrobiną poczucia humoru.
Dobrze że, nie zabrał się za naprawę układu kierowniczego, zawieszenia lub układu hamulcowego.
Powinien zrozumieć że, do każdej naprawy trzeba się wcześniej przygotować.
ja zawsze jak czegoś nie wiem, to zanim się wezmę do roboty to wertuje forum, jak nie ma - pytam
nigdy nie robie, a potem myślę
Ja też zawsze tak robię. Szukam tez ile się da zdjęć żeby zobaczyć jak wygląda w szczegółach to za co się zabieram.
EDIT
Do kolegi, autora wątku, wybacz podśmiec***ki...ale ciężko się było powstrzymać. Każdy może walnąć babola, ale ty walnąłeś podstawowego, nie przygotowałeś się do tematu. Tyle. Mam nadzieję że obyło się bez strat i szkód. Dojechałeś do warsztatu, jak się to skończyło?
Chłopaki,
Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Każdy ma inne podejście do przygotowywania. W innych autach wlew oleju do skrzyni biegów nie jest tak problematyczny. Wlewając olej w to miejsce w które wlałam najpierw sprawdziłem drutem czy jest zaolejone. Było. Wlałam 2.3 litra i sprawdziłem jaki jest poziom. Było to okolo 2 cm poniżej otworu, więc wszystko wydawało się być wporzadku. Niestety tak nie było.
Czy ktoś wie do czego jesteśmy wężyk gumowy który odchodzi ze skrzyni biegów. Jest on centralnie pod komputerem na górze skrzyni biegów ?
Nowy olej zakupiony i zalany.
Co do błędów to niepopełnia ich tylko ten kto nic nie robi.
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
tak ale korek wlewu zazwyczaj jest w połowie wysokości skrzyni, jak można skrzynie zalać jak szklanke herbaty, przeciez zaraz ci wybije ten olej i simmery
troszke trzeba pomyslec ;-) to tak, jakbys silnik zalał pod korek wlewowy :D
Czyli nikt nie wie do czego jest ten wężyk?
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
krzys1968 28-04-2016, 10:56 Czy ktoś wie do czego jesteśmy wężyk gumowy który odchodzi ze skrzyni biegów.
Odpowietrzenie skrzyni biegow jak sie nie myle
Wielkie dzięki krzys1968. Czyli wielkiej szkody nie zrobiłem.
Sent from my SM-G361F using Tapatalk
krzys1968 28-04-2016, 11:21 Zaraz pojawi się pytanie - jak spuścić olej??
Otóż ja to robię tak:
1. zaciągam ręczny i wrzucam na luz.
2. kładę się pod samochód z przodu od strony kierowcy
3. odkręcam śrubę na torxa znajdującą się w okolicach czujnika cofania
4. następnie widać u dołu skrzyni takie dwa "preciki "(ok.5 cm długości) u nasady mające miejsce na klucz. Odkrecam ten znajdujacy sie najnizej, aby zleciał wszystek olej
5. w miejsce śrubki z pkt 3 wsadzam wąż(rurkę) i dmucham by pozbyc sie resztek oleju (mozna uzyc kompresora).
6. zakręcam ten jeden "pręcik" i nalewam olej otworem z pkt 3 do momentu az bedzie sie z tego otworu sie wylewał (ok 2.8 l) :569:Moze sie przyda Tobie nastepnym razem zaporzyczone
|