Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Błąd: P0808 - czujnik sprzęgła (charakterystyka), związek z tempomatem i start-stop
Szymon_Zy 25-04-2016, 17:25 Szukajka nie znalazła nic o p0808 więc pytam czy ten błąd powoduje, że start-stop nie działa? Po chwili od startu zapala się trwale żółta dioda na guziku od niego. Jaki jest numer OEM tej części i czy wymiana wymaga cudów, czy spokojnie do zrobienia w garażu?
Ok. Nie jest to czujnik spod pedału sprzęgła. Wyjąłem go i zmierzyłem. Po wciśnięciu sprzęgła ma minimalną rezystancję, a po lekkim odpuszczeniu ma nieskończoną (nie przewodzi). Wiem, już, że nie bierze udziału w odpalaniu bo przy zdemontowanym auto odpala z guzika.
BTW: Tempomat też nie działa. Czy to może mieć związek? W ogóle forscan mi nie pokazuje, że coś z tempomatem nie tak.
EDIT: 4M5T-7C534-AA taki jest numer na czujniku. Pytanie czy on ma rezystancję liniową/logarytmiczną, czy tylko ON-OFF?
Szymon_Zy 26-04-2016, 05:37 Walczę dalej. Widzę, że jest drugi podobny czujnik nad sprzęgłem. Jak się do niego dostać? Czy trzeba zdemontować pedal sprzęgła (jak?)? Do czego służy? Dostęp jest bardzo ciężki i sam ręką nie dałem rady nawet wiązki odpiąć.
Szymon_Zy 27-04-2016, 18:51 Pytanie do kolegów z Etis'em. W Forscan zrobiłem podgląd czujników i wyszło mi, że czujnik CPP_TOP (czyli sprzęgło nie wciśnięte) nie zmienia swojej wartości - cały czas jest w pozycji ON. CPP_BOT jest ok. Myślę, że to może powodować, że Start-Stop i tempomat leżą.
Pytanie jaki jest to czujnik (ori numer) w focus mk3 2k13 1.6 TDCI.
Szymon_Zy 01-06-2016, 09:32 Dla potomnych. Więc wszystko jasne czujnik jest zamontowany na pompie sprzęgła. Jest na stałe zintegrowany z pompą sprzęgła. Jeśli jest wadliwy nie działa tempomat, start-stop, nie wyświetla się ikona sugerująca zmiany biegów (zielona strzałka).
Błąd p0808 mówi właśnie o wadliwym czujniku.
Edit: Błąd p0512 też jest związany z tym czujnikiem. Po wymianie już go nie ma. Co za tym idzie znikł wqr... błąd polegający na tym, że po odpaleniu silnika, potem zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu ..... nie dało się wyłączyć zapłonu bez uprzedniego ponownego odpalenia silnika.
Witam, odświeżę temat, bo mam ten sam problem.
Widzę, że kolega sam sobie pisał na forum, ale może ktoś mi pomoże.
Po wymianie pompki sprzęgła w Mondeo MK4 nie dział tempomat i start/stop, błąd P0808 - za wysokie napięcie na czujniku położenia sprzęgła.
Ale jak go odepnę to jest błąd P0805 - przerwany obwód i P0807 - za niskie napięcie.
Pompka Valeo, więc mało prawdopodobne, że uszkodzona.
Były może różne rodzaje pompek sprzęgła, do start/stop i bez? Ktoś miał taki problem?
Maciek_kr 01-10-2022, 15:49 Dzień dobry,
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Focusa MK3 2012r, z silnikiem 1,6Tdci 95KM. Kilka dni po zakupie zaobserwowałem kilka problemów i chciałbym zapytać, czy ten typ tak ma lub co ewentualnie może być problemem.
1. Auto podczas dojeżdżania do świateł na luzie lub sprzęgle podbija obroty do około 900-1000 i faluje/wibruje, aż do czasu gdy zatrzymamy się do 0km/h - wtedy są obroty niższe i praca aksamitna i równa.
2. Przy 1500-1700 obrotach silnik dość mocno wibruje i buczy, rezonują plastiki wewnątrz. Poniżej i powyżej tego zakresu wszystko jest ok.
3. Podczas ruszania w korku/podjeżdżania na 1 i 2 biegu prawie niemożliwe jest ruszenie bez zajączkowania.
Dodam, że wszystko co powyżej czasami samoistnie ulega poprawie i jest niemal nieodczuwalne... A czasami doskwiera bardzo.
Podłączyłem ELM i ForScan. Mam następujące błędy:
P0512 - Obwód sterowania rozrusznikiem
P0806 - Zakres napięcia w obwodzie / jakość sygnału czujnika położenia sprzęgła A
P0808 - Wysokie napięcie w obwodzie
Napięcie ładowania wynosi 14,7V (dość wysokie), auto miało niedawno wymieniany regulator napięcia (poprzedni właściciel), na nowy Valeo.
Akumulator raczej w porządku.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, od czego zacząć diagnostykę i jak wyeliminować problemy - będę wdzięczny za dyskusję.
Pozdrawiam,
thesperado 02-10-2022, 09:56 Poczytaj to https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=243312
Maciek_kr 02-10-2022, 13:44 Poczytaj to https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=243312
Wczoraj się dokopałem do tego i zamówiłem nową pompę z tym czujnikiem.
Dziękuję.
W takim razie pozostał problem wibracji i podbijania obrotów/falowania przy dojeżdżaniu do świateł przed całkowitym zatrzymaniem.
Kupiłem zestaw do czyszczenia wtrysków TEC2000, nowy filtr paliwa, na dniach przetestuję czy coś pomoże.
Może macie jakieś inne sugestie?
thesperado 02-10-2022, 17:03 Na początek wymień pompę i zobacz jaki to da efekt. Być może, że ten czujnik tak bruździ.
|
|