Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Błąd: P0808 - czujnik sprzęgła (charakterystyka), związek z tempomatem i start-stop


Szymon_Zy
25-04-2016, 17:25
Szukajka nie znalazła nic o p0808 więc pytam czy ten błąd powoduje, że start-stop nie działa? Po chwili od startu zapala się trwale żółta dioda na guziku od niego. Jaki jest numer OEM tej części i czy wymiana wymaga cudów, czy spokojnie do zrobienia w garażu?

Ok. Nie jest to czujnik spod pedału sprzęgła. Wyjąłem go i zmierzyłem. Po wciśnięciu sprzęgła ma minimalną rezystancję, a po lekkim odpuszczeniu ma nieskończoną (nie przewodzi). Wiem, już, że nie bierze udziału w odpalaniu bo przy zdemontowanym auto odpala z guzika.

BTW: Tempomat też nie działa. Czy to może mieć związek? W ogóle forscan mi nie pokazuje, że coś z tempomatem nie tak.

EDIT: 4M5T-7C534-AA taki jest numer na czujniku. Pytanie czy on ma rezystancję liniową/logarytmiczną, czy tylko ON-OFF?

Szymon_Zy
26-04-2016, 05:37
Walczę dalej. Widzę, że jest drugi podobny czujnik nad sprzęgłem. Jak się do niego dostać? Czy trzeba zdemontować pedal sprzęgła (jak?)? Do czego służy? Dostęp jest bardzo ciężki i sam ręką nie dałem rady nawet wiązki odpiąć.

Szymon_Zy
27-04-2016, 18:51
Pytanie do kolegów z Etis'em. W Forscan zrobiłem podgląd czujników i wyszło mi, że czujnik CPP_TOP (czyli sprzęgło nie wciśnięte) nie zmienia swojej wartości - cały czas jest w pozycji ON. CPP_BOT jest ok. Myślę, że to może powodować, że Start-Stop i tempomat leżą.

Pytanie jaki jest to czujnik (ori numer) w focus mk3 2k13 1.6 TDCI.

Szymon_Zy
01-06-2016, 09:32
Dla potomnych. Więc wszystko jasne czujnik jest zamontowany na pompie sprzęgła. Jest na stałe zintegrowany z pompą sprzęgła. Jeśli jest wadliwy nie działa tempomat, start-stop, nie wyświetla się ikona sugerująca zmiany biegów (zielona strzałka).

Błąd p0808 mówi właśnie o wadliwym czujniku.

Edit: Błąd p0512 też jest związany z tym czujnikiem. Po wymianie już go nie ma. Co za tym idzie znikł wqr... błąd polegający na tym, że po odpaleniu silnika, potem zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu ..... nie dało się wyłączyć zapłonu bez uprzedniego ponownego odpalenia silnika.

mpyciu
26-11-2021, 14:10
Witam, odświeżę temat, bo mam ten sam problem.
Widzę, że kolega sam sobie pisał na forum, ale może ktoś mi pomoże.
Po wymianie pompki sprzęgła w Mondeo MK4 nie dział tempomat i start/stop, błąd P0808 - za wysokie napięcie na czujniku położenia sprzęgła.
Ale jak go odepnę to jest błąd P0805 - przerwany obwód i P0807 - za niskie napięcie.
Pompka Valeo, więc mało prawdopodobne, że uszkodzona.
Były może różne rodzaje pompek sprzęgła, do start/stop i bez? Ktoś miał taki problem?

Maciek_kr
01-10-2022, 15:49
Dzień dobry,

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Focusa MK3 2012r, z silnikiem 1,6Tdci 95KM. Kilka dni po zakupie zaobserwowałem kilka problemów i chciałbym zapytać, czy ten typ tak ma lub co ewentualnie może być problemem.

1. Auto podczas dojeżdżania do świateł na luzie lub sprzęgle podbija obroty do około 900-1000 i faluje/wibruje, aż do czasu gdy zatrzymamy się do 0km/h - wtedy są obroty niższe i praca aksamitna i równa.
2. Przy 1500-1700 obrotach silnik dość mocno wibruje i buczy, rezonują plastiki wewnątrz. Poniżej i powyżej tego zakresu wszystko jest ok.
3. Podczas ruszania w korku/podjeżdżania na 1 i 2 biegu prawie niemożliwe jest ruszenie bez zajączkowania.

Dodam, że wszystko co powyżej czasami samoistnie ulega poprawie i jest niemal nieodczuwalne... A czasami doskwiera bardzo.

Podłączyłem ELM i ForScan. Mam następujące błędy:
P0512 - Obwód sterowania rozrusznikiem
P0806 - Zakres napięcia w obwodzie / jakość sygnału czujnika położenia sprzęgła A
P0808 - Wysokie napięcie w obwodzie

Napięcie ładowania wynosi 14,7V (dość wysokie), auto miało niedawno wymieniany regulator napięcia (poprzedni właściciel), na nowy Valeo.
Akumulator raczej w porządku.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, od czego zacząć diagnostykę i jak wyeliminować problemy - będę wdzięczny za dyskusję.

Pozdrawiam,

thesperado
02-10-2022, 09:56
Poczytaj to https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=243312

Maciek_kr
02-10-2022, 13:44
Poczytaj to https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=243312

Wczoraj się dokopałem do tego i zamówiłem nową pompę z tym czujnikiem.
Dziękuję.


W takim razie pozostał problem wibracji i podbijania obrotów/falowania przy dojeżdżaniu do świateł przed całkowitym zatrzymaniem.
Kupiłem zestaw do czyszczenia wtrysków TEC2000, nowy filtr paliwa, na dniach przetestuję czy coś pomoże.

Może macie jakieś inne sugestie?

thesperado
02-10-2022, 17:03
Na początek wymień pompę i zobacz jaki to da efekt. Być może, że ten czujnik tak bruździ.